Şimdi Ara

Xbox One için Slim versiyon hazırlıkları: 20nm işlemcinin olası etkileri 'Analiz'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
0
Favori
2.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geliştirdiği yongada sistem platformlarıyla modern oyun konsollarının tamamına hükmeden AMD, aynı performansı daha düşük güç tüketimiyle ya da daha yüksek performansı aynı güç tüketimiyle sunabilecek 20nm üretim geometresine geçiş için döküm firması TSMC ile çalışmalarını sürdürüyor. Mevcut ürün gamındaki APU çözümlerini 28nm ile bantlardan çıkaran AMD, 20nm için ilk güncellemesini Xbox One'a vermesi kuvvetle muhtemel görünüyor.

     


    Xbox One için Slim versiyon hazırlıkları: 20nm işlemcinin olası etkileri 'Analiz'


     

    Xbox One'a düşük güç tüketimli Jaguar mimarisini kullanan ve her biri 1.75GHz hızında çalışan her biri 4 çekirdekli iki modülün oluşturduğu  yongada sistem platformu güç veriyor. Platform dahilinde ayrıca 853MHz hızında çalışan GCN 1.1 mimarisine sahip  her biri 64 paralel işlemcili 12 üniteye sahip GPU eşlik ediyor. Bu GPU mimarisi temel olarak, Radeon R9 290X gibi AMD'nin en güçlü masaüstü ekran kartlarında kullanılan Hawaii GPU'sundan türetme diyebiliriz.

     

    AMD'nin planladığı optik küçültme güncellemesinin kaynağı, kıdemli bir mühendisin Linkedin profili. Daniel W. McConnell isimli AMD çalışanı, şu an kaldırmış olsa da profesyonellerin sosyal ağı olan Linkedin üzerindeki güncellemesinde, şirket içi faaliyetlerinin sonuncusu olarak Xbox One için 28nm APU tasarımının ve maliyeti düşüren 20nm türevinin başarılı bir şekilde planlanıp uygulamaya koyulduğu ifade ediyor. Şu an 28nm APU platformunun kullanıldığı Xbox One, yakın gelecekte platform güncellemesi alarak hem ucuzlayacak hem de performansı artacak. 

     

    İçerisinde bulunduğumuz 2014 yılında AMD, geliştirdiği işlemciler için herhangi bir üretim güncellemesinde bulunmadı. Şirketin APU serisi Fusion işlemcileri ve ekran kartlarında kullandığı GPU'ları 28nm, FX serisi üst seviye masaüstü işlemci modelleri ise 32nm ile şekilleniyor. Ancak aynı 2013'te olduğu gibi önümüzdeki yıl da AMD'nin fabrikasyon geliştirmesine gittiği dönem olacak. Şu anda sadece çip tasarımları yapan, üretimi ise anlaşmalı olduğu firmalara gerçekleştiren AMD, genel temposu olarak ekran kartı tarafında 2,5-3  yılda bir, işlemci tarafında ise genelde 1-2 yılda bir üretim geometresini küçülterek daha az güç tüketen, daha fazla fonksiyona sahip olan ve maliyeti daha kabul edilebilir çözümler sağlıyor.

     


    Xbox One için Slim versiyon hazırlıkları: 20nm işlemcinin olası etkileri 'Analiz'


     

    Sahip olduğu üretim tesislerini devrettiği Abu Dabi merkezli Arap sermayesinin hakim olduğu GlobalFoundries firmasının yeni 28nm üretim sürecine adapte olarak, geometrik kazanım olmasa da gelişen teknolojiden istifade etmek isteyen AMD, en yeni x86 çekirdek tasarımı olan Excavator mimarisi üzerinde şekillendirdiği Carrizo kodlu yeni APU'larını, TSMC yerine GlobalFoundries'den çıkartarak aynı süreçte teknoloji geliştirmesi yapmış olacak. Peki bu gelişmeler konsollar için ne ifade ediyor derseniz, işte o noktada hem performans hem de güç tüketimine etki edecek dolayısıyla konsolların çehresini değiştirip tasarımlarını inceltecek güncellemelerden bahsedebilirim. Nasıl mı, yazıyı okumaya devam edin lütfen.

     

    Öncelikle şunu ifade etmek gerekiyor, Xbox One ve PlayStation 4 genel olarak oldukça benzer işlemciler kullanıyor ayrıca farklılaştıkları temel faktörler de yok değil. Örneğin PlayStation 4 üzerinde hem CPU hem de GPU için yüksek bant genişliği sunan 8GB kapasiteli GDDR5 bellek kullanılıyor. Ayrıca PS4'ün sahip olduğu GPU daha fazla paralel işlem birimine sahip olduğu için ister istemez saf grafik gücü de daha yüksek. Zaten PS4'ün Full HD çözünürlükte oyun deneyimi olarak Xbox One'dan daha yetenekli olması da aslen bunun bir sonucu.

