- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Daihatsu Kulübü
921 Cevap182579 Görüntüleme17 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
726 Mesaj
20 Şubat 2007; 14:43:26 

Merhaba arkadaşlar,

Ben Antalya da yaşıyorum. Bir Daihatsu kullanıcısı değilim. Ama bir Daihatsu hayranıyım. Şartlar gereği şu anda farklı bir araba kullanıyorum.
Bu marka maalesef hakettiği ilgiyi öncelikle ithalatçı firması olan Entek ten göremiyor. Web sitelerinden defalarca pazarlama stratejileri, reklam yanlışları ve sadece fiyata yüklenerek yapılan satış yöntemlerini eleştiren mailler attım. Bazılarına sadece teeşekkür cevabı verdiler. Geçen yıl %30 artmışmış. Emin olun bu artış ithalatçı firmadan dolayı değil, sizler gibi bir şekilde aracı kullanma imkanı bulmuş insanların yaymış olduğu olumlu etkiden dolayı olmuştur. Antalya da ki satış yerini görseniz üzülürsünüz. Çalışanları görseniz daha da üzülürsünüz. Aslında bayii 8 markayı bünyesinde bulunduran bir kuruluş. Deneyimli bir firma. Ama gel gör ki Daihatsu sanki üvey evlat. Sanki zorla sattırıyorlar. Tabii buna da şükretmek lazım. Bir iki yıl önce bu arabanın yetkili satıcısı Lara da hediyelik eşya satan biriydi. Aynı dükkanda satış yapılıyordu. zaten ana firma hiçbirşey yapmıyor. Eee adam Daihatsu almak istiyor ve küçük bir hediyelik eşyacı onu karşılıyor. Zaten aklında soru işaretleri ile gelmiş. Alır mı? Mümkün değil.
Bu arada Terrios modeli de Japonya da Toyota Rush adı altında satılıyor. Eski kasa Sirion tüm değerleri ile benzerlerinden üstündür. Ben arkadan görüntüsünü pek sevmiyorum. Yeni sirion ise güzel bir model. Geniş ,yüksek, ekonomik ,kıvrak. Tek eksiği imajı. Bunu da maalesef Entek yapmıyor. Bence yapamıyor. Gazetelere indirim ilanları vererek (5. sınıf ilan yöntemleri ile) bu işler olmaz.
saygılarımla,


_____________________________



36 Mesaj
21 Şubat 2007; 13:38:35 

quote:

umutgultekin
güncelleme.... mümkünse abs'siz araç almamak lazım!


Geçmiş olsun öncelikle, cidden ucuz atlatmışsınız..abs gerçekten gerekli, ama ben daha önce polo kullandım 96 modeldi ve ABS yoktu tabi, bi sorun yaşamadım açıkçası hız yapmam, ama siz ne kadar dikkatli olursanız olun önünüzdeki dikkatsiz ve ani hareketle yaptığında da kaza kaçınılmaz olabiliyor, aslına bakarsanız ABS li ya ABS siz birazda şöforlüğe bakar olay


464 Mesaj
13 Mart 2007; 7:34:12 

İki adet Terios videosu:

İlki yeni Terios'a ait.
http://www.youtube.com/watch?v=QB2YjMwDST4

İkincisi ise eski kasa AERO donanımlı olana. Esasında bu video sadece resimlerden oluşuyor ama araç güzel...
http://www.youtube.com/watch?v=Qpi5Dm3oBqc&NR


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
1 Mesaj
14 Mart 2007; 14:49:47 

Bursa'da sirion sahiibi bir arkadaş var mı aracı incelemek istiyorum


_____________________________



 
18 Mesaj
13 Nisan 2007; 14:40:05 

merhaba
1.95 lik adam sirionda rahat edebilir mi?
daha önce uno kullandım. iç genişlik uno kadar var mı


_____________________________



464 Mesaj
16 Nisan 2007; 10:37:20 

sirion'un içi dışından geniştir.

esasında en önemli faktör tüm Daihatsu'larda geçerli olan yüksekliktir. dikkat edin sirion ve terios'un tavanları diğer markaların benzer araçlarına göre daha yüksektir. ben kısa boylu olduğum içim yorum yapamayacağım ama kafamın üstünde baya mesafe boşluk kalkıyor bunu demekle yetineyim deneyip görmekte fayda var.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
28 Mesaj
4 Mayıs 2007; 12:54:31 

SELAMLAR... KISACA ŞÖLE SÖLİYEYİM. BU FİYATTA BU KEYFİ ALIYORSAN ve MALININ DEĞERİNİ BİLİYORSAN EN İYİ SEÇİMİ YAPTIĞINDAN ŞÜPHEN OLMASIN... BENDE 2005 MODEL DÜZ VİTES OLANI VAR. BANA KALIRSA ARACIN TEK SORUNU HAFİF OLMASI. ABS ÇOK ÇABUK DEVREYE GİRİYOR BU SEBEPTEN DOLAYI. AYRICA VİTES YADA ŞANZIMAN İLE İLGİLİ GEÇMEMEZLİK DİE BİR SORUNUM OLMADI. ÖN KOLTUKLARDA YÜKSEKLİK AYARIDA MEVCUT. BOYUN 1,90 DA OLSA 2,00 DE OLSA SORUN YOK. AMA ÖLE BİRİ İSENİZ ARKA TARAFTA OTURANLAR SORUN YAŞAMALARI OLASI. SERVİSİNDE DE ADAM GİBİ İLGİLENİYORLAR. ARKADAŞIMDA 2003 CLIO VAR 10.000 BAKIMINA GİTTİ 450 YTL KADAR MASRAF ÇIKTI. BENİM ARACIMA 10.000 BAKIMINI 150 YTL YE YAPTIRDIM. BU ARACA BU KADAR UZAK BAKMANIN HİÇBİR ANLAMI YOK. RESİM KÜÇÜLMEYİ BİLEMİYORUM :( AMA NE KADARI GÖZÜKÜRSE ARTIK BİRDE RESİM EKLİYEYİM... YADA SADECE RESİM İÇİN BİR MSJ YOLLARIM. ALICI ARKADAŞLARIMIZIN GÖNLÜ RAHAT OLSUN. BU ARADA BENİM ARAÇ SAHİBİNDEN VE ARABA COM DA VAR. KISMETSE HRV ALMAK NİYETİM.


_____________________________

CORSA SATILMIŞTIR.


 
28 Mesaj
4 Mayıs 2007; 13:02:57 

ARKADAŞLAR UNO İLE FALAN KIYASLAMA YAPILMASINI İSTEYENLER VAR. UNO BU ARABANIN YANINA GELEMEZ. İÇ ÖZELLİK OLARAK EN BÜYÜK ARTILARINDAN BİRİDE TAVANI YADA TAVAN DİKMELERİ KUMAŞ DEĞİL. İSMİNİ BİLEMEDİĞİM FARKLI BİR PLASTİK TARZI BİŞİ. BUDA DOĞAL OLARAK ARACIN İÇİNİN YILLAR BOYU TEMİZ KALMASINDA BÜYÜK BİR ETKEN. SABUNLU BİR BEZ İLE SİL GİTSİN.(iş yerinden yolluyorum bu mesajı evden kısmetse resimleri eklerim. bir çok site veya site içi işlevler yasaklı olduğundan resim koyamadığımı anladım )


_____________________________

CORSA SATILMIŞTIR.


 
801 Mesaj
21 Mayıs 2007; 17:33:38 

2005 yılında sıfır YRV aldım.Araç şehir içinde süper ama şehirler arası yollarda yan rüzgarlardan felaket etkileniyor.Bir defasında abartmıyorum araba düz gitsin diye direksiyonu sürekli sola doğru çevirmek zorunda kaldım.Bir diğer problem arabanın arkasının zıplatma olayı.En ufak tümsekte veya çukurda araba zıpla allah zıpla durmuyor.Servise götürdüm birşey bulamadılar,sonunda bu hali normal dediler.Bunun üzerine bende satmaya karar verdim 3 ay arabam ilanlarda kaldı pazara götürdüm bakan olmadı.24 milyara aldığım arabamı 13 milyara satabildim.Bence bu markaya hiç bulaşmayın.Bayanlar için şehir içinde çok rahat bir araba olabilir.O zamanda 2. elini bulun derim.Şimdi Golf FSİ aldım 1600 motor,Yrv 1300 motorla aynı yakıyor.Bu da size yakıt tüketimi hakkında bilgi verir.


