Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU (378. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
57.787
Cevap
368
Favori
2.586.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurnugea

    Bayramdan önceki C.tesi Yeni Leon'un test sürüşünü yaptım. Dizel + oto. Style donanımını test ettim.

    Test sürüşüne kuzenimin 2012 Leon FR'ı ile gittik. Kıyaslamalarımı test sürüşleri de yaptığım
    - Eski Leon,
    - Ceed
    - C4
    - Toledo,
    - Cruze ve tabi ki
    - Golf ile yapacağım.

    Öncelikle, kuzenimin eski Leon bildiğiniz sanat eseri. FR koltuklar ve ses sistemi gerçekten çok iyi. 2012 yıl sonuna doğru Bi-xenon hediyesi ile 43.000 TL civarına aldığı belirtmek isterim. Gerçekten parasının hakkını sonuna kadar veren bir alet. Sadece ses yalıtımı yetersiz. Yol sesini fazla alıyor gibi geldi bana.

    Bayiye gittiğimizde her yer Leon doluydu, ister istemez insanda bir heyecan uyandırıyor. Yeni Leon olsun, eski Leon olsun gerçekten duygulara hitap eden bir araç. Kuzenim her ne kadar yeni kasayı beğenmese de led farlar ile gerçekten çok şık bir görüntüsü var.

    Hele bayide 17 inch 5 kollu jantlar ile kırmızı bir Leon FR vardı ki, beni benden aldı. Sonuç olarak arabanın dış dizaynı satın almayı düşündüğüm C segmenti araçların en iyisi.

    Test sürüşüne geçtiğimde ise, iç tasarımı gerçekten çok sade geldi. Aynı duyguyu yıllar önce İbiza ilk çıktığında yaşamıştım. Ayrıca satın almayı düşündüğüm araçlar arasında içi en dar olanı Leon oldu. Aynı tabanda üretilmelerine rağmen Golf'un içi bu kadar geniş ve ferah iken Leon ve A3'ün içinin dar olması hakkaten kötü. Hatta, eski Leon'un içi bile daha geniş, ilginç...

    Ceed'in piano black kaplamalarından sonra eşim de iç tasarımı hiç beğenmedi, oradan ilk eksiyi verdik.

    Ama test sürüşüne geçtiğimizde sürüş dinamiklerine hayran kaldım. Rafine sürüşü, direksiyon tepkileri, DSG'nin geçişleri, ataklık, serilik aynı Golf. Bize uymayan yönü ise aracın sert olması oldu. Sonuçta spor bir araba, bana özellikle süspansiyonları sert geldi. Sürdüğüm araçlar içinde en sert olanı. O yönden eşime hitap etmedi, geldi ikinci eksi Ses yalıtımı ise eski Leon'a göre gayet iyi. Bence Golf kadar sessiz değil ama Ceed ile aynı sessizliğe sahip. C4'den ise daha sessiz.

    Bayiden style dizel oto.donanım + led far opsiyonu için 59.500 TL fiyat aldık. Dediğim 5 kollu jant opsiyonu olan FR ise 53.000 TL. Piyasa şartlarına bakıldığında gerçekten uygun fiyatlar. Aynı donanımda Golf'e min. 74.000 TL verdiğinizi düşündüğünüzde gerçekten iyi. Madalyonun öbür yüzü ise, iç döşeme ve koltuk kalitesi fiyatının uygun olmasını ele veriyor. Mesela torpido içi, kapı iç ceplerı halı kaplı değil. Dediğim gibi ne kadar ekmek o kadar köfte. Bu paraya normal yani.

    Son olarak, aracın arka ve yan görüş açıları çok kötü. Göztepe Migros'un önünden park halinden yola çıkana kadar akla karayı seçtim. Aynalar çok dar, kesinlikle kör nokta uyarı sistemi lazım. Tasarım yapcam diye görüş alanını kısıtlamak çok saçma. Ayrıca, eski Leon'da aynaların katlanması daha şık, keşke onu korusalardı. Benzer şekilde, anahtara basılı tutarak aynaları kapatmak da bence gereksiz. Ceed'deki gibi aracın içinden otomatik kapanmasını ayarlayıp tek tuşla kapatmak daha iyi olurdu.

    Sonuç olarak fiyatını ve sürüşünü çok beğendim. Fakat görüş açıları, araç içi darlığı ve sertliği ailemize uymuyor. O yüzden bayiden üzülerek ayrıldık.

    Bu arada, en optimüm bileşimi Ceed'de buldum. Muhtemelen Ceed alacağız.

    Herkese hayırlı sürüşler. Yolda Ceed gördüğünüzde ledleriniz ile bi selam çakın





    Yanlış anlamayın ama bu araç golftenden de ceedden de genis bir arac anlam veremedim bu yorumunuza. Ceed denen aracın citalari aracin görüs mesefesini daraltıyor frdeki süspansiyonlara gelince spor araba sert olacak tabiki sizinde dediginiz gibi dinamikler cok iyi eger yumusak süspansiyon olsaydi dinamiklere eksi puan verecektiniz. Ben tdi leon kullanıyorum bu aracın süspansiyonlari sert degil ama bana göre biraz sesli tek kusuru bu bir golf degil elbette ic tasarim olarak ama aradaki 15 bin tllik fark ile leonu mercedese dönüstürebilirsiniz. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alabur

    Merhabalar,

    Genel bir konu olduğu için buraya yazmakta bir sakınca görmedim. Yeni bir araç almak istiyorum. 3-4 aydır sürekli araştırmaktayım. Daha önceden opel corsa dizel, ve toyota auris otomatik dizel kullandım. Eski kasa auristen memnun kalmamış olsam da senede 40-50 bin km yol yapan biri olarak opel corsadan memnun kaldığımı söyleyebilirim.

    Bu araştırma sırasında ilk tercihim Opel Astra oldu. 1.3 dizel motor beni astra kasada tatmin etmedi. Bir sonraki seçeneğim yeni megane oldu. Herşey çok güzeldi ki direksiyondaki hissizlik ve yüksek hızlardaki tepkisizliği hoşuma gitmedi. Yeni kasa aurisin testlerdeki aldığı övgülerle bir de onu denedim. Sürüş konforu, eski sıkıntılar giderilmiş olsa, çok keyifli bir sürüş deneyimi verse, hatta cam tavan ile müthiş bir his yaratıyor olsa da dizellerinde cruise kontrol olmaması oradan da caymama sebep oldu. Bir sonraki durak VW Golf idi. Aracı çok beğenmiş olsam da fiyatından dolayı bir anda Passat Bluemotiona yaklaştığını gördüm. Bu sefer kafalar iyice karıştı. Peugeout 508, BMW 1, Volvo 40 Cross Country kafam karıştıkça karıştı. İlk aklımdaki segmente geri dönmek için Yeni Seat Leon'a bakmak istedim ve araç çok hoşuma gitti. Hem 60 binlik limitleri aşmıyor, böylece bir üst segmentteki araçlarla kafa karıştırmıyor, Full bir araç alabiliyorum, özellikle istediğim cruise kontrol, bluetooth bağlantısı, navigasyon ve otomatik klima mevcut. Yakıt tüketimi mevcut verilerde gayet makul gözüküyor. Tabi Çanakkale'de Seat bayisi olmadığı için henüz deneme fırsatım olmadı. o sebepten burada kullanan arkadaşlar fikir almak istedim. Merak ettiğim konular şunlar:

    1- Araçtaki telefon bluetooth bağlantısının ses ve bağlantı kalitesinden memnun musunuz?
    2- Aracın yakıt tüketimi ortalama 3,8 gösterilmiş. kullanıma bağlı olarak ortalama 4,5 gibi bir tüketime ulaşılabiliyor mu gerçek kullanımda?
    3- sunrooflu araçta sunroof kalitesi nasıl? ses tıkırtı oluyor mu?
    4- Aracın periyodik bakım aralıkları ne kadarda bir ve bakım ücretleri ortalama nerelerde?

