Şimdi Ara

En konforlu ve kuru/ıslak yol tutuşu en iyi olan lastik?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
76
Cevap
1
Favori
74.602
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomobil lastikleri konusunda bir araştırma yapmaya başlayınca merak ettim sorayım dedim

    - yol sesinin en az olduğu,
    - bozuk yoldaki sarsıntıları en az ileten,
    - kuru ve ıslak zeminde yol tutuşu ve frenlemesi en iyi olan,
    - bunlarla birlikte dayanıklılığı da çok iyi olan


    bir lastik var mıdır? varsa marka ve modeli nedir?

    aslında bunların hepsini bir arada bulunduran bir marka ve model varmıdır? (sadece merak)

    böyle bir lastik var ise marka ve model belirtmenizi rica ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 21 Mayıs 2008; 22:00:21 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    En Konforlu ve Yol Tutunma En İyi Olan Lastik

    Yol tutuşu en iyi lastikleri arıyorsanız, en iyi yol tutan lastik markalarının seçeneklerini keşfedin. En iyi yol tutuşunu sağlayan lastikler, sürüşünüzü daha güvenli ve konforlu hale getirir.

    Yol Tutunma:

    En iyi yol tutuşu olan lastikler, ıslak veya kuru yüzeylerde bile mükemmel yol tutuşu sağlar. Yüksek performanslı kauçuk bileşikleri ve agresif sırt desenleri ile donatılmışlardır, bu da daha iyi kavrama ve daha kısa fren mesafeleriyle sonuçlanır.

    Konfor:

    Konforlu sürüş deneyimini iyileştirmek için yol tutunma en iyi lastikleri, sessiz çalışma ve yumuşak sürüş sağlayan gelişmiş özelliklere sahiptir. Optimize edilmiş sırt tasarımı ve özel kauçuk bileşikleri, yol gürültüsünü ve titreşimleri azaltır.

    En İyi Lastik Markaları:

    En iyi yol tutan lastik markaları arasında Michelin, Bridgestone, Goodyear, Continental ve Pirelli gibi sektör liderleri yer almaktadır. Bu markalar, en son teknolojiyi kullanarak en iyi yol tutuşu ve konforu sunan yüksek kaliteli lastikler üretmektedir.

    Yaz Lastikleri:

    Yol tutuşu en iyi yaz lastikleri, özellikle daha yüksek hızlarda ve sıcak hava koşullarında performans için tasarlanmıştır. Daha sert kauçuk bileşikleri ve daha az agresif sırt desenleri kullanırlar, bu da kuru yüzeylerde mükemmel yol tutuşu sağlar.

    Özet:

    En iyi yol tutan lastikleri seçmek, güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi için çok önemlidir. En iyi yol tutuşu ve konforu sağlayan yol tutunma en iyi lastik markalarını araştırın. İhtiyaçlarınızı karşılayan ve aracınızın performansını en üst düzeye çıkaran lastikleri seçin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bridgestone Turanza ER30

    Performansı kanıtlanmıs lastik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PaWL0

    Bridgestone Turanza ER30

    Performansı kanıtlanmıs lastik




    aslında aşağıdaki gibi tüm değerlendirme parametreleri olan testleri koyarsanız çok daha iyi olur...
    böyle test sonuçları olursa orada kim ve nerde daha iyiymiş görürüz


    2007 YILINDA YAPILAN BİR 4-MEVSİM H-SINIFI PERFORMANS LASTİKLERİ TESTİ




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 22 Mayıs 2008; 2:35:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    aslında aşağıdaki gibi tüm değerlendirme parametreleri olan testleri koyarsanız çok daha iyi olur...
    böyle test sonuçları olursa orada kim ve nerde daha iyiymiş görürüz


    2007 YILINDA YAPILAN BİR 4-MEVSİM H-SINIFI PERFORMANS LASTİKLERİ TESTİ



    Alıntıları Göster
    bu grafik ne kadar guncel bilmiyorum.ama guncel grafik arıyorsan aşağıdaki grafiği incelemeni tavsiye ederim.

    LİNK

    Hangi Markalar Bridgestone Turanza ER30 Kullanır?

    Bir araştırmamda şu satır dikkatimi çekti;

    The Turanza ER30 is Bridgestone's Grand Touring Summer tire often used as Original Equipment on sports cars, coupes, sedans and SUVs like the Mazda Miata, BMW 3- Series, 7- Series and X5, as well as the Porsche Cayenne. It was developed to blend looks and handling with good noise levels and ride comfort, as well as provide traction on wet and dry roads. Like all summer tires, the Turanza ER30 is not intended to be driven in near-freezing temperatures, through snow or on ice.
    Yukarıda spor arabaların coupelerin sedanların be dunya devi markaların bu marka ve model lastiği kullandıgı acıklanıyor.

    KAYNAK için:TIK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PaWL0

    bu grafik ne kadar guncel bilmiyorum.ama guncel grafik arıyorsan aşağıdaki grafiği incelemeni tavsiye ederim.

    LİNK

    Hangi Markalar Bridgestone Turanza ER30 Kullanır?

    Bir araştırmamda şu satır dikkatimi çekti;

    The Turanza ER30 is Bridgestone's Grand Touring Summer tire often used as Original Equipment on sports cars, coupes, sedans and SUVs like the Mazda Miata, BMW 3- Series, 7- Series and X5, as well as the Porsche Cayenne. It was developed to blend looks and handling with good noise levels and ride comfort, as well as provide traction on wet and dry roads. Like all summer tires, the Turanza ER30 is not intended to be driven in near-freezing temperatures, through snow or on ice.
    Yukarıda spor arabaların coupelerin sedanların be dunya devi markaların bu marka ve model lastiği kullandıgı acıklanıyor.

    KAYNAK için:TIK

    Alıntıları Göster
    ADAC TARAFINDAN 2008 YILINDA YAZLIK LASTİKLERE GÖRE YAPILMIŞ BİR TESTE GÖRE BİR TABLO DAHA VAR.
    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/default.asp?ComponentID=209466&SourcePageID=8772#1
    ADAC testlerine güvenirim açıkçası.



    Burada en iyiler ortaya çıkıyor. Kırmızılar en iyiler. Maviler ikinci ve Yeşiller üçüncü.

