Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (579. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.299
Cevap
511
Favori
4.415.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 577578579580581
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim. evet borusan yapıyor ama 2 bin euro cıvarı bır fıyata 20 bg mi ne artıyor. beyın kırılınca sanayıde yaptırmak ıstemiştim daha ucuza daha cok beygir için. ac nin fiyatını falan sorıyım bı ona gore davranıcam. teşekkur ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    quote:

    Orijinalden alıntı: SANDER71

    Nekadar saçma sapan bir tartışma...
    Daha önce acs ye motorlar aynımı diye sormadılarki kişi kendi kullanım şartlarına göre 316 alıp modifiyemi edeyim yoksa 320 ied mi alayım dedi acs de 320 ied al dedi burda acs motorlar farklı demedi kimsede motorlar farklı demiyor kıyaslanan sonradan arabayı modifiyemi edelim yada hali hazırda motoru ve diğer aksamları modifiye edilmiş orjinal bmw imalatı araçmı alalım dır bukadar basit, iki şıkkında kullanıcıya ve zevke göre avantaj ve dezavantajları var hepsi bu.

    Diyosunuz...188. sayfaya bi goz atin.Yada durun zahmet etmeyin ben koyayim mesajin kopyasini buraya..

    316i ve 320i ed arasında süregelen anlamsız tartışmalarımızı AC Schnitzer'e sorarak anlamlandırmak istedim. Yanıt aşağıddır:

    It would be nice for our company to offer you the performance kit for the 316i but I would prefer the 320i ED because it's the better car and not the same engine!

    Bazı arkadaşlarımız BMW'ye de iki aracı sormuştu ancak yanıt gelmedi sanırım. O zamana kadar belki bu bir nebze aramızdaki tartışmaları sonlandırır ve araç alacaklara ışık tutar.

    Ayni motormu diye sorulmasa heralde not the same engine(ayni motor degil) diye cevap alinmazdi degilmi?! Dahasi acs nin hatali bilgi vermis olabilecegi gercegini goz ardi ederek bana surekli asli astari olmayan yazilar yazilmasi bunlarda sacma sapan degil aslinda cok dogru olan seyler degilmi ?!....

    Sn espada evet sizin bu müthiş inadınıza bravo her kelimeyi saklamışsınız evet demişler öyle siz haklısınız duymak istediğiniz bumu?
    Sayenizde acs dende bu forumdanda nefret eder hale geldik ben şu andan itibaren bu çocukça tartışmalarınızdan ötürü forumu siliyorum size hayat boyu doya doya herkezle bol bol inatlaşmalar ve didişmeler diliyorum herşey gönlünüzce olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • acs nin de 2 bin eurodan farkli olacagini sanmiyorum, hatta daha fazla olur muhtemelen. 34 hp guc artisi olacak..
  • Kimse kızmadın şimdi yazıyorum diye. Mecburen yazıyorum.

    Sayın espada1'in mesajı yine tahrik ve hakaret içerdiği için silindi. Ama içeriğinde önemli bir bilgi vardı. Paylasmak istiyorum.

    Espada1 acs'ye motor aynı mı diye sormuş. Bana 320 ed al tavsiyesi veren (hangi kıstasları dikkate alarak tavsiye ettiğini daha önce yazmıştım) kişi,mark keuchen, motorlar aynı demiş. Bana da "not same engine" demişti. Yani farklı motorlar....

    Belki mr. Keuchen ufak farklılıkları bana farklı, espada1'e aynı diye yorumlamıştır. Belki de fark yoktur bana sehven farklı demiştir. ama artık bu kısır tartışma bitsin.

    Nihayette acs 0-130 hızlanma istiyorsanız 320 ed, 80-180 istiyorsanız kitli 316 tavsiye ediyor. Bu kadar..... Biri elma biri armut, ikisininde artısı eksisi var. Çok önceki mesajımda yazdığım gibi isteyen acs'ye aractan istediğini soyler ve tavsiye ister. Bu amcalar "aman yeterki ürünümü satayım ne olursa olsun" mamtığında değiller. Gercekten profesyoneller. Zaten sayın ehazneci yazdı nasıl be firma olduğunu, ürünün ve firmanın adıl kullanıcısı o..... Görüşleri önemli.....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ac borusan tarafından kabul görmüyor. ac nin sanırım 2 yıl garantisi var. ama nekadar güvenilir bilmiyoruz.bugüne kadar sadece ac nin yaptığı bir uygulamadan dolayı motor yanmış ve BMW de ac ile çalışmayı bırakmış. 4-5 yıl önce...
  • http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=895551

    AC Schnitzer has released initial info on its tuning program for the 4 Series Coupe.

