Gül-Al Otomotiv Kia Yetkili Servis Rezaleti
2016 model kia cerato concept plus araç sahibiyim. aracımın 5 yıllık garantisi, ağustos 2021'de bitecek şekilde devam ediyor. aracın ilk sahibi değilim, 8-9 ay önce uzun uzun arayarak, özellikle garantisi bitmemiş bir araç almak isteyerek bu aracı buldum ve aldım. aldığım dönemde de yetkili servise götürerek garantisinin devam edip etmediğini sordum ve rutin bakımları yapıldığı ve faturaları saklandığı sürece sorun olmayacağını söylediler. o zamandan beridir de arabamdan çok memnunum. geçtiğimiz mart ayı sonunda istanbul’da yağışlı bir hafta yaşanmıştı. bu süreçte arabamın sağ arka dış stop lambası içerisine su girdiğini fark ettim. aynı hafta birkaç kez de bagajı açtığımda, bagajdaki bazı eşyalarımın nemli ve ıslak olduğunu da fark etmiştim. internette aradığımda pek çok kia cerato sahibinin aynı sorunu yaşadığını gördüm.
27.03.2021 cumartesi günü evime yakın olduğu için istanbul kartal’da bulunan tekkar kia yetkili servisini arayarak durumu “stop lambasına su giriyor” şeklinde aktardım. onlar daplakadan kontrol ederek bana aracın yetkili serviste düzenli bakımları yapılmadığı için garantimin devam etmediğini ilettiler. ben de tüm bakımlarımın düzenli olarak bosch car service'lerde yapıldığını ve tüm faturaları getireceğimi söyleyince “tamam o zaman. siz gelince garanti uzmanımız dokümanları inceler, merkeze gönderir. merkez onay verirse garanti kapsamında tamirini yaparız” dedi. “stop değişecek sanırım değil mi?” diye sorduğumda da “hayır stopun arkasındaki keçe değişecek. garantisi olanlara yalnızca keçeyi değiştiriyoruz. garantisi olmayanlara komple stop değiştiriyoruz. sürecimiz böyle.” dedi. içimden “neyse...” diyerek kabul ettim ama zamanın yetmediği için o gün aracımı götüremedim. hikayeden ayrı olarak burada anlamadığım nokta, garantisi olmayan insalara neden keçe değiştirme hizmeti sunulmuyor da 1500-2000 tl'lik yeni stop lambası şart koşuluyor kısmı.
bundan 2 gün sonra, 29.03.2021 pazartesi günü iş yerime yakın olduğu için çekmeköy’de bulunan gül-al kia yetkili servisini aradım. telefondaki kişi arabamın 4,5 yıl içerisinde yalnızca bir kez yetkili servise uğradığını, bu sebeple garanti dışı kaldığını söyledi. ben de kendisine bakımlarımın tamamını eksiksiz ve zamanında yaptırdığımı ama yetkili serviste değil, özel serviste yaptırdığımı söyledim...
telefondaki kişi: tk
tk: aaa ama olmaz, maalesef garanti kapsamında yardımcı olamayız
b: bildiğim kadarıyla böyle bir uygulamanız yok
tk: hmm, yok mu... peki tamam o zaman... siz biliyorsunuz.
b: ben bu bilgiyi kendi kendime uydurmuyorum. kia'nın garanti şartları kılavuzunda yazan ve daha önce kia'nın bana verdiği bilgiyle konuşuyorum.
tk: maalesef kabul edemiyoruz uygulamamız böyle.
b: benim elimde şu an garanti şartları listesi var. bu listede yazan hiçbir maddeye aykırı durum yaşanmadı aracımda.
tk: evet beyfendi ama yetkili serviste bakım yaptırmanız gerekirdi. bu şekilde kabul edemeyiz.