    Herkese ilgisi için şimdiden teşekkürler...!!

    Öncelikle aracım imzamda var::)

    Bluetooth gerçekten çok iyi. Ses karışması yapmıyor. Sadece karşı tarafa hafif bir yankı yapıyor ama konuşmayı bozmuyor. Ayrıca telefondan şarkı listenizide çalmak güzel birşey.

    Yakıt tüketiminde ben 4,5 ortalamayla geziyorum şu an. Çoğu uzun yol 120-130 km li hızlarda dağlık bayırlık bölgelerde. Ankara konya arası 120 km sabit hızla 4,2 ye indim:)

    Sunroof gerçekten çok iyi. Ses seda hiç bir şey yok. 100 km üstü hızlarda tam açıkken ses yapıyor. Başkada kusurunu görmedim. Ama perdesini biraz daha kalın yapabilirlerdi.

    Bakımı 15000 km de bir. 15000 de bi 420 TL 30000 de bir 520 TL tutuyor. 30 binde mazot filtresi değiştiği için 100 TL fazla.

    Aldığıma çok memnun olduğum bir araba. Elbette daha iyileri var ve onlardan isterdim ama param o kadarına yetti:):)




  • Teşekkürler arkadaşlar yardımınız için,
    Aracı aldıgım gün bir yerlere gidicem o yüzdeb şimdiden hazırlıycam müzik listemi :)
    Araçta müziksiz yapamam :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coskunabi1 C kullanıcısına yanıt
    Cevap ve ilginiz için çok teşekkür ederim. Çok faydalı oldu. Sanırım servis fiyatları biraz yüksek. Ama katlanılabilinecek bir kusur bence. Sunroof perdesinin inceliği güneşten rahatsız edecek ölçüde mi? yoksa daha uzun ömürlü olması açısından mı söylediniz?

    Bir diğer merak ettiğim konuda, navigasyon var sanırım değil mi? Herhangi bir markayı mı kullanmışlar haritalarda? Performansı nasıl acaba? Uzun yol yaptığım için iş gereği sürekli kullandığım bir ekipman benim için. Dokunmatiği ve kullanımı nasıl sizce?

    Burada okuyorum genel itibari ile insanlar iç tasarımın kalitesizliğinden şikayetçi olmuşlar. Benim opel corsam 111.yıl piano black kaplama bir konsola sahip. Bu araçta o tip döşemeler yok ama seatın bu segmentindeki temsilcisinin corsadan daha aşağı bir kalitede konsol yapacağını düşünemiyorum. Araç içi kalite sizce nasıl?


    Tekrar teşekkür ederim.




  • alabur A kullanıcısına yanıt
    Perde güneşi geçirmiyor. Ama görüntü açısından kalın iyi olurdu işlevsellik olarak sorun yok.
    Navigasyon paketi 2200 TL :) Bende yok. 300 Tl ye bi garmin alır kullanırım yerinizde olsam. Bana s3 telefonuma kurduğum İgo yetiyor..
    Normal teybin dokunmatiği ve ses kalitesi iyi. Beni memnun etti.
    İç tasarım evet biraz sade. Ama corsadan daha görsel ve kaliteli olduğuna emin olabilirsiniz. Bi golf de diyil tabiki..

    Ama corsa B segmenti Leonsa C segmenti. O fiyata tavsiye edermisiniz derseniz oakadar çok araştırıp test sürüşü yaptımki çoğunu hatırlamıyorum.. Evet tavsiye ederim.
    Heleki C4 ve Auristeki o insanı her vites değiştiğinde secdeye götüren otomatiklerini denedikten sonra dsg seat mest etmişti beni:)
  • Aynen. Konusmadan arabayi surun baktiniz ses cikmiyor arabayi hirpalayin sinirlarini zorlayin bakalim o zaman ses cikartacakmi yok konusmamaya yeminlilermi anlariz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coskunabi1 C kullanıcısına yanıt
    Aracın tanıtım kataloğunda sürüş profili modları arasında geçiş yapabilirsiniz ve bu durumda iç aydınlatma da değişir gibi bir cümle kurulmuş. Normal, spor ve ECO şekilnde seçenekler sunulmuş. Bunlar standart mı bilen var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alabur

