Şimdi Ara

2015 CRV 1.6 Dizel 160hp ZF9 otomatik Geldi... (34. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.271
Cevap
53
Favori
186.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur.ozden

    Merhaba,

    http://www.motortrend.com/oftheyear/suv/2015_honda_cr_v_is_the_motor_trend_suv_of_the_year/viewall.html

    Her ne kadar Amerika için olan 2.4 litrelik benzinli motoru test etmiş olsalarda iç ve dışta kullanılan malzemeler ve dizayn aynı diye biliyorum, detaylı fotoğraflar ve inceleme var. Detay görmek isteyenler için faydalı olur diye gönderiyorum.

    3 fark olması lazım,
    1. Cam tavan yerine açılabilir sunroof oluyor US modellerinde
    2. Yan aynalarda 360 derece görüşü destekleyen kameralar var
    3. Otomatik vites eski tip yollu olanlardan

    Ben de eğer son anda vazgeçmez isem dışı gümüş içi siyah için Antalya'dan Ağustos başında teslim alacaklardanım. 1 TL dahi indirim yaptıramadım ve hediye alamadım, aksesuarda dahi indirim yapmadılar. Kesin alım için de kaporayı 10.000TL'e tamamlattılar. Zaten zam gelecek diyorlar da ben de burayı anlamıyorum "zaten ben de zam gelmeden önce aldım" ama... Ödemenin tamamını Temmuz sonunda istiyorlar çünkü.

    Neyse, bir çoğumuz gibi aracı ben de beğendim. Bugüne kadar sayamayacağım segmentleri dahi birbirinden çok farklı C ve D sınıfı sedan ve cross-over'lara epey epey baktım. Çok fazla araç test ettim. Bütçem 120.000 idi ama bir türlü istediğimi bulamadığım için 150.000 TL'ye kadar tamam fazlasını vereceğim hak etmese de nasılsa 5 yıl biniyorum aldığım araca dedim. Sonuç?

    CRV Hepsinden üstün müydü? - Hayır
    CRV Hepsinden ucuz muydu? - Hayır (sanırım hepsinin en pahalısı bu) 139.990
    CRV Hepinden konforlu muydu? - Hayır ama bir çoğundan iyiydi

    Ne arıyorum da bu araca tamam dedim? Kaldı ki satış temsilcisine çok derinlerde bir kaç soruma cevabı dışında, satım alımımı etkileyen bir söylemi de olmadı. Toplam 4 kez test ettim. Her biri değişik zamanlarda önceden hazırlanılmış ve farklı güzergahlarda farklı yol kalitelerinde idi. Asfalt, kum, arazi ve tali yol. Bir tek yokuş test edemedim. Antalya'da yokuş yok :)

    Bebek olduğu ve benim hobi malzemelerim de bir ton yer kapladığı arabada, 3 kişiyiz ama 5 kisi gibi dolu bir bagajla ve koltuktaki eşyalarla sürekli sehir içinde dahi böyle gezdiğim için aracı değiştirme kriteri olarak en önemli GÜVENLİ ve BÜYÜK bagaj, arka koltuk oturum rahat olan araç aramaya başladım (rahat dedim de c180 arkasına oturma anında kapıdan girme pozisyonu felaket kötü, oturduktan snra da felaket, ön yolcu koltuğu soldan vites kutusu olmayan büyük gereksiz konsol ve sağdan kapının tutacak dolguları ile bacakları resmen itiyor edepli otur ayırma bacakları dercesine, yaşlı biri otursa 1 saat sonra daralır, felaket kötü idi. CLA değildi bu arada :) )

    Genel olarak yukarıdaki ana kriterin yanında zamanla şunlar oluştu.
    - Şehiriçi Max 8 LT/100 km, şehirleraras 6.5LT civarı DİZEL yakıt tüketimi olan (benzinli de 10-11/8 lt idi sınırım),
    - kumda kaldığımda tam olmasa da 4x4 olan sadece önden çekişli olmayan, istediğimde arkasına güvenle römork tekne vs takabileceğim
    - Satacağım zamanın vergi rakamlarını düşünerek kimse almaz derdi olmadan 1.6 litre motor
    - Adam gibi otomatik vites (testlerde harika idi ama ilerisi için sanırım kumar oynuyorum inşallah sorun olmaz)
    - Elektronik komponentlerin olduğu, yok şunu al, 3 ay bekle, opsiyonda var ama bizde yok, getirmedik satmaz vs oyunlarının olmadığı içime sinen özellikleri barındıran
    - Makul süreler içinde teslim edecek - Kasım Aralık'a gün veren firmaları düşünüyorum da (Jetta, Passat, Mercedes, Toyota RAV4 daha bir çoğu)
    - Ağırlıklı haftaiçi eşim kullandığı için onun da rahatça park edebileceği ve hatta otopark özellikli (bu arçta yok ama geri görüş kamerası direksiyon pozsiyonunu referans alarak çarpışma halini simule ettiği için yaptığımız testde 3 kez her biri değişik karekterdeki yerlere park etmesini denediğimizde %100 ile tek hamlede park edebildiğini gördük. Sistem başarılı işlıyor kararımızdan sonra da otomatikpark özelliği çok önemli olmadı (Nissan'da bu özellik epey başarılı ancak Xtrail'de halen cam düğmelerinin aydınlatmasının olmaması anında testten sonra kaçmamı sağladı. Detayına girmeyeceğim ama CRV Xtrail'den çok üstün)

    Başlarda her araba da hoşuma gidiyordu fakat sonra araştırınca ya da testten sonra eksiğini buluyordum. Örnek Volvo S60. Çok değişik bir araç. Birçok kötü özelliğine rağmen beni almazsan üzülürüm diyor araba, anında sizinle bütünlük kurabilen ilginç bir sıcaklığı var. Sanırm güvenlik ön planda olduğu için bizde oradan vuruyor bizi. Konfor da gayet yerinde. Neyse... Araç adları vermeyeceğim dedim her örnekte tek tek isimler çıkmış. Yazayım hadi. Tüm araçlarla birkez test yaptım CRV ile 4 kez bilginize.

    Son 1,5 yıl içinde Octavia, Superb, Jetta, Passat, BMW 3.20'i son pazarlığı yapıldığı halde ve ultra özel bayi indirimi aldığım halde, Mercedes C180, Qashqai (her nasıl yazılıyorsa), Xtrail, Volvo S60, Citroen Picasso, Ford Max ve GrandMax, Citroen C5 (bu araba gerçekten iyi motor da güçlü olsa idi), Pegeout 508 (bunun da kesinlikle incelenmesini öneririm,, Superb çok büyük geliyorsa), incelemeye gitmediğim ve test etmediğim ama TR'da olmaysadık kesin onlardan birini alırdım dediğim Subaru Forester ya da Outback, Mazda CX-5. Test etmediğim ancak param olsa binerim ve CRV'deki eksiklikleri konfor olarak bana premium sunar diyeceğim araba da BMW x3. Ama donanımı ekleyince 200'leri buluyor :)

    Her birinin öne çıkan özelliği elbette var, hepsi mühendisliklerin eseri ve marka sahibi ülkenin prestiji, elbette iyiler, ancak bariz ya da gizli dezavantajları da var. Ya da ihtiyaca göre dezavantaja dönen durumlar var.

    İşte bu dengeyi doğru ve tarafsız tartıp yukarıdaki beklentileri de üzerine koyunca CRV almak 1. sıraya oturuyor. Pahalı değil mi peki, bence de kesinlikle en az 5.000 TL pahalı. Alternatif var mı başka? Olmaz mı, ama para 150.000 ve sıfır alınması gerekiyor ise ben bulamadım, önerilere açığım. Keşke BMW x3 benzinli olmasına rağmen 150.000 seviyesinde olabilseydi tam donanımla...

    Bence konu budur. Bugün aynı paraya CRV özelliklerinde daha konforlu bir araç sunulursa kesinlikle onu almak için siparişimi iptal ederim ama maalesef bulamıyorum.

    Epeyce uzatmışım, kusura bakmayın ilk yazılarımdan birisi o yüzden dökülmüşüm umarım faydalı olur.

    Bir de testlerimde yaşadığım tecrübe sonuçlarını paylaşayım. Toplam test 4 ve bunlardan birisi arka koltukta yolcu olarak idi. Her bir test en az 15km ve 30dk civarında aktif 20dk sürüş şeklinde idi. Farklı güzergahlarda ve tali yol, asfalt, yol çalışması nedeniyle kazıların başladığı arazi yol, köy yolu gibi değişik parkurlarda test ettim. Yokuş ve bol sulu alanda maalesef test edemedim.

    1- Motor sessiz dizel olarak bakıldığında

    2- Yol sesi bence yeteri ölçüde (130km/saat hıza kadar test edebildim trafik nedeniyle kısa süreli -10sn- tırtıklı asfaltda)

    3- 90km/saat hızlardan sonra rüzgarla birlikte aracın hızının da katılması ile ters ve yan yön esintilerde ıslık ya da üfleme duyumu çok erken ve BİRDEN BİRE başlıyor, kaç km hıza kadar devam ediyor ve ne kadar artıyor bilemedim ama aynanın KARE yapısı ve büyüklüğü nedeniyle (çok fazla büyük dikeyde) oluşuyor sanırım ve tahminimce x3, x5 serisinde de buna benzer durumlar vardır emin değilim belki 90 yerine 110'da başlıyordur ama SUV'ların genelinde bu ayna sesi problemi olduğundan bahsediliyor.

    4- Ön panel denildiği kadar da kötü plastik değil, belki sizler 150.000 üstü araçlara biniyorsunuz o zaman böyle hissetmeniz gayet normal ama 120.000 TL seviyesinden gelen biri için çok rahatsız edici değil. Xtrail tam bir plastik yığını.

    5- Frenleme dozajı çok yerinde ama panik frenlerde öne doğru akıp gitme var sanki 1-2mt fazladan yürüyor gibi geldi. 1750kg araç olunca sanırım bu da normal. Ama jilet gibi olduğu yerde tutuyor, direksiyonda zorlanma araçta yığılma sağa sola kayma yok, ve bu testleri asfalt, toprak, arazi, ıslak zemine göre diyorum.

