Şimdi Ara

Citroen C4 Hakkında Fikir Alışverişi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese selamlar. 2005 2006 belki 2007 de olabilir citroen c4 almayı düşünüyorum. Geçen sene ağır bir trafik kazası geçirdiğim için birazda güvenlikli olsun istiyorum alacağım araba. Bu fiyatta da c4 ün sx leri dikkatimi çekiyo nedense kanım ısındı arabaya. Sizin yorumlarınız nelerdir yardımcı olabilir misiniz ? Biraz araştırma yaptım aslında ama c4 kullananda yorum yapmış kullanmayanda. Kullanmayana sözüm yok ama kulaktan dolma şeyler okuyorum gibime geldi bazı yorumlarda. Bu yüzden bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.



  • Sürücü olarak çok az tecrübe etmeme rağmen yolcu koltuğunda yeterli vakit geçirdim dizel manuel bir sx ile. Fransız araçlarının genel sorunu denilebilecek iç trim sesleri mevcut. Arka amortisörler bana sesli ve sert gelmişti. Bu araçlar için genel olarak "araç kendini salıyor" denir. Kısmi olarak doğru olduğunu düşünüyorum. Alt takım olarak sesler geliyor veya ilk günkü çalışma performansını koruyamıyor olabilir ama burdaki asıl suç ülkemiz yolları malesef. Benim görüşüm aracın gayet sağlam ve güzel olduğu yönünde. Bacanağımın tek şikayeti keşke 3-5 fazla verip sx px dolu paket alsaydım demesiydi. Tabi bu her araç için geçerli. Eksi olarak söyleyebileceğim diğer yönleri kumaş koltuk döşemeleriydi. Kumaş kalitesi olarak iyi olmasına rağmen kişisel görüşüm yine yukarıda yazdığım gibi kendini salmış gibi gözüküyor :) Birazda bagaj kullanışsız gelmişti. Küçük diyemem zira kendim B sınıfı hatchback bir araç kullanıyorum ama arabanın önce dış görünüşünün tasarlandığı belli oluyo gibiydi :) Bunlar dışında benzinli modellerinin tüp uyumu olsun, dizel ünitelerinin günümüzde birçok araçta kullanılması olsun kendini kanıtlamış motorlara sahip. Otomatik şanzıman içinde tanıdık samimi hiçbir usta sorunlu demedi. Sadece tek kavramalı yarı otomatik bir şanzıman olduğunu bilin ve mükemmel bir performans beklemeyin diyorlar. Bencede haklılar zira dizel otomatik bir araçta ya tam otomatik araçlarda bakıp benzinli gibi yakıt tüketiyorsunuz ya çok pahalı araç gruplarına çıkmanız gerekiyor ya çift kavramalı şanzımanlarda acaba bozulurmu kaygıları oluyor yada ilk iki viteste bazen düşünebilen, sizin yerinize bir robotun vites değişimlerini yaptığını düşünüp manuel bir araç neyse o kadar yakıt tüketen böyle modeller alıcaksınız.

    Bence bizim toplumun genel sorunu araba kullanmayı ve alım-satımı bilmiyor oluşu. Her olguyu karşı tarafı kazıklamak ve kusurlu olarak satmaya çalışırsanız insanlar ne böyle araçları beğenir ne de sorunsuz olarak adledilen diğer modelleri. Zira temiz araç bulmak artık çok zorlaştı.

    En başta yazmayı unuttum bu arada çok geçmiş olsun. Birdaha olmak inşallah. Güvenlik olarak günümüz araçlarının bir eksiği olmadığını düşünüyorum. Siz gücünüz ölçüsünde güvenlik ekipmanı daha yüksek paketler almaya çalışın tabi ama bence önemli olan kazanın nasıl gerçekleştiği. Durum olur 30 km hızla bile araca veya kendinize ciddi zararlar verebilirsiniz.

    Kısacası sx px dizel otomatik güzeldir




  • eniştemde var süspansiyonlar sert vites otomatikleştirilmiş vites diye geciyor ben eskişehirden geldim arka koltukta rahatsız oldum ve sırtım agrıdı bunları dert etmeyeceksen başka da sıkıntısı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 C4 kullanıcısıyım. Sıfır aldım halen kullanıyorum.

    Güvenlik önceliğiniz olduğunu belirtmişsiniz. Bu bakımdan C4 güvenilir bir araçtır.
    Zaten benim de tercih etmemdeki sebeplerden biri de aracın güvenli oluşuydu.
    Zamanında Ncap'ten sınıfının en yüksek puanlarından birini alarak 5 yıldız almıştı.
    SX modelinde 6 airbag standarttır (Ön, Yan ve Perde olarak. Perde hava yastığı arka yolcu camlarını da kapsıyor).

