Şimdi Ara

yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
2
Favori
6.751
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiyeye getirmiyor Renault Renault.bize layık görmemişler.tabi turkiye 2. Sinif ulke normal yani.ama teneke symbol kapi kollari soyulan sagem bobinleri fabrikasyon arizali meganlari ncaptan bile 5 yildiz alamayan araclari itelemeye devam.

    Reno kendini duzeltiyor falan diyordum ama tırt hala tırt.



    Fransa fiyati 34.200 euro olarak açiklanmiş mayista gelecekmiş sanirim.en dolusu 46 bin euro 4x4 1.6 dizel 160 hp edc (otomatik )olan.


    http://m.renault.fr/home/gamme/vehicules-particuliers/nouvel-espace.html






     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.





    http://otomobilgunlugu.com/2014/10/04/renault-espace/


    Renault kendi evinde büyük vuruşu gerçekleştiriyor: 30 yıl önce MPV sınıfının yaratıcısı olarak ortaya çıkan Espace, Crossover’ a evriliyor ve aile otomobili-arazi aracı kırması bir hal alıyor. 2014 Paris Otomobil Fuarı’ nda ürün gamının yeni amiral gemisini sergileyen Renault, Avrupa ülkelerinde çok satan modelini radikal bir kararla farklı bir forma sokuyor. Bunu keyfinden değil, müşterilerin beklentisinden yapıyor. İddiası, kolay kullanım, esneklik gibi özelliklerini bozmadan, Espace’ a daha güçlü bir varlık, daha çok sürüş zevki ve yola hakimiyet kazandırmak. 4,85 metre uzunluk, 1,87 metre genişlik, 1,68 metre yükseklik değerine sahip olan yeni Espace, 5 ve 7 kişilik versiyonlarında da aynı görünüyor. 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı’ nda sergilenen Initiale Paris konseptinin üretim modeli olan yeni araç, Renault’ nun tasarım stratejisi çiçeğinin “Wisdom”- yani akıl yaprağını temsil ediyor. Aracın ürün gamının olgun yüzü oluşu da bundan kaynaklanıyor. Yüksek bel çizgisi, belirgin omuzları ile boyutlara çekinmeden vurgu yapılıyor. Yeni Renault tasarım anlayışının uygulandığı burun tasarımı, standart full-LED aydınlatmalar ile ışıldıyor. Alışılan MPV görüntüsünden oldukça uzaklaşan Espace, karışık yorumlara maruz kalıyor. Crossover ve SUV patlamasında popüler bir aile otomobilini bozmak ne kadar doğru bilinmez, Espace yeni haliyle çok daha dinamik görünüyor orası kesin. Yan camların arkaya doğru ilerledikçe yukarı yükselmesi ile uçak kuyruğuna benzer bir bölge oluşuyor. Espace’ ın tasarımında uçaklara pek çok gönderme yapılmış. Aracın geliştirilme sürecinde de havacılık endüstrisindeki aerodinami, ağırlık azaltma, kalite, dayanıklılık gibi ilkelerden yararlanılmış. 0,30 Cd rüzgar direnci ile bu büyük cüsse rüzgara meydan okuyor. Arka kısımdaki büyük stop lambaları sırttaki kemikler gibi belirgin. CMF modüler mimarisinde yükselen araç, eskisinden %13, yani 250 kg daha hafif. 3 ayda 3 yıllık teste tabi tutulan Espace, eski nesillerindeki gibi yıllarca kullanılabilecek. Aracın 2,8 m2 Lumiere panoramik ön camı iç mekanı aydınlatmaya destek oluyor, ayrıca ilerleyen zamanlarda panoramik tavan sunulacağı da söyleniyor. EDC şanzımanlı modellerde uçan, süzülen bir orta konsol tasarımı kullanılıyor. Shift by Wire teknolojisi ile mekanik aksamdan ayrılan vites kolu elektronik komutlar veriyor, bu sayede vites kolunun şekli ile oynanabilmiş ve zarif bir görüntü oluşturulmuş. Uçak kontrollerini andıran vites kolunun gerisinde çok az sayıda düğme bulunuyor, bunlardan tekerlek tipi olan kontrol MultiSense sisteminin kontrolünü sağlıyor. Eco, Comfort, Neutral, Sport ve Perso modlarına sahip olan sistem, 4Control şasi, direksiyon, motor, şanzıman, motor sesi ve aydınlatmayı sürüş moduna göre ayarlıyor.



    Orta konsoldan devam: Sade konsoldaki çoğu kontrol dikey 8,7 inçlik multimedya ekranına taşınmış. R-Link 2 sistemini çalıştıran ekran, akıllı telefonlardaki parmak hareketleri ile yönetiliyor, sürüş ayarlarına, 3D TomTom Live navigasyona, uygulamalara ve e-postalara erişim sağlıyor. Sürücü önündeki dijital gösterge panelinde hangi bilginin nasıl görüntüleneceği seçilebiliyor ve renkler değiştirilebiliyor. Renk demişken, aydınlatmaya değinelim. Sürüş modlarına göre yeşil, mavi, sarı, kırmızı ve mor renkler aydınlatma olarak kullanılıyor. Orta konsolun altından çıkan hafif ışık, gösterge paneli ve multimedya ekranı da bu renklere girerek bütünlük sağlıyor ve sürücünün havaya girmesini sağlıyor. Sürücü önünde renkli Head-Up display de yer alıyor. Koltuklar yolcuları kavrıyor, geniş baş desteklerine sahipler. Arka yolcu sırasında 3 bağımsız koltuk bulunuyor ve bu sayede her yolcu için özel alan oluşturuluyor. Diz mesafesi 308 mm’ ye kadar çıkabiliyor. 3. sıra koltuklar katlanabiliyor, yerlerinden çıkarıldıklarında düz zemin oluşturuyorlar. Bagaj 5 koltuklu kullanımda 660 litre hacme sahip, bagajdaki koltuklar sökülünce 2040 m3 hacme ulaşılıyor. Sürücü, R-Link ekranı sayesinde yerinden kalkmadan koltukları katlayabiliyor, tek bir dokunuşla. Life, Zen, Intense ve Initiale Paris donanımlarında sunulacak olan Espace’ ın iç mekan renkleri donanıma göre değişiyor. Zen’ den itibaren Bose ses sistemi sunulmakta. Pratik kullanım özellikleri arasında Captur’ daki çekmece torpido gözü de bulunuyor. Ön koltuklar arasında 7,4 litre depolama gözü, direksiyon solunda ve vites yanında ufak gözler, kapılarda çöp kutuları ve şişe tutucular yer alıyor. 3 adet 1.6 litrelik motor seçeneği sunulacak Espace için. Energy TCe 200 EDC benzinli tek seçenek, Energy dCi 160 EDC ve Energy dCi 130 da iki dizel alternatif. Standart Stop&Start sistemi verimlilik adına önemli. 4Control Şasi, 4 tekerleğin de döndürülmesini sağlıyor ve aracın virajlardaki zevki artıyor, manevralar kolaylaşıyor ve sınıfın en düşük dönme çaplarından birine sahip oluyor. Güvenlik donanımlarında büyük bir farklılık yok, “yeni standartlar” sunuluyor. Adaptif Cruise Control, acil frenleme, şerit takip asistanı, kör nokta uyarısı, trafik işareti okuma, geri görüş kamerası, otomatik park freni ve yokuş kalkış desteği bunlar arasında. Espace, yatay, dikey ve çapraz (yeni!) park alanlarına otomatik girebiliyor. Renault ailesinin zirvesindeki modele yakışır özellikler bunlar. Espace, donanımlı görünüyor, SUV’ lerle bir kavgası olmayan MPV müşterisini kendine çekebilecek durumda.