    6- Hızlanma bence çok çok iyi

    7- Vites geçişleri ne desem, şiir gibi. Ben kulağımla dinleyip sayarken karıştırıyorum kaçta olduğumuzu, tıkır tıkır geçiyor dahi diyemiyorum çünkü geçiyor mu geçmiyor mu belli değil makine sadece hızlanarak yürüyor. Ani sollamalarda da birkaç sn içinde hızı alamasanız da ivme başladıktan sonra (2-3 vites birden düşüyor sanırım birden tork feci artıyor) ok gibi fırlıyor. Spor arabalarla 3.20i ile felan karıştırmayın lütfen, o hakikaten çok iyiydi ama adamın işi O konfor ve hız.

    8- Süspansiyonlara ben bayıldım, hemen bütün araçlarda yukarıdaki saydığım run flat ya da yolu iyi tutsun diye koydukları sert amortisör sistemlerine karşılık CRV çok iyi sönümlüyordu.

    9- Aydınlatma iç ve dış olarak birşey diyemıyorum test edemedim gece.

    10- Müzik sistemi sanki çalarken ok de dinlerken yetersiz gibi bir yükseklik var ama clear crystal değil gibiydi ama yetersiz değildi. Konfor çok üst olsaydı bu sırıtırdı ama o konforla bu ses sorun ettirmiyor.

    11- 4x4 etkisini mıcıra girerek test ettim 180 derece dönmem gerekiyordu orada, sağolsun belediye, sonra aynı yoldan kendi arabamla da geçtim, kendi arabamda daha zevkli idi kaya kaya döndüm :) Şaka bir yana CRV anında topladı sanki biri eliyle arabanın her yerinden doğrultma veriyor da sen yolda kal diye çabalıyorlar gibi (ki 180 derece viraj vardı ama hızım 20km/saat civarında)

    12- Bagajın arka koltukları toplaması harika, bagaj kapağı harika

    13- Cam tavan perdesi kapı camlarının kapanmasına (uzaktan kumanda ile) bağlı değil ama buna bir çözüm düşünüyorum, elektronik devre ile modify edeceğim sanırm Antalya'da 1 kez unutursan yandın :) Camlarda UV var gerçekten tepemde güneş var ama güneşin yakıcı etkisi ve ışını yerine homojen bir aydınlık hissediyorsunuz.

    14- Arkası çok çok iyi, fiskos sehpası atıp çay kahve içilir valla, orta bölme tam düz ve inanılmaz bir rahatlık.

    15- Araç büyük olduğu için mi şaşırdım bilmiyorum ama dönüş çapı çok iyi. Dar bir yerde rahatça dönebiliyorsunuz. Çok dar yerden bahsetmiyorum yanlış olmasın. Geri döneceksiniz araba döner mi diye düşündüğünüz yerler olur ya bu kütlesine göre büyük dersiniz, pay bıraka bıraka dönebiliyor. Benim hoşuma gitti. Belki de araç büyük olduğu için bir yanılsama da olabilir benimkisi. Araç büyük olunca yol küçük geliyorsa göze normalde dönebileceği yeri dönemez belki diye düşünmüş olabilirim. Oturuş yüksek olduğu için de yolun genişliği ufak gelmiş olabilir gözüme. Daha önce bu tarz bir araçla tecrübem yok çünkü.

    16- Direksiyon böyle ne diyeyim sanki titreşim hissi alınmış bilgisayardaki force feedback özelliği kapatılmış direksiyonlar gibi. :) Yoldaki tıkırtıları ya da arabanın genel seyrini algılamıyorsunuz. Nasıl desem sanki tekerlekler havada gibi. İyi mi, konfor açısından iyi, güvenlik açısından da sistem kendi kendisini koruduğu senin müdahalene gerek kalmadan kontrolü ele aldığı için sanırım normal. Ama memnun edici özellik bu, rahatsız olmadım.
    Sertliği ve benzeri her şey çok iyi. Ben çok beğendim. Sadece İNCE ve çok saçma geldi bu. Küçüklüğü çok güzel ama İNCE, net hissediyor ve rahatsız oluyorsunuz özellikle avuç içi ile manevra yaparken. Yumuşaklık ve sertlik de tam nasıl olması gerekiyorsa öyle (Örneğin BMW sert, Mercedes yumuşak gelmişti bana, firmaların genel karakteri tabii o, yıllardır aynı, araçların karakteri dedikleri konular. Avrupa araçlarını da özellikle premiumları diğerlerinden ayıran önemli unsurlardan biri bu zaten.).

    17- Tasarım olarak, önü bence çok hoş arkası da biraz daha dik inse o kamburluğunu biraz daha atsalar daha iyi olacak sankı. Bu hali ile 2013 versiyonundan daha iyi gibi geldi. Stoplarda hafif uzama ve tavana yayılma var ama emin olamadım sanki bagajın inme açısında da bir farklılık var. Daha az kambur geldi gözüme hoşuma gitti.

