< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Hokkabaz- -- 14 Şubat 2015; 10:51:16 > |
YENİ FORD TOURNEO COURİER ANA KONU
-
-
Aracımı 1 Kasım'da teslim aldım. Şu an 800 Km'de. Yaptığım Km'ye kadar tecrübelerimi sizlerle paylaşacağım.
Öncelikle Artı(+)'larını beliriteyim.
+ Tasarım ; Kişisel olarak tasarımını beğendiğimi söylemeliyim. Ön Izgarayı Ford ailesin'den tanıyoruz.(Aston Martin'den araklanmış. ) Kendi sınıfındaki araçlar arasında tasarım olarak en iyi diyebilirim. Fiesta ve B-Max platformunda üretilen bir model. Yükseklik olarak ikisi arasında kalıyor. Ön cam oldukça geniş ve A sütunu ince buda geniş bir görüş alanı ve ferahlık sunuyor.
+ İç mekan ; Ford Fiesta ve Focus'tan bildiğimiz bir konsol tasarımı, ilk başlarda karışık geliyor. Ama alışınca kullanımı gayet kolay. Göstergeler ve konsoldaki mavi aydınlatma güzel bir görünüm sağlıyor.Lakin bilgi ekranı çok küçük kalmış. Daha iyi olabilirdi. Arka diz mesafesi ve baş mesafesi sınıfından ötürü oldukça iyi.Eşya gözleri konusunda bir sıkıntı yok. 2 bardaklık, klima butonlarının altında ufak bir göz yine, El freninin arkasında büyük bir göz var.Kapılardaki ceplerde oldukça geniş. Torpide yeterli seviyede ve ışıklandırma kullanılmış. Yine ön konsolda da havuz gibi bir boşluk var bazı şeyler konulabilir. Üst tarafta geniş boydan boya bir raf var. Aynı zamanda bagaj bölümünde de irili ufaklı saklama gözleri mevcut.
+ Motor ve Yakıt ; Beklentimi karşıladı. Nedeni önceki aracım 1.8 110 bg connect idi. Alırken hep bir acaba vardı. Fakat çekişi gayet iyi. Yüklü ve yüksüz olarak da denedim. 1.ve 2.viteste gaz pedalı bana göre hissiz. Ama 3.Vitesten sonra normal seyrini alıyor.Motorun küçük olmasının yakıta da katkısı büyük. Deposu 47 Litre şu an İstanbul içi ortalamam 6.5 Litre Km'de 0.27 Krş yakıyor. 46 Litre yakıt ile 703 Km yol yaptım. Zamanla ve havalar ısınmasıyla yakıtın biraz daha düşeceğini düşünüyorum.
+ Konfor ve Yalıtım ; Aracı ilk çalıştırdığımda motor soğukken motor sesi yükseliyor. Fakat ısındıktan sonra motor sesi azalıyor. Kabin içine de daha az ses geliyor. Yalıtım olarak başarılı buldum. Süspansiyonlar Fiesta ayarında diyebilirim. Bir önceki kasa Fiesta'yı iki gün kullanma fırsatım olmuştu. Araçta CC, Start&Stop, yokuş kalkış desteği, Görsel uyarılı arka park sensörü, yağmur sensörü, Lastik basınç uyarı sistemi, Usb-Aux mp3 çalar, Dijital Klima, Koltuk ısıtma ve Far sensörü mevcut. Start Stop motor ısındıktan sonra gayet stabil çalışıyor. Aracı sarsmıyor. Yokuş kalkış desteği tam ayarında önceki aracımda alakasız yerlerde devreye giriyor bırakmıyordu. Bu yüzden kapalı tutuyordum. Dijital klima büyük rahatlık otomatik olarak sıcaklığı ayarlıyor. Ve tabi gündüz farları.
Şanzıman 5 İleri, kullanırken bir sorunla karşılaşmadım. Vites geçişleri gayet kolay ve yumuşak bir hissi var.
Dönüş çapı gayet iyi en dar sokaklarda bile çok rahatlıkla manevra yapılabiliyor.Direksiyon düşük hızlarda pamuk gibi.
Yalnız 30 Km'den sonra bazen anlamsız bir şekilde sertleşiyor olması gerektiği gibimi bilemiyorum.
Eksi (-)'leri ;
- Malzeme kalitesi olarak beğenmedim. Bolca sert plastik kullanılmış. En azından konsol kısmında farklı bir malzeme kullanılabilirdi.