    Renault Espace Ön 2Tasarım detaylı incelenmeye başlandığında, ön kısmın kendinden emin ifadesinin araç hakkında ilk izlenimlerinizi oluşturmada büyük etkisi olduğu anlaşılıyor. Surat, Espace’ a “ağır ağabey” kimliği kazandırıyor. Renault logosunu sarmalayan siyah alan, logonun altında daha geniş bir alana sahip. Siyah alan yanlara ilerledikçe yükseliyor, inceliyor ve kol formunda farlara birleşiyor. Siyah zemindeki krom çizgiler de farlar içinde devam ederek C şekli oluşturuyor. Renault logosundan başlayan düz üst kenar, farların da üstünde devam ederek keskin bir bakış yaratıyor. Büyük Renault logosundan çıkan ve yanlara ilerleyen kollar marka kimliğini gizlice vurguluyor. Logonun altındaki siyah zemine eşlik eden krom şerit de değerli bir görüntü oluşturuyor. Yanlara ilerledikçe kanat çırpan, alçalıp yükselen alt kenar aracın burnuna akışkan bir görüntü kazandırıyor. Kaputta burnun ortasına, logoya uzayan dalgalar görülüyor. Kaputtaki bu hafif inip çıkmalar ile hareketlilik sağlanıyor. Tamponda siyah hava girişinin iki yanında bulunan sis farları yaprak formlu krom çerçevelerle sarılıyor. Farların yukarıya uzamasının aksine aşağıya uzayan çerçeve burunda denge yaratıyor. Yukarıyı işaret eden detaylara eşit miktarda aşağıyı gösteren detay konulmuş. Bu sayede gözler aracın her bölgesine ayrı ayrı odaklanabiliyor, tek bir ilgi merkezi oluşması engelleniyor. Tamponun en altından geçen siyah plastikler de arazi araçlarına gönderme yapıyor. Uzun, ve eğimli ön cam gözlerle izlendikçe aracın uzunluğu fark ediliyor. Espace’ ın düzgün eğimli tavanı ön cama pürüzsüzce birleşiyor.

    Renault Espace ArkaYan tasarıma yan camlar damga vuruyor. Yan cephenin çoğunluğunu örten camlar, tavan çizgisini izleyen üst kenarları, ve arka kapıdan sonra “S” harfi çizerek ayağa kalkan alt kenarları ile çok şık görünüyorlar. Her yanı saran krom çerçeve uçlara doğru kalınlaşarak şekli vurguluyor. Arka cepheyle birleşen uçtaki kalın uç höse gidiyor. Stop farları ile krom çerçeve arasında kalan alandaki uçak kuyruğu, fark ettirmeden uçak çağrışımı yapıyor, Espace’ ın yüksek oturma pozisyonu ve kontrollerinin şekilleri anlam kazanıyor. Kapılar çok geniş, 3. sıraya geçiş bu sayede kolaylaşıyor. Siyah renkli yan aynalar da göze çok görünmemeye çalışıyor. Yan cam altında kalan alana sadelik hakim. Pürüzsüz, aşağıya inerken hafifçe derinleşen gövde kaplamaları aracın saf güzelliğini ortaya çıkarıyor. Kapıların en altındaki parlak şerit, öndeki krom çizgiler gibi değerli görünümü destekliyor. Tekerlekler 17-20 inç arasında jantlara sahip. Bu kadar büyük görünmeleri göz oyunu değil yani. En alttan düz biçimde devam eden siyah plastik kaplama, tekerlekleri sarmıyor ve Espace’ ı basit bir SUV’ ye benzemekten kurtarıyor. Yan camların arkaya doğru hafifçe aşağı eğimlenmesi, stop farlarına işaret ediyor. Uçak kuyruğunun altına uzayan lambalar, kırmızı şeritli aydınlatmalar ile farklı görünüyor. Arka camla görsel olarak birleşen lambalar, yan cam altından geçen belirsiz omuz çizgisini başlatıyor. Bagaj kapağı düz bir yapıya sahip. Marka logosu ve model adı ortalanmış biçimde yazıyor, ardından en altta krom şeritle beraber plaka geliyor. Tamponda siyah plastik kaplama yükseliyor, ve gümüş renkli bir yüzey girinti ve çıkıntılar ile SUV özelliklerinden birini yaşatıyor. Bagaj kapağı, tamponun altına ayak uzatmanız ile otomatik açılıyor.

    Renault Espace İçUçak uçak dedik ya, iç mekan da First Class herhalde. Koyu renkler parlak metaller ile destekleniyor ve lüks bir görüntü yaratılıyor. Direksiyon bu görüntüye rağmen biraz basit kalıyor, büyük sıkıntı olmasa gerek. Arkasındaki dijital gösterge, orta konsoldaki ekranla aynı renkte, bu sayede iç mekan genelindeki renk uyumu sağlanıyor ve sürücünün sürüş modunun farkına varması sağlanıyor. Ön cama doğru Head-Up Display ‘in camı görülüyor. Orta konsol lake siyah kaplaması ve krom çerçevesi ile çok şık, üzerindeki kontroller de bunu destekleyecek biçimde. Vites kolunun asitmetrik formu ilgi çekmeyi başarıyor, uçak gazına benzemesi sürücüyü havaya sokmaya yeterli olsa gerek. Ön göğüs boyunca ve kapı panellerinde ilerleyen parlak şeritler yolcuları sarmalıyor. Yan aynalar, aracın boyutları gereği oldukça büyük. Kapı panellerinde geniş kol dayama yüzeyleri bulunuyor. Depolama alanları zarifçe tasarıma dahil edilmiş ve kaba görüntü engellenmiş. Espace’ in iç mekanı oldukça ferah ve rahat. Huzurlu aydınlatma, koltukların şekli ve geniş cam yüzeyler ile alışılan MPV tasarımının yeni haline dönüşebilir mi? Kim bilir, göreceğiz. Peki, yeni Renault Espace ne zaman Türkiye’ye gelecek? Eski Espace ülkemiz için biraz anlamsız kaçıyordu, ancak bu nesil SUV meraklısına, daha doğrusu büyük Crossover meraklısına da hitap ediyor. Bu sebeple ithal edilmesi mümkün görünüyor. 100.000 TL seviyesinde bir değere sahip.