    KURU YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Bridgestone Turanza ER300
    İkinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    Üçüncü/ler:
    - Continental PremiumContact2

    ISLAK YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Vredestein Sportrac 3
    İkinci/ler:
    - Pirelli P6
    - Continental PremiumContact2
    - Maloya Futura Sport V
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive

    SESSİZLİKTE
    Birinci/ler:
    - Dunlop SP Sport Fastresponse
    - Michelin Energy Saver
    - Uniroyal rallye 550
    İkinci/ler:
    - Firestone Firehawk TZ200 FS
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive
    - Nokian V

    YAKIT TÜKETİMİNDE
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - BFGoodrich Profiler 2
    Üçüncü/ler:
    - Barum Bravuris 2

    AŞINMADA
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - Ceat Tornado
    Üçüncü/ler:
    - Wanli S1095


    GENEL DEĞERLENDİRME SONUCUNDA

    ÖZELLİKLE TAVSİYE EDİLENLER
    - Pirelli P6
    - Bridgestone Turanza ER300
    - Vredestein Sportrac 3
    - Dunlop SP Sport Fastresponse


    Bu teste göre;

    Michelin Energy Saver ıslak yol tutuşunda vasat altı performansının yanı sıra diğer konularda çok iyi performans göstermiş.
    Islak yolda başarılı olmayan Michelin Energy Saver konfor, aşınma ve kuru yol tutuşunda çok iyi bir lastik olarak çıkmış.

    Çok övülen Nokian V ise test edilen lastikler içinde vasat altında bir performans göstermiş. tek başarısı sessiz lastiklerin içinde bile üçüncü olması.

    İlk beşdeki lastikler içinde; konfor olarak; (4.) Dunlop SP Sport Fastresponse, ve (5.) Michelin Energy Saver en sessiz lastikler iken diğer ilk üçtekiler biraz sesli lastikler olmuş.... Kuru yol tutuşunda; (2.) Bridgestone Turanza ER300 ve (5.) Michelin Energy en iyi performansları göstermişler...Islak yol tutuşunda (1.) Pirelli P6 ve (3.) Vredestein Sportrac 3 en iyi performansı göstermişler....

    Sonuçta; bu teste göre Islak Yolda vasat altı hatta kötüye yakın performans göstermese Michelin Energy Saver en iyi ve iddialı bir lastik olacakmış. Michelin ıslak yolda pek doğru bir tercih olmadığını da göstermiş. Genel değerlendirmede Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 en iyi lastikler. Zaten incelediğim başka yerlerdeki testlerde de çok konforlu olmasalarda Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 "genel anlamda" çok iyi lastikler olduğunu ardı ardına kanıtlıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 22 Mayıs 2008; 3:07:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    ADAC TARAFINDAN 2008 YILINDA YAZLIK LASTİKLERE GÖRE YAPILMIŞ BİR TESTE GÖRE BİR TABLO DAHA VAR.
    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/default.asp?ComponentID=209466&SourcePageID=8772#1
    ADAC testlerine güvenirim açıkçası.



    Burada en iyiler ortaya çıkıyor. Kırmızılar en iyiler. Maviler ikinci ve Yeşiller üçüncü.

    KURU YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Bridgestone Turanza ER300
    İkinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    Üçüncü/ler:
    - Continental PremiumContact2

    ISLAK YOL TUTUŞUNDA
    Birinci/ler:
    - Vredestein Sportrac 3
    İkinci/ler:
    - Pirelli P6
    - Continental PremiumContact2
    - Maloya Futura Sport V
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive

    SESSİZLİKTE
    Birinci/ler:
    - Dunlop SP Sport Fastresponse
    - Michelin Energy Saver
    - Uniroyal rallye 550
    İkinci/ler:
    - Firestone Firehawk TZ200 FS
    Üçüncü/ler:
    - Yokohama C.drive
    - Nokian V

    YAKIT TÜKETİMİNDE
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - BFGoodrich Profiler 2
    Üçüncü/ler:
    - Barum Bravuris 2

    AŞINMADA
    Birinci/ler:
    - Michelin Energy Saver
    İkinci/ler:
    - Ceat Tornado
    Üçüncü/ler:
    - Wanli S1095


    GENEL DEĞERLENDİRME SONUCUNDA

    ÖZELLİKLE TAVSİYE EDİLENLER
    - Pirelli P6
    - Bridgestone Turanza ER300
    - Vredestein Sportrac 3
    - Dunlop SP Sport Fastresponse


    Bu teste göre;

    Michelin Energy Saver ıslak yol tutuşunda vasat altı performansının yanı sıra diğer konularda çok iyi performans göstermiş.
    Islak yolda başarılı olmayan Michelin Energy Saver konfor, aşınma ve kuru yol tutuşunda çok iyi bir lastik olarak çıkmış.

    Çok övülen Nokian V ise test edilen lastikler içinde vasat altında bir performans göstermiş. tek başarısı sessiz lastiklerin içinde bile üçüncü olması.

    İlk beşdeki lastikler içinde; konfor olarak; (4.) Dunlop SP Sport Fastresponse, ve (5.) Michelin Energy Saver en sessiz lastikler iken diğer ilk üçtekiler biraz sesli lastikler olmuş.... Kuru yol tutuşunda; (2.) Bridgestone Turanza ER300 ve (5.) Michelin Energy en iyi performansları göstermişler...Islak yol tutuşunda (1.) Pirelli P6 ve (3.) Vredestein Sportrac 3 en iyi performansı göstermişler....

    Sonuçta; bu teste göre Islak Yolda vasat altı hatta kötüye yakın performans göstermese Michelin Energy Saver en iyi ve iddialı bir lastik olacakmış. Michelin ıslak yolda pek doğru bir tercih olmadığını da göstermiş. Genel değerlendirmede Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 en iyi lastikler. Zaten incelediğim başka yerlerdeki testlerde de çok konforlu olmasalarda Pirelli P6 ve Bridgestone Turanza ER300 "genel anlamda" çok iyi lastikler olduğunu ardı ardına kanıtlıyorlar.

