< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Burada ki ceker kelimesi transmission dan gelir yani iletim anlamindadir fakat bu konuda ceker olarak cevrilir. Burada ki ceker kelimesi aslinda gucu ilettigi yerdir yani arkadan ceker demek daha uygun olur fakat kulaga pek hos gelmiyor o konu da haklisiniz :)
|
Önden çekiş çok tercih edilir. Çünkü;
1. Sürüş kolaylığı, 2. Daha az parça ve maliyet, 3. Daha hafif araba, 4. Daha az tüketim. 5. Daha iyi ergonomi. 1. Sürüş kolaylığı: Renault sözü: "Atlar da arabanın arkasına koşulmaz". İlk başlarda çoğu araba arkadan itişliydi ve Renault bu sözü reklam olarak kullanıyordu. Teknik olarak çekmek, itmekten her zaman daha kolaydır. Bunu evde dolap vb itip-çekerken de görebilirsiniz kolayca. Çekilen nesnenin ön ucu yere daha az baskı uygular ve sürtünme (takılma) daha az, kayma daha çok olur. Bu da daha az kuvvet gerektirir. Arabalarda da böyledir. Aynı kütledeki aracı aynı hızda hareket ettirmek için daha az güç (yakıt) gerekecektir. Audi vb birçok marka bu yüzden zamanla önden çekişe dönmüştür. Ayrıca yönlendirme konusunda avantajlıdır. Bunu bir kibrit kutusuna 4 daire iğneleyip deneyebilirsiniz. Öndekileri dönüşe göre acı verin. Dönen araba gibi yani. İterseniz yol tutuşunda önemli olan (spin atma) arkadan kayma olayının fazla olduğunu görürsünüz. Arka taraf itme nedeni ile düz gitmeye çalışırken ön taraf tekerin baktığı yöne kayar ve arkadan kayma oluşur. Önden çekerseniz bu çok daha az olur. Zira güç öne uygulandığından arka tekerler pasiftir. Ön nereye giderse onu takip etme eğilimindedir. Bu da arkadan kaymayı çok azaltır. Sadece ani dönüş varsa savrulma olabilir. (Ki arkadan itişte de bu olabilir zaten) Kısaca önden çekişte araba daha düzgün bir doğrultuda hareket eder. Ön tekeri izleyerek istikametini daha iyi korur. Özetle araca hakim olmak ve düzgün sürmek daha kolaydır. Bunun istisnası güçlü torka-güce sahip spor tipi arabalardır. Yavaş ivmelenme ile kullanarak devasa gücü ön tekerle de sorunsuz kullanabilirsiniz. Ancak ani hızlanma-hızlı kalkış vb istenen spor kullanımda bu durum zaaf yaratır. Zira bu tür harekete geçişte araç atalet nedeni ile arkaya yığılır ve ön tekerlerin yere basma gücü yani yol tutuşu epey zayıflar. Bu da güçlü motorla bol patinaj demektir ki istenen bir durum değildir. Bu yüzden spor veya ağır kütleli araçlar atalet-arkaya yığılmadan kurtulmak için genelde arkadan itiş kullanır. Zaten süper spor otomobillerin çoğunun motoru da arkada veya arka-orta kısımdadır. Bunlar önden çekişli olsaydı atalet-yığılma nedeni ile ön tekerler yere çok zayıf temas eder, hızla fırlama yerine bol bol patinaj-lastik yakmaya yarardı. Arkadan itişte motorun (ağırlığın) da arkada olmasının katkısıyla da arka tekerler atalet-yığılma arttıkça yere daha sağlam basar ve daha seri hızlanabilirsiniz. Normal araçlarda bunun benzeri yokuş yukarı kalkışta olur. Eğim nedeni ile araç arkaya yığıldığından ön tekerler yere daha zayıf basar. Eğer ani gaz verirseniz patinaja düşersiniz. El freni ve hafif gazla kalkmak daha iyi yol olur. Bunun dışında önden çekiş her zaman daha kolay olur. 2. Daha az parça ve maliyet: Arkadan itiş için ilave parçalar gerekir. Şaft mili, eklemler, akslar vb vb. Bu da aracın toplam maliyetini yükseltir. Önden çekişlerde ise daha küçük akslar ve vitese bitişik diff ile daha az parça ile bu iş kotarılabilir. 3. Daha hafif araba: Daha az ve dana küçük-hafif parçalar ile araç ağırlığı azaltılabilir veya tasarruf edilen ağırlık ile arabanın başka yerleri güçlendirilebilir. 4. Daha az tüketim: Daha az güç aktarım parçası olması sürtünmeden oluşan güç kayıplarını azaltır, yani daha verimlidir. Ayrıca şaft milinde kullanılan istavroz dişli eklemleri devir süresince lineer değildir. Devir açısının artıp azalmasına neden olurlar. Bu da aktarılan güçte bir titremeye-dalgalanmaya neden olur. Bunu önleyen üniversal eklemlerin ise sürtünme ve ağırlıkları çok daha fazladır ve daha fazla güç kaybına neden olur. Daha hafif araçlar ise aynı harekete ulaşmak için daha az güce ihtiyaç duyarlar. Bu nedenle (2-3 maddeler) önden itişli araçlarda sürtünme ve güç dalgalanması ve de hafiflik nedeniyle kaybedilen güç daha azdır. Bu da daha az yakıt tüketilerek aynı hareketi yapabilmeyi sağlar. 5. Daha iyi ergonomi: Arkadan itiş için aracın içini boydan boya bölen bir şaft tüneli boşluğuna ihtiyaç vardır. Taban alanını oldukça daraltır. Özellikle arka ortada oturan yolcu için bu durum eziyet haline gelebilir. Yani doğan görünümlü şahinde arka koltukta ortada iken dizlerinizi çekmek veya yanlarınızdakilerin alanına uzatmak zorunda kalabilirsiniz. Yine difransiyel nedeni ile aşağı yukarı oynayabileceği kadar boşluğa ihtiyaç duyulur. Bu da bagaj tabanının daha yüksekte yapılmasını zorunlu kılar. bagaj ortasında tümsek istemezsiniz her halde. Yani arka kısım aynı boyutta olsa bile diff nedeni ile çok daha küçük bir bagaj hacminiz olur. Sanırım bunu da istemezsiniz. Eskiden yedek lastiği bagaj tabanına gömmek yerine nereye koyduğunuzu bir düşünün. Kısaca spor kullanmaya ihtiyaç yoksa önden çekişli araç her bakımdan daha mantıklı ve daha makuldür. |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 21 Ekim 2014; 19:23:33 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |