Şimdi Ara

Volkswagen'in emisyon skandalı büyüyor (81. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.319
Cevap
21
Favori
215.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu arada doğuş otomotiv tüvtürk hisselerinin %33'üne sahipmiş.

    http://www.dogusotomotiv.com.tr/tr/hakkimizda/dogus-otomotiv/bagli-ortaklik-ve-istirakler/tuvturk.aspx

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakıyorum hala deli gibi savunanlar var.Bu nasıl fan boylukmuş arkadaş bu nasıl bir psikoloji
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spacelife

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick666

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacelife

    almanlar kaliteyi çok düşürdü. bence artık alman malı alınmaz. japon malı dururken.

    Super espri

    Tam aradigim kafa

    alman kökenli şirketler de tanıdıklarım çalışıyor. ordan da bilgi geliyor içerde neler döndüğü ile ilgili. kalite bir 10 yıl önceki gibi değil. hatta böyle bir fiyaskoyu bekliyordum 1-2 sene içinde olur diye tam da oldu.

    Hocam yapilan sahtekarlik kabul edilemez.. ancak kabul de etmek gerekir ki bir japon arabasina bindiginizdeki kalite hissi ile bir alman arabasina bindiginizdeki kalite hissi ayni degil...

    Bir emisyon degerindeki usulsuzluk yuzunden 2 aracin genel kalitesini ayni kefe koymak bile bana dogru gelmiyor. Bir corolla ile bir golf deki kalite hissi işcilik vs ayni mi... lutfen biraz objektif olun

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Küresel finans savaşının bir sonucu bu, ABD tüm avrupaya finans savaşı açmış durumda, suriyede zaten asya avrupa Amerika mini 3. Dünya savaşı provası yapıyor. Buda finans ayağı işte. VW dünyanın en çok satan markası olduğu sene bu darbeyi yedi, eski alman mallarının kalitesi ile yaptığı reklamlarda konforlu ama kalitesiz arabaları bize iteledi, bizim anlamakta zorlandığımız konu sıfır araba almakta hiç gecikmiyoruz. Yahu almayın binmeyi kazandirmayin, zengin etmeyin simartmayin, 6 ay sırada bekleyip hem rezil oluyoruz hemde pahalı biniyoruz, benim 0 km araç almaya gücüm yetiyorken 92 model japon aldım, niye sağlam kaliteli az agriza uzun omur, ha konforu simdikilerden illaki uzak ama milli arabamiz yarın birgün çıkacak biraz daha disimi sıkar onu alırım diye bu aracı aldım, maksat paramız dışarı gitmesin, maksat 3 liralık mali 5 lira almayalım. Biz ne kadar bu modeli tutsak en pahalisi o oluyor. Millet olarak tek yürek olmazsak biza daha çok gondiklerler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • D'leteren (Belçika'nın doğuş oto'su) euro6 motorlarda problem olmadigini söylemiş açıklamasında.

     

     

    PRESS RELEASE: REACTION TO IRREGULARITIES CONCERNING A SOFTWARE USED IN SOME OF THE VOLKSWAGEN GROUP’S DIESEL ENGINES REGULATED INFORMATION Embargo: Thursday 22 September 2015 – 10:00 pm CET

    REACTION TO IRREGULARITIES CONCERNING A SOFTWARE USED IN SOME OF THE VOLKSWAGEN GROUP’S DIESEL ENGINES

    In response to the recently published information relating to the irregularities concerning a software used in some of the Volkswagen group’s diesel engines, which were identified through a study commissioned by the United States Environmental Protection Agency (EPA) and the California Air Resources Board (CARB), the D’Ieteren group would like to state the following:

     

    • D’Ieteren was surprised, and is deeply concerned with this situation which, if confirmed, would clearly be a breach of the moral and ethical standards of the group.

     

     

    • D'Ieteren Auto, the group’s division in charge of the import and distribution of the Volkswagen group’s brands in Belgium, and its network of independent dealers have never been aware of, nor could have identified, these irregularities.

     

     

    • We take our responsibility towards our customers and partners very seriously and we will take all adequate actions within our control, in collaboration with the Volkswagen group, to maintain and restore our customers’ trust and loyalty to the brands and products of the Volkswagen group. All of our people and our partners will work hard, as they have always done in the past, to continue to earn and deserve our clients’ trust and loyalty.

     

     

    • We are taking all actions within our control, and are working with the group Volkswagen, to assess the impact of these irregularities on our clients. Pending the outcome of this assessment, we are in a position to communicate the following messages:

     

     

    o All new vehicles from the Volkswagen group equipped with the newest generation of diesel engines (EU 6) currently available for sale in Belgium comply fully with applicable legal, regulatory and environmental standards and are not affected by the irregularities;

     

     

    o We are taking all available measures to identify which vehicles, if any, are affected by the irregularities before delivery to our clients.

     

     

    • The alleged irregularities relate to vehicles with Type EA 189 diesel engines, which have been sold in Belgium between 2007 and today. The Volkswagen group is currently unable to specify how many of these vehicles are affected by the recently identified irregularities, or which models and production years are involved, and we are working with them to clarify the situation as promptly as possible.

     

     

    • We are, however, committed to:

     

     

    o Take all adequate actions to remedy the irregularities as soon as we will have been able to assess the impact of the situation on the clients and the effect of the irregularities;

     

     

    o Communicate fully and transparently as soon as we have the necessary information;

     

     

    o Notify our clients of their situation and of the actions that we will take to remedy the irregularities.

     

     

    Rue du Mail 50 - 1050 Brussels (Belgium) Ɩ tel.: +32 2 536 54 39 Ɩ fax: +32 2 536 91 39 Page 1/3 VAT BE 0403.448.140 – Brussels RPM Ɩwww.dieteren.com/en

    PRESS RELEASE: REACTION TO IRREGULARITIES CONCERNING A SOFTWARE USED IN SOME OF THE VOLKSWAGEN GROUP’S DIESEL ENGINES REGULATED INFORMATION Embargo: Thursday 22 September 2015 – 10:00 pm CET

     

    • The Volkswagen group has emphasized that the vehicles concerned are absolutely safe and roadworthy.

     

     

    • D’Ieteren is conscious that this crisis might impact the image of the Volkswagen, Audi, Seat and Škoda brands in Belgium, and therefore impact D’Ieteren Auto’s activities. However, it is too early at this stage to comment on this potential impact.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Prof. Dr. Erhan Erkut tarafından yazılmış yazıyı okuyun beyler

    http://www.erhanerkut.com/2015/09/auf-wiedersehen-das-auto/

    quote:

    9) Bu olaydan çıkarılması gereken bir ders de, topluma karşı işlenen suçların er veya geç gün
    ışığına çıkacağı gerçeğidir. Tüm hırsızlar ve ahlaksızlar günün birinde hesap
    vereceklerdir. Herkesi her zaman aldatmak mümkün değildir. Günün birinde Volkswagen
    yöneticilerinin düştüğü duruma düşmek istemeyenlerin yapması gereken bellidir:
    çalmayacaksın, yalan söylemeyeceksin, aldatmayacaksın.
    10) Kişisel bir söylem ile bitireyim: Eğer ciddi bir suçu kabullenme, yaratılan çevre tahribatını
    karşılamaya yönelik hatırı sayılır adımlar, ve benzer suçların tekrarlanmamasını garanti edecek
    bir yeniden yapılanma olmaz ise bundan sonra benim hiçbir Volkswagen ürünü satın almam
    mümkün değildir. Bugünkü şartlar altında benim için bu şirket bitmiştir. Umarım başka
    tüketiciler de benim gibi davranır da ahlaksızlık hak ettiği cezayı bulur.


    Güzel bir yazı daha...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: caneycaney

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozfidelio

    https://www.youtube.com/watch?v=nXndQuvOacU


    Dünyada başları ağır belada artık Greenpeace de olaya el attı

    greenpeace olaya el attı derken?Video 2011 e de yüklenmiş?

    Video yeniden kanalda yayılmaya başladı ve greenpeace fb de yayınladı bundan bahsetmek istedim tarihine bakmadım.




  • Volkswagen Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksleri’nden çıkarılıyor.


