Şimdi Ara

GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.538
Cevap
9
Favori
59.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • My card behaves the same way frames over 110-120FPS max 2GB (1920x1080 noAA), the 3GB test renders 3986MB then it drops to but levels out at 46-53 FPS... which is really low..
    Bu hoş olmamış

    then ran it at the same resolution (1.5x 1440) on my 970 SLI desktop. It consumed nearly the entire 4GB framebuffer (within a few MB) and ran at ~60FPS but with noticeable hitching. This of course, makes perfect sense since at that resolution, my previous test proved that it needs considerably more than a 4GB framebuffer to run ultra textures at 4K resolution (when considering the rest of my graphics settings).

    When I reduced the resolution to native 1440 on my desktop rig, it consumed ~3.9GB and ran at 60FPS (vsynced) without a hitch; silky smooth. Combining this with my previous tests in Crysis 3, I believe that the issue must be specific to certain flavors of the 970 or perhaps, specific overall system hardware configurations.

    Conclusion; my rig is not capping vram usage so I don't believe it's a global issue with all 970s."

    Görünen o ki son 500 mb işlemesine girildiğinde ortada bi sıkıntı baş gösteriyor

    Nvidia offical çalışan adamın guru3d de kullanıcıya verdiği cevap : "I need to have QA take a look but so far the only comparisons that seem to be shown in this thread are three games, Far Cry 4, Watch Dogs and AC:U. I couldn't watch the video of Hitman because the share site is blocked on NVIDIA network."

    Ortada bi offical sıkıntı kabulü var ama çözüm bulunamamış.Olay yeni değil 16 ocakta bazı testler sonucunda bulunmuş bi durum.Son 5 gündür ise dünyada otorite sayılan bütün sitelerde o veya bu şekilde haber olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Eğer söylediğiniz gibi bir durum söz konusu olsaydı kullanıcılar 3,5'luk kullanımdan yukarıya geçerken ve ya Vram'in tamamının kullanıldığı durumlarda sıkıntılara yol açardı.


    Bunun aksini iddia etmek için de, yani GPU' da böyle bi yapılanma olsaydı senin yaklaşımın yanlış olurdu demek için de o bahsedilen alana nasıl bi erişim paterni ile erişildiği ve hangi durumda sorun oluşturup hangi durumda oluşturmadığının da bilinmesi gerekir (sorun yaşadığını iddia edenler de var, tanımadığım kullanıcılara nasıl bi eğilime sahip olmadıklarını bilemeyeceğimden dolayı genelde güvenmem, bu yüzden iddia edenler dedim).

    GPU'nun tasarım/kırpılma sonucu böyle bi yapısının olması ile, kiminin sorun yaşayıp kiminin yaşamaması alakasız şeyler. Sonuçtan hareketle, "bende veya bakındığım bikaç kişide sorun olmadı, senin bahsettiğine benzer GPU'da bi farklılık olduğuna dair yaklaşımlar yanlıştır demek doğru olmaz. Tekrarlarsam erişim paternini bilmiyoruz ve sorun yaşadığını iddia edenlerde neden sorun çıkarttığını da bilmiyoruz.

    Senin itiraz ettiğin kısım, insanların eğilimlerinden hareketle kartı direk 4GB değil diye yaftalaması ise problem değil. 4GB'lık alanın herhangi bi kısmına erişim konusunda sorun yok, veya kartın kullanılabilir alanı şu kadar bu kadar diye de bişey olmamalı. Ama GPU'nun yapısında alışılmışın dışında bi tasarım/kırpma var ve bu belli durumlarda GPU'nun davranışını etkiliyebiliyor, bu da Nvidia'nın bahsettiği şu şu nedenden dolayıdır/olabilir tarzında cümleye itiraz olmamalı.

    Öbür arkadaşın bahsettiği Nvidia 0.5 GB'a yavaş erişiliyor demiyor ama buraya erişim daha farklı bi şekilde gerçekleşiyor diyor. Burdan hareketle ve bazılarının problem yaşamasından, o test edilen progrmın belli bi bellek alanından sonra bu tarz bi yavaşlama göstermesinden hareketle , buraya erişim daha yavaş olabilir diye varsayımda bulunmak yanlış olmaz.

    Spekülasyon isteyen olursa Nvidia kartı 3.5 GB esas + 0.5 GB yerel hızlı Swap şeklinde tasarlamış şeklinde abartılı atışlar da yapabilir. Hızlı swap alanının ne şartlarda nasıl kullanılacağını bilmediğimizden, ama oraya erişimin daha yavaş olduğuna dair bazı kanıtlarımız olduğundan, buna benzer tahmin-spekülasyon hepten yanlış olmaz. Ama birisi bunu kesin bi olgu gibi iddia edip sakın almayın noktasına getiriyorsa, direk orda başka türlü yanlış yapılmış olur.