    Aracın tanıtım kataloğunda sürüş profili modları arasında geçiş yapabilirsiniz ve bu durumda iç aydınlatma da değişir gibi bir cümle kurulmuş. Normal, spor ve ECO şekilnde seçenekler sunulmuş. Bunlar standart mı bilen var mı acaba?

    Fr de standart..digerlerinde yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler Sert-aç ve coskunabi...

    Aracın standart özelliklerinde olan 5" yerine 5.8" opsiyonel ekran arasında boyuttan başka bir fark varmı? Pek boyut olarakta farklı değil sanırım ama?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kurnugea

    Bayramdan önceki C.tesi Yeni Leon'un test sürüşünü yaptım. Dizel + oto. Style donanımını test ettim.

    Test sürüşüne kuzenimin 2012 Leon FR'ı ile gittik. Kıyaslamalarımı test sürüşleri de yaptığım
    - Eski Leon,
    - Ceed
    - C4
    - Toledo,
    - Cruze ve tabi ki
    - Golf ile yapacağım.

    Öncelikle, kuzenimin eski Leon bildiğiniz sanat eseri. FR koltuklar ve ses sistemi gerçekten çok iyi. 2012 yıl sonuna doğru Bi-xenon hediyesi ile 43.000 TL civarına aldığı belirtmek isterim. Gerçekten parasının hakkını sonuna kadar veren bir alet. Sadece ses yalıtımı yetersiz. Yol sesini fazla alıyor gibi geldi bana.

    Bayiye gittiğimizde her yer Leon doluydu, ister istemez insanda bir heyecan uyandırıyor. Yeni Leon olsun, eski Leon olsun gerçekten duygulara hitap eden bir araç. Kuzenim her ne kadar yeni kasayı beğenmese de led farlar ile gerçekten çok şık bir görüntüsü var.

    Hele bayide 17 inch 5 kollu jantlar ile kırmızı bir Leon FR vardı ki, beni benden aldı. Sonuç olarak arabanın dış dizaynı satın almayı düşündüğüm C segmenti araçların en iyisi.

    Test sürüşüne geçtiğimde ise, iç tasarımı gerçekten çok sade geldi. Aynı duyguyu yıllar önce İbiza ilk çıktığında yaşamıştım. Ayrıca satın almayı düşündüğüm araçlar arasında içi en dar olanı Leon oldu. Aynı tabanda üretilmelerine rağmen Golf'un içi bu kadar geniş ve ferah iken Leon ve A3'ün içinin dar olması hakkaten kötü. Hatta, eski Leon'un içi bile daha geniş, ilginç...

    Ceed'in piano black kaplamalarından sonra eşim de iç tasarımı hiç beğenmedi, oradan ilk eksiyi verdik.

    Ama test sürüşüne geçtiğimizde sürüş dinamiklerine hayran kaldım. Rafine sürüşü, direksiyon tepkileri, DSG'nin geçişleri, ataklık, serilik aynı Golf. Bize uymayan yönü ise aracın sert olması oldu. Sonuçta spor bir araba, bana özellikle süspansiyonları sert geldi. Sürdüğüm araçlar içinde en sert olanı. O yönden eşime hitap etmedi, geldi ikinci eksi Ses yalıtımı ise eski Leon'a göre gayet iyi. Bence Golf kadar sessiz değil ama Ceed ile aynı sessizliğe sahip. C4'den ise daha sessiz.

