Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (653. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 651652653654655
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz981

    ..........Bu modeller modülasyonludur bu konuda fazla teknik bilgiye sahip değilim ancak piyasadaki hemen hemen tüm kombiler modülasyonludur.

    Ancak birkaç tanesi örnek Buderus 042, DD Nitromix bunlar oda termostatına göre modülasyon yapmıyor.......................

    bu paylaşımınızda belirttiğiniz üzere önceki gün DD444 müşteri hattından Nitromix kombi için bir iki bilgi ve özellikle de modülasyonlu oda termostatına uyumlu olup olmadığını sordum ve bana uyumlu olduğunu thermostat için bağlantı yerinin bulunduğunu belirtti. Bende hangi model marka vs. termostat almam gerektiği bilgisini sordum ama onu dd satıcı, bayi veya servisten uygun model bilgisini alabileceğimi söyledi. burada bir çelişki var ben 3 adet alacaktım şimdi vaz geçtim. hele ki acele etmemişim...... kendi içinde modülasyon yapıyıor. premix olup 1500tlye bulmuştum ama vazgeçtim ve hala karar veremiyorum. dd firması böyle bir yalan veya yalnış bilgilendirme yaptıktan sonra.......diğerleri?


    bana bitane akıllı doğru bi yoğuşmalı kombi önerisi yapın nolur. servis,yedek parça,yakıt(nekadar bireysel kullanım önemli olsada) tüketimi fiyat/performans oranı iyi bir ürün yoksa da gidip galiba buderus u52 hermetik alacam valla.



    benim size yazdığım 4-5tane yoğuşmalı kombi var
    akıllı doğru dürüst yoğuşmalı kombi değil mi? neye göre karar veriyorsunuz




  • 1.Arkadaşlar Ankara ahlatlıbel 90 m kare üzerine kurulu 3 katlı (2 kat + çatı katı) 240 metre kare olan bir triplex müstakil evim var.yaptığım harcama

    2.Ferroli Econcept Tech 35c : 2600
    Demirdöküm plas petek 21 metre : 2310
    14 adet eca vana :140
    8 adet termostatik vana marka ? :250
    Kolektör toplaması :450
    Eca alt bağlantı :100
    Proje :150
    Montaj mlz işçilik :900
    Toplam :6900

    1 nci kat petek uzunlukları 8,5 metre 500 mm lik petek
    2 nci kat uzunlukları 8 metre 500mm
    3 ncü kat uzunlukları 4,5 metre 500mm


    3. eve kılıflı boru kombi tesisatı döşettim. ev 90+90 çatı katı 60=240 m kare, her katın yüksekliği 3 metre, her katta kolektör ile dağıtım yapılıyor.
    4. kombiyi en alttaki mutfakta
    5. kuzey cephe, ve ankaranın en yüksek yeri rakım 1200 metre ahlatlıbel de oran ve dikmenle aynı rakımda,
    6. petek boyu toplam 21 metre.
    7. zemin kat merdiven başına ve orta koridora ve çatı antresine radyatör koydum.
    8. yalıtım şu şekilde zemin :
    a. *bodrum kat yok, direk temel üzerine şap atıldı herhangi bir yalıtım malzemesi yok, zemin parke altı 3 mm comboard
    • dış duvar: dış duvar çift tuğla ile örüldü arasında strafor var. (eğer ısınamazsam 1 sene sonra binanın tüm dış çephesini dışarıdan combord kaplamayı düşünüyorum.
    b. *camlar : fıratpen çift cam ve büyük
    c. *çatı: çatı betondan resimdeki gibi beşik şeklinde, en üst kattaki iki odayı ve merdiven boşluğunun üstünü kapsıyor. kiremit çatılı, ve kiremit altı tahta kaplı, usta izocam döşeyemedim dedi tahta altına sığmıyor felan dedi. kısaca çatıda yalıtım yok bence, Ayrıca en üst kata ic taraftan yani tavana teras altı odalara ve merdiven boşluğuna içerden strafor gibi böyle şekilli bir kaplama yapıldı. Bu bir yalıtım sağlar mı bilmem.
    d. *Teraslar: strafor ve iki tabaka mebron ziftli lastik su sızmaması için kaplandı üzeride seramik kaplı) yalıtım var mı?

    Sonuç: şuan evde üşüyorum evin içi 18 derece
    bu evi nasıl ısıtacağım.?
    kombi nasıl yanmalı?
    oda termostatı yok çünkü birçok oda kullanıyorum.
    bazı odaları kullanmayacağım kışın özellikle üst kat ve kuzey batı cephedeki odaları
    yakıt tasarrufu için kombiyi kaç derecede yakarsak yoguşma olur
    aylık 600 tl yakarak bu işten kurtulur muyum 5 ay 600 tl yeter mi?
    Banyo sıcak suyunda problem yok hatta mükemmel çift banyo aynı anda sıcak su veriyor hemde orta katta banyolar.
    Tesisatta kaçak yok gözüken ama 1,5 bar su haftada 1 çıt azalıyor. 1,4 düşüyor. Peteklerde su var ama daha hiç kombiyi deneme amacı dışında petekleri ısıtmadım.






  • merhabalar arkadaşlar yeniçeri arkadaşımızın önerisi üzerine 2 adet bosh 1 tanesi condes 2000w birtanesi clasic kondens tam yoguşmalı kombi aldım condens 2000 w %103 verim yazıyor ev 90 metre kare toplam 7 radyatör var 6,5 metre kendi evim 100 metre kare 9,5 metre radyatör var şimdi keşke ikisinide clasiz condens olanın dan alsaymışım diye pişmanlık içindeyim kombiyi duvara tuturduk ama hiç kullanmadık acabag farkı verip degiştirsemmi faturada evlerde izalasyon var dıştan ben üskatta oturuyorum altkatta annemler ne dersiniz faturada fark çok olurmu..
  • slm arkadaşlar yeniçeri arkadaşımızın tavsiyesi üzerine 2 adet bosh kombi aldık biri alt kata condens 2000w aldım alt kat 90 metre kare 6,5 m petek var ust kata clasıc kondens aldım üst kat 100metre kare 9,5 metre petek var yeniçeri aslında alt kat için ferrolı domitech önermişti ama ben yine yarı yoguşmalı olan 2000w aldım ama şimdi keşke 2 sinide clasic conden s alsamıydım diye pişmanlık içindeyim hiç kullanmadım acabag sadece duvarda montajlı farkı verip degiştirsemmi faturada nekadar fark yapar bina müstakil izalasyonlu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alio6

    1.Arkadaşlar Ankara ahlatlıbel 90 m kare üzerine kurulu 3 katlı (2 kat + çatı katı) 240 metre kare olan bir triplex müstakil evim var.yaptığım harcama

    2.Ferroli Econcept Tech 35c : 2600
    Demirdöküm plas petek 21 metre : 2310
    14 adet eca vana :140
    8 adet termostatik vana marka ? :250
    Kolektör toplaması :450
    Eca alt bağlantı :100
    Proje :150
    Montaj mlz işçilik :900
    Toplam :6900

