Şimdi Ara

Neden arkadan itişli araç yok pek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
6.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genelde spor ve lüks araçlarda oluyor.. günümüzde diğer halk tipi araçlarda neden koyulmuyor? Sırf arka zemin daralıyor diye mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Önden çekiş çok tercih edilir. Çünkü;
    1. Sürüş kolaylığı,
    2. Daha az parça ve maliyet,
    3. Daha hafif araba,
    4. Daha az tüketim.
    5. Daha iyi ergonomi.


    1. Sürüş kolaylığı:
    Renault sözü: "Atlar da arabanın arkasına koşulmaz". İlk başlarda çoğu araba arkadan itişliydi ve Renault bu sözü reklam olarak kullanıyordu.

    Teknik olarak çekmek, itmekten her zaman daha kolaydır. Bunu evde dolap vb itip-çekerken de görebilirsiniz kolayca. Çekilen nesnenin ön ucu yere daha az baskı uygular ve sürtünme (takılma) daha az, kayma daha çok olur. Bu da daha az kuvvet gerektirir. Arabalarda da böyledir. Aynı kütledeki aracı aynı hızda hareket ettirmek için daha az güç (yakıt) gerekecektir. Audi vb birçok marka bu yüzden zamanla önden çekişe dönmüştür.

    Ayrıca yönlendirme konusunda avantajlıdır. Bunu bir kibrit kutusuna 4 daire iğneleyip deneyebilirsiniz. Öndekileri dönüşe göre acı verin. Dönen araba gibi yani. İterseniz yol tutuşunda önemli olan (spin atma) arkadan kayma olayının fazla olduğunu görürsünüz. Arka taraf itme nedeni ile düz gitmeye çalışırken ön taraf tekerin baktığı yöne kayar ve arkadan kayma oluşur.

    Önden çekerseniz bu çok daha az olur. Zira güç öne uygulandığından arka tekerler pasiftir. Ön nereye giderse onu takip etme eğilimindedir. Bu da arkadan kaymayı çok azaltır. Sadece ani dönüş varsa savrulma olabilir. (Ki arkadan itişte de bu olabilir zaten) Kısaca önden çekişte araba daha düzgün bir doğrultuda hareket eder. Ön tekeri izleyerek istikametini daha iyi korur. Özetle araca hakim olmak ve düzgün sürmek daha kolaydır.

    Bunun istisnası güçlü torka-güce sahip spor tipi arabalardır. Yavaş ivmelenme ile kullanarak devasa gücü ön tekerle de sorunsuz kullanabilirsiniz. Ancak ani hızlanma-hızlı kalkış vb istenen spor kullanımda bu durum zaaf yaratır. Zira bu tür harekete geçişte araç atalet nedeni ile arkaya yığılır ve ön tekerlerin yere basma gücü yani yol tutuşu epey zayıflar. Bu da güçlü motorla bol patinaj demektir ki istenen bir durum değildir.

    Bu yüzden spor veya ağır kütleli araçlar atalet-arkaya yığılmadan kurtulmak için genelde arkadan itiş kullanır. Zaten süper spor otomobillerin çoğunun motoru da arkada veya arka-orta kısımdadır. Bunlar önden çekişli olsaydı atalet-yığılma nedeni ile ön tekerler yere çok zayıf temas eder, hızla fırlama yerine bol bol patinaj-lastik yakmaya yarardı. Arkadan itişte motorun (ağırlığın) da arkada olmasının katkısıyla da arka tekerler atalet-yığılma arttıkça yere daha sağlam basar ve daha seri hızlanabilirsiniz.

    Normal araçlarda bunun benzeri yokuş yukarı kalkışta olur. Eğim nedeni ile araç arkaya yığıldığından ön tekerler yere daha zayıf basar. Eğer ani gaz verirseniz patinaja düşersiniz. El freni ve hafif gazla kalkmak daha iyi yol olur. Bunun dışında önden çekiş her zaman daha kolay olur.


    2. Daha az parça ve maliyet:
    Arkadan itiş için ilave parçalar gerekir. Şaft mili, eklemler, akslar vb vb. Bu da aracın toplam maliyetini yükseltir. Önden çekişlerde ise daha küçük akslar ve vitese bitişik diff ile daha az parça ile bu iş kotarılabilir.