    Bayiden style dizel oto.donanım + led far opsiyonu için 59.500 TL fiyat aldık. Dediğim 5 kollu jant opsiyonu olan FR ise 53.000 TL. Piyasa şartlarına bakıldığında gerçekten uygun fiyatlar. Aynı donanımda Golf'e min. 74.000 TL verdiğinizi düşündüğünüzde gerçekten iyi. Madalyonun öbür yüzü ise, iç döşeme ve koltuk kalitesi fiyatının uygun olmasını ele veriyor. Mesela torpido içi, kapı iç ceplerı halı kaplı değil. Dediğim gibi ne kadar ekmek o kadar köfte. Bu paraya normal yani.

    Son olarak, aracın arka ve yan görüş açıları çok kötü. Göztepe Migros'un önünden park halinden yola çıkana kadar akla karayı seçtim. Aynalar çok dar, kesinlikle kör nokta uyarı sistemi lazım. Tasarım yapcam diye görüş alanını kısıtlamak çok saçma. Ayrıca, eski Leon'da aynaların katlanması daha şık, keşke onu korusalardı. Benzer şekilde, anahtara basılı tutarak aynaları kapatmak da bence gereksiz. Ceed'deki gibi aracın içinden otomatik kapanmasını ayarlayıp tek tuşla kapatmak daha iyi olurdu.

    Sonuç olarak fiyatını ve sürüşünü çok beğendim. Fakat görüş açıları, araç içi darlığı ve sertliği ailemize uymuyor. O yüzden bayiden üzülerek ayrıldık.

    Bu arada, en optimüm bileşimi Ceed'de buldum. Muhtemelen Ceed alacağız.

    Herkese hayırlı sürüşler. Yolda Ceed gördüğünüzde ledleriniz ile bi selam çakın





    Merhaba,

    Bende benzer bir süreçten geçip bayramdan hemenun önce Leon aldım. Benim arasım 1.4 TSI manuel ...

    Aracımı alır almaz uzun yola çıktık .. genel olarak araçtan çok memnun kalmama rağmen sizin de belirttiğiniz sertlik konusunda bence çok olumlu puan veremedim..
    lakin aklıma bu aracın henuz teslim alındıgı ve galeri veya servisten çııkan arablların lastiklerinini aşırı yüksek basınçlı olabileceği fikri geldi..

    Benzinciye gidip ön ve arkaların aşırı yüksek basınçta oldugu görüp normal havalarının 1psi üstüne ayarladım ..

    Şu an küçük çukur ve tümlekleri yalayıp geçiyor araba... eğer 17 jant almaz iseniz bu konuda hiç bir endişeniz olmasın .. en azından bu sınıftaki araçlar içinde


    Not : Ben ağırllıklı olarak I30 ve C4 arasında klamıştım ... bu süreçte Ford Focus ve Golf ile de test sürüşü yaptım ...

    Sürüş konforu ve güvenliği konusunda bence en başarılı araçlar Golf ve Leon ide ..




  • Arkadaşlar öncelikle herkese kazasız belasız cezasız sürüşler diliyorum.İlk sıfır arabamı alma arefesindeyim ve Seat Leon bana çok çekici geliyor.Aklımda ilk başta VW Golf veya Renault Megane 1.6 cvt otomatik icon vardı fakat malum fiyatlar yüzünden vazgeçtim.Renault ise hala yakıtından dolayı aklımı karıştırıyor(yakıtı yüksek eşim çok beğeniyor.ben de verdiğim paranın hakkını vericek mi diye düşünüyorum).Şimdi merak ettiğim bir kaç konu var.Motor sesi, süspansiyınların bağımsız olması yada en azından yeterli konforu sağalayacak derecede olup olmadığı gibi merak ettiğim konularvar. Ayrıca Leon FR deki seat sürüş profili seçme özelliği opsiyonel olarak style' e de eklenebiliyor mu?Direksiyon arkası kadranların olduğu bölümdeki yol bilgisayarını renkli olarak opsiyon edebiliyor muyuz yoksa FR pakette standart mı?