    1 nci kat petek uzunlukları 8,5 metre 500 mm lik petek
    2 nci kat uzunlukları 8 metre 500mm
    3 ncü kat uzunlukları 4,5 metre 500mm


    3. eve kılıflı boru kombi tesisatı döşettim. ev 90+90 çatı katı 60=240 m kare, her katın yüksekliği 3 metre, her katta kolektör ile dağıtım yapılıyor.
    4. kombiyi en alttaki mutfakta
    5. kuzey cephe, ve ankaranın en yüksek yeri rakım 1200 metre ahlatlıbel de oran ve dikmenle aynı rakımda,
    6. petek boyu toplam 21 metre.
    7. zemin kat merdiven başına ve orta koridora ve çatı antresine radyatör koydum.
    8. yalıtım şu şekilde zemin :
    a. *bodrum kat yok, direk temel üzerine şap atıldı herhangi bir yalıtım malzemesi yok, zemin parke altı 3 mm comboard
    • dış duvar: dış duvar çift tuğla ile örüldü arasında strafor var. (eğer ısınamazsam 1 sene sonra binanın tüm dış çephesini dışarıdan combord kaplamayı düşünüyorum.
    b. *camlar : fıratpen çift cam ve büyük
    c. *çatı: çatı betondan resimdeki gibi beşik şeklinde, en üst kattaki iki odayı ve merdiven boşluğunun üstünü kapsıyor. kiremit çatılı, ve kiremit altı tahta kaplı, usta izocam döşeyemedim dedi tahta altına sığmıyor felan dedi. kısaca çatıda yalıtım yok bence, Ayrıca en üst kata ic taraftan yani tavana teras altı odalara ve merdiven boşluğuna içerden strafor gibi böyle şekilli bir kaplama yapıldı. Bu bir yalıtım sağlar mı bilmem.
    d. *Teraslar: strafor ve iki tabaka mebron ziftli lastik su sızmaması için kaplandı üzeride seramik kaplı) yalıtım var mı?

    Sonuç: şuan evde üşüyorum evin içi 18 derece
    bu evi nasıl ısıtacağım.?
    kombi nasıl yanmalı?
    oda termostatı yok çünkü birçok oda kullanıyorum.
    bazı odaları kullanmayacağım kışın özellikle üst kat ve kuzey batı cephedeki odaları
    yakıt tasarrufu için kombiyi kaç derecede yakarsak yoguşma olur
    aylık 600 tl yakarak bu işten kurtulur muyum 5 ay 600 tl yeter mi?
    Banyo sıcak suyunda problem yok hatta mükemmel çift banyo aynı anda sıcak su veriyor hemde orta katta banyolar.
    Tesisatta kaçak yok gözüken ama 1,5 bar su haftada 1 çıt azalıyor. 1,4 düşüyor. Peteklerde su var ama daha hiç kombiyi deneme amacı dışında petekleri ısıtmadım.




    Merhabalar,

    Öncelikle gerçekten detaylı bilgiler verdiğinizi belirtmek isterim. Hani bize pek soru soracak bir konu bırakmamışsınız. Tek cümlelik bilgiyle değerlendirme ve öneri isteyen o kadar çok ki...Siz derya kadar bilgi vermişsiniz.

    1. Binanın yalıtımı; çatı yeterli olmayabilir, dış cephe ve teras için orta düzeyde denebilir.
    2. Evinizin ısı kaybı; -12C dış sıcaklıkta yaklaşık ısı kaybı 28-29 bin kcal/saat olabilir.
    3. Kombi kapasitesi; 35Kw (29412kcal/saat) sınırda yeterlidir. Dış sıcaklığın -12C'nin altında olduğu gecelerde 20C oda sıcaklığını elde etmek için kombiyi maksimumda yakmanız gerekebilir, sorun değil yılda kaç gece böyle soğuklar oluyor ki? Kombinin yoğuşma yapması için peteklerden kombiye dönen suyun en 30-50C arasında olması, bunun için kombinizin kalorifer devresi sıcaklığının en fazla 60-65C'ye ayarlanması gerekli.
    4. Petek yeterliliği; PKKP 22/500mm petekle 75C/65C işletmeyle 20C oda sıcaklığında maksimum 28 bin kcal/saat ısı alabilirsiniz ki muhtemelen petek hesaplamaları -12C dış sıcaklık ve 75/65 işletmeye göre yapılmış. Sonuç olarak kombinin maksimum ısısını ortama vermeye yetecek kadar peteğiniz var. Sadece zemin antre, koridor, merdiven boşluğu gibi yerlere 22/900mm, küçük odalara ise 22/600mm petek koyabilirdiniz; daha kısa koyardınız sonuçta uzunluk olarak daha az yer kaplarlardı.
    5. Dengeli ve tasarruflu ısınma için hem oda kumandası hem de termostatik vana kullanmalısınız. Oda kumandasını günlük kullandığınız odaya veya tercihen salona monte edersiniz, ayarladığınız sıcaklığa (20-21C gibi) gelince kombi kapanır. Bu arada diğer alanlar da ısınmış olur. Çok ısınan oda olursa buradaki termostatik vananın ayarını da 20-21C yaparsınız, fazla ısı diğer alanlara yönlenir. Kombi, kumandanın bulunduğu alanın sıcaklığına göre çalışıp duracaktır. Proğramlı kumanda kullanmanız daha ileri kontrol yapma şansı verir. (Hele bir de kablosuz kumanda alabilirseniz sizin için en kullanışlı bu olur.) Günü 3 ayrı dilime bölüp, örneğin sabah 8-akşam 16 arasında çocuk-yaşlı yoksa 18C varsa 20C, 16-24 arasında 21C, 24-8 saatleri arasında 18C proğram ayarı yaparsınız. Seçtiğiniz dereceler yeterli olmazsa 1-2C arttırırsınız yine denersiniz, yeterli gelmezse 1-2C daha...Fazladan seçilen her 1C'nin faturaya en az %5 yansıdığını unutmayın. Bu arada kombi kalorifer devresi sıcaklığını geçiş dönemlerinde 50C, tam sezonda 60C gibi ayarlayın.
    5. Kullanmayacağınız üst kat odalarının peteklerini kapatmak yerine varsa termostatik vanalarını 17-18C yapın, yoksa petek giriş musluklarını yarıya kısın. Bu alanları kapalı tutun.
    6. En yüksek faturanız olsa olsa dediğiniz kadar olur, diğer aylar daha düşük gelecektir.
    7. Tesisatta ve peteklerde kalan hava otomatik pürjörden çıkınca basınç düşüyordur veya az da olsa su sızıntısı olabilir, kontrol etmenizde yarar var.
    8. Bu kış çok soğuk geçmese dahi, önümüzdeki yaza çatı yalıtımını cam yünlü şilte koyarak iyileştirmenizi öneririm.

