Şimdi Ara

GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.539
Cevap
9
Favori
59.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuoni

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiqhWoltage

    Benim gördüğüm ve anladığım kadarıyla sıkıntı belleğin tamamını kullanamamakta... Gtx980'nin 4gb vram kullanabildiği konsol portlu far cry 4, watch dogs veya shadow of mordor, crysis 3 gibi bazı oyunlarda gtx970 ile 3.5gb'ı geçememen. Gtx980'nin 4gb'ı doldurduğu aynı ayarlarda gtx970'in 3.5gb'ı geçememesi ve bu 500mb'lık kısmı dolduramaman gtx780'e yaklaştırıyor tabi kartı. Bu durumu 1080p'de de köşe yumuşatmayı özelliklerini yükselterek görebilirsin aslında ancak daha çok 2k-4k'da özelikle SLI kullanıcıları için bence önemli bi problem. Yani kart 4gb ama tamamını kullanamadığın bi 4gb.

    Gtx970 ve Gtx970 SLI kullanıcıları denesinler bakalım 3.5gb üstü görebiliyorlar mı diye bakalım. Buraya da izlenimlerini yazabilirler.

    Maalesef kardeşim göremiyorum.970 Sli kullanıyorum ve bu sorun uzun zaman önce dikkatimi çekmişti.Dsr sqayesinde çözünürlük arttırınca oyununa göre 3.2 gb veya 3.5 gb civarına dayandığı yerden sonra çözünürlük arttırsamda bu değerleri geçmiyordu ve gpu kullanımı sona dayanmadığı halde performans düşüyordu.Sorunun işlemciyle alakalı olmadığıda kesin olduğundan yani 5960x gibi bir işlemci kullandığımdan kartlardan uzun süredir istediğim,hakkım olan performansı alamamaktayım.İnşallah Nvidia bu sorunu çözer yoksa benim gibi bir çok kişi kartlarını iade etme yoluna gidecektir.Bu bellek sorunu yüzünden 4k oynayabileceğim oyunu çözünürlük kısarak oynamak zorunda kalıyorum.Ayrıca bu sorundan kaynaklı olabileceğini düşündüğüm bir sorunum daha mevcut.Sistem ram miktarım 16 gb olduğu halde bazı oyunlarda,aniden masaüstüne atıp kullanılabilir ram miktarı düştü gibi bir uyarı alıyorum.

    diğer mesajlar belki dedirtirken sizinki kullanıcı görüşü gibi geldi bana ve hala çözmeye çalışıyorum bu nasıl bir hatadır diye.980'de yok sanırım böyle bir sorun kırpılmadığı için?16gb diye sanal belleği tamemen kapattıysanız ram az hatası almanız olası.

    Bende disk belleği dosyası yok seçili.Sistem ram miktarı azalınca hdd veya ssd'den alan tahsis etmiyor.Sizin demek istediğiniz buysa son bahsettiğim sorun farklı olabilir.




  • TechPowerUp'da işe el attı. "Usta kullanıcılar" tespit etti, gtx 970'lerin hepsi 3.3 gb sınırına yakalanıyorlar, kalan 0.7 gb verimli kullanılamıyor...
    Bu Nvidia'cılar da amma balık hafızalı oluyor. GTX 660 Ti'de aynısı yaşandı, 2 gb belleğin son 500 mb'ı üçte bir hızında erişilebilirdi. Hiç olmazsa o serideki kartların fiyatları bu kadar uçuk değildi, ayrıca başka orta seçenek vardı, 670 gibi. Kırpık 460, 660, ne zaman üst modeliyle aynı bellekte geldi ki şimdi de öyle olsun.
    [Kaynak]




  • O zaman 3.2 gb vram kullandığımız oyunda, detayları sona getirip vrami 3.8 gb kullanıma getirdiğimizde kartın performansının ciddi şekilde düşmesi gerekir değil mi?

