- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Citroen Bx 15 kullanıcıları
3973 Cevap279012 Görüntüleme15 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfaya git: Sayfa: <<     58 59 60 61 62 63 64 [66]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
3 Mesaj
18 Temmuz 2012; 1:39:00 

gercekten cok sıcan :) bende bx 1.6 var 1987 model gri 1998 trafık cıkışlı aldıgımda cok pişman olmuştum cok bakım gerekiyordu yaptırdım simdi ok gibi gidiyor :D motor alt takım triger eh birşey kalmadı sanruf var calışmayan onuda yarın şaşmazda yaptıracagım nasipse :)


_____________________________



 
488 Mesaj
19 Temmuz 2012; 9:43:40 

Hayırlı olsun. Allah kaza göstermesin İnşallah.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


 
27 Mesaj
21 Temmuz 2012; 18:15:16 

hayırlı ramazanlar..


_____________________________

citroen gs1978
citren bx1990


 
488 Mesaj
23 Temmuz 2012; 11:49:23 

Amin. Allah razı olsun.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


3587 Mesaj
10 Ağustos 2012; 5:46:05 

efsane kullanıcıları öldünüz mü yahu


_____________________________

Kastamonu Üniversitesi


1766 Mesaj
10 Ağustos 2012; 19:28:42 

aracı değiştirince, uzaktan izliyorum :)


_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


257 Mesaj
15 Ağustos 2012; 14:50:40 

selam arkadaşlar, sizlere birşey danışmak istiyorum. "citroen bx 1.9 tzd dizel" hakkında bilgisi olan var mı? aracın artılarını biliyorum ama bu 1.9 dizel tzd hakkında + - hiçbir fikrim yok.. bu motor sorunlumudur çok yakarmı, turbolu modelmidir vs ? bilgisi olan arkadaşlar varsa cevap verirlerse sevinirim.teşekkürler


_____________________________

I'II never forget you


432 Mesaj
17 Ağustos 2012; 14:56:57 

Tüm islam aleminin mübarek ramazan bayramını kutlar hayırlara vesile olmasını kazasız belasız sağlıklı ve mutlu tatiller dilerim


_____________________________



 
9 Mesaj
20 Ağustos 2012; 11:02:47 

sa bxciler facede bilmeyen arkadaşlar yoldaşlar da gelsin baglantı linki
http://www.facebook.com/groups/186718018013693 bu
burdan daha cabuk yardimlaşiyoruz,birzamanlar bende aracı yeni aldıgımda 01 06 2011
de almıştım hicbir bilgim yoktu.nasıl bunalıma giriyordum allahım neydi o günler asbaşkan yusuf abi ve timur abi ile tanıştım ve sonra digerleri ile şimdi ise kapının önüde motoru indirip komple motor yapacak duruma geldim 1yıl içinde oldu bunlar o dönemlerde burda bana yardımcı olan abilerime cok tşk ediyorum
şimdi bende yeni katılan arkadaşlara bilgi ve tecrübelerimle yardimci oluyorum
bilmeyen arkadaşlar facebokk tayız ordan daha cabuk yardımlaşiyoruz
sorunu olan arkadaşlar korkmayın yanlız degiliz bx yardımlaşması dayanışması başka hicbir markada da yok
herkesin bayramını kutlar hayırlı huzurlu bayramlar dilerim.


_____________________________



 
43 Mesaj
13 Eylül 2012; 15:57:43 

Selam Hocam nasılsın, ben epeydir siteye giremiyordurm. İşten güçten uğraşıp yeni şifre de alamamıştım. Nihayet aldım da bu sorun çözüldü. Benim bx maceram devam ediyor. Araba 210 bini buldu. Canavar gibi her yere gidiyor. Şimdilik halimiz budur.


_____________________________

kadir


1766 Mesaj
13 Eylül 2012; 20:14:56 

quote:

Orijinalden alıntı: eagleanddog

selam arkadaşlar, sizlere birşey danışmak istiyorum. "citroen bx 1.9 tzd dizel" hakkında bilgisi olan var mı? aracın artılarını biliyorum ama bu 1.9 dizel tzd hakkında + - hiçbir fikrim yok.. bu motor sorunlumudur çok yakarmı, turbolu modelmidir vs ? bilgisi olan arkadaşlar varsa cevap verirlerse sevinirim.teşekkürler

bende 1.7 tzd turbo vardı. . 1,9 tzd turbo yazmıyorsa düz turbosuz olabilir. şimdi burda bi arkadaşda.

şehir içi 6 6,5 lt yakıyo . şehir dışına hiç çıkamadım,performansı iyi. 1,9 daha iyidir

motor.hararet göstergesi ışıklı olduğundan bi kere conta yaktım. ozaman girmişken tam girsin dedim. yarım motor yaptırdım. pistonları gömlekleri felan değiştirdim.sonra motor bi sene problem çıkarmadı. trigier kayışı kopunca motor dağıldı gitti. satmak zorunda kaldım.
diğer aksamları zaten diğer bxlerle aynı. aynı problemler var


_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


202 Mesaj
14 Eylül 2012; 21:37:17 

Kadir Hocam, uzun bir süre sonra sizi burada görmek çok memnun etti beni. Bx e devam anladığım kadarıyla,ben xm'le yoluma devam ediyorum.Görüşmek dileğiyle...


_____________________________

'' XM 2.5 TD '' Otomobil değil, Onlar XM ''


59 Mesaj
20 Eylül 2012; 22:23:14 

Merhaba
Bende bx ailesine katilmak istiyorum fakat netteki fiyatlar bana bayagi yüksekmis gibi geliyor. Mesela 1991 model benzinli klima ve hidrolik direksiyonlu durumu iyi bir araca ne kadar verilir Ben tekirdag cerkezköyede yasiyorum Bana tavsiye edebileceginiz bir arac varmi? Forumdan olsun forum disi olsun


_____________________________

LAGUNA 2 2004 1.6 16V privilege
Peugeot 207 2009 1.4 90 Bg Trendy Oto.


59 Mesaj
20 Eylül 2012; 22:25:23 

http://www.sahibinden.c...n-ornegi-98052263/detay Yada su aracin ederi nedir .Otomatik oldugundan yakit ne kadar farkeder


_____________________________

LAGUNA 2 2004 1.6 16V privilege
Peugeot 207 2009 1.4 90 Bg Trendy Oto.


59 Mesaj
28 Eylül 2012; 0:55:53 

Keyfe keder alınabılır



_____________________________

LAGUNA 2 2004 1.6 16V privilege
Peugeot 207 2009 1.4 90 Bg Trendy Oto.


 
67 Mesaj
19 Ekim 2012; 12:31:34 

Merhaba Arkadaşlar ,

Başından beri konuyu takip etmekteyim ancak mesaj atmak bugüne kısmet oldu. Öncelikle emegi geçen herkese teşekkürü bir borç bilirim, zira bx ile ilgili o kadar faydalı bilgi var ki neredeyse zaman zaman hiç ustalara gitmeden sorunumuzu çözebiliyoruz. Tahmin edeceginiz gibi ben de cocuklugumdan beri bu arabalarla büyüdüm, zamanında babamda 74 model GSA vardı, o günden beri de ailede hep bir vesile ile citroen araçlar oldu.
Şu anda 91 model bx im var ancak malesef işlerin yogunlugu ve sıkça yurt dışı seyahatlerim dolayısıyla garajda yatıyor. Aracı 1 sene önce toplamak için almıştım ama gerekli ilgiyi gösteremedigimden öylece yatıyor.
Aracı forumda işine yarayacak arkadaş olursa çok uygun bir fiyata verecegim. Araç 91 model bx 15 tge, klimalı (kliması gaz basılırsa faal durumda, kontrolleri yapıldı ancak araç kullanılmadıgı için gaz basılmadı), ön camlar otomatik ve merkezi kilit. Aracın boyası fabrika çıkış boyası ancak zaman içinde solmuş ve çatlamış, anlıyacagınız komple boya istiyor, iç döşemeler de iyi durumda degil ancak aracın tüm elektrik aksamı faal vaziyette, motor durumu iyi. Araç yürür durumda (arasıra otoparktan çıkarıp kullanıyorum) Hidrolik sistemi faal durumda ancak elden geçmesi gerekiyor (belki de iyice temizlenmesi gerekiyor), zira pompa 3-4 saniyede bir çıtlıyor.
Özetle bir köşede kalıp çürümesini istemedigim için işine yarayacak bir arkadaş faydalansın isterim. Alacak arkadaş toplayıp binebilir veya yedek parça olarak da kullanabilir, dedigim gibi çok çok uygun bir fiyata verecegim.
Bu vesile ile tüm arkadaşların yaklaşan Kurban Bayramını kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.


_____________________________



 
28 Mesaj
10 Kasım 2012; 16:06:52 

merhabalar. Arkadaşlar uzun arayışlar sonunda beğenerek aldığım bx im 1 hafta bile lullanmadan motor sardı komple motor yaptırıyorum ama rektefiyeci krankı 0.80 e taşlanınca kurtaracağını söylüyor buda benim gözümü korkutuyor o yüzden sizden ricam standart ölçülerde 15 tge nin krankı yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa ulaşsın lütfen 0530 285 16 24


 
67 Mesaj
13 Kasım 2012; 13:55:49 

Special arkadaşım size çıkma krank mı lazım ? Nerede yaşıyorsunuz Istanbul mu ? Eger öyle ise Ikitelli Organize Sanayi de çıkmacı Orhan var bx lerin hemen hemen tüm parçaları onda bulunur. Tel : 0543 8994573


_____________________________



731 Mesaj
27 Kasım 2012; 0:25:19 

Merhaba arkadaşlar.

