Dizel araçların Turbo arıza masrafı
65 Cevap16490 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1030 Mesaj
17 Ekim 2006; 20:37:11 

Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
"clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


 
10734 Mesaj
17 Ekim 2006; 20:41:27 

Yok artık bence abartmış. En fazla 2 milyar masraf çıkartır. 8 milyar masraf bana yanlış geldi...Clio zaten ne kadar,arabayı sat daha iyi...


_____________________________



 
2853 Mesaj
17 Ekim 2006; 20:44:16 

beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım


_____________________________

ida


1030 Mesaj
17 Ekim 2006; 20:56:45 


quote:

Orjinalden alıntı: harunpal

beyler yanlıslık olmasın ben turbo dahil olmak üzere bazı parcalar hasar gordugu ıcın degıstırılmıs dıye yazmıstım


Yinede bu araç dizel ve kalitesiz yakıttan dolayı çıkabilecek arızalardan biri.Yani turbo yada turbo+ diğer arızalar.
Bu konuyu açmamdaki amaç,dizel araçlar gerçekten sadece yakıt yönünden ekonomik ama diğer yönlerden ağır masraf çıkarabilecek kadar riskli araçlarmı

Bende araba almak istiyorum.Elimdeki paraylşa ancak ikinci el araç alabiliyorum.Sürekli benzin-dizel arasında gidip geliyorum.Almışken dizel alıp az yakıtla çok yol yapayım diyorum,ama alacağım ikinci el araçta kullanılan yakıtın kalitesini,aracın nasıl kullanıldığını bilmediğim için,birkaç milyar masraf çıkarırsa diye korkuyorum.Zaten zor biriken parayla araba alıyorum,birde bu milyarlık masrafları karşılamak için para biriktirene kadar ben benden geçerim sanırım

Uzun lafın kısası,eğer bu tarz ağır dizel masrafı yaşayan,tecrübe eden arkadaşlar varsa yazsınlar lütfen.Kastettiğim konu araçların periyodik bakımları değil,turbo yada buna benzer yüksek arızalar


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


1030 Mesaj
17 Ekim 2006; 22:16:12 

Hiç kimse bir problem yaşamadı mı ?


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


3323 Mesaj
18 Ekim 2006; 14:31:54 

ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo sorunu yasadim.
ama turbo degismedi sadece turbo hortumu degisti.
onlarin birisi garantiden birisi kasko dan yapildi.
benden para cikmadi.

yeni kasa 2006 passat tdi ile de aracin elektronik unitesi devreye girmedi icin yolda 130 falan giderken birden 80 e dustum.
servise gittim.fis denilen bi parcayi degistirdiler sorun kayboldu.
bu arizalarin hicbirinde servise bir kurus para vermedim ama yine de basim agridi.

selam ile...


_____________________________

İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...


2891 Mesaj
18 Ekim 2006; 14:58:22 

quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
"clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?


Burada ya ultrasüper abartı ya da ultrasüper firma kazığı var.
Üşenmedim servise telefon açtım. Bırak turboyu murboyu, komple motor değişimi (dizel Getz için) 4500 YTL civarında (Benzinli için 3000 civarı).

Ayrıca turbolar genel olarak garanti kapsamında olduğundan arızası çok çekinilecek bir şey değil. Diğer arızalar gibi biraz zamanınızı çalar ve canınız sıkılır, o kadar. Yoksa cebinizden para çıkmaz. Bu açıdan aracınızın garanti kapsamı ve süresi çok önemli. Benim Hyundai tercih etmemdeki önemli kriterlerden biri de buydu. 5 yıl garanti bu, boru değil.


edit: yazım hataları



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 18 Ekim 2006; 15:01:10 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


134 Mesaj
18 Ekim 2006; 15:54:53 

Merhaba arkadaşlar;
Bilmiyorum bu sizin için nekadar bir ölçü olur ama yinede bilginizin olması açısından;

Mercedes-Benz Marka 2006 Model C 180 K tipi aracın Sadece ses var şikayeti ile yapılan incelemede arızanın turbonun ses yaptığı tespit edilmiştir.
Çıkan Masraf ;
3,3 saat işç. = 125 €
Y.Par. Turbo = 1.646,03 €
Turbo yağı = 36,90 €
Conta 2 adet= 5,15 €

Toplam Masraf :1.813,08 € = 3.461 YTL 18.10.2006 Tarihli M.Bankası kuruna istinaden. Bilgilerinize...


_____________________________

MERCEDES-BENZ
GARANTİ UZMANI
SLK 200 K AMG//


763 Mesaj
18 Ekim 2006; 16:14:07 

Kuzenim albea multijetin turbosunu 800 ytl gibi bi rakama sıfır olarak değiştirdi. Bozulma sebebi, aracın karterini vurmuş ama karter delinmemiş.Nasıl malzemeyse artık biraz ezilmiş. Ama alt kısma çok yakın olan yağ pompası kırılmış. Ve yağ lambası yanana kadar durumu farketmemiş. Yağsız kalan turbo ses yapmaya başladı ve araba çekişten düştü. Tamir ücreti dahil 1000 ytl yi geçmedi sanırım.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ekim 2006; 16:26:34 

Şu yeni dolmuşları bilirsiniz ankarada var. Yeni turbodizel dolmuşlar. Adamlar dolmuşları öle bir kullanıolar ki hep yüksek devir.

Bunlar her gün turbo mu değiştirio? Nası dayanıo bunların motorları?


357 Mesaj
18 Ekim 2006; 17:21:21 

3000 ytl yada daha yüksek. yukarda arkadaşda detaylı yazmış zaten.


_____________________________



1030 Mesaj
18 Ekim 2006; 17:36:52 

Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


1809 Mesaj
18 Ekim 2006; 17:40:12 

3-4 ay öncesine kadar bende clio dizel vardı.

Bir gün hava filtresi almak için parçacıya gittim.
Tezgahta bir turbo vardı.
Dedim bu benim arabanın turbosundan mı ?
Evet dedi.
Sen şimdi buna 1500 ytl istersin dedim.
Yok abi 800 e veririz dedi.

Bilginiz olsun.

Selamlar.


_____________________________

2004 Accord 2.4 Executive


2891 Mesaj
18 Ekim 2006; 18:00:50 

quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Bu 8000 ytl masrafın içinde piston problemi falanda varmış sanırım.Yazan arkadaş sonradan belirtti.
Uzun lafın kısası turbo arızası marka,modele göre 1000 ytl ile 3000 ytl civarı değişiyor.

Peki dizel araçta turbo haricinde yüksek masraf çıkaran başka arıza varmı acaba.Yada kalitesiz motorin sadece turbo arızasımı çıkarır ağır olarak


Enjektör masrafı dizeller için en pahallı masraflardan biridir. Belli periyotlarda enjektör temizleyici katkılar kullanmak veya carbon-clean en öenmli tebdirler.

Bunlardan daha mühimi güvenilir ve bildiğiniz istasyonlardan motorin almak.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Ekim 2006; 19:09:47 

Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

Is mi bu simdi?

Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

Esefle kiniyorum



 
2853 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:13:29 

valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var


_____________________________

ida


2891 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:20:23 

quote:

Orjinalden alıntı: harunpal

valla ben arabamdan ne performans ısterim nede baska bısey bana masraf cıkarmasın perıyodık bakımlarını yapayım koyayım benzını gıtsın.... oda galıba sadece toyotada var


bi de toros'ta


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


3323 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:25:20 

genel anlamda dizel araclarin cogu turbo arizasi cikarabiliyor.
fakat garanti bunu yapiyor.
birazda sans meselesi.mesela ben 3 kere turbo arizasi yasadim sayilir(en son yasadigim sayilmaz aslinda)
fakat cevremde gordugum benim aracin aynisini kulanan ya da serviste gordugum araclarda hic turbo sorunu yasanmamis.
biraz sans isi dedigim gibi.
ama su 8000 ytl baya abartilmis
tahminim 1000 ytl civarindadir(tabi markya gore degisir)


_____________________________

İnsanlar bir gün sonra unutulacak şeylerin hafifliği ile meşguller...


1994 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:32:28 

2004 Multijet Punto almışdım 2006 da garantisi bittikden birkaç ay sonra turbo arızası yaşadım.Komple turbo değişti 450 YTL gibi bir rakama sök-tak işcilik dahil.Bahsettiğiniz rakamlar çok uçuk.Değiştirmeden önce Ostim'de tanıdığımız bir turbocudan soruşturdum,yaptırmaya kalksak bile bundan ucuza malolmazmış.Çalıştığım yer de de hergün sökülmüş turbo görüyorum ve söylenene göre salyangoz içine giren toz binek araçlarda içteki fan kanatçıklarının eğilmesine neden olabiliyor çünkü turbo küçük olduğu için içdeki fanda küçük ve kanatçıklar bir hayli ince.
Diğer markaların yedek parça fiyatlarını bilemem ancak Fiat'ın orjinal ithal turbosunun maliyeti böyle oldu bence asıl korkmanız gereken Mazot pompası arızası,bu da kalitesiz mazotdan kaynaklanır.Ayrıca Mazot Turbo arızasına neden olmaz.
Dizel iyidir, güzeldir, her araç arıza yapabilir.Şuanda benzinli araç kullanıyorsam bunun en önemli sebebi hem dizel hem otomatik olan, bütçeme uygun bir araba bulamayışımdır (bir de C2 hayranlığım)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giannizzero -- 18 Ekim 2006; 19:47:32 >


_____________________________



1030 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:38:24 


quote:

Orjinalden alıntı: enfal79

Ben de bi benzinli araba biliyorum, motoru yandi 10000YTL masraf cikardi.

Is mi bu simdi?

Ortaya cikabilecek en büyük arizalari yaz ondan sonra, "biliyor musnuz dizeller ekonomik degilmis" de.

Esefle kiniyorum




Sende kendine göre haklısında,problemde bu zaten.Çıkabilecek en büyük arızalar zaten konu ve en büyük masraflar.
Dizel arabaya kaliteli yakıt koyulmazsa çıkarabileceği büyük arızalar yada buna benzer sadece dizel araçlarda çıkan pahalı problemlerden bahsetmeye çalışıyoruz.
Daha hiç kimse "biliyormusunuz dizeller ekonomik değilmiş" demedi dikkatini çekmek istiyorum.Konunun açılma sebebi,dizel kullanan arkadaşların bahsedilen arızalar konusundaki tecrübelerini paylaşmaları.

Sen eğer dizel-benzinli tartışması yapmak istiyorsan yanlış topicdesin.
Saygılar


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


 
507 Mesaj
18 Ekim 2006; 22:25:57 


quote:

Orjinalden alıntı: set

Yok artık bence abartmış. En fazla 2 milyar masraf çıkartır. 8 milyar masraf bana yanlış geldi...Clio zaten ne kadar,arabayı sat daha iyi...



evt hatta ben daha önce bi konu daha açılmış tı orada okumuştum 1500 ila 2000 arasında değişiyormuş
bozulmaması için bi kaç kuralı var onları bulmak lazım


_____________________________

1973 ford taunus coupe 1.3 L metalik mavi

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ekim 2006; 2:39:29 


quote:

Orjinalden alıntı: kyibe




Sende kendine göre haklısında,problemde bu zaten.Çıkabilecek en büyük arızalar zaten konu ve en büyük masraflar.
Dizel arabaya kaliteli yakıt koyulmazsa çıkarabileceği büyük arızalar yada buna benzer sadece dizel araçlarda çıkan pahalı problemlerden bahsetmeye çalışıyoruz.
Daha hiç kimse "biliyormusunuz dizeller ekonomik değilmiş" demedi dikkatini çekmek istiyorum.Konunun açılma sebebi,dizel kullanan arkadaşların bahsedilen arızalar konusundaki tecrübelerini paylaşmaları.

Sen eğer dizel-benzinli tartışması yapmak istiyorsan yanlış topicdesin.
Saygılar


Yok dizel-benzinli tartismasi yapmak gibi bir niyetim yok. Konuyu acan arkadas demiski:

********************************************
"Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
"clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

********************************************

Burada benim gördügüm su:
"""Bakin dizel arac ariza yaptiginda bu kadar masraf cikariyor, demekki bizim simdiye kadarki "dizel tasarrufludur" muhabbetlerimiz bosmus."""

Ben de diyorum ki, her arac ariza yapabilir, sorun cikarabilir, masraf acabilir. Bizim tasarruf üzere konusmalarimiz zaten normal sartlar halindedir. Böyle düsünülürse, yeni araclara da binmemek lazim. Bir cok parcasi elektronik olan bu araclar, ufak görünen arizalarda bile milyarlarca masraf cikarabiliyor. Simdi ben desemki "bu araclar cok masrafli", bana gülersiniz degil mi?




Neyse uzatmayayim, ben anladigim sekilde cevap verdim. Yanlis anlamis isem konuyu acan arkadas beni uyarir, siz tasalanmayin.

Benden de saygilar..


1030 Mesaj
19 Ekim 2006; 5:51:19 

Sevgili enfal79,konuyu açanda bendim zaten.
Benim tasarruf anlayışım biraz daha farklı.İkinci el dizel bir araç almayı düşünsem;
Farzedelim yakıt yönünden çok ekonomik bindim,iyi güzel.peki ya bir süre sonra bu bahsedilen turbo yada enjeksiyon arızasını çıkarır ve beni büyük bir masrafa sokarsa.Örneğin arkadaşların belirtiği gibi ortalama 800-2000 ytl arası masraf az değil benim için.
Velhasıl kelam;6 ay boyunca yakıttan edeceğim kar taş çatlasa(yaptığım km. göre) 300-400 milyon,ki o bile zor.
Ayda 500 km. yapsam benim için fazla bile.Gerisini sen düşün.E şimdi 300 milyon yakıttan kar edip,eğer böyle bir problemle karşılaşırsam 800-2000 ytl arası masraf edersem bu işten ben karlı çıkmıyorum maalesef.
Konunun açılma sebebide buraya geliyor zaten.
Benzinli araçlar masraf çıkarmıyormu,onlarda çıkarıyor.Ama dizel arabanın turbo yada enjeksiyon sistemi kadar narin ve bozulabilme riski yüksek değil bildiğim kadarıyla.
İşte sorun bu;
Tecrübeli arkadaşlar şöyle yazsaydı;turbo 100 milyon,diğer dizele özgü arızalarda en fazla 500 milyon tutar deseydi gider dizel alırdım.Ama duruma göre 2000 ytl gibi çıkabilecek masraf,beni üzer.

Forumda bu şekilde dizel-benzinli araç alma konusunda tereddüt eden o kadar çok arkadaş varki.Bildiğim kadarıyla tek sebep;alınacak ikinci el dizel aracın çıkarabileceği masraflarla yakıttan edilen kar arasındaki + - durumu.
Saygılar


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ekim 2006; 8:00:40 


quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Sevgili enfal79,konuyu açanda bendim zaten.
Benim tasarruf anlayışım biraz daha farklı.İkinci el dizel bir araç almayı düşünsem;
Farzedelim yakıt yönünden çok ekonomik bindim,iyi güzel.peki ya bir süre sonra bu bahsedilen turbo yada enjeksiyon arızasını çıkarır ve beni büyük bir masrafa sokarsa.Örneğin arkadaşların belirtiği gibi ortalama 800-2000 ytl arası masraf az değil benim için.
Velhasıl kelam;6 ay boyunca yakıttan edeceğim kar taş çatlasa(yaptığım km. göre) 300-400 milyon,ki o bile zor.
Ayda 500 km. yapsam benim için fazla bile.Gerisini sen düşün.E şimdi 300 milyon yakıttan kar edip,eğer böyle bir problemle karşılaşırsam 800-2000 ytl arası masraf edersem bu işten ben karlı çıkmıyorum maalesef.
Konunun açılma sebebide buraya geliyor zaten.
Benzinli araçlar masraf çıkarmıyormu,onlarda çıkarıyor.Ama dizel arabanın turbo yada enjeksiyon sistemi kadar narin ve bozulabilme riski yüksek değil bildiğim kadarıyla.
İşte sorun bu;
Tecrübeli arkadaşlar şöyle yazsaydı;turbo 100 milyon,diğer dizele özgü arızalarda en fazla 500 milyon tutar deseydi gider dizel alırdım.Ama duruma göre 2000 ytl gibi çıkabilecek masraf,beni üzer.

Forumda bu şekilde dizel-benzinli araç alma konusunda tereddüt eden o kadar çok arkadaş varki.Bildiğim kadarıyla tek sebep;alınacak ikinci el dizel aracın çıkarabileceği masraflarla yakıttan edilen kar arasındaki + - durumu.
Saygılar



Ya kusura bakma, konuyu acanin sen olduguna dikkat etmemisim.

Tamam, simdi daha iyi anladim sorununu. Elbette arac alirken insan tedirgin oluyor, ne de olsa kapali kutu, ne zaman ne yapacagi belli olmaz. Hic birimiz ani gelecek külfetlere hazirlikli degiliz. Sana sorunsuz bir sürüs hayati diliyorum.


8710 Mesaj
19 Ekim 2006; 8:52:41 

valla ilk kez dizel kullaniyorum zaten 3 yil garantisi var zaten seneye 5 yila cikartacağim. Ama sorun cikrsa yazarim nekadar tuttuğunu garantiden bile değissen sorarsan fiyati soylerler sanirim


_____________________________

2013 Fiesta 1.5 titanium x


1994 Mesaj
19 Ekim 2006; 11:30:47 

quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Sevgili enfal79,konuyu açanda bendim zaten.
Benim tasarruf anlayışım biraz daha farklı.İkinci el dizel bir araç almayı düşünsem;
Farzedelim yakıt yönünden çok ekonomik bindim,iyi güzel.peki ya bir süre sonra bu bahsedilen turbo yada enjeksiyon arızasını çıkarır ve beni büyük bir masrafa sokarsa.Örneğin arkadaşların belirtiği gibi ortalama 800-2000 ytl arası masraf az değil benim için.
Velhasıl kelam;6 ay boyunca yakıttan edeceğim kar taş çatlasa(yaptığım km. göre) 300-400 milyon,ki o bile zor.
Ayda 500 km. yapsam benim için fazla bile.Gerisini sen düşün.E şimdi 300 milyon yakıttan kar edip,eğer böyle bir problemle karşılaşırsam 800-2000 ytl arası masraf edersem bu işten ben karlı çıkmıyorum maalesef.
Konunun açılma sebebide buraya geliyor zaten.
Benzinli araçlar masraf çıkarmıyormu,onlarda çıkarıyor.Ama dizel arabanın turbo yada enjeksiyon sistemi kadar narin ve bozulabilme riski yüksek değil bildiğim kadarıyla.
İşte sorun bu;
Tecrübeli arkadaşlar şöyle yazsaydı;turbo 100 milyon,diğer dizele özgü arızalarda en fazla 500 milyon tutar deseydi gider dizel alırdım.Ama duruma göre 2000 ytl gibi çıkabilecek masraf,beni üzer.

Forumda bu şekilde dizel-benzinli araç alma konusunda tereddüt eden o kadar çok arkadaş varki.Bildiğim kadarıyla tek sebep;alınacak ikinci el dizel aracın çıkarabileceği masraflarla yakıttan edilen kar arasındaki + - durumu.
Saygılar

Ayda 500 km yapan biri dizel düşünmemeli zaten,ayrıca ikinci el dizel araca hiç sıcak bakmam(hoş ben ikinci el benzinli araca da sıcak bakmam).1000-2000 YTL Turbo masrafı diyorsun,nedense benim 450 milyon dediğime kimse inanmıyor,Renault bir turboya 1000 YTL istiyorsa satın kurtulun o arabayı zaten.Tekrar üstüne basa basa söylüyorum bütün bir hafta arabasını yatırıp da cumartesi pazar caddelere dökülenlere göre değildir dizel araç,verdiğiniz fiyat farkına değmez.Clio Symbol 8000 YTL Turbo masrafı çıkarmışmış.Yok artık


_____________________________



 
28 Mesaj
19 Ekim 2006; 12:15:44 

YAAA KATILMAYAYIM DEDİM DURAMADIM ...FARKINDAYSANIZ HERKES MIŞ..MİŞ... DİYOR YOK KARDEŞİM BÖYLE BİŞEY ..ALSEN DİZEL ARABANI PAŞA PAŞA BİN BEN MEGAN II 3 YILDIR KULLANIYORUM NE TURBO NE ENJEKTÖR HİÇBİR SORUN YOK KOY EURODİZELİ BİN...120 000 KM YOL YAPTIM TIK YOK ARACI ŞİRKET İŞLERİNDE KULLANIYORUM YAĞI SUYU VARSA SORUN YOK BİNDEBİR KİŞİYE ARIZA DENK GELİYOR ...YÜZLERCE OTOMOBİLİ OLAN ARKADAŞ VAR BU TOPİCE BAKAN KİMSE CEVAP BİLE YAZMIYOR ÇÜNKÜ NET SORUN YAŞAYAN SADECE GİANİZZERO ARKADAŞIM VAR DİĞERLERİ DUYDUĞUNU SÖYLÜYOR ONUNDA YAPTIĞI MASRAF ORTADA 450 YTL... DİZELİ PAHALI ALIRSIN YİNE PAHALI SATARSIN YKITTAN EKONOMİ YAPARSIN YÜKSEK TORKUN SEFASINI SÜRERSİN SERVİSE BENZİNLE 5,000 DE 10,000 DE DİZELLE 15,000 DE GİRERSİN NORMAL BİR KULLANICI YILDA ORTALAMA 7,000 İLA 10,000 KM YOL YAPAR BUDA 1,5 YILDA BİR SERVİSE GİRMEK DEMEKTİR ABARTMAYA GEREK YOK DİZEL İYİDİR HOŞTUR. TASARRUFLUDUR .BENZİNLİĞİN YOLUNU UNUTTURUR ENSON NEZAMAN YAKIT ALDIĞINI UNUTURSUN....AMA ARABASI BENZİNLİ OLANLAR


_____________________________

BİLGİ PAYLAŞINCA DEĞERLİDİR

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ekim 2006; 13:23:49 


quote:

Orjinalden alıntı: BLOW UP

YAAA KATILMAYAYIM DEDİM DURAMADIM ...FARKINDAYSANIZ HERKES MIŞ..MİŞ... DİYOR YOK KARDEŞİM BÖYLE BİŞEY ..ALSEN DİZEL ARABANI PAŞA PAŞA BİN BEN MEGAN II 3 YILDIR KULLANIYORUM NE TURBO NE ENJEKTÖR HİÇBİR SORUN YOK KOY EURODİZELİ BİN...120 000 KM YOL YAPTIM TIK YOK ARACI ŞİRKET İŞLERİNDE KULLANIYORUM YAĞI SUYU VARSA SORUN YOK BİNDEBİR KİŞİYE ARIZA DENK GELİYOR ...YÜZLERCE OTOMOBİLİ OLAN ARKADAŞ VAR BU TOPİCE BAKAN KİMSE CEVAP BİLE YAZMIYOR ÇÜNKÜ NET SORUN YAŞAYAN SADECE GİANİZZERO ARKADAŞIM VAR DİĞERLERİ DUYDUĞUNU SÖYLÜYOR ONUNDA YAPTIĞI MASRAF ORTADA 450 YTL... DİZELİ PAHALI ALIRSIN YİNE PAHALI SATARSIN YKITTAN EKONOMİ YAPARSIN YÜKSEK TORKUN SEFASINI SÜRERSİN SERVİSE BENZİNLE 5,000 DE 10,000 DE DİZELLE 15,000 DE GİRERSİN NORMAL BİR KULLANICI YILDA ORTALAMA 7,000 İLA 10,000 KM YOL YAPAR BUDA 1,5 YILDA BİR SERVİSE GİRMEK DEMEKTİR ABARTMAYA GEREK YOK DİZEL İYİDİR HOŞTUR. TASARRUFLUDUR .BENZİNLİĞİN YOLUNU UNUTTURUR ENSON NEZAMAN YAKIT ALDIĞINI UNUTURSUN....AMA ARABASI BENZİNLİ OLANLAR


Hic nefes almadin mi?












Söylediklerinin tamamina katiliyorum.


5986 Mesaj
19 Ekim 2006; 13:27:52 

benim benzinliye turbo alsam kaça patlar acaba ???


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


2891 Mesaj
19 Ekim 2006; 13:32:06 

quote:

Orjinalden alıntı: BLOW UP

YAAA KATILMAYAYIM DEDİM DURAMADIM ...FARKINDAYSANIZ HERKES MIŞ..MİŞ... DİYOR YOK KARDEŞİM BÖYLE BİŞEY ..ALSEN DİZEL ARABANI PAŞA PAŞA BİN BEN MEGAN II 3 YILDIR KULLANIYORUM NE TURBO NE ENJEKTÖR HİÇBİR SORUN YOK KOY EURODİZELİ BİN...120 000 KM YOL YAPTIM TIK YOK ARACI ŞİRKET İŞLERİNDE KULLANIYORUM YAĞI SUYU VARSA SORUN YOK BİNDEBİR KİŞİYE ARIZA DENK GELİYOR ...YÜZLERCE OTOMOBİLİ OLAN ARKADAŞ VAR BU TOPİCE BAKAN KİMSE CEVAP BİLE YAZMIYOR ÇÜNKÜ NET SORUN YAŞAYAN SADECE GİANİZZERO ARKADAŞIM VAR DİĞERLERİ DUYDUĞUNU SÖYLÜYOR ONUNDA YAPTIĞI MASRAF ORTADA 450 YTL... DİZELİ PAHALI ALIRSIN YİNE PAHALI SATARSIN YKITTAN EKONOMİ YAPARSIN YÜKSEK TORKUN SEFASINI SÜRERSİN SERVİSE BENZİNLE 5,000 DE 10,000 DE DİZELLE 15,000 DE GİRERSİN NORMAL BİR KULLANICI YILDA ORTALAMA 7,000 İLA 10,000 KM YOL YAPAR BUDA 1,5 YILDA BİR SERVİSE GİRMEK DEMEKTİR ABARTMAYA GEREK YOK DİZEL İYİDİR HOŞTUR. TASARRUFLUDUR .BENZİNLİĞİN YOLUNU UNUTTURUR ENSON NEZAMAN YAKIT ALDIĞINI UNUTURSUN....AMA ARABASI BENZİNLİ OLANLAR


Söylediklerin hepsine katılıyorum, 1 tek şey hariç:

Bakıma ya 15.000 de bir veya yılda 1 gidersin. Hangisi daha önce gelirse. Yani yılda 6.000 yapıyorsan bu 2,5 yılda bir gideceksin anlamına gelmiyor. Aksi halde aracının bakımını ihmal etmiş olursun.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
119 Mesaj
19 Ekim 2006; 13:38:27 

6 ay kadar önce arkadaşımın megane2 hb turbosu ıslık öttürmeye başladı...
Yanlış hatırlamıyorsam 3.700 faturaya imza attı. Garantisi olmasaydı ne olacaktı?


_____________________________

i30 Crdi Metalik Gri - 2011 Model Team ...


2891 Mesaj
19 Ekim 2006; 14:16:08 

quote:

Orjinalden alıntı: ozzy_s

6 ay kadar önce arkadaşımın megane2 hb turbosu ıslık öttürmeye başladı...
Yanlış hatırlamıyorsam 3.700 faturaya imza attı. Garantisi olmasaydı ne olacaktı?


Sanayiye gidip çıkma turbo taktıracaktı. 350-400 YTL'ye hallederdi. Servislerin parça ve işçilik parçaları bazen anormal şişirmedir. Özellikle kasko kapsamında değişen parçların. nasıl olsa sigorta şirketi ödüyor diye geçirdikçe geçiriyorlar. Somut bir örnek vermek gerekirse Getz'lerin CD/MP3 çalarının liste fiyatını biliyor musun? Ben söyleyeyim: Tam 2400 küsur YTL!!! Oysa 300-400 YTL'ye babalar gibi oto teyp/CD/MP3 çalarlar var. Eğer kaskon varsa ve CD çaların çalınırsa servis sigortadan bu kadar para alacak (tabi orijinal teybin tekrar takılmasını istersen). kaskon yoksa gidip Hyundai'nin 2400 YTL'lil teybi yerine çok daha makul fiyatlara süper teyplerden taktırısın.

Kısacası servislerde çıkarılan rakamları bu gözle değerlendirin.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


1030 Mesaj
19 Ekim 2006; 20:05:13 


quote:

Orjinalden alıntı: BLOW UP

YAAA KATILMAYAYIM DEDİM DURAMADIM ...FARKINDAYSANIZ HERKES MIŞ..MİŞ... DİYOR YOK KARDEŞİM BÖYLE BİŞEY ..ALSEN DİZEL ARABANI PAŞA PAŞA BİN BEN MEGAN II 3 YILDIR KULLANIYORUM NE TURBO NE ENJEKTÖR HİÇBİR SORUN YOK KOY EURODİZELİ BİN...120 000 KM YOL YAPTIM TIK YOK ARACI ŞİRKET İŞLERİNDE KULLANIYORUM YAĞI SUYU VARSA SORUN YOK BİNDEBİR KİŞİYE ARIZA DENK GELİYOR ...YÜZLERCE OTOMOBİLİ OLAN ARKADAŞ VAR BU TOPİCE BAKAN KİMSE CEVAP BİLE YAZMIYOR ÇÜNKÜ NET SORUN YAŞAYAN SADECE GİANİZZERO ARKADAŞIM VAR DİĞERLERİ DUYDUĞUNU SÖYLÜYOR ONUNDA YAPTIĞI MASRAF ORTADA 450 YTL... DİZELİ PAHALI ALIRSIN YİNE PAHALI SATARSIN YKITTAN EKONOMİ YAPARSIN YÜKSEK TORKUN SEFASINI SÜRERSİN SERVİSE BENZİNLE 5,000 DE 10,000 DE DİZELLE 15,000 DE GİRERSİN NORMAL BİR KULLANICI YILDA ORTALAMA 7,000 İLA 10,000 KM YOL YAPAR BUDA 1,5 YILDA BİR SERVİSE GİRMEK DEMEKTİR ABARTMAYA GEREK YOK DİZEL İYİDİR HOŞTUR. TASARRUFLUDUR .BENZİNLİĞİN YOLUNU UNUTTURUR ENSON NEZAMAN YAKIT ALDIĞINI UNUTURSUN....AMA ARABASI BENZİNLİ OLANLAR

Siz sorun yaşamamışsınız ama bakın yaşayanlar var.

ozzy_s
6 ay kadar önce arkadaşımın megane2 hb turbosu ıslık öttürmeye başladı...
Yanlış hatırlamıyorsam 3.700 faturaya imza attı. Garantisi olmasaydı ne olacaktı?

Konuya dikkat ederseniz sinirlenmenize gerek olmadığını göreceksiniz.Araba yakıt yönünden ekonomik olabilir,falanı filanı iyi olabilir.Ama sorun çıkarırsa masrafı ne kadar olur?
Dizel araç ağır masraf çıkarırsa,servisin yada sanayideki ustaların cüzdanımıza ne kadar el atabilecekleri sorulmuş,eğer dizel arabanın ciddi arızalarından dolayı servisle cüzdanı ortak kullanacaksak hiç gerek yok.Ben benzinliğin yolunu unutmasamda olur.

Derdimi anlayan arkadaşlara,cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
Konuyu benzin-dizel rekabetine götürmeye çalışanlarada


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
19 Ekim 2006; 20:12:57 


quote:

Orjinalden alıntı: kyibe

Konuyu benzin-dizel rekabetine götürmeye çalışanlarada



Bak arkadasim bir konu actin, biz de ciddiye alip (dogruya da yanlis) yorumlarimizi yazdik. Seni ve konunu ciddiye alanlarla dalga gecerek ne elde etmeye calisiyorsun ki?

Üslubunu degistir bence.


1030 Mesaj
19 Ekim 2006; 20:26:49 


quote:

Orjinalden alıntı: enfal79





Bak arkadasim bir konu actin, biz de ciddiye alip (dogruya da yanlis) yorumlarimizi yazdik. Seni ve konunu ciddiye alanlarla dalga gecerek ne elde etmeye calisiyorsun ki?

Üslubunu degistir bence.


Eğer benzinli arabamı dizel arabamı hangisini seçeyim diye merak etseydim zaten konu açmazdım,siz değerli arkadaşların daha önce açılmış konulardaki yorumlarına bakardım.
Benim sorum açık ve netti:Dizel arabanın turbo yada enjeksiyon benzeri ağır masrafı ne kadar?
"""""""Benzinli araba ne kadar zamanda bakıma girer,dizel karlımıdır,dizelmi alsam benzinlimi alsam,dizel alırsam kaç yılda amorti eder """""gibi forumda tartışılmaktan afakan basmış konuları sormadım,sormakta istemiyorum.Açtığım konunun bikaç benzin yada dizel fanatiği tarafından tartışma ortamına dönüşmesinide istemiyorum.
Benzinden,kardan,bakımdan,amortiden,dizeli satarkende edilen kardan,kaç km yaparsam dizel alayım,dizelin sesimi güzel benzinlinin sesimi güzel gibi konuları aylardır okuyorum zaten.
Amaç dışı,tartışmaya açık yorumlar olmasın istiyorum, o kadar.Başkada bir isteğim yok.
Benzin-dizel tartışması yapacak olan arkadaşlar,forumda çok konu var tartışılacak.


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


1994 Mesaj
19 Ekim 2006; 21:06:59 

Servis zamanlarından söz açılmışken Citroen 20.000 km veya 1 yıl,benzinli araçlar için Turbonun ıslık öttürmesi benim yukarda bahsettiğim olay,yani kanatçıkların eğilmesinden kaynaklanıyor.Altı üstü bir turboyu söküp yerine yeni turbo takmak için 3700 YTL istiyorlarsa bu işte bir gariplik var derim.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Giannizzero -- 19 Ekim 2006; 21:14:09 >


_____________________________



1030 Mesaj
19 Ekim 2006; 21:47:57 


quote:

Orjinalden alıntı: Giannizzero

Servis zamanlarından söz açılmışken Citroen 20.000 km veya 1 yıl,benzinli araçlar için Turbonun ıslık öttürmesi benim yukarda bahsettiğim olay,yani kanatçıkların eğilmesinden kaynaklanıyor.Altı üstü bir turboyu söküp yerine yeni turbo takmak için 3700 YTL istiyorlarsa bu işte bir gariplik var derim.

Birde bu masraflar genelde arabanın markasına göre değişiyor sanırım.
Örneğin turbo masrafı renault farklı,citröen farklı,opel farklı.vb.


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


1994 Mesaj
19 Ekim 2006; 23:49:56 

quote:

Orjinalden alıntı: kyibe



Birde bu masraflar genelde arabanın markasına göre değişiyor sanırım.
Örneğin turbo masrafı renault farklı,citröen farklı,opel farklı.vb.


Doğrudur Fiat ile Opel,WV hatta Citroen arasında fark mutlaka olur ama Renault ile böyle bir uçurumun olması tuhaf,çünkü sonuçda Renault ve Fiat yedek parçasının ucuzluğu nedeniyle ülkemizde tercih edilen markalar.


_____________________________



1030 Mesaj
20 Ekim 2006; 11:37:01 


quote:

Orjinalden alıntı: Giannizzero


Doğrudur Fiat ile Opel,WV hatta Citroen arasında fark mutlaka olur ama Renault ile böyle bir uçurumun olması tuhaf,çünkü sonuçda Renault ve Fiat yedek parçasının ucuzluğu nedeniyle ülkemizde tercih edilen markalar.


Yeni nesil dizel teknolojisi(common rail) henüz yeni olduğu için sanırım pahalı.Eski araçlarda öyle çok teknolojik donanımlar olmadığı ve artık parçaları bol miktarda bulunduğu için ucuz.
Ama yeni teknolojik araçlarda bütün markalarda bir pahalılık var.


_____________________________

TRAFİK CANAVARI OLMAYALIM
OLANLARI UYARALIM

BURSA


 
2784 Mesaj
20 Ekim 2006; 12:00:49 

Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


1994 Mesaj
20 Ekim 2006; 15:46:14 

quote:

Orjinalden alıntı: kyibe




Yeni nesil dizel teknolojisi(common rail) henüz yeni olduğu için sanırım pahalı.Eski araçlarda öyle çok teknolojik donanımlar olmadığı ve artık parçaları bol miktarda bulunduğu için ucuz.
Ama yeni teknolojik araçlarda bütün markalarda bir pahalılık var.

Common Rail çok yeni bir teknoloji değil,ayrıca 2004 Fiat Punto'daki Multijet motor geçen sene sınıfındaki en iyi motor seçildi,özetlersek Fiat'ın iyi olduğu dizel motordaki turbosu Renault'un şaibeli dizelinin turbosunun nerdeyse onda bir fiyatı Garip olan bu, tabi eğer 3700 YTL sadece turbo değişimi içinse


_____________________________



 
554 Mesaj
20 Ekim 2006; 17:13:48 

Mondeo 2004.
Turbo şarj ünitesi ve intercooler hortumu veya borusu.
Geçen ay garantiden değişti. 3000 YTL.
Araç 45000 deydi.


_____________________________

SHIFT_to one
2011 Note 1.5 Dci Tekna




 
2853 Mesaj
20 Ekim 2006; 20:14:15 

quote:

Orjinalden alıntı: robespierre

Mondeo 2004.
Turbo şarj ünitesi ve intercooler hortumu veya borusu.
Geçen ay garantiden değişti. 3000 YTL.
Araç 45000 deydi.

bu masraflar bence oldukca fazla 3000 ytl ye benzinli bir aracın motor rektifiyesi yapılr herhalde. asgari ücretin 380 lira olduğu bir ülkede ne kadarda uçuk rakamlar istiyor sevisler. sahsi görüşüm eger dizel alınacaksa ne yapıp ne edip sıfır araç almalı ve yakıtına bakımına azami şekilde dikkat edilmeli.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunpal -- 20 Ekim 2006; 20:16:29 >


_____________________________

ida


2891 Mesaj
20 Ekim 2006; 20:29:54 

quote:

Orjinalden alıntı: tolgao2000

Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 20 Ekim 2006; 20:33:52 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
2784 Mesaj
23 Ekim 2006; 17:15:54 

quote:

Orjinalden alıntı: ihg70



Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


2891 Mesaj
24 Ekim 2006; 15:14:39 

quote:

Orjinalden alıntı: tolgao2000



Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.


Kimseye birşey sormama gerek yok.

Sen benim sorduğum soruyu anlamamışsın. Dipte tortu birikiyorsa ve yakıt her zaman deponun dibinden çekiliyorsa, depoda 60 litre veya 3 litre yakıt olmasının ne farkı var?

Diyelimki benim arabada 3 litre yakıt kaldı seninkinde ise depo boğazına kadar dolu. İkimizinde deposunda 20 gram pislik var. Akşam arabalarımızı park ettik. Sabaha kadar bu pislikler deponun dibinde toplandı. Sabah inip arabalarımızı çalıştırdık. Sonuçta yakıt dipten çekildiğine göre en başata bu 20 gramlık pisliklerden çekmeye başlamayacak mı her ikimizin arabası? Deponun dolu veya boş olması neyi farkettirdi?!!!


Bu bakış açısından, depoda az yakıt varken pislik gelir, çok yakıt varken pislik gelmez düşüncesi safsatadır diyorum.
Ne diyosun, sabah arabayı çalıştırmadan önce arabayı biraz sallayıp çalkalayalım mı? Çalkalamadan kullanmayınız.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


 
5663 Mesaj
24 Ekim 2006; 15:29:17 

tamamen sallama bir konumu banamı öyle geliyor turbo yu yenilediği paraya ben motoru yenilerim ayrıca benzinli araçlar hiçmi sorun çıkarmıyor


_____________________________



 
3131 Mesaj
24 Ekim 2006; 20:19:01 

mantıken haklısın ancak işin tekniğini yani sistemi-çalışma prensibini tam bilmediğimiz için açıklama getiremiyoruz,ancak bu konu heryerde böyle işleniyor,yani depo bitmeden (ışık yanar yanmaz) depoda olası bir pisliğin motora gitmemesi için yakıt almak.bunu bilen birisi açıklarsa hep beraber öğreniriz,yoksa bunu örneğin Pİ sayısı gibi kabul et kaç kişi 3.14 nerden geldiğini sorguluyor...

quote:

Orjinalden alıntı: ihg70



Kimseye birşey sormama gerek yok.

Sen benim sorduğum soruyu anlamamışsın. Dipte tortu birikiyorsa ve yakıt her zaman deponun dibinden çekiliyorsa, depoda 60 litre veya 3 litre yakıt olmasının ne farkı var?

Diyelimki benim arabada 3 litre yakıt kaldı seninkinde ise depo boğazına kadar dolu. İkimizinde deposunda 20 gram pislik var. Akşam arabalarımızı park ettik. Sabaha kadar bu pislikler deponun dibinde toplandı. Sabah inip arabalarımızı çalıştırdık. Sonuçta yakıt dipten çekildiğine göre en başata bu 20 gramlık pisliklerden çekmeye başlamayacak mı her ikimizin arabası? Deponun dolu veya boş olması neyi farkettirdi?!!!


Bu bakış açısından, depoda az yakıt varken pislik gelir, çok yakıt varken pislik gelmez düşüncesi safsatadır diyorum.
Ne diyosun, sabah arabayı çalıştırmadan önce arabayı biraz sallayıp çalkalayalım mı? Çalkalamadan kullanmayınız.



_____________________________



 
2784 Mesaj
26 Ekim 2006; 16:16:47 

Düşük yakıt seviyesi ayrıca motorun düzensiz yakıt çekişine sebep olur,

Bahsettiğiniz 20 gr pisliğin 5 lt lik benzin içinden tamamının çekilmesi ile 50 lt benzin içinden tamamının çekilme yüzdesi aynı olmasa gerek ? ilk çalışma ve ilk hareket anındaki çalkalanmaları da hesaba katmıyorsunuz anlaşılan...


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


1454 Mesaj
26 Ekim 2006; 16:34:48 

valla transporterın turbosu arza yaptı
2000 ytl kacmıs ıcıne
sanayıde yapıldı
sımdı cokta super oldugunu soyleyemem

gercı araba her gun aydına gıdıp gelıyor
ınanın ızmırde gazı bı kokluyo amcam aydında ayagını cekıyo.son gaz aydına gıdıyo
her sabah her aksam boyle
araba 572.000 km de
daha motoru acılmadı bıle
cok saglam araba gercekten


_____________________________

Passat 1.8 Turbo...



 
3485 Mesaj
26 Ekim 2006; 16:54:09 

kendi benzinli audi a4 1.8t mun turbosu işçilikle beraber 1.300 ytl ye çıktı

dizel 2005 fiat albea taksici arkadaşımın turbosu 70.000 deyken arıza yaptı garantiden deyişti geçen sene dediyine göre 900 ytl fatura imzalamış daha 2 gün önce kötü mazottan mazot pompası deyiştirilecekti motorunda 240 küsürbine geldiyinden artık yavaş yavaş kendini bırakmasından dolayı komple motor yapıldı önüne getirilen fatura 5.500 ytl



_____________________________



1486 Mesaj
27 Ekim 2006; 10:20:39 

ÜLKEMİZDE akaryakıt denetimsizliği oldukça yaygın hal böle olunca dizel motorlu araçları alıp 2 sene kullanıp satmak ( mali duruma göre tabi ) EN AKILLI yol veya garanti bitiminde bence iyi bir zamanlama .pompadan erodizelmi normal mazotmu koydukları belli değil hala akaryakıt kalitesine ulaşılmadı sırf bu sebep bile dizel için bence çekincedir.


_____________________________




 
2784 Mesaj
27 Ekim 2006; 10:33:54 


quote:

Orjinalden alıntı: okis

ÜLKEMİZDE akaryakıt denetimsizliği oldukça yaygın hal böle olunca dizel motorlu araçları alıp 2 sene kullanıp satmak ( mali duruma göre tabi ) EN AKILLI yol veya garanti bitiminde bence iyi bir zamanlama .pompadan erodizelmi normal mazotmu koydukları belli değil hala akaryakıt kalitesine ulaşılmadı sırf bu sebep bile dizel için bence çekincedir.


Vallahi dostum kaç senedir şirket dizel fiestalarına bırakın eurodizeli direk mazot koyuyorlar, doğudan dönen araçlar yolda Allah ne verdiyse alıyor yakıt, ciddi bir sorun olduğunu görmedik, biz biraz çekinip eurodizelden başka kullanmıyoruz..


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


1486 Mesaj
27 Ekim 2006; 13:32:24 

şirket arabası bir anlamda normal mazot koyar ama şahıslar seninde dediğin gibi çekinirler benimde mazotlu aracım olsa aynı durum geçerli olur. şirket 2 yılda arabaları toptan satar veya el değiştirir ama daha sonra alan adamın elinde patlar artık


_____________________________



Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
27 Ekim 2006; 14:24:56 

Turbo tek parçadan oluşmuyor. Manifold'a bağlanan kısımlar, egzosa bağlanan yer, turbo hortumu, intercooler...

Bunlar birleşirse evet 8000 ytl görürsün. 0 turbo tek başına 2-3.000 ytl'dir, çıkma alırsan ucuzlar.


1694 Mesaj
27 Ekim 2006; 15:32:49 

Pislik konusu başından beridir bana bir şehir efsanesi gibi gelir.
Yani, özellikle dizeller hava yapmasın diye çeyrek deponun altına indirilmez. bunu anladım da... şu pislik gelmesi olayı bana da saçma gelmiştir. ne yani depoda gerçekten pislik varsa yakıt miktarının fazla olması bu pisliğin motora gitmesini nasıl engelleyecek ki?
akla mantığa sığan hiç bir tarafı yok; zannediyorum bu bir şehir efsanesi.
Eğri oturunca falan da az yakıyordu değil mi?..

quote:

Orjinalden alıntı: uskan

mantıken haklısın ancak işin tekniğini yani sistemi-çalışma prensibini tam bilmediğimiz için açıklama getiremiyoruz,ancak bu konu heryerde böyle işleniyor,yani depo bitmeden (ışık yanar yanmaz) depoda olası bir pisliğin motora gitmemesi için yakıt almak.bunu bilen birisi açıklarsa hep beraber öğreniriz,yoksa bunu örneğin Pİ sayısı gibi kabul et kaç kişi 3.14 nerden geldiğini sorguluyor...





_____________________________



 
110 Mesaj
27 Ekim 2006; 15:47:04 

açıkcası bu forumdan benim anladığım 1- 2. el dizel alma 2- dizeli çok fazla elinde tutma çünkü garanti bittimi çıkabilecek arızalar senin yapmış olduğun bütün tasarrufu götürür. bende dizel megane 2 kullanan bir taksiciyle konuşurken turbo arızasından dolayı garantiden değiştiğini söylemişti daha 80 bindeydi taksi. tabi bu demek değil ki her dizel ağrıza yapar hiçbir benzinli yapmaz ama dizelin yapma masraf çıkaarma oranı benzinliden oldukça yüksek görülüyor. tabi bu forumda dizel kulllanıp hiç masraf yaşamadığını söyleyen çok arkadaş var ama onlar kaç yıldır dizel kullanıyorlar onada bakmak lazım malum dizeller bizde son 2 yılda yaygınlaşmaya başladı. herkese sorunsuz sürüşler dilerim.


_____________________________



 
303 Mesaj
27 Ekim 2006; 16:23:53 

hani dizelin 2. eli daha pahalı oluyordu, bu forumda ise 2 yılı doldurur doldurmaz satmak lazım deniyor, e peki bu dizel arabaları kim alacak


_____________________________