    Starting with the engine, the AC Schnitzer tune for the 435i bumps its power up to 360 HP (265 kW), the 428i up to 294 HP (216 kW) and the 420d up to 218 HP (160 kW). To add to the visceral experience, a sports exhaust system is available.

    For handling, they offer a height adjustable 'racing suspension,' as well as a lowering sprint kit which will lower the F32 by approximately 25mm (0.98 in).

    And as usual, a host of of AC Schnitzer 18-20" wheels and interior bits are also available.

    Aero kit parts will be announced later. What we're seeing here is a 4 Series with M Sport Package, lower springs, ACS wheels and ACS sport exhaust.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SANDER71


    quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    quote:

    Orijinalden alıntı: SANDER71

    Nekadar saçma sapan bir tartışma...
    Daha önce acs ye motorlar aynımı diye sormadılarki kişi kendi kullanım şartlarına göre 316 alıp modifiyemi edeyim yoksa 320 ied mi alayım dedi acs de 320 ied al dedi burda acs motorlar farklı demedi kimsede motorlar farklı demiyor kıyaslanan sonradan arabayı modifiyemi edelim yada hali hazırda motoru ve diğer aksamları modifiye edilmiş orjinal bmw imalatı araçmı alalım dır bukadar basit, iki şıkkında kullanıcıya ve zevke göre avantaj ve dezavantajları var hepsi bu.

    Diyosunuz...188. sayfaya bi goz atin.Yada durun zahmet etmeyin ben koyayim mesajin kopyasini buraya..

    316i ve 320i ed arasında süregelen anlamsız tartışmalarımızı AC Schnitzer'e sorarak anlamlandırmak istedim. Yanıt aşağıddır:

    It would be nice for our company to offer you the performance kit for the 316i but I would prefer the 320i ED because it's the better car and not the same engine!

    Bazı arkadaşlarımız BMW'ye de iki aracı sormuştu ancak yanıt gelmedi sanırım. O zamana kadar belki bu bir nebze aramızdaki tartışmaları sonlandırır ve araç alacaklara ışık tutar.

    Ayni motormu diye sorulmasa heralde not the same engine(ayni motor degil) diye cevap alinmazdi degilmi?! Dahasi acs nin hatali bilgi vermis olabilecegi gercegini goz ardi ederek bana surekli asli astari olmayan yazilar yazilmasi bunlarda sacma sapan degil aslinda cok dogru olan seyler degilmi ?!....

    Sn espada evet sizin bu müthiş inadınıza bravo her kelimeyi saklamışsınız evet demişler öyle siz haklısınız duymak istediğiniz bumu?
    Sayenizde acs dende bu forumdanda nefret eder hale geldik ben şu andan itibaren bu çocukça tartışmalarınızdan ötürü forumu siliyorum size hayat boyu doya doya herkezle bol bol inatlaşmalar ve didişmeler diliyorum herşey gönlünüzce olsun.

    Birsey sakladigimdan degil hafizam kuvvetli hepsi bu.Duymak istedigimde birsey de yok zaten hersey ortada sizinde gercekleri gormezden gelip beni yermeye calismanizda buna dahil.Bu arada cogul konusunca daha etkili oluyor degilmi ?Nasil olsa dustum beraberimde gotureyim mantigi o kadar uzun uzun savunma yazdiniz acs ile boyle bi yazisma gecmedi demek istenen suydu falan diye cikardik savundugunuz kisinin yazisini koyduk genede yaranamadik.Arkadas ne dertli basim varmis yav..Kimsede cikip hop bi dakka ya demiyor..Neyse sizi anlayabiliyorum.Samimiyetimle soyluyorum bende sayenizde foruma biraz daha baglamdim.Dramatiklestirmeyede gerek yok iyi aksamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    quote:

    Orijinalden alıntı: SANDER71


    quote:

    Orijinalden alıntı: espada1

    quote:

    Orijinalden alıntı: SANDER71

    Nekadar saçma sapan bir tartışma...
    Daha önce acs ye motorlar aynımı diye sormadılarki kişi kendi kullanım şartlarına göre 316 alıp modifiyemi edeyim yoksa 320 ied mi alayım dedi acs de 320 ied al dedi burda acs motorlar farklı demedi kimsede motorlar farklı demiyor kıyaslanan sonradan arabayı modifiyemi edelim yada hali hazırda motoru ve diğer aksamları modifiye edilmiş orjinal bmw imalatı araçmı alalım dır bukadar basit, iki şıkkında kullanıcıya ve zevke göre avantaj ve dezavantajları var hepsi bu.