     

    Xbox One'da ise kapasite olarak aynı yani 8GB olan ancak DDR3 olduğu için daha düşük frekans ve bunun sonucunda 68.3GB/saniye ile  PlayStation 4'ün 176GB/saniyesinin oldukça altında bir bant genişliği sunan konsol, farklı olaraksa 32MB büyüklüğündeki zar üstü gömülü statik RAM ile 192 GB/sn gibi bir bant genişliğine ulaşabiliyor. Yani görülebileceği üzere aynı işlemci ve grafik mimarisi üzerinde, alt çalışma birimleriyle ayrışan iki ayrı tasarım olduğunu görüyoruz.

     


    Xbox One için Slim versiyon hazırlıkları: 20nm işlemcinin olası etkileri 'Analiz'


     

    Donanımsal seviyedeki farklılaşma, konsolların güç tüketim değerlerine de yansıyor. Oyun esnasında PS4, 137 Watt seviyesinde güç çekerken, Xbox One ise 112 Watt seviyesinde güç tüketiyor. Benzer farkların video stream ve tv modunda da olduğunu görüyoruz. Ancak farklı olarak, örneğin bekleme modunda Xbox One'ın güç tüketim değeri PS4'ün iki katı seviyesinde seyrediyor.  

     

    Yük altındayken Xbox One'ın daha az güç tüketmesinin temel nedeni, sahip olduğu Durango kodlu grafik işlem biriminin, PS4'ün Liverpool kodlu grafik işlem birimine kıyasla dahaz işlem birimine sahip olması. 12 işlem birimi içerisinde 768 paralel işlem çekirdeği barındıran Xbox One GPU'su, aynı zamanda 48 doku ünitesi ve 32 ROP birimine sahip. PS4'de 1152 paralel işlem çekirdeğine sahip olan GPU, 72 doku ünitesi ve 32 ROP ile geliyor. Her ne kadar Microsoft, GPU'nun öngörülen çalışma hızını yükseltmiş olsa da, PS4'ün daha karmaşık yapıdaki GPU dizilimi, paralel işlem birimileri üzerinde aynı anda 64 işlem komutunu taşıyabildiği için Xbox One'daki 16 komutuna kıyasla, arka plandaki performans yetenekleri artmış oluyor. 

     

    Tüm bu detaylar sonrasında AMD'nin 28nm üretim sürecinden 20nm'ye geçiş yapmasının etkilerini anlamaya çalıştığımızda, konsolların ciddi oranda gelişim göstereceğini söyleyebiliriz. 20nm ile birlikte güç tüketim değerinde %25 oranında bir gelişim yaşanması öngörülüyor dolayısıyla yenilenen işlemci ile Xbox One'daki platform güç tüketim değerinin 90-100 Watt seviyesine gerilemesi söz konusu olabilir. Ancak mevcut platformunun, PS4 karşısındaki durumu dikkate alındığında, Microsoft'unm %25'lik güç tasarrufunu GPU'yu güçlendirmek için kullanması yani yongada sistem platformunun tasarımında bir güncelleme yapması da söz konusu olabilir. Aynı performans seviyesinde 25 Watt'lık tüketim avantajının elde edilmesi, Microsoft'un konsol içi soğutma tasarımını revize etmesine de vesile olabilir. 

     


    Xbox One için Slim versiyon hazırlıkları: 20nm işlemcinin olası etkileri 'Analiz'


     

    Bugün PC'lerde, 95 Watt altı işlemcilerin, baskı bir ısı bloğu ile fan olmadan serinletilebildiğini dikkate aldığımızda, 20nm APU ile yeni Xbox One daha küçük bir soğutma sistemi ile işin altında kalkabilir dolayısıyla da bu da ister istemez Slim yani daha ince profilli bir konsol göreceğimiz şeklinde de yorumlanabilir. Çünkü mevcut Xbox One tasarımında, kasa içerisindeki en uzun parçaların başında soğutucu ve fan geliyor dolayısıyla burada bir kazanım, kasayı cidden inceltebilir.