    18- Hafızalı koltuklar iyi de bizim gibi günde 3-5 kez eşim ve benim arabayı değiştiğimiz durumlar için hafızalı ayna da olsa imiş ya. Zaten aynaların pozisyonları belli onu da kaydedip aynaları da ayarlarsa iyi olurmuş. Bunu yüzde yüz test etmedim unuttum ama sanki aynalar hafızalı değil gibiydi. Bel desteğinin ayarı hafızalı değil bu arada biliyorsunuz, bunu ne hikmetse test etmiştim.

    19- El freni konusunda da yazayım, 3.20'de bile garipsemiştim elektronik el freni olmamasını. Bakındığım araçlarda sık sık hep elektronik el freni vardı. Sebebi de yeteri seviye eşya gözü alanı olsun ve teknoloji gelişimi nedeniyle idi. Bu arabada da yok, normal el freni var, ancak incelediğinizde göreceksiniz, sürücü koltuğuna çok yakın ve ince olduğu ve 45 derece tepeye de bakmadığı için (bazı arabalarda öyle) hiç rahatsız etmiyor ve yerden de daraltmıyor. Ama kol dayama alanını 2 bölmeli olmasını üst tarafa fişleri alt tarafa ıvır zıvırı koymayı isterdim tabii ki.
    Bir arkadaşımın başına tuhaf bir olay geldi ondan sonra da bu takıntımdan vazgeçtim aslında. Opel Meriva ya da Ford CMax olması lazım elektronik el freni arızalandı ve Ankara'da evinin her yerde de eğim var. Güvenemedi taşa vs. gece vakti ustaya dükkan açtırıp Ostim Sanayi'de çözüm aradı ve sonra gece arabayı sanırım orada bırakmıştı. Belki tesadüftür ama bu ağırlıkta bir araç için böyle bir şey olursa, her gün motoru durduğunda kendi çekerse ve bir gün bunu yapmaz ise, içinde de eşim olursa bir süre sonra el frenini çekmediği durumu hissetmek bile zor olur Allah korusun... Kanıksayabilir insan o durumu. Farketmez.. Belki kendimi ikna etmek için böyle düşünüyorum, bilmiyorum ancak aracı sabite alabilecek en az 1 adet manuel kontrol olsun diyorum. Bildiğiniz tel ile gidip gerdirip balataların tekere yapıştığı bir sistem. Dedim ya bence...

    20- Gözlük bölmesi de cam tavan nedeniyle çoğu araçta olmadığı gibi bu araçta da yok. Bunu da anlamıyorum ve kızıyorum, sol ve sağ cam üstlerine koyabilirler isteseler. Aksesuar olarak bulabilirsem alacağım mecbur. US versiyonunda sunroof olduğu için orada var hatta içinde de ayna var arkadaki oturan çocukları görebilmeniz için hoş detay.

    21- Navgasyonu ve seslerini test etmeyi hep unuttum. Test eden varsa bilgi verirse sevinirim.

    22- IDLE'da (rolanti) motor titeşimi hissetmedim ki bir kaç defa gaz verip tekrar bıraktım ve IDLE'a indiğinde titreşimsiz idi.

    23- StartStop'u tam test edemedim ama kendiliğinden bir kaç kez devreye girdiğinde sanki çabuk devreye giriyor gibi geldi, sonra da frene basma şiddetimle ilgili olduğunu düşünüp kapattırıp öyle test ettim. Sonraki hiçbir testimde de açık değildi sanırım benden sonra kimse açtırmadı 1 hafta boyunca. Benim de aklıma gelmedi açıkcası. Bir sonraki gidişimde mutlaka buna da bakacağım.

    Epey yazmışım şimdiden af oluna.

    Teşekkürler,


    Ben sadece mercedes c hakkında bir şey söylemek istiyorum . Kapıdan girmesi oturması zor hatta VİTES KOLU olmamasını eleştiren ilk insan siz olabilirsiniz. Gereksiz büyük dediginiz konsol zaten tasarım olarak D segmentinde en iyi. Bu arada koltuk mesafelerinden bahsediyorsanız crv ye nasıl sığdınız merak ediyorum. Sanırım suv olunca yanıldınız :) . Crv deki sert plastiğin yerinde yeni C de deri kaplı döşemeler var. İnsanları yanlış yöneltmemekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • furkan1zek kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Öncelikle tekrar belirtmek isterim ki, sadece kendi hislerimi (araç ile ilgili değil sadece genel olarak yazım dilimden de anlaşıldığı üzere samimiyet ile) paylaştım.
    Benim fikirlerimin matematiksel, duygusal, ölçümsel diğer kişilerin ifadeleri ve hisleri ile ters olabileceğini baştan kabul ederek ifade ettim. O nedenledir ki asla markaları ve ürünlerini kötülemek için yazmadım, yanlış yönlendirmek için de yazmadım. Ehliyeti uzatınca hepsi testi yaptırıyor zaten, tüm arkadaşlarımın test etmesini ve kendi önceliklerine göre değerlendirmelerini rica ederim.

