Şimdi Ara

neden SAC dan yapılıyor bu kaportalar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pratikde bi koruyuculuğu yok boyası dert çizilmesi dert plastik yapsınlar yada komple plexiglass dan. Bitsin bu çizil vuruk dertleri. Çizikler içindeki arabayı boyatamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bazı araçlar plastikten yapılıyo bazı malzemeleri ama daha pahalı olabilir üretimi.
  • Bütün arabanın tampon gibi bir kompozitten üretildiğini düşünün. Daha güvende mi hissedeceksiniz. Yada aynı güvende mi hissedersiniz?

    Boş bir zamanda aracınızın kaputunu açın ve içerisinde ki koruyucu bileşenlerin nerelere bağlı olduğunu bir inceleyin.
    Sorduğunuz sorunun cevaplarını kendiniz bulacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 21 Ekim 2014; 19:02:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Komple aracın plastik yapılması güvenlik zaafiyeti yaratır fakat benim bildiğim eski kasa Renault Scenic'in ön çamurlukları plastik idi. Ufak kazalarda işlem gerektirmiyordu. Güvenlik açısından olumsuzluk yarattığını düşünmüyorum açıkçası. Sonuçta kafasına göre üretmiyor şirketler bu araçları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun elbette mühendislik açısından da sıkıntıları vardır ama diyelim ki yapıldı , bizim millet o arabanin yüzüne bakmaz.

    Arabanin kalitesini sacına vurarak anlayan insanlariz sonuçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Plastik karbonfiber kompozitten üretilen arabalar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volvonun motor kaputu plastiktir o zaman volvo kalitesiz mi olucak.
  • Tamamen tasarim melelesi. Tamaminin fiber malzemeden yapilmasi tabiiki guvenlik zaafiyeti yaratir ama koruyucu ozelligi olmayan parcalar icin bu yontem uygundur. Olayin birde geri donusum kismi varki sacin geri donusumu daha kolay ve daha fazla tecrube kazanilmis bir alandir. Agirlik azaltmak acisindan da tabiiki fiber malzeme daha elverislidir.tamamen tasarimve pazarlama stratrjisi ile alakali. Bu sekilde sorgulanacak kadar basit bir mesele degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunların hepsi peklesme usteliyle ve sekil alabilme yeteneği ile ilgili . Dökme Çelikten de yapabilirsin ama karoser sekline getir bakalım imanın gevrer .

    Yani sizin düşündüğünüz her seyi mühendisler düşünüyor ama tasarlayan kisi tasarımı imalatciya gönderdiğinde onun firma isteklerine de uygun olması lazım öyle çizdim sunu sunu kullandım araba yapacaksın olmaz . Oluyor mu bakalım o maliyete ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle bir aracı yolda tutmak çok zor olacaktır. Herhangi bir tırın yanında geçerken kendini tarlada bulursun.
  • selmand kullanıcısına yanıt
    sizin bildiğiniz saçlar sadece kuş serisi araçların kaportasında kullanılıyor. Yeni nesil araçların kopartası ise içeriğinde krom ve nikel bulunan paslanmaya karşı drençli yüksek dayanımlı çelik malzemelerde yapılamktadır. Boyasız halde bile kolay kolay paslanmazlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy123

    sizin bildiğiniz saçlar sadece kuş serisi araçların kaportasında kullanılıyor. Yeni nesil araçların kopartası ise içeriğinde krom ve nikel bulunan paslanmaya karşı drençli yüksek dayanımlı çelik malzemelerde yapılamktadır. Boyasız halde bile kolay kolay paslanmazlar.

    Katılıyorum Ferrari falan degil normal araçların fabrika belgeseli var ise izleyin

    Boyasız bile olsa zaten 10-15 sene gider rahat.

    Neden her malzeme kullanılamıyor anlayabilirsiniz zaten .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanin tek gordugu kuvvet kaza degilki, yolda cukurdan geciyorsunuz araba egilip bukuluyor. Plastik olsa acaba buna kac sene dayanabilecek.
    Sonucta bir cok bilesen var, malzeme maliyeti, uretim maliyeti, istediginz sekle girip girememe, mukavemet, dayaniklilik vs. Bir malzeme kullanilacaksa hepsini karsilamasi lazim.
    Mesela aluminyum kullanilan araclar var haifif olsun diye.
  • Bu arada aklıma gelmişken monokok gövdeli araç hakkında küçük bir inceleme de sorunuza yanıt olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • saç ve kaportanın güvenlik ile alakası olmasa gerek.
    ben de plastikten yapılması taraftarıyım.
    maliyetleri artırmıyorsa plastik yapılmalı.
    çizildi boyandı derdi olmaz.
    daha hafif olup yakıta ve performansa da olumlu katkısı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derememo -- 22 Ekim 2014; 11:12:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Montblanc 149

    Plastik karbonfiber kompozitten üretilen arabalar var

    dostum karbonfiber kazada parçalanınca maliyeti yüzünden keşke saç olsaymış diye ağlar adam.
  • Her konuda olduğu gibi bu da bir fayda/maliyet konusu. Detayı üreticiler bilir. Yorum yapmak zor.

    Bağımsız parçalar: Kaput, sağ ve sol ön çamurluklar, tamponlar plastikten yapılanları var. Kullanımda da bir sorun görülmüyor.
    Tavan: Komple cam tavan olan araçlar var.
    Kapılar: Aluminyum kapısı olan araçlar mevcut. Ayrıca son çıkan C4 Cactus'te kapıların büyük kısmı airbump ile kaplı.

    Ben bu tür özel malzemelerin çelik sac kaportadan daha maliyetli olduğunu düşünüyorum.

    Ayırca plastik aksam, çelik sac aksam gibi güzel ve düzgün gözükmüyor. Montajlaması ve darbe dayanımı daha narin. tırnaklar vs hemen kırılıp atabiliyor.
  • Bir yangın yada isiya maruz kaldığı durumuda düşün kaportada heryer plastik olsa araç ne hale gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    Bir yangın yada isiya maruz kaldığı durumuda düşün kaportada heryer plastik olsa araç ne hale gelir.

    yanmayan plastikler yapılabiliyor, araç içine konacak ufak bariyerler ile güvenlik meselesi hallolabilir. tırnağı kırılırsa zaten yenisi ucuz olur alır kendin takarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet3976

    Bir yangın yada isiya maruz kaldığı durumuda düşün kaportada heryer plastik olsa araç ne hale gelir.

    yanmayan plastikler yapılabiliyor, araç içine konacak ufak bariyerler ile güvenlik meselesi hallolabilir. tırnağı kırılırsa zaten yenisi ucuz olur alır kendin takarsın.

    Markalar Maliyetten kısmak için binbir takla atıyorlar yakın tarihte böyle bir geliştirme falan yapmazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.