     

    Üretim teknolojisindeki gelişmelere bağlı olarak kasanın incelmesi durumunu daha önce hem Xbox 360 hem de PlayStation 3'te tanık olmuştuk, şimdi de yeni nesil konsollar bu değişime hazırlanıyor gibi görünmekte. Tabi ki AMD'nin 20nm ile üretime geçiş yapması sadece Microsoft değil aynı zamanda şirketin diğer müşterisi olan Sony için de yeni fırsatları beraberinde getirecek. Burada Microsoft'u daha fazla gündeme getiren ise, güncelleme ile GPU tasarımının doping yapıp yapmayacağı. Her ne kadar konsol platformundaki anlaşmalar, belli adetler öncesinde silikon tasarımındaki değişikliği mümkün kılmasa da, PS4'ün bariz grafik üstünlüğüne Microsoft'un bir şekilde yanıt vermesi gerekiyor.

     

    Konsollardaki yongada sistem platformları, 20nm ile birlikte maliyet olarak ta ucuzlayacaklar. Üretici döküm firması TSMC'nin hesaplamalarına göre 20nm, 28nm ile kıyaslandığında 2 kata kadar optik verimlilik sağlıyor. Xbox One'da kullandığı işlemcinin tanesi için 50 dolar civarında bir ücret ödeyen Microsoft'un, SoC seviyesindeki materyal maliyetinden tasarruf ile konsol fiyatında 25 dolar civarında indirim yapması beklenebilir. Hali hazırda tatil sezonuna yönelik geçici bir indirim ile orjinal fiyatı 399 dolar olan Kinect 2'siz Xbox One'ı, Amerika'da 349 dolara çeken Microsoft, benzer bir fiyatlandırmayı Slim modeliyle sabit kılabilir.  1.23 TeraFLOP ile PlayStation 4'den 600 GigaFLOP seviyesinde daha düşük tek hassasiyetli işlem yeteneğine sahip olan ancak buna rağmen çıkış fiyatı daha yüksek seyreden Xbox One için 20nm yeni bir dönüşümün fitilini ateşleyebilir, ya da sadece Slim modelin çıktığı ve fiyatın ucuzladığı bir güncelleme de olabilir.

     

    Bu konulardaki tüm merakımız, 2015 ile birlikte cevap bulmuş olacak. Bir önceki jenerasyon konsollara kıyasla yaşam döngülerinin daha kısa olması beklenen mevcut modeller için 20nm sonrasındaki aşama ise 14nm üretim süreci olacak. Intel'in hali hazırda geçiş yaptığı bu geometri için diğer firmaların 2016'da hazır olması bekleniyor dolayısıyla bir sonraki yıl için Slim 2 güncellemesini dahi görebiliriz.







  • Açıkçası performans açısından bir güncelleme olacağını sanmıyorum.
    Çünkü xb1 v1.0 720p,v2.0 1080p gibi farklılık olması eski kullanıcıları isyan ettirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşük enerji tüketimidir asıl hedef.
  • Haber için teşekkürler.

    Böyle bir gelişme yaşanırsa AMD'nin R9 300 serisinde de 20nm teknolojisini kullanacağını az çok anlamış oluruz.Söylentileri doğrular nitelikte olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • performansta bir fark olursa v1 sahip olan kullanicilar ne olacak her iki konsol icin...

    ama sadece güc tuketimi duser diye dusunuyorum. dx12 bekliyorum xbox one'na ne kadar faydasi olacak gorecegiz..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans istiyorlarsa cpu ve gpu'nun hizini arttirsinlar biraz daha mesela gpu 1ghz islemcide 2.2 ghz yapsinlar guncelleme ile tabi bunun icin uzun bir sure test yapmalari lazim stabilite icin bak bakalim perfirmans artisi oluyormu burda ki tek sorun ses olur oda olsun ps3'te ki kalin kasalardan gelen fan sesi kadar olamaz ki o kasa her sekilde bu durumu goturur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etkileyici bir işlemci teşekkürler

  • slim konsollarda performans farki yaparlarsa ortalik karisir eski konsollari toplatmalari gerekir ya da eskiyi getir yeniyi gotur gibi bir kampanya yapmalari gerekir bu isin de maliyeti cok olur.oyun yaparken eski konsolda 30 fps yenisinde 60 fps gibi bir ayrim da yapacaklarini sanmiyorum ama bekleyip gorelim bakalim ne yapacaklar?
  • GPU konusunda iyileştirme yapacakları dedikodusu her yerde dolaşıyor ve ateş olmayan yerden duman çıkmaz bence.

