Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU (327. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
57.702
Cevap
368
Favori
2.583.674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkeze merhaba,

    manuel 1.2 style paketini almaya hazırlananlardan biri olarak araç ile ilgili yorumlara internetten göz atıyorum. Geçenlerde şöle bir site gözüme çarptı ve seat leon nun fren sistemleri ile ilgili gerçekten yerlere vururcasına yorumlar yapmış deneyimlerini paylaşmışlar. Kullananlar açısından acaba bu yazılanların gerçeklik payı var mıdır? yazıyı okuyup cevaplarsanız çok sevinirim. Resmen bu yazı yüzünden dizginlendim. İçimi rahatlatıcak cevap arıyorum aslında. Kullananlar yardımcı olursa sevinirim. (( Not: Aynı yazıyı diğer bir leon forumuna da ekledim. ))

    Yazı şöle ;

    Molotof Kokteyli: Seat Leon 1.4 TSI FR

    Fevkalade MQB platformunun nimetlerinden uygun fiyata faydalanmayı ümit edenleri tatsız bir sürpriz bekliyor.
    Katettiğiniz ilk birkaç metre, hayat tozpembe: Daha evvel Golf 7 ve üçüncü nesil A3'te hayran kaldığınız platformun üstüne inşa edilen, jilet gibi hatlarıyla onlardan daha çekici ve çok daha ucuz bir otomobildesiniz. Fiyat farkının ana kaynağı olacağını tahmin ettiğiniz kabinin kalitesi, hiç de fena değil. Atlattığınız ilk engebelerin içeri yansıması da, MQB'ye özgü o lokum gibi darbe emiş hissine çok yakın.

    Şu kabini biraz daha kurcalayalım: Evet, bu bir Golf değil ama farklar, orta konsolun alt bölümünde ve kapı içlerinde yoğunlaşan birer nüans daha ziyade. Gerisinde; ne düğmelerin işleyişinde, ne detaylandırmada, ne de birleşim noktalarında Leon hayal kırıklığı yaratmıyor, aksine fiyat seviyesinin üstünde seyrediyor. Sayısız eşya gözü, son derece geniş arka yaşam alanı ve sorunsuz çalışan dokunmatik ekran da eklenince, içi birden otomobilin en güçlü kozu oluveriyor.

    Yeterince uzun ve karışık bir sürüşün ardından 1.4 TSI'ın alt devirlerinin ne kadar dolu olduğunu; sanki 140 beygirin 130'unu 1500-3500 d/d aralığına sıkıştırdığını fark ediyorsunuz. Ortalama tüketimin 7'leri pek geçmediğini görünceyse şaşkına dönüyorsunuz; benzer kullanımla 1.2 TSI bile 8-9 aralığında gezinmişti.

    Açılır tavan ve nefis LED opsiyonlarıyla fiyatı 55 bin lirayı biraz geçen bu Seat için şimdilik işler tıkırında. Biraz daha derine inme vakti.

    Öncelikle, ilk metrelerde yarattığı çağrışımlara karşın Leon'un sürüşü olgunluktan ve tokluktan uzak. Yumuşaklığı, şartlar zorlaştıkça ve siz onu zorladıkça gevşekliğe dönüşüyor. 1230 kg'luk otomobilin bu hafifliği Golf gibi çok para harcanmış olmasına değil, çok yerden kısılmış olmasına bağlı gibi geliyor. Süspansiyon ve yol gürültüleri, içeri beklediğinizden fazla sızıyor. 10 bin km'deki test aracından ayrıca eşine az rastladığımız yoğunlukta trim sesleri yükseliyordu.

    Motorun kalibrasyonu, devir bandında günlük kullanımı güçleştiren ve performanslı sürüşü baltalayan bir düzensizlik yaratıyor. 1500 d/d altındaki ölü toprağı, bilhassa yokuşlarda kalkarken gaza daha fazla basmayı gerektiriyor. Ardından devreye giren turbo, hemen her koşulda ön tekerlekleri patinaja bırakıyor. 4000 d/d'e kadar şevke getiren ivmelenme, sonrasında yerinde saymaya dönüşüyor. Birbirinden bambaşka karakterdeki bu üç bölge, zaman zaman dizelleri andıran sesi ve aşırı kemikli vites geçişleriyle birleşip keyif kaçırıyor.