1994 Model BX i olan varmı acaba? Gümrükten çıkan 94 model bir bx aldım. Sanıyorum türkiyede tek. Birde burada sorayım dedim. 1.6 Benzin+LPG Millesime.


_____________________________



287 Mesaj
27 Kasım 2012; 17:25:47 

quote:

Orijinalden alıntı: ucav

Merhaba arkadaşlar.

1994 Model BX i olan varmı acaba? Gümrükten çıkan 94 model bir bx aldım. Sanıyorum türkiyede tek. Birde burada sorayım dedim. 1.6 Benzin+LPG Millesime.

bu arabalar en son 93 model. 94 model yok diye biliyorum. yanlışlık olmasın??


_____________________________








731 Mesaj
27 Kasım 2012; 20:48:59 

Wiki den baktım 94 modelleride var. Bir ara hatchback ler kaldırılmış sw e geçmiş. Aracım gümrük çıkışlı. Tüm evraklarda 94 olarak geçiyor.
Birde Millesime modeli. Araştırdıgım kadarıyla Türkiyede tek. Birde burada sormak istedim


_____________________________



287 Mesaj
27 Kasım 2012; 21:58:31 

quote:

Orijinalden alıntı: ucav

Wiki den baktım 94 modelleride var. Bir ara hatchback ler kaldırılmış sw e geçmiş. Aracım gümrük çıkışlı. Tüm evraklarda 94 olarak geçiyor.
Birde Millesime modeli. Araştırdıgım kadarıyla Türkiyede tek. Birde burada sormak istedim

çok şanslısınız.. aracın fotolarını ekleyebilirmisiniz?? hatta facede "bx türkiye" grubuna katılın. paylaşımlarımız orada devam ediyor..


_____________________________








731 Mesaj
27 Kasım 2012; 23:47:31 

Teşekkür ediyorum. BX türkiye Facebook sayfasına katıldım. Aracımı Güneşli bir günde Fotograflarını çekip Facebook sayfasında paylaşacağım. Tekrar teşekkürler.


_____________________________



 
2 Mesaj
1 Aralık 2012; 5:34:53 

SELAMUN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İSTANBULDAN KATILIYORUM ADIM MEHMET BENDE 91 MODEL BX VAR ARACIN YÜRÜRÜ VE KASASI ÇOK DÜZGÜN SIFIR LPĞ BİLE TAKTIM AMA RAHATSIZLIK VE MADDİ DURUM DEDENİYLE SATMAK İSTİYORUM SADECE MUAYENESİ YOK BAŞKA BİR SIKINTI ALACAK ARKADAŞLARA DUYRULUR UYGUN FİYATA VERECEM NO 0531 963 49 22


_____________________________



 
2 Mesaj
1 Aralık 2012; 5:52:32 

SELAMUN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İSTANBULDAN KATILIYORUM ADIM MEHMET BENDE 91 MODEL BX VAR ARACIN YÜRÜRÜ VE KASASI ÇOK DÜZGÜN SIFIR LPĞ BİLE TAKTIM AMA RAHATSIZLIK VE MADDİ DURUM DEDENİYLE SATMAK İSTİYORUM SADECE MUAYENESİ YOK BAŞKA BİR SIKINTI ALACAK ARKADAŞLARA DUYRULUR UYGUN FİYATA VERECEM NO 0531 963 49 22


_____________________________



 
488 Mesaj
31 Aralık 2012; 11:56:21 

Harkese hayırlı sürüşler. Yeni yılınızı şimdiden tebrik ederim.


_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


 
269 Mesaj
5 Ocak 2013; 2:20:20 

http://www.diesel-therm.com/vegetable-oil-kit.htm
arkadaşlar bx lerin dizellerini ayçiçek yağıyla çalıştıran kitleri kullanan var mı acaba. Saxo da bayağı kullanan vardı forumda..


_____________________________



432 Mesaj
5 Ocak 2013; 17:32:59 

daha çok yaygınlaşmadı orjinalın dışında olanlar mutlaka birşeylere yansıyor günlük olarak baktığında anlaşılmıyor ama zamana bölünce belli zaman sonra masrafları ağır oluyor eğer çok km yapıyorsan bak incele öyle tak ama az km yapıyorsan bence hiç deneme derim


_____________________________



432 Mesaj
5 Ocak 2013; 17:36:07 

quote:

Orijinalden alıntı: jopon mehmet

SELAMUN ALEYKÜM ARKADAŞLAR İSTANBULDAN KATILIYORUM ADIM MEHMET BENDE 91 MODEL BX VAR ARACIN YÜRÜRÜ VE KASASI ÇOK DÜZGÜN SIFIR LPĞ BİLE TAKTIM AMA RAHATSIZLIK VE MADDİ DURUM DEDENİYLE SATMAK İSTİYORUM SADECE MUAYENESİ YOK BAŞKA BİR SIKINTI ALACAK ARKADAŞLARA DUYRULUR UYGUN FİYATA VERECEM NO 0531 963 49 22


aracın resimlerini koyup ve fiyatını belirlersen daha kolay satma imkanın olur


_____________________________



432 Mesaj
17 Ocak 2013; 11:21:01 

arkadaşlar bu sayfa kullanılmıyor galiba güncelliği kayboluyor


_____________________________



287 Mesaj
17 Ocak 2013; 21:19:53 

quote:

Orijinalden alıntı: asbaskan

arkadaşlar bu sayfa kullanılmıyor galiba güncelliği kayboluyor

artık paylaşımlar facebooktan daha hızlı bir şekilde yapılıyor asbaskanım.. grubumuza bekleriz..


_____________________________








432 Mesaj
18 Ocak 2013; 10:17:58 

quote:

Orijinalden alıntı: alos_21


artık paylaşımlar facebooktan daha hızlı bir şekilde yapılıyor asbaskanım.. grubumuza bekleriz..

orada bende varım fakat buradaki bilgilerin yarısı bile orda yoktur kim ne isterse burada geçmiş sayfalarda buluyordu uzun zamandan beri takip ediliyordu fakat fesde birisi çıkıyor hocam şunu şöylemi yapalım böylemi yapalım diye cok basit sorular soruyor tabiki bizdelerde duyarsız kalmamak için cevap yazıyoruz oysa geçmiş sayfalar incelense konunun cevabını bulacaklar oysa incele bak 5 kişi ayrı ayrı aynı sorularla cevap bekliyor tamam onuda takip edelim fakat bu sayfada güncelliğini kaybetmesin buralarada yönlendirilsin arkadaşlarımız


_____________________________



 
59 Mesaj
20 Ocak 2013; 15:16:45 

quote:

Orijinalden alıntı: smoc76

Merhaba Arkadaşlar ,

Başından beri konuyu takip etmekteyim ancak mesaj atmak bugüne kısmet oldu. Öncelikle emegi geçen herkese teşekkürü bir borç bilirim, zira bx ile ilgili o kadar faydalı bilgi var ki neredeyse zaman zaman hiç ustalara gitmeden sorunumuzu çözebiliyoruz. Tahmin edeceginiz gibi ben de cocuklugumdan beri bu arabalarla büyüdüm, zamanında babamda 74 model GSA vardı, o günden beri de ailede hep bir vesile ile citroen araçlar oldu.
Şu anda 91 model bx im var ancak malesef işlerin yogunlugu ve sıkça yurt dışı seyahatlerim dolayısıyla garajda yatıyor. Aracı 1 sene önce toplamak için almıştım ama gerekli ilgiyi gösteremedigimden öylece yatıyor.
Aracı forumda işine yarayacak arkadaş olursa çok uygun bir fiyata verecegim. Araç 91 model bx 15 tge, klimalı (kliması gaz basılırsa faal durumda, kontrolleri yapıldı ancak araç kullanılmadıgı için gaz basılmadı), ön camlar otomatik ve merkezi kilit. Aracın boyası fabrika çıkış boyası ancak zaman içinde solmuş ve çatlamış, anlıyacagınız komple boya istiyor, iç döşemeler de iyi durumda degil ancak aracın tüm elektrik aksamı faal vaziyette, motor durumu iyi. Araç yürür durumda (arasıra otoparktan çıkarıp kullanıyorum) Hidrolik sistemi faal durumda ancak elden geçmesi gerekiyor (belki de iyice temizlenmesi gerekiyor), zira pompa 3-4 saniyede bir çıtlıyor.
Özetle bir köşede kalıp çürümesini istemedigim için işine yarayacak bir arkadaş faydalansın isterim. Alacak arkadaş toplayıp binebilir veya yedek parça olarak da kullanabilir, dedigim gibi çok çok uygun bir fiyata verecegim.
Bu vesile ile tüm arkadaşların yaklaşan Kurban Bayramını kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.

üstad selamlar. araç hala duruyor mu elinde? duruyorsa fiyat ne kadar istiyorsun?