b: bakın bu kılavuzda yazan maddeleri okuyayım size. filtre, yağ, lastik, vs. (...) benim aracımda da aynen burada yazdığı gibi, rutin bakım ihtiyaçları dışında değişen bir şey olmadı bugüne kadar. ayrıca kartal'daki kia yetkili servisinizin ben bu arabayı alırken ve 3 gün önce telefonda konuşurken verdiği bilgiye göre arabam hala garanti kapsamında. ama siz farklı bir yetkili servis olduğunuz için, kararlarınız ve tavrınız farklı olabiliyor mu? siz kia değil misiniz? kendi kurallarınızı, arabayı bana satarken belirttiğiniz maddeleri hiçe mi sayıyorsunuz? ayrıca arabamla ilgili hiçbir şey bilmiyorsunuz. hiç soru sormadan, durumu anlamaya çalışmadan nasıl böyle baştan savma, kestirip atarak reddedebiliyorsunuz müşteriyi? arabam kaç kilometrede, hangi servise gitti, neler yapıldı, ne değişti, garanti şartlarını ihlal eden bir durum oldu mu olmadı mı bilmiyorusunuz. nasıl bu şekilde net konuşabiliyorsunuz?
tk: benim o kadar teknik bilgim yok, sizi garanti uzmanımıza aktarayım.
garanti uzmanı: arabanız kaç kilometrede?
b: 98.000
gu: bakımları nerede yaptırdınız? kaza vs. var mı?
b: bosch car servislerde. rutin bakım dışında hiçbir şey yok.
gu: tamam faturalarını getirin, hallederiz.
ve sancılı, ukala tavırlarla reddedilmeye çalışıldığım, inatlaşmasam, zıtlaşmasam kesinlikle aşamayacağım, hakkım olanı alamayacağım bir süreç sonrası bir şekilde 02.04.2021 cuma günü için servis randevusu aldım. aracımı götürdüm ve stop lambası ile ilgili durumu izah ettim. zaten içinde 3-4 parmak kadar su birikmişti. ayrıca yakın zamanda kapı kolum da kırılmıştı. onu da gösterdim ama garanti kapsamına giremeyeceğini, parça kırıldığı için orantısız yük uygulanmış olabileceğini, bunu firmanın karşılayamayacağını, ücrete tabi olacağını söylediler. biraz ısrar ettim, orantısız güç uygulanmadığını söyledim ama servisin yaklaşımı bana da mantıklı geldiği için kabul ettim. servis danışmanı arkadaş arabayı gözle kontrol ederek ve dışarıdan fotoğraflarını çekerek teslim aldı.
servis danışmanı (sd) ben (b)
sd: stop lambasındaki suyu boşaltarak temizleyip kurutacağız. su almasına sebep olan keçeyi de yenisiyle değiştireceğiz, probleminiz çözülecek. kapı kolu bademi de 06.04.2021 salı günü tamamlanır. astarlı geldiği için boyayıp, kuruduktan sonra takacağız. sabahtan aracı getirirsiniz, takarız.
b: güzel. sanırım bagajıma da su giriyor, biraz nemlendiğini farketmiştim.
diyerek göstermek için bagaj halısını kaldırmamla birlikte küçük bir şok yaşadım. yedek lastik komple ıslak, 1 parmak kalınlığında dibinde su birikmişti. aracın kitapçıklarını da orada saklıyordum ve hepsi küflenmişti. kesif bir küf kokusu geldi zaten o anda. aşağıda fotoğrafları var.
b: ben bunu hiç farketmemiştim, çok kötü durumdaymış burası. buraya nereden su girdiğini de kontrol edebilir misiniz?
sd: ben arkadaşlara ileteceğim, onlar kontrol ederler. ben son kez aracın yakından fotoğraflarını çekeyim, kapı kolunun boyası için arkadaşlara gösteririm.
aynı gün içerisinde servis danışmanı tarafından arandım. telefonda bana 3 tane ampulümün (ön ledlerden biri, bir kısa far, bir de sağ arka stop) yanmadığını söyledi. bunların da değişimini isteyip istemediğini sordu. arabam konusunda oldukça dikkatli olduğumu ve bunların farkında olmadığıma çok şaşırdığımı söyledim. sonuç itibariyle ücreti karşılığında değiştirilmesini kabul ettim. stop lambasının içine su girdiği için bozulan ampulün onlar tarafından karşılanması gerektiğini düşünsem de ücreti düşük olduğu için ve “problemli müşteri” algısı yaratmamak için kabul etmeyi tercih ettim. stop lambasının yapıldığını söyledi. bagaja giren suyun da stopla ilgili olmadığını, “basınçlı su testi” yaptıklarını ve suyun bagaj fitilinden kaçtığını tespit ettiklerini iletti. "bagaj fitili zamanla deforme olabilen ve eskiyebilen bir parçadır, bu sebeple garanti kapsamına girmez" diyerek bunun da ücretli olarak değiştirilebileceğini söylediler. “5 yıl içerisinde eskidiği için garanti kapsamına girmez mi? sonuçta filtre, yağ, balata gibi rutin değiştirilmesi gereken bir parça değil bu. stop lambasının keçesini de eskidiği için değiştirmiyor musunuz? bunu da değiştirin işte, eskimiş. kendiniz söylediniz.” dediysem de ikna edemedim. fiyatı da 400-450₺ arasında bir şeydi, unuttum şu an. yalnız fitil türkiye’de kalmamış, koreden sipariş geçeceğiz dediler. bagajımın daha fazla ıslanmasını istemediğim için ona da tamam dedim. sileceğiniz de yamulmuş, komşular falan kaldırırken yapabiliyorlar bazen dedi. neyse o dursun şimdi dedim. bagaj fitili, 3 ampul, kapı kolu bademi derken 750-800₺ gibi bir toplam fatura çıkacağını belirtti. tamamdır diyerek telefonu kapattım. ama bagaj fitili konusu aklıma yatmadı.
aynı akşam gidip arabamı teslim aldım. acelem olduğu için çok detaylı inceleyemedim ama stop lambasında hala bir miktar nem, su damlacıkları kaldığını görmüştüm. ayrıca suyun biriktiği seviyede de sarı bir yosunumsu leke duruyordu. aceleyle çok da düşünmeden sesli bir şekilde “zamanla kurur herhalde” dedim ve servis danışmanı da “evet evet zamanla kuruyacaktır” diyerek onayladı. akşam eve vardığımda biraz daha sakin kafayla arabayı inceledim ve inanamadım. bagaj iç döşemesi kırık ve bir dübeli de eksikti. dübel bagaja mı düştü acaba diye bagajı aradım, bulamadım. yedek lastik havuzu olduğu gibi su dolu, küflü bir şekilde duruyordu. haftasonu tüm bagajımı boşalttım, küflü bagaj halısını kuruttum, tüm bagajı sildim ve küflenmiş kitapcıkları da çöpe attım. kendimce gözle kontrol yaparak suyun nereden girebileceğini düşündüm, arabaya su döktüm vs. derken suyun fitilden girmesi durumu gözüme hiç mümkün gözükmedi. zira denesem de kendim de bir kaçak tespit edemedim.
haftasonu yine biraz yağmur yağmıştı. bu sefer sol dış stop, sağ iç stop ve yine sağ dış stopta su ve nemlenme başlamıştı. hepsini fotoğrafladım.
03.04.2021 cumartesi günü, kızgınlıkla birlikte konuyu kısa bir özetle şikayet var’a yazdım.
05.04.2021 pazartesi günü çelik motordan arandım ve şikayetimin kayıtlara geçtiğini, ilgileneceklerini ilettiler. bir kaç saat sonra yetkili servisten müşteri memnuniyeti ile ilgili birisi aradı ve hizmetlerinden memnun olup olmadığımı sordu. ben de konuyu kendisine özetledim ve hiç memnun olmadığımı söyledim. kendisi ilgileneceğini söyleyerek özür diledi. bir kaç saat sonra da servisten garanti danışmanı olan birisi arayarak durumdan çok üzgün olduğunu, mutlaka ilgileneceklerini, yarın beni beklediklerini söyledi. bu konuşma sırasında bagaj fitili siparişimi iptal etmelerini ya da bagaj fitilinden nasıl su girdiğini bana da göstermelerini istedim. yarın görüşürüz diyerek kapattık.
06.04.2021 salı günü tekrar servise gittim. aynı servis danışmanı arkadaş beni karşıladı ve kendisine durumu anlattım. fotoğrafları ve stop lambasının o anki halini gösterdim. bagajdaki kırık parçayı, eksik dübeli de gösterdim. bir tepki vermedi. kendisi arabanın kumandasını kullanırken sol dikiz aynasının takılarak açılıp kapandığını farketti. ben de “aa evet ben unutmuştum söylemeyi, o ayna da takılıyor. ona da bakabilir misiniz bugün” dedim. “birisi zorlamıştır ya da çarpmıştır, içindeki dişliler kırılmış olabilir” dedi. ben de "kimse çarpmadı bildiğim kadarıyla, otomatik kapanıyor zaten sürekli kapalı araç park halindeyken. açılırken takılıyor sadece kapanırken normal farkettiyseniz” dedim. o da “ya komşular falan zorlayabiliyor, bilmiyorlar, o dişliler kırılabiliyor” gibi şeyler söyledi. sonuç itibariyle “siz bir bakın kırık falan var mı yok mu, duruma göre konuşalım” dedim. sonra kendisi bir kaç kişiyi aradı. beni arayan garanti danışmanı arkadaş geldi. sonra bir usta geldi. hep beraber aracın başındayız. herkes beni dinler pozisyonda, ben tam “sol stop lambası su alıyor diye gelmiştim, siz de test ettiğinizi ve sorunu giderdiğinizi söylemiştiniz. gördüğünüz gibi şu an cuma günü bana teslim ettiğinizden daha kötü durumda. içindeki nem zamanla kurur sanmıştım ama sanırım hala su alıy...” derken
usta: beyefendi biz ne kadar kurutursak kurutalım onun içinde biraz su kalacak mutlaka lambanın ısısıyla zamanla kuruyacak tamamen kurutmak mümkün değil zaten mutlaka hava alacak içine nem girecek. yunus, ahmet (isimler gerçek değildir) x bey'in arabasını alın hemen götürün şunu söksünler bunu yapsınlar...
diye lafa girdi. ustanın sözümü kesmesi ve konunun üstünü kapatmaya çalışır, acelecii tavırları beni sinirlendirdi ve müsade ederse sözüme devam edeceğimi söyledim.
b: bakın. sol aynamda problem var, onu kontrol edin lütfen. ikincisi, arka çamurluk içlerinde yağ görünüyor. lütfen arkadaşlar kontrol etsin, yağ kaçağı mı var yoksa yoldan mı sıçramış ne olmuş. üçüncüsü, kapı kolu bademi geldiyse bugün takılacak sanırım zaten. dördüncüsü, bagaj iç döşemesi kırılmış ve ayrıca bir tane dübeli de eksik. bu eksik parça takılsın, kırık parça da değiştirisin. siz söküp takarken kırıldı sanırım. bagaj fitilinden su alıyor diyorsunuz. ben bagaj fitilinden su kaçtığına bir türlü ikna olamadım. arkadaşlara rica edelim şu su testini birlikte yapalım ben de göreyim. son olarak da bu arabanın 4 tane stop lambası var, 3 tanesi zaten nemlendi, su aldı. bu 3 lambayı zaten tamir edeceğinizi, bunların keçeleri eskidiği için su aldığını söylüyorsunuz. üçü eskidiyse, dördüncüsü de eskimiştir. sizden ricam, onu da kontrol edin, gerekliyse de değiştrin.
sd: ayna temizlenecek yağlanacak. o sorun geçecektir. çamurluklardaki yağa arkadaşlar bakacak. kapı kolunuz geldi, onu takacağız bugün. bagaja arkadaşlar su tutsunlar, siz de gelin, kendiniz görün. o su almayan stop lambasına da bakamayız maalesef. çünkü bizim süreçlerimiz böyle. arıza görülmeyen parçaya dokunamıyoruz. su almış olsaydı yapardık.
b: çok belli değil mi onun da yakında su alacağı? eskidiyse hepsi birlikte eskimedi mi bu parçaların?
sd: evet ama maalesef yapamıyoruz. sürecimiz böyle.
farkettiyseniz kırılan bagaj iç döşemesi ile ilgili hiçbir şey konuşulmuyor. hiçbir tepki, yorum yok.
