Şimdi Ara

Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomobillerin yakıt tüketimi ve aerodinamik yapısı hakkındaki yazdığım makalem.

     Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 16 Ekim 2014; 22:38:02 >



    _____________________________




  • Nedense ilk mesajda gözükmedi.
     Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında
    _____________________________




  • Up! Forumda bilgi bilgi deniyordu bende araştırmalarım ışığında çok iyi olmayan Türkçe'mle bir yazı kaleme aldım.
    _____________________________
  • Araştırmanız için öncelikle teşekkür ederim sevgili kardeşim. Aerodinamik sürtünmenin Dünya genelinde devasa rakamlara ulaşacağını düşünmemiştim. Bunun yanında, bu kısım sanırım daha çok otomobil firmalarının elinde yani biz önümüze ne gelirse onu alıyoruz, satıyoruz.

    Aklıma gelmişken sorayım dedim: Bu yazınızı hazırlarken, en az sürtünme direncinin olduğu şekil ile ilgili bir şeylere rastladınız mı? Şu sebepten soruyorum: Ben, sürtünmenin en az olduğu varlığın "yağmur damlası" olduğunu biliyorum, araçlar acaba bu şekilde tasarlanamaz mı diye merak ediyorum.
    _____________________________
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Hocam o konu da haklısınız.Aslında şu var yağmur damlaları aslında en fazla sürtünmeye yani areodinamik oranı çok yüksektir.

    Onun da bize yararı şudur.Yağmur damlacıkları yağarken ne kadar hızlı yağarsa yağsın aerodinamik yapısı gereği fazla hızlanamaz

    ve mümkün mertebe sebze,meyvelere ve evlere araçlara zarar vermez.

    Ters olarak adlandıracağım ama yağmur damlasının düzü tersi olur mu? Bilmem.

    Ters yağmur damlası en az sürtünme sahiptir.

    Buna en güzel örnekte zamanında Renault'nun tasarladığı konsept model Renault Vesta 2 dir.

    [simage]http://images.caradisiac.com/logos-ref/modele/modele--renault-vesta-2/S7-modele--renault-vesta-2.jpg
    [/simage]

    Dikkat ederseniz araçta hiçbir keskin hat bulunmamaktadır.

    Bir diğer örnekte uçaklardır.Uçaklar en iyi aerodinamik yapıya sahip ulaşım araçlarıdır denebilir.

    Uçaklarda sürtünme çok düşüktür çünkü keskin hatlar yerine yuvarlatılmış hatalara sahiplerdir.

    Renault Vesta 2'de yuvarlatılmış hatları var hiçbir keskin çizgi yok tasarımında.Aynı şekilde jant kapakları ve kapı kollarına da

    dikkat edebilirsiniz rüzgar almasın diye nasıl yapılmış.

    Zamanın en iyi aerodinamik yapıya sahip aracı seçilmişti değeri de 0.19 Cd dir.
    _____________________________




  • Sevgili kardeşim, inan hiç böyle düşünmemiştim. Yani ben de madem yağmur damlasının aerodinamik sürtünmesi daha az, neden araçların ön kısımları daha şişkin, arka kısımları daha alçak ve dar tasarlanmıyor diyordum kendimce. Bu tasarımın hızı düşüreceği aklıma gelmemişti, teşekkür ederim, sayende yeni bir şey öğrendim.

    Peki, tasarımsal kaygılar var ya da ben öyle olduğunu düşünüyorum. Peki sizin paylaştığınız en iyi sürtünme katsayısına sahip araçlar sıralamasında süper spor araçlarda giriyor mu ya da F1 araçları. Onlar da durum nasıl?

    Gerçi konumuz elbette aerodinamik yapı ve yakıt tasarrufu arasındaki ilişki, ama merak ettim.
    _____________________________
  • Yazi cok akici, aciklayici ve bilgi dolu olmus, tebrik ederim.

    Su damlasi hakkinda bende dusuk surtunme kuvvetine maruz kaliyor diye biliyordum hatta modellemelerde bunun ornek alindigi aklimda kalmis yaniliyor olabilirim tabi ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    F30 3.20i ed Luxury Line
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aerodinamik özelliği en iyi olan yani Cd değeri en düşük olan araç rüzgar sesini de en az alan araç mıdır? Bence böyle olmama ihtimali de var. Bilgisi olan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2004 AUDI A3 1.6 AMBITION S-TRONIC (SATILDI) 2013 HONDA CIVIC 1.6 ELEGANCE ECO (Satıldı)
    2014 Alfa Romeo Giulietta. Distinctive 1.4 170 hp TCT. Lüks spor paket+cam tavan+f1 şanzıman. Alfa Kırmızısı. (Satıldı)
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    ''Gerçi konumuz elbette aerodinamik yapı ve yakıt tasarrufu arasındaki ilişki, ama merak ettim.'' dediğiniz gibi aerodinamik yapı

    konumuz o nedenle aslında Formula 1 araçları çok önemli bir yere sahip.

    Bakın aslında Formula 1 araçlarına ön ve arka kanatları göz önünde bulundurmadan bakarsak onlarda yağmur damlası gibi:

    https://store.donanimhaber.com/00/4a/04/004a044e84faa485c07199334aa06f75.png

    Ama bu araçlarda aerodinamik yapının bir önemi daha var.Ön ve arka kanatlar bu kanatlar otomobilin yere daha sağlam basmasını

    yani daha iyi bir yol tutuşu için kullanılır.Amaç yüksek hızlarda savrulmayı azaltmaktır.

    Kanatlar ve kuvvet ilişkisi de şöyle açıklanabilir:

    Otomobil kanatları uçak kanatları gibidir ama ters yerleştirmişlerdir.Uçak kanatlarının üst yüzeyleri alt yüzeylerine göre daha

    bombelidir.Üst yüzde hava daha büyük bir hızda hareket eder ve daha düşük basınç uygular.Böylece kanat yükselir.

    Yani kaldırma olayı gerçekleşir.Otomobil kanatları ise dediğim gibi uçak kanatlarının tersine çalışır yani otomobili kaldırmak

    yerine yere bastırırlar.
     Otomobillerin Yakıt Tüketimi Hakkında
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Up! Forumda bilgi bilgi deniyordu bende araştırmalarım ışığında çok iyi olmayan Türkçe'mle bir yazı kaleme aldım.

    hocam yarın okuyacagım güzele benziyor
    _____________________________
    vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attım. vitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı
  • mkemalyigit M kullanıcısına yanıt
    Cd değeri sürtünmeyi tanımlar yani Cd değeri düşük olan araç en düşük sürtünmeye sahiptir.

    Ama rüzgar sesi ile sürtünmenin bir alakası yoktur.Neden derseniz çünkü rüzgar sesinde aracın izolasyonunun önemlidir bunun yanı

    sıra aerodinamik yapı da çok önemli olan aynalar genelde rüzgar sesinine neden olabilir.

    Yani rüzgar sesi öncelikle izolasyon ve sonra ayna ve lastik gibi şeylere bağlıdır.

    Yani siz Cd değeri en yükske olan yani en fazla sürtünme kuvvetine mahruz kalan araca çok iyi bir izolasyon yaptıktan sonra hiçbir

    şey duymazsınız.Yani rüzgar sesi ve aerodinamik yapının bir alakası yoktur.

    Ha ama derseniz aynı izolasyon malzemelerine sahip ama farklı aerodinamik yapıdaki araçlardan hangisi daha fazla rüzgar sesi

    alır diye soruyorsanız bu konuda bilgim yok.
    _____________________________




  • Aerodinamik yapi hakkinda ornek teskil etmesi icin telrar yazmak istedim:

    Hangi aracti tam emin olmamakla birlikte
    -subaru brz veya toyota gt86
    -yada porsche nin bir serisinde

    Arkanin difuzor kisminda yani tampon civarlarinda diyebiliriz hava kanallari var ve arabanin kafadan aldigi ruzgar bu bolmeden cikarak hem arkanin yere daha iyi oturmasini hemde ruzgar direncini azaltiyor. Ilk duydugumda " ulan resmen muhendislik budur " demistim. Model suan aklima tam gelmiyor bilen varsa paylassin yada aklima gelirse duzeltecegim/yada onaylayacagim yukarida verdigim ornekleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    F30 3.20i ed Luxury Line
  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Sağ olun.
    _____________________________
  • Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim sevgili kardeşim.

    Verdiğiniz örnekteki araç (Renault) hakkında düşünüyordum da, dikkatimi çeken en önemli nokta, aracın jant kapaklarının dahi neredeyse hiç bir boşluğa sahip olmaması. Sanırım tasarımda ergonomik kaygılar da günümüz araçlarının tasarımını etkileyen faktörlerden birisi. Aracı daha gösterişli yaparken, aynı zamanda da aerodinamik olarak daha az sürtünme katsayısına ulaştırmak ayrı bir mühendislik istiyor.

    Mühendislik demişken... Araç tasarımında izlenen yol nasıldır peki sevgili kardeşim? Yani önce tasarım stüdyosunda bir ön tasarım ortaya çıkarılıp ardından bu (varsa) aerodinamik mühendislik tarafından incelenerek tasarımdaki eksiklikler not mu alınıyor, yoksa aerodinamik araca son halini mi veriyor? Ve tüm bun işler yapılırken, montaj mühendisleri de işin içersine süreçte mi katılıyor, yoksa sonradan mı montaj şeması oluşturuluyor?

    Çok mu soru soruyorum sevgili dostum? Eğer öyleyse kusuruma bakma lütfen, çocukluğumdan beri otomobiller hep ilgimi çekti. Zaman geçti ancak merakım geçmedi, hele araç sahibi olduktan sonra bu forum benim için bulunmaz bir nimet oluverdiler. Sizin bilginizden istifade etmeye çalışıyorum, yazdıklarınızı okumak hoşuma gitti, tekrar teşekkür etmek isterim.
    _____________________________




  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Bu konu da bilgim yok ama aerodinamik için sonradan değiştirme bence saçma olur.

    Aerodinamik uzmanı mühendisler ve tasarımcılar tahminim bir arada çalışıyordur.
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.