    Edit : test-deneme karşılaştırma sende sorun var mı vs. gibi durumlar için gpu-z dedicated-dynamic memory gibi şeylerin de ss / karşılaştırma / kanıt vs. içine dahil edilmesi bence daha iyi olabilir.


    Sayın rubisco;

    Bu 3.5 gb tan sonraki vram erişim hızının düşmesi çalıştırılan oyun-uygulamaya göre farklılık gösteriyor olabilir mi?

    Sizin kadar işin teknik tarafına hakim değilim ancak mesela x oyunun nividanın kullandığı bu 3.5 gb + 0.5 gb sisteme uyum sağlayıp hız düşüşü olmadan 0.5 gb lik alana geçiş yaptığında hız kaybı yaşatmayıp, z oyununun bu olaya destek vermemesinden ötürü sıkıntı yaşanıyor olabilir mi? Eğer böyle bir durum var ise yazılımsal olarak çözülmesi mümkün görünür gibi ama bu zamana kadar düzeltilmediyse bundan sonra nasıl düzeltilir yada bu sorunun düzeltilmesi için bahsettiğim oyunların bu sisteme destek verme olayını oyun üretileri mi patch çıkarmalı.

    Aslında en sağlıklı yol tamamiyle aynı konfigürasyon sistemler, fazlaca vram ihtiyacı olan oyunlarla gtx970 serisinden atıyorum 5 kart ile test edilse bir fikir edinilebilir diye düşünüyorum.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Yazınızın sonunda güzel noktalara değinmişsiniz.

    Bu olayın daha kesinkes kanıtlanmış bir hali ortada yok.Zaten bazı kullanıcılarda sorun olup, bazılarında olmaması olayın tam anlamıyla bir çelişki olduğunu gösteriyor.

    Bir tek testi baz alarak bu kart 3.5GB + 0.5GB mantığında çalışmaktadır demeyi de siz de hatalı ve yanlış bulmuşsunuz.Benim de en çok kızdığım noktalardan birisi bu noktadır.Bu konunun açılış amacı maalesef kötü yerlere gitmeye başladı.Çünkü; insanları bilgilendirmekten çok bir markanın fanatikliğinde kendini kaybetmiş, birbirini bir şekilde ezmeye çalışan insanların laf dalaşını izliyoruz resmen.Çok ileriye gidenlere de gerekli yazıları yazarak konu içerisinde görüldüğü gibi gerekli cevapları veriyoruz.

    Bu olayın "bağımsız" olarak tabir edebileceğimiz güvenilir bir kurum tarafından veya burada yapacağımız kullanıcı incelemeleri ile denetlenmesi lazım. Tabii ki böyle alakasız testlerle değil, adam gibi oyunlarda denetlenip, 0.5GB kısmında herhangi bir takılma, FPS düşüşü olup olmadığına bakmamız lazım.

    Sizin de belirttiğiniz gibi NVIDIA'nın bu 0.5GB'lık alanı ne şekilde kullanılabilir olarak tasarladığını biz bilemeyiz ve bu kadar büyük bir firmanın bu tarz bir hata yapacağını da ben halen düşünmüyorum.

    NVIDIA açıklama yapmış deniyor, tamam yapmışta adamlar bunun böyle tasarlandığını ama bir sorun oluşturmayacağını belirtmişler ve bunu bazı kullanıcı testleri ile de görüyoruz.Bundan dolayı bu benchmark olayı artık bana karalama kampanyası gibi gelmeye başladı.

    Sonuç olarak bunun tek çözümü tarafsız birileri tarafından bu durumun incelenmesi ve irdelenmesidir.Akabinde bizim için benchmarklar, varsayımlar değil oyun testleri önemlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amazondan aldığım GTX970'im için, durumla ilgili iletişime geçtim. 56$ refund ettiler :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omeroksuzler -- 26 Ocak 2015; 2:38:41 >
  • Nvidia teknik elemanının kendi testleri ve açıklaması.

    Evet 970 in memory yapısı biraz farklı ve bu 0.5GB'lik vram bölümünün kullanıldığında performansa etkisi 980 le kıyaslandığında %1-3 civarında. Kart 256bit, ana başlıkta söylendiği gibi daha düşük değil.

    Yalan reklam , sunum cevaplarına gelince. Bu ilk kez olan bir durum değil, Nvidia ve AMD bunu daha önceleri pek çok kez yaptı ve hala da yapıyorlar pazarlama stratejisi olarak.