    Alıntıları Göster
    sonuçta dört-dörtlük lastik yokmuş onu anladık

    dört-üçlük Michelin energy saver var ama ıslak yoldaki vasat altı hatta kötü bile denebilecek performansı yağmuru bol bölgeler için düşündürücü...yağmurlu bölgelerin konforu seven şürücüleri galiba ADAC testinden sonra Dunlop SP Sport Fastresponse aramaya başlayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 22 Mayıs 2008; 1:34:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    sonuçta dört-dörtlük lastik yokmuş onu anladık

    dört-üçlük Michelin energy saver var ama ıslak yoldaki vasat altı hatta kötü bile denebilecek performansı yağmuru bol bölgeler için düşündürücü...yağmurlu bölgelerin konforu seven şürücüleri galiba ADAC testinden sonra Dunlop SP Sport Fastresponse aramaya başlayabilir.

    Alıntıları Göster
    Nexen listede neden yok acaba ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Nexen listede neden yok acaba ?

    Alıntıları Göster
    Bu lastik işinin içinden çıkılmaz anladığım kadarıyla.Forum sayfalarında yokohama (benimkiler yok. Advan) sessiz diyenler var.Pirelli çok kötüleniyor sert diye.Bridgestone çok çabuk bozuluyor diyenler de var.Buradaki sonuçlara göre ise durum çok farklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bu lastik işinin içinden çıkılmaz anladığım kadarıyla.Forum sayfalarında yokohama (benimkiler yok. Advan) sessiz diyenler var.Pirelli çok kötüleniyor sert diye.Bridgestone çok çabuk bozuluyor diyenler de var.Buradaki sonuçlara göre ise durum çok farklı.

    Alıntıları Göster
    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Bu lastik işinin içinden çıkılmaz anladığım kadarıyla.Forum sayfalarında yokohama (benimkiler yok. Advan) sessiz diyenler var.Pirelli çok kötüleniyor sert diye.Bridgestone çok çabuk bozuluyor diyenler de var.Buradaki sonuçlara göre ise durum çok farklı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: bende345

    Bu lastik işinin içinden çıkılmaz anladığım kadarıyla.Forum sayfalarında yokohama (benimkiler yok. Advan) sessiz diyenler var.Pirelli çok kötüleniyor sert diye.Bridgestone çok çabuk bozuluyor diyenler de var.Buradaki sonuçlara göre ise durum çok farklı.

    bireysel testler yanıltıcı olabilir
    arabasının amortisörü bozuktur, lastik ses yapıyor der
    arabasının izalosyonu zayıftır, lastik yol sesi alıyor der
    arabasının frenleri iyi tutmuyordur, lastik kayıyor fren tutmuyor der
    ya da araba kullanmasını iyi bilmiyordur, lastiğe bahane bulur
    filan falan..................
    ayrıca hiç kimse aynı şartlarda arabasına başka lastik takıp karşılaştıramıyor.
    mesela filanca lastik fren iyi tutmuyor derken o kişi arabasına başka bir falanca lastiği takıp tekrar aynı şartlarda deniyormu?
    yani bireysel değerlendirmeler çoğunlukla SUBJEKTİF'dir.objektif olmadığından yanıltıcı olabilir
    birde bu işin ticaretini yapanlara da pek dikkat etmemek gerekir.ticari menfaatler insanları yanıltıcı olabilir.

    bu tip profesyonel testler her zaman daha güvenilirdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 22 Mayıs 2008; 16:18:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17



    walla markaların en dandik modellerini göstermiş zaten 175 65 14 olan lastikten ben anlamam ben sana performans olanı gösterdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17




    7 yıllık taksiciyim.bu sınıfta benim için tartışmasız lider bridgestone b330 evo'dur.nedense bu teste almamışlar.ama gerek yol tutuş,gerek dayanıklık,gerek ıslak/kuru zemin performansı çok üstün.eğer dikkat ederseniz taksicilerin çoğu bu lastiği kullanır.fiyat/performans açısından alınabilecek en iyi lastiktir.bizler her sene lastik değiştiririz.bir lastik eğer 100 bin km'yi geçiyorsa benim için iyi lastiktir.geçen sene b330 ile 120 bin km yaptım.100 bin'den aşağı değiştiren olmuyor yani..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    alman otomobil federasyonun 2008'de yaptırdığı bir test daha

    ADAC TARAFINDAN 175/65R14 EBAT YAZLIK LASTİKLER İÇİN YAPILAN TEST



    EN ÇOK TAVSİYE EDİLENLER

    - Pirelli Cinturato P4
    - Continental EcoContact 3
    - Fulda EcoControl
    - Kumho Solus KH17




    7 yıllık taksiciyim.bu sınıfta benim için tartışmasız lider bridgestone b330 evo'dur.nedense bu teste almamışlar.ama gerek yol tutuş,gerek dayanıklık,gerek ıslak/kuru zemin performansı çok üstün.eğer dikkat ederseniz taksicilerin çoğu bu lastiği kullanır.fiyat/performans açısından alınabilecek en iyi lastiktir.bizler her sene lastik değiştiririz.bir lastik eğer 100 bin km'yi geçiyorsa benim için iyi lastiktir.geçen sene b330 ile 120 bin km yaptım.100 bin'den aşağı değiştiren olmuyor yani..

    Alıntıları Göster
    dört dörtlük lastik olmadığına göre insanların beklentilerine en uygun lastikleri tarafsız ve profesyonel testlere bakarak seçmesi çok daha doğru olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    dört dörtlük lastik olmadığına göre insanların beklentilerine en uygun lastikleri tarafsız ve profesyonel testlere bakarak seçmesi çok daha doğru olur.

    Alıntıları Göster
    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    arabayı alırken yurtdışındaki testleri gözönüne alıyoruzda, lastiğini alırken neden bakmayalım?

    ADAC testleri aynı anda birçok farklı araba ve birçok farklı yol koşulunda yapılıyor. Bunun benzeri şekilde yapılan ve güvenebileceğimiz bir Türkiye / Yerli test gösterebilirmisiniz?

    Sonuçta, disiplini ve mühendislik ilkelerine bağlılığı ile tanınmış, ADAC ve alman otomobil fedarasyonu gibi ciddiyetinden, objektifliğinden ve tarafsızlığından şüphe duyulamayacak testler yerine hangi bilgilere göre karar vereceğiz?

    Sonuçta, bu testler birçok yol koşulunda ve değişik marka arabalar ile yapılmaktadır. Testlerin Türkiye koşulları içinde tamamen ve aynen geçerli olduğu kanısındayım. Bu testi yapanlarda sadece Almanya'daki koşulları dikkate alarak yapmıyorlar zaten.. Testleri sizde dikkatlice incelerseniz bu testler dünyanın her yerinde varolabilecek şartlar simüle edilerek yapılmaktadır. Bu tip profesyonel testlere inanmak kulaktan dolma bilgiler edinmekten bizi uzak tutarak toplum kültürümüzüde olumlu ve doğru bir yönde geliştirir. Buna eminim... Gelişenler böyle gelişiyor zaten....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    arabayı alırken yurtdışındaki testleri gözönüne alıyoruzda, lastiğini alırken neden bakmayalım?