    Dediğinize bu anlamda saygı duyuyorum ancak belki de kendimi ifade edemedim, kısaca bahsettiğim için o yüzden anlatmaya çalışayım.

    Aracın premium olması deri döşemeler vs konusunda hem fikiriz. C180'i 2 ay önce denemiştim. İncelediğim en son araç CRV idi. Bu nedenle kesinlikle ön yargılı gitmedim C180'e. 165bin gibi bir rakam demişlerdi hatta. Benim bahsettiğim şu idi, bir de siz bu gözle tekrar bakabilir misiniz?

    Sağ arka kapıyı açtığımda tam 90 açılmıyor gibi hatılıyorum neyse bu önemli değil, sağ arka tekerin üzerinden gelen kavisli teker üzerinden gövdeye birleşen tasarım 90 derece dahi açılmayan (belki açılıyordur) kapı aralığından binerken ayağınızı koyduğunuz yeri daraltıyor ve o kavis size arava girmek için adeta rahatlıktan ziyade işkence ediyordu. Boyum 1.74 ve 70 kiloyum. İri yarı biri değilim (buna ön koltukta da değineceğim). Satıcıya CLA felan değil di mi dedim çünkü direkt arkaya binmiştim hayır dedi onu da ayrıca test etmedim ama indim bindim arka koltuk tam facia (CLA için diyorum) idi 4 kişilik bir aile kullanımı için. Bu nedenle çok net hatılrıyorum arka koltuğa oturuş sonrası değil oturum süreci sıkıntılı geldi bana.

    Başka bir sorun da ön yolcu koltuğunda vardı. Biniyorsun güzel, kapıyı kapatıyorsun ve ön orta konsoldaki heybet ile sağdan kapanan kapı arasında ve önden gelen torpidonun şişkinliği ile daralıyorsun. Şişme yerler çok gibi belden altına doğru bir daraltı veriyor ve benim için sorun olmasa da ben yaşlı bir insanın çok rahat seyahat edemeyeceğini orta bölümün bu kadar kalın olacağı yerde neden daha geniş alan kullanılmadığını sorguldım sadece. Satış temsilcisi ile de paylaştım arkadas günümüz tasarımlarının artık (özellikle arka bölüm için) coupe vari bir şekil aldığını ve bu nedenle de iniş binişlerin alannının daraldığını söyledi. Ve haklı buldu beni. Belki de itiraz etmemek için bilmiyorum. Ama neticede benim aradığım arka koltukta bebeği kaldırımda iken rahatlıkla koltuğuna rahatlıkla bindirip indirebileceğim bir ferahlıktı onu bulamadım. Yaşım 25 olsa CLA alırdım, arka bölümden bana ne derdim ve mis gibi tasarımı var ucuza Mercedes alıyorum derdim ama diyemedim. :)

    Dikkat edilirse premium, kalite, motor, şanzıman konularına değinmedim. Çünkü onlar su götürmez bir gerçek ki adı Mercedes bile yeter. Yıldız yolunu bulur :)

    Vites kolu olmamasını değil bu sayede kazanılmış alanın verimli kullanılmamasını eleştirdim. Yoksa vites kolunu eleştirecek olsam geri vites çubuğunu eleştirirdim.

    Umarım şimdi doğru aktarabilmişimdir.

    Saygılarımla,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur.ozden -- 12 Temmuz 2015; 22:31:38 >




  • Aklıma geldikçe ekliyorum 22i 23, 24, 25 nolu maddeler eklendi gün içerisinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur.ozden

    Merhaba,

    Öncelikle tekrar belirtmek isterim ki, sadece kendi hislerimi (araç ile ilgili değil sadece genel olarak yazım dilimden de anlaşıldığı üzere samimiyet ile) paylaştım.
    Benim fikirlerimin matematiksel, duygusal, ölçümsel diğer kişilerin ifadeleri ve hisleri ile ters olabileceğini baştan kabul ederek ifade ettim. O nedenledir ki asla markaları ve ürünlerini kötülemek için yazmadım, yanlış yönlendirmek için de yazmadım. Ehliyeti uzatınca hepsi testi yaptırıyor zaten, tüm arkadaşlarımın test etmesini ve kendi önceliklerine göre değerlendirmelerini rica ederim.

    Dediğinize bu anlamda saygı duyuyorum ancak belki de kendimi ifade edemedim, kısaca bahsettiğim için o yüzden anlatmaya çalışayım.

    Aracın premium olması deri döşemeler vs konusunda hem fikiriz. C180'i 2 ay önce denemiştim. İncelediğim en son araç CRV idi. Bu nedenle kesinlikle ön yargılı gitmedim C180'e. 165bin gibi bir rakam demişlerdi hatta. Benim bahsettiğim şu idi, bir de siz bu gözle tekrar bakabilir misiniz?