_____________________________


"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları"
357. Dönem Liste Kayıt - 357. Dönem Liste Görüntüle
_


 
43 Mesaj
21 Şubat 2013; 15:28:37 

Degerli Bx severler. Benim arabamın hidrolik pompası bozulmuştu, Ankara'da Aksu Citroen den Hüseyin usta sağ olsun gayet güzel tamir etti ve şimdi tıkır tıkır çalışıyor. Bu aracın kendisi muhteşemdir, ustasını bulamazsanız adamı deli eder.

Bu yazıyı benim gibi pompa sorunu ile muhattap olmak zorunda kalan arkadaşlara bir yardımı olsun diye yazıyorum. Malum bu rabaların en önemli kısmı pompası. O çalışmadımı yapacak bir şey yok.

Kolaylık sağlaması için telefon da vereyim.

Hüseyin Aksu: 05364928466


_____________________________

kadir


 
43 Mesaj
21 Şubat 2013; 15:29:49 

Degerli Bx severler. Benim arabamın hidrolik pompası bozulmuştu, Ankara'da Aksu Citroen den Hüseyin usta sağ olsun gayet güzel tamir etti ve şimdi tıkır tıkır çalışıyor. Bu aracın kendisi muhteşemdir, ustasını bulamazsanız adamı deli eder.

Bu yazıyı benim gibi pompa sorunu ile muhattap olmak zorunda kalan arkadaşlara bir yardımı olsun diye yazıyorum. Malum bu rabaların en önemli kısmı pompası. O çalışmadımı yapacak bir şey yok.

Kolaylık sağlaması için telefon da vereyim.

Hüseyin Aksu: 05364928466


_____________________________

kadir


117 Mesaj
27 Şubat 2013; 19:45:57 

Arkadaşlar merhaba bendeki bx dizel motor ustasından satın aldım, o 1.9 motor takmış. Fakat benim sormak istediğim başka bir şey hani motor suyunun yanındaki yağ tankı var ya haftada bir yağ dolduruyorum ben oraya ama yağ alttan değil kapaktan çıkıyo gibi kapak vıcık vıcık yağ acaba bi bilginiz var mı ? ya da ucuz ve iyi bi tanıdğınız usta var mı ? bir de bu soğuk havalarda araba çalışmamakta ne yapmam gerek ? Şimdiden teşekkür ediyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canest -- 27 Şubat 2013; 20:05:49 >


_____________________________



 
488 Mesaj
8 Mart 2013; 10:19:20 

quote:

Orijinalden alıntı: Canest

Arkadaşlar merhaba bendeki bx dizel motor ustasından satın aldım, o 1.9 motor takmış. Fakat benim sormak istediğim başka bir şey hani motor suyunun yanındaki yağ tankı var ya haftada bir yağ dolduruyorum ben oraya ama yağ alttan değil kapaktan çıkıyo gibi kapak vıcık vıcık yağ acaba bi bilginiz var mı ? ya da ucuz ve iyi bi tanıdğınız usta var mı ? bir de bu soğuk havalarda araba çalışmamakta ne yapmam gerek ? Şimdiden teşekkür ediyorum.

İyi günler. Süspansiyon sisteminden anlamadığım için size motorun çalışmamasında yardımcı olayım.
Akünüz nasıl. Marş motoru da basıyorsa sorun büyük bir ihtimamlle kızdırma bujilerindedir. Onları boch marka kızdırma bujileriyle yenilenin inşallah çalışır.



_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


1766 Mesaj
8 Mart 2013; 20:13:00 

quote:

Orijinalden alıntı: Canest

Arkadaşlar merhaba bendeki bx dizel motor ustasından satın aldım, o 1.9 motor takmış. Fakat benim sormak istediğim başka bir şey hani motor suyunun yanındaki yağ tankı var ya haftada bir yağ dolduruyorum ben oraya ama yağ alttan değil kapaktan çıkıyo gibi kapak vıcık vıcık yağ acaba bi bilginiz var mı ? ya da ucuz ve iyi bi tanıdğınız usta var mı ? bir de bu soğuk havalarda araba çalışmamakta ne yapmam gerek ? Şimdiden teşekkür ediyorum.

hangi şehirdesiniz. ona göre usta önerelim.



_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


117 Mesaj
13 Mart 2013; 19:14:25 

quote:

Orijinalden alıntı: legend1982


hangi şehirdesiniz. ona göre usta önerelim.



Ankara


_____________________________



1766 Mesaj
15 Mart 2013; 10:45:31 

quote:

Orijinalden alıntı: Canest


Ankara

ben Ankarada iyi bi usta bulamadığım için sattım güzelim arabamı, 3 4 usta değiştirdim. hepsi aynıydı. gitmediğim iyi ustalar olabilir.


_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 92 CİTROEN BX TZD TURBO STW(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER ) ------------------------------------------------------------------------------------- 2011 DFM SUCCE//////2013 MITSUBISHI L200 4X2


287 Mesaj
11 Nisan 2013; 16:12:04 

Merhaba arkadaslar. Motordan anlayan ustalara bi sorum olacak. Bx 15 tge kullaniyorum. Aracimdaki bi sikinti beni aractan soguma durumuna getirdi. Aracin silindir kapak contasi degisti, kapak revizyon gordu, sibop kovani ve lastikleri degisti, sibop ayari yapildi, buji-buji kablosu-atesleme modulu-vakum avans mekanizmasi-distributor kapagi-rotor degisti, triger seti degisti. Bunlari şu sebepten yazdim, belki arizanin bumlarla bir baglantisi vardir cunku bunlar yapildiktan sonra ortaya cikti.
simdi beni aracimdan sogutan ariza ise soyle. Dusuk devirden ozellikle vites artisindan sonra gaza yuklendigimde tek bazende iki defa patlama oluyor. Devir 2bini gecene kadar arac kendini toplayamiyor. Nadirde olsa 1. Viteste de oluyor ama en cok 2. Viteste yapiyor.
simdi onemli oldugunu dusundugum bir olayi anlatacagim: avans ayarini gereginden fazla yukseltince patlama olmuyor ama bu seferde gaza yuklenince şıkır şıkır ses yapiyor. Bu bahsettiklerim lpgde oluyor, benzinde patlama yok fakat yuksek avansta asiri sikirti var.
Birde motor sogukken patlama yok isininca oluyor, sicak havdanmi diye acik filtre taktim yine ayni, ayrica krank filtresi taktim (motor yag kapagindan filtre kutusuna giden hortuma) ondanda duman cikiyor.
Ayrica Patlama egzozda degil buna eminim, patlamayla birlikte aracta kapaklanma oluyor...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________








 
67 Mesaj
23 Nisan 2013; 12:46:09 

quote:

Orijinalden alıntı: GokhanSCN


üstad selamlar. araç hala duruyor mu elinde? duruyorsa fiyat ne kadar istiyorsun?

Kusura bakmayın yurt dışında oldugum için bir süredir foruma bakamıyordum, araç satıldı malesef.


_____________________________



 
3 Mesaj
23 Nisan 2013; 19:48:15 

Merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım... BX 15 TGE sahibiyim artık. Arabamda değişmem gereken ufak şeyler var. Bana istanbulda veya adapazarında bildiğiniz arabadan ve parçasından anlayacak bir usta numarası verebilir misiniz ?


_____________________________



 
1 Mesaj
23 Nisan 2013; 23:01:08 

slm arkadaşlar aranıza yeni katıldım bx1.5 var ve yan dikiz aynaları lazım nerden bulabilirim eskde ikamet ediyorum yardımcı olurmusunuz gerekirse telefon numarasıda verebilirim siteye


_____________________________



731 Mesaj
24 Nisan 2013; 18:25:48 

Selamlar; Artık iletişimlerimiz Facebook BX funClub ta yapılmakta Oraya bekleriz ;

http://www.facebook.com/groups/186718018013693/


_____________________________



 
488 Mesaj
26 Nisan 2013; 9:34:23 

Donanımhaberin citroen bx sayfalarının özetini sizler için çıkardım. İnşallah yakın bir zamanda istifadenize sunacağım.




_____________________________

HAYY'dan gelen HUU'ya gider.


