Şimdi Ara

Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.222
Cevap
90
Favori
1.055.459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüm Captiva sevenleri buraya paylaşımda bulunmaya bekliyoruz.

    Yeni Captiva sayfası

    http://www.chevrolet.com.tr/modellerimiz/yeni-captiva/

    Maalesef 2.0 dizel motorla gelen Captiva 4x2



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 4 Mayıs 2012; 22:40:55 >



  • Merhaba Hocam,

    Muhoi arkadaşımızın söylediklerine ben de biraz ekleme yapayım. Elimdeki 2011 High'dan yola çıkarak;

    İÇ MEKAN:
    ***Aracın iç mekanı günümüz araçlarına göre çok modern değil. Malum, 2011 model de olsa dizayn yılı 2007. Direksiyon simidi biraz büyük, gösterge tablosu gayet okunaklı. Yol bilgisayarı orta konsolun üst kısmındaki küçük ekranda ve sanırım konsolu en demode gösteren detay bu; kontrolü orta konsol üzerindeki tuş üzerinden yapılıyor ve malesef anlık yakıt tüketimini göstermiyor. Müzik sisteminin tuşları küçük, 4'lü CD changer'ı mevcut ancak ses kalitesi düşük. Araç dizayn edildiği yıllarda USB çok yaygın bir donanım olmadığından araçta USB yok, ancak Aux var ve telefonunuzu sorunsuz bir şekilde bağlayabiliyorsunuz.
    ***Aracın malzeme kalitesi orta seviye olsa da işçilik seviyesi çok üst düzey değil. Piyasaya sunulduğu yıllardaki Hyundai Santa Fe'den çok da farklı değil aslında. Konsolun üst kısmı serte yakın ancak dayanıklı bir malzemeyle kaplı. Hem ön hem arka kapıların üstü konsola göre daha yumuşak malzeme ile kaplı (Bildiğimiz yumuşak malzeme). Kapıların içi ve kolunuzu dayadığınız kısımlar deri ile kaplı. Hatta bu deri koltuklardaki derinin aynısı. Sözü gelmişken araçtaki deri elbette suni deri ancak şu an piyasada deri koltuk opsiyonlu bir çok araçtaki derilerden daha kaliteli diyebilrim. Yer döşeme halısı ve bagaj halısı da oldukça kaliteli. İşçilik kalitesi yukarıda da yazdığım gibi çok üst düzey değil. Çukur geçişlerinde konsol ve kapı içlerinden tıkırtılar ve çıtırtılar geliyor. Konsolda bazı noktalarda montaj kalitesi çok iyi durmuyor.
    ***Saklama alanları fazlasıyla yeterli ancak bazılarının kullanımı çok pratik değil diyebilirim. Neyse ki sayıca ve hacmen fazlalar da çok da eleştirmeye gerek kalmıyor. Ön konsolun üst kısmında kapaklı bir göz, orta konsolda müzik sistemiyle yol bilgisayarı ekranı arasındaki kapaklı göz elinizdeki telefon, cüzdan, ıvır zıvır ne varsa fazlasıyla almaya yetiyor. Vites önündeki göz fazla küçük, alabileceği garaj kumandasıyla sınırlı. Bardaklıklar biraz aşağıda kalıyor, haliyle bazen dalgınlıkla kahvenizi içerken dökebilirsiniz, dikkat edin. :) BU bardaklıkları da yine saklama alanı olarak kullanabilirsiniz. Orta kolçak altında bir büyük ve bir küçük iki göz ve tavanda gözlük bölmesi var. Ön yolcu koltuğu altında çekmece ve far kumandalarının altında göz bulunması olumlu bir detay. Ön yolcunun ayaklarını uzattığı kısımda bir file ve bir askı kancası da bulunuyor. Arka koltuklardaki yolcular için de saklama alanları ve bardaklıklar mevcut. Hatta en arka sıradaki yolcular için bile ufak tefek de olsa elinizdeki ıvır zıvırı koyabileceğiniz alanlar var. Kapı içi cepleri dört kapıda da 1-1.5 litrelik şişeleri alabiliyor ancak onun haricinde oldukça dar.
    ***İç mekanı aracın boyutlarını da dikkate alırsanız fazlasıyla geniş ve verimli. Kesinlikle olduğundan da ferah hissettiriyor. Ön sırada genişlikle ve ferahlıkla ilgili sıkıntı yok. Sürüş pozisyonu kolaylıkla bulunabiliyor. Orta sırada baş mesafesi neredeyse ticari araçlarla yarışacak seviyede. Diz mesafesi içinse bacak bacak üstüne atabilirsiniz (Bir örnek vermek gerekirse Skoda Octavia'nın diz mesafesine eşit belki biraz daha fazla diyebilirim). En arka koltuklar bu ebattaki her SUV'da olduğu gibi daha ziyade çocuklar için ferah alan sunabilir ancak boyu 1.70-1.80 olan kişiler de kısa mesafe yolculuklarda burada seyahat edebilirler.
    ***Bagaj hacmi 5 kişilik kullanımda 465 olarak geçiyor. Ancak yeni nesil crossoverlarda 500 litre üstü olarak belirtilen bagajlardan daha geniş hissettiriyor. Ayrıca bagajda çok sayıda kapaklı göz de mevcut. 7 kişilik kullanımda bagaj hacmi oldukça ufak. Yanlış hatırlamıyorsam 150 litre olarak belirtilmiş. En arka sıra koltuklar açıkken buraya kabin boy bagaj gibi sert bagajlar sığmıyor ancak sırt çantası tarzı eşyalarınızı koyabilirsiniz. En azından bunlar sığıyor.
    ***En arka sıraya da geçişler zor değil, orta sıra koltuklar kolaylıkla açılıp kapatılabiliyorlar. Bu arada orta sıra koltuklarda benim çok sevdiğim bir özellik olan sırtlık eğim ayarı var. Otobüs veya tren yolculuklarındaki gibi bu sıradaki yolcular koltuğu yatırabiliyor.
    ***Kısaca Fiat Sedici'den sonra iç mekan konusunda işçilik ve malzeme kalitesi olarak sizi çok da üzmeyecektir. Mekan genişlik hissinden bahsetmiyorum bile.