    Sağ arka kapıyı açtığımda tam 90 açılmıyor gibi hatılıyorum neyse bu önemli değil, sağ arka tekerin üzerinden gelen kavisli teker üzerinden gövdeye birleşen tasarım 90 derece dahi açılmayan (belki açılıyordur) kapı aralığından binerken ayağınızı koyduğunuz yeri daraltıyor ve o kavis size arava girmek için adeta rahatlıktan ziyade işkence ediyordu. Boyum 1.74 ve 70 kiloyum. İri yarı biri değilim (buna ön koltukta da değineceğim). Satıcıya CLA felan değil di mi dedim çünkü direkt arkaya binmiştim hayır dedi onu da ayrıca test etmedim ama indim bindim arka koltuk tam facia (CLA için diyorum) idi 4 kişilik bir aile kullanımı için. Bu nedenle çok net hatılrıyorum arka koltuğa oturuş sonrası değil oturum süreci sıkıntılı geldi bana.

    Başka bir sorun da ön yolcu koltuğunda vardı. Biniyorsun güzel, kapıyı kapatıyorsun ve ön orta konsoldaki heybet ile sağdan kapanan kapı arasında ve önden gelen torpidonun şişkinliği ile daralıyorsun. Şişme yerler çok gibi belden altına doğru bir daraltı veriyor ve benim için sorun olmasa da ben yaşlı bir insanın çok rahat seyahat edemeyeceğini orta bölümün bu kadar kalın olacağı yerde neden daha geniş alan kullanılmadığını sorguldım sadece. Satış temsilcisi ile de paylaştım arkadas günümüz tasarımlarının artık (özellikle arka bölüm için) coupe vari bir şekil aldığını ve bu nedenle de iniş binişlerin alannının daraldığını söyledi. Ve haklı buldu beni. Belki de itiraz etmemek için bilmiyorum. Ama neticede benim aradığım arka koltukta bebeği kaldırımda iken rahatlıkla koltuğuna rahatlıkla bindirip indirebileceğim bir ferahlıktı onu bulamadım. Yaşım 25 olsa CLA alırdım, arka bölümden bana ne derdim ve mis gibi tasarımı var ucuza Mercedes alıyorum derdim ama diyemedim. :)

    Dikkat edilirse premium, kalite, motor, şanzıman konularına değinmedim. Çünkü onlar su götürmez bir gerçek ki adı Mercedes bile yeter. Yıldız yolunu bulur :)

    Vites kolu olmamasını değil bu sayede kazanılmış alanın verimli kullanılmamasını eleştirdim. Yoksa vites kolunu eleştirecek olsam geri vites çubuğunu eleştirirdim.

    Umarım şimdi doğru aktarabilmişimdir.

    Saygılarımla,

    Teşekkür ederim detaylı açıklamanız için. CLA nın arkası vs dar zaten a serisinin sedanı. C serisi ile cla arasında çok fark var. Ancak yinede C de sportif olduğu için belki size öyle gelmiştir ancak araç oldukça geniş. Tabi kişiden kişiye değişiyor dediğiniz gibi . Sadece biraz fazla abartılı geldiği için alıntılamak istedim mesajınızı. Anlayışınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @ozgur.ozden çok faydalı bir paylaşım, teşekkür ederim
    forum da teslim alan var mı aracını ben de elegance için sembolik bir kaporo verdim bekliyorum ay sonunu...
  • Topic son zamanda rayına oturmuş, katkıda bulunanlara çok teşekkür ederim.

    Cr-v time line' ı inceliyorum; 2016 da kasa değiştirecek gibi.

    Kasa değişimi hakkında bilgisi olanların yazmasını rica ederim.

    Bu gün siparis versem, yıl sonuna doğru teslim edilecek. Bir kaç ay daha bekleyip, kullanıcı yorumlarını takip etmeyi ve kasa değişiminin netleşmesini beklemeye karar verdim.

    Hem belki, yeni kasa ile, U.SA. de olduğu gibi, sunroof da gelir?

    Saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesut4.bahtiyar kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Yeni kasa ile birlikte içinin daha dokulu (deri vs sanırım) ve boyutunun da biraz daha büyük olup 7 koltuk desteği ile geleceğini sanki okumuştum.

    Amaç HRV'yi de satabilmek şeklinde idi okuduğum kaynakta.

    Ben de şöyle düşündüm:
    1- 2014 Aralık'ta sanırım duyurup 2015 Ağustos'da elimize geçebiliyorsa, 2016 Aralık'da duyurup 2017 Ağustos'u bulabilir. Bu da en az 2 yıl demektir ki makyajlı hali için makul gelmişti.

    2- Bu şekli ile içinin daha premium havası ve beraberinde boyutça da büyük olması ile fiyat bugün itibari ile 165k TL'leri aşarsa alabilir miydim? Benim kendi adıma cevabım kesinlikle hayır. 100k, 120k ve sonrasında 140k şeklinde geldim 1.5 yıldır.

    Eğer ben kendimi avutmuyorsam gerçekte böyle olur da motor ve şanzımanda da hiç sorun çıkmaz yakıt da dediği gibi tasaruflu olur da şehir içi 8lt'de kalırsa bu araç çok tutar ve sanmıyorum ki Honda da bu satışların önünü 1 yıl sonra lansman ile kessin.

    Bu açıdan değerlendirince ne diyorsunuz? Çok mu iyimser düşünüyorum diye soruyorum bir yandan da kendime.