- Sert plastik olmasından ötürü araçtan Trim sesleri geliyor.
- 100 Km'den sonra rüzgar sesini almaya başlıyor. Bundan aynaların büyük olmasının da payı büyük.
- Tam açıyla kapanmayan aynalar.
- Kol dayama sonradan takılmış gibi emanet duruyor.
- Üzerinde gelen Continental Premium Contact 2 Lastikleri beğenmedim. Hamuru sert çok gürültü yapıyor. Ve güven vermiyor.
- En azından gündüz farları led olabilirdi.
- Ön konsol çok içeride maşallah oraya 5-6 yaşındaki bir çocuk rahatlıkla yatabilir.
Şimdilik ekleyeceklerim bunlar zamanla aklıma gelenleri eklerim. Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Hokkabaz- -- 10 Şubat 2015; 21:00:10 >
-
Ben kiralık olarak kullandım 1 gün boyunca. 2007 citroen C3 kullanıcısı olarak kalite hissi verdiğini söyleyebilirim. Daha çok binek otomobil gibi bir araç. Altı çok alçak. Fiat'da Fİorino oluyor galiba karşılığı. Bir ticari araç için bence konforlu.quote:
Orijinalden alıntı: -Hokkabaz-
Aracımı 1 Kasım'da teslim aldım. Şu an 800 Km'de. Yaptığım Km'ye kadar tecrübelerimi sizlerle paylaşacağım.
Öncelikle Artı(+)'larını beliriteyim.
+ Tasarım ; Kişisel olarak tasarımını beğendiğimi söylemeliyim. Ön Izgarayı Ford ailesin'den tanıyoruz.(Aston Martin'den araklanmış. ) Kendi sınıfındaki araçlar arasında tasarım olarak en iyi diyebilirim. Fiesta ve B-Max platformunda üretilen bir model. Yükseklik olarak ikisi arasında kalıyor. Ön cam oldukça geniş ve A sütunu ince buda geniş bir görüş alanı ve ferahlık sunuyor.
+ İç mekan ; Ford Fiesta ve Focus'tan bildiğimiz bir konsol tasarımı, ilk başlarda karışık geliyor. Ama alışınca kullanımı gayet kolay. Göstergeler ve konsoldaki mavi aydınlatma güzel bir görünüm sağlıyor.Lakin bilgi ekranı çok küçük kalmış. Daha iyi olabilirdi. Arka diz mesafesi ve baş mesafesi sınıfından ötürü oldukça iyi.Eşya gözleri konusunda bir sıkıntı yok. 2 bardaklık, klima butonlarının altında ufak bir göz yine, El freninin arkasında büyük bir göz var.Kapılardaki ceplerde oldukça geniş. Torpide yeterli seviyede ve ışıklandırma kullanılmış. Yine ön konsolda da havuz gibi bir boşluk var bazı şeyler konulabilir. Üst tarafta geniş boydan boya bir raf var. Aynı zamanda bagaj bölümünde de irili ufaklı saklama gözleri mevcut.
+ Motor ve Yakıt ; Beklentimi karşıladı. Nedeni önceki aracım 1.8 110 bg connect idi. Alırken hep bir acaba vardı. Fakat çekişi gayet iyi. Yüklü ve yüksüz olarak da denedim. 1.ve 2.viteste gaz pedalı bana göre hissiz. Ama 3.Vitesten sonra normal seyrini alıyor.Motorun küçük olmasının yakıta da katkısı büyük. Deposu 47 Litre şu an İstanbul içi ortalamam 6.5 Litre Km'de 0.27 Krş yakıyor. 46 Litre yakıt ile 703 Km yol yaptım. Zamanla ve havalar ısınmasıyla yakıtın biraz daha düşeceğini düşünüyorum.
+ Konfor ve Yalıtım ; Aracı ilk çalıştırdığımda motor soğukken motor sesi yükseliyor. Fakat ısındıktan sonra motor sesi azalıyor. Kabin içine de daha az ses geliyor. Yalıtım olarak başarılı buldum. Süspansiyonlar Fiesta ayarında diyebilirim. Bir önceki kasa Fiesta'yı iki gün kullanma fırsatım olmuştu. Araçta CC, Start&Stop, yokuş kalkış desteği, Görsel uyarılı arka park sensörü, yağmur sensörü, Lastik basınç uyarı sistemi, Usb-Aux mp3 çalar, Dijital Klima, Koltuk ısıtma ve Far sensörü mevcut. Start Stop motor ısındıktan sonra gayet stabil çalışıyor. Aracı sarsmıyor. Yokuş kalkış desteği tam ayarında önceki aracımda alakasız yerlerde devreye giriyor bırakmıyordu. Bu yüzden kapalı tutuyordum. Dijital klima büyük rahatlık otomatik olarak sıcaklığı ayarlıyor. Ve tabi gündüz farları.