    Girdiğiniz ilk viraj, İspanyol sinemasının meşhur korku filmlerini aratmıyor: Kayma, daha doğrusu kopma öngörülerinizin çok ötesinde bir şiddette gerçekleştiği gibi, bunun olacağına dair direksiyondan en ufak bir uyarı gelmiyor. ESP can havliyle devreye girerken, etrafı balata kokusu sarıyor.

    Limitlerin düşüklüğünü büyük oranda Bridgestone Turanza ER300'lerin kondisyonuna bağladıysak da, direksiyonun tedirgin edici yumuşaklığı ve kayıtsızlığı baki. Frenler de durmaktan çok durmamaya meyilliydi ve pedal, panik frenlerde tehlikeli biçimde sertleşiyor.

    Sonuç:

    Yeni Leon, mucize yaratmıyor. Volkswagen Grubu'nun nereden kıstığına dair soru işaretleri, çok geçmeden yanıt buluyor.

    Tasarrufun iç mekanda değil de sürüş dinamikleri ve rafinelikten edilmiş olması, tüketicinin mi yararına yoksa üreticinin mi?

    Daha iyi ve yeni lastiklerin otomobilde yaratacağı fark şimdilik sırrını koruyor ancak Leon'un sunduklarına karşın talep edilen rakamın uygunluğu, bir sır değil.
    Yazı: And Mehmet ÇETİN




  • Bu yazida tek katildigim nokta balata kokusu 6000 devirlerde seyrettigim ilk gun koku geldi baya ama dunde mesela.oldukca agresif kullandim 15 km 6500 devirlerde vites attim gelmedi koku.diger yazdiklarina katilmam mumkun degil arkadas spor modda kullanmamis heralde testte direksiyon cunku sporda oldukca sert.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orlando23

    http://forum.donanimhaber.com/m_78161114/f_//tm.htm#78161114


    yukarıda daha önce konusunu açmış olduğum olayla ilgili yarın arabayı aldığım yere gidip görüşeceğim.

    ancak bu akşam elimdeki evraklara baktığımda kesinlikle 400 tl eksik ödediğim falan görün müyordu. Hatta ben arabayı 44.800 e aldığımı sanıyordum hesabı kitabı yaptık 44.905 liraya almışım 100 tl alacağım bile var.

    durum bu iken 400 tl açık oluştuğu için ocak mtvsini yatırmadılar mecburen ben yatırdım 400 tl yi verince size ödemesini yaparız dediler.

    ama şimdi resmen o 400 tl yi bana itelemeye çalışıyorlar ve mtv yide ödemediler o parayıda geri alabileceğimden şüpeliyim

    çok sinirliyim yarın görüşmeye gittiğimde kan beynime heran sıçrayacak gibi hissediyorum bir akıl verin arkadaşlar nasıl bir yol izlemeliyim

    isteyenlere elimdeki belgelerin resimlerini çekip koyabilirim ne ödediğim belli hesabım doğru arkadaşlara da gösterdim hesabımda yanlışlık yok ama onlar hala 400 tl az ödediğimi öne sürüyorlar.

    biraz karışık olmuş olabilir arakdaşlar şuan çok sinirliyim kusura bakmayın

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, inşallah paranızı alırsınız.

    Benim önerim: Başta 400tl vermeyecekler gibi düşünün ama onlardan 400tl daha fazla çıkacak diye inanın. Giden para olsun ama sizden çok onlar yapacaklarımızla strese girsinler ve onlar sizin peşinizden koşsunlar, siz onların değil. Burda müşteri sizsiniz onlar değil. onlar sizi mutlu etmek zorundalar, siz onların dediklerini yapmak zorunda değilsiniz.

    Benim önerim: lafla değil, eğer bir mail adresiniz varsa, elinizdeki belge ile yaptığınız hesabı net bir şekilde yazın mail atın ve onlardan da yazılı olarak isteyin. Bu noktada tıkandığınız yere kadar yazılı gidin derim.

    Eger bir sonuca varırsanız okey ama varmazsanız ekteki likteki yerlere belgeler ile net bir şekilde başvurun. Doğuş'dan çok net cevap alamayabilirsiniz ama yurt dışı net bir şekilde şikayetinizi dikkate alacaktır.

    http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/iletisim/sikayet-oneri-memnuniyet-bilgi.aspx
    http://www.sikayetvar.com/firma/detay/121
    https://secure-www.seat.com/content/com/com/en/contact/seat-central-contact/owners.htx
    http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/contacts/contact_form.acq.html/ref-i!en!contacts!contact_overview!!contacttextlink!contacttextlink_0/form.html

    benimde başıma gelen olayı anlattım. Leon alırken bende çok ugraştım

    http://forum.donanimhaber.com/m_78818022/tm.htm

    umarım kısa zamanda halledersin.