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alio6

    1.Arkadaşlar Ankara ahlatlıbel 90 m kare üzerine kurulu 3 katlı (2 kat + çatı katı) 240 metre kare olan bir triplex müstakil evim var.yaptığım harcama

    2.Ferroli Econcept Tech 35c : 2600
    Demirdöküm plas petek 21 metre : 2310
    14 adet eca vana :140
    8 adet termostatik vana marka ? :250
    Kolektör toplaması :450
    Eca alt bağlantı :100
    Proje :150
    Montaj mlz işçilik :900
    Toplam :6900

    1 nci kat petek uzunlukları 8,5 metre 500 mm lik petek
    2 nci kat uzunlukları 8 metre 500mm
    3 ncü kat uzunlukları 4,5 metre 500mm


    3. eve kılıflı boru kombi tesisatı döşettim. ev 90+90 çatı katı 60=240 m kare, her katın yüksekliği 3 metre, her katta kolektör ile dağıtım yapılıyor.
    4. kombiyi en alttaki mutfakta
    5. kuzey cephe, ve ankaranın en yüksek yeri rakım 1200 metre ahlatlıbel de oran ve dikmenle aynı rakımda,
    6. petek boyu toplam 21 metre.
    7. zemin kat merdiven başına ve orta koridora ve çatı antresine radyatör koydum.
    8. yalıtım şu şekilde zemin :
    a. *bodrum kat yok, direk temel üzerine şap atıldı herhangi bir yalıtım malzemesi yok, zemin parke altı 3 mm comboard
    • dış duvar: dış duvar çift tuğla ile örüldü arasında strafor var. (eğer ısınamazsam 1 sene sonra binanın tüm dış çephesini dışarıdan combord kaplamayı düşünüyorum.
    b. *camlar : fıratpen çift cam ve büyük
    c. *çatı: çatı betondan resimdeki gibi beşik şeklinde, en üst kattaki iki odayı ve merdiven boşluğunun üstünü kapsıyor. kiremit çatılı, ve kiremit altı tahta kaplı, usta izocam döşeyemedim dedi tahta altına sığmıyor felan dedi. kısaca çatıda yalıtım yok bence, Ayrıca en üst kata ic taraftan yani tavana teras altı odalara ve merdiven boşluğuna içerden strafor gibi böyle şekilli bir kaplama yapıldı. Bu bir yalıtım sağlar mı bilmem.
    d. *Teraslar: strafor ve iki tabaka mebron ziftli lastik su sızmaması için kaplandı üzeride seramik kaplı) yalıtım var mı?

    Sonuç: şuan evde üşüyorum evin içi 18 derece
    bu evi nasıl ısıtacağım.?
    kombi nasıl yanmalı?
    oda termostatı yok çünkü birçok oda kullanıyorum.
    bazı odaları kullanmayacağım kışın özellikle üst kat ve kuzey batı cephedeki odaları
    yakıt tasarrufu için kombiyi kaç derecede yakarsak yoguşma olur
    aylık 600 tl yakarak bu işten kurtulur muyum 5 ay 600 tl yeter mi?
    Banyo sıcak suyunda problem yok hatta mükemmel çift banyo aynı anda sıcak su veriyor hemde orta katta banyolar.
    Tesisatta kaçak yok gözüken ama 1,5 bar su haftada 1 çıt azalıyor. 1,4 düşüyor. Peteklerde su var ama daha hiç kombiyi deneme amacı dışında petekleri ısıtmadım.




    merakımı mazu gör hocam, "kılıflı boru" dediğin ne oluyor tam olarak?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz981

    ..........Bu modeller modülasyonludur bu konuda fazla teknik bilgiye sahip değilim ancak piyasadaki hemen hemen tüm kombiler modülasyonludur.

    Ancak birkaç tanesi örnek Buderus 042, DD Nitromix bunlar oda termostatına göre modülasyon yapmıyor.......................

    bu paylaşımınızda belirttiğiniz üzere önceki gün DD444 müşteri hattından Nitromix kombi için bir iki bilgi ve özellikle de modülasyonlu oda termostatına uyumlu olup olmadığını sordum ve bana uyumlu olduğunu thermostat için bağlantı yerinin bulunduğunu belirtti. Bende hangi model marka vs. termostat almam gerektiği bilgisini sordum ama onu dd satıcı, bayi veya servisten uygun model bilgisini alabileceğimi söyledi. burada bir çelişki var ben 3 adet alacaktım şimdi vaz geçtim. hele ki acele etmemişim...... kendi içinde modülasyon yapıyıor. premix olup 1500tlye bulmuştum ama vazgeçtim ve hala karar veremiyorum. dd firması böyle bir yalan veya yalnış bilgilendirme yaptıktan sonra.......diğerleri?


    bana bitane akıllı doğru bi yoğuşmalı kombi önerisi yapın nolur. servis,yedek parça,yakıt(nekadar bireysel kullanım önemli olsada) tüketimi fiyat/performans oranı iyi bir ürün yoksa da gidip galiba buderus u52 hermetik alacam valla.



    Eğer bütçeniz buna elveriyorsa bence vazgeçmeyin "oda termostatı modülasyonu" na fazla takılmayın yani kombi kendi içinde modülasyonları var termostatlı modülasyonun sağlıyacağı fayda yakıt yönünden % 1 veya 2 yi geçmez bir nebzede kombi ömrüne olumlu katkısı olur yani modülasyon yapmıyor diye % 15-20 tasarruflu piremiks kombiyi bırakıp hermetik kombi almak mantıklı değil. Ayrıca demirdöküm kablosuz oda termostatı 80 tl gayet uygun.

    Sonra alıcam dediğiniz ürünün fiyatına Eca Ariston piremiks yoğuşmalı ve ferroli ile bosh.un condens yoğuşmalıları var.

    Örnek olarak ben Eca piremiks kullanıyorum çok memnunum şu günlerde havalar serin (Afyon.dayım) çocuklar üşümesin diye akşamları saat 8 den sabah 8 e kadar 45 c yakıyorum günlük 3-4 m3 harcıyor (4*65 krş.) 2,60 TL buna banyo ve mutfak dahil. Bunun yerine elektrikli ısıtıcı kullansaydım tek oda için eminim daha fazla ödicektim.

    Yine burda ferroli kullanan arkadaşlarda memnun olduklarını yazıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenzz_

    slm arkadaşlar yeniçeri arkadaşımızın tavsiyesi üzerine 2 adet bosh kombi aldık biri alt kata condens 2000w aldım alt kat 90 metre kare 6,5 m petek var ust kata clasıc kondens aldım üst kat 100metre kare 9,5 metre petek var yeniçeri aslında alt kat için ferrolı domitech önermişti ama ben yine yarı yoguşmalı olan 2000w aldım ama şimdi keşke 2 sinide clasic conden s alsamıydım diye pişmanlık içindeyim hiç kullanmadım acabag sadece duvarda montajlı farkı verip degiştirsemmi faturada nekadar fark yapar bina müstakil izalasyonlu

    Eşdeğer ayarlarda kullansanız bile, sizin 10m2 fazla alanınız yaklaşık %10 daha fazla kapasite yani DG sarfiyatı demektir. Yalnız premiks teknolojinin size getireceği %5 ek tasarrufla bu oran %5 seviyesine iner, sonuçta alt kat, eşit kullanım koşullarında sizden %5 daha az fatura öder. Ama ısıtma alanlarınız aynı olsaydı, %5 siz az öderdiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alio6


