DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Hararet problemi - Uydurma sistem ?
47
Cevap
0
Favori
7.557
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:16:24 Konu Sahibi
      Merhabalar .

      79 model opel kadett in soğutma sistemine el attık arkadaşlar önceki sistem mekanikti (kayış ile hareket alan pervane) ve sadece yaz sıcağında uzun tırmanışlarda (yaylaya çıkarken mesela) hararet sorunumuz oluyordu aracın sistemini kendi mekanik fanı iptal ederek müşürlü elektrikli fan sisteme çevirdik aracın kendi radyatörü 3 sıra standart alüminyüm radyatördü 4 sıra süper komple bakır radyatör aldık fan müşürünü 90 derece koyduk fan olarak renault europa fanı kullandık ve termostad ı 75 derecelik renault toros hortum içi olanlarından seçtik netice itibarı hararet sorunumuz eskiden daha kötüye gitti düz yolda bir sıkıntı olmuyor ancak dağa bayıra vurduğumuzda çok kısa bir süre sonra hararet 90 ı az bie şey geçip sabit kalıyor ve fan sürekli devrede oluyor test aşamasında araçta tek kişi (şöför) oluyor bu şekilde kaldıki yaz sıcaklarında ve araç dolu iken uzun tırmanışlarda hararet sorunu dahada artacak hatta başımıza iş açacak fikirleriniz önerileriniz ne olur ne yapmak gerekiyor ? Yada neyi yanlış yaptık nerde hata yaptık ?

      Fan müşürünü daha düşük seçebilirim ancak bu sefer zaten hiç susmayan fan için daha çok iş çıkartmış olacağız hiç susmayan fan asla susmayacak acaba fanımı değiştirsem ? Fanı çıkma bir arkadaştan temin ettim sıfır europa fanlarının hava debisi nedir bilmiyorum ama benim kullandığım fanın debisi bana sanki azmış gibi geldi bu bir etken olabilirmi ? Olmadı tofaş fanı uydurup denemeyi düşünüyorum tofaş fanlarının rakamsal olarak debi değerini bilmiyorum ama nerdeyse çalıştığında kendini uçuracak etkisi verecek kadar kuvvetli üflüyor ne siz dersiniz ?



      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      4961 Mesaj
      17 Haziran 2010 22:32:58
      bakır radyatörde sorun olabilir. bakır radyatörler geç ısınıp geç soğuyor diye biliyorum. bir de tofaş fanı yerine bu klimalarda kullanılan fanlardan deneme yapın derim. ( ekleme )
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:39:48
      Elinize saglık derım emek harcanmıs karsılıgı alınır umarım....
      |
      |
      _____________________________

      :):):)
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:42:50
      Bakır iyi iletkendir fakat alüminyum daha iyi iletir. Ayrıca Fanı biraz daha yaklaştırmayı ve de büyütmeyi deneyin hocam...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4383 Mesaj
      17 Haziran 2010 22:43:27
      Eski opellerde hararet sorunu kronik herhalde hep duyuyorum bu tür sıkıntıları.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:43:35 Konu Sahibi
      kudal bakır radyatörü radyatör temelinde son nokta olduğu için tercih ettik benim bildiğim bakır alüminyüm den daha hızlı ısıyı emer nakleder yanılıyormuyum yoksa ?


      ATTRACTION teşekkür ederim üstad ama henüz bir hayrını göremedik :)
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:46:41 Konu Sahibi
      HaCKeRBoY64 bak bunu iyi söyledin şimdi farkettim evet fan ile radyatör arasında nerdeyse iki parmak boşluk var ve davlumbaz yok tüm bunlar bir etken sanırım ama şu fan çok kafamı kurcalıyor kuvvetli bir fana ihtiyacım var gibi bahsedilen klima fanları bu iş için yeterli havayı üfleyebilirmi acaba ?
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      4961 Mesaj
      17 Haziran 2010 22:49:35
      yanılıyor olabilirsin. birinden alüminyum radyatör bul tekrar dene bence...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4383 Mesaj
      17 Haziran 2010 22:51:53
      Hocam birde şöyle düşünmek lazım:Alman yapımı bazı eski araçlarda hararet sorunları duyuyorum adamlar kendi memleketlerinin serinliğini düşünerek yeterli soğutma kombinasyonunu sağlamak istemediğinden olabilir.Aynı sorun 75 Granada'da vardı babam tamirciye götürdü birkaç işlem olduktan sonra düzeldi fakat işlem detaylarını bilmiyorum şuan.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 22:56:13 Konu Sahibi
      Şu bakır radyatör ile alüminyüm radyatör olayını bi araştırayım aklıma takıldı.