Şanzıman 5 İleri, kullanırken bir sorunla karşılaşmadım. Vites geçişleri gayet kolay ve yumuşak bir hissi var.
Dönüş çapı gayet iyi en dar sokaklarda bile çok rahatlıkla manevra yapılabiliyor.Direksiyon düşük hızlarda pamuk gibi.
Yalnız 30 Km'den sonra bazen anlamsız bir şekilde sertleşiyor olması gerektiği gibimi bilemiyorum.
Eksi (-)'leri ;
- Malzeme kalitesi olarak beğenmedim. Bolca sert plastik kullanılmış. En azından konsol kısmında farklı bir malzeme kullanılabilirdi.
- Sert plastik olmasından ötürü araçtan Trim sesleri geliyor.
- 100 Km'den sonra rüzgar sesini almaya başlıyor. Bundan aynaların büyük olmasının da payı büyük.
- Tam açıyla kapanmayan aynalar.
- Kol dayama sonradan takılmış gibi emanet duruyor.
- Üzerinde gelen Continental Premium Contact 2 Lastikleri beğenmedim. Hamuru sert çok gürültü yapıyor. Ve güven vermiyor.
- En azından gündüz farları led olabilirdi.
- Ön konsol çok içeride maşallah oraya 5-6 yaşındaki bir çocuk rahatlıkla yatabilir.
Şimdilik ekleyeceklerim bunlar zamanla aklıma gelenleri eklerim. Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.
Ancak ben performansını beğenmedim. Sanırım 75 hp olandı kullandığım. Yokuş çıkışlarında (oldukça dik yokuşlar) zorlandı. 5 kişi ile Kulaksız'da çok dik bir yokuşu (bilenler de olabilir) çıkana kadar aracı 3-4 kere stop ettirdim. Belki daha alışamamamın da etkisi vardır. Ama geri gelip hızlanarak çıktım. Aynı yokuşu C3, linea ve BMW 5.20 ile de çıktım. BMW neyse de diğer ikisi ile de hiç zorlanmadım.
-
Bu araç yenı çıktığında çok hoşuma gitmıştı delux modeli için 44,750 fiyat çektiler. Bayii fazla bir indirim yapamayacaklarını belirtmişti 250 vs gibi vazgeçtim sonradan bu araca 45 bin gibi bir meblaya alınacaksa binek araç tercih ederim.quote:
Orijinalden alıntı: yigit105
Ben kiralık olarak kullandım 1 gün boyunca. 2007 citroen C3 kullanıcısı olarak kalite hissi verdiğini söyleyebilirim. Daha çok binek otomobil gibi bir araç. Altı çok alçak. Fiat'da Fİorino oluyor galiba karşılığı. Bir ticari araç için bence konforlu.
Ancak ben performansını beğenmedim. Sanırım 75 hp olandı kullandığım. Yokuş çıkışlarında (oldukça dik yokuşlar) zorlandı. 5 kişi ile Kulaksız'da çok dik bir yokuşu (bilenler de olabilir) çıkana kadar aracı 3-4 kere stop ettirdim. Belki daha alışamamamın da etkisi vardır. Ama geri gelip hızlanarak çıktım. Aynı yokuşu C3, linea ve BMW 5.20 ile de çıktım. BMW neyse de diğer ikisi ile de hiç zorlanmadım.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: yigit105
Ben kiralık olarak kullandım 1 gün boyunca. 2007 citroen C3 kullanıcısı olarak kalite hissi verdiğini söyleyebilirim. Daha çok binek otomobil gibi bir araç. Altı çok alçak. Fiat'da Fİorino oluyor galiba karşılığı. Bir ticari araç için bence konforlu.
Ancak ben performansını beğenmedim. Sanırım 75 hp olandı kullandığım. Yokuş çıkışlarında (oldukça dik yokuşlar) zorlandı. 5 kişi ile Kulaksız'da çok dik bir yokuşu (bilenler de olabilir) çıkana kadar aracı 3-4 kere stop ettirdim. Belki daha alışamamamın da etkisi vardır. Ama geri gelip hızlanarak çıktım. Aynı yokuşu C3, linea ve BMW 5.20 ile de çıktım. BMW neyse de diğer ikisi ile de hiç zorlanmadım.