    Ama böyle bir performans düşüşünü ne ben yaşadım ne de etrafımda bu kartı kullananlar yaşadı. Ben oyunlarda sıkıntı yaşayıp yaşamadığıma bakarım olayın benim için sorun oluşturması için 3.3 gb üstü vram kullanımı yaptığımda kartın performansının hissedilir derecede düşmesi, kartın yanıt vermemesi kitlenmesi veya ani fps düşüşleri yaşatması gerekir kartı aldığımdan beri üst düzey vram gerektiren 10 a yakın oyunda 3.3 gb üstü vram kullanımlarında hiçbir sıkıntı yaşamadığıma göre benim için bir sorun yoktur.

    Benchmark testlerinde çıkan sonuca kafayı takıp oturup ağlayacak halim yok

    Edit: Bu arada konuya hızlı girdik gtx 970 ler için bahsedilmiş sorun ancak çevremde gtx 970 kullanan hatta sistemlerini bizzat benim toplayıp kurduğum test ettiğim eş dost arkadaşım içinde yukarda yazdıklarım geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 24 Ocak 2015; 12:38:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    O zaman 3.2 gb vram kullandığımız oyunda, detayları sona getirip vrami 3.8 gb kullanıma getirdiğimizde kartın performansının ciddi şekilde düşmesi gerekir değil mi?

    Ama böyle bir performans düşüşünü ne ben yaşadım ne de etrafımda bu kartı kullananlar yaşadı. Ben oyunlarda sıkıntı yaşayıp yaşamadığıma bakarım olayın benim için sorun oluşturması için 3.3 gb üstü vram kullanımı yaptığımda kartın performansının hissedilir derecede düşmesi, kartın yanıt vermemesi kitlenmesi veya ani fps düşüşleri yaşatması gerekir kartı aldığımdan beri üst düzey vram gerektiren 10 a yakın oyunda 3.3 gb üstü vram kullanımlarında hiçbir sıkıntı yaşamadığıma göre benim için bir sorun yoktur.

    Benchmark testlerinde çıkan sonuca kafayı takıp oturup ağlayacak halim yok

    Edit: Bu arada konuya hızlı girdik gtx 970 ler için bahsedilmiş sorun ancak çevremde gtx 970 kullanan hatta sistemlerini bizzat benim toplayıp kurduğum test ettiğim eş dost arkadaşım içinde yukarda yazdıklarım geçerlidir.

    Konu başlığını 3.25 koydum ama birçok kullanıcı sorunu 3.5 gb civarında yaşamaktan bahsediyor. Bellek veriyolu dağılımı nasıl olabilir 13/8'lik arayüzde zihnimde canlandıramadım; ancak başlıktaki testte de belirttiğimiz gibi 0.75 gibibaytlık alanda yazım hızı üçte bir olacağı için geri kalan atanmış belleğin %100 atanması için gereken zaman aralığında %33 yazılabilir olması gerekli. Tam performansta 0.25 gb gibi çalışıyor olabilir. Bu sebeple 3.25 gb + 0.25 gb = 3.5 gibibayta kadar kullanıcılar yavaşlama hissetmeyebilirler.
    Evet, bahsedilen Nai kullanısının yazmış olduğu 39 kb'lık testimizin de referans bağlantısına ulaştık. Testi şimdilik Mega sunucularından indirebileceğiniz için tereddüt yaşayabilirsiniz denilmiş.
    Nai'nin Ölçütü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 24 Ocak 2015; 12:50:17 >




  • Hala bilinçsizce konuyu özümsemeden kartı direk savunmaya geçen çok bilmişler var. Kart kötü demiyor kimse sadece ram kullanımı ile ilgili anladığım kadarıyla donanımsal bir sorun olduğundan bahsediliyor ve yazılımla tam olarak düzeltilmesi zor diye bir ortak görüş var.
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Kartların hepsinde sorun yok , ki bu konu ocağın ilk haftasında gündeme geldi uzun süredir takip ediyorum. "Usta kullanıcılar" her kartta bu durumun olmadığınıda söylüyor Kartın kırpılmalar yüzünden bu durumda olduğunu düşünmekte çok saçma. GTX 660 Ti larda böyle bir sorun yoktu elimden 3 farklı modeli geçti

    Ha ben donanımsal bir sorundur şudur budur demiyorum olabilir. Yakında çözüm getirilecektir
  • turbo-powwer kullanıcısına yanıt
    Yabancı forumlarda çok sayıda kişi bu sorundan şikayetçi. Özellikle 2k ve üzeri çözünürlüklerde ciddi sıkıntılar çıkarttığı belirtiliyor.