    Uretim videosu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi INTRUDERTR -- 10 Şubat 2015; 0:25:44 >







  • çok iri. satmaz bu.
  • +9 Türkiye'de tutulan araba itemleri;
    Sedan olacak
    Ucuz yedek parçası olacak
    İkinci eli iyi olacak
    Marka algısı yüksek olacak
    Az yakacak

    Not: Araçta bu itemlerden hiçbiri yok ayda bin satış yapsın bu forumu terk ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yusuf434382 -- 5 Ekim 2014; 3:19:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf434382

    +9 Türkiye'de tutulan araba itemleri;
    Sedan olacak
    Ucuz yedek parçası olacak
    İkinci eli iyi olacak
    Marka algısı yüksek olacak
    Az yakacak

    Not: Araçta bu itemlerden hiçbiri yok ayda bin satış yapsın bu forumu terk ederim.
    100.000 tl ye gelecek vergi şu bu
  • Okadar yazıya resim koymamışsın oldumu hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf434382

    +9 Türkiye'de tutulan araba itemleri;
    Sedan olacak
    Ucuz yedek parçası olacak
    İkinci eli iyi olacak
    Marka algısı yüksek olacak
    Az yakacak

    Not: Araçta bu itemlerden hiçbiri yok ayda bin satış yapsın bu forumu terk ederim.

    nissanin qq dan önce tutulan arabasimi vardi.almerami primerami satiş rekorlari kirdi.kismen pickup i iyiydi.

    Doğru zamanda doğru araci uretmek önemli .

    Ben bu aracin absurd bi rakam olmazsa bir zamanlar sorento ve captivanin ulaştiği başariyi yakalayacağini duşunüyorum.

    Bakin nissan yeni x trail diye yeni qq +2yi kakalamaya çalişiyor hic bi gerçek xtrail muşterisi gidip onu almicak.qq dan 2 koltuk fazla başka bi numarasi yok. Daha sessizmiş ama daha ağir ayrica daha hantal vs.




  • Pejomsu bi araç olmuş. Pejo da böyle aykırı araçlar çıkarmayı seviyor.
  • Detaya kimse dikkat etmememiş dci 160 hp EDC ile geliyor aynı zamanda Tce 200 hp de var motorlar şekil
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    1.6 TCE 200hp de 2000cc vergisine giriyor o nedenle bizde almayı düşünenler :

    160 hp EDC güzel ama bana Renault Edc için 120.000,manuel 1.6 130 hp içinde 110.000TL en az ister gibi geliyor.

    Hatta 1.6 dci edc 'nin 130'a kadar yolu var bence.
  • Özellikle konsol tasarımı harika olmuş ..renonun o sıkıcı konsolundan kurtulmuş bu araç,yeni tasarım anlayışı renoyu olumlu etkileyecek gibi.Espace baya ses getirecek darısı megane 4 ve laguna 4 ün başına
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Detaya kimse dikkat etmememiş dci 160 hp EDC ile geliyor aynı zamanda Tce 200 hp de var motorlar şekil

    Fiyatı da abartı olmazsa bence araba aramayın artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    1.6 TCE 200hp de 2000cc vergisine giriyor o nedenle bizde almayı düşünenler :

    160 hp EDC güzel ama bana Renault Edc için 120.000,manuel 1.6 130 hp içinde 110.000TL en az ister gibi geliyor.

    Hatta 1.6 dci edc 'nin 130'a kadar yolu var bence.

    O zaman gider mis gibi 9 ileri otomatik 4x4 crv alırım hemde 6 yıl garantili

    Veysel abi bence uygun fiyattan girmez Renault fluance a 90 istemiş firma hemde pazarlık ettiğimiz fiyatı

    Son olarak bayramınız mübarek olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Detaya kimse dikkat etmememiş dci 160 hp EDC ile geliyor aynı zamanda Tce 200 hp de var motorlar şekil

    Fiyatı da abartı olmazsa bence araba aramayın artık

    Alıntıları Göster
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savior Fenix

     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.
     yeni espace detaylar geldi .TURKIYEYE GELMIYOR.

    Alıntıları Göster
    Avrupada tutacagi kesin ama bizde tutacagini sanmiyorum. Ben olsam bunun yerine Transporter, Carevella vs alirim diyen cok olacaktir ki bende oyle derdim.




  • 7 kişilik 1.6 DCi EDC makul (120 bin altı) fiyatla gelsin güzel bir alternatif olur .
  • Editörün Seçimi Yeni Renault Espace’ın dünya lansmanı Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi Turkeycarblog
    05.10.2014 YORUMLAR
    Bundan otuz yıl önce Renault Espace, otomobil dünyasında devrim yaratarak taşları yerinden oynattı. Bugün ise yeni Espace, evrim geçirerek son derece zarif bir crossover’a dönüştü. Espace, bir aile otomobilinin çevik kullanım ve modülerlik özelliklerine üst düzey stil ve sürüş zevki katıyor. Üstelik bunu yaparken otomobil sahiplerinin değişen taleplerine ve beklentilerine de yanıt veriyor. Yeni Espace crossover, bünyesinde barındırdığı yenilikler ve uyandırdığı hisler sayesinde Renault tasarım Rönesans’ının vücut bulmuş hali olarak tanımlanıyor.



    “Yeni Espace, Frankfurt’ta sergilenen konsept otomobilin stiline sadık kaldı. Konsept otomobil Renault tasarım stratejisi çiçeğinin açık fikirlilik ve zevk ile ifade edilen ‘Bilgelik’ yaprağını temsil ediyordu. Yeni Renault Espace sadece orantılarıyla değil aynı zamanda teknolojik özellikleri ve yolcularına sunduğu duygusal deneyim ile de son derece cömert bir crossover. Yeni Espace, çıktıkları her yolculuğun her saniyesinin tadına varmaları için yolcularına ve sürücüsüne adeta davette bulunuyor.” Laurens van den Acker, Başkan Yardımcısı, Renault Kurumsal Tasarım.