    MOTOR/ ŞANZIMAN / TÜKETİM:
    Araç 150 beygir, 320 Nm da torka sahip. Maksimum torkunu 2000 devirden itibaren veriyor, ancak yine de 2000 devire kadar araç çok atak olmasa da turbo boşluğuna sahip değil. Araçtaki şanzıman 5 ileri tork konvertorlu tipinde yani klastik tip dediğimiz otomatik şanzıman. Aisin üretimi olan bu şanzıman, sorunsuzluğuyla bilinir ancak malesef günümüz standartlarına göre eski bir teknoloji hala bu tarz şanzımanları kullananlar olsa da. Şanzımandaki indirekt aktarmayı malesef yaklaşık 110-120 km'ye kadar hissediyorsunuz. Haliyle araç çok yuksek hızlarda değilken özellikle gaza yüklenildiğinde sanki yarım kavrama yaparak gidiyormuş gibi bir his uyandırıyor. Haliyle motor devri yükseliyor, araç fazla yakıt tüketmiş oluyor. Örnek vermek gerekirse araç 5.vites 90km'de 2500-2700 devir /dakika'da ilerlerken 120km'de 2000 devirde ilerliyor. Yani tork konvertör 110 civarı bir hızda kilitleniyor. Aracın da en ekonomik olarak gittiği hız 110-120km/s sabit hızlı düz yol sürüşleri. Tüketim ortalama Istanbul içi 10-12 litre arası, şehirler arası 7-9 litre arası olarak oynuyor. Bu verdiğim değerler özellikle şehir içi değerler aşırı dur kalklı veya gazlamanın olduğu yüklü kullanım değerleri değil. Eğer sıkıştırırsanız 15 litre seviyelerini de görürsünüz. Bu arada verdiğim değerler pompa verisi. Yol bilgisayarı pompa verisine göre 1.5-2 litre kadar düşük gösteriyor. Ancak gördüğüm kadarıyla atmosferik beslemeli bir araç kullanıyorsunuz, tüketim olarak sizin için çok farklı olmayacaktır. Belki bir tık daha atak da gelecektir size Captiva.

    SÜRÜŞ / KONFOR:
    ***Aracın süspansiyonları orta sertlikte. Uzun engebelerde sorunsuz ancak kısa darbelerde vuruntu yapabiliyor ancak çok rahatsız edici boyutta değil. Yol tutuşunun piyasaya sürüldüğü yıllardaki rakipleri Santa Fe ve Kia Sorento'dan iyi olduğu söyleniyor. Dürüstçe söylemek gerekirse ikisini de kullanmadım. Fakat böyle yerden yüksek ve gövdesi de yüksek olan bir araçtan çok üst düzey bir yol tutuş beklememek lazım. Direksiyon da çok hissiz olduğundan ani engel aşma ve slalom yapma gibi durumlarda araç tedirgin edebiliyor. Ancak kısaca söylemek gerekirse aracın yol tutuşunun modern C segment hatchbacklerden geride ancak modern B segment sedanlardan (Peugeot 301, Renault Symbol, Fiat Linea) ve bazı modern B segment hatchbacklerden(Renault Clio, Nissan Micra, Opel Corsa) iyi olduğunu söyleyebilirim. Kısaca çok atraksiyon aracı değil.
    ***Ses yalıtımı yeterli diyebilirim. Motor soğukken dizel motor sesi kabine fazla geliyor, özellikle tork konvertörün kilitlenmemesinden dolayı düşük hızlarda devir de yüksek olduğundan sesi duyuyorsunuz ancak motor ısındıkça motor sesi kayboluyor. Uzun yolda 110-120 km hızlara ulaştığınızda motor sesi oldukça az. Lastik ve yol sesi orta seviyede. Kıyaslamak gerekirse şu an piyasadaki B segment araçlarından hepsinden iyi ve C segment bazı araçlardan da iyi diyebilirim. Rüzgar sesi de 120'den sonra rahatsız ediyor, yani yalıtım anlamında araç iyi diyebilirim.

    DONANIM:
    Elbette şu anki modern araçlarda bulunan sürüş destek sistemleri gibi akıllı özellikler yok ancak, konfor donanımları eksiksiz diyebilirim. İnternette araştırdığınızda bulabilirsiniz. Size sadece şunu söyleyeyim, bir dönem aracı satıp daha ekonomik bir crossover alacak oldum ancak donanım olarak Captiva'dan geride olduğu için vazgeçtim.

    ARAZİ PERFORMANSI:
    Araç aslında baktığınız zaman profesyonel bir arazi aracı değil. Yani manuel mod 4x4 veya diferansiyel kilidi gibi özellikleri yok. Araç zaten monokok şase, merdiven şaseye sahip değil, çok profesyonel arazi özellikleri elbette sunmuyor. Ancak Yerden bildiğim kadarıyla 18 cm yüksekliği var. Hafif arazide engel aşmada faydalı. Otomatik 4x4 özelliği sayesinde 40 km/s hıza kadar ön tekerlekler patinaja düştüğünde arka tekerleklere gücün yarısını gönderip kendini kurtarıyor. Yarım metre karda, kış lastikleriyle 4x4 çok da devreye girmeden rahatça yol almıştım. Ayrıca şanzımanın kış modu mevcut ve eğim iniş kontrolü de var. Nadiren kullanıyor da olsanız size güven veren özellikler.