    R9 295X2 8GB Vram kart olarak kutusunda sunuldu satıldı, normalde 4GB idi. Aynı şekilde Nvidia 295 kutusunda 1792MB olarak satıldı, 896MB idi...

    >>> Sonuçta alttaki tabloya bakarsanız , "<3.5GB setting" kısmı, 3.5GB dan az Vram kullanımı durumunu ve ">3.5GB setting" kısmı ise 3.5GB dan fazla Vram kullanımı, yani 0.5GB lık bölümünde kullanıldığı durumu gösteriyor.



    https://store.donanimhaber.com/4d/d3/1e/4dd31eb6ce70c21b95e941804519eb0b.png

     GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!


    Gerçek tarafsız kullanıcı testleri için buraya bakabilirsiniz.http://www.guru3d.com/news-story/does-the-geforce-gtx-970-have-a-memory-allocation-bug.html

    970GTX kullanıcıları, içiniz rahat olsun. Evet kart 3.5GB lık temel Vram kısmını olması gereken hızda , ve 0.5GB lık Vram kısmını olması gerekenden çok daha yavaş kullanıyor, ama bazı sitelerde lanse edildiği gibi performans farkı bahsettikleri gibi çok yüksek değil. Max %1-3...

    Kısaca, buradaki en büyük sorun, Nvidia'nın bu pazarlama stratejisi ve bu konuda bize karşı dürüst olmaması.. %1-3 lük performans kaybı değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazypilot -- 26 Ocak 2015; 2:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazypilot

    Nvidia teknik elemanının kendi testleri ve açıklaması.

    Evet 970 in memory yapısı biraz farklı ve bu 0.5GB'lik vram bölümünün kullanıldığında performansa etkisi 980 le kıyaslandığında %1-3 civarında. Kart 256bit, ana başlıkta söylendiği gibi daha düşük değil.

    Yalan reklam , sunum cevaplarına gelince. Bu ilk kez olan bir durum değil, Nvidia ve AMD bunu daha önceleri pek çok kez yaptı ve hala da yapıyorlar pazarlama stratejisi olarak.

    R9 295X2 8GB Vram kart olarak kutusunda sunuldu satıldı, normalde 4GB idi. Aynı şekilde Nvidia 295 kutusunda 1792MB olarak satıldı, 896MB idi...

    >>> Sonuçta alttaki tabloya bakarsanız , "<3.5GB setting" kısmı, 3.5GB dan az Vram kullanımı durumunu ve ">3.5GB setting" kısmı ise 3.5GB dan fazla Vram kullanımı, yani 0.5GB lık bölümünde kullanıldığı durumu gösteriyor.



    https://store.donanimhaber.com/4d/d3/1e/4dd31eb6ce70c21b95e941804519eb0b.png

     GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!


    Gerçek tarafsız kullanıcı testleri için buraya bakabilirsiniz.http://www.guru3d.com/news-story/does-the-geforce-gtx-970-have-a-memory-allocation-bug.html

    970GTX kullanıcıları, içiniz rahat olsun. Evet kart 3.5GB lık temel Vram kısmını olması gereken hızda , ve 0.5GB lık Vram kısmını olması gerekenden çok daha yavaş kullanıyor, ama bazı sitelerde lanse edildiği gibi performans farkı bahsettikleri gibi çok yüksek değil. Max %1-3...

    Kısaca, buradaki en büyük sorun, Nvidia'nın bu pazarlama stratejisi ve bu konuda bize karşı dürüst olmaması.. %1-3 lük performans kaybı değil.


    Yalan reklâmı, atanabilir bellek verialanına değil, "veriyolu genişliğinde" yapıyorlar demiştim. Tekrarlıyorum. Başka hiçbir kartta böyle bir durum bildiğim söz konusu olmadı, olduysa paylaşabilirsiniz.
    Kart 256 bit değil, 64 rop olmadığı gibi. Fillrate testlerinde bu değerleri sağlayamıyor.

    Biraz gayretle daha iyisini yapabilirsiniz. Hokkabazlıkla "gerçek" bulduğunuzu iddia etmenin alemi yok. Guru3D kullanıcı değil, editör. Nvidia'nın açıklamasının kaynağını da paylaşmadığınızı hatırlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 26 Ocak 2015; 2:52:28 >




  • donanımcı123 kullanıcısına yanıt
    Olabilir, aynı uygulama farklı şartlar altında da farklılık gösterebilir. Erişim paterni ile buna benzer şeylerden bahsediyorum. Yani belleğin normalde nasıl adreslendği nasıl erişildiği, belli bi noktadan sonra (ram doldukça) nasıl farklılık gösterdiği durumları vs.

