DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Vites değişimi Nasıl olmalıdır?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
64
Cevap
0
Favori
18.026
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:35:21 Konu Sahibi
      Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

      Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



      |
      |
      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yarbay
      6410 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:46:36
      |
      |
      _____________________________

      YZF R6
    • Yarbay
      6795 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:54:23
      Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

      Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.
      |
      |
      _____________________________

      oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
      Kim ulan bu Erol Egemen?
    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:54:59 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: kadango




      anlamadım bu ne demek=)
      |
      |
      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yarbay
      3172 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:58:17
      quote:

      Orjinalden alıntı: TaNeR.61

      Merak edıyorum... Genç bir şöförüm.. Aracı sürerken motor freni yaparak aragaz vermek artistlik yapmak huyumuzdur =).. Ya da bayır aşşaya giderken yavaslamak amaçlı vites küçültmeler vitese bir etkisi olmaz mı diye düşünüyorum.. Çünkü başıma gelmişti.. Aracı bosa alıp yavasladım viraja girdim.. Köy yolunda.. Virajı döndüm 1'e koydum.. O koymamla kaldı vitesde.. Cıkmadı yerinden... Babam bi cekti vitesi vites 360 derece dönuyor.. Zorla da olsa kalktık bi sanayi bulduk idarelik yaptırdık.. Demem o ki.. Vitese aşırı yüklemenden mi ya da vitesin kalitesinden mi oluyor bu..

      Aracımız Berlingo 2000 model.. Bende uyanan duygu berlingolarda vites biraz zayıf.. Bu konuda yani.. Düşüncelerinizi beklıyorum...



      Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.
      |
      |
      _____________________________

      J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      21 Ocak 2009 19:59:31 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Polemik

      Artistliğe gerek yok, sevsen de bırak artık bu işleri.

      Aragaz falan gereksiz, arabaya zarar.

      Vites değişiminde aragaz devri artıyor diye duydum.. Ford Transitlerde bunu cok duyuyorum.. Yapılıyor.. Dolmuş Şöförleri Bunu cok yapıyor...
      |
      |
      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:02:07 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: bulker



      Alıntıları Göster



      Arkada$im hareket halindeki arac 1. vitese takilmaz. Zaten takmak icin de zorlamak gerekir. zorlayinca da $anzimana zarar vermi$sindir tabi. Altindaki arac ne kadar kaliteli olursa olsun, zorlarsan bozarsin (: 2000 Berlinho'ya degil, hangi araci bu $ekilde zorlarsan zorla, mutlaka zarar gorecektir.


      Bunu geçde olsa ögrendim.. Ancak fazla yavasladıgımı hissedip 1'e koydum.. Tabiki yaptıgımı savunuyorum.. Yanlıştı..
      |
      |
      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Teğmen
      145 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:02:17
      Aragaz daha çok vitesi zor geçen araçlarda vites rahat geçsin diye yapılır.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3716 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:03:22
      ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

      ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      383 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:09:23 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Eswod

      ara gaz verirsen boşuna benzin pompalarsın böylece yakıt tüketimide artabilir..

      ayrıca vitesi devrinde değiştirmen tasarruf için daha iyidir.. sen dediğin gibi devirlerde vites değiştiriyorsan aracın %20-30 daha fazla yakıyordur kesin


      Aragaz pek vermem.. Nerede olursam olayım ama işte bazen insan yapmak istıyor=)
      Yakıt tüketimi olarak fazla değil.. Normal.. vites değiştirirken aragaz kullanmam.. dediğim gibi içime dogunca yaparum...
      |
      |
      _____________________________

      Tüm trafik işaret ve işaretçilerine uyalım. Uymayanları uyaralım. Arabada ''insan'' olduğunu unutmayalım!
    • Yüzbaşı
      757 Mesaj
      21 Ocak 2009 20:37:40
      Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.
      |
      |
      _____________________________

      Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...
    • Yarbay
      8221 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:18:45
      quote:

      Orjinalden alıntı: Güneydoğu

      Vites değişimlerinde aragaz Kara şanzumanlı araçlarda verilirdi. Tarihin tozlu sayfalarında kaldı artık.


      +1

      kara şanzımanda motor devri ile tekerlek devrini dengelemek gerektiği için yapılan bir şey.
      |
      |
    • Yarbay
      11211 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:27:55
      Hareket halindeki aracı 1'e takmamanız lazım.O araçla da aragaz yapılmaz,daha iyi bir araç gelir,aklınızı alır :)
      |
      |
      _____________________________

      VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
      VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
      Ford Fiesta 1.5 TDCI Trend
      Ford Fiesta 1.4 TDCI Titanium
    • Yarbay
      18944 Mesaj
      21 Ocak 2009 21:56:05
      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2967 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:22:13
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!

      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4140 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:25:49
      taner bey çok güzel yorumlamışsınız
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      757 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:28:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Olsa da yesek...

      Edit: Vites kutusunu değil.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      Allah'ı hakkıyla anlayamayacağımızı anladığımız an, sizi yaratan Rabb'inizin ne kadar büyük olduğunu anlamaya başlıyacaksınız...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      21 Ocak 2009 22:51:33
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!


      Beni Anlattın Ya
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4500 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:53:49
      quote:

      Orjinalden alıntı: TaNeR.61



      Alıntıları Göster



      anlamadım bu ne demek=)


      Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      354 Mesaj
      21 Ocak 2009 22:54:22
      taner hoca döktürmüş yine
      quote:

      Orjinalden alıntı: tanergode

      Adaşım...

      a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
      b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
      c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
      d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
      e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
      g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
      h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
      i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

      İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

      BAŞARILAR!!!
      |
      |
      _____________________________

      DH SEAT KULÜBÜ

      2001 SEAT IBIZA Signo
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.