    FİYAT / PERFORMANS:
    Temizlerini şu an 70-80 bin civarına buluyorsunuz 4x4 olanlarını. Şu an bu fiyata sıfır kilometre küçük araç dahi alamıyorsunuz. Chevrolet Avrupa ve Türkiye'den çekilmiş dahi olsa parça problemi yaşanmıyor, parçalar aşırı pahalı değil.

    KRONİK HASTALIKLARI:
    -Dİreksiyon mafsal tıkırtısı (Servisler değiştirme öneriyor ancak sorun tekrarlıyor; özel serviste onarımla çözdüm ve tekrarlamadı)
    -Sık yaşanan ampül kesilmeleri (Buna pek çözüm yok açıkçası)
    -Dizel partikül filtresi (Aracı sıklıkla düşük devirlerde kısa mesa kullanıyorsanız partikül filtresi birçok dizel araçta olduğu gibi kurum biriktiriyor; normalde yüksek devir sabit hızda sürüşler ile rejenerasyonu sağlanıyor ancak bu işlemi tamamlamanız şart. Kurum birikmesine maruz kalmamak için de arada bir aracı yüksek devirlerde kullanarak kurumların yanmasını sağlamak gerekiyor. Aksi takdirde filtre değişimi oldukça maliyetli)
    -İç mekandaki tıkırtılar / çıtırtılar (Malesef bunun çözümü yok, birleşim noktalarına Würth spreylerle çözüm önerenler duymuştum ancak çok faydalı olacağını sanmıyorum)

    Biraz detaylı bir inceleme oldu ama umarım faydalı olur sizin için, isterseniz bir ara fotoğraf da çeker atarım.
    merhaba. 3 yıldır 2012 ltz kullanıyorum. sehir içi normal kullanım 8,6 lt yakıyorum. depoyu genelde doldururum. hemen hemen yol bilgisayarı verisi ile örtüşüyor. uzun yolda 100 ü geçmezseniz 7 lt ye kadar bile düşüyor.

    milletin dediği 11-12 lt leri bırakın 9 dan fazlasını görmedim. aracın fazla yaktığını söyleyenler ile alakalı olarak tespitim şu şekildedir; 55 ten 120.000 tl ye kadar captiva var piyasada. şuanda çok basit bir araba ancak alınabiliyor bu tutarlara. yani araç almak isteyen ve yeterli bütçesi olmayan biniciler az paralara kaliteli, gözterişli araca binmek için bu modeli tercih ediyorlar. tabi böyle olunca normal 1600 cc ye kadar bir aracın km başına yaktığı yakıtın 15-20 kuruş gibi fazlasını ödeyince haliyle dokunuyor ve anormal bir durum olarak görülüyor. bekliyorlar ki bu araç da yaksın kadjar kadar ya da qashqai kadar. tabi ki öyle birşey mümkün değil. şirkette 1.3 multijet linea kullanıyorum şehir içi çok sakin kayseri gibi biryerde 37-38 kurus yakıyor şuanki motorin fiyatları ile. o da gitmiyor demek ki biraz sıkıstırsan 40 kurus rahat yakar gecer de belki.

    range velar 2.0 motor 9-10 lt yakıyor. kimse konuşmuyor. neden? binen kişiler çok aramıyor. xtrail yakıyor 7-8 lt şehiriçi. 250.000 tl den fazla belki şuan değeri. onu da kimse konuşmuyor. öğrenmiş herkes captiva yakıyor. bence gayet makul keyifli bir araba. yakıtı da çok çok iyi. artılarını da düşünmek lazım tabi ki. ben xtrail de alabilirdim ama ne gerek var dedim. 3 captiva parası belki de. 2 lt fazla yakmış çok sıkıntı değil o kadar fiyat farkına bakarak. parçası da heryerde var. kimse sanmasın ki kia, nissan, hyundai yeni modellerinin parçalarının turkiye de hazır beklediğini. çoğu yurtdısından geliyor. belli başlı parçalar haricinde servisler stok tutmuyor. bunları hep yaşadım gördüm hiçbirisi kulaktan dolma değil.

    kusura bakmayın kerem bey adaysınız galiba, hem size hem de ilgili arkadaşlara uzun soluklu aracı kullanmış ve kullanmakta olan birisi olarak tecrübelerimi paylaşayım dedim. herkese hayırlı akşamlar

    Ben 4 sene kullandım ama eşim geçen sene talihsiz bir kaza geçirince araç perte çıktı. Severek kullanıyorduk. Çok büyük problemler yaşamadım ama captiva gerçekten güzel araçtır. Bakımsızına denk gelirseniz çok üzer. Ben 86 binde aldım, eşim kaza yaptığında 130 bini geçmişti. Asfaltta otomobil gibi rahat, geniş, ferah, donanımı yeterli, hafif arazide, karda kışta keçi gibi, yakışıklı bir araç. Ben size denk gelebileceğiniz arızaları yazayım kısaca;

    -Direksiyon pompası-mafsal arızası( direksiyonu çevirince ses yapar)

    -Direksiyon hız sensörü arızası( yüksek hızlarda sertleşmez veya aniden sertleşip yumuşar. Direksiyon kutusundaki yağın içinde zamanla oluşan metal çapaklar, hız sensörünün hızı algılamasını engeller ve saçmalar sensör)

    -Hararet sorunu( antifiriz kullanılmamış araçlarda su dolaşımı zayıflar. Özellikle motorun altındaki t boru tıkanarak bidona su basar ve taşırır yeterli su dönmediği için. Dikkat edilmezse conta yakar. Tamiri aslında basittir sistem temizlenir ve bence iyi bir radyatörle yenilenir, t boru ise uygun bir matkapla eski halinden bir tık daha genişletilir.