    Kaynak

    Kaynak2

    Bir süre önce bende 970 sli düzenek kurmayı düşünüyordum. Ancak full hd de r9 290dan hızlı olan kartın 4k da r9 290 ın gerisine düşmesi vazgeçmeme sebep olmuştu (4k monitör kullanıyorum). Sorunun donanımsal bir sorun olduğu çokça dile getirildi. Çözüm olarak kartın 3.5 gb üzerinde bellek kullanımının engellenmesinden başka bir seçenek görülmüyor.




  • Donanımsal bir sorun gibi gözükmüyor, benzer kırpılmış laptop GPU'larında aynı testler sorunsuz sonuç verdiği için.
    OpenGL'li testlerde de gene bir sorun gözükmüyor. Bütün VRAM performans kaybı olmadan kullanılıyor.
    DirectX + 970 veya nadir de olsa 980'lerde ortaya çıkmış bir sorun gibi gözüküyor.
  • Fillrate testlerinde GTX 900 serisi hepsinden iyi görünüyor, zaten mimariye güç veren en önemli şeyler artan Rasterizer ve Rop miktarı, burada 52 adet olarak bahsedilen şeyin Rop değil SM birimleri olduğu belirtiliyor. Kepler mimarisinde döngü başına Rasterizer 8 piksel çıkış sağlarken Maxwell'de bu 16 piksel, kırpılmış Rop meselesi daha önce GTX 670'de de olması lazımdı 670-680 ikiside 32 Rop birimine sahip, 780 ve 780 Ti da 48 adet aynı Rop birimine sahip.

    Rasterizers/SMs/ROPs

    GTX 750 : 16/16/16
    GTX 750 Ti : 16/20/16
    GTX 760 : 32/24/32
    GTX 770 : 32/32/32
    GTX 780 : 40/48/48
    GTX 780 Ti : 40/60/48
    GTX 970 : 64/52/64
    GTX 980 : 64/64/64


    Kaynak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 24 Ocak 2015; 14:08:43 >




  • ozan387 kullanıcısına yanıt
    Yukarıda da yazdım ben sorunu çok önceden beri takip ediyorum bu sorundan bahsedileli yaklaşık bir ayı geçmiştir. Forumlarda yeni yeni açıldı konuları. Evet bir sorun var burası kesin. 970 ler NVIDIA nın tarihinin en sorunlu serisi oldu bu bir gerçek. Bir an önce çözülür(ama yazılımsa ama donanımsal(gerekirse değişim yapılmalı)) de kullanıcılar rahat eder
  • Bu arada tüm yazarlar bugünü beklemiş gibi incelemeler peşisıra dökülüyor. [Bu da ExtremeTech'ten Joel Hruska Abimiz]

    Konudaki tartışmaya bakarsak, olaya tam anlamıyla hakim, soğukkanlı yanıtlar verebilen yabancı kullanıcılar var. Ortada olan bitenin sıfır gizemi var diyenler mevcut. Bir tanesinden aktarıyorum:

    "Kartın kırpıklığı, işlevsel bütünlüğü ile girintili, atanmış belleklerin sistem belleği ile iletişiminden, çip yaklaşık olarak sadece 3.2 GB görüyor" denmiş.
    "Bu aşırı fireli yöntem eski bilgisayarlardaki dış ram alanlarını nasıl 640K'lık adres bölümlerine atadığına benziyor, 970'in kalan 0.8 GB'lık belleğine veri ataması eğer ki; kartın tümden seriliğini kaybetmesi umursanmıyorsa" denmiş.