    Teşekkürler,




  • furkan1zek kullanıcısına yanıt
    C180 arka taraf diz mesafesi fena değil yalnız vites geçiş kismi öylece ortada duruyor ve arka resmen iki kişilik bu neden israrla boyle anlamis değilim japonlar arkayi düz yapiolarda almanlar neden yapmior ilginc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın, @ozgur.ozden ve @AXAPTA,

    Haklılık payınız var. Lakin, sedan ve ticari araçlarım olduğu gibi, eşimin kullandığı, Suv çakması 2014 tiguan var.

    Şu an için yeni bir araca şiddetle ihtiyaç duymuyorum.

    Yıl sonuna doğru, vergi durumun kritik seviyede olursa o zaman bir tercih yapmam gerekebilir.

    Ayrıca, sunroof takıntım var, yeni kasa belki, sunroof ile gelir. Ne diyelim, umut!

    Bir de, şimdiki araç Avrupa için hele, hele bizim için biçilmiş kaftan, lakin global pazarda, özellikle, U.S.A. için çok da önemli değil. Honda, global pazarda satış grafiğini inceliyerek, yeni kasayı çıkacaktır

    Makyajın en fazla iki yıl ömrü var, biri gitti. Ben bekleyeceğim.

    Saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilgili yazıma 3 madde daha ekledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sokcuuuuu

    C180 arka taraf diz mesafesi fena değil yalnız vites geçiş kismi öylece ortada duruyor ve arka resmen iki kişilik bu neden israrla boyle anlamis değilim japonlar arkayi düz yapiolarda almanlar neden yapmior ilginc

    Ben yine tekrar edeyim de yanlış anlaşılıyorum diye algılıyorum.

    Benim kastım arkadaki diz mesafesi değil, arkaya biniş-iniş ve oturum sırasındaki kapı girişi darlığı idi :) Şaft tüneli ise yere yakın araçlarda (sedanlarda) sanırım kapatmak zor, SUV'larda yüksekliğinin katkısı ile bu alan biraz daha aktif kullanılıyor diye düşünüyorum. Bir de duruma arkadan itiş ve önden çekişli olması eklenince onu yok etmek Alman arabalarında sedanlarla karşılaştırınca zor olacaktır. Çoğu arkadan itiş çünkü. X3 ve X5'de durum nedir bilmiyorum.

    Sevgiler,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur.ozden -- 13 Temmuz 2015; 2:24:33 >




  • AXAPTA kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum, hatta forumdaki bir arkadaş buradaki bazı yorumcular yüzünden 1,5 yıldan beri araç alamadığını yazmıştı. Kendi kendimize bir paradoksa kapılıyoruz ki sonu gelmiyor. Ben kasa değişimini 5 yılda bir hatırlıyordum ki, değişim 4 yılda bir yapılıyormuş. 2013 2. yarısında pazarımıza giren CRV'nin yeni kasasının 2017 yılında geleceği sonucunu çıkarıyorum. 2015'in 2.yarısında da mevcut aracı makyajladılar. Beklemek istediğimizde 2 yıl gibi bir zaman beklemek gerekiyor. Bir de çıkan kasaya yapılan makyajla mevcut modelin optimum seviyeye geldiğini düşünüyorum.
  • ozgur.ozden O kullanıcısına yanıt
    Civic-corolla-mazda 3 hepsi düz zemin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Crv ile ilgili yorumlar tam rayina oturmusken, xtrail ve crv karsilastirmasi istesem, ne dersiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AXAPTA kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Çok teşekkürler aydınlattınız.
  • ozgur.ozden O kullanıcısına yanıt
    Bu kadar özelliği desteklerken varsın olsun anahtarsız girişi desteklemesin, çok önemli değil bence :)) Çok dahice bir sistem bu.. Böyle bir sistemi edinme konusunda beni de bilgilendirirseniz sevinirim. Netten alma konusu, yurtiçinde bulabilirmiyiz, alırsak nerde taktırabiliriz.. Ayrıca bende Halojen uzun farları beğenmedim pek. Aynı şekilde LED taktırabilirmiyiz uzunlara??? Bilgilendirme gerçekten güzel olmuş, teşekkürler.
  • Cumartesi günü 3.defa test sürüşü için Marmara Honda'ya gittim, bayinin test sürüş parkuru İst-Avrupa yakasındaki en iyi parkur sanırım. En azında uzun hızlanmalara frenlemelere uygun ve araç geçişinin az olduğu alanda test sürüşünü yapabiliyorsunuz. yokuş kalkış gayet başarılı. Freni bırakıp 3 sn. boyunca gaza basmadığınız da yavaş yavaş geri kaymaya başlıyor.

    Bayinin söylediğine göre araçlar gelmiş ve 10 adet teslim etmişler (otomatik mi diye tekrardan teyit ettirdim)
  • the_bookie kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Sistemin TR'de yan sanayi olarak tabir ettiğimiz after market productions (orjinal olmayan üretimler) de var ancak en önemli kayıplarından birisi immobilizer ile uyumluluk disabl edilmek durumunda kalıyor ki araç kodlaması konusunda sorun yaşamamak için bunu yapıyorlar.

    Bu nedenle şimdilik orjinal üründen bahsedeceğim. Öncelikle araç içine yerleştirilen ve servisteki cihazla da anahtar sistemi ve bu sistem arasında eşleme yapılan (el terminalinde hangi adımlarda ne yapılacağına kadar elimizde var şu an) bir süreci barındırıyor.

    Genel bilgi verecek olursam:
    Uzaktan Motor Çalıştırma Sistemi adı ile geçen ve araca yerleştirilen bir sistem var. Bir de bu sistemi çalıştıracak bizim anahtarlık diye tabir ettiğimiz ingilizcede KEY FOB (anahtarlık demek) denilen uzaktan kumanda. Sistem Honda özelinde üretilen bir sistem ama haberleşme protokollerine baktığınızda genel yöntemler ve standartlar dahilinde bir iletişim içindeler. Aslında çok net olarak söylüyorum, kendimizin bile üretmesi çok zor değil. Neyse bunu sonra değerlendiririz ürünü bize satmazlarsa. Honda bu ürettiği sistemi versiyon 1, 2 ve 3 olarak bugüne getirmiş ama 3'ler henüz Acura'da kullanılıyor Honda'nın kendisinde kullandığı bir araç göremedim henüz. En yaygın olanı ve CR-V 2015'de de var olan versiyon 2 gibi duruyor.

    Bir de bunların anahtarlıklarının versiyonu var, zaten gönderdiğim resimlerde var, kaba görünümlü ufak ekranlı (v1), büyük ekranlı ve uzun (v2), ekransız led bildirimli dikine birkaç düğme (v3). Versiyona göre bu anahtarlıkların ana sistemle uyumlu olması gerekiyor. Versiyon 3'de en büyük özellik mevcut anahtarlığınıza gerek kalmadan bu anahtarlıkla her işi yapabiliyor olmanız. Ve otomatik olarak hava sıcaklığını ayarlaması. Versiyon 2'de ise 72F a kadar olma durumuna bakarak sistem karar vereiliyor ama tercihen kullanımı bir önceki motor kapatma aşamasında klimanın açık olması ve o ayarlarla yeniden başlaması şeklinde.

    Eldeki cihaz şimdilik sadece v2 olabileceği ihtimali (kesin bile değil bize satmayabilirler) ile:

    Araç ancak ve ancak şu şartlar sağandığında çalışabiliyor.
    1- park pozisyonunda,
    2- kapılar ve bagaj kapalı ve kilitli,
    3- frene basılı etki olmaması,
    4- Herhangi bir anahtar ya da anahtarsız giriş sistemine ait anahtar araç içinde ya da deliğinde olmaması ,
    5- Aracın otomatik vites olması

    Bu şekilde tüm maddeler sağalanırsa güvenli olarak çalışıyor. Hepsi de mantıklı güvenlik nedenleri. Sadece ve sadece uzakta iken ve araba güvenli durumda iken çalıştırabiliyorsunuz.

    10 dk sonra eğer uzatmadı iseniz susuyor ya da çalıştırma yönteminin aynısı ile 10dk daha uzatabiliyorsunuz.

    Burası çok önemli. Yukarıdaki güvenlik maddeleri tamam olduktan sonra çalışan araca gittiniz ve elinizdeki yeni kumandadan kapıları, bagaj kapağı vs açabiliyorsunuz. Kilitleri aç dediğiniz anda motor susuyor ve az evvelki süreç sonlanmış oluyor (yan sanayi ürünler bunu otomatik yapıyor siz kapıyı anahtarsız sistemle yaklaşıp açınca, kimisi de manuel motor kapatmanızı istiyor yoksa kapıları açmıyor) ve motor duruyor aracın içine biniyorsunuz.

    İste tam bu aşamada versiyon 2'den bahsedecek olursak, aracı çalıştırmanız gerekiyor tekrar ve bunun için yanınıza normal anahtarınızın olması gerekiyor. v3'de bunu da birleştirmişler ve hatta paketten 2 adet anahtarlık geliyor ki bu hariha fiyatı da 450dolar civarında tam set. v3 CRV ile uyumlu mu ona bakacağım. Eğer yukarıda anlattığım beni yormaz derseniz kullanabilirsiniz 380 dolar civari fiyatı var tek anahtarlık ile. İkinci anahtarlık fiyati 110 dolar.

    Bilgilerinize,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgur.ozden -- 13 Temmuz 2015; 15:42:03 >




  • Antalya ile görüştüm teknik servis ve aksesuar bölümü bu ürünü ya da benzer alternatif bir ürün yok diyor, bilmiyor.

    Acaba diyorum sadece Amerika modelleri ile mi uyumlu bu sistem. Amerika'da çok kullanılıyor bu sistemler çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa'da regulasyonlar gereği kullanımı onaylanmadığı için (sadece Honda değil uzaktan motor çalıştırmaya dayalı herşey) izin verilmiyor. Sadece Kanada, Kuzey Amerika ve Orta Asya kullanımları var.

    Bilgilerinize,
  • 
Sayfa: önceki 3233343536
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.