tamam dedim ve usta aracı götürdü. bagaj halısı ve bagaj döşemeleri sökülmüş olarak, bagaj içi tamamen çıplak halde geldi. ustayla beraber aracın içine geçtik, başka biri de dışarıdan bahçe hortumuyla su tutuyor. sağ (tamir edildiği iddia edilen) stop lambası ve sol stop lambası içeri su alıyor, gözlerimizle görüyoruz. ve giren toplam suyun çoğunluğu buralardan geliyor. bagaj fitilinden de nispeten az miktarda da olsa yine su giriyor. neyse, araçtan çıktık. bir eleman geldi, usta sol stop lambasını söktürdü. eski keçeyi görünce şok oldu, elemana döndü "bunu neden değiştirmediniz?" diye kızıyor. sonra "araba yalnızca sağ stop lambası şikayeti ile geldi, sol stop lambasına dokunmadık" diyorlar. sonra ben de diyorum ki "sağ stoptan da hala su giriyor". tamam bakalım halledelim diyorlar. sonuç itibariyle, 3 stop lambası keçeleri değiştirilecek ve diğer noktalar da konuştuğumuz gibi yapılacak diye anlaşıyoruz. "bagaj fitili siparişiniz dursun, değiştirelim değil mi" diye soruyorlar. ben de istemeye istemeye "peki tamam olmuşken hepsi birlikte olsun , gelsin. iptal etmeyin siparişi" diyorum. bir de dönüp ustaya soruyorum...
b: tamam orijinal fitil takılsın ama gelmesi 10 günü bulacak diyorsunuz. bu süreçte idareden bu fitile bir şey yapamaz mısınız? yağmur yağarsa su girmeye devam etmesin.
u: orijinal fitil, iç kısmında yapışkanlı olarak geliyor. onu takınca yapışacak, su almayacak. buna ne yapabiliriz bilemiyorum. bir şey yapamayız gibi.
b: yok mu elinizde silikon, bant falan bir yapıştırıcı, idareten tuttursanız da araba 10 gün beklerken su almasa bari.
u: aslında ben bunun altına kuvvetli bir çift taraflı bant yapıştırırım, sizin su alma probleminiz de %100 çözülür. fitili çıkarmak için kazımak gerekir, kolay kolay çıkmaz. değiştirmeye de gerek kalmaz. ama garanti danışmanı ve servis danışmanlarının (o sırada oradalar, konuşmaya dahiller ve dinliyorlar) onayı lazım. yarın öbür gün bu arabayı getirdiğinizde, "bu fitil yapıştırılmış, müdahele edilmiş, garanti dışı kalmış araç" demesinler sonra...
ve ben sonunda "neyse iyi tamam zorlamayayım sizi madem öyle. yağmur yağarsa da idare edeceğim artık." diyerek ayrılıyorum. akşam üzeri garanti danışmanı arıyor ve bana arabanın işlemlerinin bittiğini "aracı yıkattık da tertemiz oldu" diyerek herşeyin tamamlandığını söylüyor. bagaj iç döşemesini soruyorum. ben arkadaşlara bi sorayım diyor. sonra tekrar arıyor ve bagaj iç döşemesinin özel bir aparatla söküldüğünü, kendileri sökerken kırılmasının mümkün olmadığını, tüm personelin profesyonel ve bu konularda özel eğitim aldığını söylüyor. ben de arabanın hiç kazası, başka bir arızası olmadığı için yalnızca rutin bakım gördüğünü, dolayısıyla herhangi bir parçasını ve bagajını daha önce kimsenin sökmediğini, dolayısıyla ancak orada kırılmış olabileceğini söylüyorum. kendisi de bunu reddediyor. ustalarının ve servis danışmanının bana arabayı test ettik diyerek yalan söylediklerini hatırlatıyorum. dolayısıyla parçanın da orada kırılmış olabileceğini, soru sorup cevap aldıkları ustaların, çalışanların zaten daha önce yalan söylediğini belirtiyor, kırık parçayı değiştirmeden arabayı teslim almayacağımı belirtiyorum. ertesi gün beni arayacağını söylüyor ve telefonu kapatıyoruz.
07.04.2021 çarşamba günü garanti danışmanı beni tekrar arıyor ve diyor ki,
gd: elinizde aracı buraya getirmeden önce bagaj döşemesinin sağlam olduğunu gösterir bir kanıt, fotoğraf varsa gösterin. ancak öyle değiştirebiliriz.
b: aradım ama fotoğraf bulamadım maalesef (bir süre telefonda bu konu ile ilgili hararetli bir konuşma geçiyor)
gd: size teklifim şu, biz kırılan kısmı yapıştıralım. arkadaşlara söyleyim, güzelce yapıştırsınlar hiç kırılmamış gibi görünür emin olun.