    -Partikül filtresi tıkanması( filtreli her aracın başına gelebilir ama bizim captivalar eski nesil bir motor kullandığı için filtre daha çabuk dolar. Bu durumlarda partikül ikaz lambası yanıp söner. Bu durumda 2800-3200 devirlerde aracı 10-15 dakika kullanmak temizlemeye yetecektir ancak artık yetmiyorsa filtre özelliğini yitirmeye başlamış demektir. Bu durumda temizlenme gerçekleşmez ve yanma için gönderilen mazot, motora tekrar basılır. Bu durumda yağ ile mazot karışır, yağ seviyesi yükselir ve yağ özelliğini kaybeder. Motoru kucağa almaya gidecek kadar sorunlar yaşatır.)

    -Şanzıman sorunları: Genellikle vaktinde yağı değiştirilmemiş veya bilinçsiz yağ değişimi yapılmış şanzımanlar sorun çıkarmaya gebedir. Başta selenoid valfleri zamanla hareket özelliğini kaybeder ve araç arızaya düşer. Bu gibi durumlarda araç gücü kısıtlar ve 1-3-5 veya 2-4. vitesler dışında geçmez. Hatta kalkışlarda 4. vitesle kalkmaya kalkar ve arıza ışıklarını da yakar. Bazen selenoid arızası veren captivalarda şanzıman beyninin bozulduğu da olur. Vites zamanında geçmez, araç belli bir deviri aşmaz ve sarsıntılı çalışır, hem de çok sarsıntılı.

    -Airbag arızaları: Genellikle koltuğun altındaki soketin zamanla temassızlık yapmasıyla kendini gösterir.

    -Şoför koltuğunda zamanla oluşan boşluk: Çok rahatsız edicidir. Koltuk sökülüp revize edilir veya daha pratik yöntemlerle yapanlar olmuştu grupta. Bilgi alınabilir.

    -Hava akış metre arızası: Sinsi bir arızadır zira lamba yakmaz ve kendini belli etmez. Eğer partikül filtreniz sık sık tıkanıyorsa veya aracınızın yakıtı çok fazlaysa %90 bu parça arızalıdır.

    -Yağmurda tavan döşemesinin ıslanması: Aracın sunroof tahliye boruları tıkanınca su içeriye akmaya başlar. Özellikle a sütünu ve çevresinden ıslaklık yapıp can sıkar, tavanda lekeye sebep olur, çok umursanmazsa su tabana kadar iner ve ortam leş olur 

     Çözümü tahliye delilkerini bilen birinin tel, sert hortum v.s. ile açması.

    - Abs sensörü arızaları: Araçlarımız çok güzel ancak lastiklere giden abs-esp kablolarının birleşme yerleri çok dandik. Tabir-i caiz ise aldır ayaz 

     Suyu bir alsın hemen ekrandaki bütün lambaları yakar, hatta bilgisayarda şanzıman arızası bile gösterebilir. Çözümü basittir. Kablo birleşim yerlerinin(soket) güzel ce temizlenip, kurutulup yaltılması. Ömürlük olur.

    -Porya-bilye arızaları: Çok sık olmasa da bu arıza da görülür. Uğultu şeklinde başlar sonrasında çekilmez bir hal alır. Orijinal takmaya özen gösteriniz.

    -Şaft- şaft balansı sorunları: Bazı "uyanık" captiva kullanıcıları şaftı söktürerek 2012 öncesi 4 çeker olan aracı önden çeker modunda kullanırlar. Az yaktığını falan söylerler ama bilmezler ki aracın denge kontrol sistemi tamamen 4 çekere göre uyarlanmıştır. Başta çekiş kontrolü ve esp kafayı yer, saçma sapan tepkiler vererek sizi ve aracın içindekileri tehlikeye atabilir. Şaftı sökmeyin, şaftı sökük araç almayın. Ayrıca bazı durumlarda şaft askı kolu kırılıp sorun çıkartabilir. Yine şaftta meydana gelen eğrilik te aracın titremesine neden olur.

    -Ön far fıskiyeleri: Genellikle bozuk olur kontrol ediniz.

    -Elektrikli ayna kapatma-açma: Nadir de olsa bozuk olabilir, kontrol ediniz.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Size tavsiyem iyi bir ekspertiz ve tecrübeli bir Captiva kullanıcısyla aracınızı seçiniz. Aracı aldıktan sonra değişmesi gereken tüm parçaları orijinali ile, eğer bulamazsanız en kaliteli yan sanayisi ile değiştirin. Şimdiden hayırlı olsun...