    "Nvidia 970'i 4 GB bir kart olarak samimiyetsizce niteledi, rakibi olacak AMD'nin 290'ı da kırpık bir kart olsa da 4GB'lık bellek veri alanına tam rop erişimi sağlayabilen bir kart olduğu için - gtx 970'in aksine. Şayet Nvidia 970'i 3.2 GB bir kart olarak tanımlasa idi, olası alıcılar kartın 290'tan aşağı olacağını farkederlerdi", denmiş.

    "Hem Nvidia, hem de AMD geçmişte kırpık sürümlerinde gpu çiplerinin kullanıp adresleyemeyeceği veya faydalanamayacağı miktarda bellek miktarlarıyla kart sattı. Bazen incelemeciler bu gerçekliği ortaya koydular ve tabii dolayısıyla, Nvidia var olan GDDR5 çiplerini kullanıp da 4GB'tan daha az bellekli bir 970 yapamazdı", denmiş.

    "Bu Nvidia'nın sahtekarlığıdır, yani evet. Konsol çevirimlerinin VRAM'i su gibi içtiği, masaüstü kullanıcılarının bu oyunları daha da yüksek çözünürlüklerde çalıştırmak için daha bile fazla bellek miktarlarına ihtiyaç duyacakları, en iyi doku kalitesi seçeneklerini seçebilmek için gerek olacağı gün gibi aşikar. 2015'in sonunda bir 290 970'in karşısında AAA kalite konsol çevirimi oyunlarda daha yüksek doku kalite seçeneklerini desteklemede sağlam bir şekilde önündeki konumunu sabitleyecek", denmiş.

    "Nvidia'nın beklenmedik bantgenişliği sıkıştırma teknolojisi, 128 bit sınıfı kartlarıyla AMD'den 256 bit kartların daha iyisini çıkarmasını sağlıyor. Benzer şekilde 256 bit kartları da AMD'nin 512 bit veriyolunu alt edebiliyor; bu roplar ile bellek çipleri arasında sıkı bağlantı gerektirir. Dolayısıyla da Nvidia ropları gölgeleyicilere çok daha yakın ve sıkı bağlantıyla yerleştiriyor", denmiş.

    "Nvidia'nın bantgenişliği sıkıştırması ama doku sıkıştırmasına eş değil, dolayısıyla daha yüksek oyunlardaki daha yüksek doku seçenekleri maalesef halen GERÇEK miktarlarda VRAM gerektirir", denmiş.
    970'çiler şansınıza küsün.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Kapasite olarak durum dediğiniz gibi 52 Pixel olarak görünüyor. O zaman bu durumun yazılım veya bir driver güncellemesi ile çözülmesi düşük bir ihtimal diyebiliriz.Akabinde daha bu durumun tam anlamıyla hangi oyunda bir zarara yol açtığına ben denk gelemedim.Belki bir ihtimal GTA 5'te bir sorun olabilir ama bu oyunda Max Payne 3 devşirmesi gibi olacağı için bu kadar yüksek V-RAM kullanımları görmeyiz gibi.

    L2 cache'ler Maxwell'lerin başka bir artısı olarak görülüyordu Kepler'e göre.Ama bu son çıkan durumlar GTX 970 için iyi olmadı. Elde bütün potansiyeller ve bileşenler var ama kullanamadıktan sonra diyesi geliyor insanın.

    Tekrar edeyim daha bu durumun zorladığı bir oyuna denk gelmedim ama 2015 daha yeni başladı.Bu sene içinde gelecek oyunlar bakalım bizlere neler gösterecek ?
  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    İşin ilginç tarafı ise bazı 970 kullanızıları 3800 den sonra bazıları 3100 küsürlerden sonra bu durumla karşılaştı. Hatta 4044 te sorun yaşamayıp 4050 mb da sorun yaşayanlar vardı. İşte o zaman ortada olup bitenin gizemi 0 mı tartışılır.
  • Oyun durumu zorlamayabilir fakat oyuncular durumu zorlamak istemekte özgürlerdir.Çözünürlüğü yükselttikçe vram miktarıda yükseldiğinden bu durum için yeni oyun beklemeye çokta gerek görmüyorum.Hayırlısı işten eve geçince 2560x1440 monitörde dsr açıp 5120x2880 çözünürlüklerde test yapıp 4000 mb görmeyi deneyeceğim ama göreceğimi zannetmiyorum.
  • turbo-powwer kullanıcısına yanıt
    Gtx970'lerin bazılarında sorun olup bazılarında olmaması kullanıcılarla alakalı, kartlarla değil. Sorunlu ve sorunsuz diye ayıramayız burada gpu'yu. Bu noktada ancak donanımla değilde yazılımla alakalıysa durum böyle olabilir, bunun dışında kullanıcılar farklı oyunlarda, farklı çözünürlüklerde ve farklı ayarlarda oyun oynuyorlar. Aldıkları değerleri yorumlamaları da onların kapasitesine, bilgisine göre değişmekte. Bu nedenle her kullanıcı farklı yorum yapabilir kendi açısından, kendi gördüğü pencereden.