    "S&P Dow Jones Indices LLC ve RobecoSAM Salı günü yaptıkları açıklamada, “Otomobil üreticisi şirket, 18 Eylül’de ABD’nin emisyon testlerinde sistematik olarak manipülasyon yaptığı kabul etti ve bu durum şirketin statüsünün yeniden değerlendirilmesine yol açtı” ifadelerini kullandı. "




    Kaynak:http://www.bloomberght.com/haberler/haber/1827214-volkswagen-dow-jones-surdurulebilirlik-endekslerinden-cikariliyor


    Bizimkilere göre hala "kumpas" var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick666


    quote:

    Orijinalden alıntı: spacelife

    quote:

    Orijinalden alıntı: maverick666

    quote:

    Orijinalden alıntı: spacelife

    almanlar kaliteyi çok düşürdü. bence artık alman malı alınmaz. japon malı dururken.

    Super espri

    Tam aradigim kafa

    alman kökenli şirketler de tanıdıklarım çalışıyor. ordan da bilgi geliyor içerde neler döndüğü ile ilgili. kalite bir 10 yıl önceki gibi değil. hatta böyle bir fiyaskoyu bekliyordum 1-2 sene içinde olur diye tam da oldu.

    Hocam yapilan sahtekarlik kabul edilemez.. ancak kabul de etmek gerekir ki bir japon arabasina bindiginizdeki kalite hissi ile bir alman arabasina bindiginizdeki kalite hissi ayni degil...

    Bir emisyon degerindeki usulsuzluk yuzunden 2 aracin genel kalitesini ayni kefe koymak bile bana dogru gelmiyor. Bir corolla ile bir golf deki kalite hissi işcilik vs ayni mi... lutfen biraz objektif olun

    Saygilar.



    Olayı alman arabası mı japon arabası mı tartışmasına döndürdünüz. İlla alman arabası istiyorsanız mercedes var opel var., ford var ( bmw 'den emin olmadığım için yazmadım çünkü x3 te de aynı sorundan bahsediliyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otodr -- 29 Eylül 2015; 15:11:16 >




  • Volkswagen skandalının Türkiye ayağı daha karışık

    Türkiye’deki Volkswagen’lerden kaç tanesi emisyon ölçümlerini yanıltan yazılıma sahip belli değil. Doğuş Grubu hâlâ bir açıklama yapmadı. Emisyonlarının ölçümünde de aynı grubun adı geçiyor.

    Volkswagen’in dünya çapında 11 milyon araca özel bir yazılım yükleyerek emisyon ölçümlerini olduğundan düşük göstermesinin yankıları sürüyor. Tüm dünyada tüketiciler, sadece Volkswagen değil diğer otomobil üreticilerine de şüpheyle bakmaya başladı. Spot ışıklarının tutulduğu bir başka alan da egzoz emisyonlarını ölçen kuruluşlar. İngiltere Hükümeti emisyon ölçümleri için kendi testlerini yapmaya ve bunları yoldaki araçlarla karşılaştırmaya hazırlanıyor. Türkiye’de ise sorun daha karışık çünkü yılda 2 milyon 700 bin aracın egzoz emisyonunu ölçen TüvTürk’ün ortakları arasında Volkswagen’in Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv de yer alıyor. Doğuş Otomotiv, Volkswagen dışında Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, SEAT, Skoda, Scania, Krone ve Meiller gibi markaların satış ve bakımını da yapıyor.

    Volkswagen skandalı iki bağımsız araştırmacının (Peter Mock ve John German) ABD Çevre Koruma Müdürlüğü’ne (EPA) yaptıkları araştırma sonuçlarını iletmeleriyle ortaya çıktı. Aslında dizel motorların da çevreci olabileceğini göstermek isteyen bu iki kişi, Volkswagen’in verdiği rakamlarla emisyon testlerinde elde ettikleri sonuçların örtüşmediğini gördü. EPA, Volkswagen’in üzerine gidince dünyanın en büyük otomobil üreticisi suçunu itiraf etti. Bu da tüm dünyada egzoz emisyon ölçümlerinin ne kadar güvenli olduğuna dair yeni soruları gündeme getirdi. Türkiye’deki durum daha da karışık. Türkiye’de egzoz ölçümü konusunda tek yetkili yok ama otomobil muayenesinde tek yetkili kuruluş TüvTürk. TüvTürk, aynı zamanda egzoz emisyonlarını da ölçüyor.

