Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU (399. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
57.708
Cevap
368
Favori
2.583.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain_sparrow

    Arkadaşlar aracım henüz 2 günlük ve bazen birinci viteste bazen üçüncü viteste şimdiye kadar en az 3 defa vites geçmemesinden kaynaklı gıjjj diye ses duydum.Aracım henüz yeni olduğu için bu vites geçmeme olayı normal mi yoksa debriyaja mı tam basamıyorum dersiniz?Mesela birinci viteste olanı anlatıcak olursam aracı ışıklardan sonra kaldırıcam diyelim debriyaja basıyorum ilk vitese geçirme denememde bazen tam geçmiyor ikinci seferde tam geçiyor her zaman böyle değil tabi bazen ilk seferde tam geçiyor.Bu konuda bilgisi olan varsa yardım bekliyorum.Sebebi ne olabilir?Herkese hayırlı geceler...

    Ben 1. Viteste bir sorun yaşamıyorum fakat 3. Viteste bazen bende sorun yaşıyorum. Birde bazı sesler geldigini söylemissiniz bu aracin kronik sorunu depo sesi bende de mevcut o olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok kafa karışıklığı yaratmadan direk yazıcam. 140 lık TSi lar yeni nesidir ve önceki tsi lar ile
    herhangi bir alakası bulunmamaktadır. Motor bloğu dahi farklı geliştirilmiştir. Ayrıca yeni bir işletim
    sistemi ile çalışmaktadır. Buna MQB nin 100 kg ağırlık azaltımı eklenince ortaya Eski kasa 125 lik Leondan
    daha ekonomik bir araç ortaya çıkıyor. 122/125 lik TSi lar 140 ın tüketim verilerine yanaşamıyor malesef.


    140 lıklar nerdeyse dizel kadar tüketiyor. Birdeo Leon'un ekonomik sürüş modu da Start-Stop ile beraber buna oldukça katkıda
    bulunuyor. Golf de bulunan ACT li versiyon 140 lıklarda bence tüketimde oldukça iyi işler çıkarıyor.
  • Selamlar,

    Leonu test eden ve hep olumsuz yönlerini öne çıkaran ikili 140 HP lik ACT li Golf test etmiş.
    http://www.youtube.com/watch?v=2BJJ7YUlJdA

    Dediklerine göre ACT li motorun yakıt tüketimine faydası olmadığı gibi Leondan 2 -3 Lt daha fazla yakıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyhn99

    Yanlış anlaşılma olmasın benim bu değeri yakaladığım yol da uzun yol ama 1000 rakım fark vardı gidişte 5.8 ortalama, dönüşte 3.8 ortalama ile geldim.Ama ben açıkcası rampada çok yakar diye düşünüyordum ama 250 tork'un marifetini görmüş oldum sanırım 6 litreyi bile görmedi rampa çıkarken hızımda 80-90 arasındaydı.
    Şehiriçinde ortalamam yoğunluğa göre 5 ile 5.5 arası değişiyor.(klima kapalı iken)

    3.5 yıldır tsi motor kullanıyorum sanırım benim tecrübemle de alakalı ama dediğim gibi yeni nesil tsi ile de alakası var çünkü önceki aracım 1.2 105 hp jetta ile 6.5 filan yakıyordum.Özellikle klimayı açtığınızda farkediyosunuz jettada klimayı açtığımda araç çekişten düşüyordu ve kalkışta çok zorlanıyordu haliyle fazla yakıyordu ama leonda klimalı performans kaybı sıfıra yakın araca yük binmiyo ve yakıtı 0.5 lt filan arttırıyor.

    Yalnız şöyle birşey farkettim klima açıkken fren geri kazanımı eğer 1500 devir civarlarındaysanız devreye girmiyor gazdan ayağınızı çektiğinizde onun için ben şöyle örnek veriyim atıyorum 50 100 mt önümde kırmızı ışık var durucam ve 60 km hızla 6.viteste gidiyorum devir olarakta 1300-1400 e filan tekabül ediyor.klima açıksa gazdan ayağınızı çektiğinizde fren geri kazanımı devreye girmiyor ve anlık olarak 2.0 lt filan yakıyosunuz bende böyle durumlarda gazdan ayağımı çekmeden 6dan 4 e atıp 2000 devrin üzerine çıkarıyorum ve anlık 0 lt yakıyor araç.Belki farkedenler veya bilenler vardır ama ben bunu yeni çözdüm paylaşayım dedım.

    istanbulda şehiriçinde nerelerde 5-5.5 yakıyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain_sparrow

    Arkadaşlar aracım henüz 2 günlük ve bazen birinci viteste bazen üçüncü viteste şimdiye kadar en az 3 defa vites geçmemesinden kaynaklı gıjjj diye ses duydum.Aracım henüz yeni olduğu için bu vites geçmeme olayı normal mi yoksa debriyaja mı tam basamıyorum dersiniz?Mesela birinci viteste olanı anlatıcak olursam aracı ışıklardan sonra kaldırıcam diyelim debriyaja basıyorum ilk vitese geçirme denememde bazen tam geçmiyor ikinci seferde tam geçiyor her zaman böyle değil tabi bazen ilk seferde tam geçiyor.Bu konuda bilgisi olan varsa yardım bekliyorum.Sebebi ne olabilir?Herkese hayırlı geceler...

    Bende bir kere 3. vitese geçirmedim dişlilerden gelen o "gıjjjjj" sesi beni mahfetti Ve sonra fark ettim ki debriyaja basamamışım onun haricinde hiç olmadı ayrıca. Mesela örnek olarak stop ettiniz el freninin de çektiniz aracı vitese takıp çıkacaksınız içinden araç 1. vitese geçmiyor bazen o halde ilk önce 2. vitese sonra 1. vitese takın o zaman geçiyor acemice test edilmiş bir şey bu ama her defasında oldu




  • Ben istanbulda degilim antalyada yasiyorim hocam verdigim degerlerin hepsi antalya sehirici.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahirozgun

    Arkadaşlar ben de araniza katıldım 1.6tdi Dsg fFull LEDile araba iyi gibi gyalnız Fuar yıkama ve geri vites te sağ aynanın oynaması olayı yok neden acaba far yıkama önemli değil Ama ayna aşağı dusseydi iyiydi

    Hocam dert etmeyin aynayı :)Aşağı düşse de çoğu zaman yerine gelmiyor bazen bunu geç fark etmek tehlikeli olabiliyor bu yüzden çok ihtiyaç duymadıkça kullanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirozgun

    Arkadaşlar ben de araniza katıldım 1.6tdi Dsg fFull LEDile araba iyi gibi gyalnız Fuar yıkama ve geri vites te sağ aynanın oynaması olayı yok neden acaba far yıkama önemli değil Ama ayna aşağı dusseydi iyiydi

    Hocam dert etmeyin aynayı :)Aşağı düşse de çoğu zaman yerine gelmiyor bazen bunu geç fark etmek tehlikeli olabiliyor bu yüzden çok ihtiyaç duymadıkça kullanmıyorum

    aynanın kendi yerine gelmesini beklemeyin bence. örneğin işiniz bittiği an "0" konumuna alırsanız aynı noktaya geliyor




  • İnternette rastladm "TR" photoshop'um diyo ama Değişik olmuş
    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Enes

    quote:

    Orijinalden alıntı: wappocan

    quote:

    Orijinalden alıntı: tahirozgun

    Arkadaşlar ben de araniza katıldım 1.6tdi Dsg fFull LEDile araba iyi gibi gyalnız Fuar yıkama ve geri vites te sağ aynanın oynaması olayı yok neden acaba far yıkama önemli değil Ama ayna aşağı dusseydi iyiydi

    Hocam dert etmeyin aynayı :)Aşağı düşse de çoğu zaman yerine gelmiyor bazen bunu geç fark etmek tehlikeli olabiliyor bu yüzden çok ihtiyaç duymadıkça kullanmıyorum

    aynanın kendi yerine gelmesini beklemeyin bence. örneğin işiniz bittiği an "0" konumuna alırsanız aynı noktaya geliyor

    Aynanın geri gelmediğini sorun etmistim AMA geliyormus belli süre sonra bende geri geliyor özellikle hareket etmeye başladıktan sonra yerine geliyor...


    Sorun yokmus oysa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DogrucuMustafa -- 28 Ağustos 2013; 14:25:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcagatay

    Paylaşıldı mı bilmem ama bu arkadaşlar neden Leon FR'ı gömmüşler? Yaklaşık 10 tane yabancı test videosu izledim, hiçbiri bunlar gibi kötülemiyor . Sebep ne acaba??

    http://youtu.be/POu9OB4blxU

    Bu videodaki butun yorumlara katılıyorum guzel tespıtler yapmıslar sadece spor moda aldıgımda hıcbır fark gormuyorum dıyor ben spora almıyorum kaza yapmıyım gaza gelmıyım dıye :D Sacmalamıs arkadas orda
  • ElcaseJaws kullanıcısına yanıt
    1.4 TSI 140 beygir Golf'te de benzer tespitler yapmışlar motorla ilgili. Sanırım sıkıntı biraz motorda. Ben de büyük heves yapmıştım 140 beygire Golf ve Leon'da...
  • cyhn99 kullanıcısına yanıt
    bana çok gerçekçi gelmedi. en nihayetinde yeni tsi motorlar da tamamen yeniden tasarlanan motorlar değil. arada çok fazla fark olmaması gerekir. ben tdi ile uzun yolda 6.5-7 arası yakarken sizin 5-5.5 yakıyor olmanız neredeyse tüm yolu CC kullanarak katediyormuşsunuz izlenimi oluşturdu bende. ya da yol bilgisayarında sapma var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ElcaseJaws

    quote:

    Orijinalden alıntı: xcagatay

    Paylaşıldı mı bilmem ama bu arkadaşlar neden Leon FR'ı gömmüşler? Yaklaşık 10 tane yabancı test videosu izledim, hiçbiri bunlar gibi kötülemiyor . Sebep ne acaba??

    http://youtu.be/POu9OB4blxU

    Bu videodaki butun yorumlara katılıyorum guzel tespıtler yapmıslar sadece spor moda aldıgımda hıcbır fark gormuyorum dıyor ben spora almıyorum kaza yapmıyım gaza gelmıyım dıye :D Sacmalamıs arkadas orda

    kesinlikle katılıyorum, aynen. araba spor moda alınca bildiğin sapığa dönüşüyor




  • abiler koltukları değitiren oldumu,test aracındaki koltukları fazla beğenmedım.Benim gibi düşünüp koltukları değiştiren arkadaşlar var mı acaba şu Alcantara Siyah Kumaş&Deri Spor Koltuklar nasıldır ki merak ediyorum.

    Bide bu led iç aydınlatma olayı nedir alan var mı güzel mi o paraya değiyor mu bişeyden eksik kalmayalım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    bana çok gerçekçi gelmedi. en nihayetinde yeni tsi motorlar da tamamen yeniden tasarlanan motorlar değil. arada çok fazla fark olmaması gerekir. ben tdi ile uzun yolda 6.5-7 arası yakarken sizin 5-5.5 yakıyor olmanız neredeyse tüm yolu CC kullanarak katediyormuşsunuz izlenimi oluşturdu bende. ya da yol bilgisayarında sapma var.

    Yukarıda da belirttiğim gibi 140 beygirlik TSi yeniden tasarlanan bir motor. Motor blok olarak da komple farklı.

    Yeni TSi Motor kodu EA211 olarak geçmektedir. Google da bolca kaynak bulabilirsiniz unite ile ilgili.


    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU


    Neden EA211 motorlar daha ekonomik ve dizel motora yakın tüketim sağlıyor ? Cevaplar aşağıda


    "Saving Weight, Wonders of the Headifold

    Instead of being cast entirely from iron, the 1.4-liter block is made of aluminum with iron liners, which saves 42 pounds. Each connecting rod is about a third of a pound lighter. By lightening this reciprocating mass, the crankshaft’s mass, with better-optimized counterweights, drops from 25 pounds to 20. All told, the engine is 49 pounds lighter and delivers up to 20-percent-better fuel economy, according to VW.

    The fuel-economy improvement comes from a combination of many innovations. For one, the exhaust manifold is integrated into the head. This setup reduces the distance exhaust gases have to travel before entering the turbocharger, helping fire the catalyst faster—it’s located right next to the turbo, adjacent to the cylinder head. The headifold (we just made that up, let’s see if it sticks) features its own cooling circuit. Valves in the coolant paths control this circuit’s flow. By isolating and collecting the heat in the head, this engine comes up to temperature quicker, reducing the fuel-rich environment of a cold engine and heating the cabin quicker. Conversely, when the engine is up to temp, this circuit can cool the exhaust gas about 212 degrees Fahrenheit under full load, which is a boon for emissions.

    Cam Belts and Suspenders

    In complete defiance of the norm, the EA211’s camshafts are driven by a belt. Yes, a belt. The advantage is less friction loss than with a chain system. The kicker: VW says the EA211’s belts are good for the lifetime of the engine. No mileage was quoted, but we expect “lifetime” to mean at least 100,000 miles. Cam phasers inside the belt-driven cogs produce variable valve timing on both the intake and exhaust for more high-end torque and improved response at low revs.

    Gone is the air-to-air intercooler. In its place is an air-to-water heat exchanger that has been integrated into the intake manifold. This tightens up the packaging and, like the headifold (we’re not giving up on that name!), reduces the distance air travels between the turbo’s compressor wheel and the cylinders.
    ."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racerant -- 28 Ağustos 2013; 17:33:44 >




  • Motor elemanları :

    SEAT LEON MK3/5F ANA KONU
  • racerant kullanıcısına yanıt
    evet motoru sıfırdan tasarlamışlar. ben de şimdi farkettim.

    ancak internette şehiriçi tüketim değerlerine baktığımda 6,4 litre görüyorum. genelde şehir içi tüketim değerleri (abartı trafik yoksa) katalog değerlerinin 1-1,5litre üstünde olurken bu araçta 5-5,5 seviyesinde olması bana yol bilgisayarının hata yaptığı izlenimi veriyor.
  • noktanınsâbiti kullanıcısına yanıt
    @cyhn99 arkadaşımız da benim gibi Antalya'da. Buradaki trafik ve tüketim verileri İstanbul ile kıyaslanamaz tabiki
    Bunu da gözönünde bulundurmak lazım.
  • Uzunca yokuşları olan yerde normal kullanımımla 1.4 TSI FR 18'' jant ile 6.9 ortalamam var. 6.5 - 7.0 arası değişiyor ama genelde 6.7-6.9 civarlarında. Herhalde yokuş olmasa birebir katalog değerlerini tutar.
  • 
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.