Şimdi Ara

Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
1
Favori
8.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün sizlere elimden geldiğince arka cam rezistanslarının tamirini anlatacağım.

    Şoförlerin özellikle kış aylarındaki en büyük derdidir "buğu". Kimi elma sürer cama, kimi camsil sıkar. Herkes bir şekilde buğudan kurtulmaya çalışıyor ancak o iş o kadar basit değil. Kulaktan dolma bu bilgiler insanları oyalıyor. Cama elma sürmek yerine rezistans tamiri gibi kolay bir olayı birazdan öğreneceksiniz.

    Öncelikle kullanılan ürünün adı "Gümüş Sırlı (İletken) Boya".

    Araçlarda kullanılan rezistans telleri çok ince ve narin yapıda oldukları için zamanla kopmalar olabiliyor. Camı silerken özellikle dikkat etmek gerekiyor. Sert ve baskılı bir şekilde silinen arka camların rezistanslarında kopmalar ufak ufak zamanla artarak devam ediyor. Çoğu şoför arka cam komple buğulu şekilde kalacak seviyeye gelene kadar rezistans tamirini yaptırmıyor maalesef. Genelde insanlarımızda "nerde trak, orda bırak" mantığı var ne yazık ki.

    Peki rezistans tamiri nasıl yapılır ?

    Tamir işine başlamadan önce hangi rezistans telinin arızalı olduğunu tespit etmek gerekiyor. Rezistansı çalıştırdığınızda buğunun kaybolmadığı kesimler anlayın ki kopuktur. Kopuğu tespit ettikten sonra ilk iş kopuk olan bölgeyi yine fazla baskı uygulamadan nemli bir bezle silmek. Ardından boyayı inceden inceye, taşırmadan ve mümkün olduğunca kalıp halinde kopuk olan kesimden normal çizgisine doğru birleştiriyoruz. Zaten çoğu boyanın içerisinden bir rezistans teli kadar ince kartonlar çıkıyor. Onları kullanarak yapabiliyorsunuz. Baktınız çıkmadı o zaman sanayi mantığı ile rezistans tellerini gazete yardımı ile kamufle edebilirsiniz.

    Peki bu işin püf noktaları nelerdir?

    2 püf nokta var. Birincisi kesinlikle gümüş sırlı iletken boyayı çalkalamadan kullanmamak. İkincisi ise işlemi yaptıktan sonra mutlak suretle en az 6 saat rezistansı çalıştırmamak. İyice kuruması gerekiyor çünkü.

    Birde DİPNOT düşeyim ; Gümüş sırlı boya sadece arka cam rezistanslarında işe yarıyor. Ön cam, yan dikiz aynaları gibi kısımlarda denemeyiniz.

    Okuduysanız da, okumadıysanız da teşekkürler. Umarım birilerine faydası dokunur.

    Hayırlı akşamlar, iyi forumlar.







  • Elinize sağlık güzel bir konu. Nasıl yapılacağını merak edenlere için netten bulduğum resimlerle destekleyelim;

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]

     Rezistans nasıl tamir edilir ? [ANLATIM]




  • hocam bu gümüşlüler pahalı onun yerine karbonlu iletken boyalardan alsak olur mu?
  • _em-re_ kullanıcısına yanıt
    Onları hiç kullanmadım bilemem ancak pahalı değil o kadar bu malzeme.

    40TL civarında olanları da var. Onlarda iş görüyor.
  • faydalı konu teşekkürler
  • Vw nin cam rezistansları bozuldu diye konu açsan burası patlar... Anlayacağımız gibi yararlı paylaşım yapmak boşuna

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bilgi teşekkürler eski aracın arka cam filmini sökerken çoğu elimde kalmıştı tamir ettireceğim dedim buğu sorunundan dolayı 1 hafta sonra cam patladı komple değiştim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    Vw nin cam rezistansları bozuldu diye konu açsan burası patlar... Anlayacağımız gibi yararlı paylaşım yapmak boşuna

    Biz paylaşalım da elbet bir faydalanan olur. Bizim amacımız popüler olmak değil, faydalı olmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Hepsi iyi hoş hocam elinize sağlık da arka camı söküyormuyuz ? sökmeden yapamazmıyız onu anlamadım ben
    Bide şırıngaylada olabilir galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diesl -- 8 Kasım 2014; 17:19:50 >
  • Camı sökmenize gerek yok. Fotoğrafı verilen araba restorasyondan geçtiği için cam zaten sökülüydü. Çizgileri kazıyıp sıfırdan çekiyorlar. Siz kopuk olan kısımlara değirseniz yeterlidir.
  • Eski arabamda, arka cama soket baglanti yerinden kopmustu.. bir ara çivi cakacaktim, o raddeye getirdi.. sivi lehim de soketi takarken tekrar kopuyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diesl

    Hepsi iyi hoş hocam elinize sağlık da arka camı söküyormuyuz ? sökmeden yapamazmıyız onu anlamadım ben
    Bide şırıngaylada olabilir galiba

    Sökmenize gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cam o kadar temizki son fotoda camin sol altini kirik sandim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Cam o kadar temizki son fotoda camin sol altini kirik sandim.

    İlk bakışta bende öyle sandım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kopuk yer gözle görünür mü acaba? İnce metal bant yapıştırsak arabayı yakar mıyız ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Paylaşım için Teşekkürler.

    Zor işmiş ressam arkadaşımız olsaydı aradan çıkartırdık
  • Sn.nk061
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.