    Destek olayı da erişim paterni ile arasında nasıl bi ilişki olduğuna göre olabilir (ama bu bi özellik vs. gibi bişey olmadığından bu şekilde nitelenmemeli). Yani FC4 FC3 ile aynı temel motoru kullanıyor, bunun bikaç ıvır zıvırnı biliyorum, burda kullanılan render yöntemleri böyle böyle bi bellek erişimi ortaya koyarken AC herşey max iken farklı bi patern ortaya koyuyor, bu da ram doldukça davranış şeklini değiştiriyor şeklinde olabilir.

    bu ne demek ? Eğer önceden bahsettiğime benzer şekilde ise işleyiş yapısı(gpu'daki birimler birbirleri ile bellek ile iletişime geçemiyorsa), yani bellek kullanımı belli bi seviyenin üstüne çıktıktan sonra GPU'nun belleğe erişmesi için yeterli kaynak kalmıyorsa(crossbar'ın işleyişi kırpılması yüzünden) ve bu yüzden gecikmeli erişimler oluyorsa, GPU+Driver da bu durumu en az güncellenmesi gereken en az önceliğe sahip olan az görsel farklılık yaratacak verileri bu erişimde sorun yaşanılan bellek alanına atarak idare etmeye çalışıyorsa , oyun deneyimi olarak her zaman problem çıkartmayabilir. Uzun bi cümle oldu ama anlatmak istediğim şey için yeterli sanırm.

    Belleğin kullanım şekli Dx'de süper özgürce imkanlara sahip olmasa da, programcı + driver yönetim imkanlarına sahip. Yani programdan programa belleğin nasıl kullanıldığı çok fazla değişkenlik gösterir. Dahası, programcı-program herhangi bişeyi anlık olarak %100 lazım olmasa bile bellekte tutmaya çalışabilir. Sürekli kullanılması gerekmeyen, GPU tarafından cache edilmiş şeyler hala RAM'da yer alabilir. Yani RAM illaki ve sürekli şekilde %100 kullanım zorunluluğu olan tex. veya GPU'nun okuduğu yazdığı veriler ile dolu olmak zorunda değil. işletim sistemi-driver VRAM'ın tamamının nasıl kullanılacağı, yetmediğinde hangi şart altında nasıl swap yapacağını belirleyebilir, veya daha dolmadan bile belli nedenlere bağlı olarak swap yapabilir.

    PRoblem olmayan durumlarda, yukarda dediğim gibi oyunun bellek erişimi veri işleme şekli driverın uygun görmesi vs. aklına ne gelirse, önceliği olmayan, göreceli olarak az miktarda erişim gerektiren vs. gibi durumlarda, yani yavaş erişildiğinde sorun olmayan veya yüksek bw istemeyecek veriler için, driver-GPU belleğe erişim yavaşladığında bu yavaş alanları bu bahsettiğim acil olmayan erişimler için kullanıyor olabilir. Tıpkı VRAM yetmediğin swap yapılırken yeni verinin tamamının sistem belleğine swap edilmeyip, ihtiyaca göre ayarlanması gibi davranıyor olabilir. VRAM doluyken göreceli olarak yavaş erişilmesi problem olmayan herşey sistem belleğine swap edilmesi nasıl her zaman ciddi problem olmayabiliyor, ona benzer durum olabilir.

    Ama dediğim gibi bu GPU'nun bu şekilde değişik bi yapısı olmadığı anlamına gelmez. Zorlayıcı koşullarda her durumda 980 gibi davranabileceği anlamına da gelmez.

    970'lerin farklı konfigurasyonları da olabilir ilk sayfadaki msjlarımda ss linki var. Nvidia GPU'nun tam olarak nasıl kırpıldığını veya farklı kırpılma durumunda da 1-1 aynı koşulların geçerli olup olmadığından bahsetmedi. 3 tane farklı 970 konfigürasyonu olabiliyor 13 SMM ile. Meselahttp://i.imgur.com/QcixYMl.png?1 böyle bi yapısı olan GPU sorun çıkartırken http://i.imgur.com/yifqII6.png?1 bunun gibi yapısı olan GPU sorun çıkartmıyor olabilir.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Sayın Mete Can Karahasan.

    Bu durum bir Guru3d forum kullanıcısının açtığı "970GTX sorunu..." başlığından alevlendi ve farkına varıldı , ve birçok tartışmaya neden olup birçok forumda , websitelerinde dile getirildi ve bütün dünyaya yayıldı.
    Açılan ilk bu başlık malesef Nvidia AMD kavgaları yüzüden kapatıldı ve Guru3d kurucusu "Hilbert Hagedoorn" tarafından bu konu ana haber konusu yapıldı, kullanıcı yorumuna testlerine tekrardan açıldı.
    Hilbert Hagedoorn tarafsız testlerine en çok güvenilen insanlardan birisidir. Nvidia teknik kişisinin ilk cevabı , sadece guru3d değil diğer bazı review sitelerine de yollandı diye biliniyor ki alttaki linkte kendisini görebilirsiniz. Ayrıca önceki mesajımda bende verdim resim olarak.
    Benim Türkçem iyi değil kusura bakmayın, ama eğer sizinde ingilizceniz iyi değilse dostlarınıza çevirtebilirsiniz alttaki link yazılarını ve açıklamalarını.

    http://www.guru3d.com/news-story/does-the-geforce-gtx-970-have-a-memory-allocation-bug,50.html

    Size link veriyorum hala KAYNAK soruyorsunuz. Bu olay Guru3D den dünyaya yayıldı.

    Hangi "hokkabazlıktan" bahsediyorsunuz?




    Gelelim bu Vram Cuda test programına ve bu programın yapımcısı NAi adlı kişiye.

    Nai'nin Vram test programı ve source codelarını burada bulabilirsinizhttp://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=1435408&p=16868213#post16868213
    Nai'nin bu vram test programı ilk olarak 970 testlerinde Guru3D de bu kapatılan başlıkta , VE overclock.net de "Mrkk" tarafından kullanıldı >http://www.overclock.net/t/1535502/gtx-970s-can-only-use-3-5gb-of-4gb-vram-issue/170#post_23443729

    Yeniden tartışmaya açılan başlık : http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=396471



    Ayrıca. "NAi", yani bu Vram cuda test programının yapımcısı, bu programın sadece VRAM bandwith'ini değil, bütün cuda global memory sini test ettiğini de açıkladı, ayrıca son 500mb lık kısımda bug / hata olabiliceğini de dile getirdi...

    "The benchmark measures "actually" not the DRAM bandwidth but the bandwidth of the "global memory" s in CUDA. The global memory in CUDA is a virtual memory space, which includes not only the DRAM, the GPU but also DRAM areas of the CPU. "

    >>>http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4999973&postcount=807 <<< (tek link veriyorum, diğer gerekli kaynak linkler orada var)
    https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=en&u=http://www.computerbase.de/forum/showthread.php%3Ft%3D1435408%26p%3D16917097#post16917097
    https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=de&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.computerbase.de%2Fforum%2Fshowthread.php%3Ft%3D1435408%26page%3D7%26p%3D16912375%23post16912375&sandbox=1



    Ayrıca NAi bu durumu da dile getirdi, son 500mb lık kısımdaki ölçümlerde hata olabileceğini de söyledi :

    "There's also bug in his benchmark involving CUDA where the last 500MB isn't actually VRAM bandwidth but is actually limited by PCI-E because for some reason the memory allocation is experiencing tons of page faults. This means that the benchmark is actually swapping out to system RAM for the last 500MB."

    Diğer bir kartla 760GTX bu hatanın kanıtı :
    760GTX Nai vram cuda test program sonucu : http://www.computerbase.de/forum/attachment.php?attachmentid=469828&d=1422124158 Aynı sorun 970teki...


    Sonuç : Biraz daha sabredin, bekleyin, NAi bile benchmark programında hata olduğunu , bugların olduğunu söyledi kabul etti, bu yüzden güvenilir forumlarda ki son testleri bekleyin. Nvidia'nın en son testlerini , bulgularını ve açıklamalarını bekleyin. (guru3d ve diğer yerlerdeki gönderilen Nvidia teknik kişisinin açıklaması sadece belli review sitelerine gönderilmiş olabilir). Kısaca biraz daha sabredin.



    edit :

    yapılan son testlerde 750 den 980 e kadar Vram Cuda Benchmark testlerinde son 500mb lık kısımda tutarsızlık var.

    Bir daha yazıyorum 660 660ti 670 750ti 760 vs vs testlerde de aynı sonucu vermiş, yani bu kartlarda mı 970 gibi aynı 2 parça Vram kullanıyor? Yoksa TEST mi tutarsız?

    üstte verdiğin 760GTX testine de bakmayı unutmayın, ayrıca bu linkteki testleri ve yazıları da bir zahmet okuyun, çevirtip okuyun.

    https://translate.google.com/translate?depth=1&hl=en&rurl=translate.google.com&sl=de&tl=en&u=http://www.computerbase.de/forum/showthread.php%3Ft%3D1435408%26p%3D16917097#post16917097

    Ayrıca NAi'nin büyük kırmızı yazısını da okuyun çevirtin lütfen.


    970 sahipleri, biraz daha sabredin açıklamalar için ve birçok test için.


    EKSTRA NOT: Bu forumdan onlarca çok değerli insan uzaklaştı gitti ve bir daha da geri gelmedi. Ve artık bunun nedenini çok çok daha iyi anlıyorum.

    Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazypilot -- 26 Ocak 2015; 4:21:11 >




  • Konuyu incelerseniz "tek" bir testi değil, bir model ürünü tartıştığımızı farkedersiniz. OCCT, GPU-Z, MSI Afterburner gibi monitör programlarla ekran kartı kullanımını inceleyebileceğinizi paylaştım. Ortaya somut farklı hiçbir şey katmadan katkınız sınırlı kalıyor. Büyük çıkarımlarınıza altyapıyı önceden paylaşılmış kaynaklardan çok, kendi bireysel kaynaklarınızla hazırlamanızı rica edeceğim, tekrar. İpin ucunu yakalamaya çalışıyorsunuz, anladığımı size belirtmek isterim.
  • Karalma kampanyasına >> cadı avına dönüşmesi iyi bişey değil kabul.

    Gerisi için bence biraz ters düşecez. Çoğu durumda problem çıkartmayan problemli bi yapı ise bunu gözardı etmek de doğru değil bence. Biraz paradox gibi oluyor bu, problemli ve sorun çıkartmıyor, problem çıkartma ihtimali de belli koşullara bağlı, ama bu koşullarla karşılaşma ihtimali de düşük gibi mi? Son kullanıcı açısından bakıp buna kusurlu güzel gibi de bakıp bana 3 sene yeter gibi de bakılabilir, Nvidia'nın imajı zedelendi meğer ne işler çevirmeye çalışıyorlarmış iyi ki bunu buldular gibi de bakılabilir. Alacak olan vs. nin dünya görüşüne göre artık.

    Yeterince detayına inmek için Nvidia'nın bi sürü şeyi açık etmesi gerekeceğinden bağımsız inceleme olamaz malesef. Yani bağımsız bazı insanları alalım olayın iç yüzünü anlatalım, NDA imzalatalım şartlar belirleyelim, bu kişiler de vatandaşa NDA çerçevesinde anlatılmasına müsade edildiği kadarından bahsetsin, olamaz yani NVAPI'yi kullandırtmak için bile senden NDA istiyor Nvidia.

    Kullanıcı olarak herkese tavsiyem, öncelikle firmalara karşı öcü gibi bakmaları, duygusal bağ kurmak yerine sürekli kötü bişey yapmak için fırsat kolluyacaklarını aklımızın bi tarafında tutulması olur. İnsanlar teknoloji firmalarına karşı dünyadaki kötülüklerden izolelermiş gibi bakma eğilimi içindeler. Bunun altındaki gerçek tehlikelerin farkında olanlar ise silikon yatırımcıları (silikona yatırım yapmayı göze alanları o yüzden kolay kolay bulamazsın). Yatırımcı çekmekte zorlanılır çünkü çok fazla teknik detayı olan ve yatırımcıyı söğüşlemekten tut yatırımı değersiz hale getirecek çok fazla olasılık var(göreceli olarak uygulamalı bilimler temeli de buna girer belki). bunun konuyla alakası, firmalar kullanıcılar inceleyenler veya başka bi şekilde su yüzüne çıkartılmadıktan sonra her türlü hile hurda 3 kaat vs. yapmayı göze alırlar. Eğer bi sorun varsa, bunu farkettirmemek için az bi yatırım gerekiyorsa bu yola girerler. Eğer PR kampanyası ile bunun etrafından dolaşabilirlerse yaparlar. Eğer 6 ay sonra düzgün halini yeni ve 1 üst model gibi çıkartabiliyorlarsa bunu da yaparlar. Yani bütün kaynaklarına rağmen bütün teknoloji firmaları bu devirde bu imkanlarda bile hata yapmaktan izole bi konumda değiller. Haswell 'deki TSX için o kadar yazdık çizdk, o kadar beklentiye girdik, Intel o kadar PR'ını yaptı, çıktıktan sonra özel demolar ile +%30 perf gösterisi de yapıldı, ama noldu? Buglı olduğu ortaya çıktı, bios update ile kapatıldı. Ürün geri toplatılması ancak ve ancak hayati derecede önemi varsa olur. Bu devirde olmayacak olan kısım toplatılma gerektirecek kadar ciddi hatanın olması durumu. Intel zmanında Pentium division bug yüzünden bile getirin hepsini geri alıyorum olayına girmedi(yada ben öyle hatrlıyorum).