    ADAC testleri aynı anda birçok farklı araba ve birçok farklı yol koşulunda yapılıyor. Bunun benzeri şekilde yapılan ve güvenebileceğimiz bir Türkiye / Yerli test gösterebilirmisiniz?

    Sonuçta, disiplini ve mühendislik ilkelerine bağlılığı ile tanınmış, ADAC ve alman otomobil fedarasyonu gibi ciddiyetinden, objektifliğinden ve tarafsızlığından şüphe duyulamayacak testler yerine hangi bilgilere göre karar vereceğiz?

    Sonuçta, bu testler birçok yol koşulunda ve değişik marka arabalar ile yapılmaktadır. Testlerin Türkiye koşulları içinde tamamen ve aynen geçerli olduğu kanısındayım. Bu testi yapanlarda sadece Almanya'daki koşulları dikkate alarak yapmıyorlar zaten.. Testleri sizde dikkatlice incelerseniz bu testler dünyanın her yerinde varolabilecek şartlar simüle edilerek yapılmaktadır. Bu tip profesyonel testlere inanmak kulaktan dolma bilgiler edinmekten bizi uzak tutarak toplum kültürümüzüde olumlu ve doğru bir yönde geliştirir. Buna eminim... Gelişenler böyle gelişiyor zaten....

    Alıntıları Göster
    195/65R15 ebatındaki yaz lastiklerinin testi yapılırken ADAC tarafından test için kullanılan arabalar

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Kfz/default.asp?ComponentID=209157&SourcePageID=209308

    Audi
    A4

    BMW
    3 serisi

    Chrysler
    PT Cruiser

    Citroen
    C4

    Fiat
    Stilo

    Ford
    Focus, C-MAX

    Honda
    Accord, FR-V

    Kia
    Cee’d

    Mazda
    3, 5, 6

    Mercedes
    B-, C-Klasse

    Opel
    Astra, Zafira, Vectra

    Peugeot
    307, 406

    Renault
    Megane, Scenic

    Seat
    Leon, Toledo

    Skoda
    Octavia

    Volvo
    C30, S40, V50

    VW
    Bora, Caddy II, Golf V, New Beetle, Touran

    Bu kadar arabayı bile bir araya getirmek bir başarıdır. Acaba kaç kişi veya kurum bu kadar değişik araba ile lastik testi yapıyor? Veya bu kadar değişik araba üzerinde ve farklı lastikler kullanıp, bu iyi veya şu iyi diyebiliyor? Çoğu insan bile ömründe bu kadar çok değişik türde araba kullanmamıştır.


    Yine ADAC testinde değerlendirmeye alınan koşullar

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Ergebnisse/default.asp?ComponentID=209139&SourcePageID=209308

    İlgili test için geçerli olabilecek hemen hemen her koşulda test yapılıyor.
    Acaba ADAC gibi bir kurum dışında kalan kişiler veya bu konuda fikir belirtenler bu koşulların tamamında ne derece bilgili ve deneyimli?


    Testlerin ile ilgili videolar
    http://www.adac.de/adactv/test_technik/Sommerreifen_Test.asp?ComponentID=209736&SourcePageID=8772
    http://www.adac.de/adactv/test_technik/Reifenpannensets_Test.asp?ComponentID=205393&SourcePageID=8772

    BU DİSİPLİN VE CİDDİYETE SAHİP, AYNI ZAMANDA TARAFSIZ VE GÜVENİLİR TESTLER VAR İSE BU FORUMA KOYABİLİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.


    Elbette markaların reklamları için yaptıkları testleri kesinlikle gözönüne almıyorum. Markaların pazarlama kaygısı olduğu için, ADAC gibi tarafsız testlere göre markaların kendi yaptıkları testlerin tüketici için çok fazla anlamı olacağını hiç düşünmüyorum. Markalar kendi ürünlerinin elbette güçlü olduğu noktaları öne çıkarma gayreti içindedir ve karşılaştırmaya da pek girmezler ve ürünlerinin zayıf noktalarını örtmeyede aşırı dikkat ederler. İşin içinde ticaret olunca elbette para kazanma idealine ters düşecek her şeyden bir ticari kurum uzak kalacaktır. Kimse kendi oturduğu dalı kesmek istemez değilimi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 23 Mayıs 2008; 16:43:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    195/65R15 ebatındaki yaz lastiklerinin testi yapılırken ADAC tarafından test için kullanılan arabalar

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Kfz/default.asp?ComponentID=209157&SourcePageID=209308

    Audi
    A4

    BMW
    3 serisi

    Chrysler
    PT Cruiser

    Citroen
    C4

    Fiat
    Stilo

    Ford
    Focus, C-MAX

    Honda
    Accord, FR-V

    Kia
    Cee’d

    Mazda
    3, 5, 6

    Mercedes
    B-, C-Klasse

    Opel
    Astra, Zafira, Vectra

    Peugeot
    307, 406

    Renault
    Megane, Scenic

    Seat
    Leon, Toledo

    Skoda
    Octavia

    Volvo
    C30, S40, V50

    VW
    Bora, Caddy II, Golf V, New Beetle, Touran

    Bu kadar arabayı bile bir araya getirmek bir başarıdır. Acaba kaç kişi veya kurum bu kadar değişik araba ile lastik testi yapıyor? Veya bu kadar değişik araba üzerinde ve farklı lastikler kullanıp, bu iyi veya şu iyi diyebiliyor? Çoğu insan bile ömründe bu kadar çok değişik türde araba kullanmamıştır.


    Yine ADAC testinde değerlendirmeye alınan koşullar

    http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/195_65_R15/Ergebnisse/default.asp?ComponentID=209139&SourcePageID=209308

    İlgili test için geçerli olabilecek hemen hemen her koşulda test yapılıyor.
    Acaba ADAC gibi bir kurum dışında kalan kişiler veya bu konuda fikir belirtenler bu koşulların tamamında ne derece bilgili ve deneyimli?


    Testlerin ile ilgili videolar
    http://www.adac.de/adactv/test_technik/Sommerreifen_Test.asp?ComponentID=209736&SourcePageID=8772
    http://www.adac.de/adactv/test_technik/Reifenpannensets_Test.asp?ComponentID=205393&SourcePageID=8772

    BU DİSİPLİN VE CİDDİYETE SAHİP, AYNI ZAMANDA TARAFSIZ VE GÜVENİLİR TESTLER VAR İSE BU FORUMA KOYABİLİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.


    Elbette markaların reklamları için yaptıkları testleri kesinlikle gözönüne almıyorum. Markaların pazarlama kaygısı olduğu için, ADAC gibi tarafsız testlere göre markaların kendi yaptıkları testlerin tüketici için çok fazla anlamı olacağını hiç düşünmüyorum. Markalar kendi ürünlerinin elbette güçlü olduğu noktaları öne çıkarma gayreti içindedir ve karşılaştırmaya da pek girmezler ve ürünlerinin zayıf noktalarını örtmeyede aşırı dikkat ederler. İşin içinde ticaret olunca elbette para kazanma idealine ters düşecek her şeyden bir ticari kurum uzak kalacaktır. Kimse kendi oturduğu dalı kesmek istemez değilimi?

    Alıntıları Göster
    bence de dört dörtlük lastik yok,
    biri ıslak zeminde iyi biri kuru zeminde vs.vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    arabayı alırken yurtdışındaki testleri gözönüne alıyoruzda, lastiğini alırken neden bakmayalım?

    ADAC testleri aynı anda birçok farklı araba ve birçok farklı yol koşulunda yapılıyor. Bunun benzeri şekilde yapılan ve güvenebileceğimiz bir Türkiye / Yerli test gösterebilirmisiniz?

    Sonuçta, disiplini ve mühendislik ilkelerine bağlılığı ile tanınmış, ADAC ve alman otomobil fedarasyonu gibi ciddiyetinden, objektifliğinden ve tarafsızlığından şüphe duyulamayacak testler yerine hangi bilgilere göre karar vereceğiz?

    Sonuçta, bu testler birçok yol koşulunda ve değişik marka arabalar ile yapılmaktadır. Testlerin Türkiye koşulları içinde tamamen ve aynen geçerli olduğu kanısındayım. Bu testi yapanlarda sadece Almanya'daki koşulları dikkate alarak yapmıyorlar zaten.. Testleri sizde dikkatlice incelerseniz bu testler dünyanın her yerinde varolabilecek şartlar simüle edilerek yapılmaktadır. Bu tip profesyonel testlere inanmak kulaktan dolma bilgiler edinmekten bizi uzak tutarak toplum kültürümüzüde olumlu ve doğru bir yönde geliştirir. Buna eminim... Gelişenler böyle gelişiyor zaten....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    arabayı alırken yurtdışındaki testleri gözönüne alıyoruzda, lastiğini alırken neden bakmayalım?

    ADAC testleri aynı anda birçok farklı araba ve birçok farklı yol koşulunda yapılıyor. Bunun benzeri şekilde yapılan ve güvenebileceğimiz bir Türkiye / Yerli test gösterebilirmisiniz?

    Sonuçta, disiplini ve mühendislik ilkelerine bağlılığı ile tanınmış, ADAC ve alman otomobil fedarasyonu gibi ciddiyetinden, objektifliğinden ve tarafsızlığından şüphe duyulamayacak testler yerine hangi bilgilere göre karar vereceğiz?

    Sonuçta, bu testler birçok yol koşulunda ve değişik marka arabalar ile yapılmaktadır. Testlerin Türkiye koşulları içinde tamamen ve aynen geçerli olduğu kanısındayım. Bu testi yapanlarda sadece Almanya'daki koşulları dikkate alarak yapmıyorlar zaten.. Testleri sizde dikkatlice incelerseniz bu testler dünyanın her yerinde varolabilecek şartlar simüle edilerek yapılmaktadır. Bu tip profesyonel testlere inanmak kulaktan dolma bilgiler edinmekten bizi uzak tutarak toplum kültürümüzüde olumlu ve doğru bir yönde geliştirir. Buna eminim... Gelişenler böyle gelişiyor zaten....


    Sanırım bir konuda anlaşamadık.

    Ben ADAC ile ilgili görüşlerine katılmıyorum diyemem dersem esas benden şüphe etmeniz gerekir.

    Ancak ADAC nin uyguladığı testlerin kalitesinden bahsetmedim benim, o testlerin uygulandığı fiziki şartlardan bahsettim.

    Araçların testlerine bakıyoruz lastiklerin kine niye bakmayalım mantığınız doğru değil maalesef çok farklı ürünlerden örnek verdiniz. Ülkeye göre araç üretilmiyor ama ülkeye göre lastik üretiliyor.

    Söylemeye çalıştığım ADAC nin yapmış olduğu teslerden çıkan sonuca göre hareket in Türkiye koşullarında aynı sonuçlara maalesefki götürmediğini tecrübe ile birden çok kere görmüş biriyim.

    Kısmen benzer sonuçları sağlayan ürünler var ama... tam net sonuçlar maalesef yok.

    Türkiye de bu tarz bir test kuruluşuda yok maalesef ama olsaydı ne kadar inandırıcı olabilirdi oda ayrı bir konu

    Testleri inceleme konusuna gelince zamanında bende çok incelerdim ancak bazı yaşadıklarım sonunda incelemek yerine işim gereği bizzat üreticilerin pistlerinde kendi testlerimi yapar oldum. Bu pistlerin bazısı burada TR de bazı sı yurt dışında.

    ADAC nin yapmış olduğu testlerin genel tüm ülke koşullarına -asgari müşterekte en azından- göre yaptığı inancınıza kusura bakmayın katılamıyacağım. Alman zihniyeti sadece kendi ve çok yakın çevresini, Fransa gibi yada İsviçre gibi ülkeleri daha doğrusu kendi gibi kabul edebileceği ülkeleri ve koşullarını kapsar. Bu konuda endişeniz olmasın. Sizin de kendinize göre bir takım tecrübeleriniz vardır mutlaka ancak bu söylediğim mantık maalesef ki tecrübelerle sabit bir doğrudur.

    Elbetteki kulaktan dolma bilgilere nazaran bu testlerin sonuçlarını görmek bilmek daha doğrudur ama uygulamada % 100 doğru maalesef değildir.