    TüvTürk’in ortakları
    TüvTürk’ün üç ortağı var. Doğuş Otomotiv, Almanya menşeli Tüv Süd ve Londra merkezli özel bir sermaye fonu Bridgepoint. Doğuş Otomotiv, TüvTürk’teki hisselerin yüzde 33’üne sahip. Firma, 2008 yılında kazandıkları ihaleyle Türkiye’deki araç muayene istasyonlarının yapım, bakım ve işletme hakkını 20 yıllığına almıştı. Türkiye İstatistik Kurumu’na göre ülkedeki motorlu araç sayısı 19 milyon civarında. TüvTürk verilerine göre egzoz emisyonu ölçümü yaptıkları araç sayısı 2 milyon 700 bin. Bu da onları egzoz ölçümü konusunda en büyük oyunculardan biri yapıyor. TüvTürk ve Doğuş Otomotiv’e de konuyla ilgili sorularımız yönelttik ama henüz yanıt alamadık.

    YANITLANMASI GEREKEN 5 SORU

    1- Türkiye’deki egzoz emisyonu denetimleri yeterli mi? Volkswagen skandalına yol açan yazılımları tespit etmek için gerekli teknolojik altyapıya sahip miyiz?

    2- ABD’de emisyon hilesinin bağımsız araştırmacılar tarafından ortaya çıkarıldığı düşünülürse, egzoz emisyonlarının Türkiye’de de bağımsız kuruluşlar tarafından yapılması veya denetlenmesi gerekmez mi?

    3- Ulaştırma ve Çevre Bakanlığı yetkilileri neden hiçbir açıklama yapmıyor? Türkiye’de İngiltere benzeri bir araştırma başlatılacak mı?

    4- Doğuş Holding Türkiye’de kaç Volkswagen’in emisyon rakamlarını değiştiren yazılıma sahip olduğunu biliyor mu? Bu rakamı açıklayacak mı? Türkiye’de söz konusu araçlardan varsa bu araçlar geri çağrılacak mı?

    5- Egzoz emisyonlarını ölçen şirketin ortakları arasında bir otomobil ithalatçısının bulunması ne kadar doğru?

    10 Maddede Volkswagen çevre skandalı

    1. Dünya Volkswagen (VW) skandalını konuşuyor. Skandal, ABD Çevre Koruma Müdürlüğü’nün (EPA) VW’nin ürettiği dizel araçlarının emisyon testlerinin yanlış olduğunu açıklamasıyla başladı. Yaklaşık yarım milyon aracın piyasadan çekilmesi istendi. Teknik hata olsa durum farklı olurdu ama EPA, Volkswagen’in egzoz emisyon ölçümlerinde bilerek gerçek rakamları gizlediğini iddia ediyor.

    2. Firmanın hisseleri yaklaşık 25 milyar avroluk kayba uğradı. EPA’nın ise VW’ye 18 milyar doları bulabilecek bir ceza kesebileceğinden bahsediliyor. İtibar ve olası pazar kaybı da cabası. Herkes bu rakamları konuşuyor ama cezanın nedeni rakamlardan önemli. Volkswagen bu cezayı çevreyi hiçe saydığı için yedi.

    3. Sorun ABD’deki 482 bin dizel araçla sınırlı değil. Nitrojen oksit emisyonlarını olduğundan 40 kat daha düşük gösteren bir aleti ve yazılımı araçlara yerleştiren Volkswagen’in itirafına göre, tüm dünyada 11 milyon araçta bu düzenekten var. Tüm dünyada aynı yöntemle egzoz emisyon ölçümleri hiçe sayılmış olabilir.

    4. Türkiye’de Volkswagen araçların dağıtımını yapan Doğuş Grubu’ndan henüz bir açıklama gelmedi. Ana akımdaki gazeteler de bu büyük reklam verenin üzerine gidemiyor gibi. Halbuki, Türkiye’deki araçların durumunu biran önce öğrenmeli ve gerçek egzoz ölçüm sonuçlarını bilmeliyiz. Skandal BirGün gibi bağımsız gazetelerin değerini okuyucuya bir kez daha hatırlattı.