    Slm,yaklaşık 1 senedir Captivalara bakıyordum.En sonunda dayanamayıp (daha doğrusu temiz bulunca) hatasız-boyasız 2010 model 76.000km de siyah sport model sahibi oldum.1,5 ay civarı oldu alalı..İlk sahibinden aldım diyebiliriz.( 2. sahibi yiğeniymiş ve 3 ay kadar binmiş araca..) Alır almaz tüm filtre,yağ ve sıvılarını motulla değiştim.. Ne olur olmaz diye trigeride değiştirdim.Detaylı iç-dış temizlik,pasta-cila ve cam-ayna kapama modüllü cenmax alarmını da taktırdım. 2011 Astra'dan sonra tank gibi geldi.Otomatik oluşu da ayrı bir keyif.. Yol tutuşta biraz tedirgin etse de,alışınca limitleri zorlarım diye düşünüyorum.. Çalışmayan aksamı yok,zaten garaj da saklanıyormuş.Sadece uzun yolda kullanılmış.Arka 3. sıra koltuklar açılmamış bile-jelatinleri duruyor..Ses sistemi fena değil ama bir amfi ile arkaya bir bass daha keyifli olur sanırım.Bu ara kaptırıp ciddi masraf yaptım.biraz toparlayınca onuda düşünüyorum.Yakıt olarak beklentimin 1-1,5 lt üstünde yakıyor.Oda günlük 6km gidiş 6km geliş ve yarısı yokuşlu olduğu için diye düşünüyorum.Yoksa ş.içi 9-9,5 lt normal gibi söyleniyor sağlıklı Captivalar için.. Aslında 9,5 lt de gezerken ben tedbir amaçlı dpf temizleyici atınca depoya ortalamam yükseldi.(https://www.hepsiburada.com/berner-dizel-partikul-katalizor-katkisi-dpf-300-ml-2017-uretim-p-HBV00000D4IYN?magaza=powertensatis ) Tık ses gelmeyen arabadan alarm takarken açılan kapı döşemeleri yüzünden ufak tefek sesler duymaya başladım..(bu konuda takıntılıyım..dinlerim) Sözde bu işin en iyisine yaptırdık ama 2-3 seferde anca çözdüler aracı ve bıkkınlık sonucu sanırım biraz hor davranıp soketleri kırık taktılar.. Kendi suçları olmasına rağmen cezayı ben-biz çekiyorum-çekiyoruz..Araçta şimdilik tek şikayetim ön şoför koltuğunun oynaması..Gereksiz elektrikli yapmışlar ve kademeler arası boşluk olduğu için sert fren ve gazlarda ileri geri hafifte olsa oynuyor koltuk.. Onun dışında kesinlikle ve kesinlikle 80-90 bin TL aralığında alınabilecek en ideal 4x4 diyorum.. Kıyas yapılan araçlardan çok çok üstün ve donanımlı bir araç Captiva.. Tiguanla Captiva arasında kaldım.Yakıt olarak hemen hemen aynıydı TL bazında ama donanımsal Captiva açık ara öndeydi.. 2011-2012 arabada hız sabitleyici yok..Komik geldi bana ve isimle boş araç satmalarını çok hoşuma gitmedi,bu zihniyetle serviste öpebileceklerini düşündüm. Chevrolet'i zaten tartışmaya gerek yok diye düşünüyorum. Şanzıman sorulmuş; Hepsi mi öyle benimki mi öyle bilmiyorum,götürdüğüm özel serviste japon malı olduğunu söylediler. Zaten bende Hondanın vitesine benzetmiştim :D sorun çıkarmaz,rahatlıkla uzun yıllar kullanabilirsin dediler.. En büyük sıkıntılardan biride park konusu,araç büyük olduğu için her yere sığmıyor (yada ben çarpmayayım diye sığamıyorum..) Gözüm geniş yer arıyor.. Kapılarını dikkatsiz açan insanlardan nefret ediyorum.Şimdiden 3 nokta bırakmışlar arabama Saygısız-dikkatsiz insanlar,kendini düşünmüyorsan karşıyı düşün diyorum..(nerdeeee...)

    Ses sistemi hakkında,yönlendirme yapacak arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Uygun fiyatlı ve kaliteli Amfi-bass şeklinde..link olursa sevinirim,özellik karşılaştırma açısından

    Herkese kazasız belasız güzel günlerde binmek nasip olsun inşallah..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Teknik, donanım, aksesuar ve fiyat bilgileri için Chevrolet Captiva ana sayfası

    http://www.chevrolet.com.tr/captiva/captiva-index.html


    pdf formatında Captiva kullanım kılavuzları

    http://www.chevrolet.com.tr/images/pdf/manuals/Captiva_C100E-75_TR.pdf
    http://www.chevrolet.com.tr/images/pdf/manuals/Captiva_C100E-8_TR.pdf
    http://www.chevrolet.com.tr/images/pdf/manuals/Captiva_C100E-9_TR.pdf

    Konu hayırlı olsun İlk mesajı ben atayım

    .::Captiva Sport::.







    Yakın zamanda yeni resimler ekleyeceğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GöKHaN 35

    Konu hayırlı olsun İlk mesajı ben atayım

    .::Captiva Sport::.







    Yakın zamanda yeni resimler ekleyeceğim

    Alıntıları Göster
    @ayhanayhan

    Hocam nerdesin konu açtın bırakıp gittin




  • arkadaslar merhaba..bende kısmetse captiva almayı dusunuyorumm ama test surusu yapma imkanım henuz olmadı..kullanan arkadaslar detaylı sekilde bilgi verebilirler mi arac için..ztn otomobil genelde bir baslıkta actım bu konuyla ilgili cvplarınızı bekliyorumm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elite_zn

    arkadaslar merhaba..bende kısmetse captiva almayı dusunuyorumm ama test surusu yapma imkanım henuz olmadı..kullanan arkadaslar detaylı sekilde bilgi verebilirler mi arac için..ztn otomobil genelde bir baslıkta actım bu konuyla ilgili cvplarınızı bekliyorumm
    @ GöKHaN 35

    Dediğin doğru işlerden dolayı şehir dışındaydım forumla ilgilenemedim. Senin de konuya katkılarının devamını bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    @ GöKHaN 35

    Dediğin doğru işlerden dolayı şehir dışındaydım forumla ilgilenemedim. Senin de konuya katkılarının devamını bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    @ elite_zn

    Umarım aracı beğenir ve aramıza katılırsınız. Araçla ilgili merak ettiklerinizi belirtirseniz bilgim ölçüsünde size yardımcı olmaya çalışırım.