Benim aracım 95hp dik bir rampada henüz deneme fırsatım olmadı.
-
Arkadaşlar merhaba,quote:
Orijinalden alıntı: -Hokkabaz-quote:
Orijinalden alıntı: yigit105
Ben kiralık olarak kullandım 1 gün boyunca. 2007 citroen C3 kullanıcısı olarak kalite hissi verdiğini söyleyebilirim. Daha çok binek otomobil gibi bir araç. Altı çok alçak. Fiat'da Fİorino oluyor galiba karşılığı. Bir ticari araç için bence konforlu.
Ancak ben performansını beğenmedim. Sanırım 75 hp olandı kullandığım. Yokuş çıkışlarında (oldukça dik yokuşlar) zorlandı. 5 kişi ile Kulaksız'da çok dik bir yokuşu (bilenler de olabilir) çıkana kadar aracı 3-4 kere stop ettirdim. Belki daha alışamamamın da etkisi vardır. Ama geri gelip hızlanarak çıktım. Aynı yokuşu C3, linea ve BMW 5.20 ile de çıktım. BMW neyse de diğer ikisi ile de hiç zorlanmadım.
Benim aracım 95hp dik bir rampada henüz deneme fırsatım olmadı.
Alıntıları Göster
Hokkabaz arkadaşıma görüşleri ve yorumlarından dolayı teşekür ediyorum:Fakat bir konuda eleştirisine katılmıyorum(- Ön konsol çok içeride maşallah
oraya 5-6 yaşındaki bir çocuk rahatlıkla yatabilir.) Çünki Firmanın 2 secenegi vardı. Aracın göğsünü kısa tutup ön kapudu uzatacaktı veya dizayndaki gibi
motor kabutunu kısa tutup o genişligi ve ferahlıgı içeri vererek göğüsü uzatmışlar ve dışardaki alanı aracın içine eklemiş oldular bence çok güzel düşünce.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talat1974 -- 22 Kasım 2014; 0:00:19 >
-
Bu araba ruhsatta kamyonet mi yazıyor yoksa ruhsat mı ? Kangoo da kamyonet yazdığı için değiştirmeyi düşünüyorum çekişi iyi mi yeri gelir 1 ton a yakın yükleme yapabilirim.quote:
Orijinalden alıntı: talat1974
Arkadaşlar merhaba,
Hokkabaz arkadaşıma görüşleri ve yorumlarından dolayı teşekür ediyorum:Fakat bir konuda eleştirisine katılmıyorum(- Ön konsol çok içeride maşallah
oraya 5-6 yaşındaki bir çocuk rahatlıkla yatabilir.) Çünki Firmanın 2 secenegi vardı. Aracın göğsünü kısa tutup ön kapudu uzatacaktı veya dizayndaki gibi
motor kabutunu kısa tutup o genişligi ve ferahlıgı içeri vererek göğüsü uzatmışlar ve dışardaki alanı aracın içine eklemiş oldular bence çok güzel düşünce.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: ouzqan
Bu araba ruhsatta kamyonet mi yazıyor yoksa ruhsat mı ? Kangoo da kamyonet yazdığı için değiştirmeyi düşünüyorum çekişi iyi mi yeri gelir 1 ton a yakın yükleme yapabilirim.
Evet Ruhsatta kamyonet yazıyor. Fakat 12.000 TL fark ödeyerek otomobil ruhsatlı da alabiliyorsunuz. Bence her yıl muayene ve -10 km hız için bu kadar fark ödemeye değmediğini düşünüyorum. Çekişi iyi, yük haddi ne kadar bilmiyorum. Kangoo ve connect gibi yüksek değil. Aracı test etmenizde fayda var. -
Cevapladığınız için teşekkürler hocam . Ruhsat olayı benim için önemli bu arabayı uzun vade de kullanmak istiyorum . O yüzden her sene olacağına 2 sene de bir muayene ye sokup daha az ödemek istiyorum . Kangoo canımı sıkan birşey ama parça ucuzluğu falan derken arayı kapatıyordu . -
Öğretmen indirimi ile beraber sigorta hariç titanyum plus için 47,500 fiyat aldım.Bu hafta almayı düşünüyorum. -
quote:
Orijinalden alıntı: sadbul
Öğretmen indirimi ile beraber sigorta hariç titanyum plus için 47,500 fiyat aldım.Bu hafta almayı düşünüyorum.