    6. petek boyu toplam 21 metre.
    7. zemin kat merdiven başına ve orta koridora ve çatı antresine radyatör koydum.
    8. yalıtım şu şekilde zemin :
    a. *bodrum kat yok, direk temel üzerine şap atıldı herhangi bir yalıtım malzemesi yok, zemin parke altı 3 mm comboard
    • dış duvar: dış duvar çift tuğla ile örüldü arasında strafor var. (eğer ısınamazsam 1 sene sonra binanın tüm dış çephesini dışarıdan combord kaplamayı düşünüyorum.
    b. *camlar : fıratpen çift cam ve büyük
    c. *çatı: çatı betondan resimdeki gibi beşik şeklinde, en üst kattaki iki odayı ve merdiven boşluğunun üstünü kapsıyor. kiremit çatılı, ve kiremit altı tahta kaplı, usta izocam döşeyemedim dedi tahta altına sığmıyor felan dedi. kısaca çatıda yalıtım yok bence, Ayrıca en üst kata ic taraftan yani tavana teras altı odalara ve merdiven boşluğuna içerden strafor gibi böyle şekilli bir kaplama yapıldı. Bu bir yalıtım sağlar mı bilmem.
    d. *Teraslar: strafor ve iki tabaka mebron ziftli lastik su sızmaması için kaplandı üzeride seramik kaplı) yalıtım var mı?

    Sonuç: şuan evde üşüyorum evin içi 18 derece
    bu evi nasıl ısıtacağım.?
    kombi nasıl yanmalı?
    oda termostatı yok çünkü birçok oda kullanıyorum.
    bazı odaları kullanmayacağım kışın özellikle üst kat ve kuzey batı cephedeki odaları
    yakıt tasarrufu için kombiyi kaç derecede yakarsak yoguşma olur
    aylık 600 tl yakarak bu işten kurtulur muyum 5 ay 600 tl yeter mi?
    Banyo sıcak suyunda problem yok hatta mükemmel çift banyo aynı anda sıcak su veriyor hemde orta katta banyolar.Tesisatta kaçak yok gözüken ama 1,5 bar su haftada 1 çıt azalıyor. 1,4 düşüyor. Peteklerde su var ama daha hiç kombiyi deneme amacı dışında petekleri ısıtmadım.


    Evinizin genel olarak yalıtımı iyi özellikle duvar yalıtımı çok iyi tuğla arası stropor ısı evinize yerleştikten sonra kolay kolay soğumayacak ve çok soğuklarda bile 50 c de ısınacağınızı tahmin ediyorum ona keza petek boyu da çok fazla tutulmuş bununda artı etkisi olacak. Yakıt yönünden ortalama 600 değil belki 300-400 tl ye bile rahat ısınırsınız.

    Kombi 45-60 c arasında rahat yoğuşmalı çalışır. Mesela bu günlerde 45 c ayarlıyarak deneyebilirsiniz. Bar basıncınıda su azaldığı için 1,8 olarak ayarlayın kalorifer devresi çalışırken su kaçağı varsa daha iyi tesbit edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi intererdem -- 2 Ekim 2011; 1:09:07 >




  • verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. yoğuşma mantığını çözmeye çalışıyorumda;
    1. 21 metre petek boyu kombiden çıkan sıcak suyun tekrar kombiye gelene kadar soguması sonucunda olacak değil mi, eğer sogma olmazsa yoğuşma olmaz; bu durumda benim kullanmadığım bazı petekleri yani ECA termostatik vana (1.2.3.4.5 birde donma göstergesi var) kaç dereceye ayarlamam lazım.
    2. odaları sizin dediğiniz farklı sıcaklıklara ayarlayarak yoğuşmadan mı yoksa bazı petekleri kapatarak mı tasarruf sağlarım.
    3. Petekleri termostatik vanada altlar açık üsteki termostatik vanayı 0 ile 1 arasında bulunan donma durumuna alsam yeterli olur mu?
    4. bütün koridor ve merdiven boşluklarında petek var bunları nasıl ayarlamak lazım
    5. 21 metre petek boyu cok fazla genleşme olur mu? bundan korkuyorum.
    6. Üst kattaki peteklerden 2 mtre boyunda olan ısınmadı hiç. (1 saat deneme amacı ile yaktım)
    7. kollektörlerde ayar nasıl yapılmalı yoksa vanalarla mı ayar yapmalı





  • quote:

    Orijinalden alıntı: alio6

    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. yoğuşma mantığını çözmeye çalışıyorumda;
    1. 21 metre petek boyu kombiden çıkan sıcak suyun tekrar kombiye gelene kadar soguması sonucunda olacak değil mi, eğer sogma olmazsa yoğuşma olmaz; bu durumda benim kullanmadığım bazı petekleri yani ECA termostatik vana (1.2.3.4.5 birde donma göstergesi var) kaç dereceye ayarlamam lazım.
    2. odaları sizin dediğiniz farklı sıcaklıklara ayarlayarak yoğuşmadan mı yoksa bazı petekleri kapatarak mı tasarruf sağlarım.
    3. Petekleri termostatik vanada altlar açık üsteki termostatik vanayı 0 ile 1 arasında bulunan donma durumuna alsam yeterli olur mu?
    4. bütün koridor ve merdiven boşluklarında petek var bunları nasıl ayarlamak lazım
    5. 21 metre petek boyu cok fazla genleşme olur mu? bundan korkuyorum.
    6. Üst kattaki peteklerden 2 mtre boyunda olan ısınmadı hiç. (1 saat deneme amacı ile yaktım)
    7. kollektörlerde ayar nasıl yapılmalı yoksa vanalarla mı ayar yapmalı



    Kombi yanma odasında doğalgazın yanması sonucu oluşan yaklaşık, 100-150C derece sıcaklıktaki su buharı, peteklerden 30-50C arasında kombiye dönen suyla temas edince gerçekleşen olaya YOĞUŞMA denir. Yoğuşma sonucunda su buharı taşıdığı gizli ısıyı eşanjör aracılığıyla peteklere gidecek suya verir. Kombi daha az DG yakarak peteklere gidecek suyu istenen sıcaklığa getirmiş olur. Yoğuşma sırasında oluşan yoğuşma suyu tahliye borusundan atık su giderine verilir. Klasik kombilere göre yaklaşık %15 tasarruf sağlanır. Yoğuşmanın gerçekleşebilmesi için ön şart, kombinin en fazla 60C de yanmasıdır. Ki kombiye dönen su 50C'nin altında olsun. Sizin kombiden mevsime göre yapacağınız ayarla 40-60C arasında çıkacak su peteklerde ısısını ortama vererek rahatlıkla 30-50C arasında kombiye dönecektir. Endişelenmeye gerek yok.
    Isınmaya başlarken sırayla şu adımları izleyin:
    1. Peteklerdeki havayı hava alma musluklarından (purjör) boşaltın.
    2. Tesisat ve peteklerden su sızıntısı kontrolü yapın, sızıntı varsa giderin.
    3. Kombiyi 50C derecede çalıştırın, peteklerin tam açık vaziyette ısınmalarını bekleyin. Isınmayan peteklerin vanalarını kontrol edin, havalarını boşaltın.
    4. Üst katta kullanmayacağınız odaların termostatik vanalarını tam 2. kademeye ayarlayın (16C ye karşılık gelir) 1 ve donma kademelerini kullanmayın, yoksa sıcak alanlardan buralara ISI KÖPRÜSÜ oluşturursunuz, bu da kullandığınız alanlardan yukarıya, havadan ve duvarlardan ısı kaçışı demektir.
    5. Zemin ve 1. katta kullanmayacağınız oda varsa termostatik vanalarını 2-3 arasında (18C) ayarlayın. Koridor ve merdiven boşluğundaki peteklerde termostatik vana varsa, zemin katta 3. kademeye, daha üstte 2-3 arasına ayarlayın.
    6. Kullandığınız alanlardaki termostatik vanaların hepsini 3.kademeye (20C) ayarlayın, az gelirse 3-4 arasına (22C) ayarlarsınız.
    7. Kombinizin 10 litrelik kapalı genleşme deposu var, sizin peteklerde ve tesisattaki yaklaşık 110-120 lt suyun genleşmesini yüksek sıcaklıklarda bile rahatlıkla karşılar.
    8. Kollektör vanalarının hepsinin tam açık olduğundan emin olun. Vana ayarlarının hepsini peteklerden yapmanız uygundur. Hava alma musluğunu açarak hava varsa boşaltın.