    Eski versiyon Xbox One'da, aynen Ryse da olduğu gibi oyunları düşük çözünürlükte render ettirip upscale etme gibi bir çözüme gidebilirler. Üstelik bunu muhtemelen oyunun yapımcısına ek iş getirtmeden başarabilirler. Microsoft'tan bahsediyoruz ve sonuçta konsol API(lar) olarak DirectX kullanıyor. Yeni versiyon ise daha yüksek çözünürlük veya kare/saniye oranında çalışır.

    Ama bunu yapmaya cesaret edebilirler mi bilmiyorum. Çünkü basın çok yüklenebilir ve olay çok büyür.

  • Düşük nm ile üretilmesinin en önemli avantajı, uzun kullanımda cihazın daha az ısınmasını sağlaması olacaktır, gerçi 3K sorunu XO'da olmuyor ama Slim versiyon daha stabil bir konsol olacaktır bence, bunun yaz sıcağı da var çünkü.
  • Performans farkı olması mümkün değil, konsol sonuçta.

    20nm ile ayni işi daha az enerji ile daha az ısınarak yapacak. Alım versiyonu e3 2016 görürüz en erken, 14 nm geçişi olduğunda yani.

  • Bırakın bu konsolları hak yolu iman yolu pc yolu. 2 tane gtx 970i alacaksın sli yapıp vuracaksın kırbacı vuracaksın kırbacı :)

  • 970i alıcaksın 1080p de ultraya çekiceksin ver elini heidi gidelim :d

    2k-4k destekli monitor çok para abartmaya gerek yok :D

  • 2 firma da erken doğum yaptı gibime geliyor Çocuklar pek sağlıklı gelmediler dünyaya PS4 bile Xbox One'a göre üstün olan donanımı ile kendi exclusive oyunu olan Killzone SF'de dahi multi modunda 1080P@60FPS veremiyor. En azından 7970 gibi bir kartla çıkış yapabilselerdi çok iyi olurdu. Xbox One'ın durumu daha da vahim, PES 2015 bile 720P çıkıyor. Bu zamanda hala 720P oyun çıkacaksa bu konsol niye çıktı, zaten Xbox 360 ile millet 720P oynuyordu.
  • 20nm ucuz değil pahalı.

    20nm'ye indirgenmiş bi çip, toplam olarak ne kadar küçülecek? 200mm2'nin ne kadar altına inebilecek? Hala büyük bi çip olacak.

    XB1 için çip fiyatının 50$ denilmiş, kaynak gösterilirse daha iyi olur. 50$ düşük fiyat, hep 90-110$ seviyelerinden bahsedildi BOM hesaplanılırken (28nm'de 5850$ wafer fiyatından %90 verimle hesaplanırsa 40$ civarı ediyor, %80 verimle hesaplanırsa 47$ civarı ediyor).

    20nm wafer fiyatları için 11 bin $ civarı fiyatlar var. 180mm2 civarı çip %80 verimle üretilirse maliyeti yine 40$ lar üstüne çıkıyor. Yani haberde bahsedilen 50 $ ve bi yukarda yazdığım yaklaşım doğru diyelim. 20nm'de çipin de 180-200mm2 civarında olduğunu, waferların 11 bin $ civarında olacağından harket edilirse, yine çip başına maliyet 40$ civarında oluyor (%90 verimle 40$'ın az altında, %80 verimle 40$ın az üstünde).

    Wafer fiyatlarının sağlam ucuzlayacağını kimse zannetmiyor. en iyi durumlar için %80-90 verimin üstüne ne kadar çıkılabilir soru işareti.

    Bu haliyle 20nm direk maliyet azaltıcı konumda değil gibi duruyor (zaten uzun zmandır bilinip, herkesin şikayet ettiği mesele bu. Transistör başına maliyet vs. ile birlikte). Eğer çip tasarımı, üstünde çalışılıp küçültülebilirse ancak o zman maliyetler düşer (100 birim transistör ile yapılan iş mesela 80 transistör ile yapılabilirse, bu tasarım yüzünden çip mesela 150mm2 gibi daha da küçülebilirse). Bu haliyle 20nm'nin, özellikle de böyle büyük çipler için, maliyet düşürebilecek durumu çok fazla yok gibi duruyor. Apple'ın A8'i bile, yüksek verimle üretilse bile 20$ civarlarına yakın maliyete sahip olmalı (benim burda yazdıklarım Apple A8'in 20$ civarı olan maliyeti ile örtüşüyor ).

    Yani özeti şu : 20nm wafer fiyatları ucuzlamadan, sade proses/nod değişimi ile olan küçülme maliyet açısından ciddi ciddi bi avantaj sağlar gibi durmuyor.