    Renault, Espace’a büyük bir crossover görünümü kazandırdı
    Alışılagelmiş MPV formundan ayrılıp bir crossove’ın dinamik hatlarını sergilemeye başlayan yeni Renault Espace, eşsiz bir deneyim sunmaya hazırlanıyor. Yeni Espace 4.85 metrelik uzunluğu (hem beş hem de yedi koltuklu versiyonda) ve 1.87 metrelik genişliği ile son derece cömert ebatlara sahip. Otomobil, 1.68 metrelik yüksekliği (şimdiki nesil Espace’dan 63 mm daha alçak) ve yüksek bel hizası ile akıcı bir görünüm sunuyor. Söz konusu etki, aracın uzun dingil mesafesi (2.88 metre, mevcut Grand Espace’dan 16mm daha uzun) ile vurgulanıyor; bu mesafe aynı zamanda araca daha geniş bir iç mekan kazandırıyor. Yeni Espace’ın aerodinamik verimliliği, düşük sürtünme değerleri ile de teyit edilmiş durumda: aracın sürtünme katsayısı (Cd) 0.30 ve sürtünme alanı (CdA) 0.845 metrekare.

    Renault’nun yeni crossover’ı hiçbir alanda aşırıya kaçmadan statü sağlayan özelliğe sahip ve aşağıdaki unsurların bir birleşimini temsil ediyor:

    – Dinamizm: Ön kısım tasarımı ve dikkat çekici hatları,

    – Karakter: Geniş çapa sahip jantları (17 ila 20inç arası) ve göze çarpan lastik boşluğu,

    – İç mekan: Dört parçalı panoramik “lumière” ön camı ve son derece aydınlık kabini.

    Yeni Renault Espace’ın ön yüzü, gururla yükselen Renault logosu ve markanın diğer modellerinde de göze çarpan belirleyici özellikleriyle son derece iddialı. Yeni Espace crossover’ın gündüz sürüş ışıkları da sıra dışı bir imza özelliği taşıyor. Her iki farın ortasında asimetrik ‘C’ şekli oluşturacak biçimde tasarlanan bu imza yeni Espace’a güçlü bir ‘yüksek teknoloji’ hissinin yanı sıra simgesel bir aydınlatma kimliği kazandırıyor. Bu özellik, markanın gelecek modellerinde de kullanılacak.

    Full LED teknolojisi modelin tüm versiyonlarında standart ekipman olarak sunuluyor. Far üniteleri kısa ve uzun huzme fonksiyonlarını yerine getiren iki adet Pure Vision LED modülüyle donatıldı. Full LED teknolojisi “Pure Vizion” yeni Espace’da hem kompakt hem de verimli farlar kullanılmasını mümkün kıldı. Hassas ve yoğun ışık, güneş ışığına yakın bir aydınlık sağlıyor: halojenden %20 daha güçlü ve gece görüş konforunu iyileştiriyor.

    Yeni Renault Espace’a yandan bakıldığında fark edilen kaslı yapı dikkat çekici lastik yuvaları ile vurgulanıyor. Standart 19 inç ve hatta opsiyonel olarak 20 inçe kadar jantlar kullanılabiliyor.

    Krom yan cam çerçevesi sayesinde yandan bakıldığında bir kuş tüyünün zarif şekli göze çarpıyor. Otomobilin arka çamurluk direği ise uçak kanadını andıran bir siluete sahip. Ön camın tabanından geriye doğru uzanan kapı aynalarının entegre edilmesi de Renault Espace mirasının karakteristik bir özelliği.

    Gökyüzünden aracın içine ışık akmasını sağlamak amacıyla yeni Espace’da standart olarak 2.8 metrekare alana sahip panoramik “lumière-ışık” ön cam bulunuyor. Bu ön cam, ön koltuklara kadar uzanan standart sabit cam tavan da içeriyor. Panoramik tavan ise opsiyonel olarak kısa süre sonra sunuluyor olacak.

    Arka kısımda ise yeni Espace son derece cömert ebatlara sahip arka stop lambalarına sahip. Arka farların keskin hatları ve fırça darbesini andıran deseni Renault’nun yeni crossover’ına arka bölümde de iddialı ve çarpıcı bir aydınlatma vurgusu sağlıyor.

    Tavan çizgisi de yeni Espace’ın akıcı yan görüntüsüne katkı sağlıyor ve biraz daha yüksek olan yerden yüksekliği (16cm, şimdiki nesil Espace’dan 4cm daha fazla) dengeliyor. 2.88 metrelik (mevcut Grand Espace’dan 16mm daha uzun) cömert dingil mesafesi de dinamizm hissi uyandırıyor; bu mesafe aynı zamanda araca daha geniş bir iç mekân kazandırıyor.

    Yeni Espace, gövde yapısını en iyi ortaya çıkaran sofistike dokuz renkten oluşan bir renk yelpazesiyle sunuluyor.

    Yüksek teknolojili bir kabin
    EDC vites kutusu ile donatılmış versiyonların yenilikçi iç mekanındaki ana unsur, yeni Renault Espace’ın tasarımı ile pürüzsüz bir şekilde uyumlu olan havada asılı duran konsol. Bilinçli olarak yalın bir biçimde tasarlanan konsol, gerekli tüm kumandaların el atında olmasını sağlıyor: çok fonksiyonlu döner kumanda, Multi-Sense® sisteminin kısa yol tuşları, düğme destekli el freni ve seyir kumandası / hız sınırlayıcı düğmesi. Konsol kılavuz ışıklarla ön plana çıkıyor. Kabindeki ileri teknoloji hissi, dekoratif dört döşeme seçeneği ve standart R-Link 2® multimedya sisteminin dikey konumlandırılmış 8,7 inçlik büyük ekranı ile daha da vurgulanıyor.

    EDC vites kutusunu kumanda eden vites kolu, elektronik ‘shift by wire’ vites değişikliği sağlıyor ve kompakt boyutu havada asılı duran konsol için alan yaratıyor. Bu kolun fütüristik tasarımı uçak endüstrisinden esintiler taşıyor ve sahip olduğu asimetrik form orijinal bir görünüm kazandırıyor. Kolun orijinal ergonomisi ise R-Link 2® sistemini kullanırken bilek desteği işlevi görüyor.

    Sürücünün hemen önünde ise alışılagelmiş sayaçların yerine yüksek çözünürlüklü TFT ekranın kullanıldığı tamamen dijital, konfigüre edilebilir bir gösterge tablosu yer alıyor. Bu sistem sayesinde sürücü, istediği verileri istediği şekilde görüntüleyebiliyor. Sürücünün görüş hattı (gözlerden ileriye doğru uzanan iki metrelik odak uzaklığı) dahilinde renkli baş üstü göstergesi anlık hızı, navigasyon bilgilerini, aşırı hız uyarılarını ve çeşitli sürüş yardımcılarını görüntü halinde yansıtıyor.