  • Selamlar
    1992 senesinden beri Doğalgaz işiyle uğraşıyorum, İTÜ mezunuyum, burada tüm kamu oyunda pazarlamacı arkadaşlar ve menfaatkarlar yüzünden oluşan yanlış konuları aydınlatmak üzere bulunacağım, ama yine de aynı konular yüzünden bilgi tartışmasına da girmek istemeyebilirim.

    forumdaki sadece 2-3 mesajı okudum mükerrer olursa özür dilerim.

    Doğalgazlı ısnma sistemi.

    öncelikle bunu şöyle bir benzetmeyle açayım, bir sistem aynı vücudumuzdaki gibi kalp-damar-organ mantığıyla çalışır, yani kalp kombi, damar boru , organ da petek dediğimiz radyatörlerdir.
    tabi bir de beyin dediğimiz kontrol organı vardır ki ben bunu bu işi yapan varsa mühendis ve ustalar yani dizaynörler olarak kabul ediyorum.

    velhasıl hangi kombiyi alalım la birlikte, hangi boruyu kullanalım hangi peteği hangi miktarda takalım mantığı daha önemlidir.

    siz mersedes kombi bile alsanız, bunu ehliyetsiz beceriksiz bir ustanın elinde heba edeceksinizdir.

    aynı kombiye bazen yerden yere vurulduğunu bazen de göklere çıkarıldığı okumaktasınızdır, işte bu şansın ve kalitenin yanında TOTAL SİSTEM in bir olgusudur.

    kalp ne kadar iyi olsada kollestrolden damar iyi değilse felç oluyor insanlar, öncelikle borudan başlayalım.

    BORU SİSTEMLERİ:
    1-klasik demir borular.
    eski binalarda,kamu binalarında ve merkezi sistemlerde, sağlamlığıyla ön plana çıkan demir borular, aynı zamanda ısıtma etkisi ile de kullanışlı olmakla birlikte,gerek ustaların artık kalmayışı, gerekse nemli ortamda dış kısımlarını (içte pas olmaz) paslanıp çürümesi nedeniyle, artık evlerde kullanılmamaktadır.
    2-pprc borular.
    plastik su borusu,mavi yeşil boru ile 1994 ten sonra kullanılmaya başlandı,ancak su için üretildikleri için,kısa sürede uzamalar ve şişmeler ile patladılar ve evleri mahvettiler bu yıllarda tekrar demire dönüş oldu, ancak pratik zekalı üreticiler boru dış kısmına (iç değil) buzdolabı folyosu gibi folyo sararak , şişmeyi engellediler, uzamalar da nispeten azaldı. bu sefer de delikli folyolu, düz folyolu boru tartışıldı, delikli folyolu boru güneş ışığını içeri alıp, boru içindeki suyu bozduğu çamurlaştırdığı ve içine oksijen giren bu boruların başta kombi olmak üzere radyatör ve sistemi çabuk paslandırdığı görüldü, müteahhitlerin normal su borusundan yaptırdıkları alt yapılarında ana sorunu paslandırmaya yol açmasıdır, günümüzde cam elyaflı yani 2.el cam hamurunun plastik arasına zerk edilmesiyle elde edilen borularda da bu olayın olduğu konuşulmaktadır.Tüm yeni boru çeşitleri,pratik plastik boru döşeyicisine kolaylık için çıkarılmaktadır, ortadan yekpare folyosu bulunan ürünler en iyisidir, ancak %30 daha pahalıdır.
    3-yerden besleme (kollektörlü) pprc boruları
    oksijen geçirimine sahip olması pas açısından en dez avantajlı kısımdır, fiyatı pahalı oksijen bariyerli boruyu da kullana yok gibidir, metresi 30-50 kuruşa bulunabildiğ ve inşaat esnasında 1-2 saatte özentisiz olarak yapıldığı için ve ustalık istemediğnden dolayı müteahhitlerin tercihidir.asıl para tutan kollektör ve rad.bağlantı çubukların zaten daire sahibi üstlenmektedir.kollektörler daire merkezine yakın sa ve kombinin yanındaysa standart pprc sis. göre daha iyi sonuç verir ancak, kalitesiz boru patlarsa çare yok gibidir.
    4-akıllı (süper) boru adı altında önce kalde şirketinin getirdiği sonra çin in de işe karıştığı üzeri plastik kaplı ince alüminyum kangal borular, dirsek kaynatılmadığı için işçiliği basit ve 1 günde teslim olması açısından uygundur, ancak bükme zorluğu nedeniyle, işçilik kısmında ustaları zorlar, günümüz ustası keskin bükemediği bu boruları apartman direklerini zedeleyip, hatta demir arasından geçirerek işini görmektedir, deprem ülkesi olan Türkiyeye ne kadar uygun olduğu tartışma konusudur, kapı altı geçişlerde çok berbat görüntü kirliliği oluşturur, ancak bükmeleri sağlıklı bir işte enerji iletiminde pprc den iyidir demir boru ayarında sayılabilir.
    5-Bakır borular
    Bütün dünyada kombi-radyatör arası bağlantı, bakır borudan yapılmakla birlikte ülkemizde usta bulamama, bakırın her gün değer kazanması yüzünde sayılı firma tarafından yapılmaktadır.en iyi iletkendir, zaten bütün imal edilen kombiler bakırdan yapılmaktadır,yani bakırla ilgili bir sıkıntı anlatan kişi mantiken kombi almamalıdır. 20 ton basınca dayanır, kesinlikle eğilmez , çivi çakarak anca delinir ki, bunu nereye yapsanız (pprc) od delinir zaten :D
    ısıyı odaya da yaydığı için ısınma süresi %80 hızlanır.100 mtlik bir boru sisteminde sıcaklık 14-16 saniyede son noktaya kayıpsız ulaşır, plastikte dirsek ve te ler yüzünden bu 10 dakkaları bulur ve bazen sıcaklık yarıya düşer (son peteklerin ısınmama şikayeti), netice de bakır en iyisidir, ancak plastikten 4 misli pahalıdır, daire başına 600-800 TL arası fark eder, ancak %25-35 arası kombi daha az çalışır, yani bu tasarruf demektir ve vilayetine göre 1 sezonda bile amorti eder, tek dez avantajı sıradan usta yapamaz zanaatkar ister.

