DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?
60
Cevap
3
Favori
91.227
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Getz >> Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1422 Mesaj
      18 Mart 2010 21:01:10 Konu Sahibi
      Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      457 Mesaj
      20 Mart 2010 03:02:14
      o model kodu olması lazım bi fark yok dikkat etmen gereken tek şey getz ler 2 çeşittir eski kasa 2005 e kadar ve makyajlı kasa 2006 ve sonrası,motor farklarınada gelince eski kasaların dizelleri 3 silindirli 82 bg dir yeni kasalar 4 silindirli 88 bg dir,tercihini makyajlı kasadan yana yapmanı tavsiye ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      25 Nisan 2010 16:09:43
      Kesinlikle vgt
      |
      |
      _____________________________


      R/O Tezgahaltı Su Arıtma Sistemleri

      Fiyat almak için Pm atınız.
    • Yüzbaşı
      848 Mesaj
      25 Nisan 2010 23:01:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: mhyen

      Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


      crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

      getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

      http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


      turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

      http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

      bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

      http://turbotamiri.com/...7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

      http://www.corutturbo.com/

      http://www.guventurbo.com/

      www.turboakden.com

      www.gpturbocharger.com
      _____________________________

      HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
    • Yarbay
      6757 Mesaj
      04 Mayıs 2010 16:35:24
      crdi getz 1.5 3 silindir accent millenium motorudur
      crdi vgt getz 1.5 4 silindir accent era motoru kullanır(aynı motoru ilk nesil cerato da kullanır)
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      589 Mesaj
      05 Haziran 2010 00:40:04
      vgt olanların çoğu araçlarına 88 ps yazmış. Bu arkadaşlar araçlarının farkında değillermi ??? yoksa vgt olanlarında 88 likleri varmı. Varsa o zaman bu motorları ayıran nedir.
      _____________________________

      HP 1235 ET
    • Yüzbaşı
      700 Mesaj
      09 Temmuz 2010 02:31:49
      quote:

      Orijinalden alıntı: ffmsahin



      Alıntıları Göster



      crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

      getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

      http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


      turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

      http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

      bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

      http://turbotamiri.com/...7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

      http://www.corutturbo.com/

      http://www.guventurbo.com/

      www.turboakden.com

      www.gpturbocharger.com





      güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


      konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________

      Hyundai Getz 1.5 CRDI 82 Bg Kristal Mavi
    • Teğmen
      139 Mesaj
      27 Ağustos 2010 10:15:22
      ilanlara baktığımızda yeni kasalar için de crdi yazanları görüyoruz.
      yani kasaların hepsi vgt değil mi?
      birde bazısı 110 beygir diyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1050 Mesaj
      27 Ağustos 2010 21:40:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: _By_BoSs_


      Alıntıları Göster




      güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


      konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



      -BY boss arkadaşım yanlış bilgi vermişsin. her iki motorda da turbo var. Sağolsun alıntı yaptığım arkadaş açıklamış. Birisi üç silindirli 82 ps 187 tork öteki dört silindir 88 ps 200 küsür tork.
      Crdi ve crdi vgt sadece motor teknolojisi biraz farklı. Commmon rail direct Injection motoru geliştirip VGTdenilen sistem yine ingilizce olarak o teknolojiye verilen adın ilk harferinin oluşturduğu bir isim.
      İkisinde de turbo var vgt biraz daha güçlü ve tüketim biraz daha az. Tercih makyajlı kasa.
      |
      |
      _____________________________

      Ford Focus 1.5 TDCİ otomatik 2016
      Skoda Yeni Octavia 1.6 TDİ Elegance 2013
      Accent Blue CRDİ Prime 2012
      Kia Cerato CRDİ 2009
    • Onbaşı
      20 Mesaj
      30 Ağustos 2010 23:16:25
      Bende karar aşamasındayım getz alıcam.tercihim vgt olucak ama abs de olsun istiyorum.abs var değil mi vgt modelinde çunku crdilerde göruyorum daha cok
      _____________________________

    • Yarbay
      2891 Mesaj
      31 Ağustos 2010 00:22:33
      2006 makyajlı modeller ve sonrası > VGT (Değişken Geometrili Turbo - Yani hareketli kanatçıklar) - 88 bg
      2006 makyaj öncesi > Normal turbo (Turbonun kanatçıkları sabit) - 82 bg

      Yani tüm dizel Getz'lerde turbo vardır. Sadece 2006 sonrasında turbonun tipi değişmiştir.
      (Aslında birkaç radikal değişiklik daha vardır: triger zinciri, silindir sayısının 4'e çıkması gibi)

      Commonrail dizel motorların hepsinde turbo vardır (CRD, CRDi, CDi, TDCi, CDTi, DCi vs vs,)
      Aslında bu kısaltmaların hepsi aynı motor tipini gösterir--> Common Rail
      Dizel motor tipini belirten kısatmada C harfi varsa o motor tipinin Common-Rail olduğunu anlarız. (istisnalar da var: HDi , MultiJet vs gibi)
      Patent hakları yüzünden firmalar birbirinin kısaltmasını kullanamadıklarından herbiri kendilerine ait bir kısaltma kullanıyorlar.