İyi fiyat almışsınız.Şimdiden hayırlı olsun.Renk nedir? Ve hangi bayi? -
Titanyum plustan vazgecip titanyumda alabilirim plustaki ozelliklerin eksikliğini hissedecegimi düşünmüyorum.Bugun gidip görüşeceğim yalniz ford yakit olarak üzer diyorlar sanirim eski connectleri baz alarak söylüyorlar. -
quote:
Orijinalden alıntı: sadbul
Titanyum plustan vazgecip titanyumda alabilirim plustaki ozelliklerin eksikliğini hissedecegimi düşünmüyorum.Bugun gidip görüşeceğim yalniz ford yakit olarak üzer diyorlar sanirim eski connectleri baz alarak söylüyorlar.
Eski connectler için doğru ama courier'de durum farklı şu an şehiriçi ortalamam 6.5 Litre Km'de 0.27 krş yakıyor. Tabi ben sakin kullanıyorum. -
merhaba.quote:
Orijinalden alıntı: -Hokkabaz-quote:
Orijinalden alıntı: sadbul
Titanyum plustan vazgecip titanyumda alabilirim plustaki ozelliklerin eksikliğini hissedecegimi düşünmüyorum.Bugun gidip görüşeceğim yalniz ford yakit olarak üzer diyorlar sanirim eski connectleri baz alarak söylüyorlar.
Eski connectler için doğru ama courier'de durum farklı şu an şehiriçi ortalamam 6.5 Litre Km'de 0.27 krş yakıyor. Tabi ben sakin kullanıyorum.
Alıntıları Göster
henüz 2 ay oldu alalı 1000 km yol yaptım.
önceki aracım 2013 jetta idi.
şimdilik çok memnunum. iA utandırmaz.
izlenimlerim için önceden konu açmıştım.
http://forum.donanimhaber.com/m_98402377/tm.htm
umarım faydalı olur.
2014 ford tourneo courier titanium gümüş gri
-
Motor kısmının altı çok alçak görünüyor. Bozuk yollarda tümseklerde bunun sıkıntısını çektiğiniz oluyor mu ? Yani altını yere vurduğunuz olu mu ?
Taksi için bu modeli düşünüyorum fakat altının alçak olması bizim oralarda sıkıntı yaşatabilir diye tereddütüm var. -
quote:
Orijinalden alıntı: talsuv61
Motor kısmının altı çok alçak görünüyor. Bozuk yollarda tümseklerde bunun sıkıntısını çektiğiniz oluyor mu ? Yani altını yere vurduğunuz olu mu ?
Taksi için bu modeli düşünüyorum fakat altının alçak olması bizim oralarda sıkıntı yaşatabilir diye tereddütüm var.
hayır böyle bir sıkıntı yaşamıyorum
bazen şu yolun ortasında tepe gibi duran rögar kapaklarının üstünden geçiyorum. -
Aracın yerden yüksekliğini ve ölçülerini gösteren bir şema bulamadım ford un sitesinde, bilgisi olan paylaşabilirmi rica etsemquote:
Orijinalden alıntı: Jetta01quote:
Orijinalden alıntı: talsuv61
Motor kısmının altı çok alçak görünüyor. Bozuk yollarda tümseklerde bunun sıkıntısını çektiğiniz oluyor mu ? Yani altını yere vurduğunuz olu mu ?
Taksi için bu modeli düşünüyorum fakat altının alçak olması bizim oralarda sıkıntı yaşatabilir diye tereddütüm var.
hayır böyle bir sıkıntı yaşamıyorum
bazen şu yolun ortasında tepe gibi duran rögar kapaklarının üstünden geçiyorum.