  • Bu yazi o meshur videodaki ergenlerimizin yazisi degilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu yazıyı yazan arkadaşlar,Hiç a3-golf7 ile viraja girmişlermi???
    Hangi araçlarla kıyaslıyorlar performansı???
    Lotus elitelemi,jaguar xj ilemi yoksa masarati ilemi.

    Seat bildiğiniz 50 000 tlilik araba BMW m3 değil.
    Normal bir insan için yeterli bir viraj dengesi ve tork eğrisi var arabanın.Bunca senedir araba test ederim Türkiyedeki test editörlerini çözemedim ben.........
    Komedi gibiler Mercedes slk performansı bekledikleri citroen ds3 lermi derseniz neler var neler..
    Bu arada yeni nesil bütün arabalarla çok da güzel viraj alınıyor hepsinde bilgisayar kontrollü denge modülleri var.
    Benim naçizane fikrim 2013 ün en iyi ikia rabası seat leon ve golf 7 dir.
  • Ne zamandır yazmak istiyordum leon ile ilgili düşüncelerimi. Yukarıda ki yazıyı da görünce birşeyler karalamak istedim.

    1,5 aydır yeni 1.4 fr leonu kullanmaktayım ve 2300 km oldu. Uzun yol, şehir içi vs. kullandım. Yalnızca eksik/olmamış gördüğüm noktaları yazacağım.

    1.kabin içi havalandırma kanalları ve ön konsolun iniş yapısı eski model araçları fazlası ile andırıyor.

    2. dikiz aynası yüksek bir noktada sabit durmamakta. Uzun boylu iseniz yukarıda ayarlayıp bıraktığınız dikiz aynasını her binişinizde ayarlamak zorunda olabilirsiniz.

    3. usb/aux konumlandırılan yer torpido gözü olmamalıydı.

    4. yol tutuş olarak inanın 2004 ibizamı arıyorum. Gerek virajlarda veremediği güven, gerekse esp'nin hiç olmadık yerde devreye girmesi size bunu hissettiriyor. Aracın stabilitesi sanki tamami ile elektronik kontrollere bırakılmış. Genlerden gelen herhangi bir yeteneği yok gibi.

    5. aracın C sütununun bulunduğu bölümden bir ara trim sesi gelmeye başlamıştı. Şu an ses kesildi. İleride çıkar mı bilemem. Genel olarak araç sanki trim sesi vermeye müsait gibi hissettiriyor (ne demekse :))

    6. şoför kolduğunda bulunan hoparlör bazen patlak gibi ses çıkarıyor.


    3000 km'de genel kontrolü bekliyorum servise bunları dillendirmek için. O zamana kadar bakalım başka neler başımıza gelicek. Ama yazmadan da edemeyeceğim. Bunlar kadı kızında da olabilecek minik detaylar (yol tutuş hariç). Madalyonun diğer yüzünü çevirdiğinizde piyasada ki f/p aracı olması, albenisi, motorun gerek tüketimi ve performansı, donanım, uzun yolda ki keyfi vs. kattığınızda alınabilecek tek otomobil.

    İyi günler.




  • basketci_m kullanıcısına yanıt
    Fren testlerini inceler misiniz ?
    http://www.youtube.com/watch?v=BpvUUzzh9tE Leon FR.
    http://www.youtube.com/watch?v=EBLjj5apwq0 Golf
    http://www.youtube.com/watch?v=N8C_UKXbRuM Auris
    http://www.youtube.com/watch?v=3dvd4va-nXc Focus
    http://www.youtube.com/watch?v=GJ3Y1ck_2bo Kia Ceed
    http://www.youtube.com/watch?v=-qeJseP6p7o 320d.