 
488 Mesaj
26 Nisan 2013; 9:40:43 

BX OTOMOBİL DONANIMHABER FORUM ÖZETİ

ARABA ALIRKEN KONTROL
öncelikle aramıjza hoşgeldın arabayı anlaman lazım derken teknik demiyorum arabayı cıkar bır yola söyle bas basa bildigin kadar bir viraj bir viraj derken bak kaçıncı virajda dikiz aynasında suratının sırıttıgına sonra arabadan in hidrolık kol var elfrenin yanında kolu aşşagı ındır geri çekil ve bak sonra en tepeye çek birde ögle bak arabaya 5 -6- arkadaş bindir sen binmmeden bak arabanın eksoz yere sürtuyormu dedemin mercedes yeri öpüyor anlayacagın bu araba cok farklı ama bilmen gereken yakınlarında bu arabadan anlayanların olması yoksa sıkıntı çekersin siferdenen suspansiyonun ustundeki yesil toplar araba seyirhalındayken ufaktefek cukurlarda hoplayıp zıplamıyorsa sorun yok demek arabanın inmesi kalkması 40 ila bir dakika sürüyorsa sorun var demektir benimki15-20 saniye sürüyor



bx alacak arkadaşlara biraz bilgi vermek istiyorum, daha doğrusu citroenin hidropnomatik sistemli arabalarını alacak arkadaşlara bişeyler söylemek istiyşorum. şimdi bu araçlar özel araçlardır ve özel olmalarını sağlayan ise hidropnomatik sistemdir, yani freni ve arabanın yukarı aşaığı kalkmasını sağlayan ve arabada amortisör görevini yapan sistem. arabanın en önemli kismi budur ve arabanın kaportası, arabanın boyası, arabanın motorundan daha önemlidir. eğer bulunduğunuz ilde bx ten anlayan ve arabalarda bulunan 5 sferin değiştirmesini yapabilecek, arada götürürp havasını bastırabileceğiniz bir yer yoksa kesinlikle bu arabaları almayın, çünkü bu arabaların rüya arabalar olmasını sağlayan bu aksamlar çalışmayınca en ufak çukurda kafanızın tavana değdiği, frenleri tutmayan bir araba ile karşılaşırsınız. evet frenlerde hidropnomatik sisteme bağlıdır ve aracınız yağ kacırır ve sizin yağınız yoksa aracınızda fren olmaz ve Allaha emanet gidersiniz. bu yüzden diğer arabalar gibi değerlendirmeyin bu arabaları ve dış kaporta güzel, motordan ses gelmiyor cillop gibi bir araba demeyin. bu arabaların en önemli ve alırken bakılacak yeri hava pompaları, siferleridir. bunlar sağlamsa araba alınır, eğer değilse kaportada tek cizik olmasa bile arabanın yanına yaklaşmayın. eğer arabanın hidropnomatık sistemi sorunsuzsa bu araba sizi hiçbir zaman yolda bırakmaz bunu bilin. diğer motor ve ıvır zıvır aksamları normal arabalar gibidir ve sorun olmaz, her usta yapabilir.

bx ler kadar güzel ve sürüş keyfi veren bir araba yoktur. yol tutuşu ve viraz alması o kadar mükemmeldir ki uzun süre bx kullanır ve biraz seri araba süren birisi iseniz bx lerin viraj performansına alıştığınız için başka arabaya bindiğinizde kaza yapma ihtimaliniz çok ama çok yüksektir, bx ler ile rahatça aldığınız bir viraja başka arabalar ile 20 km az süratle girin arabayı zor toplarsınız ve araba mutlaka spin atar, başıma geldiği için biliyorum. ben bu bx ler ile bolu doğından inerken 110 km den hiç aşağıya düşmedim ve arkamdan mersedesli bir arkadaş geliyordu o beni zor takip etti ve ilk durduğumuz molada abi bu nebiçim bir araba yav diye konuşmaya başladı. bu araçlar tam bir hastalık yapar, bu dediğimde ciddiyim, bilmiyorsanız ve henüz bulaşmadıysanız hiç bulaşmayın tavsiye ederim araba ile aranızda bir bağ kurulur ve başka araçları kullanmak zevk vermez hiç bulaşmayın bu arabalara.

havalar düzeldiğinde ankara ve civarındaki bx ci arkadaşlarla bir piknik yapma işine ben varım ve bu fikri sonuna kadar destekliyorum. böyle toplantılar mükemmel oluyor ve çok zevk alınıyor. http://forum.donanimhab...63/mpage_40/key_/tm.htm adresinde biz donanım haberciler olarak arada bir toplanıyoruz, çok ama çok zevk alıyoruz.

BX ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR


herkese merhaba bxleri forumlardan inceleyerek sevdim araştırdım ve elimdeki reno 5 ile takasta anlaştığım bir arkadaş var benimki renault 5 1100cc 1990 model - bx 1991 model 1590cc benzinli ve klimalı iki araçta orjinal şimdi siz sevgili doslardan bana fikir ve akıl vermenizi istiyorum bx te nelere dikkat edeyim alırken ozellikle dikkat etmem gereken yerler neresi ben diil tabiki usta bu arada anadolu yakasında kartal civarında bx ustası varsa bildiniz yardımcı olun birde arkadaş 1500tl fark istedi ama ben araç başında tekrar pazarlık yapıcaz dedim sesini çıkarmadı ne yapalım akıl verin. lütfen. bxin ilandaki fiyat 5350tl- reno 5in ilandaki fiyatı 4950tl istenilen far 1500tl pazarlıklı haydi arkadaşlar bir el atın şu işe.

Değerli arkadaşım, fiyat konusuna birşey diyemem o sizin kendi kararınız, ama BX konusunda edindiğim tecrübe kadarıyla size yardımcı olmaya çalışayım. BX'in motor alt takım vs. diğer aksamlarının diğer araçlardan herhangi bir farkı yoktur. İyi bir oto tamircisi size bu konuda rahatlıkla yardımcı olabilir. Asıl önemli olan hidrolik sistemdir. Hidrolik sistemde dikkat etmeniz gereken en önemli 4 adet parça var. Birincisi hidrolik pompası, ikincisi ana dağıtıcı, üçüncüsü tinjektör diye tabir edilen basınç regülatörü, dördüncüsü ise ana fren merkezidir.
Öncelikle aracı çalıştırdığınızda araç çökmüş vaziyette ise 10-15 saniye gibi bir süre içerisinde yükselmeye başlamalıdır. Bu pompanın ve diğer parçaların sağlıklı çalıştığını gösterir. Aracınız hidrolik direksiyonlu ise direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde pompanın sesini takip edin, takır tukur sesler geliyorsa pompa artık zayıflamaya başlamıştır. Yok inceden bir ses geliyorsa düzenli olarak yağı pompalıyor demektir. Araçta belli aralıklarla basınç regülatöründen cırtlama diye tabir edilen bir ses gelir. Araç rolantide çalışırken bu çırtlamanın sıklığını kontrol edin. Ortalama 15-20 sn de bir cırtlama normal kabul edilebilir. Aracı alçaltıp yükselten kolu deneyin, bütün kademelerde araç normal alçalıp yükselebiliyormu. Ana fren merkezini kontrol etmek için de aracı 4 teker boşta olacak şekilde lifte veya takoza alın, aracı çalıştırın ve dört tekeri de elinizle döndürün. Rahat dönüyormu? Fren merkezi artık görevini yapamıyor ise tekerlekleri sıkacaktır. Tekerler rahat dönüyorsa sorun yok demektir. Benim şimdiye kadar edindiğim tecrübe ve bilgi bundan ibarettir. Yanlışım varsa lütfen diğer arkadaşlar düzeltsinler, eksik varsa tamamlasınlar.
Umarım temiz bir BX sahibi olarak aramıza katılırsınız.
Saygılarımla.



quote:

Orijinalden alıntı: manroland

herkese merhaba bxleri forumlardan inceleyerek sevdim araştırdım ve elimdeki reno 5 ile takasta anlaştığım bir arkadaş var benimki renault 5 1100cc 1990 model - bx 1991 model 1590cc benzinli ve klimalı iki araçta orjinal şimdi siz sevgili doslardan bana fikir ve akıl vermenizi istiyorum bx te nelere dikkat edeyim alırken ozellikle dikkat etmem gereken yerler neresi ben diil tabiki usta bu arada anadolu yakasında kartal civarında bx ustası varsa bildiniz yardımcı olun birde arkadaş 1500tl fark istedi ama ben araç başında tekrar pazarlık yapıcaz dedim sesini çıkarmadı ne yapalım akıl verin. lütfen. bxin ilandaki fiyat 5350tl- reno 5in ilandaki fiyatı 4950tl istenilen far 1500tl pazarlıklı haydi arkadaşlar bir el atın şu işe.