Alıntıları Göster
-
Ben almaktan vazgeçtim test sürüşü yaptiktan sonra.Ic aksam bana ilerde cok ses yapar gibi geldi.Ayrica en ust donanım arac aliyorum ama on konsol baz modelle ayni xenon yok.Trimlerin birlesme yerleri cok alelade.Ayrica araci bagaji icin alacaktim ama senede kac kez lazim olacak onu düşündüm ayrica 6m2 haliyi passata bagaj kapanacak sekde koyunca bagajimin okadarda kucuk olmadığını gördüm.Velhasıl 2004 passata devam. -
quote:
Orijinalden alıntı: sadbul
Ayrica en ust donanım arac aliyorum ama on konsol baz modelle ayni
orada bir yanlışlık var.
trend-deluxe ön konsolu, titanium ve plus ınkinden farklıdır...
titanium ve plus bildiğiniz yüksek fiestadır. -
Hiç öyle fiesta gibi değil. Bu araca da baktım yeni gelen tourneo connect'e de baktım. İç trim kalitesi otomobil gibi değil arkadaşlar. Yani kimse kimseyi kandırmasın.quote:
Orijinalden alıntı: Jetta01quote:
Orijinalden alıntı: sadbul
Ayrica en ust donanım arac aliyorum ama on konsol baz modelle ayni
orada bir yanlışlık var.
trend-deluxe ön konsolu, titanium ve plus ınkinden farklıdır...
titanium ve plus bildiğiniz yüksek fiestadır.
Alıntıları Göster
Bu araçlar ÖTV'nin %15 olmasıyla bu kadar palazlanmış, üretimi gelişimi yapılan araçlar. Avrupalı bu araçları kapısına koymaz özel kullanım için. Zaten Koç'ta uyanık!
Araç fiyatlar yükseldiği için bir boy ufağını burada üretmeye başladı. Yoksa şimdiki Connect fiyatları ile yerli ürettiği bir aracı satması mümkün değil. İnsanlara donanımla bu araçları
cazip getirmeye çalışıyorlar. Fakat bir otomatik vites olmadıkça zor.
öncelikle herkese selamlar,
Aralık ayı başında 1.6 Titanium modelini aldım. Elimin altına şirket aracı da bulunduğu için henüz öyle çok uzun süre kullanamadım ancak ilk izlenimlerim ve genel olarak okuduklarım sonucunda söyleyebilirim ki aldığım araçtan son derece memnunum. Almayı düşünen diğer arkadaşlar için de faydalı olur düşüncesiyle bir kaç şey söylemek isterim. Bu aracı alma konusunda benim gördüğüm kadarıyla insanların kafasını kurcalayan ilk şey sanırım ruhsatta aracın Kamyonet olarak geçmesi. Çoğu uzun süreli Otomobil kullanıcısı için bu farklı bir boyuta geçmek gibi algılanıp geri durmalarına sebep oluyor diye düşünüyorum. Kamyonet ruhsatlı bu tip araçların (Doblo/Connect vd.) ilk üretildikleri yıllarda gerçekten konfor en son plana atılıyordu. 2006 dan beri kullanmakta olduğumuz Doblo 2 kasa için söylemem gerekir ki konfor sıfır. Peki neden bu insanlar bu araçları tercih ediyordu hem de Hususi (aile) kullanım için ? Tamamen ekonomik sebeplerle tabi ki. Her ne kadar yılda bir muayene ve fazla MTV desek de insanlar için en önemli konu "Satın Alma Maliyeti" yani ÖTV. Bu araç için 12.000 Tl civarlarına varan Kamyonet/Otomobil farkı eskiden de bu mertebelerde olmasa bile benzer oranlardaydı ve biz, yani vatandaşlar satın alırken daha ucuza, sıfır, ama daha az konforlu araçları alabiliyorduk. Ben bu aracı alana kadar, 2006 Doblo (hala elimizde), iki yıl kadar 2005 Connect 75 bg, ve şu an şirket aracı olarak 2012 Doblo Safeline kullanıyorum. Yani neredeyse otomobile binmeyi unuttum :). ve elbette aradığım en önemli şey, adı Kamyonet dahi olsa bir Otomobil konforu. Bunu ne kadar özlediğimi tahmin edemezsiniz :) Çünkü yukarıda saydığım kamyonetlerden önce kullandığım son otomobil 2.0 motor bir Ford Taunus idi. Kamyonetlerden bu kadar sıkılmış biri olarak önyargılı bir şekilde deneme sürüşüne çıktım. Ancak önyargılarımın aksine araçta bir kamyonet huzursuzluğu değil aksine, hem sürücü hem de yolcu açısından bir otomobil konforu