      2006 makyajlı ve sonrası modeller tercih edilmeli:
      1- Makyaj öncesindeki kronik sorunlar yüksek oranda giderilmiştir.
      2- Motorları daha sessizdir
      3- Turbo tipi ve silindir sayısı değişkiliği, hem performansı arttırmıştır hem de yakıt sarfiyatını öncekilere göre azalmıştır.
      4- Bakım aralıkları 10 bin'den 15'e çıkmıştır.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      _____________________________

      Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir
    • Er
      10 Mesaj
      28 Ekim 2010 03:20:54
      2006 öncesi Getz'ler 1,5 crdi (3 silindir) 82 beygirdir...

      2006 sonrası makyajlı kasa Getz'ler iki farklı dizel motor seçeneği ile gelmiştir;

      *1,5 crdi (4 silindir) 88 beygir
      *1,5 vgt crdi (4 silindir) 110 beygir
      _____________________________

    • Teğmen
      197 Mesaj
      06 Kasım 2010 23:55:27
      ikiside aynı araç, aynı motor ruhsatta vgt yazıyor aracın arkasında ve motorda crdi yazıyor.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      . . .

      İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8
    • Teğmen
      197 Mesaj
      07 Kasım 2010 00:09:47
      crdi ve vgt nedir onuda bilmek lazım

      crdi = common rail direct injektion / "Ortak borudan direkt enjeksiyon" olarak çevrilebilir ayrıntılı bilgi common rail

      vgt = veriable geometry turbocharger / Değişken Geometrili Turboşarj ayrıntılı bilgi VGT(İngilizce)

      SONUÇ:
      getzin crdi motorlarında turbo olduğuna göre ikiside mevcut (benim kanaatim)
      |
      |
      _____________________________

      . . .

      İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8
    • Teğmen
      139 Mesaj
      07 Kasım 2010 23:03:16
      Birde CGT var.
      Benim ruhsatta CGT yazıyor. Şimdiye kadar bir sorun çıkmadı ama hayırlısı bakalım...
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      139 Mesaj
      07 Kasım 2010 23:05:20
      CGT:common geometry turbocharger

      Hyundai bizim trafikçilerden feyz alsın.
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      197 Mesaj
      07 Kasım 2010 23:46:37
      cgt diye kısaltmayla yeni karşılaşıyorum bence q klavyede "v" ve "c" harfleri yan yana trafik tescildeki memur yanlış basmış
      |
      |
      _____________________________

      . . .

      İntel core 2 quad Q6600 - asus p5k-se anakart - asus en8600GT 512MB MAGİC - 4 GB 800Mhz Kingston RAM - aopen kasa + 350watt psu - Samsung 1TB + 320GB 7200RPM SATAII Harddisk - Samsung 2232BW 22'' Widescreen LCD Monitör - Logitech Cordless MX 3200 LASER - Windows 7 HomePremium 64 bit - Nokia N8
    • Teğmen
      139 Mesaj
      07 Kasım 2010 23:55:11
      Mantıklı. Ben hiç bu açıdan yaklaşmamıştım.
      CRDİ ile VGT yi karıştırdığını düşünmüştüm ben, ama senin tez daha mantıklı.
      İnşallah sıkıntı olmaz bu durum ileride.
      Yoksa trafiği git, uğraş uzun iş.
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      12 Kasım 2010 11:55:58
      88 beygirlik crdi motorlarda normal turbo besleme ünitesi vardır ancak 110 beygirlik crdi motorlarda vgt yani söylediğiniz gibi değişken geometrili turbo besleme ünitesi vardır.Aradaki rakamsal farklılıkları bu turbo ünite farklılığı sağlar(Motor aynı motor sadece turbo farklı).Benzer bir olay Megane 1.5 dci'larda da var.2004-2007 arası megane 1.5 dci motor 80 beygirdir.2007 sonrası megane 1.5 dci'lar ise 100 beygirdir.Orada da motor aynı motor sadece turbo ünitesi farklı ve bu herhangi bir logo isim vb. birşey ile aracın sağında solunda yazmaz..Sonuç itibariyle her dizel getz'de vgt mevcut değildir..
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      10 Mesaj
      12 Kasım 2010 12:04:39
      Ruhsatta yanlış yazılması büyük ölçüde muayene'de sıkıntı oluyor bilginize.Sistemdeki bilgilerle ruhsat bilgilerini karşılaştırırken en ufak bir harf ya da rakam hatası durumunda sayfa değişimi istiyorlar.Şasi numaramdaki hafif silik sadece bir rakam yüzünden sayfa yeniletmek zorunda kaldım..
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.