    Neden bu kadar aşırı video verdim. "Eleştiriyi hak eden bir araç olabilir." Ama bu derece katı eleştiriyi hak ediyor mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Enes -- 31 Temmuz 2013; 13:53:09 >




  • Sert-aç kullanıcısına yanıt
    hocam bunlar takıntılı insanlar bana göre..benim 2010 leonum la girmediğim viraj yoktu.virajı dönerken araç sollardım yaa varmı ötesi daha.
    belli volkswagen sempatizanı bir insan.neymiş molotof kokteyliymiş lafa bak.. EURO NCAP VE LATIN NCAP TEN 5 YILDIZ ALMIŞ BİR ARAÇ BU.
    yakıt tüketimleri de siz dostlar tarafından sürekli paylaşılıyor..bende daha leon fr la 7 yakan arkadaşa rastlamadım forumda..

    bu kadar saçmalık olmaz ya...
  • ya valla sinir oluyorum ya.. anlamak mümkün değil..yani o kadar alman mühendis var..bu aracı üretirken çalışan eden..bir taneside o yazıyı yazan arkadaşın eleştirdiği yerleri görmemiş ya vay anasını..ne adam mış bu be...!!

    valla pes yaa..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferithhh -- 31 Temmuz 2013; 14:21:38 >
  • ferithhh kullanıcısına yanıt
    Ben aracı virajlarda oldukça zorladım araç çizgisinden çıkmıyor.
    Kaç km hızla viraja girip de esp siz dengeli dönmesini bekliyorlar 180-190 mı ?
    Ona bakarsınız takla atan viraj alamayan bmwler mercedesler falan ne olacak ? e o zaman onlarda sorunlu, hiç mi örneği yok ?
    Leonu bu derece kaliteli beklemeyen kişiler böyle yorum yapıyor. Tabi ki eleştirilir yönleri var illa ki olacak ancak gaddarlık derecesine geçiyor yani bu yorumlar.
  • 2200 km deki style dsg aracımı satmış biri olarak şunu net söyleyebilirim. para varsa kesinlikle golf, yoksa inanın bir fikrim yok. Nedenlerine gelince;

    - kullanılan malzeme kalitesi (direksiyondaki deri+koltuk kumaşları+kapı içi iç trimler+genel plastik kalitesi) vw nin çok altında.
    - zamanla dashboard'dan ses geliyor ve tıkırtılar başlıyor.
    - özellikle arka süspansiyonlar sert ve sesli çalışıyor (tüm lastik havalarını 1 psi eksik ayarlamama rağmen)
    - cam açma düğmelerinden tutun da dash-board'daki tüm butonlar ve klima düğmeleri de dahil dokunduğunuz her yerde parmak izi kalıyor ve leke oluşuyor.
    - aracın dışında kullanılan plastik (özellikle ön pancur, bagaj içi plastik aksamlar) kalitesiz görünümde.

    Elbette aracın artıları da var

    + motor - şanzuman uyumu ve çekiş çok iyi
    + yakıt ekonomisi
    + modern tasarım, led farlar ve görsellik

    Ben malzeme kalitesi ve aracı sert bulduğum için leon'umu sattım. D segmentinde bir araç aldım.

    Sonuç: Param varsa kıyar golf alırdım (golf sahibi değilim ve reklam yapmıyorum-çevremde kullananları biliyorum, geçmişte golf V ve VI sahibi oldum, Golf VII ile de yeterince test yaptım), inanın malzeme kalitesi ve süspansiyonların tokluk hissine kesinlikle değer.

    Leon'u kötülemiyorum, neticede herkes bütçesine uygun f/k oranı en iyi olan aracı alacak. Ama MQB şase üzerinde olması, TSi, TDi motorları kullanması ve DSG şanjumanı kullanması A3, Golf, Leon ve Octavia'yı aynı araç yapmıyor.

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 31 Temmuz 2013; 14:37:42 >




  • Çekincem olan noktalarda guzel değerlendirmelerde bukunmussunuz. Yumuşak ve daha konforlu bir araç arayışınızı D segmenti bir araçla sonuclanirdim demişsiniz. Mümkünse ne aldığınızı öğrenebilir miyim? Çünkü ben de aynı ikilem ve arayış icerisindeyim. Ayrıca leon U sattıktan sonra neden golf 7 alamadığınızı da belirtirseniz cok memnun oluruz. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metomurti

    Çekincem olan noktalarda guzel değerlendirmelerde bukunmussunuz. Yumuşak ve daha konforlu bir araç arayışınızı D segmenti bir araçla sonuclanirdim demişsiniz. Mümkünse ne aldığınızı öğrenebilir miyim? Çünkü ben de aynı ikilem ve arayış icerisindeyim. Ayrıca leon U sattıktan sonra neden golf 7 alamadığınızı da belirtirseniz cok memnun oluruz. Teşekkürler.

    Yine VW grubunda D segmentinde bir araç aldım.

    Niye Golf almadığıma gelince;
    1. İstediğiniz renk ve donanımda hemen teslimde bir Golf bulmak neredeyse imkansızdır. Hele dizel istiyorsanız en az 3 ay beklemeniz gerekir.
    2. Golf-Leon sonuçta aynı segmentte, orta yaşta birisi olarak bu segmentin artık bana gitmediği kanısıyla almadım.

    Ama şunu da itiraf etmeliyim. Günlük kullanımda, D segmentindeki bir otomobil çok pratik ve ekonomik değil.

    Saygılarımla...




  • plaka işlemleri ne kadar sürer acaba ? il ankara.
  • Cevap için teşekkürler. Ben de leon ile yola çıktım ama macera golf 7 veya passat b7 ile sonuçlanacak gibi. En önemli kriterlerim konfor ve kalite hissi. Bakalım nasıl sonuçlanacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Leon'un önceki versiyona göre, teknik ve donanım anlamda çok büyük bir farkı var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metomurti

    Cevap için teşekkürler. Ben de leon ile yola çıktım ama macera golf 7 veya passat b7 ile sonuçlanacak gibi. En önemli kriterlerim konfor ve kalite hissi. Bakalım nasıl sonuçlanacak.

    Kriterlerinize bakarak kesinlikle doğru yoldasınız diyebilirim.

    Ama bir hatırlatmada bulunayım, seneye B8 Passat gelecek. Nedeni 2015 yılında Avrupa'da yürürlüğe girecek EURO 6 normları. Bu nedenle B8'in gelişi biraz öne alındı. Passat'ı MQB ile hafifleterek tamamen yenileyecekler. Ama yeni kasa B7 kadar konforlu olur mu bilmiyorum. Teknolojik yenilikleri, elektronik oyuncakları ve görselliği iyi olacaktır ama süspansiyon soru işareti. Yeni gelen her model genellikle sert geliyor. (Audi, Mercedes modelleri bile eski nesilleri ile kıyaslandığında sert)

    Konu biraz saptı kusura bakmayın, iyi günler...




  • Makyajsız 2007 Leon'um vardı...

    Şöyle söyleyeyim, direksiyonu ve direksiyon tepkileri kesinlikle Yeni Leon'dan iyiydi..

    Zaten işin içine viraj kabiliyeti ve yol tutuş girdiği zaman direksiyon sistemi de belirleyici olabilir.

    Siz boşluk hissederken araba hala çizgisinde ilerliyor olabilir.

    Ama eski Leon!daki direksiyon sertlesmesi ve hakimiyet yenisinde yok..

    Bu arada 3000km'de henüz aracım, daha esp ışığını görmedim..

    Neticede şehir içinde az tüketim ve ekonomiklik için kullandığım bir araba. Bir kere deneme maksatlı son sürat denedim
    onun haricinde İstanbul'da ne kadar gidilirse.. Boş yolda 110-120, herhangi bir sıkıntı yaşamadım yol tutuşla ilgili.

    Yalnız bende tüketim konusunda ciddi soru işareti oluşmaya başladı.. Hala 6.4 benim araba ki korka korka basıyorum gaza..

    Neredeyse FR almadığıma pişman olacağım az kaldı..

    Bu arada boya kalınlığıyla ilgili bir sıkıntı yaşadım bugün, 2-3 tane farklı cihazla ölçüp onun da detaylarını yazıcam ama imkanı olan arkadaşlardan ricam
    boya kalınlıklarını parça bazında ölçüp buraya yazar mısınız?




  • Ben araci teslim alirken boya kalinligini olcturmustum. 130 , 145 arasi deger okudum. Baska bir ornek vereyim, arkadasimin 2011 toyota corolla 80, 90 arasiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    Ben araci teslim alirken boya kalinligini olcturmustum. 130 , 145 arasi deger okudum. Baska bir ornek vereyim, arkadasimin 2011 toyota corolla 80, 90 arasiydi.

    Bu kadar araba değiştirdim 2.elde dünyanın kazığını yedim ama aklıma gelmedi işte sıfır alırken kontrol etmek...

    Benim 120-140 geneli, tavan 150-160 çıkıyor.. Asıl canımı sıkan sağ arka kapının 90 olması...

    Bakalım bununda altından ne çıkacak...
  • 
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.