vardı. Yeni bebeği olmuş bir aile olmanın getirdiği ihtiyaçlara cevap vermesi, yer geldiğinde eşimin de kullanabilmesi ve en önemlisi güvenlik açısından Ford ürünü olmasının tercihimde önemli etkisi vardır. İşin maddi boyutlarına bakılırsa da ikinci el C sınıfı yüksek km'de dizel bir otomobile verilecek fiyatlarla mukayese edilen fiyatları göz önüne alındığında daha cazip geldi şahsıma. Elbette bir tercih meselesi bu kıyas. Ancak bununla beraber donanım konusundaki cömertliği ve yakıt konusundaki cimriliği göz ardı edilemez. Bu sebeple özellikle Kamyonet kısmına takılan arkadaşlarıma tavsiyem ön yargılarını bir tarafa bırakıp en azından deneme sürüşüne çıkmaları. |
Merhaba arkadaşlar,
Bende 1 Temmuz'da sıfır beyaz courier titanium plus aldım. Daha önce sıfır cmax alıp 5 yıl binmiştim. Sonrasında 2014 model tdi dsg comfortline golf kullandım. Ancak ikinci çocuğum olduktan sonra golf hacim olarak çok dar gelmeye başladı. Çocukların sıfır aracı batıracağını düşünerek ve sıfır araçların çok yüksek fiyatlarda olması nedeniyle ikinci el araç bakarken tesadüfen Ford bayisine bir arkadaşımla girdim ve bu aracın bu donanımda bu fiyata satılması beni resmen tahrik etti. Aracın dizel olduğunu öğrenmemde ekstrası oldu. Otomatik ve binek araç almak için uğraşırken tamamen alakasız bir araç alıp çıktım ama şimdi iyi ki almışım diyorum. Çok gerek görmediğim için navigasyonsuz olanını aldım Benim konumumda bir sürü kararsız insan olduğunu düşünüyorum. Prestijle işiniz yoksa, şehirlerarası çok yol yapmıyorsanız, çocuklarınız varsa, eşinizde rahat kullanabilsin istiyorsanız, bagaja ihtiyacınız varsa ve bütçenizi düşünüyorsanız bu araç işinizi görür. Ben çocuğum büyüyene kadar en azından 2 yıl bu aracı kullanmayı düşünüyorum daha sonra inşallah üst segment bir sedan alma niyetindeyim. Karar veremeyenler olduğunu düşünerek araçla ilgili gözlemlerimi aşağıda belirtiyorum : Sıfır aracı alır almaz tatile gittim ve 2.000 km yol yaptım. Motor sesi çok yok, yüksek hızlarda rüzgardan etkileniyor, ticari araç olmasına rağmen çok yormuyor, bagaj gayet kullanışlı, yol tutuşu yine ticari bir araca göre iyi, ford sync ve bluetooth iyi çalışıyor, yakıt aracın yeni olmasından ve benim performanslı kullanmam nedeniyle 7 litre civarında yaktı. Araçta 3 kişi, 2 çocuk vardı ve bagaj tepeleme dolu idi ve çoğu zaman 130'u geçerek, klima açık kullandım en az 1 radar cezam var. Bu kadar zorlamaya bu yakıtın iyi olduğunu düşünüyorum sakin kullanımda çok, çok daha az yakacağına eminim. Aracın ilk yağını değiştirdikten sonra normal sürüşte yakıt performansını uzun yolda deneyeceğim. 160'lara çıktığımda da ESP farkını hissettiriyor ve savrulmuyor ucuz fiyatlı çoğu binek araçtan yol tutuşu konusunda başarılı olduğunu söyleyebilirim. Ancak bu araçlar için ticari araç hız sınırlandırması gerçekten can sıkıcı tam bu noktada aracın fiyatının düşüklüğünü düşünmek işe yarıyor. Birde aracın hafif ve küçük olması yüksek hızlara çıkmanıza engel oluyor. Araçta genel olarak ses yok bir tek sol kapıdan bir ses geliyor henüz neden kaynaklandığını çözemedim birde klima açıkken denk mi geldi bilmiyorum ama eşim kapalı olan havalandırma kapağını açtığında sıcak hava üflemeye başladı buna hiç bir anlam veremedim ama takipteyim. Araçla ilgisi yok ama sollamaya çıktığınızda binek araçlar sizin ticari olduğunuzu görerek yol isteyerek eziklemeye çalışıyorlar ancak çoğu kez pişman ettim burada sürücü faktörü önemli tabii ki :) Araçta devrini aldıktan sonra makul bir güç üretiyor. Start stop çok iyi çalışıyor rahatsızlık