    5. Dizel araçları son yıllarda popüler yapan faktörlerden biri iklim değişikliğine benzinli araçlar kadar katkıları olmamasıydı. Dizel motorların eksiği ise hava kirliliği. Dizel araçlar İngiltere’de hava kirliliği sonucu meydana gelen ölümlerin dörtte birinden sorumlu tutuluyor. VW’nin düşük gösterdiği nitrojen oksit (NOx) emisyonları da hava kirliliğine, beyin ve akciğerlerde ciddi sorunlara yol açıyor.

    6. Emisyon ölçümü önemli çünkü petrolle çalışan tüm taşıtların iklim değişikliği ve hava kirliliğine yol açan emisyonları azaltması isteniyor. İklim değişikliği sorunu son yıllarda daha öne çıktığı için benzinden dizele geçiş başlamıştı ancak bu defa da hava kirliliği sorun oldu. Dizel motorlar benzinlilere göre yüzde 15 daha az karbondioksit (CO2) çıkarıyor ancak 4 kat fazla Azot Oksit ile 22 kat daha fazla partikül üretiyor. Skandal, ikisinin de çözüm olmadığını gösterdi. Kısa vadede çözüm, toplu taşıma, bisiklet ve yenilenebilir enerjiyle şarj edilecek elektrik motorlu araçlar gibi gözüküyor.

    7. Avrupa Birliği otomobil emisyonları için sınır değerleri belirliyor. Mevcut sınır değerlere göre yeni benzinli otomobillerin yakıt tüketimi 100 kilometrede 5,6 litreyi geçemiyor. Dizel motorlarda bu rakam 4,9 litre. 2021’de ise yakıt tüketimi sınır değerleri benzinli motorlar için 4,1; dizeller içinse 3,6 litreye düşürülecek.

    8. Türkiye’deki mevcut otomobil filosunun yakıt ortalaması AB’den yüksek. Benzinli otomobillerin yakıt tüketimi ortalaması 100 kilometre için 6,2; dizel araçlar içinse 4,98 litre. AB hedefi sadece yeni araçlar için geçerli olsa da bu kıyaslama Türkiye’nin neler yapması gerektiği hakkında ipuçları veriyor.

    9. Volkswagen’in başına gelenler ve gelecekler kapitalizmin çevre sorunlarını önlemek adına bulduğu “kirleten öder” ilkesinin bir sonucu. Aynı ilke 2010’da BP’nin Meksika Körfezi’nde yol açtığı petrol sızıntısında da uygulanmış ve dev petrol şirketi 18,7 milyar dolarlık bir ceza ödemişti. Bu ilkenin caydırıcı olabilmesi cezaların şirketlerin bu bedeli ödemekten çekinmesine neden olacak derecede yüksek olmasına ve denetimin bağımsız kuruluşlar tarafından yapılmasına bağlı.

    10. Bütün bunlara rağmen “kirleten öder” ilkesinin çevreye verilen hasarı önlemedeki etkisi tartışılıyor. VW’nin aldığı ceza söz konusu araçların hava kirliliğine yaptığı katkıyı azaltmayacak; bundan sonrası için bir iyileştirmeye neden olacak. Kirleten öder ilkesi yüksek cezalarla desteklenirse belki caydırıcı olabilir. Bu ilkenin Türkiye’deki kullanımı çevreye bedel biçme esasına dayanıyor. Yani, cezayı öder, günahımı kapatırım deniyor. Yırca’yı hatırlayın. Yırca’da kesilen 6 bin zeytin ağacı nedeniyle firmaya 511 bin TL ceza kesildi. Zeytin ağacı başına sadece 85 TL! Hatırlarsanız firma ilk başta 1300 civarı ağaç kesmiş, ceza yemesine rağmen kalan ağaçları kesmeye de devam etmişti. Cezanız ödül gibi olursa caydırıcı değil, teşvik edici olabilir. “Kirleten öder” ilkesinin diğer sakıncası da, ödenen cezaların nerede kullanıldığını (hükümetin kasasına giren para çevreye zarar veren başka bir projede kullanılabilir) bilmemek. Henüz o ilkeyi tartışma aşamasına bile gelemedik; o başka!