Değerli arkadaşım, fiyat konusuna birşey diyemem o sizin kendi kararınız, ama BX konusunda edindiğim tecrübe kadarıyla size yardımcı olmaya çalışayım. BX'in motor alt takım vs. diğer aksamlarının diğer araçlardan herhangi bir farkı yoktur. iyi bir oto tamircisi size bu konuda rahatlıkla yardımcı olabilir. Asıl önemli olan hidrolik sistemdir. Hidrolik sistemde dikkat etmeniz gereken en önemli 4 adet parça var. Birincisi hidrolik pompası, ikincisi ana dağıtıcı, üçüncüsü tinjektör diye tabir edilen basınç regülatörü, dördüncüsü ise ana fren merkezidir.
Öncelikle aracı çalıştırdığınızda araç çökmüş vaziyette ise 10-15 saniye gibi bir süre içerisinde yükselmeye başlamalıdır. Bu pompanın ve diğer parçaların sağlıklı çalıştığını gösterir. Aracınız hidrolik direksiyonlu ise direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde pompanın sesini takip edin, takır tukur sesler geliyorsa pompa artık zayıflamaya başlamıştır. Yok inceden bir ses geliyorsa düzenli olarak yağı pompalıyor demektir. Araçta belli aralıklarla basınç regülatöründen cırtlama diye tabir edilen bir ses gelir. Araç rolantide çalışırken bu çırtlamanın sıklığını kontrol edin. Ortalama 15-20 sn de bir cırtlama normal kabul edilebilir. Aracı alçaltıp yükselten kolu deneyin, bütün kademelerde araç normal alçalıp yükselebiliyormu. Ana fren merkezini kontrol etmek için de aracı 4 teker boşta olacak şekilde lifte veya takoza alın, aracı çalıştırın ve dört tekeri de elinizle döndürün. Rahat dönüyormu? Fren merkezi artık görevini yapamıyor ise tekerlekleri sıkacaktır. Tekerler rahat dönüyorsa sorun yok demektir. Benim şimdiye kadar edindiğim tecrübe ve bilgi bundan ibarettir. Yanlışım varsa lütfen diğer arkadaşlar düzeltsinler, eksik varsa tamamlasınlar.
Umarım temiz bir BX sahibi olarak aramıza katılırsınız.
Saygılarımla.
BX KORKULACAK BİR ARAÇ DEĞİLDİR
Değerli arkadaşım, fiyat konusuna birşey diyemem o sizin kendi kararınız, ama BX konusunda edindiğim tecrübe kadarıyla size yardımcı olmaya çalışayım. BX'in motor alt takım vs. diğer aksamlarının diğer araçlardan herhangi bir farkı yoktur. İyi bir oto tamircisi size bu konuda rahatlıkla yardımcı olabilir. Asıl önemli olan hidrolik sistemdir. Hidrolik sistemde dikkat etmeniz gereken en önemli 4 adet parça var. Birincisi hidrolik pompası, ikincisi ana dağıtıcı, üçüncüsü tinjektör diye tabir edilen basınç regülatörü, dördüncüsü ise ana fren merkezidir.
Öncelikle aracı çalıştırdığınızda araç çökmüş vaziyette ise 10-15 saniye gibi bir süre içerisinde yükselmeye başlamalıdır. Bu pompanın ve diğer parçaların sağlıklı çalıştığını gösterir. Aracınız hidrolik direksiyonlu ise direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde pompanın sesini takip edin, takır tukur sesler geliyorsa pompa artık zayıflamaya başlamıştır. Yok inceden bir ses geliyorsa düzenli olarak yağı pompalıyor demektir. Araçta belli aralıklarla basınç regülatöründen cırtlama diye tabir edilen bir ses gelir. Araç rolantide çalışırken bu çırtlamanın sıklığını kontrol edin. Ortalama 15-20 sn de bir cırtlama normal kabul edilebilir. Aracı alçaltıp yükselten kolu deneyin, bütün kademelerde araç normal alçalıp yükselebiliyormu. Ana fren merkezini kontrol etmek için de aracı 4 teker boşta olacak şekilde lifte veya takoza alın, aracı çalıştırın ve dört tekeri de elinizle döndürün. Rahat dönüyormu? Fren merkezi artık görevini yapamıyor ise tekerlekleri sıkacaktır. Tekerler rahat dönüyorsa sorun yok demektir. Benim şimdiye kadar edindiğim tecrübe ve bilgi bundan ibarettir. Yanlışım varsa lütfen diğer arkadaşlar düzeltsinler, eksik varsa tamamlasınlar.
Umarım temiz bir BX sahibi olarak aramıza katılırsınız.
Saygılarımla.


Teknik özellikler:
Citroen - BX (XB-_) - TRD Turbo (90 Hp)
Işaretlemek Citroen
Model BX
Submodel BX (XB-_)
Değişiklik TRD Turbo (90 Hp)
Kapı 5
Power 90 hp
Maksimum hız 180 km/h
100 km / h durma arası İvme 12.1 sec
Yakıt deposu hacmi 66 l
üretim içine koyarak Yılı 1988 yıl
üretim durdurma Yıl 1993 yıl
Coupe yazın Hatchback
koltuk 5
Boy 4240 mm.
genişlik 1680 mm.
yükseklik 1360 mm.
Dingil 2655 mm.
ön track 1420 mm.
Back track 1360 mm.
gövde minimum hacim 445 l
gövde azami miktar 1455 l
motor Pozisyon Açık, enine
motor hacmi 1768 ccm
Max güç 4300 Rpm
Tork 182/2100 Nm
Yakıt Sistemi dizel - Standart dizel enjeksiyon (SDI)
Türbin turbo kompresör
gaz dağıtım mekanizması -
Pozisyon silindir Inline
Silindir sayısı 4
çap silindir 80 mm.
İnme silindir içinde 88 mm.
sıkıştırma oranı 22
Number silindir başına valf 2
Yakıt Tipi dizel
Drive Açık
Number Dişli (Otomatik Şanzıman) ve -
Number Dişli (mekanik şanzıman) ve 5
ön süspansiyon Hidro-pnömatik eleman
Arka süspansiyon Firar
Ön frenler Disc
Arka frenler Disc
ABS evet
direksiyon tipi Cremaillere
(Şehirde) Yakıt tüketimi 6.9 L./100 km
Yakıt tüketimi (şehir dışı) 4.5 L./100 km
Yakıt tüketimi (karma) 6.3 L./100 km
Ağırlık 1025 Kg
Maksimum ağırlık 1500 Kg
Tire boyutu 165/70 R14


BX YANINDAKİ HARFLERİN ANLAMLARI
________________________________________
—
T (from 1989) Basic trim level*
R Riche
Rich Second trim level: split rear seat, rear window washer/wiper.*
TR
TG (from 1989) Très Riche
Very Rich Middle trim level: two/four electric windows, tweed seats, plastic C-pillar window, etc.*
TX (UK only) Extra High trim level: electric front windows and sunroof, split rear seat, velour upholstery, etc.*
TZ Last letter of alphabet Highest trim level: four electric windows and mirrors, velour upholstery, front foglights, remote controlled central locking, etc.*
* As there are much more optional accessories than designated trim levels, Citroën did not always use them consequently. Some models may have more or less gadgets than shown in the table.

Engine variations
E Économique
Economic Denotes the smaller, 1360 ccm engine. Also used to denote the detuned 1580 ccm engine.
S Sportive
Sport Denotes the stronger, 1580 ccm engine.
GT Gran Turismo Denotes the strongest, 1905 ccm engine.
I Fuel injected Denotes all fuel injected petrol engines.
D Diesel Denotes all diesel engines. Turbo diesels carry the word turbo on the badge.

ingilizce çeviri programından Türkçesi pek bişey anlaymasamda modeller

— (1989'dan) temel
T, zengin ikinci düzey* R Riche'nin, düzeyi kırptığını kırpar: Ayrılma arka oturacak yeri, pencere yıkayıcı sileceğine bakar.
* Très Riche'nin olduğu TR TG (1989'dan), çok zengin orta düzenli düzeydir:
İki dört elektrik penceresi, tüvit oturacak yerler, plastik C-sütun penceresi, (BK sadece) fazladan yüksek vb.*
TX, düzeyi kırpar:
Elektrik ön pencereleri ve taraça, ayrılma arkası, yerleştirir, kadife döşemesi, vb.*

TZ, en yüksek alfabenin mektubunun, düzeyi kırptığına devam eder:
Dört elektrik penceresi ve aynalar, kadife döşemesi, ön foglights, uzak, merkezi kilitlemeyi kontrol etti, gösterilen düzenli düzeylerin olduğundan vb. **
Xgibi çok daha fazla seçmeli aksesuar olduğu, Citroën her zaman, sonuç olarak onları kullanmadı. Bazı modeller, hemen hemen gösterilen içeride masadan zımbırtılara sahip olabilir.

Ekonomik E Économique'nin, daha küçük, 1360 ccm motorunu ifade ettiği motor değişmeleri. Hem de detuned-1580 ccm motorunu ifade ederdi.
Oynamayı seven S, oynar, daha kuvvetli, 1580 ccm motorunu ifade eder.
GT büyükannesi Turismo, en kuvvetli, 1905 ccm motorunu ifade eder.
Şırınga edilen yakıtın, bütün yakıtın, benzin motorlarını şırınga ettiğini ifade ettiği ben.
D dizeli, bütün dizel motorları ifade eder. Turbo dizelleri, sözcüğü rozette turboya taşır.


_____________________________

75 OPEL RECORD 1.9 D
86 MITSUBISHI LANCER 1.6 DİESEL
92 CİTROEN BX TZD TURBO(1.7 TURBO DİESEL İNTERCOOLER )
2011 DFM SUCCE

Citroën BX
Selefi Citroën GS, Halefi Citroën Xantia
Tasarımcı Marcello Gandini
Citroën BX, 1983-1994 arasında üretilen büyük bir aile otomobilidir. On iki yıllık tarihinde toplam 2.315.739 adet üretilmiştir. En yukarıya açılır arka kapılı modeli 1993 yılında Xantia yüzünden durdurulmuş olsa da bir yıl daha üretildi.
Citroën BX Paris' te 1983 yılında Eiffel Kulesi altında tanıtıldı. BX, başarılı küçük aile otomobili Citroën GS’ nin yerine daha büyük bir aile otomobili olarak geçmesi için tasarlanmıştır. Son BX 1995 yılında üretilse de halefleri üretime önceden geçmiştir. 1991 yılında ZX, ancak gerçek halefi olan Xantia ise 1993 yılında üretime başlamıştı.
Gandini, Bertone tasarımı İngiliz 1977 Reliant FW11 ile 1979 Volvo Tundra concept modellerinden esinlenir. Özellikleri arasında, geleneksel Citroën hidropnömatik seviyelendirilebilir süspansiyon, plastik gövde panellerin geniş kullanımı, ön ve arka disk frenler sayılabilir.
BX 1.4L, 1.6L ve 1.9L hacimlerinde (1.1L motoru, nadir olarak İtalya, Portekiz ve Yunanistan’ da vardı) motor seçenekleri sunulmaktaydı ve 1.6 ile 1.9 motorlar daha sonra birçok Peugeot modelinde kullanılmıştır. Sınıfında lider XUD dizel motor seçeneği 1984 yılında sunulmaya başlandı. Başta dizel ve turbo dizel motorlu araçlar en başarılı modeller olmak üzere bu modeller popüler oldu.
Tüm motorlar 11, 14, 16, 19 rakamlarıyla belirtildi. (Bazı ülkelerde ise 1.6L 80hp zayıf motorlu modelleri BX15E olarak sunuldu.) 1980'lerde, dört tekerden çekiş sistemi ve turbo dizel motor da kullanılmıştır.
Citroën BX Break (Van)
Tüm BX modelleri son derece kullanışlıdır, yakıt ekonomisine ve güçlü frenlere sahiptir. Karoser ve pas korunması iyicedir.
BX, İtalyan otomobil tasarımcısı Marcello Gandini tarafından tasarlanır. Gandini Lamborghini Countach çizimini de yapmıştır. Citroën 1990' ların başında kendi reklam kampanyalarında bunu kullanılır.
Ek donanımları BX uygun miktarı da şaşırtıcı olan boyutu ve sınıfında bir araç için yüksek oldu. Üstün hidropnömatik süspansiyonun yanı sıra, merkezi klima, elektrikli ön camlar, merkezi kilit sistemi ve deri döşeme de sunuluyordu. 1987 yılında, iç ve gösterge tablosu yeniden tasarnarak daha geleneksel olan Citroën idiosyncratic şalt kullanılan orijinal "baskül ölçekli" hız ve tek kollu direksiyon kullanıldı.
Önceki GTI modellerinde zaten normal göstergeler vardı. 1987 yılında, yeni ve geliştirilmiş ve aynalar, ön sinyali lambaları ve tamponlar değiştirildi. 1989 yılında, arka lambalar dahil, daha küçük revizyonlar yapıldı.
Citroën BX 16 Valf (Phase I)
Mayıs 1987’ de, 16V ve GTI üretimine başlandı. Bir DOHC motor atmosferik, 160hp (119kW) ve 177N/m(£131m) tork üreten 1.9L motoru 100km/s(62mil) hıza 7.4saniyede ulaşıyordu ve en kısa sürede durabilemesi için ABS standart olarak monte edilmiştir. Yandaki etek kısmı diğer BX modellerinden farklıdır. 1990 yılında, 16V modeli yeniden makyajlandı. Fiberglas tamponlar, antrasit tekerler kulanıldı, arka rüzgarlık eklendi. Ayrıca birkaç ince değişiklikle performans, yol tuutş daha da geliştirilmiştir.
Sport
Citroën 1985-1987 arasında BX Sport modelini üretti. Bu dönemde, 7500 adet üretilen Citroën BX Sport modelinin; 2500 adeti önce, 5000 adeti satış başarısından ötürü fazladan üretilmiştir. 126bhp (94kW) ve çift boğaz karbüratöre sahip bu model, üretimdeki en güçlü BX oldu. Araç sadece soldan direksiyonlu olarak üretildiğinden İngiltere'de kullanılabilen bir araç olmadı.
GT
BX GT 1985 yılında üretilen 1.9L Peugeot motoruna sahip modeldir. 1985 yılında Citroën BX GT adlı "Digits" modeli de üretildi. Citroën 1985 yılında sadece 4.000 adet Digits üretilmiştir.
Citroën BX 4TC
Citroën 1986 yılında BX ile Grup B rallilerine girdi. Özel tasarlanmış BX 4TC denilen ve standart BX’ ten farklı bir araç kullanıldı. Motoru boylamasına monte edildiğinden aracın burnu uzundu çünkü Peugeot 505 motoru kullanılmıştı.
4TC Dünya Ralli Şampiyonası rekabetinde başarılı değildi. Tour de Corse Rallisinde Lancia Delta S4 ile yarışan Henri Toivonen’ in ölümü üzerine Grup B sınıfı yarışlar 1986 yılında yasaklandı Citroën projesini rafa kaldırdı. Daha sonra BX 4TC yol ve yarış otomobilleri çok nadir ve aranan araçlar haline geldiler.
Üretilen Modeller
• Citroën BX (1982 Model)
• Citroën BX17 TGD (1982 Model)
• Citroën BX19 TGD (1982 Model)
• Citroën BX14 RE (1983 Model)
• Citroën BX16 TRS (1983 Model)
• Citroën BX19 RD (1984 Model)
• Citroën BX4 TC (1985 Model)
• Citroën BX19 GTi (1986 Model)
• Citroën BX19 TRS (1986 Model)
• Citroën BX19 GTi 16v (1987 Model)
• Citroën BX DTR Turbo (1988 Model)
• Citroën BX19 GTi 4X4 (1990 Model)
• Citroën BX 17 Break TZD (1992 Model)



CX ile BX arasında görsel olarak artı-eksi olarak birşey söyleyemem doğal olarak,göreceli bir durum kişilere göre. Ama teknik olarak CX daha komplike bir araç.BX ise daha basit ve doğal olarak tamiri daha kolay. Ama yürür aksam konusunda CX gerçekten apayrı kulvarda.Ön takımdaki rotbaşlarının,rotillerin ve fişeklerin büyüklüğünü görünce sağlamlığını anlıyorsunuz.(fotoğrafta ön tekerlek rulmanlarının büyüklüğünü görebilirsin)
Direksiyon sistemi BX'lerde ya geleneksel sistem yada hidrolik sistem şeklinde. CX'te ise DIRAVI denilen daha geliştirilmiş bir sistem var. Durur vaziyette tam sağ veya sol yaptığınızda direksiyonu bıraktığınız anda otomatik merkezliyor ve süratlendikçe sertleşiyor. Özellikle direksiyon sistemi açısında CX'e ya hayran kalırsınız yada hiç beğenmezsiniz.Biraz alışmak gerekiyor.
Motor konusunda CX ve BX ayrı motorlar kullanmalarına rağmen ikisininde iyi ve uzun ömürlü motorlar kullandığını düşünüyorum.Ama yakıt konusunda BX daha iyi doğal olarak. Ayrıca açıkça söyleyebilirim ki CX'in elektrik sistemi BX'e göre çok daha karışık.
Kullanım rahatlığı CX'te daha iyi ancak BX özellikle şehir içinde boyutundan dolayı daha pratik.Ama CX direksiyonunun avantajıyla park etmelerde kolaylık sağlıyor.Tabi CX'in sığabileceği bir parkyeri bulabilirsen. Ancak uzun yolda CX çok sessiz ve çok yumuşak.
CX'in direksiyonu gibi kontrol düğmelerine de (sinyal,korna gibi) alışmak gerekiyor. Çünkü sinyal kolu,silecek kolu filan yok.BX ise bildiğiniz gibi basit ve kolay çoğu şeyde olduğu gibi.
Uzun lafın kısası BX çok daha basit ve kolay kullanımlı bir araç, CX ise daha karışık ama daha sağlam ancak tamiri zor bir araba.



KULLANIM KİTAPÇIĞI
http://rapid share.com/files/108455853/BXmanual.rar.html



NİÇİN BX

20 Ağustos 2011; 17:23:05




________________________________________
değerli BX dostları aramıza yeni katılan arkadaşlar öncelikle hoş geldiniz bu sayfa bilgi .samimiyet ve dostluk paylasım sayfası bu sayfada kimse yanlış bilgi vermez
herkes kendi bilgisi dahilinde bildiklerini paylaşır ama şunu yürekten söylemek istiyorum inanın bu sayfa insanda bağımlılık yapıyor alim allah ben BXimi satalı nerdeyse
2 yıl oluyor ama hala bu sayfada bazı konuların içine giriyorum çünki bende zamanında çok uğraştım banada fu forumda çok kişli yardımcı oldu
arkadaşlar öncelikle şunu bilmemeiz lazımbizim araca verdiğimiz 3-5 bin lira arası bu gün bu paraya ancak ikinci el motorsiklet alınabilirken sen . ben otomobil almışız
çok paramaı değil ama diğer insanlardan otomobillerden ne farkın var bir kaçını sıralayabilirim
1 dünyada ne şartlarda hangi hızda kullanırsan kullan devrilemiyen tak araba BX dir ( o kadar garantiki eğer devirirsen fabrikası sana sıfırını hediye ediyor )
2 bilinmiyen bir yönüde bu araçlar suda yani denizde .ırmakta .barajda kullanılıyor ( tabi orjinal taban tapaları ve sağlam kapı fitillerin duruyorsa )
3 idda ediyorum heçbek olarak en kullanışlı otmobil git bu gün sıfır bir heçbek al direkten ölü görüş BX in 5 katı fazla
4 her yol şartlarına göre sürüş yükseklik ayarı ( yok benim araziye giremez altı vurur yok asvalta gidemez çok yüksek diye bir dert yoktur )
5 herkes sıfır araba alıyor afilli olsun diye helezonlarını kestiriyor kar tipi tanpon taktırıyor oysa sen BX sahibi olarak bunu bir manivele hareketinle saniyede yapıyorsun
6 sürat meselesine gelince bir çok arabadan üstün maşallah ne yapsanda yakışıyor daha ne istiyelim
hekese lütüf olmaz bu saydıklarım yalnızca BX kulananlar için geçerlidir onun için elinizdekinin kıymetini bilin kıymetini bilenlerde yardımcı olun