    Kabinin kişiselleştirilebilir ortam aydınlatması yeni Renault Espace’ın iç mekanındaki huzur hissine aktif katkı sağlıyor. Söz konusu aydınlatma seçili bulunan sürüş moduna göre yeşile, maviye, kırmızıya veya mor renge dönüşüyor. Direkt ışıklı kılavuzlar orta konsolu çevreleyerek ileri teknoloji hissini vurguluyor. Ayrıca, konsolun altındaki dolaylı aydınlatma sayesinde hafiflik hissi ön plana çıkarılıyor ve alt kısımdaki boş alana dikkat çekiliyor. B ve C sütunlarının tepesindeki entegre ışık kaynakları ise yeni Espace’ın hacmine vurgu yapıyor. Göstergelerin ve R-Link® ekranının Multi-Sense® sistemi tarafından idare edilen baskın rengi ile ortam aydınlatması için seçilen renk ile aynı oluyor. Böylece günün saatine ya da sürücünün ruh haline uygun olarak enerji verici ya da dinlendirici bir atmosfer yaratılabiliyor.

    Kabin alanı
    Kabin içerisindeki alanın uzunluğu iç mekânın yarattığı etki üzerinde öneli rol oynuyor. Söz konusu alandan tüm yolcular istifade ediyor; özellikle de bu sınıftaki en iyi diz mesafesine sahip ikinci sıra yolcuları (beş koltuk da yerindeyken 308 mm’ye kadar).
    Yeni Espace bir dizi ince düşünülmüş saklama çözümleri de sunuyor. Ön yolcu koltuğunun önünde Renault Captur ile büyük başarı yakalayan Renault Easy Life çekmece yer alıyor. Renault Easy Life sayesinde alışılagelmiş torpido gözü son derece cazip, pratik ve sürücü için bile kolay erişilebilir 12 litrelik bir çekmeceye dönüştürüldü. Çekmece dokunmatik kilit açma sistemi ile açılıyor. İki ön koltuğun arasındaki kol dayamanın altında ise 7.4 litrelik saklama alanı mevcut. Bunun dışında, 0.3 litrelik bir başka saklama gözü de direksiyonunun solunda bulunuyor. Vites kolunun sağında 0.5-litrelik kapaklı bir saklama gözü düşünüldü. Bunun içerisinde USB portu, mini jak soketi ve SD kart girişi ve kayar kapağın arkasında çıkarılabilir bir bardak tutucu var. Konsolun altında ise iki adet bardak tutuculu bir litrelik açık saklama gözü yer alıyor. Konsolun arka alt kısmındaki çekmece 2.5 litreye kadar taşıyabilir ve özellikle ikinci sıradaki koltukta oturanlar için çok elverişli. Ayrıca içi kumaşla kaplamış olan kapı gözleri de var: öndekiler 2 x 2.5 litre arkadakiler ise 2 x 0.85 litre hacme sahip.

    Yeni Espace, bir crossover için oldukça yüksek olan 660dm3 (beş koltuklu versiyonda bagaj örtüsüne kadar) bagaj hacmi sunuyor.

    Yeni Espace aynı zamanda çepeçevre eller serbest giriş imkânı da sunuyor. Elektrikli bagaj kapağının zekice açılıp kapanması arka tamponun altına ayak uzatılması ile mümkün oluyor. Pratik bir hareketle de bagaj kapağının açılacağı maksimum açı ayarlanabiliyor; bu kapalı otopark veya garaj gibi dar mekânlarda kullanımını kolaylaştırıyor.

    Konforlu
    Ultra-konforlu ön koltuklar ergonomisi ile ön plana çıkıyor. Koltuklardaki daha geniş kafalıklar ise konfor hissini artırıyor. Koltuk arkalığının üst kısmı ise kişinin vücut yapısına göre uyum sağlıyor. Initiale Paris versiyonunda ayar imkanı (sekiz tanesi elektrikli ayar) hem sürücüye hem de yolcuya en ideal oturma pozisyonunu bulma fırsatını veriyor. Koltuk yüksekliği, koltuk arkalığının açısı ve bel desteği koltuk yanlarındaki üç tuşla veya the R-Link 2® ekranı üzerinden elektronik olarak ayarlanabiliyor. Altı farklı koltuk ayarı da hafızaya kaydedilebiliyor. İleri/geri koltuk hareketi 24 cm olup, koltuk minderinin uzunluğu altı santimetreye kadar ayarlanabiliyor.

    Arkada ise ikinci sıra yolcuları için birbirinin aynısı olan üç bireysel koltuk yer alıyor. Üçüncü koltuk sırasında ise ilave iki yolcu taşınabiliyor. Arka koltukların hepsi katlanabiliyor ve tamamen düz bir yükleme alanı oluşturabilmek amacıyla hepsi çıkartılabiliyor. Böylece bagaj kapasitesi 2.040 metreküpe arttırılabiliyor.

    Yeni Renault Espace üç tip ambiyans ve farklı ekipman düzeyleri ile kombine edilebilecek iç döşeme seçeneği sunuyor.

    Örneğin Fransa’da dört farklı ekipman düzeyi ile birlikte üç farklı ambiyans sunuluyor olacak:

    Life ekipman düzeyi: Kahverengi ön panel, deri kaplı direksiyon simidi, koyu kahverengi kumaş döşeme.

    Zen ekipman düzeyi: Gri veya Kahverengi ön panel. deri kaplı direksiyon simidi. Havada asılı duran konsol için kişiselleştirilmiş dekor. Koyu kahverengi döşeme.

    Intense ekipman düzeyi: Zen ile aynı; ancak koyu kahverengi deri döşeme mevcut.

    Initiale Paris ekipman düzeyi: Gri veya kahverengi üst dikiş, Gri / koyu kahverengi veya koyu kahverengi deri döşeme ve deri kaplı direksiyon simidi, kapı paneli kaplamaları ve kolluklar.

    Tek Dokunuşla Katlanan Koltuklar
    Renault, Espace’ın temel özelliklerine sadık kalarak bu yeni crossover’da modüler iç mekan anlayışına yeni bir yaklaşım sergiliyor. Örneğin, her iki arka koltuk sırasındaki tekli koltuklar zeminde tamamen kayboluyor. Burada da her şey sürücünün kontrolü altında: yeni Renault Espace’ın tek-dokunuş modülerliği sayesinde koltuklar ister tek tek isterse de hepsi birlikte katlanabiliyor. Üstelik kafalığın pozisyonu ne olursa olsun, tek bir tuşa basarak.

    Tüm koltukların peş peşe devrilen domino taşları gibi aynı anda katlanması bir mekanizma yardımıyla gerçekleşiyor. Elektronik kilit açıldıktan sonra koltuklar yer çekiminin de yardımıyla tek bir mekanik yay hareketi ile gözden kayboluyor.

    Yeni nesil R-Link®: daha da kapsamlı ve pratik
    Renault’nun yenilikçi tableti daha da ileriye taşınmış bir sürüş deneyimi yaşatmak üzere evrim geçirdi. Yeni Espace ile lanse edilen R-Link 2® otomobilin kalbindeki çeşitli işlevlerin buluşma noktası:

    Araç içi kullanıma yönelik kusursuz ergonomik özellikler: yeni Espace’da, eşsiz ergonomik özellikleriyle benzerlerinden ayrılan R-Link 2® tablet standart olarak sunuluyor. Alışılagelmiş dokunmatik tablet gibi çok kolay kullanım özellikleriyle otomobil kullanımına yönelik olarak detaylı biçimde şekillendirildi.

    Yeni, daha büyük dikey konumlandırılmış kapasitif ekran: R-Link 2®’de 8.7-inç’lik, dikey konumlandırılmış bir ekran bulunuyor. Söz konusu kapasitif ekran iki parmakla zum yapma ve gezinme gibi kolay ve pratik kullanımı mümkün kılıyor. Tableti dikey yerleştirme kararı menülerin kullanımını kolaylaştırıyor ve bilgilerin net bir şekilde görüntülenmesine imkan veriyor. Bilinçli olarak aşağıya yerleştirilen kumandalar kol mesafesinde olup, daha yüksekte yer alan ekran görüş alanı içerisinde kalıyor. En ideal konuma sahip, iyi aydınlatılmış, net grafiklerle donatılmış R-Link 2® ekranı, araç içi kullanımda büyük önem taşıyan okunabilirlik ve güvenlik özelliklerini taşıyor.

    Daha da pratik hale getirilmiş entegre fonksiyonlar: Fiziksel kumandalara ek olarak, R-Link 2® ekranı hem sürücülerin hem de yolcuların zevkine göre bir dizi teknolojileri sezgisel olarak yürütüyor: 4Control şasi, elektronik amortisör kontrolü, sürüş yardımcıları, aydınlatma ve ses ambiyansı ve hatta ön koltukların ayarlanması (masaj ayarı dahil) ile birlikte arka koltukların katlanması.

    R-Link 2®: yeni Espace’ın kumanda merkezi.
    Güçlü navigasyon ve bir dizi makul fiyatlı hizmetler: Renault, Carminat ile araç içi navigasyonda öncü olan ve Carminat TomTom Live sistemi ile navigasyon teknolojisinin geniş çaplı olarak sunulmasına katkı sağladı. Firma şimdi de gerçek zamanlı trafik bilgilerini veren TomTom Traffic özelliğini içeren internete bağlı R-Link 2® ile birlikte 3D TomTom Live sistemini sunuyor.

    Renault’nun R-Link Store®’unda araç içi kullanıma yönelik kapsamlı bir uygulamalar kataloğu bulunuyor. Bu uygulamalara Coyote® alarmları, üç tane Michelin uygulaması (oteller, restoranlar ve seyahat), sosyal ağlara erişim ve e-mail’lerin sesli okunması da dahil.

    Eşsiz bir deneyim için BOSE Surround audio sistemi
    Uzun süredir ortaklıkları devam eden Renault ve BOSE sahip oldukları deneyimi bir araya toplayıp yeni Espace için özel bir audio sistemi tasarladı. Bu ortak çalışma ile ilk kez BOSE Surround Sound bir Renault’da sunuluyor (BOSE Centerpoint® 2 teknolojisi). Söz konusu yüksek performanslı sistem, kısa süre içinde yeni Espace’ın ikinci ekipman düzeyinden itibaren opsiyonel olarak sunulacak ve Initiale Paris versiyonunda standart olarak yer alacak.

    Initiale Paris konsept otomobilinin çizgisini takip eden yeni Espace crossover, Surround Sound ile audio konusunda bambaşka bir düzeye erişti. 12 yüksek performanslı hoparlör canlı performansa yakın bir akustik kaliteyi garanti ediyor. Ses sahası hem panoramik hem de hassas; sesler ise net ve doğal. Enstrümanlar sahnenin belirli noktalarında çalınıyormuşçasına bir his uyandırıyor ve her türlü detayın duyulması mümkün oluyor. Sesler her koşulda tüm yolcular tarafından tam ve dengeli duyulabiliyor.

    BOSE’un stereo sinyalini çok kanallı sinyale dönüştüren kendine özgü Centerpoint® 2 teknolojisi sayesinde sürücü ve yolcular Surround Sound deneyimi yaşayabiliyor. Böylesine yüksek performans elde edebilmek için BOSE aynı zamanda patentli bir dijital sinyal işleme devresi kullanıyor. Böylece en ufak detaylar duyulabiliyor ve konser salonuna benzer bir kalite elde edilebiliyor.

    Tek bakışta Renault Espace’daki BOSE Surround sistemi:
    – Surround Sound: araçtaki tüm yolcuların ve sürücünün tam ve dengeli bir sesle sarmalanmalarını sağlayan sistem.

    – Bir subwoofer da dahil olmak üzere 12 yüksek performanslı hoparlör canlı performansa yakın bir akustik kaliteyi garanti ediyor.

    – Yüksek verime sahip BOSE Energy Efficient Series® amplifikatör normal lineer amplifikatörden daha az enerji harcayarak tüm sistemi kontrol ediyor.

    – Centerpoint® 2 Teknolojisi: BOSE’un kendine has algoritması stereo sinyalini çok-kanallı sinyale dönüştürerek Surround sound elde edilmesini sağlıyor.

    – BOSE dijital sinyal işlemcisi: kişiye özel eşitleme imkânı sayesinde otomobilin akustik özelliklerini bünyesinde barındırıyor ve seçilen parçaların en ufak detayları bile duyulabiliyor.

    Multi-Sense®: teknolojik bir devrim
    Renault’nun Multi-Sense® sistemi yeni Espace’da bulunan teknolojileri kontrol ve koordine ediyor. Bunlar arasında en dikkat çekenleri 4Control® şasi, elektronik amortisör kontrolü, manevra, motor, EDC vites kutusu, göstergeler, motor sesi ve ortam aydınlatması.