b: ben bu teklifinizi kabul etmezsem ne yapacağız? nereye kadar sürecek bu konuşmalarımız? en başından beri yaklaşımlarınız neden sürekli "hayır, olmaz, yapamayız" üzerine kurulu? neden farklı çözüm yolları denemiyorsunuz? ... (benzer konuşmalar ve anlaşmalık) ... neyse bu arada, ayna ile ilgilenebildiniz mi? problemi neymiş? bir de bu çamurluklardaki yağ konusu vardı? kaçak var mıymış?
gd: bilmiyorum. ben bir arkadaşlara sorayım.
b: nasıl bilmiyorsunuz? ben dün servis danışmanı, siz ve ustanız oradayken hepsini anlattım. hepsine tamam dediniz? hepsini gösterdim. bu bahsettiğim sorunların hepsi ile ilgili bir dönüşünüzü bekliyorum. bagaj konusunu en sona bırakalım çünkü belli ki anlaşamayacağız. lütfen bana ayna, çamurluklardaki yağ, kapı kolu ve stop lambaları ile ilgili kesin bir dönüş yapın. bagaj konusunu da en son, diğer konuların hepsinde anlaştıktan sonra konuşalım.
tamam diyor ve akşam üzeri beni tekrar arıyor.
gd: ayna temizlendi, yağlandı. sorun giderildi. çamurlukları kontrol ettik, kaçak göremedik. güvenle sürebilirsiniz aracınızı. ben kendi aracım gibi ilgileniyorum. bütün kontroller sırasında aracın başında bekledim, yapılan her işlemi kontrol ettim. bizim için en önemli şey öncelikle güvenliğiniz ve memnuniyetiniz. ama bagaj döşemesini değiştiremiyoruz maalesef.
b: peki tamam. başka türlü olmayacak. kırık kısmı tamir edin lütfen, akşam aracı teslim almaya geleceğim. bagaj fitili siparişini de mümkünse iptal edin lütfen. paramı geri almak istiyorum.
arabaya ihtiyacım olmasa direneceğim, yapılana kadar almayacağım aracı ama konu çözülemiyor bir türlü. arabaya da ihtiyacım var. akşam aracı teslim almaya gittim. garanti danışmanı beni karşıladı ve aracımı bugün tozlandığı için tekrar yıkattıklarını, tertemiz olduğunu, herşeyin bittiğini, çok güzel olduğunu anlatıyor. elime de bir kağıt veriyor, yapılan işlerin listesi ve faturası (parasını daha önceden ödediğim fatura). aynayı kontrol ediyorum, stopları kontrol ediyorum (bu sırada sağ stop lambası içinde hala su damlacıkları var ama artık "kurutulmasının mümkün olmadığını" öğrendiğim için sormuyorum bile) ve bagajı kontrol ed,yorum. bagaj döşemesi, alalade bir şekilde kurumuş yapıştırıcı artıklarıyla, çok net görülecek şekilde yapıştırılmış olarak duruyor. daha fazla uzatmadan kendisine tanıdıklarımın falanca yerdeki başka bir kia servisinden çok memnun olduklarını, uzak da olsa aracımın kalan işlerini orada yaptıracağımı, tüm çabaları için yine de teşekkür ettiğimi ama kendilerinden memnun kalmadığımı da tekrar belirtiyorum. yaşananlar ile ilgili tüm detayları da anlatarak servisten şikayetçi olacağımı da ekliyorum.
oradan ayrıldıktan bir saat sonra eve ulaşıyorum ve kapı kolu aklıma geliyor. bir bakışta boyanıp takılan yeni parça göze çarpıyor zaten. fotoğraftan renk bakarak parça boyanırsa bu şekilde olabilirdi ancak zaten. eski parça ile yeni parçayı yanyana getirdiğinizde renk farkı görülebiliyor. sonra aracın kumandasına basıyorum ve bir bakıyorum ki ayna yine takılma yapıyor. az önce bizzat serviste kontrol ettiğim, bir güzel temizlenen, yağlanan ayna yine takılarak açılıyor. bagajı tekrar kontrol ediyorum. kaybettikleri dübel yerine taktıkları dübel, kirli ve belli ki kullanılmış. yani çıkma. biraz daha dikkatli bakıldığında bu dübelin başka bir aracın parçası olduğu da belli oluyor. dübeller üzerindeki desen, doku farklı. aklıma geliyor, garanti danışmanının bana verdiği kağıdı kontrol ediyorum. ilk gün gittiğimde yazılan şeyler ve yapılan işler dışında hiçbir şey yazmıyor. atılan her adıma iş emri çıkaran, iş emri olmaksızın bir vidanın dahi yer değiştiremeyeceği, kurumsal süreçlerine sımsıkı bağlı olan servis, parasını iade ettiği fitili faturadan sildirmemiş. 3 stop lambasına işlem yapılmasına rağmen tek stop lambasının keçeleri değiştirilmiş gibi bırakmış faturayı.
neyse. artık ne o servise gitmeye mecalim kaldı, ne de gidip uğraşmaya ayıracak zamanım.