    Burada önemli olan bunlardan bağımsız, gerekli araçlarla bunu sayısal ve görsel anlamda kanıtlayabilecek kişilerdir. Ah burada gtx980 4gb bellek kullanıyor, aynı oyun, ayar ve çözünürlükte gtx970 atıyorum 3.3gb kullanıyor ve yine atıyorum bu da fps droplara neden oluyor diyebilecek kişiler lazım, böyle göstere göstere. Yoksa yazılanlar havada kalıyor. Bu senaryo farklı çözünürlükte ve oyunlarda denenebilir.




  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Sorun yaşamıyorum diyen öyle havaya demiyor hocam MSI AF den 4033 mb bellek kullanımını ve öncesi ve sonrası fps değerlerini SS olarak atıyor zaten onları kaale alıp söylüyorum

    Genel değerlendirmelere bakarsak bazı kartlarda yok bazılında var derinlemsine bir inceleme yapılması lazım
  • It may be the most popular performance-segment graphics card of the season, and offer unreal levels of performance for its $329.99 price, but the GeForce GTX 970 suffers from a design flaw, according to an investigation by power-users. GPU memory benchmarks run on GeForce GTX 970 show that the GPU is not able to address the last 700 MB of its 4 GB of memory.

    The "GTX 970 memory bug," as it's now being called on tech forums, is being attributed to user-reports of micro-stutter noticed on GTX 970 setups, in VRAM-intensive gaming scenarios. The GeForce GTX 980, on the other hand, isn't showing signs of this bug, the card is able to address its entire 4 GB. When flooded with posts about the investigation on OCN, a forum moderator on the official NVIDIA forums responded: "we are still looking into this and will have an update as soon as possible."

    Yazıya göre sorunu nvidia da kabul etmiş son satırı okursanız sonuç bu oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H.E.B Sup -- 24 Ocak 2015; 15:43:39 >
  • Nvidia sorunu kabul etmesine etmişte kartlar çıkalı 4 ayı geçti sanırsam ve yüzbinlerce satmıştır rahat belki milyon. Bunu piyasaya sürmeden önce farketmedi de şimdi nasıl fark etti ? Bunu sormak lazım. İnceleme siteleri, kullanıcılar vs. de hemen göremedi. Görenler de takmadı mı bilmiyorum ama davalık bi durum.
  • Arkadaşlar, dost acı söyler.
    Shadow of Mordor oynayanların tecrübesi olmasını bekliyorum. GTX 980 kullanıcısı bir yorumcu, kartının 4GB gördüğünü, arkadaşının GTX 970'inin ise 3.5 GB'ta sabit kaldığını ve takılmalar yaşadığını söylemiş.
    Kart oyunlarda sorun yaşıyor arkadaşlar, gpu yükünün %100'ü bulmadığının üstüne vurgu yapılmış. Test programları açıldığında sürücü direkt tanıyıp %100 ve 4GB atıyormuş. Dolayısıyla MSI'ın testine çok güvenmemenizi öneririm. Burada bahsi geçen Nai Ölçütü bir CUDA testi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 24 Ocak 2015; 16:27:10 >
  • Aynı şey amd'de olsa dolandırıcı denirdi ama nvidia'da olunca hata oluyor.Gtx 960 ta fos çıktı f/p olarak.Nvidia kendi kendini rezil ediyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.