    Renault, yeni Espace ile sürüş zevkinde yepyeni bir boyut yaşatıyor. Bu, her zaman daha fazla heyecan yaşatan ve duyguları seçme özgürlüğünü sürücüye bırakan bir deneyim. Her an ve her hızda hissedilen bu zevk Renault’nun Multi-Sense® adı verilen teknolojisinin bir ürünü. Multi-Sense® sistemi, tıpkı bir orkestra şefi gibi hareket ederek yeni Espace’da yer alan tüm teknik özellikleri sürücünün o anki isteklerine göre ayarlıyor. Sürücü ister sportif isterse de sakin ya da verimli bir atmosfer arzulasın, Renault Espace göz açıp kapayıncaya kadar kendini her duruma göre ayarlayabiliyor. Bu aynı zamanda araç içi ambiyansının aydınlatma ve ses bakımından uyumlu hale getirilmesi için de geçerlidir. Hatta ön koltuklarda farklı tiplerde masaj imkânı bile var.

    Yeni Renault Multi-Sense® sistemi sayesinde yeni Espace 4 ön programlı mod yardımıyla istenen ruh halini ve duyguları oluşturabiliyor: ‘Eko’, ‘Konfor’, ‘Nötr’ ve ‘Spor’ ile birlikte serbestçe ve kolayca konfigüre edilebilir ‘Perso’ modu.

    Her bir ayar aşağıdakiler sayesinde belirli bir sürüş duygusunu yaratıp koordine ediyor:

    – motor tepkisi,
    – EDC şanzımanın vites değiştirme kalibrasyonu,
    – 4Control® şasinin kalibrasyonu,
    – süspansiyon ayarları,
    – ve direksiyonu çevirmek için gereken eforun derecesi.

    Araç içi ambiyans aşağıdakiler adapte edilerek sürücünün isteğine göre uyumlu hale getirilebilir:

    – iç aydınlatma rengi (yeşil, mavi, beyaz, kırmızı, mor),
    – göstergeler tarafından verilen bilgilerin sunum şekli ve rengi,
    – motor sesi,
    – koltuk masajlarının yoğunluğu ve sıklığı,
    – iklim kontrol sistemi ayarları.

    Söz konusu modlar R-Link 2® ekranı veya orta konsoldaki döner düğme yardımıyla kontrol ediliyor. Kısa yol tuşlarına ek olarak pratik ve net bir şeklide sunulan menüler Renault Multi-Sense® sisteminin sunduğu servislere pratik erişim imkanı sağlıyor.

    Söz konusu sistem sayesinde yeni Renault sürücünün isteklerine ve ruh haline göre kendini adapte edebiliyor.

    Multi-Sense® sisteminin kalbindeki 4Control® uzmanlığı
    4Control® şasi sistemi (dört tekerlekle manevra) arka tekerleklerin açısını kontrol eden bir Renault inovasyonudur. Şehir dışı yollarda direksiyon hassasiyeti ve stabilitesi sürüş zevkini en üst düzeye çıkarıyor. Şehir içi yollarda ise 4Control® şasi sistemi düşük hızlarda manevra kabiliyeti konusunda eşsiz bir deneyim sunuyor. Paralel park esnasında veya üç noktalı dönüş yaparken sistemin sıra dışı çevikliği sayesinde sürücü aracın boyutunu tamamen unutacak hale bile gelebiliyor. 4Control® şasi sayesinde yeni Renault Espace sınıfının en düşük dönüş çaplarından birine sahip. Acil durumlarda dört tekerden manevra teknolojisi verdiği pürüzsüz tepkiler ile güven veriyor. Renault, böyle bir sistemi bir crossover’da sunan tek üreticidir.

    Sürüş rahatlığı ve güvenliğinden yararlanılmasını sağlayan bir dizi teknoloji (ADAS)

    Yeni Renault Espace, sürücüye yardımcı olması bakımından pek çok sürüş desteği ve güvenlik fonksiyonu sunuyor.

    Güven verici: adaptif seyir kumandası, aktif acil durum frenlemesi.

    Uyarılar: şerit değiştirme uyarısı, güvenli mesafe uyarısı, trafik levhası tanıma ile birlikte aşırı hız uyarısı, kör nokta uyarısı.

    Yardımcılar: ön, arka ve yan park sensörleri, geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar, baş üstü göstergesi, otomatik el freni, yokuş kalkış desteği, eller serbest giriş ve eller serbest açılan bagaj kapağı.

    Yeni Renault Espace, Easy Park Assist sistemi sayesinde (neredeyse) kendi kendine park ediyor. Sürücüsüne park yeri bulma konusunda yardım olduktan sonra (gerekli alanı sensörleriyle ölçerek) sistem manevra yapmak için direksiyonun kontrolünü ele geçiriyor. Easy Park Assist fonksiyonu paralel, çapraz ve dikine park etmek üzere direksiyonu kontrol edebilmekte. Her durumda gerçekleştirilen manevra esnasında frenleme ve hızlanma kontrolü sürücünün elinde bulunuyor.

    Odak noktası verimlilik
    Yeni Renault Espace sürüşü eğlenceli hale getirmek için tasarlandı. Renault mühendisleri aracın aerodinamik özelliklerini rafine etti ve otomobili dikkat çekici biçimde hafifletti. Ayrıca verimli, en son nesil motorlarla çift kavramalı otomatik EDC vites kutusu kullandılar.

    250kg daha hafif ve %20 daha ekonomik
    Yeni Espace, ağırlık bakımından Espace 4’ün uzun versiyonundan 250 kg daha hafif hale getirildi. Bu yüzde 13’lük azaltma gövde, şasi, güç aktarma organları ve ekipmanlar (koltuklar dâhil) arasında eşit bir şekilde dağıtıldı.

    Yeni bir platform: Yeni Espace crossover ile birlikte Renault, modüler mimari anlamına gelen CMF (Common Module Family/Ortak Modül Ailesi) sistemini ilk kez kullanmış oldu. Bu noktada kapılar ve kaput için alüminyum, ön çamurluklar için Noril plastik ve bagaj kapağı için termoplastik gibi hafif malzemelerin bir araya getirilmesi söz konusu.

    Rafine aerodinamik özellikler: Aracın sürtünme katsayısı (Cd) 0.30 (şimdiki nesil Espace’dan 0.031 daha düşük) ve sürtünme alanı ise (CdA) 0.845 metrekare (0.086 metrekare azaltıldı). Bu sayede özellikle otoyol sürüşlerinde dikkate değer biçimde yakıt tasarrufu sağlanıyor.

    Yeni Espace’da üç tane 1.6-litre turbo şarjlı motor seçeneği mevcut: bir tanesi benzinli iki tanesi de dizel. Söz konusu motorlar aerodinamik ve hafif bir gövdeye sahip bir aracı harekete geçirdikleri için artık daha da verimliler. Yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında hedeflenen ilerleme elde edildi ve şimdiki nesil Espace ile kıyaslandığında yüzde 20* oranında da aşıldı.