    Kaynak




  • Simdi japonya isvicre amerika da diğer markalar test edilip ayni yolsuzluklar ortaya cikarsa burada VW ye atip tutanlar ne yapar acaba... geceleri tok kapi sesi kabuslarina girebilir .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reklamın iyisi kötüsü olmaz
  • ahmedsaid A kullanıcısına yanıt
    haklısın bilader das auto diye diye sattılar millete aylarca sıra bekleterek hemde rakiplerine göre daha pahalıya
  • Yorumları okumaya devam edince benimde fikrim değişmeye başladı. %100 jetta alacaktım. Gerci benzinli motor alacaktım. Bekleyim diyordum fakat artık başka araçlara bakmam gerektiğini hissediyorum. Fakat diğer araç firmaları acaba masum mu belli değil. En iyisi lpg li clio aracımla çevreyi az kirleterek yolculuğa devam.
  • otodr O kullanıcısına yanıt
    ford alman değil, amerikan malıdır.
  • metesserdar kullanıcısına yanıt
    İngiliz malı olması lazım
  • Bazı gelişmiş ülkelerde egzoz emisyon oranları belirlenir ve kesinleşirse ve de bu sonuçlar standarttın (olması gerekenin) üstünde çıkıyorsa kökten çözüm gerekmektedir. Bir arabayı egzozdan geçir diğerini geçirme olmaz. Geçmeyen araba kalmaz burası Türkiye. Adam geçmeyen araba için başka araçla ölçüm yapıyorlar, bunlar bilinen bir gerçek. Sistem olarak bozuk bir sistem ve bu sistemin bozuk tarafını kullanmayı çok arzulayan toplumumuz varken kökten çözmek gerekir.
  • VW krizi, TÜVTÜRK’e de Açıklama Yaptırdı

    TÜVTÜRK BASIN AÇIKLAMASI

    Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı (EPA)’nın yayınladığı bir rapora dayanarak bir otomotiv grubunun bazı dizel araçlarının ABD Çevre standartlarına uymadığın tespit etmesini takiben başlayan süreçle birlikte, TÜVTÜRK tarafından yapılan egzoz gazı emisyon ölçümlerine dair araç sahiplerinden çeşitli sorular yöneltilmektedir.

    Basında yer alan haberlere göre, bir kamu kurumu olan Amerikan Çevre Koruma Ajansı (EPA) ile ilgili otomotiv grubu arasındaki mevcut durum, araçların ilk ithaline yönelik izinlerin alınması (homologasyon) ile ilgili testleri içermektedir. Araçların trafiğe çıkış sonrası belli yıl sonunda yapılan periyodik egzoz gazı emisyon ölçümlerinin bu olay ile bir bağlantısı bulunmamaktadır.

    Trafiğe ilk çıkışa yönelik yasal izinlerin alınması için yapılan ölçümler, periyodik ölçümlere göre farklı ve daha geniş kapsamlıdır.

    Aşağıdaki bilgileri de bu vesileyle ayrıca paylaşmak isteriz:

    Türkiye’de periyodik araç muayenesi için de gerekli olan egzoz gazı emisyon ölçümleri, TÜVTÜRK’le birlikte, bu konuda kendisi ayrıca yetki almış birçok noktada yapılmaktadır.

    Egzoz gazı emisyon ölçüm hizmeti vermek isteyen kurumlar mevcut durumda iki farklı belgeden (TS EN ISO IEC 17020 veya TSE 12047) birine sahip olmak zorundadır. TS EN ISO IEC 17020 bağımsız muayene kuruluşlarını düzenleyen özel bir akreditasyon standardı iken, TSE 12047 otomotiv servislerine yönelik bir standarttır. Bunlardan herhangi birine sahip olmayan kurumlar egzoz gazı emisyon ölçümü için T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmezler.

    Şu anda bu alanda Türkiye’de A tipi 17020 akreditasyonuna sahip olan tek kuruluş TÜVTÜRK’tür. TÜVTÜRK, bağımsız A tipi bir muayene kuruluşu olarak kayıtlarımıza göre tüm egzoz emisyon ölçümlerinin yüzde 35’ini yaparken, geri kalan yüzde 65’i ise TSE 12047’ye sahip otomotiv servisleri tarafından yapılmaktadır. Yani tüm egzoz ölçümlerinin 3’de 2’si, bizzat otomotiv bayileri/yetkili servisleri tarafından yapılmaktadır. TÜVTÜRK bu konuda farklı bir imtiyaza sahip değildir.

    TS EN ISO IEC 17020, A tipi muayene kuruluşunun “Bağımsız, tarafsız ve dürüst” olmasını ve denetimlerinin de buna göre yapılmasını şart koşmaktadır. TÜVTÜRK’ün denetimleri, bir kamu otoritesi olan Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından yapılmaktadır.

    Bu kapsamda, egzoz emisyon ölçümü sürecine otomotiv firmalarının dahil olması yasal açıdan izin verilen bir durum olmasının yanında, egzoz emisyon ölçümü konusunda Türkiye’de “Bağımsız, tarafsız ve dürüst” A tipi muayene kuruluşu olarak akredite edilen ve denetimleri buna göre yapılan tek kurum TÜVTÜRK’tür.

    TÜVTÜRK’ün hissedarlık yapısı ile ilgili olarak ise şunları paylaşabiliriz;

    Rekabet Kurulu’nun 03.02.2005 tarih ve 05-07/55-22 sayılı kararıyla, Türkiye genelinde araç muayene hizmeti sunmasında sakınca görülmeyerek her iki bölge için ayrı ayrı açılan ihaleleri kazanan ve bugüne kadar söz konusu kamu hizmetini başarıyla ifa eden TÜVTÜRK, ortaklık yapısını da otomotiv kuruluşlarının muayene işinde yer almasına sınırlar getiren söz konusu Rekabet Kurulu kararı, Türk Akreditasyon Kurumu’nun görüşleri ve TS EN ISO IEC 17020 Standartı doğrultusunda oluşturmuştur.

    Bu sınırlamalar doğrultusunda, bir otomotiv şirketi, TÜVTÜRK gibi bir muayene kuruluşunda hakim ortak olamamaktadır. Buna istinaden, Doğuş Otomotiv de bildiğiniz üzere TÜVTÜRK’ün sadece %33 oranında hissesine sahip olup, geri kalan hisseler Alman menşeili TÜV SÜD AG ve İngiliz menşeili Bridgepoint sahipliğindedir.

    Bilginize sunarız,

    TÜVTÜRK A.Ş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Emisyon skandalından etkilenen araçların marka, marka adetleri:

    5 Milyon, VW + 2.1 Milyon, Audi + 1.2 Milyon, Skoda + 1.8 Milyon, NFZ + 900 bin, Seat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: sirius_black


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: sirius_black


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahun

    Benim lafım hepsine....

    Başta dizel araç alanlara..Her şart da çevreyi kirletir.. Marka MİKTAR önemli değil....
    Başkasına zarar verecek şekilde sigara içenlere..Marka önemli değil....
    Denizi, havayı kirleten fabrikalara...Marka,FİRMA önemli değil....
    Bulunduğu çevreyi kirleten insanlara, ırkı önemli değil...

    BU ARADA YAZILIMI YAZAN MÜHENDİSİ TAKTİR ETTİM..

    Dizel araba alanin sucu ne? Herkes cok mu zengin benzine para yetistirsin? Ayrica hava kirletme seviyesi kilometreye de baglidir. Hatirlatayim.

    Dizel sifir araclar ayni aracin benzinlisinden 9bin ile 15bin tl arasi daha pahaliyken, yilda 10bin-1tbin km yapmadan aradaki farki amorti etmek mumkun olmazken, benzinli arac alan hangi mantikla daha zengin oluyor? Eger dedigim miktarlarda km yapmiyorsaniz dizel arac, pahali fiyati dolayisiyla ekonomik degil. Her yakit alisinizda size daha ekonomik geliyor olabilir ancak totalde verilen paraya bakinca durum oyle degil.

    Kim sıfır araba alıyor?

    2. El arabalar sifir satilmadan nasil olusuyor?

    Ben asla sıfır araba almam bu fiyatlara. 2. el gayet makul bir fiyata dizel araba aldım çok memnunum. Aldığım fiyata 97 Corolla bile ancak alabiliyordunuz.

    Iyi.. Sizin adiniza sevindim..
    Ben de 4 sene once sifir aldigim benzinli otomatik araci simdi o zamanki fiyatindan 3000 lira fazlasina satiyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.