_____________________________
AHTAPOT



BX’TE FREN SİSTEMİ
Arkadaşlar merhaba ;
Aramıza yeni katılan arkadaşlara önce hoşgeldiniz diyorum..
Sonrada arkasına ekliyorum ki...sorduğunuz soruların tüm cevapları daha önce forumun geçmiş sayfalarında zaten cevaplanmıştı...Lütfen oradan öğrenin yeni sorulara cevabı ise yazacağım..
BX ve benzeri araçlar (CİTROENİN )hidroactive ve hidropnomatik sistemliler..çok iyi frenaj yapmaları ile ünlüdür..sebebi ise diğer araçlarda westinghause denilen fren sistemlerinin hidro sistemlere nazaran daha az basınç üretmeleridir...bu basıç azlığından dolayı ABS denilen sistemlerle aracın daha güvenli duruş sergilemesi sağlanmıştır..Normal şartlarda hidro sistemde 70 ila 100 bar arası basınç oluşmakta orta sifer dediğimiz 62Barlık akümülatörde sistem 170 bar basınca kadar güç üretebilmektedir..Bu güçte citroenin mükemmel frenajını sağlamaktadır..Sistem kısaca şöyle çalışmaktadır...

Pompa devamlı sürette fren merkezine ve sisteme yağ basmaktadır...amortisör kulelerinde ve güç sağlayan siferlerde devamlı basınçlı yağ vardır..siz frene ani olarak bastığınızda fren merkezi içindeki piston arabanın arkasına giden basıncı saliseler içinde keser ve böylece aracın arkası aşağıya düşer ve tüm basınç yaklaşık 170 bar civarı size savrulmadan ve takla atmadan durmanıza yardım eder.işin sırrı fren merkesindedir..basınç çok fazla olursa fren merkezinden geriye tanka döner sizin tıslama dediğiniz seste budur....

frenaj konusunda bx ten başka araç tanımam ....

yeterki sistem promlemsiz olsun......


BX’TE TORSİYON
cruiser535
Çavuş

Mesaj: 94
[X]



21 Temmuz 2009; 19:08:43



________________________________________

quote:

Orijinalden alıntı: AlperAkbilgi

Bu kesinlikle olmaması gereken bir durum. Torsiyona baktırın gecikmeden. bu araçların arka tekerleri kendinden yönlenebilir. Yani sağa donduğunuzda sağa, sola döndüğünüzde sola döner sanırım bununla ilgili parça bozulmuş.

Alper BX'den bahsediyoruz değilmi, BX'lerde de varmı böyle arka tekerlerde yönlenme? Varsa biz neden şimdiye kadar farkına varmadık?

_____________________________

1989 BX 16 TRS


AlperAkbilgi
Yüzbaşı


Mesaj: 725
[X]



21 Temmuz 2009; 19:35:39



________________________________________
Bu torsiyonun bir özelliği.
Torsiyon olan her araçta olur.
Şimdi burda yazarak tarif edemem ama birgün yüz yüze açıklayabilirim.



Bu bxin torsiyonu. Uçtaki karosere bağlantı noktalarını incelersen sabit olmadığını görürsün. Menteşe gibi. bunun nasıl çalıştığını yüz yüze anlatayım.


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 21 Temmuz 2009; 20:27:15 >

_____________________________
DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA

1995 Xantia 2.0i





SÜSPANSİYON TEKNİĞİ

Yavuz
Yarbay

Mesaj: 3645
[X]



19 Şubat 2007; 14:46:51





umbek444 kusura bakma adını bilmediğim için adınla hitap edemiyorum ama harikasın. Sabırsızlıkla yazılarını bekliyorum.

Saygı ve sevgilerimle...

_____________________________

DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA
Canon 5D + Canon 70-200 f/2.8 L USM + Canon 20-35 USM + Canon 50mm 1.8 + Canon 580 EX-II


umbek444
Onbaşı

Mesaj: 36
[X]



19 Şubat 2007; 17:39:41




________________________________________
Tekrar merhabalar. İşlerim dolayısıyla bazen ara veriyorum kusura bakmayın. Tarihsel gelişimden bahsedeceğimi söylemiştim. Bu sistem ilk kez 1955 yılında efsanevi DS modelinde kullanılmıştır.
Yeri gelmişken birazda DS modelinden bahsedeyim. DS açılım olarak D = desire (istek), S = speciale (özel) yani ismin açılımı türkçe olarak "özel istek" tir. Fransızca da okunuşu ise (okunduğu şekliyle) "dies" yani tanrıça demektir. İsmiyle bile bu kadar özel ve farklı olan bu arabanın otomobil dünyasına getirdiği yeniliklerede kısaca değineyim.
-- ilk disk frenler
-- ilk göbekten monteli cantlar. ( şu anda formula araçlarında kullanılıyor)
-- İlk plastik radyatör fanı ve alümünyum alaşım motor
-- İlk direksiyon yönüne dönebilen farlar
-- ilk hidrolik direksiyon, hidrolik frenler, hidrolik destekli debriyaj ve şanzuman
-- İlk 15 dakikada 798 sipariş, ilk gün sonunda 12.000 sipariş ve fuar bittiğinde 80.000 sipariş alarak guiness rekorlar kitabına girmiştir.
-- Rüzgar sürtünme katsayısı CX üretilene kadar en düşük binek araba.
ve patenti alındığı için şu ana kadar sadece citroenler tarafından kullanılabilen hidro-pnömatik süspansiyon sistemi.
Evet o yıllarda bu araba uzaydan gelen gemi olarak tanındı. O kadar ferah, rahat ve güvenliydiki o kadar sevildiki halen trafikte insanların gözlerini alamadığı bir otomobil.
hidropnömatik sistem 1955 yılından 1989 yılına kadar pek bir değişikliğe uğramadan geldi. DS, GS, CX ve BX modelleri aynı şekilde üretildi. 1989 yılında ise XM sahnedeydi ve hidro-pnömatik sisteme ek olarak 1. nesil hidro-aktif sistem eklenmişti. Bu sistemde ek olarak toplam 5 adet sensör , bir elektronik beyin ve 2 tane daha sifer vardı. Siferlerden birisi ön tekerlekler arasındaydı birisi ise arka tekerlekler arasındaydı. Bunlar merkez siferler olarak adlandırılmıştı. Sensörler ise
1- gaz pedalında (gaza ne kadar basıldığını ölçer)
2- fren pedalında ( frene ne kadar basıldığını ölçer)
3- direksiyonda (direksiyonun kaç derece çevrildiğini ölçer)
4- şanzumanda (aracın hızını ölçer)
5- Viraj çubuğunda ( aracın virajlarda yana doğru ne kadar yattığını ölçer)
Bu 5 sensörden gelen veriler milisaniyeler içinde ana beyinde değerlendirilip süspansiyon sertliği ayarlanırdı. 1. nesil de süspansiyon sertlik ayarı için 2 seçeneğiniz vardı. Araç içinde vites kolunun solundaki bir düğme ile isterseneniz otomatik konumu istersenizde sport konumu seçiliyordu.Otomatik seçildiğinde süspansiyonların sertliği ana beyin tarafından aracın hızına, sürücünün sürüş sitiline , yol durumuna ve benzeri durumlara göre sertleştiriliyor veya yumuşatılıyordu. sport seçildiğinde ise süspansiyon sertleştiriliyor ve maksimum yol tutuş sağlanıyordu. 2. nesilde ise 2 konuma bir üçüncüsü eklenmişti. Bu konum konfor konumuydu. konfor konumunda ise süspansiyonlar yumuşatılıp son derece yumuşak ve sarsıntısız bir yolculuk sağlanıyordu. C5 te ise 3. nesil sahnedeydi. Yarın 3. nesili ve aradaki farkları anlatacağım.







Ekteki dosya (3)

_____________________________

YAŞASIN CİTROEN AŞKI-ÜMİT




DAĞITICI


quote:

Orijinalden alıntı: yumuf

cruiser535 kardeşim..
Benim yaptığım uygulamada bx fren merkezini xantiada denedik zaten aynı material
bir sorun yaşamadık ve halen yaşandığını da duymadım...

Yumuf kardeşim, Xantia ana dağıtıcı dün elime ulaştı, baktım inceledim birebir BX'in aynısı hiç bir fark yok. Umarım sağlamdır. Bakalım bugün akşam takacağız, inşallah sorunumuz çözülür, sonuçları yazarım yine.
Bu arada Xantiaların pompalarında çift çıkışlı olanlar varmış. Bu çıkışlardan birisi dağıtıcıya gidiyor, diğeri ise direkt hidrolik direskiyona gidiyormuş. Bir süredir zaten bende böyle bir çözüm düşünüyordum kendi kafamda. Yani bizim pompanın çıkışına bir T bağlasak, bir ucunu dağıtıcıya bir ucunu direk hidrolik direksiyona bağlasak, dağıtıcının direksiyona giden çıkışını da körtapa ile kapatsak nasıl olur gibi düşünüyordum. Pompanın basıncı yeterli gelirse olur gibi geliyor, zaten Xantialarda bunu uygulamışlar sanırım. Aslında denemeye değer gibi görünüyor. Bakalım, bugün şu dağıtıcıyı takayım sonucunu göreyim ne olacak, olmazsa denemeyi düşünüyorum.


FREN ANA DAĞITICISI


quote:

Orijinalden alıntı: victorgold

ana dagıtıcı dediğiniz fren pdalının önundeki dagıtıcı degilmi onu nereden bulabilirim acaba sıfırı varmı ?

Değerli arkadaşım,
Fren pedalının önündeki ana merkez dir. Ana dağıtıcı radyatörün önündeki parçadır. Pompadan gelen basıncı tinjektöre (basınç regülatörü) ve oradan da sisteme dağıtmaya yarar. Kaçıncı sayfada olduğunu hatırlayamıyorum ama resimlerini koymuştum daha önce. Eğer pompanız düzgün çalışıyorsa, frene bastığınızda arabanız normal frenleme yapıyor ve arkası çöküyorsa, buna rağmen yine yolda giderken kendi kendine çöküyorsa problem % 99 ihtimalle bahsettiğim ana dağıtıcıdadır. Hatta kontağı kapatıp tekrar çalıştırdığımda araba hemen yükseliyor demişsiniz, işte bu yüzden diyorumki ana dağıtıcıyı değiştirip denemelisiniz. Sıfırını bulamazsınız. Ben çok araştırdım. Yurt dışında bile bulamadım. Sonunda çıkma Xantia dağıtıcısı buldum taktım ve sorunum çözüldü. Ankara ve istanbulda çıkmacıları araştırın derim. Yada yakınlarınızda tanıdığınız birilerinde BX varsa, onun dağıtıcısını söküp kendi aracınıza takın böylelikle arızanın orada olup olmadığından da emin olmuş olursunuz.
Saygılarımla.
FREN MERKEZİ TAMİR TAKIMI
slm arkadaşlar dün ustanın yanına uğradım fren merkezinden olup olmadığın knaat getirememişler daha bizim cıtlama dediğimiz sesin normalden fazla olmasının akıtmadan kaynaklandığını ama o akıtan yerin nerden olduğunu kestiremediklerini söledi :S adamlarda çok yoğun olduklarından zaman meselesi olduğunu herşeyini incelemeleri gerektiğini söledi cumaya kadar belli olur dedi :S bakalım ne olacak

bu arada aksaraydaki parçacıları gezdim dün fren merkezi sormaya 350 den bi başlıyor 1200 lira çeken var :D maşallah dedim bir taneside ded bana 20 liraya tamir takımı var fren merkezinin içindeki hortum patlıyor onu değiştirirsin olup biter dedi boşuna alma o kadar para verip dedi hangisine inannayım şaşırdım bu fren ana merkezinin tamir takımı meselesini bi aydınlatalım :) bi bende merak ettim bu takımı ::D


martxs_
Er

Mesaj: 2
[X]



20 Ağustos 2009; 15:45:53



________________________________________
dostum bu tamirtakımı nerde buldun 20 tl ye bana yazarsan sevinirim tamirtakımı işi bilen biri yapar ben kendim degiştiricem ban makina teknisyeniyim parça sorunu dan öte tamir takım önemli ben de de bx tge 15 var 91 maodel tamirciye gitmem martxs_@hotmail.com

_____________________________

selam bx 15 tge dostlatı


musicburger
Teğmen


Mesaj: 168
[X]



20 Ağustos 2009; 23:18:29



________________________________________
slm istanbul aksaryda buldum bende fren merkezi sormaya gitmiştim 670 küsürmü ne demişlerdi pahalı geldi sonra adam dedi değiştirmene gerek yok al bi tamir takımı ustana değiştirt dedi içindeki lastik hortumu dedi neden o kadar para vereceksin dedi tabi benim usta arızayı tam olarak nerden verdiğini anlayamadığı için şimdilik kalsın dedim bu arada 25 demişti fiyatı ama alırsan 20 e bırakırım demişti ben sana telini vereyim sen ar bi sor ok hem bu işi çözersen bize dee nasıl olduğunu nlatırsın :)

tamir takımı için
oto fahri tel:0212 - 632 79 91 ---- 632 27 95

bu arada fren merkezi lazım olursa aşağıdaki yeri ara 350 tl burada fren merkezi :) diğer erelere göre en ucuzu :)

akişler oto yedek parça
0212 - 632 27 76 ---- 613 27 77 ---- 587 13 37 ---- 585 23 45
quote:

Orijinalden alıntı: martxs_

dostum bu tamirtakımı nerde buldun 20 tl ye bana yazarsan sevinirim tamirtakımı işi bilen biri yapar ben kendim degiştiricem ban makina teknisyeniyim parça sorunu dan öte tamir takım önemli ben de de bx tge 15 var 91 maodel tamirciye gitmem martxs_@hotmail.com



_____________________________




FRENLE İNİP-KALKMA İLİŞKİSİ

________________________________________
Yahu arkadaşlar bu 10 numara dediğiniz yağ piyasada ki 10/40 diye satılan yağ mı?Cehaletimi bağışlayın ama vallahi bilmiyorum.
Fren konusuna gelince; evet gerçekten öyle. Hatta şunu da yapabilirsiniz. Çalışırken durduğu yerde sürekli frene basın, bir süre sonra yavaş yavaş alçaldığını göreceksiniz. Ayağınızı kaldırınca birden eski haline gelecektir.
Ayrıca ani frenlerde, arabanın arkasının nasıl yere oturduğunu farkettiniz mi? İşte bu ani frenajda yolda ki stabilitesini sağlıyor. Freni bırakınca tekrar eski haline geri dönüyor. Veeee sağlıklı bir şekilde tehlike atlatılmış oluyor...
Hoşçakalın... Haaa unutuyordum. Gerçekten temiz dizel bilen varsa insanlık namına!!!!! haber versin.

iyi akşamlar

HİDROLİK HORTUMLARI
degerli arkadaşlar ben hortumları kendım yapıyorum hortumları yenilemek size komple olarak (plastıkler ) 200 tl ve daha sonra ömürlük arabada toplam plastık boru uzunlugu yanlış hatırlamıyorsam 30 ila 40 metre arasında ki ben tekrar hortumları degiştirecegim tamamını yuksek basınçlı hıdrolık hortumlardan yapacagım aslında kacak olan hortumları kendınızde yaparsınız izmirde veysel usta 190 na degiştiriyor inanın tamamı 2 saatlik iş

HORTUMLAR
ARABANIN YÜKSEKLİK AYARI TAMAM GEÇEN GÜN ŞARJ DİNAMOSU KONJEKTÖRÜ ARIZALI OLDUĞU
İÇİN AKÜYÜ BOŞALTTIM.DAHA SONRA BASINÇ KORREKTERÜNÜN GERİ DÖNÜŞ HORTUMU SOĞUKTAN DOLAYI
KIRILDI.TÜM LHM DIŞARI AKTI..şİMDİ SANA VE DİĞER ARKADAŞLARA ŞUNU SÖYLEYEYİM Kİ EN KISA ZAMANDA TÜM
HORTUMLARI YÜKSEK BASINÇLI YAĞ HORTUMLARI İLE DEĞİŞTİRECEĞİM..SİZLEREDE TAVSİYE EDERİM.
ORJİNAL HORTUMLAR MALZEME YORGUNLUĞUNDAN ,SOĞUK HAVADA SICAK YAĞ SİSTEMDE GEZMESİNDEN DOLAYI
KIRILGAN OLUYOR...
HERKESİN YENİ YILINI KUTLARIM.....

KADEME KULLANIŞLARI
Merhaba

Bütün BX dostlarının yeni yılını kutluyorum.
Wolf Hocam nasaılsınız? Umarım her şey yolundadır.

Değerli BX kullanıcıları bu aracın en alt konumda kullanılması sadece servis içindir. Otobanda kullanırsanız ölürsünüz. Sakın haa, bende orjinal kataloğu var ve orada yazana göre 1. kademe servis, 2. kademe normal kullanım, 3. kademe bozuk yollar için ama sürat 30 km olmak kaydıyla, 4. kademe yine servis ve teker değiştirme durumlarında kullanılmalı.

Sevgiler saygılar


KİLOMETRE TELİ
quote:

Orijinalden alıntı: metearslan

Benim bx in kilometre teli koptu. Ogrendim ki, iki parca oluyormus bu arabalarda. Ankara da bunu takabilecek bi yer var mi? Sorduklarim pek gonullu de olmuyorlar anlamadim.

Benimde alt kilometre teli kopuktu dun bi kilometreciye gittim ust telide sokup tek parca tel yaptirdim. 35tlye yapti teli sokup takma haric.


LHM YAĞI

Merhaba,

Bu sistem basitçe, bir yağ (LHM) deposu, motordan al