özetle elde kalanlar
- temizlenen, yağlanan ama hala istikrarlı çalışmayan bir dikiz aynası (diğer aynada bir problem yok)
- renk tonu tutturulamamış bir kapı kolu bademi
- stop lambalarının keçelerinin değiştirildiği ve artık su almayacağı iddiası. iddia diyorum çünkü en başta da sorunu tespit ettik ve tamir ettik demişlerdi ve yapmadıkları ortaya çıkmıştı. son kez gittiğimde su tutturup kontrol etmeye zamanım yoktu.
- kırık yeri yapıştırılmış bir bagaj iç döşemesi
hayatımda ilk kez bir yetkili serviste böylesine bir süreç yaşadım. genelde servise aracınızı götürdüğünüzde siz 2 liralık problem sebebiyle gidersiniz ama servis 5 liralık problem tespit eder. ben ise tam tersini yaşadım. 4 sorun gösterdim, 2 tanesi yapıldı. diğer ikisi ise hiç yokmuş ve hiç konuşulmamış gibi davranıldı. kapı kolunu parasını vererek yaptırdım zaten ama onda da sonuç üzücü. kontrol etmelerini istediğim her noktada da garanti kapsamında yapılamayacak bir sorun bulurlarsa, sebebiyle beraber izah etmeleri durumunda parasını vermeye hazır olarak götürdüm aracımı, zira ortaya çıkan küçük bir kaç durum için hiç ikiletmeden "peki tamam" diyerek parasını doğrudan ödedim.
ben aracımı özenerek, dikkat ederek, hiç bir eksiğini aksatmayarak kullanmaya dikkat ediyorum, sanayide ustalarla pazarlık ederek, "iyi usta" arayarak iş yaptırmamak için aracımı yetkili servise götürüyorum ama yetkili servisten aracımı söküm takım sırasında kırılmış bir parça, yerine orijinal olmayan başka bir dübel, rengi tutturulamamış bir kapı kolu, yaptık denilen ama yine eski haline dönen bir ayna ve "kurutup temizleyip takacağız" denen ve 5 gündür hala içerisinde su bulunan bir stop lambası ile birlikte geri almak zorunda kalıyorum.
buyrun tüm görselleri de ekliyorum
aracı ilk teslim aldıktan sonra çektiğim fotoğraflar
https://eksiup.com/p/jk4756692cjm sağ dış stop lambası 1
https://eksiup.com/p/t2475648uegh sağ dış stop lambası 2
https://eksiup.com/p/o3475652ocn4 sağ iç stop lambası
https://eksiup.com/p/5o475650xi8p bagajdaki su ve küf 1
https://eksiup.com/p/af475651ryqh bagajdaki su ve küf 2
https://eksiup.com/p/iu475649ei7a bagajdaki su ve küf 3
https://eksiup.com/p/27475666gsk6 işlevini yitirmiş denen fitil
aracımı 2. kez bıraktıktan sonra çektiğim fotoğraflar
https://eksiup.com/p/tg475657gzns orijinal bagaj döşemesi dübeli
https://eksiup.com/p/ix475658t5iv servisin orijinalini kaybettiği dübel yerine taktığı
https://eksiup.com/p/2d475659kyhf hiç belli olmayacak dedikleri yapıştırılan yer
https://eksiup.com/p/y5475660ojp5 kapı kolu bademi 1
https://eksiup.com/p/t847566162en kapı kolu bademi 2
https://eksiup.com/p/5u4756629rce kapı kolu bademi 3
https://eksiup.com/p/oa4756636vwe kapı kolu bademi 4
Monitör DVI Girişi Destekliyor Galiba !? - Acer AL1916W
|
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 3 yıl
Mesaj Sayısı: 0
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 0
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 0)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası