Şimdi Ara

Türk Yapımı Ücretsiz Korku Oyunu 'SELF' Sizlerle

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
704
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  •  

        Türk oyun tasarımcısı Ahmet Kamil Keleş'in 6 yıl boyunca üzerinde çalıştığı SELF adlı korku oyunu nihayet çıkış yaptı.



         Mekan olarak Outlast'a ve oyun içi modelleri de Manhunt'a benzettiğimiz SELF'te; kendinden ölesiye nefret eden bir kişinin kabuslarla dolu hayatını konu alıyoruz. Bu duruma psikolojik etkiler de sebep oluyor.

     

        Geliştiricinin belirttiğine göre de; oyun kısa ancak sert ve yoğun bir atmosfere sahip. Tabii Outlast, Manhunt, The Evil Within, Silent Hill gibi oyunlarda olduğu gibi SELF'i de tamamen yetişkinlere öneriyor. Çünkü oyunda insanın kendine zarar vermesi, oyunun önemli bir kısmını oluşturuyor.



        Sadece PC/Windows platformlarına çıkan SELF'i buradan ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Oyun doğal olarak Türkçe dil desteğini de desteklemektedir. Oyunun boyutu ise 241 MB'dır.



    Oyunun ekran görüntülerine de aşağıdan bakabilirsiniz.
     












  • 6 yıl owww adam birdaha oyun yapmaz :) Ama oyunu bir deniyeceğim. Bağımsız oyunları severim.
  • Tebrik ederim..elimizden gelen destegi olumlu yada daha yapici yorumlarimizla yapabikiriz..tek basina 6 senede gelistirilen bi oyun..ve gayet saglam bi atmosferi var..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 6 yıl biraz fazla olmamış mı sanki? Ama deneyelim bir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece saygı duyulmalı oyunu görmemiş bile olsam bu gayretten ötürü saygı duyuyorum eminimki güzel bir konusu vardır tebrik ederim

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Mesajlarım neden siliniyor anlamıyorum ne hakaret ediyorum ne küfür sırf bunun yüzünden insanı siteden soğutuyorsunuz !

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • bir türk oyun yapmış sonuna kadar desteklerim kısa olması kötü ama doya doya oynanacak bir oyuna benziyor denemekte yarar var.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • ya kusura bakmayın ama hiç boşuna indirmeyin tek kelime ile vakit kaybı. oyun yaklaşık 15-20 dakikada bitiyor ve tıklayarak ilerlenen flash oyunlardan farksız. hikaye falan filan hiçbir şey yok, saçma sapan bi final. bu oyunun kesinlikle 6 yılda geliştirildiğine inanmıyorum, belki 6 gün. dedim acaba bu sefer bir şeyler başardık mı, ama büyük hayal kırıklığına uğradım. indirip oynayanlar bana hak verecektir. 98den beri oyun oynarım (nes oyunlar hariç tabi), ama ben ömrümde böyle saçma bir şey oynamadım.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Denemekten zarar gelmez..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Yarın indiririm. Bunu yapması bile bir başarı bence(tek başına ) umarım daha da iyi işler çıkarır kendileri.

    Tebrikler .

    Düşündüğüm diyet nokta ise neden böyle bir konsept seçmesi ve ağır psikoloji 'yi yansıtmış olması.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • destek olalım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thief garrett

    Mesajlarım neden siliniyor anlamıyorum ne hakaret ediyorum ne küfür sırf bunun yüzünden insanı siteden soğutuyorsunuz !


    Silerler dostum silerler..Sırf bu yüzden, hesabımla bu siteye aylarca giriş yapmadım. Tek bir yorum dahi yazmadım. Taa ki senin yorumun gözüme ilişene dek. Aynı şekilde benim yorumlarımda da küfür veya hakaret içermediği halde siliyorlardı.(alıntı olmayanlar da dahil) O yüzden seni ve hissettiklerini anlayabiliyorum..

    Hatta şimdi yorumumu yapıp tekrardan hesabımı donduruyorum. Hala sinirim geçmemiş bu siteye. Selametle..

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Türk Yapımı Ücretsiz Korku Oyunu "SELF" Sizler için İnceledik

    oyun tasarımcısı Ahmet Kamil Keleş’in 6 yıl boyunca üzerinde çalıştığı SELF oyunu çıktı.
    Self; kendisinden ölesiye nefret eden bir adamın kabuslarla dolu dünyası hakkındaki ücretsiz bir psikolojik korku/macera oyunudur. Oyunun kıvamı tam bir espresso gibi; kısa, ama sert ve yoğun. Oyun kesinlikle yetişkinler içindir, zira insanın kendisine zarar vermesi hikayenin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.
    Tasarımcı Ahmet Kamil Keleş‘e sorduğumuzda SELF’i şöyle anlattı;
    Self, benim boş zamanlarımda üzerinde çalıştığım (son 1-2 haftayı saymazsak, onlarda tam vakit ayırdım) korku/macera oyunu. Dışavurumcu bir niteliği var, bilinen “oyun” kavramından ziyade sanatsal bir esere yakın. Espresso kıvamında; kısa ama yoğun ve sert.
    2008 ve 2014 yılları arasında toplam 6 yıl uğraştım. Bu 6 yıl boyunca başka bir sürü oyunla uğraştım, işe girdim, iş kurdum, Self’e dokunmadığım yıllar olmuş bile olabilir. Crimm’s Son isimli kardeş bir oyun üzerinde de çalıştım (Self’teki kitaptaki karakterlerin oyunu), o oyunun kaderi de şu an meçhul. Sözü nereye getireceğim; 15 dakikalık bir deneyim sunacak kadar küçük bir oyun projesi bu kadar uzayabiliyor, özellikle de bu akşam yiyeceğiniz ekmek için yaptığınız asıl iş bu oyun değilse. İnsan, yan projeye odaklanmakta zorlanıyor. Self’i bana asıl bitirten şey, son 1-2 haftada Pawn of the Dead yerine Self’e abanmış olmam oldu.


    Oyunun Hikayesi
    Zaman, anlamını yitireli uzun zaman oldu. Ve mekân da, ruhumla bütünleşen bu paslı dört duvar arasında.
    Kendinizden ölesiye nefret ettiğinizde bazı şeyler önemini yitirmeye başlar. Başarılarınız, sevdikleriniz, sahip olduklarınız… Ve kim olduğunuz! Geriye kalan tek şey işlediğiniz suç ve bunun utancıdır artık. Kendinize verdiğiniz hiçbir zarar, suçluluğunuzu bastıracak kadar ağır değildir.
    Oyunu ücretsiz olarak hemen buradan indirip oynayabilirsiniz.



    Yeniden, yeniden, yeniden yap!
    Oyunun bu kadar uzun sürmesinin başka önemli bir nedeni, oyundaki sahneleri, assetleri birkaç kere baştan yapmış olmam. Yüzü parçalanmış adamın yüzünü kaç kere parçaladım, kaç farklı çekim yaptım, hatırlamıyorum. Üstteki iki versiyon 2009'a ait. Oyunun çözünürlüğü o zamanlar 800x600'dü, sonra çözünürlüğü 1024x768'e çıkartıp baştan çekimler yaptım. İyi ki film yönetmeni değilim, oyuncular beni linç ederlerdi! Oyun yapımında ideal olan şey, bir asset'in bir kere sağlamca yapılması ve hep o sağlam ilk halinin kullanılması. Ama pratikte öyle olmayabiliyor. Güzel, tatmin edici bir şeyin ortaya çıkması için asset'leri bazen defalarca baştan çizmenize gerek duyuluyor. Ama buna da değiyor. Self'te böyle oldu.

    Ama bunu dengelemeniz gerek. Ben oyunda önemli bir aşamaya geldikten sonra AGS'nin kaynak kodları yayınlandı. Birazcık uğraşmakla AGS'ye 1280x720 çözünürlüğü eklemeyi başardım. En çok istediğim şeylerden birisi oyunu 1024x768'den daha yüksek çözünürlükte, sinematik bir ekran oranında oynatmaktı, 1280x720 de tam istediğim rakamdı. Ama bu, o ana kadar çektiğim sahneleri yeniden çekmem anlamına geliyordu. Ve ben sahneleri gayet amele yöntemlerle çektiğim için bu epey bir süre kaybı anlamına geliyordu. Bu yüzden ı ıh, 1024x768'le devam etmeye karar verdim.

    Source Engine
    Amelelik demişken; en büyük pişmanlığım Source Engine'le çalışmak oldu. Source SDK'yla yaşadığım en büyük sıkıntı, arada bir gelen zorunlu update'den sonra SDK'nın açılmamasıydı. Oyunun sonlarına doğru SDK'yı açmayı hiç başaramadım. Bütün Source oyunlarımı, SDK'yı yeniden yükledim, ı ıh, açılmadı.

    Oyunun sonundaki koridor sahnesi normalde daha uzundu, yerin 7 kat altından üstteki bir odaya geçtiğimizde o ikinci mektupu görecektik. Oyundaki mevcut koridor ile o son yaptığım 7 katlık kuleyi birleştirmem için SDK'nın parçası olan Hammer Editor'ü kullanmam gerekiyordu, ama açılmadı. Ben de en sonunda pes edip o 7 katlı kuleyi oyundan tamamen çıkarmaya karar verdim. Oyundaki mevcut koridorun sonunda ışıklı bir odaya ulaşıyorduk normalde. Garry's Mod'la o koridorun sonunda çok alakasız nesneler spawn edip bir duvar örerek koridoru kapattım.

    Valve forumlarından filan yardım alsam belki sorun çözülürdü. Ama neyse, o kule sahnesi çok gereksiz bir şekilde oyunu uzatıyordu. Oyuna bir şey katmıyordu. Ben de çıkardım.


    Özellikle Unity ve Unreal Engine'le çalışmaya başladıktan sonra bu ameleliliği hissetmeye başladım. Misal, 5 frame'lik pervane animasyonunu yapmak için haritayı 5 kere ayrı ayrı derlemem gerekti. Şu anki bilgimle Unity'de bu pre-render alma işini yapsam, 5 dakikada hallolacak şeyi yarım saatte filan gerçekleştirebildim.

    Crimm's Son'a Sims 3'le devam etmek konusunda bu yüzden kararsızım. Sims 3, HL2 gibi başka bir oyunun içinden bir oyun yapmak çok amatörceymiş, bunu iyice görmüş oldum. Sims 3'te mesela Crimm'in spritelarını çıkarmak için arkaya yeşil renkli bir duvar inşa ettim mesela, manyaklık. Crimm's Son'ı normal profesyoneller nasıl oyun yapıyorsa o şekilde yapacağım sanırım.

    Source'un en büyük faydası, bana model ve kaplama sunmaktan da öte, var olan modellerin bana ilham vermesi oldu. Bir kabus sahnesinde o böcek gibi hareket eden varlık mesela, Garry's Mod'da var olan bir HL2 modeline et texture'ı giydirmemle ortaya çıktı. Modelleri ve kaplamaları export edip öyle kullanmalıydım yine de, Source'un içinde değil.

    AGS
    Adventure Game Studio'nun Self için en büyük faydalarından birisi, açık kaynak kodlu olması. Motora eklemek istediğim bir özellik vardı: Seslerin hızını oyun içerisinde değiştirebilmek. Bu oyuna çok şey katıyor. Alkekopter'i bu kadar keyifli kılan özelliklerden biri seslerin hızının değişebilmesiydi (alev topunun sesi, alev topuyla birlikte değişiyor. Müzik de "zamanı yavaşlat" power-up'ı alındığında oyunun hızıyla orantılı şekilde yavaşlıyor). Self'te müziğin yavaşlaması veya hızlanması da benim vermek istediğim etkiyi iyice perçinleştirdi.

    Müzikler
    Self'i Self yapan şeylerden birisi oyundaki müziklerin tercihi oldu. Bunu Aslı Palabıyık'a (a.k.a. Çağlayan/Tılsım) borçluyum. Bir keresinde onlara misafirliğe gittiğimde bana 99 Darkest Pieces of Classical Music albümünü dinletmişti. Bu albümü sık sık dinlerim, ama bana en büyük faydası benim klasik müzik birikimimi manyak gibi artırması oldu. Sadece Self'in değil, Bir Tiranın Ütopyası için bile oyunların tüm soundtrack ihtiyacını bu albüm sayesinde ismini öğrendiğim klasik müzik eserleri sağladı. Daha 43534 tane daha korku oyunu için de bu albümden edindiklerimin ekmeğini yerim.

    Düşündüğüm direk nokta ise neden böyle bir konsept seçmesi ve ağır psikoloji 'yi yansıtmış olması. Yinede Tebrikler

    http://www.youtube.com/watch?v=QRxqcu6dDvY




  • 6 yıl sırf bu işle uğraşmamıştır herhalde. deneyenlerden yorumları bekliyoruz.
  • Tebrik ederim arkadaşı gayet sabır edip oyununu cıkarmıs.Bir kaç kötü eleştiriyi gözünce moralim bozuldu oyun kötü vs denilmiş özetle onu diyen arkadaşlar oyun yapmak basit birşey değil ve cok cok fazla mesai isteyen bir iştir oyunun görsel olan tarafı bir yana oyunun yazılım yeri cok ayrı arkadaş tek başına yapmış lütfen saygı duyalım malüm ülkemizde çok fazla oyun yapan insan yok bu sekilde yıkıcı eleştiriler yerine daha yapıcı yorumlar yapalım iyi oyunlar herkese
  • BSC Misafiri B kullanıcısına yanıt
    http://www.youtube.com/watch?v=QRxqcu6dDvY izle
  • bsc editörlerinden inceleme adı altında bir video bekliyoruz. ;)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • tebrikler AHMET KAMİL KELEŞ ayrıca canı gönülden teşekkürler

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Ellerine sağlık Ahmet Kamil Keleş kardeşim nice böyle güzel oyunlarına İNŞAALLAH.Tebrik Ederim

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KoRnTuNeS

    ya kusura bakmayın ama hiç boşuna indirmeyin tek kelime ile vakit kaybı. oyun yaklaşık 15-20 dakikada bitiyor ve tıklayarak ilerlenen flash oyunlardan farksız. hikaye falan filan hiçbir şey yok, saçma sapan bi final. bu oyunun kesinlikle 6 yılda geliştirildiğine inanmıyorum, belki 6 gün. dedim acaba bu sefer bir şeyler başardık mı, ama büyük hayal kırıklığına uğradım. indirip oynayanlar bana hak verecektir. 98den beri oyun oynarım (nes oyunlar hariç tabi), ama ben ömrümde böyle saçma bir şey oynamadım.

    iyisini yapta oynayalim bir turkun bunu yapmasi bile buyuk basaridir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.