    RADYATÖRLER
    1-Alüminyum radyatörler.
    en iyi ısı ileticisidir, ancak standart panelden 3-5 misli pahalıdır, enerji verimliliği ilkesine göre %10 tasaarruf yapar ancak daha uzun ebatlardadır, yerden beslemeye çok uygundur, bakır alüminyum düşmalığı nedeniyle bakır boru sistemlerine koruyucu konmadan (katalizör) kullanılmasa iyi olur.
    2-döküm radyatörler.
    eski kalmış sistemlerdir çğunlukla merkezi sistemlerde kullanıldı ki kalın döküm demir geç soğuduğu için gece kapamalarında ısısı devam etmekteydi, mecbur kalınırsa fazla su içerdiği için kombi kullanımlarında %20 fazla yakmayı ve içindeki kumların tesisatı tıkayabileceği handikabının düşünüldüğü durumlarda kullanılabilir, fiyatı panelin 2 katıdır ve çok ağırdır, sağlam duvar ve kaslı halterci usta ister.
    3-panel radyatörler.
    ısının en pratik aktarılma organlarıdır 0.8-1.1 mm saçtan yapılır, bunlara hatve denir ki, standart radyatörlerde 33 mm aralıklarla yapılır(su kanalları), sadece demirdöküm de 25 mm yani daha sık kanallı panel plus serisi de vardır. yeni hesap metodlarıyla 1 mt. panelin 1300-1550(ddöküm) kcal-h olduğu kabul edilmektedir.panelin kalitesini saç kalınlığı-ısı miktarı ve boyası belirler.

    RADYATÖR VANALARI
    müşteri açısından pek sorulmasa da iyi bir rad. vanası otoban girişindeki gişe gibidir denilebilir, otobanınız kaç şeritli olsa da gişe sayısı kadar arabaya hitap edecektir.işte petekleri büyük de koysanız, dar girişli vanalar o peteğin gücünü yarıya düşürür, ECA nın rve serisi buna en iyi (kötü manada) örnektir.ayrıca 2 vana mantığı da yanlıştır, doğrusu gidişe bir vana, dönüşe de reglaj (yani özel dönüş vanası) koymaktır. 2 gidiş vanasını hem gidişe hem dönüşe bağlamak yakıtı arttırır müşteriye zarar verir.kombi altı vanalar da aynı mantıkla dar olursa kombi içinde su hapsolur kaynar ,kombi sık sık devreye girer çıkar, yani ömrü azalır, dar geçişli filitreler, tıklaı filitrelerde aynı hatayı yapar, doğrusu metal vana ve filitredir, yakıtınızı %5-20 azaltır)

    KOMBİLER
    1-KLASİK KOMBİLER
    bacalıları bütün şirketlerce kabul görmediği için hermetik yani dışardan hava alıp, aynı borunun iç kısmından alan, eski tabirle balkon veya dış duvara konan kombilerdir. mantıksal anlamda hiç bir kombi %60-80 den fazla verim veremez ama katologlarda alt ısıl değere göre ideal şartta %93 verdiği yazılmaktadır.Çevreye salınan CO emsyonları nedeniyle Kyoto protokü gereği yerlerini Yoğuşmalı kombilere bırakacaklardır.ingiltere Almanya,Fransa da 2012 başında artık kullanılmayacaktır, ülkemizde ise halen %90 oranında takılmakla birlikte 3-4 sene sonra yerlerini yoğuşmalı makinalar alacaktır.tek eşanjörlü (her markada var) modeller yanında %90 ı çift eşanjörlüdür.Baca motoru devir ayarlı olan, 3 yollu vanası motorlu olan modeller gazı daha verimli ve sessiz yakmaktadır.

    2-YOĞUŞMALI KOMBİLER
    2004 senesinde, bacadan çıkan yüksek sıcaklıkta ve su buharı ağırlıklı atık duman gazının ısısından yararlanma fikriyle icat edilmişlerdir, ilk icat edilen kombilere 3 eşanjörlü veya yarı-yoğuşmalı kombiler denmektedir.demirdöküm sargon, baymak lambert,bosch condens 2000 serileri bu çeşittendir ve temel mantığı eski kombinin çevrilmesi ilkesidir. Baca çıkışını zorlaştırarak eşanjör üzerinde dumanı yoğuşturur,verim %8-10 artar. (%92 lik bir kombiye %102 denmesinin sebebi)
    2010 başında premix kombiler ile yeni nesil kombiler çıkmıştır, bunlar dairesel bir eşanjör içinde 360 derece brülöre dışarda karbüratör mantıyla gaz ile havayı en idealde karıştırıp, pompa ile yanma hücresine verir, %107-109 ile verim verir yani %18 civarında ucuza ısınma sağlar,%110 max verim olup sıfır duman çıkışı demektir, bu mantıkla TAM yoğuşmalı bir kombiden duman çıkışı olmaz denebilir, ısı olduğu gibi suya geçmektedir.Hava kirliliği olmaz.

    Yoğuşma ne demek?
    bilimsel olarak gizli ısıda denilen, su buharının tekrar soğuması ile açığa çıkan enerjiden yaralanmaktır.yoğuşma ise buharın sıvıya dönmesine verilen isimdir.klima ve buzdolabında gördüğümüz gibi ısı bir yeri soğuturken diğer tarafı (dış ünite)ısıtmak şeklinde yer değiştirmektir.o halde buharın soğuması başka bir şeyin ısınma ile olmaktadır ki bu da sudur.

    kombiler 700 derece sıkaklıkta bir alevin yanması ile 120-140 derecede Co2ve su karışımını duman olarak atar, kombi bu sırada 90 derece ayardadır (max kapasite) ve alev boyu en yukardadır, kombi kısıldığında alev azalır, baca sıcaklığı da düşer, baca boyunu uzatmak da dumanı oyalar ve soğutur. Yeni nesil tam yoğuşmalı kombide baca sarmal şeklinde uzunn bir borudur ve 80 derec civarında yanan kombi de damla damla da olsa yoğuşma başlar, yani baca gazı 100 ün altına inmiştir, 55 derecelik kombi ısısında hemen hemen hiç duman kalmaz ve tüm duman suya (asitli su) dönüşür ve verim tavan yapar.

    ancak bu durumda 55 derece ile ev ısıtılır mı sorusu ortaya çıkar. Olaydaki mantık çok basittir. Eğer max verim alacaksan 55 derece de ısınacak gibi radyatörü büyük tut, yani boruyu metal yap ev rahat ısınsın, peki radyatörleri zaten döşeli bir ev düşünün ve kombiyi 50 derece de çalıştırın, bu ev Erzurum da mı daha iyi ısınır, İzmir de mi ?, cevap tabi ki daha ılıman olan İzmir dir.Yani Yoğuşmalı kombiler oransal olarak en iyi ortamı Ege ve Akdenizde bulurlar ve oralarda %100 başarılı olurlar, başka bir deyişle ılıman iklim kombisidir, denilebilir.

    Ancak bilimsel dayanağı olmadan bazı ok bilmiş pazarlamacı arkadaşlar bu kombileri sert iklim kombisi diye tanıtmaktadırlar.doğrusu radyatörü 50 derece de dizayn etmektir.ancak belki şöyle bir hesap yapmak daha doğrudur.

    Bakır borulu bir ortamda

    izmir de 150 yakacak bir dairede tam yoğuşmada %30+20 tasarruf ile 75 TL yakıt parası gelecekse

    erzurumda 300 tl yakması beklenen aynı dairede %30+5 tasarruf ile 200 TL yanacaktır.

    tasarruf 100 TL olduğu için doğuda fazladır, ancakkk 150 TL deki 75 TL anlamında batıda daha uygundur.


    TASARRUF SİSTEMLERİ
    TERMOSTATİK VANALAR
    en ideal tasarruf şeklidir, dikey konmaz,civalı olabnlar daha uzun ömürlüdür, %5 tasarruf sağlar, oda sıcaklığına bağlı olarak ısınmış odanın peteğini kapatır, bu haliyle ısınmamış oda devam edecektir.10-30 derece arası ayar imkanı verir, Avrupada zorunludur.
    ODA TERMOSTATLARI
    pratik çözümlüdür, oda ısınınca kombiyi durdurur, ancak yanlış hesap edilen diğer odalarda kötü sonuçlar verir, yani salon ısındı, kombi kapandı,ancak çocuk odası daha ısınmamıştı ise durum kötü olmaktadır, tersine kolay ısınan bir oda da ise oda hamam haline gelmesine rahmen hala kombi çalışmakta olacaktır. Hiç bir tasarruf düşünülmeyen sistem için iyi,termostatlı vanaya göre kötüdür.


    ayrıca kombini yeri %20-50 yakıt ısrafı yaptırabilir.balkonda altı üstü açık küçük bir dolaba yerleşmiş, boruları sokakta bir kombi %40 fazla yakabilmektedir.Borular gömülü ve izoleli ayrıca kabin en az 40x130x60 olmalıdır.

    mümkünse kombi ev içinde ve merkeze yakın yerde olmalıdır. sokağa bakan banyo ideal kombi yeridir. Ancak gaz dağılımı için yer varsa en iyisi MUTFAKtır.

    tecrübeli ekibi olan bir firma ise en iyi seçimdir.

    unutmayın mercedes iyi bir araba ama ehliyetsiz şöför onu kullanamaz.

    saygılar.







  • Bakır borulu TAM YOĞUŞMALI demirdöküm NİTROMİX Serisi.
    7 mt rad. 24 saat kullanım ile izmirde 110 TL/ay yakıyor (kuzey cephe,10.kat)(80 m2)
    6 mt rad 24 saat " 60 TL/ay " (güney cephe,8.kat) "

  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuHuM.ES

    Merhaba,

    120 metrekare net yeni ev
    7 m petek uzunluğu
    salon kuzey cephe
    yatak odası güney cephede

    nasıl bir kombi almalıyım?
    yoğuşmalı mı , hermetik mi? daha önce hiç kombi kullanmadım ve bu konuda hiç bir bilgim yok :S

    şimdiye kadar araştırdıklarım (fiyatlara montaj dahil değil)

    E.C.A. Confeo Premix S Yoğuşmalı Kombi - 2000 TL - http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-819599001-eca_confeo_premix_s_20000_kcalh_yogusmali_kombi.aspx

    •24 kW’lık kapasite
    •Hermetik kullanım olanağı
    •Doğalgaz , LPG ve Propan ile kullanım olanağı (Propan ile kullanım istenmesi
    durumunda LPG’li cihaz talep edilir, gerekli ayarlar servis tarafından yapılır.)
    •Çift elektrotlu ateşleme sistemi
    •30-100 arası güç modülasyonu (7.3 - 24 kW aralığında kapasite ayarlama olanağı)
    •Kullanım suyunda feed forward ve türbin sistemiyle sabit sıcaklıkta su alma imkanı (sadece plakalı eşanjörlü modeller için geçerlidir.)
    •Tesisatı ve kombiyi koruma altına alan otomatik by-pass sistemi
    •Otomatik purjörlü 3 devirli sirkülasyon pompasıyla daha az enerji tüketimi ve her mekana uygunluk
    •Sıcak kullanım suyu önceliğini iptal olanağı
    •Standart aksesuar olarak sunulan tesisat montaj kiti ile sıva üstü kolay montaj olanağı
    •BOOST FUNCTION özelliğiyle artırılmış kullanım suyu kapasitesi;
    (24 kW -kalorifer devresi ısıtma kapasitesi, 26 kW kullanım suyu ısıtma kapasitesi)
    •Kullanım suyu temininde tüketici alışkanlıklarını öğrenen konfor özelliği,
    •Yatayda ve dikeyde 12 m’ye kadar Hermetik bacayla kullanım olanağı
    •Tüm modeller için geçerli olmak üzere; TSE, CE ve SEDBUK A belgeleri
    •10 lt. kapasiteye sahip genleşme tankı
    •3 yıl garanti
    •Boyutlar (cm) (750) X (454) X (365)




    Demirdöküm Nitromix Premix Yoğuşmalı Kombi P-24 - 1600 TL - http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-828537001-demirdokum_nitromix_p_24_yogusmali_kombi_(20000_kcal).aspx

    • %108* yoğuşma verimi
    • 4 y1ld1z verim sm1f1**
    • Premix e anjor sistemi
    • Ak11111s1tma sistemi
    • OPF uretim teknolojisi ile yuksek kalite
    • Fan modulasyonu
    • Otomatik hava tahliye sistemi
    • Du uk yak1t taketimi
    • Du uk NOx ve CO emisyonlan
    • <;;evre dostu
    • Kompakt tasanm
    • Dijital ekran
    • Donma emniyeti
    • Maksimum s1cak su konforu

    • %108 verim EN 483- EN 677'ye gore hesaplanm• tlr.
    ** 4 y1ld1z verim s1n1f1, 92142 CEE standartlanna gOre yap1lan testier sonucu hesaplanm1 1r.




    Bosch Classic - Silver ZWA 24 - 1560 TL - http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-812375001-bosch_clasic_silver__hermetik_kombi_20000kcal.aspx

    •20640 kcal/h
    •32 db(A) ses seviyesi (çok sessiz)
    •İki yıldız sıcak su konforu
    •Paslanmaz çelik plaka eşanjör + bakır ana eşanjör
    •B22 baca sistemi ile çalı.abilme özelliği
    •İki kademeli fan ile yüksek verim
    •11,5 l/dk sıcak su debisi (maksimum spesifik kullanım suyu debisi (EN S25, ΔT=30))
    •LCD ekran
    •24 kW
    •20640 kcal/h
    •2,8 m³/h doğalgaz tüketimi ( Maks.Yükte)
    •2,0 kg/h LPG tüketimi ( Maks.Yükte )
    •40-82 ºC sıcaklık ayarı
    •3 bar izin verilen Maks.işletme basıncı
    •40-60 ºC sıcaklık ayar aralığı
    •10 bar izin verilen Maks.kul.suyu basıncı
    •0,2 Min.akış basıncı
    •111 W Maks.güç tüketimi
    •8 I genleşme tankı
    •Ses seviyesi Min./Maks. 32/36 dB(A)
    •42 kg ağırlık ( ambalajsız)
    •Boyutlar ( GxDxY) 400x370x850 mm
    •2 kademeli fan sistemi
    •Montaj plakası sayesinde kolay montaj imkanı
    •12 plakalı paslanmaz çelik plaka eşanjör
    •3 kademeli sirkülasyon pompaları
    •175 V'luk düşük voltajlarda çalışabilme
    •Akıllı kart ile kolay arıza tespiti
    •Donmaya karşı koruma sistemi
    •Tam alev modülasyonu
    •Elektronik ateşleme


    Bosch Condens 2000 W Yoğuşmalı Kombi - 1680 TL - http://www.tekzen.com.tr/newsite/prd-826280001-bosch_condense_2000_w_yogusmali_kombi_22016kcal.aspx

    •Modeli: Condense 2000 W Yoğuşmalı Kombi
    •Ürün kodu: ZWB 24-1 AR
    •Kapasitesi ( kw ): 25.6 kw
    •Kapasitesi ( kcal/h ): 22016 kcal/h
    •Amacı: Bireysel Isıtma + Sıcak su ihtiyacı
    •Entegre Boyler: Yok
    •İkinci Eşanjör: Var ( Çift Eşanjörlü )
    •Tipi: Yoğuşmalı
    •Kullanılabilecek Yakıt Tipi: Doğalgaz
    •Yakma verimi ( 50/30 °C ): %103.0
    •Yakıt tüketimi ( 50/30 °C ): 2.59 m³/h
    •Elektrik tüketimi: 120 W
    •Standart Baca Çapı: 60/100 mm
    •Paket Baca Uzunluğu: 75 cm
    •Kullanılabilecek Max. Baca Uzunluğu: 4.0 m
    •Kombinin ağırlığı: 37.0 kg
    •Yüksekliği: 725 mm
    •Genişliği: 440 mm
    •Derinliği: 355 mm

    Diğer Detaylar :

    •HT3 elektronik kart
    •Alüminyum Silisyum Magnezyum alaşımından döküm ısı bloğu
    •Modülasyonlu pompa
    •BUS teknolojisi ile çift yönlü iletişim
    •Yeni MF göstergeli elektronik kart ile sıcaklık gösterimi ve hata teşhisi
    •Üç yıldız kullanım suyu konforu
    •Tam modülasyonlu fan ve ön karışımlı brülör sayesinde yüksek verim
    •Eco butonu ile ilave kullanım suyu konforu ve su tasarrufu
    •Tuş kilidi ile daha emniyetli
    •Yeni hidrolik ve fan sistemi ile çok daha sessiz (38 dBA)


    Önerisi olan yok mu :S




  • Aklım acayip karıştı 3 hafta oldu hala kombi alamadım
  • evet teşekkür ederim işte tmm hepside güzel hepsine de teşekkür ederim , yanlış anladınız o 4-5 kombi içerisinden de bir tanesini seçemedim. onu demek istedim . sizce ariston birinci sırada dimi. onu tercih edeyim. galiba. hem premix miş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmaz981

    evet teşekkür ederim işte tmm hepside güzel hepsine de teşekkür ederim , yanlış anladınız o 4-5 kombi içerisinden de bir tanesini seçemedim. onu demek istedim . sizce ariston birinci sırada dimi. onu tercih edeyim. galiba. hem premix miş.

    almak istediğiniz buderus u052,size önerdiğim yoğuşmalı kombilerden üstün değil.adına,markasına kanacaksanız buyrun buderus alın
    kombiyi en az 7 ay kullanacağınız için size yoğuşmalı kombi önerdim.
    7 ay çok uzun bir süre.maximum fayda ederseniz diye yoğuşmalı kombi size uygun
    bütçem 1500lira dediniz.1800e de çıkabilirim dediniz
    o fiyat aralığında önerilecek kombileri size yazdım.
    ariston clas premium en iyisi değil
    o fiyata alınabilecek fiyat-performans premix yoğuşmalı bir kombidir.üstelik kronik sorunlarına rastlanmamış verimli bir kombi

    oda sıcaklığına modülasyona bu kadar takmayın.o özellikten yararlanmak için ayrıca modülasyonlu oda termostadı almanız lazım
    her markada en az 200lira civarında.open therm protokolünü desteklemiyor diye de demirdöküm nitromix ten ben olsam vazgeçmezdim
    size ariston clas premium alırsanız.yanında 200 liraya ariston modülasyonlu digital oda termostadı alacakmısınız?

    en iyisini derseniz ;buderus gb022 derim.ama o kombi 3000lira.
    üstelik maraş ta yazdığım markaların servisi varmış
    faturalarda daha az bir rakam görmek istiyorsanız yoğuşmalı,yok istemıyorsanız buderus u052 alın
    tercih sizin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biray Doğalgaz

    Bakır borulu TAM YOĞUŞMALI demirdöküm NİTROMİX Serisi.
    7 mt rad. 24 saat kullanım ile izmirde 110 TL/ay yakıyor (kuzey cephe,10.kat)(80 m2)
    6 mt rad 24 saat " 60 TL/ay " (güney cephe,8.kat) "



    ben evin içinde olmasına doğrusu hiç mi hiç sıcak bakmıyorum kombinin.. tehlike arzediyor kanaatindeyim.. 10-20 fazla yaksın ama evin içinde olmasın.. ayrıca iyi izole edilirse pek de fark olmayacağı kanaatindeyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuHuM.ES

    Önerisi olan yok mu :S

    1.ve 2. seçenek piremiks yoğuşmalı kombiler diğerleri bunlarla kıyaslanamaz

    İmkanlar kısıtlı ise DD nitromiks alınabilir. Veya Eca piremiks biraz daha özellikli her ikiside kaliteli alınabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biray Doğalgaz

    Bakır borulu TAM YOĞUŞMALI demirdöküm NİTROMİX Serisi.
    7 mt rad. 24 saat kullanım ile izmirde 110 TL/ay yakıyor (kuzey cephe,10.kat)(80 m2)
    6 mt rad 24 saat " 60 TL/ay " (güney cephe,8.kat) "



    Hocam DD Nitromiks yeni bir ürün ve forumda tereddütler var siz hem montaj yapıyor hem kullanıyorsunuz veya kullananları biliyorsunuz. Bu kombi kalite olarak nasıldır. Öyle olur olmaz arıza verirmi kullanırken sıcak su konusunda vs. sıkıntıları varmıdır bize bilgi verebilirmisiniz.

    Ayrıca ısı kaybından dolayı bende kombinin ev içinde olması taraftarıyım.




  • 
Sayfa: önceki 651652653654655
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.