    Genel olarak önceden binek araç kullanıyorsanız yüksek araca geçince yol tutuştaki farklılık gözünüze çarpacaktır. Ama biraz alışınca aracın yol tutuşunun sorentoyla mukayese edilemeyecek kadar iyi olduğunu görürsünüz.
    Vergi avantajı da var. Belki süspansiyonların sertliğinden çukurlu, tümsekli yollarda rahatsız olabilirsiniz. Onun dışında dediğim gibi sorularınıza cevap vermeye çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    @ elite_zn

    Umarım aracı beğenir ve aramıza katılırsınız. Araçla ilgili merak ettiklerinizi belirtirseniz bilgim ölçüsünde size yardımcı olmaya çalışırım.

    Genel olarak önceden binek araç kullanıyorsanız yüksek araca geçince yol tutuştaki farklılık gözünüze çarpacaktır. Ama biraz alışınca aracın yol tutuşunun sorentoyla mukayese edilemeyecek kadar iyi olduğunu görürsünüz.
    Vergi avantajı da var. Belki süspansiyonların sertliğinden çukurlu, tümsekli yollarda rahatsız olabilirsiniz. Onun dışında dediğim gibi sorularınıza cevap vermeye çalışırım.

    Alıntıları Göster
    Motor ve Şanzıman hakkında bazı teknik bilgiler:


      Motor: 2.0 16V Common Rail Turbo Dizel VGT (Değişken Geometrili Turbo Şarj)
      Motor hacmi: 1991
      Silindir: 4 (16V)
      Maksimum güç: 150 (Ps) 4000 (devirde)
      Maksimum tork: 320 (Nm) 2000 (devirde)
      Maksimum Hız (km/s): 180
      0-100 (km/s) hızlanma süresi (sn): 12,2
      Şanzıman: 5 ileri Manuel de kullanılabilen otomatik
      Son tahrik dişlisi oranı : 2,397
      Sürüş süstemi: Normal kullanımda 4x2. Otomatik olarak 4x4 devreye giriyor. 4x4 'ü sürücü istediği zaman devreye sokup, çıkaramıyor.
      Ön süspansiyon: McPherson gergi kollu
      Arka süspansiyon: Bağımsız dört kollu
      Fren: Ön-arka kanallı ABS Fren



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 1 Nisan 2009; 14:51:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Motor ve Şanzıman hakkında bazı teknik bilgiler:


      Motor: 2.0 16V Common Rail Turbo Dizel VGT (Değişken Geometrili Turbo Şarj)
      Motor hacmi: 1991
      Silindir: 4 (16V)
      Maksimum güç: 150 (Ps) 4000 (devirde)
      Maksimum tork: 320 (Nm) 2000 (devirde)
      Maksimum Hız (km/s): 180
      0-100 (km/s) hızlanma süresi (sn): 12,2
      Şanzıman: 5 ileri Manuel de kullanılabilen otomatik
      Son tahrik dişlisi oranı : 2,397
      Sürüş süstemi: Normal kullanımda 4x2. Otomatik olarak 4x4 devreye giriyor. 4x4 'ü sürücü istediği zaman devreye sokup, çıkaramıyor.
      Ön süspansiyon: McPherson gergi kollu
      Arka süspansiyon: Bağımsız dört kollu
      Fren: Ön-arka kanallı ABS Fren


    Alıntıları Göster
    Boyutlar


      Uzunluk (mm): 4635
      Genişlik (mm): 1850
      Yükseklik (mm): 1755
      Dingil mesafesi (mm): 2705
      Ön/Arka tekerlek izi (mm): 1562 / 1572
      En kısa dönme yarıçapı (mm): 5.75
      Boş ağırlık (kg): 1835
      Römork çekme Kapasitesi (frenli) / (frensiz) (kg): 1700 / 750
      Bagaj Hacmi (lt): 465
      Yakıt depo kapasitesi (lt): 65


    Yakıt Tüketimi


      Şehiriçi: 11
      Şehirdışı: 7,3
      Ortalama: 8,7
      CO2 Emisyonu: 233
      Emisyon Sınıfı: Euro IV


    Şehir içi yakıt tüketimi trafiğe ve sürüşe bağlı olduğundan trafiğin yoğun olmadığı yerlerde rahatlıkla 10 lt tüketim değeri pratikte benim tarafımdan ve mgultek (uzun zamandır yoksun, bekliyoruz ) tarafından görülüp, forumda yazılmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    @ elite_zn

    Umarım aracı beğenir ve aramıza katılırsınız. Araçla ilgili merak ettiklerinizi belirtirseniz bilgim ölçüsünde size yardımcı olmaya çalışırım.

    Genel olarak önceden binek araç kullanıyorsanız yüksek araca geçince yol tutuştaki farklılık gözünüze çarpacaktır. Ama biraz alışınca aracın yol tutuşunun sorentoyla mukayese edilemeyecek kadar iyi olduğunu görürsünüz.
    Vergi avantajı da var. Belki süspansiyonların sertliğinden çukurlu, tümsekli yollarda rahatsız olabilirsiniz. Onun dışında dediğim gibi sorularınıza cevap vermeye çalışırım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhanayhan

    @ elite_zn

    Umarım aracı beğenir ve aramıza katılırsınız. Araçla ilgili merak ettiklerinizi belirtirseniz bilgim ölçüsünde size yardımcı olmaya çalışırım.

