Şimdi Ara

Alternatif Tarih: Tofaş otomobilleri arkadan itişli olmasaydı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakın tarih ulaşım kültürümüze baktığımız zaman Kuş serisi otomobillerin ülkemizdeki her aileyle bir anısı mevcut, iyi veya kötü. Bu arabaları bugün hala popüler kılan sözde 'yerli üretim' olması, bazılarımıza göre güzel bir tasarıma sahip olması, onu pahalı kılan ucuzluğunun olması ve birçoğumuzun dile getirmediği, aslında içinde ukte olarak kalmasına rağmen bu nedeni yeterli bulmaması: arkadan itiş veya arkadan çekiş...

    Fason üretimimizle, yerli araba sevdasına bizi sokan bir firma sayesinde popüler oldu, öyle ki 2001 yılında bile hala iyi bir fiyattan satılıyordu. Belirli bir döneminin ihtiyacını karşılamasına rağmen zamanın karşı konulmaz gücüne yenilerek bugüne geldi Tofaş otomobilleri. Güvenilemez, piyasadan çekilmeli diyoruz. Ama hala çılgınlar gibi yüksek fiyattan bir ikinci elinin olması bunu çürüten bir argüman.

    Konumuza gelelim, bu arabaları çekici kılan aktarım sistemine. Yollarda gördüğümüz Kuşların %95'i, abartısız, 'yanlama', belirli bir çılgınlık yapmaya ki hiç uygun olmadığı bir iştir, zorlanıyor bu arabalar. Muadillerine göre ucuz fiyata aktarım sisteminin farklı olması tabii ki albenisini artırıyor. Bütçe otomobili amacından çıkmış durumda, çünkü ondan daha iyi durumda, ondan daha ucuza, daha kaliteli otomobiller mevcut. Kimse param olmadığı için bunu aldım diye savunmamalı kendini bence. Gerçekten daha iyi durumda, daha sağlıklı otomobiller çok daha fazla.

    Karıştıkları kaza sayısı, kaybettiğimiz vatandaşlar ve 'eğlence' uğruna yitirilen canlar. Bugün de bir örneği, anne ve bebeğini ezen birinden daha gelmiş oldu. Önden itişli olsaydı bu otomobiller, talebin ve buna bağlı olarak fiyatlarının yarı yarıya azalacağını kestirmemek güç olmasa gerek.. Her karıştığı olaya büyük tepki gösteren forumun bu arabaların önden çekişli olsaydı nelerin değişeceğini öğrenmek güzel olurdu..

    Kuşlardan biri.. Nam-ı diğer, Fiat Regata 75...

     Alternatif Tarih: Tofaş otomobilleri arkadan itişli olmasaydı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • kuşların fiat regata ile aslında alakası yoktur

    tamamen fiat 131 üzerine geliştirilmiştir.

    kupası regataya benzetilmiş 131 dir aslında kuşlar.

    fiat regata lar önden çekiş olarak tasarlandı

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Regata
  • Önden çekiş olsaydı bizim millet yanlamak için başka araçlar bulurlardı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzüne bile bakmaZlardi heralde

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Bu konu üzerinde çok tartışılmıştı, ama Regata ile aynı, ufak değişiklikler olabilir tabii ki ama Regata'nın aktarımı da arkadandır. Hatta verdiğiniz linkten bile ilişkili kısımda Kuş serisi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ohan -- 27 Kasım 2014; 21:49:08 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ohan

    Bu konu üzerinde çok tartışılmıştı, ama Regata ile aynı, ufak değişiklikler olabilir tabii ki ama Regata'nın aktarımı da arkadandır. Hatta verdiğiniz linkten bile ilişkili kısımda Kuş serisi var.

    Konuyu istediğin kişi ile tartışabilirsin. istersen tofaşın fabrikasına bile gidebilirsin.

    doğru bilgi değişmez. kuş serisi regata değil fiat 131 in türevidir..

    verdiğim link regatanın tarihçesini anlatıyor. linkte kuş resmi falan da yok.


    Predecessor
    Fiat 131

    Successor
    Fiat Tempra



    regata , 131 in yeni kasasıdır daha sonra da tempra üretildi

    tofaş üretim süresini uzattığı için zaman içinde şahine enjeksiyonlu tempra motoru dahi uygulamıştır ( doğan slx 1.6 i.e )

    motorun yerleşim şeklini arkadan itişe uydurmak için değiştirmek zorunda kalmıştır.




  • TOFAŞ araçlarını önden çekişli yapsaydı yine aynı ilgiyi görürdü bence.

    Bu aracın o zamanlardaki tercih edilme sebebi arkadan çekiş olması değildi sonuç olarak.

    Yine tercih edilecekti ve yine günümüze kadar gelecekti.

    Hatta önden çekiş olduğunda belkide o devrin R12'leri kadar sağlam ön takımları olacaktı ve bir nebze daha fazla tercih edilecekti.

    Belkide kimse yüzüne bakmayacaktı tabii, şimdi bunu tartışmak çok gereksiz.

    Asıl tartışılması gereken konu "bu insanlar bu araçlardan nasıl kurtulur?"dan ziyade "Bu insanlara bu arabalar nasıl anlatılır?" olmalı.
  • 2. el piyasası daha büyük bir etken sanırım şuan.
    Parça bolluğu var gerçekten çok bu da bir etken.
    Yancılar alternatif arıyor illa ki ama herkes Bmw alamıyor,gerçi bu aralar Civic felan yavaştan bi değişim var bakalım ne zaman piyasadan silinecekler.
  • Mesele ön arka değil,zamanında altarnatifi bir tek broadway di,şuan hala ilgi görmeside bilindik olmasindan parça ucuzlugundan,yoksa kim alır yanlamak için şahin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Anlamıyorsunuz. Aracın türevleri kısmına bakın sayfada, orda Kuş serisi araları var. Sayfada 131 yani Murat, sonra Kartal, sonra Tempra yani, ülkemizde de paralellik var.

    Kendinizle çelişiyorsunuz, farkında mısınız?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ohan

    Anlamıyorsunuz. Aracın türevleri kısmına bakın sayfada, orda Kuş serisi araları var. Sayfada 131 yani Murat, sonra Kartal, sonra Tempra yani, ülkemizde de paralellik var.

    Kendinizle çelişiyorsunuz, farkında mısınız?

    Ben tartışma derdinde değilim ki

    131 ve regata da tarih olmuş.

    kendi kendime çeliştiğim falan yok.

    sen kuşları önfen çekiş regata olarak bil . .dediğim gibi tofaşın fabrikasına gidersin eski ustalardan bulursan sana anlatırlar

    iyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 27 Kasım 2014; 22:29:36 >
  • önden çekişli arabada sırf arkası gelsin diye, öne tutan, arkaya daha kolay bırakan, aşınmış lastik takıp viraj kastıran adamlar biliyorum. Yani apaçilik, serserilik için tofaş şart değil. Hamurda varsa tamamdır.
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Farklı araç diyorken şimdi çekişi farklı diyorsunuz... Anlamak güç,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.