    3. Daha hafif araba:
    Daha az ve dana küçük-hafif parçalar ile araç ağırlığı azaltılabilir veya tasarruf edilen ağırlık ile arabanın başka yerleri güçlendirilebilir.


    4. Daha az tüketim:
    Daha az güç aktarım parçası olması sürtünmeden oluşan güç kayıplarını azaltır, yani daha verimlidir. Ayrıca şaft milinde kullanılan istavroz dişli eklemleri devir süresince lineer değildir. Devir açısının artıp azalmasına neden olurlar. Bu da aktarılan güçte bir titremeye-dalgalanmaya neden olur. Bunu önleyen üniversal eklemlerin ise sürtünme ve ağırlıkları çok daha fazladır ve daha fazla güç kaybına neden olur.

    Daha hafif araçlar ise aynı harekete ulaşmak için daha az güce ihtiyaç duyarlar.

    Bu nedenle (2-3 maddeler) önden itişli araçlarda sürtünme ve güç dalgalanması ve de hafiflik nedeniyle kaybedilen güç daha azdır. Bu da daha az yakıt tüketilerek aynı hareketi yapabilmeyi sağlar.


    5. Daha iyi ergonomi:
    Arkadan itiş için aracın içini boydan boya bölen bir şaft tüneli boşluğuna ihtiyaç vardır. Taban alanını oldukça daraltır. Özellikle arka ortada oturan yolcu için bu durum eziyet haline gelebilir. Yani doğan görünümlü şahinde arka koltukta ortada iken dizlerinizi çekmek veya yanlarınızdakilerin alanına uzatmak zorunda kalabilirsiniz.

    Yine difransiyel nedeni ile aşağı yukarı oynayabileceği kadar boşluğa ihtiyaç duyulur. Bu da bagaj tabanının daha yüksekte yapılmasını zorunlu kılar. bagaj ortasında tümsek istemezsiniz her halde. Yani arka kısım aynı boyutta olsa bile diff nedeni ile çok daha küçük bir bagaj hacminiz olur. Sanırım bunu da istemezsiniz. Eskiden yedek lastiği bagaj tabanına gömmek yerine nereye koyduğunuzu bir düşünün.


    Kısaca spor kullanmaya ihtiyaç yoksa önden çekişli araç her bakımdan daha mantıklı ve daha makuldür.
  • Maliyeti yüksek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTIVE

    Maliyeti yüksek

    Kuş serisine bile koyulan şey mi maliyetli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artan yakıt tüketimi ve maliyet.

    Kısaca hem yaparken maliyeti var.Hem de tüketici aracı kullanırken arkadan itiş olduğu için aktarma organlarında verimlilik kaybı

    oluyor.

    Örnek:

    Mesela önden çekiş benzinli 1.6 60 km hızda 8 litre benzin tüketiyorsa.

    Arkadan itişli benzinli 1.6 60 km hızda 9 litre yakıyor gibi.

    Yakıt farkı sadece örnek verdim ama reelde ne kadar olur bilmiyorum.


    Yani hem üretim de fazladan aktarma organı ürettiğiniz için maliyet hem de kullanırken aktarmadaki güç kaybı yüzünden

    maliyet.

    Ha aracın motoru arkadadır o zaman çok etkisi olmaz.
  • Arkadan itişin çok yakmasına neden olan şey nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Arkadan itişin çok yakmasına neden olan şey nedir?

    Şaft ve bunun uzunlugu arttikca tuketim artar performans azalir. Lakin bmw bunu çozdu galiba. Hem performansli hemde az yakan dizel motor mevcut. Demek ki onden cekis olsa yakmayacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü her şartta iyi sürüş vermiyor. Bkz:karlı hava.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA


    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Arkadan itişin çok yakmasına neden olan şey nedir?

    Şaft ve bunun uzunlugu arttikca tuketim artar performans azalir. Lakin bmw bunu çozdu galiba. Hem performansli hemde az yakan dizel motor mevcut. Demek ki onden cekis olsa yakmayacak

    320ddeki 380nm tork ön lastikleri fazla patinaja bırakır lastikler erken biter
  • Fazla yakması ve karlı havalarda sıkıntılı olması...
  • Önden çekiş daha iyi audide her arabasında önden çekişi kullanıyor
  • Kış lastiği çare olmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan çeker araba normal ir arabaya göre sürüş konforu daha fazla ve hakimiyeti daha kolaydır tabi kullanmayı bilirsen. Ama bilmezsen o iş kötü. Bir de aktarmadan dolayı kayıpların oluşması ve maliyetinin daha fazla olması nedeniyle daha az kullanılmakta. Ayrıca Arkadan çeker araçların manevra kabiliyeti önden çekerlerden oldukça fazladır. Ticari araçlara bakarak örneğin bir transitin dönebileceği yerde otomobil daha genişten dönmesi gerekebilir ve bunu kaç defa gördüm.
  • Arkadan itiş zevk arabasidir. Onun tadi başkadir. Ama standart sürücüler hep daha az riskli olan önden çekişi tercih ettiklerin için arkadan itiş az bulunur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Arkadan çeker araba normal ir arabaya göre sürüş konforu daha fazla ve hakimiyeti daha kolaydır tabi kullanmayı bilirsen. Ama bilmezsen o iş kötü. Bir de aktarmadan dolayı kayıpların oluşması ve maliyetinin daha fazla olması nedeniyle daha az kullanılmakta. Ayrıca Arkadan çeker araçların manevra kabiliyeti önden çekerlerden oldukça fazladır. Ticari araçlara bakarak örneğin bir transitin dönebileceği yerde otomobil daha genişten dönmesi gerekebilir ve bunu kaç defa gördüm.

    arkadan çekiş olmaz hocam itiş olur, çekiş olursa geri gidersiniz
  • Kışın yokuş çıkarken falan önden çekiş daha iyi oluyor sanırım tüketim anlamında da daha başarılı motorlar önde olduğu için. BMW aktarma işini başarsa da her firmanın ARGEsi ve teknolojisi BMW kadar değil. Bi video vardı geçen sene Camaro çıkamıyodu İstanbul'da yokuşu lastikten de kaynaklı olabilir tabi ki bilemiyorum
  • Yine itiş çekiş kavgası başlayacak anlaşılan.
    Arkadan Tahrikli diyerek konuyu kapatıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • En azından opsiyonel olmalı.mesela mazda 6 çıkardın bir kısmını arkadan itişli üret.4*4 seçenek olarak koyuluyorsa arkadan itişde konulsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Artan yakıt tüketimi ve maliyet.

    Kısaca hem yaparken maliyeti var.Hem de tüketici aracı kullanırken arkadan itiş olduğu için aktarma organlarında verimlilik kaybı

    oluyor.

    Örnek:

    Mesela önden çekiş benzinli 1.6 60 km hızda 8 litre benzin tüketiyorsa.

    Arkadan itişli benzinli 1.6 60 km hızda 9 litre yakıyor gibi.

    Yakıt farkı sadece örnek verdim ama reelde ne kadar olur bilmiyorum.


    Yani hem üretim de fazladan aktarma organı ürettiğiniz için maliyet hem de kullanırken aktarmadaki güç kaybı yüzünden

    maliyet.

    Ha aracın motoru arkadadır o zaman çok etkisi olmaz.



    Peki nasil oluyor da oluyor , bmw hem performans hem tüketim olarak tüm önden çekişlere nanik yapiyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 21 Ekim 2014; 19:23:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parapen

    Önden çekiş daha iyi audide her arabasında önden çekişi kullanıyor

    Bmw, Mercedes, jaguar gibi markalar ders almalı Audi den.
    Forumun yeni troll ü senmisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34


    quote:

    Orijinalden alıntı: parapen

    Önden çekiş daha iyi audide her arabasında önden çekişi kullanıyor

    Bmw, Mercedes, jaguar gibi markalar ders almalı Audi den.
    Forumun yeni troll ü senmisin

    Bi sus ya asıl trolluk yapan sensin. Bana karışarak.Görüyorumki bmw mercedes kullanmadım. Kullansaydın eğer o arkadan itişin yağmurda karda çamurda ne haltlar ettiğini görürdün ha eğer apaçilik yapma niyetindeysen yanlama gibi yada drift yapıcam dersen al abisi.Ha demiyorum kötüdür ama şöyle zor hava koşullarında arkadan kullanan bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.