    Süspansiyonu sert karakterlidir. Bu konforu düşürüyor ama yol tutuşa katkısı çok.
    Yüksek hızlarda ani direksiyon hareketlerinde stabilitesini, çizgisini koruyor. Salınıma girip kontrolden çıkmıyor.
    Bu durum 1 defa başıma geldi ve çok ciddi bir kazadan yırtmıştım ani bir refleksle.
    Babam hala anlatır bunu. Nasıl oradan çarpmadan çıktığımı çözmedi.

    Ben de sx yerine sx pk öneriyorum donanım açısından. Artı olarak ESP de var sx pk versiyonunda. Ama ilanlara dikkat edin çoğu araç sahibi sx olan aracı sx pk diye satmaya çalışıyor.
    Motor olarak benzinli ve dizel sorunsuzdur. Her araçta olduğu gibi bakımları yapılmamış araçlarda sorun olabilir.

    Ön düzen rot başları bizim yollara pek gelmiyor. Alırsanız eğer ön düzeni bir elden geçirin derim.
    Arka süspansiyon ses yapar çukurlarda.
    Aklıma gelenler bunlar. Genel anlamda sorunsuz diyebiliriz. Biraz da araçtan ne beklediğinize bağlı. Fiyatına göre sundukları tatmin ediyor.




  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Evet sx pk lar biraz daha yüksek fiyatlı ama imkanım olursa onlardan almayı düşünüyorum. Peki parçaları çok pahalı gibi bir söylenti var bu da halk arasında konuşulan kulaktan dolma birşey mi yoksa gerçekten gözle görülür şekilde pahalı mı ?
  • ugur_bek U kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim Allah hiçbirimize yaşatmasın bu durumu.

    Çok güzel bir açıklama olmuş teşekkür ederim. Aynı soruyu size de sormak istedim. Parça konusunda bir fikriniz var mı astronomik fiyatlar olduğu söyleniyor. Sizce bu olay doğru mudur ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bass_boy

    Evet sx pk lar biraz daha yüksek fiyatlı ama imkanım olursa onlardan almayı düşünüyorum. Peki parçaları çok pahalı gibi bir söylenti var bu da halk arasında konuşulan kulaktan dolma birşey mi yoksa gerçekten gözle görülür şekilde pahalı mı ?

    Parça fiyatları diğer araçlarda neyse o. Gerçi benim pek parça değişimi ihtiyacım olmadı. Baskı balata değiştirdim. İşçilik dahil 400 tl tuttu. Rot başları değişti. Tanesi 20 tl falandı sanırım. Bunlar özel servis, sanayi fiyatı tabi ki.
    Bir defa ufak bir kaza yaptım. Kasko olduğu için parça fiyatları aklımda değil. Ama zaten yetkili servise giderseniz her marka aracın parçası uçuk fiyatlardan önünüze konuyor.

    İlk silecek lastiklerini yetkili servise bakıma gittiğimde değiştirmelerini söylemiştim. Silecek ne kadar pahalı olabilir ki diye düşündüğümden fiyat bile sormamıştım.
    2007 yılında takımını 150 tl'ye takmışlardı. Sonra mümkünse sökün değilse parasını veririm dedim. Onlar da söktüler. Biraz onlar ayıp etti biraz ben ama 20 liralık şeye 150 tl veremezdim.

    Kaskolu kullanırsanız ve yetkili servisten uzak durursanız parça fiyatlarında bir sorun yok.




  • bass_boy B kullanıcısına yanıt
    Bizde sanayide bakımını yaptırdığımız için birşey diyemicem C4 için. Fakat günümüzde pahalılık durumu servis için evet var. Benim şahsi aracım 2011 Hyundai Getz dizel. 5 yıl garantiden çıkmasın diye servise göbek bağıyla bağlıyım. Çok şükür aldığımız günden beri 15-30-45-60-75 bin bakımlarında hiç 350 TL den aşağı servis ücreti ödemedim, üstelik bunlar indirimli olduğu söylenen fiyatlar Yapılanların sizin aracınıza yapılacaklardan bir farkıda yok açıkça bunuda söyliyim. Günümüzdeki araçların her tek bakımda yağ+yağ filtresi+hava filtresini değiştirirseniz, her çift bakımlarında da bunlara ek polen ve yakıt filtrelerini değiştirirseniz ağır bakımlar dışında kolay kolay başka para ödemezsiniz. Ne olur bizim ön sileceklere serviste 85TL derler size 150TL, sizde bende gider herhangibir yıkamacıdan 20TL ye değiştiririz. Hani diyoruzya günümüzde herkes kendinin doktoru olmalı. Araçlarıda bunun gibi düşünüp biraz dillerinden anlamak, elimizden geliyorsa ufak tefek şeylerini bizim yapmamız en güzeli. Bir diğer örnekte babamın aracı ile ilgili verebilirim. Araç Ford Fusion dizel. Sert karakterli ve yüksek araç olduğundan konforlu değil. Ülkemiz yol şartlarında da seneler içinde trim sesleri olsun kapı gıcırtıları olsun başlıyor. Çözüm 20TL lik silikon sprey. Fitillere, torpido kapağına ve ses yapacak kısımlara karşı beri sıkıyorsunuz, 6 ay boyunca sesi unutuyorsunuz. Hem aracınızla kendiniz ilgileniyorsunuz hem de en iyi o aracı siz tanıyorsunuz.