    PR'ı imajı iyi yöneten firmalara karşı ise bence daha hassas olunması gerek. Çünkü hem hiçbişeylerini açık etmemeye uğraşırlar, hemde bi şekilde bişey açığa çıktığı zman da kedidir kedi ayağına yatmaya daha meyilli olurlar. Zamanında Nvidia AMD'nin kendilerinin verdiği bilgilere erişmek için şimdi insanlar deneme yanılma ile bilmem kaç takla atar konumdalar. Hiç alakası yok ama yazmazsam çatlarım, AMD CAL_IL desteğini kesince başımıza ne işler açıldı zamanında, 7970'de eski CAL_IL kodları doğru düzgün çalışmadığı için koca cihazların işe yaramaz noktasına gelmesine ramak kalmıştı.

    Nvidia'nın bahsettiği şey : tasarım gereği denilmesi Maxwell'deki artan verime katkısı olan yapıları kırparken(crosbar mevzusu), bu kırpılmış yapılar belli şartlarda problem çıkartıyor olabilir. Ama Nvidia bunu idare edecek altyapı kurmuş olabilir (yukarki msj'da yazdığım öncelikli olmayan verileri burda tutmak gibi). Yada bu 970'i 12 SM yapsalardı sorun olmayacaktı, ama 13 SM ile asimetri oluştu, 12SM'nin perf'inin çok düşük 14 SM'nin çok yüksek olduğuna karar verildi, takımlara bi şekilde 13 SM ile bu sorunu çözmenin-etrafından dolaşma görevi verildi ve sonucunda bunlar açığa çıkmış da olabilir(sonuçta ürün sınıflandırma ile alt seviyede çalışanlar arasında hiyerarşik düzen var).

    En başta dediğim gibi büyük olasılıkla problem çıkartmıyorsa almak isteyen bunu dikkate almalı, hangi şartlarda etkiliyor bunun peşine düşmeli mesele açığa çıktıktan sonra. Sonrasında o şartlara denk gelir mi gelmez mi ona göre karar vermeli veya kabul etmeli.

    Diğer taraftan da oyun deneyimine olumsuz etkisi olmamasına rağmen (veya o durumlar için), böyle bişey yoktur gibisinden yaklaşmak, olur o kadar önemli değil demek, karalama peşinden koşanların aksine hadi yeter gereksiz yere uzatılmasın gibisinden gömmeye çalışmak da doğru değil bence(hepsini yapmaya çalışanlar var sonuçta).




  • Nvidia teknik adamının yazısı malesef önceki silinen başlıkla birlikte silinmiş, ama burada konu silinmeden önce alıntılamayı başarmış bir arkadaşımızın yazısını buldum. Kaynak olarak alabilirsiniz, ManualG nvidia sorumlusudur. ManualG diye aratmanız yeterli google da. Yada burda bilen arkadaşlar belki vardır.

    http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4999952&postcount=790

    Resim olarakta veriyorum , o konu başlığının da silinmesi durumunda.
    "manualG responded to the issue" diye başlayan kısım...
    http://i.imgur.com/dDS6rmn.png


    Arkadaşlar biraz daha sabredin, NAi bile programında hatalar olduğunu kabul etti, 660 dan 980 e varan testlerde üstte verdim linkleri, programda tutarsızlıklar var. Ama bu 970 te yaşanan FPS düşmeleri malesef var, kullanıcı testleri de var, özellikle MSI kombuster ve benzeri testlerde kendisini daha çabuk belli ediyor. Nvidia durumun farkında ve Nvidia Destek / support kısmına da yazarsanız size aynı cevabı vericeklerdir. Kısaca durumun farkındalar ve sorunun kaynağını ve çözümünü bulmaya çalışıyorlar.


    Herkese bol sabırlar diliyorum bu forumda... Giden büyük üstatlara da sonsuz sevgi ve saygılarımı sunuyorum.


    @Mete Can Karahasan, kusura bakmayın, google translate ile yazınızı çevirdim fakat anlayamadım. Size de iyigeceler.
    edit: Hocam yapmayın AllahAşkına, ben buraya size bilgi taşıyorum, doğru dürüst olarak, gecenin bu saatinde kaynak vererek ve yamuk Türkçem ile iki de bir çeviri yaparak, anlamaya çalışarak.


    @Rubisco, google translate ile biraz anladım, ve sonuna kadar katılıyorum size. Nvidia bu durumu bütün teknik özellikleriyle ve dürüstçe açıklamak zorunda, ve eğer açıklamaz ise çok imaj kaybedicek. En ufak ayrıntısına kadar açıklamalı, dürüst olmadığı kısımları paylaşmalı. NDA vs unutup , gizli saklı vs unutup , ne ise paylaşmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazypilot -- 26 Ocak 2015; 5:02:54 >




  • Nvidia ayıp etmiş fakat 2k vs ile kartı bu denli uçlarda kullanmayacağım için bugün olsa yine alırdım. ayrıca markalarla duygusal bağ kurup saçmalayanlar için Allah'tan akıl fikir diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marxx -- 26 Ocak 2015; 5:01:08 >
  • crazypilot C kullanıcısına yanıt
    quote:

    üstte verdiğin 760GTX testine de bakmayı unutmayın
    Büyük ihtimalle monitörsüz çalıştırmamıştır.

    780 / 780ti 670 ile bahsedilen düşüşün olmadığını gösterenler de var. Yani fazla genelleme de yapılmamalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    üstte verdiğin 760GTX testine de bakmayı unutmayın
    Büyük ihtimalle monitörsüz çalıştırmamıştır.

    780 / 780ti 670 ile bahsedilen düşüşün olmadığını gösterenler de var. Yani fazla genelleme de yapılmamalı.

    Evet malesef çok tutarsız sonuçlar var. Dwm açık, chrome açık (i7 igpu kullanmadan) 760 testi yaptım ve sorun yok, > http://i.imgur.com/iBXsnEv.png

    Neogaf'tan ayrıntılı sentetik test (msi kombuster), Farcry4 ve WatchDogs ,http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=149081753&postcount=700
    Kesinlikle kartta bir sorunlar var 3.5GB tan sonra diyor ve 980 ile değiştiriceğini söylüyor, ayrıca oyunlarda 3.5GB > sınırına ulaşmanın çok zor olduğunu da vurguluyor.

    Dediğiniz gibi Nvidia çok ayrıntılı açıklamalar yapmaz ise, çok imaj kaybedicek.


    edit: Gigabyte GTX 970, bios update ile 3.5GB problemini çözdüğünü söyleyen birisihttps://forums.geforce.com/default/topic/806255/geforce-900-series/psa-gigabyte-has-just-released-new-bios-update-for-all-gtx-970s/post/4432322/#4432322



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazypilot -- 26 Ocak 2015; 7:06:03 >




  • crazypilot C kullanıcısına yanıt
    Onlar açıkken ne kadarının swap edildiğine bakabilirsin. Belli ki bi şekilde swap yapmış düşüş olmamış. Ama tamamını swap yapabilmesini ne sağladı bilmiyorum.
  • Kart 3.12gb dan sonra, en az 3/2 performans kaybına uğruyor, yani 3gb kart gibi davranıp, oynadığın oyun için 3gb fazlasını kullanmaması için dua edeceksin, yoksa resmen cortluyor sistem, 960 ın 4gb ı çıkarsa incelenip bi sıkıntı yoksa ona göre alınması daha iyi olur

     GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!
  • crazypilot C kullanıcısına yanıt
    hocam bunu hangi ramle yaptı adam muhakkak dediğim gibi bi sistemde yapmıştır
    sen ram slotunu ram frekansını artırırırsan zaten o 0,5gb yavaş değil hiç olmasa bile farkı kapatabilirsin
    şu an 4gb ramim var ekran kartım 1 gb ama paylaşılan sistem belleğiyle birlikte 3gb ediyor işte bu yüzden mordorda high yapınca takılsada oynuyor kitlenip kapanmıyor

    4 slot ddr4 takan arkadaşımız vardı cevap vermedi henüz 4 slot 16gb 3200 mhz bant genişliği zaten ortalama bi ekran kartı kadar oluyor 2011 soketin bellek kontrölcüsüde işin kaymağı 8gb'a kadar ayırması lazım 4de ekran kartından oooo işte o yüzden fark %1-3

    yani nvidia haklı falan değil performans açığını biz başka yerden kapatıyoruz
  • guru3D forumunda bu sorun ile ilgili konu 36 sayafaya ulaşmış, kullanıcılardan gelen bazı testler var hala

    özellikle @Final8ty nikli üyenin paylaştığı video da 970 ve 980 in bellek kullanımı dikkatimi çekti

    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=396471&page=36





    aynı konudan başka bir kullanıcının paylaştığı video, muhtemelen izlemişsinizdir




    tpu forumunda da konu açmışlar

    http://www.techpowerup.com/forums/threads/gtx-970-memory-allocation-issues.209203/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 26 Ocak 2015; 11:55:21 >




  • Yani illa karti satacazGTX 980 almak icin yeni bahane cikti
  • uydurmuyor arkadaşım açıklama silinmiş, ben de gördüm o açıklamayı
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.