Şimdi Ara

Bugün Hyundai Assan Fabrikasındaydım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
0
Favori
14.865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    Bugün Kocaeli/İzmit'te bulunan Hyundai Assan fabrikasındaydım. Neler gördüm, neler anlattılar, aklımda kaldığı kadarıyla sizinle paylaşmaya çalışacağım. Fotoğraf çekmeyi çok isterdim ancak fabrikalar bu konularda fazla tutucu. Bırakın üretim bandının fotoğrafını çekmeyi, düz duvarı arkanıza alıp kendi fotoğrafınızı bile çektirmenize müsaade etmiyorlar. Hyundai'ye mahsus bir durum değil.

    Gezi boyunca bize Tuğba Hanım eşlik etti ve kendisi ilk olarak fabrikayı tanıtan bir sunum yaptı.

    Hyundai Assan'ı özel yapan üç maddeye değindi.

    1) Kore dışına kurulan ilk Hyundai fabrikası
    2) En düşük yıllık üretim kapasitesine sahip Hyundai fabrikası. (Yılda 200.000 araç)
    3) Bu fabrikanın hepsi Hyundai'ye ait değil. Hisselerin %30 u Kibar Holding'e ait.

    Bu arada Hyundai ve Kia birleşmişler. Haberim yoktu.

    Fabrikada 2400 civarında çalışan var. Bunlardan 33 kişi Koreli. Ne kadar Türk yöneticiler bulunuyor olsa da, asıl kilit noktalardaki kararları veren Korelilermiş. Kendilerini montaj hattında gezerken yer yer gördüm :)

    Eski Hyundai i20'nin üretimi geçen hafta durmuş ve yeni i20'yi üretmeye başlamışlar. Hyundai i20 eski modelden farklı olarak 3 ve 5 kapılı olarak üretiliyor.Montaj hattında gördük onu da. Ayrıca saatte 36 araç üretebiliyorlar ve fabrikada 24 saat üretimin devamlılığı için 3 vardiya sistemi uygulanıyor.

    Fabrikayla ilgili yüzeysel bilgilerden sonra üretim hakkında bilgiler verildi. Üretimin 4 aşaması var.

    -Pres
    -Gövde
    -Boya
    -Montaj

    Sunum bittikten sonra hepimize kaynak ışıklarından ve kıvılcımlardan korunmamız için gözlük verildi. Ayrıca ufak walkman gibi bir alet verdiler bir tane kulaklığı var. Kalabalık olduğumuz için Tuğba Hanım hepimize sesini duyuramıyordu. Elinde bir mikrofon ile yürüyor bir yandan konuşuyordu, mikrofona konuştuklarını biz kulaklıklardan dinliyorduk. İlk olarak preshaneye girdik.

    Preshane

    Burada kapı sacı, tavan, kaput gibi kaportayı/şaseyi oluşturan her parçanın pres ile üretimi yapılıyordu. Gerçekten devasa bir yer, staj yaptığım yerdeki presleri görünce ağzım açık kalmıştı ama anladım ki onlar pres değilmiş 5000 tonluk presleri görünce korktum. Her bir kalıp tonlarca ağırlıkta ve vinçlerle monte ediliyor, oluşacak bir güvenlik zafiyetinde facia kaçınılmaz.. Kalıp renkleri modellere göre ayrılıyor. Turuncu kalıplar Hyundai i20 kalıpları, yeşiller Hyundai i10 kalıplarıymış. Gerçi dışarıdan hepsi aynı gözüküyordu ama bunu da söylemiş olayım :)

    Klasik pres işleminden bahsedildi. Saclar preslenmeden önce yağlı bir solüsyon sürülüyor yapışmaması için vesaire...

    Gövde

    Bu bölüm baştan aşağı otomasyonla dolu, İnsan yok diyebilirim. 200 tane robot senkronize bir şekilde çalışıyor. Bir robot gelip parçayı tutup fikstür üzerine oturtuyor, başka bir robot kolu geliyor başka bir parçayı oturtuyor, diğer robot kaynağını yapıyor. Şasesi oluşturulan araç ilerliyor ve ileride kapı, bagaj, kaput vs. monte ediliyor. Sonra hoop boyaya.