    Leon 1.2 tsi style Beyaz + style plus paket 1 veya 2 + 5,8" media plus(Fonksiyon farkı varmıdır?) + alkantra döşeme + opsiyonel ise Seat sürüş profili + olursa 17" jant

    benzeri bir sipariş oluşturacağım yarın nasip olursa inşaallah.Gereksiz gördüğünüz opsiyon bunun yerine şunu al dediğiniz bir opsiyon var mı aklımda tek kalan elektrikli açılır tavan?Siz değerli kullanıcı arkadaşlarımızın görüşleri neler, siz nasıl bir sipariş oluştururdunuz?Şimdiden herkese teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alabur

    Teşekkürler Sert-aç ve coskunabi...

    Aracın standart özelliklerinde olan 5" yerine 5.8" opsiyonel ekran arasında boyuttan başka bir fark varmı? Pek boyut olarakta farklı değil sanırım ama?



    Ebat olarak 0,8 inclik far var ekran kapasitif oluyor ayrica optik park sensoru filan gelio bide 2 hoporlor daha...ancak benim 5 inc ve fazlasiyla yetio

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sert-aç kullanıcısına yanıt
    Üstat hiç düşündün mü bilmiyorum ama aslında arka kapılardaki tweeter yeri hazır.. bu gün dikkat ettim.. oraya 2 tweeter veya o bolume uygun bir mid takımı bile konabilir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atoprak

    Üstat hiç düşündün mü bilmiyorum ama aslında arka kapılardaki tweeter yeri hazır.. bu gün dikkat ettim.. oraya 2 tweeter veya o bolume uygun bir mid takımı bile konabilir..

    Dikkat etmedim ama dogrudur buda seye benzio ops icin para istiolar ama orjinal park sensoru varsa pc drn acilio o misal...benim merak ettigim on goguste tam ortada biyer var orasi ne ise yario

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sert-aç kullanıcısına yanıt
    orasıda kolon yeri 10 kolon seat sıstem alsaydık ordada kolon olcaktı :D
  • Bende leon fr almayi dusunuorm 1.4 tsi 140 lik fakat fr in standartlari neredeyse yok gibi yani aracin dis dizaynda iyi gorunmesi icin neredeyse opsiyon paketlerden 5 milyara yakin bi para vermek gerekiyor beni duunduren kisim burasi birde fr olmasina ragmen neredeyse style dan bi farki yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alabur

    Teşekkürler Sert-aç ve coskunabi...

    Aracın standart özelliklerinde olan 5" yerine 5.8" opsiyonel ekran arasında boyuttan başka bir fark varmı? Pek boyut olarakta farklı değil sanırım ama?



    bende navigasyonlu fr var ve çok fark var hemde çok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ElcaseJaws

    orasıda kolon yeri 10 kolon seat sıstem alsaydık ordada kolon olcaktı :D

    Tesisatin hazir olduguna eminim actirip bi bakmak gerek hazirsa alirim takarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 kolon aslında stereo ses sistemi mantıgına ters biraz... hadi 9ncu hoparlör bajdaki bass olsun ki o da aktif bass olur ..
    dash üzerindeo yuvaya sub girmez .. normalo bir hoparlör girse niye ve ne için olacağı mechul .. mono mu çalıcak ... ?

    Bence 10 hoparlörlü sistemin ana üniteside değişiktir .. ona uygun olur.. orası mono gibi olup ev sinema sistemlerindeki merkez hoparlör işlevini yapar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deep-darkness


    quote:

    Orijinalden alıntı: alabur

    Teşekkürler Sert-aç ve coskunabi...

    Aracın standart özelliklerinde olan 5" yerine 5.8" opsiyonel ekran arasında boyuttan başka bir fark varmı? Pek boyut olarakta farklı değil sanırım ama?



    bende navigasyonlu fr var ve çok fark var hemde çok...

    Nasıl farklar var? Ne kadarlık bir fiyat farkı ile aldınız? Ben int. sitesinde göremedim navigasyonu çünkü.
  • 
Sayfa: önceki 376377378379380
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.