    Son olarak benim üzerinde durmak istediğim husus Koşullardır özellikle TR koşullarıdır. Şu yada bu marka demek den ziyade mevcut bulunulan lokasyon, kullanılan araç, iklim, ürünün başlıca özellikleri, aracın kullanılış amacı gibi bir bütün olan faktörlerin devreye sokulmadan karar verilmemesidir.

    Lastik teknolojisinde kullanılan her materyalin belli amaçlara hizmet etmek üzere geliştirilmiş olduğunu unutmamak ve bu materyallerin markalar arasında her daim farklılık gösterdiğini standart bir ürünün yada tüm talepleri karşılayabilecek bir ürünün yer yüzünde olmadığını ve mevcut teknolojide de olmayacağını bilmek önemli.

    Uzun oldu ama sıktıysam özür dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    Konuyu açıldığından beri takip ediyorum. Bir müddet gelişmesini beklemek istedim.

    Ancak, görüyorum ki genel de tüketicilerimiz yurt dışındaki testlere hatta bu testlerde karşılaştırma açısından ne ilginç ki kendi beklentilerine göre kriterlerde sınıflandırma dahi talep ediliyor.

    Bu talepler aslında biraz da çelişki doğurmuyor mu? Nasıl derseniz, hem bu ülkelerde yapılan testlere itibar etmek isteyecek siniz hemde bu testleri kendi koşullarımızda sınıflayıp bu testlerdeki verilerden bir yargıya yada sonuca varmak isteyecek siniz...

    Şunu tartışalım derseniz bende varım.

    Bu testlerin yapıldığı koşullar, neler? Kaç metre ıslak zemin, kaç metre slalom kuru zemin, hangi hızlarda gerçekleştiriliyor, ne çeşit asfalt kalitelerinde gerçekleştiriliyor, belli bir lastik ebadında hangi araçlarla gerçekleştiriliyor ve araçlar arasındaki farklar ne? gibi bir sürü kriter sıralarız sanırım ne de güzel olur aslında...

    Ama... Esas merak etmemiz gereken...

    Bu kriteler sonucu çıkabilecek verilerin % kaç oranında Türkiye Koşullarında geçerliliği olacak? Türkiye deyince İstanbul Ankara, izmir gelmesin aklınıza. Çok daha fazla vilayetimiz, koşullarımız var...

    Farklı bir bakış açısı ve mantığı yaratmaya çalıştım sadece... Nihai sonucun tasavvuru sizlere ait.

    arabayı alırken yurtdışındaki testleri gözönüne alıyoruzda, lastiğini alırken neden bakmayalım?

    ADAC testleri aynı anda birçok farklı araba ve birçok farklı yol koşulunda yapılıyor. Bunun benzeri şekilde yapılan ve güvenebileceğimiz bir Türkiye / Yerli test gösterebilirmisiniz?

    Sonuçta, disiplini ve mühendislik ilkelerine bağlılığı ile tanınmış, ADAC ve alman otomobil fedarasyonu gibi ciddiyetinden, objektifliğinden ve tarafsızlığından şüphe duyulamayacak testler yerine hangi bilgilere göre karar vereceğiz?

    Sonuçta, bu testler birçok yol koşulunda ve değişik marka arabalar ile yapılmaktadır. Testlerin Türkiye koşulları içinde tamamen ve aynen geçerli olduğu kanısındayım. Bu testi yapanlarda sadece Almanya'daki koşulları dikkate alarak yapmıyorlar zaten.. Testleri sizde dikkatlice incelerseniz bu testler dünyanın her yerinde varolabilecek şartlar simüle edilerek yapılmaktadır. Bu tip profesyonel testlere inanmak kulaktan dolma bilgiler edinmekten bizi uzak tutarak toplum kültürümüzüde olumlu ve doğru bir yönde geliştirir. Buna eminim... Gelişenler böyle gelişiyor zaten....


    Sanırım bir konuda anlaşamadık.

    Ben ADAC ile ilgili görüşlerine katılmıyorum diyemem dersem esas benden şüphe etmeniz gerekir.

    Ancak ADAC nin uyguladığı testlerin kalitesinden bahsetmedim benim, o testlerin uygulandığı fiziki şartlardan bahsettim.

    Araçların testlerine bakıyoruz lastiklerin kine niye bakmayalım mantığınız doğru değil maalesef çok farklı ürünlerden örnek verdiniz. Ülkeye göre araç üretilmiyor ama ülkeye göre lastik üretiliyor.

    Söylemeye çalıştığım ADAC nin yapmış olduğu teslerden çıkan sonuca göre hareket in Türkiye koşullarında aynı sonuçlara maalesefki götürmediğini tecrübe ile birden çok kere görmüş biriyim.

    Kısmen benzer sonuçları sağlayan ürünler var ama... tam net sonuçlar maalesef yok.

    Türkiye de bu tarz bir test kuruluşuda yok maalesef ama olsaydı ne kadar inandırıcı olabilirdi oda ayrı bir konu

    Testleri inceleme konusuna gelince zamanında bende çok incelerdim ancak bazı yaşadıklarım sonunda incelemek yerine işim gereği bizzat üreticilerin pistlerinde kendi testlerimi yapar oldum. Bu pistlerin bazısı burada TR de bazı sı yurt dışında.

    ADAC nin yapmış olduğu testlerin genel tüm ülke koşullarına -asgari müşterekte en azından- göre yaptığı inancınıza kusura bakmayın katılamıyacağım. Alman zihniyeti sadece kendi ve çok yakın çevresini, Fransa gibi yada İsviçre gibi ülkeleri daha doğrusu kendi gibi kabul edebileceği ülkeleri ve koşullarını kapsar. Bu konuda endişeniz olmasın. Sizin de kendinize göre bir takım tecrübeleriniz vardır mutlaka ancak bu söylediğim mantık maalesef ki tecrübelerle sabit bir doğrudur.

    Elbetteki kulaktan dolma bilgilere nazaran bu testlerin sonuçlarını görmek bilmek daha doğrudur ama uygulamada % 100 doğru maalesef değildir.

    Son olarak benim üzerinde durmak istediğim husus Koşullardır özellikle TR koşullarıdır. Şu yada bu marka demek den ziyade mevcut bulunulan lokasyon, kullanılan araç, iklim, ürünün başlıca özellikleri, aracın kullanılış amacı gibi bir bütün olan faktörlerin devreye sokulmadan karar verilmemesidir.

    Lastik teknolojisinde kullanılan her materyalin belli amaçlara hizmet etmek üzere geliştirilmiş olduğunu unutmamak ve bu materyallerin markalar arasında her daim farklılık gösterdiğini standart bir ürünün yada tüm talepleri karşılayabilecek bir ürünün yer yüzünde olmadığını ve mevcut teknolojide de olmayacağını bilmek önemli.

    Uzun oldu ama sıktıysam özür dilerim.

    Alıntıları Göster
    alisaglam bey öncelikle seviyeli bir şekilde kaleme aldığınız yazılarınızı okumaktan zevk aldığımı belirterek başlayayım. sıkılmıyorum.
    doğal olarak düşünce farklılıkları olması doğaldır ve forumlarda da cazip olan budur zaten. hep aynı şeylerden zevk alan ve aynı şeyleri bilen kişiler olsaydık forumlarında ve eminim hayatında bir tadı kalmazdı.

    ben kısaca; ADAC testleri için; "en iyisi olmadıktan sonra olanların içinde en doğrusu budur" demek istedim. bilmem anlatabiliyormuyum?
    yazdıklarınızı değerlendirince matematiksel bir sağlama ile sizinde bu fikirde olduğunuzu çıkarıyorum zaten.

    eğer lastik firmaları ülke koşulları için bir değerlendirme yapıp, ürünlerde buna göre bir ar-ge çalışması sonucunda, gerek desen ve gerekse hamur bileşiminde ufak ya da büyük bir farklılığa gidiyorlar ise, bu konuda yerel lastik üreticilerinin çok daha avantajlı olması gerekir.
    yani bu mantıkla Türkiye'de üretimi yapılan lastik markalarının diğer ithal lastik ürünlerine göre çok daha doğru tercihler olduğunu söylememiz gerekiyor.

    zaten bu fikirde isek, şimdi foruma yerli üretici bir firmadan ve ar-ge'sinde çalışan bir arkadaş gelip "evet, biz lastiklerimizi Türkiye şartlarına göre binlerce testlerden geçirip özel olarak üretiyoruz" dediğinde bu olay biter. ithal markaların artık bir önemi de kalmaz.

    Laf aramızda; cidden bu şekilde çalışan ve Türkiye için işin en doğrusunu yapmak olan bir firma ar-ge'si varmı, ondanda pek emin değilim Sonuçta firmalarda Türkiye'ye ürün sattıkları gibi Türkiye dışına da satmak gayreti içindeler. Yüzde yüz yerli firma olmadıkları için ve çok uluslu bir firma oldukları için üretimde sağlamak zorunda oldukları standartlar ve "global düşünme" zorunluluğu var. Sadece Türkiye koşulları için üretilmiş bir lastik olabileceği fikri nedense bana pek uzak geliyor. Kusura bakmayın.

    yok eğer kısmen veya tamamen buna katılmıyor isek, o zaman ADAC'ın testleri daha önemli bir referans olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 23 Mayıs 2008; 17:22:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    alisaglam bey öncelikle seviyeli bir şekilde kaleme aldığınız yazılarınızı okumaktan zevk aldığımı belirterek başlayayım. sıkılmıyorum.
    doğal olarak düşünce farklılıkları olması doğaldır ve forumlarda da cazip olan budur zaten. hep aynı şeylerden zevk alan ve aynı şeyleri bilen kişiler olsaydık forumlarında ve eminim hayatında bir tadı kalmazdı.

    ben kısaca; ADAC testleri için; "en iyisi olmadıktan sonra olanların içinde en doğrusu budur" demek istedim. bilmem anlatabiliyormuyum?
    yazdıklarınızı değerlendirince matematiksel bir sağlama ile sizinde bu fikirde olduğunuzu çıkarıyorum zaten.

    eğer lastik firmaları ülke koşulları için bir değerlendirme yapıp, ürünlerde buna göre bir ar-ge çalışması sonucunda, gerek desen ve gerekse hamur bileşiminde ufak ya da büyük bir farklılığa gidiyorlar ise, bu konuda yerel lastik üreticilerinin çok daha avantajlı olması gerekir.
    yani bu mantıkla Türkiye'de üretimi yapılan lastik markalarının diğer ithal lastik ürünlerine göre çok daha doğru tercihler olduğunu söylememiz gerekiyor.

    zaten bu fikirde isek, şimdi foruma yerli üretici bir firmadan ve ar-ge'sinde çalışan bir arkadaş gelip "evet, biz lastiklerimizi Türkiye şartlarına göre binlerce testlerden geçirip özel olarak üretiyoruz" dediğinde bu olay biter. ithal markaların artık bir önemi de kalmaz.

    Laf aramızda; cidden bu şekilde çalışan ve Türkiye için işin en doğrusunu yapmak olan bir firma ar-ge'si varmı, ondanda pek emin değilim Sonuçta firmalarda Türkiye'ye ürün sattıkları gibi Türkiye dışına da satmak gayreti içindeler. Yüzde yüz yerli firma olmadıkları için ve çok uluslu bir firma oldukları için üretimde sağlamak zorunda oldukları standartlar ve "global düşünme" zorunluluğu var. Sadece Türkiye koşulları için üretilmiş bir lastik olabileceği fikri nedense bana pek uzak geliyor. Kusura bakmayın.

    yok eğer kısmen veya tamamen buna katılmıyor isek, o zaman ADAC'ın testleri daha önemli bir referans olacaktır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    alisaglam bey öncelikle seviyeli bir şekilde kaleme aldığınız yazılarınızı okumaktan zevk aldığımı belirterek başlayayım. sıkılmıyorum.
    doğal olarak düşünce farklılıkları olması doğaldır ve forumlarda da cazip olan budur zaten. hep aynı şeylerden zevk alan ve aynı şeyleri bilen kişiler olsaydık forumlarında ve eminim hayatında bir tadı kalmazdı.

    ben kısaca; ADAC testleri için; "en iyisi olmadıktan sonra olanların içinde en doğrusu budur" demek istedim. bilmem anlatabiliyormuyum?
    yazdıklarınızı değerlendirince matematiksel bir sağlama ile sizinde bu fikirde olduğunuzu çıkarıyorum zaten.

    eğer lastik firmaları ülke koşulları için bir değerlendirme yapıp, ürünlerde buna göre bir ar-ge çalışması sonucunda, gerek desen ve gerekse hamur bileşiminde ufak ya da büyük bir farklılığa gidiyorlar ise, bu konuda yerel lastik üreticilerinin çok daha avantajlı olması gerekir.
    yani bu mantıkla Türkiye'de üretimi yapılan lastik markalarının diğer ithal lastik ürünlerine göre çok daha doğru tercihler olduğunu söylememiz gerekiyor.

    zaten bu fikirde isek, şimdi foruma yerli üretici bir firmadan ve ar-ge'sinde çalışan bir arkadaş gelip "evet, biz lastiklerimizi Türkiye şartlarına göre binlerce testlerden geçirip özel olarak üretiyoruz" dediğinde bu olay biter. ithal markaların artık bir önemi de kalmaz.

    Laf aramızda; cidden bu şekilde çalışan ve Türkiye için işin en doğrusunu yapmak olan bir firma ar-ge'si varmı, ondanda pek emin değilim Sonuçta firmalarda Türkiye'ye ürün sattıkları gibi Türkiye dışına da satmak gayreti içindeler. Yüzde yüz yerli firma olmadıkları için ve çok uluslu bir firma oldukları için üretimde sağlamak zorunda oldukları standartlar ve "global düşünme" zorunluluğu var. Sadece Türkiye koşulları için üretilmiş bir lastik olabileceği fikri nedense bana pek uzak geliyor. Kusura bakmayın.

    yok eğer kısmen veya tamamen buna katılmıyor isek, o zaman ADAC'ın testleri daha önemli bir referans olacaktır.


    Yerel lastik üreticileri açısından şunu ifade etmeliyiz; zaten genel satış rakamları ve adetleri göz önüne alındığında TR de pazar lideri BRİSA dır yani Lassa ve Bridgestone % 50-50 jointventure ortaklığıdır ki bu liderlik oranı % 30-35 seviyelerindedir. Ardından da Pirelli ve Goodyear gelir.

    İthalatçı firmalara kalan pay ise -bakın burası çok önemli TR de yaklaşık olarak 120 yeyakın marka lastik satılmakta- %100 lük pastanın yaklaşık % 30 luk dilimi DİĞER MARKALAR diyebileceklerimizdir.

    Tabi burda şu hususu da belirtmek gerek mesela Lassa nın ürün gamının tamamı burada üretilmektedir ancak aynı şey Bridgestone için söylenemez, keza Goodyear ve Pirelli içinde yani ürün gamında yer alan ebatlardan birçoğu ithal de edilmektedir.

    Global ürün olmalı düşünceniz ile kısmen hem fikirim çünkü global dediğimiz de tüm dünyayı kapsıyoruz fakat orda bir düzeltme yapıcam izninizle, Avrupa bölgesi ve iklim koşullarına haiz bölgeler olarak ayırmak durumundayız en azından ADAC testleri açısından. çünkü bu ayrımı dünya lastik sektörü de yapıyor. Amerika Koşulları, Avrupa Koşulları, Asya koşulları ve Sıcak iklim koşulları olmak üzere ayrıma tabi lastik üretimleri...

    ADAC testlerinin bir şeyleri ifade edebilmesi ile de hem fikirim ancak burda özellikle ifade etmek istediğim noktanın altını çizmek istiyorum... Sanırım buna sizde katılacaksınızdır. Bölgesel iklim koşullarında farklılık söz konusu olabiliyor.

    Örnekle ifade etmeye çalışayım. Şimdi ADAC testinde 195/65R15 ve 205/55R16 ebatlarında genelde testler bu ebatlar üzerinde döner çünkü, teste giren lastiklerden atıyorum Pirelli nin Cinturato P6 sı birçok kriterde en iyi seviyede çıktı hatta ıslak zemin hakimiyeti ve dayanıklılık konuları özellikle dikkat çekildi diyelim. Ben şunu ifade etmeye çalışıyorum; siz bu lastiği alın TR de Adana iskenderun arasındaki yada güneyde sıcak iklime haiz lokasyonlar arasında teste alın; çıkan sonuca inanamıyacaksınız... hatta sonucu ben söyliim size. O ıslak zemin kaabiliyeti özellikle öne sürülen, o dayanıklılığı özellikle ifade edilen marka model lastik söz konusu TR nin güney şartı yollarında bahsedilen özelliklerinin hepsini kaybeder test sonucu tamamen yanılgı olur. Bu testi yapan ADAC dahi olsa... Yoksa ADAC testini en ileri teknoloji ve test yöntemleri kullanarak yapmıştır. Bu sadece 1 örnekti.

    Özellikle TR için ürün argesi hiçbir marka yapmaz zaten. Şu olabilir belki, Mesela TR de üretim yapan yada TR de merkezi olup ithalat yapan bir marka pazarda ürün çeşidi yaratmak adına TR ye uygun şartname ile farklı bir marka adı kullanarak atıyorum Endonezyada Fason üretim yaptırır da ancak ööle olabilir.

    Ülkemizde ki üreticiler de de AR-GE çalışmasına haiz. BRİSA fabrikasında yer alan labaratuar, mühendis ekibi, gerek Türk mühendisler gerek Japonlar ve ekipman olarak şu an Avrupada bulunan birçok bilindik markanın fabrikasından daha ileri konumdadır.

    KORDSA ki adı artık Kordsa Global olarak değişmiştir dünyanın 10 farklı ülkesinde lastik yapımında kullanılan kord ipliğini , kord bezini üreten dünyada bir elin parmaklarını geçmez firmalardan biridir yeni bir yatırım la 100 mio dolar kadar bir AR-GE üssü oluşturup kendi alanında bilindik markalara teknoloji ihracını hedeflemektedir.

    ADAC ye gelirsek... Dünyada ki Amerikan Standart enstitüsünden sonraki bu tarz konulara haiz en ciddi kurumdur. Aksini iddia edemeyiz zaten. Ancak bu tarz kurumlar çok geniş kitlelere referans niteliğinde açıklama yaptıklarından çok özel detay a giremezler. Özel detay derken yukarıdaki örnekten bahsediyorum ki benim üzerinde durduğum husus bu noktada başlıyor...

    Sizinle de birgün kısmet olursada tanışmak isterim hatta imkanınız dahilinde size bir kahve ikram etmek isterim.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.