    Tabi bu duruma gelmek uzun zaman alıyor onuda kabul ediyorum. Ben küçüklüğümden beri sanayi ile içli dışlı olduğumdan kolay geliyor diyebilirsiniz. Sizde aracın aynı sorunu ile ilgili iki kez sanayiye gittiğinizde artık sizde ne yapılacağını az çok biliyor oluyorsunuz Doktorluk bu aşamadan başlıyor işte. Derseniz ki ben servis ücretlerinden korkuyorum, diğer taraftanda sanayide düzgün usta bulamam kazık yerim. Misler gibi Bosch servisleri var. Ne servis kadar pahalı ne sanayi kadar düzensizler. Tam ortasını bulmuş gayette temiz düzgün iş yapıyorlar. Neredeyse her araç ilede ilgilenirler. Bizim çekingenlikten yapamadığımız bir başka konuda ücretsiz servis hizmetleri. Bahar dönümlerinde mesajlar gelir ve der ki:"Kış bakımını yaptırmadan önce ücretsiz kontrolünüz için servisimize bekliyoruz." Gider kontrollerinizi yaptırırsınız.Hem servisteki ustalarla birebir konuşup nesi eksik neyi yaptırmalıyız onu konuşursunuz sonrada kusura bakmayın param yok yada ben düşüniyim sonra gelirim dersiniz bitti. Bunu ben yapabiliyor muyum hayır Ama bu bizim hakkımız ve isterseniz güzelce kontrollerini yaptırıp istediğiniz yerde bakımı yaptırırsınız. Üstelik bahsettiğiniz araç bir çok araçla ortak kullanılan parçalara sahip. En basitinden dizel motor ünitesi ford, peugeot, citroen, volvo, mazda gibi firmalarda da var :) Ben çevremizde volvo 1,6 dizel motorlu olanların hiç servise gittiğini bilmem Ya forddan anlayan yada peugeot-citroenden anlayan ustalarda işlerini hallederler

    Burda önemli olan bakımından korkarak araç almamanın yanlış olması. İmkanınız ölçüsünde dolu bir araç alın. Sonradan keşke bi miktar daha verip şu özelliği olanı alsaydım dememek. Temiz bir araba bulun, alın, yazında bizim taraflara gelip tatil yapın




  • 2008 yılından beri bahsedilen kasayı kullanıyorum bir sıkıntı dert yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_bek

    Bahar dönümlerinde mesajlar gelir ve der ki:"Kış bakımını yaptırmadan önce ücretsiz kontrolünüz için servisimize bekliyoruz." Gider kontrollerinizi yaptırırsınız.Hem servisteki ustalarla birebir konuşup nesi eksik neyi yaptırmalıyız onu konuşursunuz sonrada kusura bakmayın param yok yada ben düşüniyim sonra gelirim dersiniz bitti.

    Oh oh sen açığı bulmuşsun valla :D bence kullan derim sende bunu :D

    Vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim aklımdaki bütün soru işaretlerini kaldırınız.

    Ama tek bir sıkıntı kaldı. Osmaniye de yaşıyorum ve burada Citroen servisi yok. En yakın Adana da var. Bu çok büyük problem oluşturur mu sizce ?




  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Sanayiden korkutuyorlar adamı. Herkes sanayiye giden C4 kullanılmaz hale geldi, sürekli sorun çıkarmaya başladı, eski performansı yok gibi durumlardan bahsediyor. Yani ne farkı var bu C4 ün diğer arabalardan da böyle sorun çıkartıyor diye düşünüyorum kendi kendime.
    Birde yaşadığım şehirde servis olmayışı düşündürüyor beni. En yakın 1 saatlik mesafede. Sürekli serviste kontrol ettirmem gerekecek bir durum olmazsa sorun olmayacak benim için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.