    Boya

    Bu bölüme girmemize izin verilmedi. Sebebi, boyaların makyaj malzemesi, parfüm, toz gibi şeylerden olumsuz etkilenmesi ve boya kalitesinin düşmesi. Onun yerine dışarıda asılı olan boya işleminde izlenen aşamaları inceledik.


    Araçta önce pres işleminden kalan yağlar temizleniyor, daha sonra fosfat tankına daldırılıyor, fosfat, boyanın tutması için gereken yüzeyi oluşturuyormuş. Daha sonra ED adı verdikleri özel bir sıvıya daldırılıyormuş bunun ayrıntısına girmediler. Sonra araca ilk kat boya atılıyor ve fırınlanıp kurutuluyor. Sonra ikinci kat boya atılıyor, bazı birleşme yerlerine, çamurluklara yalıtım malzemesi yapıştırılıyor ve yine fırınlanıyor hem boya kurumuş oluyor hem de yapıştırılan yalıtım malzemesi şişerek ilgili bölgeleri dolduruyor ve en son WAX dedikleri cila işlemini yapıyorlar. Boyadan çıkan araçlar montaja gidiyor.

    Montaj

    Montaj hattında, kullanıcıların bizzat dokundukları kısımlar monte ediliyor. Montajın da kendi içinde kısımları var ama unuttum. Trim, Chassis ve bir şey daha...

    Önce aktarım organları ve mekanik kısımın montajı yapılıyor, motor, şanzıman, frenler vs. Ayrıca bu parçaların üretimi Hyundai Assan'da yapılmıyor. Yurtdışından hazır geliyor. Çünkü Assan, montaj fabrikası, üretim adına yapılan tek şey presler ile saca şekil verilmesi. Gerçi o da tam üretim sayılmaz. Ürünü işleme diyelim.

    Neyse montaj hattında aktarım organları takıldıktan sonra araç ilerliyor burada kapı fitilleri, kapılar, camlar, düğmeler, göğüs, akü, lastikler aklınıza gelen her şey takılıyor. Araç son halini alıyor.

    Buraları çok hızlı geçtiler, resmen fabrikanın içinde koştuk, ben olup biteni inceleyeceğim diye konvoyun en arkasında kaldım hadi hadi demeye başladılar Oradan bi görevli de benim için adam koşuyor zaten daha ne yapsın dedi Neden hızlı geçtik diye sorduğumda, 15.30 da çay molası olduğunu ve montaj atölyesinde forkliftlerin çalıştığını, onların alanını çok işgal etmememiz gerektiğini söyledi. Artık bahanesi mi yoksa özel bir sebebi mi var bilemiyorum.

    Her neyse. Üretimi tamamlanan araçlar, fabrikadaki bilirkişiler tarafından test parkuruna götürülüyor ve sürüş testi yapılıyor. Yapılan testlerden bahsetmek gerekirse, düz yolda 0-100 ivmelenme testi, değişik eğimlerdeki virajlarda yol tutuş testi, rampa testi. Rampa testinde el freni deneniyormuş, öyle söylediler.
    Testi yapan kişiler araçlarda bir kusur bulduğunda, hemen repair, yani bakım bölümüne alınıp sorun çözülüyormuş. Ancak çözülemeyen bir sorun olduğunda, örneğin kapıyla ilgili bir sorun var ve tamir edilemiyor, bu sefer kapıyı komple değiştiriyorlarmış. Boşa çıkan kusurlu parça ise "scrap" olarak değerlendiriliyormuş. Yani ıskartaya ayrılıyor. Ancak bu scrap parça olayının çok nadir gerçekleştiğini söyledi Tuğba Hanım.

    Yapılan sayısal rakam içeren testlerde ise virgülden sonra 3 basamak aldıklarını söyledi. Otomotiv sektöründe çalışmadım, ancak virgülden sonra 3 basamağın hassas sayılabileceğini söyleyebilirim.

    Bu kısmı da bitirdikten sonra tekrar sunum odasına aldılar ve soru-cevap oturumu yaptık.

    Ayrıca giderken Hyundai i20 şekilli 4GB USB Bellek hediye ettiler

    Fotoğraf eklemeyi çok isterdim ancak o riski göze alamadım.

    Sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım :)







  • Hyundai ile Kia'nın birleştiğindne benim de sizin sayenizde haberim oldu. Çalışan koreli sayısı bana biraz az geldi, düşük bir rakam. 4 GB USB Bellek de az kalmış biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Hyundai ile Kia'nın birleştiğindne benim de sizin sayenizde haberim oldu. Çalışan koreli sayısı bana biraz az geldi, düşük bir rakam. 4 GB USB Bellek de az kalmış biraz

    Ben ilk verdiklerinde anahtarlık sandım tam hay sizin vereceğiniz hediyeyi... diyordum ki sol alt köşedeki 4GB yazısını görmemle ampul yandı

     Bugün Hyundai Assan Fabrikasındaydım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Hyundai ile Kia'nın birleştiğindne benim de sizin sayenizde haberim oldu. Çalışan koreli sayısı bana biraz az geldi, düşük bir rakam. 4 GB USB Bellek de az kalmış biraz
    Fabrika hududları içerisinde showroom var mı acaba ? Araç satışı yapılıyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Fabrika hududları içerisinde showroom var mı acaba ? Araç satışı yapılıyor mu ?

    Üretimi bitip sevkiyat bekleyen araçların stoklandığı bir bölüm var ancak satıştan hiç bahsetmediler. Tahminimce yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Discursive

    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Fabrika hududları içerisinde showroom var mı acaba ? Araç satışı yapılıyor mu ?

    Üretimi bitip sevkiyat bekleyen araçların stoklandığı bir bölüm var ancak satıştan hiç bahsetmediler. Tahminimce yok.

    Assanhanil adında bayi varmış hocam fabrikanın yanında Aşağıdaki linkte haritada görünüyor

    Link




  • FreudeAmFahren kullanıcısına yanıt
    Onu hiç bilmiyordum. Genelde üretim hakkında konuştuğumuzdan o taraflara pek değilmediler. Teşekkürler bilgi için :)
  • Bilgi için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55smsn

    Bilgi için teşekkürler.
    Kia ile Hyundai birleşmedi Hyundai Kiayı satın aldı ve bunun üstünden bi 16 yıl filan geçti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55smsn

    Bilgi için teşekkürler.
    Güzel anlatım, teşekkürler.
    Kianın %30luk bir kısmı 1998 beri hyundai nin.
  • nasıl başvuru yaptın biz de gidebilir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carsoul

    nasıl başvuru yaptın biz de gidebilir miyiz?
  • Anlatım güzel olmuş eline sağlık

    Nasıl gidebiliriz bizde ?
  • Üretilen hangi modeller.?
  • Emeğinize sağlık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    Üretilen hangi modeller.?
    Elinize sağlık, güzel bilgiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    Üretilen hangi modeller.?
    Üniversitedeki bir kulüp vasıtasıyla gittim geziye. Yani bireysel olarak gidip gezmek söz konusu değil.

    Yeni i20 ve i10 vardı bantta. Başka model de üretiliyordur elbet, ancak şu an yeni i20lere yoğunlaşmış durumdalar haliyle. Bir de şöyle bir durum var, atıyorum 500 adet i10 üretip sonra 750 tane i20 üretmiyorlar. Karışık üretiliyor, 1 tane i20 3 tane i10 sonra 2 tane i20, karışık yani. Karışık üretim deniyormuş buna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin



    Alıntıları Göster
    bence hyundai tamamen gemi işine falan kanalize olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreKaanYksl

    Anlatım güzel olmuş eline sağlık

    Nasıl gidebiliriz bizde ?

    O kadar dedim size yılda giderken neyse randevu alıp bizde gidelim
  • Discursive D kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
    +emegine sağlık.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.