    Şu anki XB1'in ciddi ciddi ısınma, sorunlu alet olma, sürekli yüksek miktarlarda bozulma/geri dönme gibi sorunları da yok. 20nm bu yüzden direk faydası olacak gibi durmuyor.

    Performansa olabilecek katkısı, diğer arkadaşların bahsetiği gibi eski-yeni XB1 arasında ayrıma yol açıp çok can sıkabilir. O yüzden anlamlı seviyede perf farkı olmaması lazım.

    Hadi varsayalım %20-30 civarında bi artış oldu. Bu malesef hiç de öyle 30 fps'den >> 60 fps'ye taşımaz, 1080p'ye taşımaz. O kadar büyük oyun performansında artış için XB1'de çok büyük değişiklikler lazım (mesela ESRAM'ın 128MB'a çıkması gibi, şu an yetmiyor. Fillrate açısından desteklenmesi lazım, daha çok ROP gibi altyapı gerekli yani).

    Değerlendirme yaparken, yanlış bakan bi sürü insan gibi bakmayın. Şu an PC temel alınarak veya ortak-multi platform olsun denilerek hazırlanan oyunların(ki bu yine PC'ye kayık demek) , konsola aktarıldığını görüyoruz. Yani oyun eskiden olduğu gibi konsol temel alınıp, konsolların imkanlarına göre tasarlanıp sonradan PC'ye aktarılmaya çalışılmıyor. Daha en baştan beri mümkün mertebe platformdan bağımsız olmasının peşine düşülüyor. Bu da, kaba güç açısından daha etkili olan PC'de hi-end donanım ile daha iyi sonuç veriyor.

    Ryse mesela çıkış oyunu dimi? Araştırın, adamlar oyunda platforma özel, platforma bağlı kalmak istediklerinden bahsetmişler. Yani Ryse bile, çıkış oyunu bile tamamen %100 konsola göre tasarlanmamış, ilerisi için açık kapı bırakılmış farklı platformlara taşıyabilmek için.

    Bugün performans arttıracak esas olay, oyunun tamamen konsolun özelliklerine göre tasarlanması olur. PC veya eski konsollara göre değil sade konsolun donanımı göze alınıp, hedef donanım ve hedef platformda nasıl daha iyisinin peşinden koşularak olur. Bugün bunu tamamiyle yapan hemen hiç kimse yok. Konsol seni fillrate ile mi sınırlıyor? Arkasından dolaşmak iiçn egzantrik yollar geliştirmeye çalışacaksın. Texture açısından yeterli çeşitliliğie erişemiyor mu programcı? Oturup GPGPU ile ekleyeceği efekt ile daha az kaynağa ihtiyaç duyacak acayip bişeyler bulmaya çalışacaksın (sampler'ın yükünü hafifletmek için mesela belli tex.lerde hafif bozulma/efekt ekleyeceksin ki AA için gereken yük azalsın mesela. Sonuçta AA dönüp dolaşıp nesneler ekranda görünenler algılananlar ile alakalı. Kenar geçişleri keskin hat-kontrast farkı olmayan yerlerde, efekt ile post fx ile maskelenmiş yerlerde AA için gereken yük daha az olur).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaTaL21Tr

    Bende xbox one kullanıcısıyım ama microsoft 20nm'ye geçecekse bence gpu'yuda güçlendirsinler hatta gdrr5'de kullansınlar 1080p 60 fpsde üstesinden kolayca gelen bir konsol yapsınlar. Birde eski konsolunu getirene cüzi bir farkla yeni versiyonu verseler süper olur.

    İki konsol da var mı sizde? İmzanızda ps4 var çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Donanımda güçlendirmeye gidilmesi olası değil, 6 milyon Xbox One satıldı, biz alanlara ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F355 Challenge F kullanıcısına yanıt
    Donanımı güncellenmiş SLIM konsol çıktı mı daha önce ? Ben donanımın güncelleneceğini sanmıyorum. Bu zaten maliyet getirecektir.

    20NM'ye geçmek bile maliyet getirecek zaten.
  • Hem donanımı güçlendir, hem de daha ucuza sat :) Pek mümkün görünmüyor.
  • Eğer donanımda bir güçlendirmeye gideceklerse eski kullanıcılar için en azından yeni konsolu yarı fiyatına sayacakları bir kampanya yapmaları gerekir. Hatta bu da yetmez, xbox one v2 için çıkan her oyunun v1'de de (düşük çözünürlükte de olsa) çalışması gerekir, şahsen Microsoft'un bu kadar uğraşacağını düşünmüyorum.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.