    Diyosunuz...188. sayfaya bi goz atin.Yada durun zahmet etmeyin ben koyayim mesajin kopyasini buraya..

    316i ve 320i ed arasında süregelen anlamsız tartışmalarımızı AC Schnitzer'e sorarak anlamlandırmak istedim. Yanıt aşağıddır:

    It would be nice for our company to offer you the performance kit for the 316i but I would prefer the 320i ED because it's the better car and not the same engine!

    Bazı arkadaşlarımız BMW'ye de iki aracı sormuştu ancak yanıt gelmedi sanırım. O zamana kadar belki bu bir nebze aramızdaki tartışmaları sonlandırır ve araç alacaklara ışık tutar.

    Ayni motormu diye sorulmasa heralde not the same engine(ayni motor degil) diye cevap alinmazdi degilmi?! Dahasi acs nin hatali bilgi vermis olabilecegi gercegini goz ardi ederek bana surekli asli astari olmayan yazilar yazilmasi bunlarda sacma sapan degil aslinda cok dogru olan seyler degilmi ?!....

    Sn espada evet sizin bu müthiş inadınıza bravo her kelimeyi saklamışsınız evet demişler öyle siz haklısınız duymak istediğiniz bumu?
    Sayenizde acs dende bu forumdanda nefret eder hale geldik ben şu andan itibaren bu çocukça tartışmalarınızdan ötürü forumu siliyorum size hayat boyu doya doya herkezle bol bol inatlaşmalar ve didişmeler diliyorum herşey gönlünüzce olsun.

    Birsey sakladigimdan degil hafizam kuvvetli hepsi bu.Duymak istedigimde birsey de yok zaten hersey ortada sizinde gercekleri gormezden gelip beni yermeye calismanizda buna dahil.Bu arada cogul konusunca daha etkili oluyor degilmi ?Nasil olsa dustum beraberimde gotureyim mantigi o kadar uzun uzun savunma yazdiniz acs ile boyle bi yazisma gecmedi demek istenen suydu falan diye cikardik savundugunuz kisinin yazisini koyduk genede yaranamadik.Arkadas ne dertli basim varmis yav..Kimsede cikip hop bi dakka ya demiyor..Neyse sizi anlayabiliyorum.Samimiyetimle soyluyorum bende sayenizde foruma biraz daha baglamdim.Dramatiklestirmeyede gerek yok iyi aksamlar.

    Öncelikle Biraz önce "Kolları sıvadım" diyerek yazı yazmışsınız da kolları sıvarken foruma ufak tefek hatalı bilgiler de sıvamışsınız, duzeltmek istedim. Belki ehazneci daha doğru bilgi verir bu konuda....

    320ed yerine acs kitli 316 alabilirsiniz. Bu sizin seçiminiz. Hursunuz.... Hiç sıkıntı yok. Ama nispeten daha dolu 316 olmaz bu ve cebinize de para bırakmazzz.... Sağolsun sayın Ehazneci net bir sekilde maliyetini paylastı acs kitin.

    Ayrıca Kim beni savunuyor? Burada kimseyi tanımam etmem.... Benlebiriaynı gorusteyse beni mi savunmuş oluyor? Awukat mı bu? Aciz miyim ben ki savunma istiyorum... Yeter artık lütfen, bulasmayn bana....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ya arkadaslar neyi paylasamiyorsunuz
    Hersey zaten ortada veriler o kadar net ki

    Sıfır 3.20ed ile ACS 3.16 aynı fiyat

    0-100'de 3.20ed onde
    80-180'de ACS 3.16

    Yakıtta 3.20ed onde
    Orjinallikte fabrikasyon kalacağı icin 3.20ed onde

    3.20ed M pack olmadıgı icin spor görüntü ve çekicilikte 3.16 onde

    Ben bugün bayagi bir temsilci aradım
    Bmw fabrikası kesinlikle m pack 3.20ed üretmiyormuş

    Bu durumda aslında fiyatlar belli aynı şartlarda iki arac da neredeyse aynı fiyat, fakat gücü biraz az olsun derseniz 3.16i toplamda 3250€ daha ucuza geliyor bu da 8000 TL ediyor
    Bir çok kişiye 3.16 yetecektir ve fazladan 8000TL vermemeyebilir, ya da onun yerine donanım alır. Ya da benim gibi biraz güç isteyen kişiler 8000 TL fazladan parayı bayılır istediğini alır.

    8000 TL ACS'ye vermek ne kadar mantıklı/mantıksız ise 3.20ED'ye vermekte o derece mantıklı/mantıksız
    bunun tercihi kişinin önceliklerine göre değişir.

    Mesala benim önceliğim M pack oldugundan dolayı 3.16 almam gerekecek, güç için ise mecburen ACS vb. kullanacağım, bana mantıklı gelen bu.M pack alamazsam kesinlikle ED alırım. ACS 2800euro değilde 500euro olsa her türlü 3.16 alınır arada 5000 TL farkedıyor
    fakat bu işin meraklısı-hastası dısında bir çok insan 300-500 TL için chip işine girmez

    Ben beygire fazla inanan birisi değilim 204 > 170 olmasına rağmen bu deger yola ne kadar yansır mı bilemiyorum
    İllaki fark olacaktır ama sunu da unutmamak lazım ED yakıtı en optimum sekılde kullanarak bu degeri veriyor


    Aynı motor olsada olmasa da güçleri birbirine yaklaştırmanın bedeli Bmw de 8000tl ACS de 7500



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alwaysfc -- 1 Ekim 2013; 0:47:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlk BMW'em olan 1.16'nın arka fren balatalarını 25.000'de değiştirdiler.
    Artık nasıl frenler yaptıysam?

    Şimdi X1 ile 13.000 km. oldum ve 30.000 km. sonra balata değişikliği yazıyor ekranda.
  • fazla teknik bilgiye sahip değilim ama ben bu durumun aracın arkadan itişli olmasıyla ve şanzımanla alakalı olduğunu düşünüyorum.
    itiş arkada olduğu için ilk frenlemede arka balatlar bir miktar daha fazla aşınıyor olabilir.
    frene basar basmaz zf8 kavramayı ayırmıyor olabilir çünkü frenden ayağınızı çekince araç akmaya devam ediyor.bence frene göre değil hıza göre vites küçültüyor şanzıman. ve bu işi normal modlarda 2000 d/d civarında yapıyor zaten. yani araç motor frenini pek kullanmıyor bence.
  • ehazneci E kullanıcısına yanıt
    Benim yaptırdığım yerde iki ölçüm 50TL, siz bilirsiniz tabi ama yine bir merak ediyor olmalısınız diye düşünüyorum, isterseniz yeri PM yaparım, çok fazla bir zorlanma olmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerenzo

    Benim yaptırdığım yerde iki ölçüm 50TL, siz bilirsiniz tabi ama yine bir merak ediyor olmalısınız diye düşünüyorum, isterseniz yeri PM yaparım, çok fazla bir zorlanma olmuyor

    Yuzde 100 doğru sonuc verecegınden emin olsam yaptırırım da..

    Siz yaptırdınız mı, race chip öncesi ve sonrası çıkan sonuçları paylaşabilir misiniz ? Grafikler varsa çok iyi olur hatta..
  • Çok ilginç... Benim F30 320d ile tam tersi bir durum söz konusu.. Aracı zorlayarak kullanmıyorum.

    Aracım 24.000 km de.

    Bakım bilgilerini kontrol ettiğimde;

    Ön fren balatası 12.000 km...
    Arka fren balatası 32.000 km kaldı diyor....

    Fren sisteminde bir ayarsızlık mı var acaba diye düşünmeden edemedim.

    Diğer arkadaşlarda fren balatalarındaki son durumlarını yazarlarsa biraz daha netleşir diye düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras

    quote:

    Orijinalden alıntı: redkid778

    Çok ilginç... Benim F30 320d ile tam tersi bir durum söz konusu.. Aracı zorlayarak kullanmıyorum.

    Aracım 24.000 km de.

    Bakım bilgilerini kontrol ettiğimde;

    Ön fren balatası 12.000 km...
    Arka fren balatası 32.000 km kaldı diyor....

    Fren sisteminde bir ayarsızlık mı var acaba diye düşünmeden edemedim.

    Diğer arkadaşlarda fren balatalarındaki son durumlarını yazarlarsa biraz daha netleşir diye düşünüyorum...

    Çok sert fren yapıyor musunuz? ABS'nin devreye gireceği kadar zorluyor musunuz? Eğer öyleyse ön balataların arkaya göre daha çabuk bitme nedeni bu olabilir...

    Mesela son 1 ayda çok sık bir biçimde fren pedalına köküne kadar bastıysanız bu olabilir...

    Aracımı bir senenin üzerinde kullanıyorum. Genelde yolun durumuna göre önceden gazdan ayağımı çeker, sonrasında frene yavaşça basarım Bu sebepten ABS nin devreye girdiğini hiç düşünmüyorum.

    Ancak frene sert mi basarak yoksa yavaş mı basarak arabayı durdurmak balatayı daha çok yediriyor diye düşünmeye başladım....




  • Güzel soru

    Yokuş aşağı veya çoook uzun eğimlerde (mesela dağ veya bayırdan uzun süren aşağıya doğru yolculukta) fren pedalına uzun basarsanız şişme yapar hatta kokusu da yayılır etrafa...

    Böyle bir yerde bulunduysanız bunun etkisi büyüktür. Haliyle aracın yükü ön fren balatalarına bindiği için önlerin çabuk yıpranması bu yüzden olabilir...

    Bir keresinde İzmirde çok dik bir dağ'ı tırmandıktan sonra aşağı inerken frene 2 dakika gibi bi süre bastım hiç çekmeden... Koku yaydı... Yanımdaki arkadaşım uyarmıştı ara sıra ayağını fren pedalından çek ve tekrar bas şişme yapmasın demişti....

    Bu tarz sürüşler de ön fren balatalarını yorabilir...
  • Yoğun trafikte olduğum doğru. Ama hiç yanlama yapmam. Genellikle sakin kullanırım. Ön ile arka balatalardaki 20.000 km aşınma farkını neden olduğunu anlayamıyorum. Aynı zamanda 24.000 km yapmış biri olarak; ön fren balatalarını 24.000+12.000=36.000 km ( kabul edilebilir ) arka fren balatalarını 24.000+32.000=56.000 km kullanıyor olacağım bu da mantıklı gelmiyor. Eğer sensörlerde arıza yoksa sanki arka frenlere fazla iş düşmüyor gibi duruyor. Bu da ön arka frenlerdeki ayarsızlığı düşündürüyor.
  • Benim aracim 8500 km de, en son baktigimda yanlis hatirlamiyorsam, onler icin 45 bin km, arkalar icin 34 bin km sora servis veriyordu. Benimki normal mi bilmiyorum ama sizinki cok farkliymis benden.. Benimde arkalar hizli bitiyor gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlama yapmayan, çok sık arkayı sallamayan bir aracın ön fren balatalarının daha çabuk eskimesi gayet normal...

    Normalde ön fren balataları, arkalara göre daha çabuk eskir bunu da göz önünde bulundurun...

    BMW'cilerin çoğu arkayı salladığı için DTC devreye girip önden daha çok iş görüyor o yüzden buraya takılanların (ben dahil) arka fren balataları daha çabuk eskiyor. Tabikii bu ralli yapmak demek değil ama işte hafif yan verince arkalar daha çabuk eskiyor.

    Siz hiç yapmadığınız için önlerin daha farklı olması çok normal...

    google'da arattığım zaman da uzmanların yorumları yukarıda yazdığım gibi

    edit: bikaç mesaj yukarda yazdığım merso ile bmw arasındaki Traction Control Unit çalışma prensibi farkı da doğruluyor bunu. Çünkü yan vermeyip dip gaz ile kalkarsan dahi DTC arkayı kontrol etsin diye devreye giriyor. bu da demek oluyor ki dipgaz kalkarsan da BMW'de arka fren balatalarını çabuk eskitebilirsin... (patiye kalmamak için fren müdahaleleri yaptığı için)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donanımcı Aras -- 1 Ekim 2013; 12:54:30 >




  • sevgili konu sakinleri, konudaki tartışma ortamını sürdüren mesajları temizledim. sizden ricam lütfen konunun amacına uygun mesajlar atmanız. bildiğiniz bir konuyu kimseyi tahrik etmeden yazıp geçelim arkadaşlar. araçlarınız hakkında konuşmak için buradayız. burayı takip eden ama yazmayan üyeler de var. 2-3 kişinin atışmasını izlemek hoş değil.
  • 
Sayfa: önceki 577578579580581
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.