_____________________________



 
28 Mesaj
21 Mayıs 2007; 18:31:09 

ARKADAŞLAR SÖZ KONUSU OLAN ARABA DAIHATSU SIRION!!! YRV DEĞİL... YRV ADI ALTINDA BAŞKA BİR KONU AÇIPTA YORUMLARINIZI YAPMANIZI TERCİH EDECEĞİZ. YRV NİN YERDEN YÜKSEKLİĞİ, ALT TAKIM FARKLILIKLARI; LASTİK BOYUTU; .... GİBİ BİR SÜRÜ FARKLILIKLARI VAR SIRION DAN. BENCE BU ARABAYI KULLANIPTA BİLENLER BU TARZ YORUMLARI YAPSINLAR. ÇOK OKUYAN MI BİLİR ÇOK GEZENMİ SÖZÜNDEN YOLA ÇIKARAK; ÇOK ARAŞTIRAN MI BİLİR YOKSA BİNİPTE ARAÇLA GEZENMİ DEMEK İSTİYORUM İKİ MODEL BİRBİRİNDEN ÇOK FARKLI ARKADAŞLAR. İKİSİNİ BİRBİRİNDEN AYIRAN EN AÇIK ŞARTLARI UFAKTAN YUKARIDA YAZDIM. DAHA FAZLASI ANCAK YAŞANARAK ÖĞRENİLİR. BEN YRV HAKKINDA BİLGİYE SAHİP DEĞİLİM. AMA YERDEN YÜKSEKLİĞİ, DARLIĞI VE VİRAJLARDA DÖNÜŞLERİ (seyahat esnasında arkasından giderken şahit oldum) İLE KENDİNİ BELLİ EDEN BİR ARABAYLA ALAKASI SADECE MARKASI. SERVİSİNDE İŞLEMLERİNİ YAPTIRAN BİRİ OLARAK (sırıon için konuştuğumu hatırlatırım) HAKSIZ YORUMLAR YAPIYORSUNUZ... SERVİSİNDE DE GAYET İİ. 10.000 BAKIMINI 37.000 DE YAPTIRDIM. SADECE 125 YTL ÖDEME YAPTIM. ARABAMI DÜŞÜRMEYİ BİLE DÜŞÜNDÜM. FAKAT DAHA SONRASINDA BİRDE ORDA BURDA ZIRT PIRT 4 LÜLERİ YAKIP TÜMSEKLERDEN GEÇMEMEK İÇİN VAZGEÇTİM. 195*50*15 LASTİK EBATLARI VAAR ARABAMIN YOL TUTUŞUDA GAYET İYİ. LÜTFEN ARAÇ HAKKINDA BİLGİLİ OLAN KİŞİLER YORUM YAPSIN ARKADAŞLAR


_____________________________

CORSA SATILMIŞTIR.


 
801 Mesaj
22 Mayıs 2007; 13:15:14 

Senin övdüğün kadarda değil bu Daihatsu markası.Bindim kullandım.Sirionlada test sürüşü yaptım YRV daha iyi geldiğinden YRV aldım.Daihatsu almayı düşünenler kesinlikle önermem.Daihatsu aslında motor üreticisi,ürettikleri motorlarda gemi motorları.100 yıllık geçmişi var görünüyor ama otomobil dünyasında daha yeniler.Atılımı da Toyotayla ortak çalışmaya başladıktan sonra yapabilmişler.Toyotada bunlara eften püften özellikler vermişler.Arabanın park sensörü var ama benzin bitti uyarı lambası yok.Ön cam sileceğinde yıkama suyunu ayrı silme işini ayrı yapıyorsunuz.İkinci el bulursanız ucuza (zaten ikinci elde hepsi ucuz :) ) eşinize alabilirsiniz.


_____________________________



 
28 Mesaj
22 Mayıs 2007; 13:23:01 

PİKALOSUM KARDEŞİM. BURADA 15-16 BİN YTL YE 2005 MODEL ABS,KLİMA,4 CAM OTO, AIRBAG, Kİ OLAN BİR ARAÇTAN BAHSEDİYORUZ. 25 BİN YTL LİK AYNI ÖZELLİKLERDE BİR ARACA BİNMEYİ BİZLERDE İSTERİZ. SADECE TEPEDEN BAKIPTA YORUM YAPIYORSUN. İŞİN MADDİ AÇISINA BAKIP ADAM GİBİ BİR BİNİCİ OLDUĞUNA İNANIYORSAN İSTEKLERİNİ FAZLASI İLE KARŞILIYOR. TABİİ SEN İLK ARACINDAN İTİBAREN ARABANI KENDİN Mİ ALDIN BİLEMİYORUM AMA KENDİ KAZANDIĞINLA BİR ARABA EDİNDİĞİNDE ZEVK ALMASINI BİLİRSİN. EKSİLERİ İÇİNDE PARAMIN YETTİĞİ KADARIYLA ZEVK ALABİLİYORUM DERDİN... TEKRAR SÖLÜYORUM BİZDE BİR BMW YE BİNMEK İSTERDİK. SINIFINDA YORUMLARINI BEKLİYORUZ...


_____________________________

CORSA SATILMIŞTIR.


 
801 Mesaj
23 Mayıs 2007; 13:29:13 

Ben YRV yi sıfır aldım ve az parada vermedim.Aracın görünümü falan hoşuma gitmişti.Kullandıkça olumsuzlukları yaşadıkça araçtan soğumaya başladım.Şunuda belirtmeden geçemiyeceğim.Bursa servisinden çok memnundum (aracın yaylanma problemini çözemeselerde ) ilgi ve alaka süper.Fiaytlarıda çok uygun.Yani arabadan değil ama servisinden memnun kaldım diyebilirim.


_____________________________



464 Mesaj
28 Mayıs 2007; 15:40:10 


quote:

Orjinalden alıntı: pikalos

2005 yılında sıfır YRV aldım.Araç şehir içinde süper ama şehirler arası yollarda yan rüzgarlardan felaket etkileniyor.Bir defasında abartmıyorum araba düz gitsin diye direksiyonu sürekli sola doğru çevirmek zorunda kaldım.Bir diğer problem arabanın arkasının zıplatma olayı.En ufak tümsekte veya çukurda araba zıpla allah zıpla durmuyor.Servise götürdüm birşey bulamadılar,sonunda bu hali normal dediler.Bunun üzerine bende satmaya karar verdim 3 ay arabam ilanlarda kaldı pazara götürdüm bakan olmadı.24 milyara aldığım arabamı 13 milyara satabildim.Bence bu markaya hiç bulaşmayın.Bayanlar için şehir içinde çok rahat bir araba olabilir.O zamanda 2. elini bulun derim.Şimdi Golf FSİ aldım 1600 motor,Yrv 1300 motorla aynı yakıyor.Bu da size yakıt tüketimi hakkında bilgi verir.


YRV yan rüzgarlardan etkilenir. Sirion'da öyle. Bunun en önemli sebebi bu araçların hafifliği, ikinci sebebi ise YRV nin keskin hatlarıdır. Bu konuda denecek daha farklı birşey yok. Bu araçlarda rüzgarı hissedersiniz. Fakat bu 850 kilo civarında olan tüm araçlarda marka farkı gözetmeksizin aynıdır. Dolayısı ile marka ile ilgili bir konu değil bu rahatsızlığınız.

Arka zıplatma olayı diye anlattığınız olaya gelince... Daihatsu Japon malıdır ve süspansiyon sistemi oraların yollarına göre tasarlanmış ve sportif hazırlanmıştır. Ülkemizdeki tekerlek boyundaki çukurlar, küçük boy bir köpek yüksekliğine ulaşan hız tümsekleri vs. ithalat sırasında hesaba katılmadığı için, Sirion ve YRV'nin (özellikle YRV'nin) süspansiyonları çok sert kalmaktadır. Bu da sürüş sırasında konfor yetersizliği ve bir süre sonra aracın iç aksamından gelen tıkırtılar olarak kullanıcısına geri dönmektedir. Bu konu hakkında söyleyeceklerim de bundan ibarettir.

Daihatsu'nun ikinci eli gerçekten yok. Alacak herkese ben de ikinci el almalarını tavsiye ediyorum çünkü başka marka araba galeriden ilk çıktığı anda %10 değer kaybederken, bir Daihatsu yaklaşık %35 kaybediyor. İsterse 1 km olsun... Bu durum sıfır alan için ne kadar sıkıcı ise, ikinci el alan için de o kadar güzel.

Golf FSI 1600'ün YRV ile eşdeğer yakması imkansız. Ancak YRV Turbo ile eşdeğer yakıyor olabilirler. Ama YRV ile aralarında en az %25 lik bir fark olmalı. Daihatsu'nun tüm araçları segmentlerinde yakıt tüketimi konusunda ya lider, ya da çok iyi konumdalar. Bu konuda her tür veri ile tartışabilirim çünkü tüm modelleri kullandım ve her modele sahip olan arkadaşlarım var.

Saygılar,
Umut


_____________________________

Daihatsu Aşkına


464 Mesaj
28 Mayıs 2007; 15:46:40 

quote:

Orjinalden alıntı: yunuskuru

ARKADAŞLAR SÖZ KONUSU OLAN ARABA DAIHATSU SIRION!!! YRV DEĞİL... YRV ADI ALTINDA BAŞKA BİR KONU AÇIPTA YORUMLARINIZI YAPMANIZI TERCİH EDECEĞİZ. YRV NİN YERDEN YÜKSEKLİĞİ, ALT TAKIM FARKLILIKLARI; LASTİK BOYUTU; .... GİBİ BİR SÜRÜ FARKLILIKLARI VAR SIRION DAN. BENCE BU ARABAYI KULLANIPTA BİLENLER BU TARZ YORUMLARI YAPSINLAR. ÇOK OKUYAN MI BİLİR ÇOK GEZENMİ SÖZÜNDEN YOLA ÇIKARAK; ÇOK ARAŞTIRAN MI BİLİR YOKSA BİNİPTE ARAÇLA GEZENMİ DEMEK İSTİYORUM İKİ MODEL BİRBİRİNDEN ÇOK FARKLI ARKADAŞLAR. İKİSİNİ BİRBİRİNDEN AYIRAN EN AÇIK ŞARTLARI UFAKTAN YUKARIDA YAZDIM. DAHA FAZLASI ANCAK YAŞANARAK ÖĞRENİLİR. BEN YRV HAKKINDA BİLGİYE SAHİP DEĞİLİM. AMA YERDEN YÜKSEKLİĞİ, DARLIĞI VE VİRAJLARDA DÖNÜŞLERİ (seyahat esnasında arkasından giderken şahit oldum) İLE KENDİNİ BELLİ EDEN BİR ARABAYLA ALAKASI SADECE MARKASI. SERVİSİNDE İŞLEMLERİNİ YAPTIRAN BİRİ OLARAK (sırıon için konuştuğumu hatırlatırım) HAKSIZ YORUMLAR YAPIYORSUNUZ... SERVİSİNDE DE GAYET İİ. 10.000 BAKIMINI 37.000 DE YAPTIRDIM. SADECE 125 YTL ÖDEME YAPTIM. ARABAMI DÜŞÜRMEYİ BİLE DÜŞÜNDÜM. FAKAT DAHA SONRASINDA BİRDE ORDA BURDA ZIRT PIRT 4 LÜLERİ YAKIP TÜMSEKLERDEN GEÇMEMEK İÇİN VAZGEÇTİM. 195*50*15 LASTİK EBATLARI VAAR ARABAMIN YOL TUTUŞUDA GAYET İYİ. LÜTFEN ARAÇ HAKKINDA BİLGİLİ OLAN KİŞİLER YORUM YAPSIN ARKADAŞLAR


Esasında hayır, konu tüm Daihatsu modellerini kapsıyor. Yani YRV veya Terios, Cuore, Copen vs. tüm modeller ile ilgili bilgi paylaşımı yapılabilir.

İki model birbirinden çok farklı demişsiniz... Esasında pek değil. Motorları aynı, içinde kullanılan birçok parça ve mekanizma aynı. YRV daha modern bir iç tasarıma ve bagaj bölmesine sahip, Sirion buna performans ve biraz daha iyi yakıt yüketimi ile cevap veriyor. YRV Turbo ise spor sürüş için tasarlanmış, 1.3 motordan 130 beygir çıkartabilen, 7.5 saniyede 100 km görebilen, yakıt tüketiminde 8 litre / 100 km gibi bir değere sahip bir araç.

Daihatsu servis sayısı az. Bunlardan kimisi iyi ve ilgili. Kimisi yetersiz ve üstelik ilgisiz. Hangisinin hangisi olduğunu bulmak kullanıcıya kalıyor. Fakat servis ücretleri sizin de söylediğiniz gibi diğer markalara kıyasla bile ucuz.

Sizdeki Sirion eski kasa sanırım benimki gibi. 195/50/15 lastiklerle sürtme oluyor mu araca 4 kişi binince?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 28 Mayıs 2007; 15:48:15 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
28 Mesaj
28 Mayıs 2007; 15:55:50 

İKİ MODEL BİRBİRİNDEN FARKLI DERKEN BEN ŞUNU KASDETMİŞTİM. PİCOLAS ADLI ARKADAŞ; VİRAJLARA GİRDİĞİNDE SAVURMAKTAN FALAN BAHSETMİŞTİ. BEN ONUN ÜZERİNE BUNU SÖLEDİM.

LASTİKLER İÇİN; NORMAL EBAT 14" OLAN ARAÇTA 15" İNCE YANAK LASTİK VAR BENİM ARABAMDA. ARKAYA 3 KİŞİ ÖNDE DE BEN VE YANIMDA 2 KİŞİ İLE BAYAĞI BİR YOL ALDIK AMA HERHANGİ BİR SORUN YOKTU. AKSİNE YOLA SARILMASI ÇOK DAHA GÜZEL OLUYOR. AMA BİR YERDEN BİRAZ SÜRATLİ GEÇMİTİM ORADA KÜT ETTİ. ODA AMARTÜSÖRLERİN SON HADDİNE GELİP VURMASINDAN KAYNAKLANDI. E ODA DOĞAL OLARAK HER ARABADA OLABİLECEK BİŞİ...

MODELİ MINI COPEER TAKLİDİ YAPAN ;) ;)


_____________________________

CORSA SATILMIŞTIR.


 
7 Mesaj
16 Haziran 2007; 16:22:20 

Herkese selamlar,

1 yıldır Daihatsu kullanan bir sürücü olarak deneyimlerimi yazmak istiyorum. Belki Daihatsu almayı düşünen ve bilgi almak isteyen arkadaşlara faydam olur.
Geçen yıl Ağustos ayında yeni kasa Sirion 1.0 aldım ve kısa süre öncesine kadar da severek kullandım. Şu an yeni kasa otomatik Terios'um var.
Sirion'un avantajlarını sıralamak gerekirse,

+ Fiyat - performans oranının çok iyi olması. Aracı 19.900 tl ye aldım. Ve donanımında gerekli herşey vardı. ABS, EBD, 4 cam otomatik, elektrikli aynalar, klima, uzaktan kumandalı merk. kilit, immobilizer, cd çalar, parçalı katlanır koltuklar..

+ iç mekanı çok geniş, arabaya binen, inceleyen herkes (yıkamacılar dahil) iç mekan genişliğine oldukça şaşırıyordu. 4 kişi rahat bir şekilde sıkışmadan yolculuk edebiliyorsunuz.

+ Dış Boyutları ufak oldugundan özellikle istanbulda park ederken şehiriçinde çok rahat ediyorsunuz. arabayla giremem dediginiz yerlere rahatca park edebiliyorsunuz.

+ Tüketimi ortalama 6,5 litre idi. Benzinli bir araç için ekonomik sayılır.

+ Motor hacmine göre performanslı sayılır. 0-100 fabrika verisi 14 saniye görünmesine rağmen seri bir araba kullanıyormuş hissi veriyor.

+ İşçilik ve plastik kalitesi muadili modellere göre oldukça iyi.

Dezavantajlarına gelirsek;

- 1.0 versiyonunda standart olarak 155/70 R13 lastik geliyor.(orijinali 175/65 R14) Lastik biraz ince oldugundan virajlarda pek güven vermiyor. Ama göründügünden daha iyi yol tuttugunu söyleyebilirim.

- 3 silindirli motor biraz gürültülü. 110 dan itibaren motor ve rüzgar sesi hissedilir derecede artıyor.

- Boyutları kompakt ve yuvarlak dizaynlı oldugundan pek çok kişiye güvensiz görünüyor. Özellikle kısa kaputu olması "bunla bi yere çarpsan direk dağılırsın"gibi yorumlara neden oluyor.

- 1.0 versiyonda arka hoparlörler yok.
- 1.0 versiyonda devir göstergesi yok.

Bunlar aklıma gelen bazı temel noktalar. Sirionumla toplam 30.000 kilometre yaptım. Memnun kaldım mı, evet kaldım. Bu aracı önerir miyim, evet gönül rahatlıgıyla öneririm. Beni hiç yolda bırakmadı.

Bu arada kozyatagındaki aykon otomotivden almıştım aracı. Teriosu da oradan aldım. Servis kesinlikle önemli. Servisten yana da hiçbir sıkıntım olmadı.
Kozyatagındaki servisi de öneririm.


_____________________________



1712 Mesaj
17 Haziran 2007; 22:00:39 


DAHIATSU DOSTLARI UYUYOR GALİBA...

ARKADAŞLAR, DAHIATSU FİRMASI 100. KURUŞUŞ DOLAYISIYLA MUHTEŞEM Bİ KAMPANYA YAPMIŞ VE SIFIR ARAÇLARDA 5000 YTL İLA 7000 YTL İNDİRİMLE ARAÇ SATMAYA BAŞLAMIŞ.

ÖZELLİKLE 1.3 TERIOS LARIN FİYATI 26.000 YTL YE KADAR DÜŞMÜŞ.

DÜŞÜNSENİZE SIFIR KM ORJİNAL JAPON MALI BİR 4x4 VE FİYATI SADECE 26.000 YTL.

BU FİYATLARI VE CAZİP İMKANLARI ARAŞTIRIP OTOMOBİL ANASAYFASINDA GÜZEL Bİ TOPİC AÇMANIZ GEREKMEZMİ?

MADEMKİ BU BİR PAYLAŞIM FORUMU BU BİLGİLERİ DAHIATSU'YU TANIMAYAN ARKADAŞLARLA PAYLAŞMANIZ GEREKMEZMİ

BUNUDA ANASAYFADA BAŞLIK YAPMAYACAKSINIZDA NEYİ YAPACAKSINIZ?

BENCE DAHIATSU SEVER'IN BİRİ BU KONUYA HEMEN EL ATMALI VE ANASAYFADA BİLGİLENDİRİCİ BİR TOPİC AÇMALI.

İMZA: BİR JAPON DOSTU...



_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


464 Mesaj
18 Haziran 2007; 9:37:25 

quote:

Orjinalden alıntı: Tecniq


DAHIATSU DOSTLARI UYUYOR GALİBA...

ARKADAŞLAR, DAHIATSU FİRMASI 100. KURUŞUŞ DOLAYISIYLA MUHTEŞEM Bİ KAMPANYA YAPMIŞ VE SIFIR ARAÇLARDA 5000 YTL İLA 7000 YTL İNDİRİMLE ARAÇ SATMAYA BAŞLAMIŞ.

ÖZELLİKLE 1.3 TERIOS LARIN FİYATI 26.000 YTL YE KADAR DÜŞMÜŞ.

DÜŞÜNSENİZE SIFIR KM ORJİNAL JAPON MALI BİR 4x4 VE FİYATI SADECE 26.000 YTL.

BU FİYATLARI VE CAZİP İMKANLARI ARAŞTIRIP OTOMOBİL ANASAYFASINDA GÜZEL Bİ TOPİC AÇMANIZ GEREKMEZMİ?

MADEMKİ BU BİR PAYLAŞIM FORUMU BU BİLGİLERİ DAHIATSU'YU TANIMAYAN ARKADAŞLARLA PAYLAŞMANIZ GEREKMEZMİ

BUNUDA ANASAYFADA BAŞLIK YAPMAYACAKSINIZDA NEYİ YAPACAKSINIZ?

BENCE DAHIATSU SEVER'IN BİRİ BU KONUYA HEMEN EL ATMALI VE ANASAYFADA BİLGİLENDİRİCİ BİR TOPİC AÇMALI.

İMZA: BİR JAPON DOSTU...




Techniq arkadaş,

Doğru söylüyorsun şu an 100. yıl. Ama Daihatsu Türkiye hiçbir kampanya yapmadı malesef. Kampanya yapmış gibi gösterdiler kendilerini. Araçların fiyatları zaten böyleydi. Üzerine 100. yıla özel fiyat dediler... Yani 2006 yılı ikinci yarısındaki fiyatlar neyse, hala o... Ortada kampanya falan yok.

Terios 1.3 lerdeki fiyatın sebebi ise bu aracın yeni kasasının gelmiş olması ve eski kasa stoğunun eritilmek istenmesi...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 18 Haziran 2007; 9:38:21 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


1712 Mesaj
18 Haziran 2007; 11:08:16 


quote:

Orjinalden alıntı: umutgultekin

Techniq arkadaş,

Doğru söylüyorsun şu an 100. yıl. Ama Daihatsu Türkiye hiçbir kampanya yapmadı malesef. Kampanya yapmış gibi gösterdiler kendilerini. Araçların fiyatları zaten böyleydi. Üzerine 100. yıla özel fiyat dediler... Yani 2006 yılı ikinci yarısındaki fiyatlar neyse, hala o... Ortada kampanya falan yok.

Terios 1.3 lerdeki fiyatın sebebi ise bu aracın yeni kasasının gelmiş olması ve eski kasa stoğunun eritilmek istenmesi...


olsun be dostum, yinede bu forumdaki insanların çoğunun 26 milyar gibi bedava sayılabilecek bir fiyata Orjinal Japon malı bir 4x4 alınabileceğini bilmedikleri aşikardır, ve bence öğrenmeleri faydalı olur,

ayrıca yine burdaki insanların çoğunun has bir Japon aracı olan Daihatsu'yu kore malı sandığınıda hepimiz biliyoruz.

ben olsaydım sırf bu tür yanlışlıkları düzeltmek için bile bir başlık açardım ama yinede sizin bileceğiniz iş tabi.

hayırlı günler dilerim...





_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


464 Mesaj
19 Haziran 2007; 9:41:01 

quote:

Orjinalden alıntı: Tecniq




olsun be dostum, yinede bu forumdaki insanların çoğunun 26 milyar gibi bedava sayılabilecek bir fiyata Orjinal Japon malı bir 4x4 alınabileceğini bilmedikleri aşikardır, ve bence öğrenmeleri faydalı olur,

ayrıca yine burdaki insanların çoğunun has bir Japon aracı olan Daihatsu'yu kore malı sandığınıda hepimiz biliyoruz.

ben olsaydım sırf bu tür yanlışlıkları düzeltmek için bile bir başlık açardım ama yinede sizin bileceğiniz iş tabi.

hayırlı günler dilerim...




japon olsa da, bir takım özellikler bakımından daima toyota/honda'dan geride. zaten toyota çatısı altındaki bir marka olduğu için mecburen toyota'dan geri durmak zorunda.
yine de satıldığı paraya kıyasla son derece iyi.

ben markamdan ve arabamdan çok memnunum. esasında daihatsu kullanıp memnun olmayan kimseyle de tanışmadım (arabadan olmayacak beklentileri olanlar hariç). ama dediğiniz gibi bir konu açmak malesef reklam olarak algılanıyor ve güzel şeyler yazıp, ters tepkiler alıyorsunuz.