vermiyor, iniş biniş, sürgülü kapılar çok rahat, otomatik klima beni tatmin etti, aracı kullanırken binek bir araç sürüyormuş hissine de kapılıyorsunuz, kontrol paneli gayet kullanışlı çok zorlanmadan çoğu düğmeye rahatça uzanabiliyorsunuz. Süspansiyonlar tatmin edici seviyede, yokuş kalkış desteği güzel çalışıyor. Vites aralığı iyi ve debriyaj sertliği gayet iyi. Bagaj yükleme, boşaltma gayet rahat zorlamıyor, yedek lastiği aracın altında olduğu için bagaj tabanı alçak ve gayet kullanışlı. Bunların yanı sıra malzeme kalitesi ve konfor beklentiniz yüksek olmasın, kol dayaması çok zayıf biraz güçlü yüklenseniz kırılacak gibi, anahtarlar kalitesiz özellikle yedek anahtar katlanır değil Cmaxle kıyaslayınca korkunç farklar göremedim. Takdir edersiniz ki bu aracı golfle kıyaslamamın ise bir anlamı yok tamamen alakasız araçlar çünkü. Ancak bu aracı almak isteyen arkadaşlara tavsiyem titanium hatta titanium plus alın eğer emekli değilseniz, şahsi kullanacaksanız en azından motor farkı için bence bu farkı ödemeye değer. Kullanmadım ancak düşük beygirli motorun yokuşlarda ve çekişte çok zayıf kalacağını düşünüyorum. İkinci elde de yüksek beygirli modellerin daha çok tutulacağı fikrindeyim. Etrafıma baktığımda da aracın çok kullanıcısı olduğunu görüyorum. Buda kullanıcı memnuniyetinin yüksek olduğunu gösteriyor. Sonuç olarak bence fiyat performans kıyaslandığında bu araç alınabilecek bir araç. Umarım faydalı olur. |
2017 model kuryemin ilk 15000 bakimi 533₺ tuttu. Sakaryada ford akgun yetkili servisinde. Bilgi olsun diye yazmak istedim.
|
Konfor ve kullanım yönünden diğer fiorino gibi ticarilerle alakası yok bu aracın. Test sürüşü yapın her iki ticari ile aradaki farkı görürsünüz. Fenni muayene olayı otomobilde ilk 3 yıl muayene yok sonrası 2 yılda bir, ticari olursa her yıl muayene var. MTV olayı ise 1-3 yaş otomobil ruhsatlıda alsanız aynı MTV tutarı fark yok. Otomobil ruhsatlı olanın 4. yıl sonrası 2. basamakta mtv öderken ticari olan 7 yıla kadar aynı mtv yi ödüyor. Hız limitleri artık eski ticari yani kamyonet hız sınırı gibi değil. 70 hız sınırına kadar otomobilde ticaride aynı 70 sonrası olan l,mitlerde 10 km.. eksik. Karayolları sitesinden panelvan hız sınırlarına bakabilirsiniz.
|
arka koltuk journey de 3 kişilik yani 3 tane kafalık 3 tane emniyet kemeri var. ruhsatta 4+1 diye geçer. diğeri ise arka koltuk 2 kişilktir ortada bir cıkıntı var ve ruhsatta 3+1 diye geçer |
https://www.euroncap.com/tr/results/ford/tourneo-courier/7867 https://www.euroncap.com/tr/results/vw/caddy/21487 Öncelikle geçmiş olsun . açıklamalarınıza "Yahu bizim milletimizin kalite anlayışına tahammül edemiyorum" cümlesinden başlamak istiyorum ... Neden bu kompleks önce bunu öğrenmek isterim ? İnsanlar bütçelerine göre tercih yapıyor , burada yanlış olan nedir. Bu alaycı tutum emin olun size hiç bir şey kazandırmayacaktır .Ukala tavırlarınızla yapmış olduğunuz incelemedeki aracı , bir çok kişi severek kullanıyor , neden insanların hayalindeki aracı , araç sahiplerini aşağılayıcı şekilde yorum yazdınız açıkçası anlamış değilim ... Yani araçla olan hazımsızlığınızı gelip kullanıcılarından çıkaranı ilk defa görüyorum yazık çok yazık ... |
Benzer içerikler
- baskı balata kaç km gider
- ford fiesta eac fail çözümü
- ford şase no ile araç özellikleri sorgulama
- ford escort yorumları
- ford focus 1.6 tdci yakıt tüketimi forum
- ford fiyat listesi 2024
- 2024 ford kuga
- ford tourneo courier 2023
- elektrikli pickup
- ford connect yeni kasa
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X