    Genel olarak önceden binek araç kullanıyorsanız yüksek araca geçince yol tutuştaki farklılık gözünüze çarpacaktır. Ama biraz alışınca aracın yol tutuşunun sorentoyla mukayese edilemeyecek kadar iyi olduğunu görürsünüz.
    Vergi avantajı da var. Belki süspansiyonların sertliğinden çukurlu, tümsekli yollarda rahatsız olabilirsiniz. Onun dışında dediğim gibi sorularınıza cevap vermeye çalışırım.


    ilgilendigin icin tesekkurler onceliklee...gectigimiz hafta birden niyetine girdim captivanın 7 koltuklu ust donanımlı modeli 74demişlerdi bayide.. fakat 1 gun sonra siparis vermek icin gittigimde fiyat hakkında kesin bişey sölıyemıyoruz dediler nisan ayına zamlancak diyee..bende mart ayına yetiştirmelerini sölemiştim yetişmiyormus brz igneleyici fln konustum sus pus oldular iş böle olunca kızgınlıkla vazgecmiştim.. ama trafikte bikac tane gorunce bu olaydan sonra yine hosuma gitti arac..bayide sonradan arıyarak 2 hafta icinde ellerine istedigim aractan gelecegini karsılıklı konusabilcegimizi söledi fiyat konusunda.. tekrardan dusunuyorum suan ama iyi bi arastırma yapıyorum bu seferde fabrika verileri yazıyor sitesinde ok ama gunluk kullanımda o degerler önemli..bana fazla yakıyor dediler mesela ayrıca motor performansı yeterli mi diye dusunuyorum..arcta tek hosuma gitmeyen husus gostergelerin fln biraz basit durusu..brz fazla sade yapılmıs sanki ön konsolu gece ic mekan goruntusu nasıl acıkcası onuda merak ediyorumm..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elite_zn

    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhanayhan

    @ elite_zn

    Umarım aracı beğenir ve aramıza katılırsınız. Araçla ilgili merak ettiklerinizi belirtirseniz bilgim ölçüsünde size yardımcı olmaya çalışırım.

    Genel olarak önceden binek araç kullanıyorsanız yüksek araca geçince yol tutuştaki farklılık gözünüze çarpacaktır. Ama biraz alışınca aracın yol tutuşunun sorentoyla mukayese edilemeyecek kadar iyi olduğunu görürsünüz.
    Vergi avantajı da var. Belki süspansiyonların sertliğinden çukurlu, tümsekli yollarda rahatsız olabilirsiniz. Onun dışında dediğim gibi sorularınıza cevap vermeye çalışırım.


    ilgilendigin icin tesekkurler onceliklee...gectigimiz hafta birden niyetine girdim captivanın 7 koltuklu ust donanımlı modeli 74demişlerdi bayide.. fakat 1 gun sonra siparis vermek icin gittigimde fiyat hakkında kesin bişey sölıyemıyoruz dediler nisan ayına zamlancak diyee..bende mart ayına yetiştirmelerini sölemiştim yetişmiyormus brz igneleyici fln konustum sus pus oldular iş böle olunca kızgınlıkla vazgecmiştim.. ama trafikte bikac tane gorunce bu olaydan sonra yine hosuma gitti arac..bayide sonradan arıyarak 2 hafta icinde ellerine istedigim aractan gelecegini karsılıklı konusabilcegimizi söledi fiyat konusunda.. tekrardan dusunuyorum suan ama iyi bi arastırma yapıyorum bu seferde fabrika verileri yazıyor sitesinde ok ama gunluk kullanımda o degerler önemli..bana fazla yakıyor dediler mesela ayrıca motor performansı yeterli mi diye dusunuyorum..arcta tek hosuma gitmeyen husus gostergelerin fln biraz basit durusu..brz fazla sade yapılmıs sanki ön konsolu gece ic mekan goruntusu nasıl acıkcası onuda merak ediyorumm..

    Alıntıları Göster
    Benim tavsiyem öncelikle aracı bayide iyice inceleyip ondan sonra test sürüşüne mutlaka çıkın. Düzgün zeminli yolların yanısıra bozuk zeminlerde de aracı sürün. Fiyatla ilgili iyi pazarlık yapın tek bayiye bağlı kalmayın.

    Yakıt tüketimi bir üstteki mesajın sonunda yazdığım gibi şehiriçi 10 lt seviyelerinde. Tabi gaza ne kadar fazla basılırsa o kadar fazla yakıyor. Amerikan tasarımı araçlarda genelde yakıt ve bahsettiğiniz iç mekan sadeliği ortak özelliktir. İç mekan sizinde bildiğiniz gibi, gece gündüz fazla jan jan beklemeyin. Direksiyonu beğenmeyenler oluyormuş aynı direksiyon Tahoe da kullanılıyor. Motor 2.0 150 bg bu boyut ve ağırlığa göre bence başarılı ama alt devirlerde çok bir şey beklemeyin derim. Benim için en önemli eksileri 4x4'ün seçilebilir olmaması, xenon far (gerçi sonradan takıyoruz ama ), bakımların sık olması ve fiyatı, servis kalitesi !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Benim tavsiyem öncelikle aracı bayide iyice inceleyip ondan sonra test sürüşüne mutlaka çıkın. Düzgün zeminli yolların yanısıra bozuk zeminlerde de aracı sürün. Fiyatla ilgili iyi pazarlık yapın tek bayiye bağlı kalmayın.

    Yakıt tüketimi bir üstteki mesajın sonunda yazdığım gibi şehiriçi 10 lt seviyelerinde. Tabi gaza ne kadar fazla basılırsa o kadar fazla yakıyor. Amerikan tasarımı araçlarda genelde yakıt ve bahsettiğiniz iç mekan sadeliği ortak özelliktir. İç mekan sizinde bildiğiniz gibi, gece gündüz fazla jan jan beklemeyin. Direksiyonu beğenmeyenler oluyormuş aynı direksiyon Tahoe da kullanılıyor. Motor 2.0 150 bg bu boyut ve ağırlığa göre bence başarılı ama alt devirlerde çok bir şey beklemeyin derim. Benim için en önemli eksileri 4x4'ün seçilebilir olmaması, xenon far (gerçi sonradan takıyoruz ama ), bakımların sık olması ve fiyatı, servis kalitesi !

    Alıntıları Göster
    Chevrolet Captiva Euro NCAP testinden 4 yıldız aldı.

    Test sonuçları için:http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_captiva_2007/278.aspx

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Chevrolet Captiva Euro NCAP testinden 4 yıldız aldı.

    Test sonuçları için:http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_captiva_2007/278.aspx

     Chevrolet Captiva - tüm başlıklar -


    Alıntıları Göster
    Chevrolet Captiva'yı General Motors ( GM ) bünyesi içinde Avustralya'da Holden Captiva, Kore'de Daewoo Winstorm olarak satmaktadır.

    2 adet Chevrolet Captiva reklamı

    Reklam 1

    Reklam 2

    Chevrolet Captiva incelemesi

    inceleme




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 1 Nisan 2009; 17:35:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    @ GöKHaN 35

    Dediğin doğru işlerden dolayı şehir dışındaydım forumla ilgilenemedim. Senin de konuya katkılarının devamını bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhanayhan

    @ GöKHaN 35

    Dediğin doğru işlerden dolayı şehir dışındaydım forumla ilgilenemedim. Senin de konuya katkılarının devamını bekliyorum.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Chevrolet Captiva'yı General Motors ( GM ) bünyesi içinde Avustralya'da Holden Captiva, Kore'de Daewoo Winstorm olarak satmaktadır.

    2 adet Chevrolet Captiva reklamı

    Reklam 1

    Reklam 2

    Chevrolet Captiva incelemesi

    inceleme



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhanayhan

    ..............................




    yardımların icin cok tesekkurler fakat dun tekrar bayiye gittim..test surusu yaptım aracla vede yuksek bir arac istemedigime karar verdimm ayrıca bikac ekonomik sorun olustu ve butcemi brz daha azalttım..suan 50-55 civarı bir butcem var ve d sınıf bir arac almayı dusunuyorum.. ya laguna yada c5.. suan onlarla ilgili bilgi toplamaya calısıyorumm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elite_zn

    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhanayhan

    ..............................




    yardımların icin cok tesekkurler fakat dun tekrar bayiye gittim..test surusu yaptım aracla vede yuksek bir arac istemedigime karar verdimm ayrıca bikac ekonomik sorun olustu ve butcemi brz daha azalttım..suan 50-55 civarı bir butcem var ve d sınıf bir arac almayı dusunuyorum.. ya laguna yada c5.. suan onlarla ilgili bilgi toplamaya calısıyorumm

    Alıntıları Göster
    Sürekli 4x4 değil mi bu araç?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iRoNMaSTeR

    Sürekli 4x4 değil mi bu araç?

    Alıntıları Göster
    Değil.

    Sürüş süstemi: Normal kullanımda 4x2. Otomatik olarak 4x4 devreye giriyor. 4x4 'ü sürücü istediği zaman devreye sokup, çıkaramıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanayhan

    Değil.

    Sürüş süstemi: Normal kullanımda 4x2. Otomatik olarak 4x4 devreye giriyor. 4x4 'ü sürücü istediği zaman devreye sokup, çıkaramıyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sahibinden com sitesinde captiva çok uygun fiyata görürseniz sakın aldanmayın. Bazı dolandırıcılar araba için acele edip kaporayı yatırısanız ilanı kaldırırım diyerek insanlardan para koparmaya çalışıyorlar. Bü tür ilanları gördüğümüzde lütfen site sahiplarini uyaralım ve insanları bilgilendirelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: isargin

    Arkadaşlar sahibinden com sitesinde captiva çok uygun fiyata görürseniz sakın aldanmayın. Bazı dolandırıcılar araba için acele edip kaporayı yatırısanız ilanı kaldırırım diyerek insanlardan para koparmaya çalışıyorlar. Bü tür ilanları gördüğümüzde lütfen site sahiplarini uyaralım ve insanları bilgilendirelim.

    Alıntıları Göster
    Dün eşimle dayanamayıp aldık captivayı :) Boya koruma gibi neler önerirsiniz? Herhangi birşey yaptırmamıza gerek var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkanggs

    Dün eşimle dayanamayıp aldık captivayı :) Boya koruma gibi neler önerirsiniz? Herhangi birşey yaptırmamıza gerek var mı?

    Alıntıları Göster
    Hayırlı olsun. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

    Boya korumayı biraz kullandıktan sonra yaptırırsınız. Önemli olan iyi bir yere yaptırmak. Mümkünse başında bekleyin. Para verip boya koruma yaptırırken olmayan çiziklerle karşılaşmayın. Sonax gibi firmaların kampanyaları oluyor takip ederseniz uygun fiyata yaptırabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhanayhan -- 10 Mayıs 2009; 19:30:18 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.