çünkü adamın altında 200 milyarlık araba var ve 10 saniye altında 0-100 tartışması yapıyor. siz oraya gelip de 20 milyardan düşük fiyatlı, 1.3 motorlu YRV Turbo'nun 8 saniyede 0-100 yaptığını gösterince insanlar ister istemez kinleniyorlar. diğer grup ise inanmıyor ve reklam yapmakla vs. suçluyor.

yeni daihatsu terios sınıfında 2006 yılının en iyi 4x4'ü seçildi. ama bunu kaç kişi biliyor? çok az... ondan sonra millet gidip yüzlerce milyarı suv alacağım diye saçma sapan araçlara verip, arazide saplanıp kalıyor. hem de 2500-3000 cc dizel motorlarıyla. aynı yerlerden 1.5 ve hatta 1.3 teriosun keçi gibi geçtiği düşünülürse, bu iş tamamıyla araştırmaya ve niyete bakıyor.

türk insanı böyle malesef.

parası çok olup da hayatında araziye girmeyecek adam gidip 3000-4000 cc motorlu suv'ye biniyor.
parası az olan adam da parçası pahalıdır, servisi pahalıdır, zor satarsın sözleri yüzünden daihatsu almıyor.
ki bunlardan parça pahalılığı kısmen doğru, pahalı servis yanlış, zor satarsın ise kesinlikle doğru.

marka türkiye'ye ciddi bir tanıtım yatırımı yapmadığı sürece, daihatsu'nun pazar payında bir değişiklik olması mümkün gözükmüyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 19 Haziran 2007; 9:42:13 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
32 Mesaj
21 Haziran 2007; 17:59:53 

ARKADAŞLAR SİZE BİR SORUM OLACAK.2007 MODEL TERİOS GOLD OTOMATİK 6800 KM'DE ARACA ALIM SATIM DAHİL.36 500'DEN 35 000 YTL DÜŞÜRDÜK.ARAÇTA SADECE SOL TARAFTA ÇİZİKTEN DOLAYI BOYA VAR.SİZCE BU ARAÇ ALINIRMI?BANA ARTILARI VE EKSİLERİ NE OLUR


_____________________________



464 Mesaj
22 Haziran 2007; 8:59:58 


quote:

Orjinalden alıntı: haf

ARKADAŞLAR SİZE BİR SORUM OLACAK.2007 MODEL TERİOS GOLD OTOMATİK 6800 KM'DE ARACA ALIM SATIM DAHİL.36 500'DEN 35 000 YTL DÜŞÜRDÜK.ARAÇTA SADECE SOL TARAFTA ÇİZİKTEN DOLAYI BOYA VAR.SİZCE BU ARAÇ ALINIRMI?BANA ARTILARI VE EKSİLERİ NE OLUR


bulduğunuz aracın yeni kasa olduğunu düşünerek cevap vereyim:

uzun süredir daihatsu modellerinin ikinci el fiyatlarını takip eden biri olarak yorumum:

daha 6800 km'de otomatik bir araç için çok iyi bir fiyat bulmuşsunuz. fakat çizik işine dikkat etmek lazım. eğer satıcının elinde aracın çizikten boyandığını kanıtlar nitelikle fotoğraf varsa, hiçbir sorun yok bence. ya da araç daha 6800'de olduğu için, 7500 bakımına bile gitmemiştir. bu da demek oluyor ki, sadece 1000 km bakımına gitmiştir ve çizildiği zaman boyanmaya gitmiştir. aracı hangi serviste boyattıklarını öğrenip o servisi arayın ve araç hakkında bilgi isteyin. işlemi kendileri yaptıkları için muhtemelen size araçta yapılan işlemleri söyleyeceklerdir. satıcının elinde servisin verdiği yapılan işlemlere dair belge de vardır mutlaka. silecek suyuna kadar herşey yazılıyor. bu belgeden de yararlanabilirsiniz.

bizim arabaya da taş geldi vs. boyattık. hepsinin fotoğrafı ve belgesi var. çizik çarık kullanmaktansa, boyatmak daha titiz bir davranış. o yüzden eğer darbe yoksa, bence son derece uygun fiyat bulmuşsunuz.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


464 Mesaj
26 Haziran 2007; 10:15:39 

Materia dün itibariyle piyasaya sürüldü. Fiyatları:

Materia Gold-1,5 lt, Düz Vites 2007 Model
29.990,00 YTL

Materia Gold-1,5 lt, Otomatik Vites 2007 Model
30.990,00 YTL

Materia Silver-1,5 lt, Düz Vites 2007 Model
26.990,00 YTL

Dün bayilere getirdiler. Çok cici. Dün akşam ve bu sabah önünden geçerken baktım bol bol. Tahminimden çok daha küçük bir araba. Sirion'dan bile ufak. Ben fotoğraflarına bakarak daha büyük olacağını düşünmüştüm.

Fotoğrafları:

0


0


0


0


0

bu fotorğaf yanlardan biraz sıkışmış, neden bilmiyorum.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
11 Mesaj
26 Haziran 2007; 11:00:02 

Sevgili Daihatsu Kulübü üyeleri merhaba,

Daha önce benzer bir ortamda Daihatsum.com sitesinde fikir alışverişinde bulunuyorduk. O site devre dışı kaldı. Yeniden böyle bir ortam bulmak güzel.

Ben 2004 Daihatsu Sirion 1.3 Touring kullanıyorum. Tiptronik vitesli olanlardan. Aracım şu an 31.500 km'de. Sevdiğim yanları, problem çıkarmayan bir araç olması, preformansı, görünüşü, kullanım rahatlığı ve ekonomisi.

Arabamı seviyorum ancak biraz maymun iştahlılıktan değiştirmeyi de düşünüyorum. Küçük sınıftan çıkıp kompakt hatchback, 4x4 ya da sedan bir şeyler alabilirim.

Her gün farklı uyanıyorum. Bir gün diyorum bu araba güzel, en az 2 yıl daha kullanayım. Bir gün diyorum, bu araba küçük değiştireyim. Ancak sadece şu gerçek var ki, her geçen yıl aracın değeri düşüyor. Ben Aralık 2005'te 17.000 YTL'ye aldım. Bu arada benimki sunrooflu. Geçenlerde bir Subaru Impreza 1.5 R için takas sorduğumda galerici 11.000 YTL teklif etti. Dedim oldu, üstüne para da vereyim istersen arabanın. Sonra Küçükyalı'daki Özay Oto ile görüştüm, 14.000 YTL'ye alabileceklerini söylediler. Ben 17.000 civarına satabilirim diye düşünüyordum ama sanırım şu an satmaya kalksam 16.000 YTL iyi bir rakam olacak.

Marka biraz daha güçlü olsa gerçekten bu rakamlara böyle bir araba yok. İnsanlar çılgın gibi Peugeot 206 alıp duruyorlar. Her 206 kullanıcısı da binbir problemle boğuşuyor. Bu fiyata bu kadar performanslı ve donanımlı bir araba yok, hele ki Japon arabası. İnsanlar anlasa bunu ne güzel olacak...


_____________________________



1712 Mesaj
26 Haziran 2007; 11:37:53 


selamlar...

Daihatsunun modellerini bende çok beğeniyorum,

eğer şu an kullandığım aracımı almadan önce Terios'ların fiyatının bu kadar uygun olduğunu bilseydim büyük ihtimalle Terios alırdım.

fiyatlarının bu kadar uygun olduğunu bu aracı aldıktan sonra öğrendim malesef..

kısmet değilmiş 4x4 araca binmek...




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tecniq -- 26 Haziran 2007; 11:39:07 >


_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


464 Mesaj
26 Haziran 2007; 16:57:35 


quote:

Orjinalden alıntı: Tecniq


selamlar...

Daihatsunun modellerini bende çok beğeniyorum,

eğer şu an kullandığım aracımı almadan önce Terios'ların fiyatının bu kadar uygun olduğunu bilseydim büyük ihtimalle Terios alırdım.

fiyatlarının bu kadar uygun olduğunu bu aracı aldıktan sonra öğrendim malesef..

kısmet değilmiş 4x4 araca binmek...




üzülmeyin bir de iyi yönünden bakın. terios almış olsaydınız, bayiden çıktığınız an Daihatsu'nun ikinci elinin olmaması nedeniyle o saniye %25 zarardaydınız. 45.000 ytl'lik bir araç için neredeyse 10.000 ytl zarar demek bu. şu an sahip olduğunuz aracı ise ikinci el aldıysanız, satarken çok az zarar edip, yine gidip terios albilirsiniz ;)


_____________________________

Daihatsu Aşkına


1712 Mesaj
26 Haziran 2007; 18:33:39 



zaten terios alsaydımda ikinci el alıcaktım yaw, sıfır araba bozuyo beni

hem topu topu 20 milyar param vardı 3 ay önce, her halukarda ikinci el olacaktı yani




_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


 
32 Mesaj
27 Haziran 2007; 11:39:36 

ARKADAŞLAR 2.EL YENİ KASA TERİOS GOLD OTOMATİK(YAN BASAMAK,PARK SENSÖRÜ,ÖN KISIM DEMİR) MODELİNİ 35 000 YTL ALDIM.ARAÇ 6800 KM'de.ARAÇTAN ŞUAN ÇOK MEMNUNUM ÇEVREMDEKİLER HEMEN NİYE ASTRA,GOLF VB. ARAÇ ALMADIN DİYE YORUMLAR YAPIYORLAR.BENCE ARAÇ ÇOK KULLANIŞLI VE YÜKSEK.TABİ BU ARKADAŞLAR ARAÇ TOYOTA MARKASIYLA ÇIKSAYDI ÇOK FARKLI DÜŞÜNÜRLERDİ.BENCE BU ARACIN SATIŞLARINIDA ETKİLİYOR.BU ARADA 2 SENE SONRA SİZCE BU ARACI KAÇA SATARIM?MERAK ETTİĞİM İÇİN SORUYORUM


_____________________________



1712 Mesaj
27 Haziran 2007; 15:06:27 


quote:

Orjinalden alıntı: haf

ARKADAŞLAR 2.EL YENİ KASA TERİOS GOLD OTOMATİK(YAN BASAMAK,PARK SENSÖRÜ,ÖN KISIM DEMİR) MODELİNİ 35 000 YTL ALDIM.ARAÇ 6800 KM'de.ARAÇTAN ŞUAN ÇOK MEMNUNUM ÇEVREMDEKİLER HEMEN NİYE ASTRA,GOLF VB. ARAÇ ALMADIN DİYE YORUMLAR YAPIYORLAR.BENCE ARAÇ ÇOK KULLANIŞLI VE YÜKSEK.TABİ BU ARKADAŞLAR ARAÇ TOYOTA MARKASIYLA ÇIKSAYDI ÇOK FARKLI DÜŞÜNÜRLERDİ.BENCE BU ARACIN SATIŞLARINIDA ETKİLİYOR.BU ARADA 2 SENE SONRA SİZCE BU ARACI KAÇA SATARIM?MERAK ETTİĞİM İÇİN SORUYORUM



dostum hayırlı olsun...

bence çok güzel bir tercih yapmışsın..

Bu arada araç ne renk acaba?

Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin inşallah...




_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


464 Mesaj
27 Haziran 2007; 16:14:28 

quote:

Orjinalden alıntı: haf

ARKADAŞLAR 2.EL YENİ KASA TERİOS GOLD OTOMATİK(YAN BASAMAK,PARK SENSÖRÜ,ÖN KISIM DEMİR) MODELİNİ 35 000 YTL ALDIM.ARAÇ 6800 KM'de.ARAÇTAN ŞUAN ÇOK MEMNUNUM ÇEVREMDEKİLER HEMEN NİYE ASTRA,GOLF VB. ARAÇ ALMADIN DİYE YORUMLAR YAPIYORLAR.BENCE ARAÇ ÇOK KULLANIŞLI VE YÜKSEK.TABİ BU ARKADAŞLAR ARAÇ TOYOTA MARKASIYLA ÇIKSAYDI ÇOK FARKLI DÜŞÜNÜRLERDİ.BENCE BU ARACIN SATIŞLARINIDA ETKİLİYOR.BU ARADA 2 SENE SONRA SİZCE BU ARACI KAÇA SATARIM?MERAK ETTİĞİM İÇİN SORUYORUM


çevrenizdeki o yorumu yapan insanlar 2 çeker binek aracı ile 4 çeker arazi aracı arasındaki farkı bilmiyorlar herhalde, siz kulak asmayın onlara

zaten ucuz almışsınız. bu yüzden avantajınız büyük. üstelik de düşük km. gelecek sene bu zamanlar aracı rahatlıkla aldığınız paraya satabilirsiniz. çünkü aksesuarları da var...
iki sene sonra ise 40.000 km civarlarında kalırsa, 32.000 civarına gider bence. kriz vs. durumlarını hesap dışı tutarak konuşuyorum.

hayırlısı olsun, güle güle kullanın.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 27 Haziran 2007; 16:15:56 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
32 Mesaj
27 Haziran 2007; 17:54:38 

ARKADAŞLAR TEŞEKKÜR EDERİM YORUMLARINIZ İÇİN.ARACIMIN RENGİ KURŞUN GRİSİ BAŞKA RENK OLSAYDIN ALMAZDIM.BENCE ALINABİLECEK TEK RENK


_____________________________



1712 Mesaj
28 Haziran 2007; 14:39:59 


quote:

Orjinalden alıntı: haf

ARKADAŞLAR TEŞEKKÜR EDERİM YORUMLARINIZ İÇİN.ARACIMIN RENGİ KURŞUN GRİSİ BAŞKA RENK OLSAYDIN ALMAZDIM.BENCE ALINABİLECEK TEK RENK



abi naaptın yaaaa

niye kırmızı almadın yaaa...




_____________________________

DÜŞÜNÜYORUM, ÖYLEYSE VARIM..!


 
32 Mesaj
29 Haziran 2007; 10:22:25 

kırmızı az bulunan ve kıymetli bir renk o yüzden bulamadım.şimdilik bununla idare ediyorum


_____________________________



 
726 Mesaj
29 Haziran 2007; 13:52:03 

Sevgili Umut,

materia yı ben de dün gördüm. Burda ufak ta olsa bir fuar var. Orda gördüm. Gerçekten çok cici bir araba.
Tabii çoğusu için itici de gelebilir çünkü çok radikal bir modeli var. Ama içi,dışı tamamen farklı bir model.



_____________________________



 
10 Mesaj
30 Haziran 2007; 11:44:09 

Herkese slmlar
bende aranıza yeni katılıyorum,

daihatsu kullanıcıları ve hayranları için daha geniş tabanlı bir site olmalı diye düşünüyorum,
bu site hazırlama filan işlerinden anlayan arkadaşlar bir el atsalar da şöyle daha kapsamlı, aradığımızı bulduğumuz, sorunlarımızı ve dertlerimizi birbirimizle paylaşabildiğimiz bir sitemiz olsa... çok güzel olurdu...

Bu arada 2006 Sirion um var 1.3, okyanus mavi,
gerçekten eğlenceli bir arkadaş gibi ya...


_____________________________



464 Mesaj
2 Temmuz 2007; 9:17:15 

quote:

Orjinalden alıntı: rockneverdies

Herkese slmlar
bende aranıza yeni katılıyorum,

daihatsu kullanıcıları ve hayranları için daha geniş tabanlı bir site olmalı diye düşünüyorum,
bu site hazırlama filan işlerinden anlayan arkadaşlar bir el atsalar da şöyle daha kapsamlı, aradığımızı bulduğumuz, sorunlarımızı ve dertlerimizi birbirimizle paylaşabildiğimiz bir sitemiz olsa... çok güzel olurdu...

Bu arada 2006 Sirion um var 1.3, okyanus mavi,
gerçekten eğlenceli bir arkadaş gibi ya...


Hoşgeldin!

Sorduğun için cevap veriyorum yani umarım reklam gibi algılanmaz ama Daihatsu kullanıcıları için yapmış olduğum bir web sitesi var. Bu konudaki boşluğu doldurmayı çok uzun zamandır istiyordum... Proje yeni olduğu için içinde henüz doğru dürüst bir içerik yok ama bu da ancak üyelerin katılımı ile olabilecek birşey. Daihatsu kullanan/seven herkesi katılıma davet ederim.

Adresi: www.daihatsuaskina.com



Not: Sayın yöneticiler, site kendime ait olduğu için ne zamandır duyurusunu yapmadım, reklam olarak algılanabilir diye. Ama şimdi sorulan bir soruya yanıt verme amacıyla yazdım. Eğer bu reklam gibi algılanıyorsa, mesajımı silebilirsiniz. Teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 2 Temmuz 2007; 9:22:09 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


663 Mesaj
6 Temmuz 2007; 11:09:10 

Sirion is the king of the roads

0


Bu araba değeri anlanmamış bir efsane kullanan ve dikiz aynasında kalanlar bilir.


_____________________________



 
2 Mesaj
16 Temmuz 2007; 11:29:53 

Benimde 2004 sirion 1.3 touring aracım var.Bir soru sormak istiyorum, yardımcı olabilirseniz sevinirim. Kilometre göstergesinin orada sarı bir tane uyarı göstergesi var,motor şekline benziyor.Bu yanıp sönüyordu şimdi sürekli yanıyor ne yapmak lazım bu konuda.Ne anlama geliyor tam olarak.

Teşekkurler.


_____________________________



464 Mesaj
16 Temmuz 2007; 11:58:41 

motor arıza lambası o. aracı en kısa zamanda servise götürmelisiniz. birçok sebebi olabilir...


_____________________________

Daihatsu Aşkına


464 Mesaj
26 Temmuz 2007; 9:25:16 

YRV'ye nokta konuldu.

Daihatsu'nun yeni MPV'si Materia'nın ülkemize gelişi ile birlikte YRV'nin pabucu dama atıldı. Daihatsu sitesinden sayfaları çıkartıldı. Bu da muhtemelen satışının durdurulduğu anlamına geliyor.

YRV'yi hatırlayalım (gerçi bu YRV Turbo resmi):

0


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
11 Mesaj
27 Temmuz 2007; 14:41:41 

19 Temmuz itibariyle, sahibi olduğum 2004 Daihatsu Sirion Touring aracımı sattım. Kasım 2005'te 17.000 YTL'ye aldığım arabamı 16.000 YTL'ye satmış bulundum. Buradan Daihatsu kullanan, almak ya dasatmak isteyen herkese şunu söyleyebilirim. İnanın bu araba kıymeti bilinen bir araba. Birçok kişi satışı çok zor olacak endişesiyle bu arabayı almaktan kaçınıyor. Ben bir hafta gibi kısa bir sürede sattım. Hem de o kadar çok talibi çıktı ki. Arabayı sattıktan sonraki pazar günü daha ilanı kaldırmamıştım aynı günde en az 6-7 kişi arabayı görmek istedi.

Bana kalırsa 2005'te 11.000 km'de iken alıp 1.5 yıl sonra 32.500 km'de bu fiyata satmak gayet başarılı. Birçok araba çok daha fazla değer yitiriyor, bu kadar süre içinde. Ama insanlar ısrarla yitirmediğine inanmaya çalışıyor.

Henüz böyle bir deneyimim olmadı ama şunu düşünüyorum. Piyasada çok fazla sayıda bulunan arabaları (Örn: Honda Civic, Ford Focus, Renault Clio vs) gibi arabaları satmak az bulunan ve dikkat çeken Sirion gibi araçlara nazaran daha zor. Çünkü bir siteye girip satılıklara bir bakıyorsunuz 500 tane Renault Clio ya da Peugeot 206 çıkıyor karşınıza. Siz arabanızı en düşük fiyatı vermezseniz nasıl satacaksınız o kadar seçenek içinden. Ya arabanız çok temiz, boyasız, km'si düşük olacak, ki öyle de çok var ya da fiyat kıracaksınız. Başka yolu yok. Dediğim gibi böyle bir deneyim yaşamadım ama, fikrim bu yönde. Sirion gibi bir arabayı nasıl biz çok beğenerek aldıysak, satarken de bizim gibi çok beğenerek almak isteyen onlarca insan çıkıyor. Sonuçta araç kalitesiz bir araç da değil. Kullanıcısını üzmüyor.


_____________________________



 
25 Mesaj
27 Temmuz 2007; 22:02:03 

Merhaba, bu aralar ekonomik bir araba almak isterken Sirion'u farkettim. Hakkında çok bilgim yoktu ama birkaç gündür heryeri araştırdım. Daihatsu alıcam dediğimde herkes aynı tepkiyi gösteriyor: "ona o parayı vericene üstüne biraz daha koy doğru düzgün bi araba al". Ama ben Sirion'da artık karar verdim. Bu sefer hangi model alacağıma karar veremedim. Burdaki kullanan arkadaşlarda görüşlerinizi aktarırsanız karar vermem kolaylaşacak.
1- Yeni kasa düşünüyorum. Ama yeni kasada eski kasadaki gibi triptronic şanzıman yok. Normal otomatik şanzıman var. Oda biraz tüketimi arttırıyor. Yeni kasa otomatik sahipleri tüketim değerleriniz nedir?
2- Yekıt ekonomisi benim için önemli. Bunun için bayide sıfır bir araca bindim. Ama vitesleri çok sert geldi. Hatta 5.Vitese geçiremedim bile. Sizlerde durum nasıl? Satıcı vites ile ilgili şu ana kadar hiçbir şikayet almadıklarını söyledi.
3- yeni kasa 1.0'da devir saati yok. Bu sizce sürüşte problem olur mu?
4- Bayideki kişi 1.0 manuelin 1.3 otomatik'ten 3 te 1 oranında az tüketeceğini söyledi. Teknik değerlerde ortalama 1.5 litre fazla yaktığını gösteriyor. Bunun için 1.0 bana daha uygun gibi ama vitesin çok sert olması beni düşündürüyor.
5- yakıt tüketiminde herkes farklı değerler veriyor. arabam.com'un testinde test şartlarında 1.0 motor için 5.7litre yazmışlar. Ancak forumdaki bir arkadaş şehir içinde 6.5 yakıyor demiş. Sirion sahipleri tüketim değerlerini yazabilirlerse çok faydalı olacak.

Teşekkürler.


464 Mesaj
30 Temmuz 2007; 9:41:19 

quote:

Orjinalden alıntı: gigit

Merhaba, bu aralar ekonomik bir araba almak isterken Sirion'u farkettim. Hakkında çok bilgim yoktu ama birkaç gündür heryeri araştırdım. Daihatsu alıcam dediğimde herkes aynı tepkiyi gösteriyor: "ona o parayı vericene üstüne biraz daha koy doğru düzgün bi araba al". Ama ben Sirion'da artık karar verdim. Bu sefer hangi model alacağıma karar veremedim. Burdaki kullanan arkadaşlarda görüşlerinizi aktarırsanız karar vermem kolaylaşacak.
1- Yeni kasa düşünüyorum. Ama yeni kasada eski kasadaki gibi triptronic şanzıman yok. Normal otomatik şanzıman var. Oda biraz tüketimi arttırıyor. Yeni kasa otomatik sahipleri tüketim değerleriniz nedir?
2- Yekıt ekonomisi benim için önemli. Bunun için bayide sıfır bir araca bindim. Ama vitesleri çok sert geldi. Hatta 5.Vitese geçiremedim bile. Sizlerde durum nasıl? Satıcı vites ile ilgili şu ana kadar hiçbir şikayet almadıklarını söyledi.
3- yeni kasa 1.0'da devir saati yok. Bu sizce sürüşte problem olur mu?
4- Bayideki kişi 1.0 manuelin 1.3 otomatik'ten 3 te 1 oranında az tüketeceğini söyledi. Teknik değerlerde ortalama 1.5 litre fazla yaktığını gösteriyor. Bunun için 1.0 bana daha uygun gibi ama vitesin çok sert olması beni düşündürüyor.
5- yakıt tüketiminde herkes farklı değerler veriyor. arabam.com'un testinde test şartlarında 1.0 motor için 5.7litre yazmışlar. Ancak forumdaki bir arkadaş şehir içinde 6.5 yakıyor demiş. Sirion sahipleri tüketim değerlerini yazabilirlerse çok faydalı olacak.

Teşekkürler.


1- Yeni kasa şanzumanın eskiye kıyasla yakıt tüketimini artırdığını sanmıyorum. En azından ben öyle birşey farketmedim. Daihatsu'lar her koşulda kendi segmentlerinin genellikle en ekonomik benzinli araçlarıdır. Alacağınız bir otomatik sirion, otomatik bir Getz'den neredeyse %45 daha tutumlu olacaktır. Japon malı Daihatsu'lar düzgün, sorunsuz, dayanıklı ve akıllı arabalardır. Yağını suyunu koyar gidersiniz. Dünya'nın en dayanılı ralli arabasının seçildiği Mongol rallisinde birinci hangi araba geldi dersiniz? Daihatsu Charade. Cuore'nin atası. Millet adam gibi araba sanıp kore malı arabaları alıyor. İki misli benzin yakıp, servisten çıkamıyor. Anlamak mümkün değil. Manual vitesli olanlar konusunda bilgim yok. Ama Sirion'un otomatik şanzumanı başarılıdır ve tepkileri hızlıdır. Vites değişim süresi birçok markaya göre daha kısadır. Yakıt tüketimine olan ek yükü ise %10'u hiçbir koşul altında geçmez.
3- 1.0 motor tavsiye etmem. Sebebine gelince: 1.0 motorlar daima 1.3 lere göre daha gürültülüdür. Piyasadaki 1.0 motorlu c1, 107 gibi arabalara da binin, Sirion'a da binin. Sirion'un çok daha sessiz olduğunu göreceksiniz. Ama yine de rölantide bile motor uğultusu yüksektir. Performans'dan hiç bahsetmiyorum bile.
4- 1.0 manuel, 1.3 otomatikten, düz vites olduğu için 1/3 daha az yakmıyor. Hacim düşüklüğü nedeniyle az yakıyor. Oranlar doğru görünüyor. Ama benim tercihim yine de 1.3 den yana olurdu.
5- Şehir içi değerleri söz konusu olduğunda birçok faktör devreye girer. Trafik, yağmur, rüzgar, mesafe vs.vs. O yüzden herkesin verdiği değerler farklıdır ama genel olarak şehir içi bol dur kalklı bir ortamda Sirion 1.3 dahi 7 litreden aşağı ineceğini sanmıyorum. 1.0'da da bu rakam 6.5 olabilir. 6 bile olabilir. Ama şehir dışına çıktığınızda ya da yol açık ise o zaman tüketim iyice düşecektir. Eski kasa otomatik ile ben 5.3 litre gördüm. Düz ile 5.1 yapan tanıyorum. Sizin almayı düşündüğünüz 1.0 ile 5 litre altı bile mümkün gözüküyor

Ama yine de, herşeye rağmen 1.0 düz vites almazdım. Onun yerine otomatik sirion veya otomatik cuore alırdım. Otomatik vites trafikte inanılmaz bir rahatlık

Tiptronic vitesi kafanıza takmayın bence. Bizde var da ne oluyor. Hiç kullanmıyoruz ki. Çünkü gerek kalmıyor. Kısa süre içinde arabaya alışıyorsunuz. Diyelim ki 4. viteste gidiyorsunuz ve 3'e indirip hızlanmak istediniz. Gaza ne kadar basarsanız 3'e indireceğini biliyorsunuz zaten. Basıyorsunuz ve vites ufalıyor. Vites yükseltme diye birşey yok. Çünkü en kadar yüksek vitesle seyrederseniz o kadar az yakıt tüketirsiniz. Dolayısı ile her durumda mümkün olan en yüksek viteste gidiyor. Siz performans istediğinizi gaza basarak belirttiğiniz an devir yükseltiyor. Eğer gaza gerekenden fazla basıyorsanız vites ufaltıyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutgultekin -- 30 Temmuz 2007; 9:49:12 >


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
32 Mesaj
30 Temmuz 2007; 12:46:07 

ARKADAŞLAR BENDE 2007 TERİOS OTOMATİK VİTES VAR.ARABAYI İLK ÇALIŞTIRIP GERİ VİTESE TAKTIĞIMDA TAK DİYE GERİ VİTESE GİRİYOR.AMA DAHA SONRA TAKTIĞIM ZAMAN BÖYLE BİRŞEY YOK.SİZCE BU NEDEN OLUYOR?


_____________________________



464 Mesaj
30 Temmuz 2007; 17:01:29 

araba yokuş yukarı park edildiyse olur. otomatik viteslerde oluyor.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
1 Mesaj
31 Temmuz 2007; 9:36:56 

lotus2010 daihatsu yrv aldım kazalı parçalarını bulmakta zorluk çekiyorum...bildiğin çıkma parça satan bi yer varmı ...serviste olabilir.....çok çok acillllll................


464 Mesaj
31 Temmuz 2007; 9:48:51 

gerçi bana sormamışsınız ama bir bilgi var elimde. denemeye değer:

BERKOTO KOREA VE JAPON
0212 428 51 66
BERK-OTO@hotmail.com

servis isterseniz, her serviste her parça var zaten.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
32 Mesaj
7 Ağustos 2007; 10:24:26 

arkadaşlar teriosumla uzun yola çıkacağım.aracım yeni kasa terios otomatik vites.100 km hıza geldiğimde devir 3000 oluyor.devammı hangi hızda gitmemi önerirsiniz.devammı 3500 veya 4000 devirde kullanmam doğrumu bir zararı olurmu


_____________________________



464 Mesaj
7 Ağustos 2007; 13:09:55 

ekonomik kullanım için, 3000 deviri geçmemenizi tavsiye ederim. aracınızda dvvt sistemi olsa da yine de 3000 devirin üzerinde yakıt tüketimi artacaktır. uzun yolda 90-120 aralığı güvenli ve ekonomik yolculuk için ideal hızlardır. ben öyle yapıyorum.

dönüşte ne kadar yakıt tükettiğini yazarsanız bilgilenmiş oluruz

bir bilgi olarak; eski kasa sirion otomatik vites, uzun yolda 5.3 litre yakıyor.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
32 Mesaj
10 Ağustos 2007; 16:23:18 

ARACIMLA 800 KM YOL YAPTIM.100 KM'Sİ ŞEHİRİÇİ YAKIT ORANI 8,5 OLARAK GÖSTERİYOR.BİRDE KLİMAYI HİÇ KAPATMADIM.MORALİMİ BOZAN ARABAMIN KAPORTASINDA TAŞ İZLERİ OLUŞTU BUNLARDAN NASIL KURTULURUM.MORALİM ACAYİP BOZUK KAFAMA TAKILDI


_____________________________



464 Mesaj
13 Ağustos 2007; 11:17:02 

malesef uzun yolun değişmez aksesuarları o taş izleri. çok rahatsız ediyorsa boyatacaksınız mecburen. biz boyatmıştık. hem kaput hem de tampon'u. yalnız boyatmaya karar verirseniz, boyatmadan önce fotoğraflarını çekin ki yarın öbür gün satarken aracın kazalı olduğunu iddia edemesinler. neden boyattığınızı gösterebilme şansınız olsun.

bir de boyacı ile görüşün, mümkün ise lokal boya yaptırın.


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
686 Mesaj
15 Ağustos 2007; 12:16:17 

Aradaşlar sirionlar benim de çok hoşum gidiyor fakat 2. el sirionlara baktığımda genelde 40.000 km'nin altında.Bu da insanı biraz düşündürüyor.


_____________________________

[font="Arial"]


464 Mesaj
15 Ağustos 2007; 14:46:21 


quote:

Orjinalden alıntı: igav

Aradaşlar sirionlar benim de çok hoşum gidiyor fakat 2. el sirionlara baktığımda genelde 40.000 km'nin altında.Bu da insanı biraz düşündürüyor.


anlayamadım, ne yönde düşündürüyor?


_____________________________

Daihatsu Aşkına


 
686 Mesaj
15 Ağustos 2007; 15:08:32 


quote:

Orjinalden alıntı: umutgultekin