      unforgiv3n son olarak fanı değiştirir daha güçlü bir fan uygularım o zamanda olmaz ise yapılacak tek şey radyatörü sıra sayısı olarak değilde en boy olarak büyütmek olacak tabi kesme biçme işlemi gerekiyor bunun için.
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      4961 Mesaj
      17 Haziran 2010 23:05:10
      klima fanını da araştır arkadaşım...
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 23:11:56 Konu Sahibi
      Klima fanı aklımda yarın elektrikçi arkadaşa uğrayıp elinde klima fanı olup olmadığını soracağım varsa tofaş fanı ile göz kararı kıyaslama bir deneme yapacağım sonucu bildiririm teşekkürler bu arada :)
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      4338 Mesaj
      17 Haziran 2010 23:20:37
      davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
      ek olarak bakır her zaman iyidir.
      bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Haziran 2010 23:46:44 Konu Sahibi
      90 da sabit kalmıyor ne yazıkki ortalama 95 gibi sabit kalıyor ama zorlasam yada araç dolu olsa bu değer artar.Fan müşürünü düşürürsek 95 derecede bile hiç durmayan fana daha fazla iş çıkartmış olmayacakmıyız ? Yani 90 dereceye bile indiremiyor sıcaklığı 80 e yada 85 e çok zor gibi yoksa atladığım bir noktamı var
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      7265 Mesaj
      18 Haziran 2010 00:09:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: Du Hast

      davlumbaz takın, fan müşürünü biraz daha alt sıcaklıkta devreye girecek şekilde seçin. madem 90 da sabit kalıyor daha erken devreye sokarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz. (85 civarı)
      ek olarak bakır her zaman iyidir.
      bilgisayar cpu soğutucularında bakır her zaman daha iyi sonuç verir. bakır çabuk ısınır çabuk soğur. buradan karşılaştırabilirsiniz bakır ve aliminyum arasındaki seçimi :)



      arkadaş haklı, bilgisayarda bile makinenin üstünde gelen dandik sistemler alüminyumdur. iyi bir soğutucu almak isterseniz bakır olur ve fiyatı çok daha uçuktur. hatta laptopların çoğunda (kaliteli ise) bakır sistemler kullanılır.
      arabada da bu durumun değişeceğini zannetmiyorum.
      |
      |
      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      3566 Mesaj
      18 Haziran 2010 00:26:18
      İlk iş fanı değiştirmek. Eğer uydurulabilirse bir de davlumbaz takmak.

      Klima fanı denmiş ama çoğu araçta klima fanı dış kısma gelir ve su radyatörü fanının tersi yönde hava akımı sağlar.

      Radyatörün bakır olmasından kaynaklı bir sorun olduğunu sanmıyorum.

      Büyük bir fan işi çözer gibi.

      Ayrıca müşür için de 90 derece iyi. Altında olursa kısa sürede fan motoru yanar.

      Keşke projeni fotoğraflandırarak paylaşsaydın.

      Başarılar, kolay gelsin.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Haziran 2010 09:27:47 Konu Sahibi
      Fotoğrafları bu gün eklerim ilginize teşekkür ederim bu gün yeni bir fan arayışına gireceğim klima fanlarını bakarım ama sanıyorumki tofaş fanı kadar yine üflemeyecek tofaş fanının üzerinde bu kadar durmamın nedeni hem ucuz hemde güçlü bir fan olması.

      Ayrıca şöyle bir durum söz konusu ben fanı radyatörün önüne koydum radyatör ile motor arasına koymadım bunun nedeni devirdaim kasnağı sorun çıkardı fan motoru kasnağa çarpıyor sığdıramadım bu yüzden radyatörün önüne koydum bu bir etken olabilirmi ?
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      3215 Mesaj
      18 Haziran 2010 09:49:53
      öne koyduğunuz için sorun olabilir.
      fan nereye üflüyor?
      motora doğru üflüyorsa sorun olmaması lazım.
      ama ön panjura doğru üflüyorsa problem çıkarır. çünkü araç hareket halindeyken önden gelen hava ile fandan gelen ters yönlü hava çakışır.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Haziran 2010 09:58:53 Konu Sahibi
      Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?
      |
      |
      _____________________________

      Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça,her birimiz birer simurg olmayı göze almadıkça,bataklığımızda,tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız..

      Rize
    • Yarbay
      4338 Mesaj
      18 Haziran 2010 10:59:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: AnarKin

      Fan motora doğru üflüyor evet ama şöyle bir şey olabilirmi fanı radyatörün önüne koyduğumuz için karşıdan gelen rüzgarı fan kesiyor sadece soğutma işlemi fan üzerine kalıyor buda yetersiz geliyor ?

      bahsettiğiniz şey olmaz çünkü arkada olsada bu nedenle yine soğutma olmazdı. rüzgar fana çarpacak ve arkaya geçemeyecek soğutma yapamayacaktı.
      daha güçlü bir fan ve bir damlumbaz bulursanız daha iyi sonuç alırsınız.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.