    Üstün teknolojilerle donatılmış üç ayrı güç aktarma organı
    Yeni Espace ile birlikte Renault, 2013 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ortaya çıkarılan iki teknolojik ilerlemeyi bir seri üretim araçta kullanmış oluyor.

    – Energy dCi 160 motoru için Twin Turbo teknolojisi: küçük, düşük ataletli turbo düşük devirlerde üstün performans sağlıyor. İkinci turbo ise daha yüksek motor hızlarında devreye giriyor. Yüksek tork, pürüzsüz ve canlı bir sürüş deneyimi için hemen devreye giriyor.

    – Üç motorun ikisi için Shift-by-Wire kontrollü otomatik vites kutusu. Bu çözüm Formula 1’de kullanılıyor ve daha iyi yönetim sayesinde vites değiştirme hassasiyetini ve pürüzsüzlüğünü en üst noktaya taşıyor. Bu vites kutusu aynı zamanda tasarım açısından üç fayda sunuyor: mekanik bağlantının olmaması sayesinde tasarımcılar Yeni Espace’ın uçan konsolu ve uçaklardan esinlenilen vites kolunu araca dahil edebildiler.

    Üç turbo şarjlı motor
    Dizel:
    Twin Turbo teknolojili Energy dCi 160 EDC: 1.6 litre, 160bg ve 380Nm tork 1,750 d/d’den itibaren elde ediliyor.

    Renault’nun yeni büyük crossover’ına ait temel motor serileri verdikleri tepki ve kalkış performansı ile dikkat çekiyor. Bu motorlar aynı zamanda altı ileri vitesli çift kavramalı EDC vites kutusunun hem dinamik hem de kolay kullanılan özelliklerinden istifade ediyor. Energy dCi 160, otomatik EDC vites kutusu ve çeşitli Multi-Sense® sürüş modlarının bir araya getirilmesi sayesinde Yeni Espace tamamen sürüş zevkine ve duygulara adanmış bir otomobil haline geliyor. Son olarak, Energy dCi 160 EDC ünitesi ile Yeni Espace pazarın en iyi yakıt tüketim değerlerinden birine sahip.

    Energy dCi 130: 1.6 litre, 130bg ve 320Nm tork 1,750 d/d’dan itibaren elde ediliyor.

    Bu motor altı vitesli manuel vites kutusu ile eşleştirildi. Söz konusu motor, örneğin filo müşterileri gibi, işletme masraflarının ve konforun kilit unsurlar olduğu müşteriler için tasarlandı.

    Benzinli:
    Energy TCe 200 EDC: 1.6 litre, 200bg (147kW) ve 260Nm tork 2,500 d/d’den itibaren elde ediliyor.

    Yeni Espace benzinli motor tercih eden sürücülere dinamik performansa odaklanmış olan yepyeni bir motor sunuyor. Energy TCe 200 motoru Clio R.S.’te bulunan motorun geliştirilmiş hali. Yeni Espace’ın bu yüksek verimli motoru dinamik ve atak bir sürüş sağlıyor. Yeni, yakın oranlı yedi vitesli çift kavramalı EDC vites kutusuyla eşleştirilen bu motor çevik kalkış yapılmasını temin ediyor. Bir kez daha, Energy TCe 200 engine, otomatik EDC ve Multi-Sense® “Sport” sürüş modunun bir araya getirilmesi sayesinde Yeni Espace sürücüsüne optimum sürüş zevkini tattırıyor.

    Güç: Yeni Espace’ın azaltmış ağırlığı, üstün aerodinamik özellikleri, Renault’nun ebat küçültme teknolojisindeki uzmanlığı sayesinde Yeni Espace’da sürüş zevki ile düşük yakıt tüketimini birleştiren bir dizi 1.6-litrelik motorlar kullanılması mümkün oldu. EDC vites kutusu ve Multi-Sense® sistemi ile donatılmış olan Twin Turbo Energy dCi 1.6 dizel motorun ortaya çıkardığı 160bg güç Yeni Espace gibi bir otomobilden beklenen sürüş zevkini veriyor ve iki litrelik motor benzeri bir performans sergiliyor.

    EDC vites kutusu: Yeni Espace’da en son teknoloji ürünü iki yeni vites kutusu kullanılıyor. Altı veya yedi vitesli EDC (Efficient Dual Clutch) vites kutuları, model için sunulan üç motorun ikisi ile birlikte kullanılıyor. Bu sayede konforu, dinamik performansı ve iyi tepkiyi düşük yakıt tüketimi ile harmanlıyor. Multi-Sense® sistem, seçilen sürüş stilinin bir işlevi olarak EDC vites değişikliklerinin kalibrasyonunu da etkiliyor.

    Tüm versiyonlarda Stop&Start: Yeni Espace’ın tüm motorları, frenleme enerjisini depolayan sistemle birlikte pürüzsüz ve esnek Stop&Start sistemi ile donatıldı.

    F1’den alınan ilham: sofistike turbo şarj teknolojisi 1.6-litrelik Renault Energy F1 motoru ve 1.6-litrelik Renault Energy dCi motoru arasındaki tek paralellik değil. Energy dCi 160 Twin Turbo motoru Renault’nun F1’deki uzmanlığından doğan bir dizi teknolojiyi bünyesinde barındırıyor. Özellikle de soğutma verimliliği ve sürtünmenin azaltılması bakımından:

    – çapraz su akış sistemi sayesinde yanma odası hızlı ve verimli bir şekilde soğutulabiliyor.

    – U-Flex piston contaları son derece esnek ve ‘U’-şekilli profilleri sayesinde ısı ve silindir basıncı altında verimlilik ve sürtünme arasında en iyi sonucu veriyor.

    – sürtünme, süper yüzey cilalaması ile daha da azaltıldı.

    Energy dCi 160 Twin Turbo motor 1.800-bar ile yakıt enjekte ediyor ve iki kademeli turbo şarj işle donatılmış durumda.

    ‘Renault Quality Made’
    Renault, Yeni Espace ile tüm çabasını müşteri açısından görülebilir kalite üzerine odakladı ve bunu elde edebilmek için her şeyini ortaya koydu.

    Tasarım kalitesi:
    Verimlilik: Yeni Espace’da önceki nesline oranla ağırlıktan 250 kg tasarruf sağlamak için verimli bir mimari ve çeşitli ileri teknolojiler, malzemeler (alüminyum, Noryl™, termoplastikler) ve süreçler kullanıldı.

    Dayanıklılık: Yeni Espace sadece üç ay süren ve üç yıllık kullanımı simüle eden test de dahil olmak üzere en zorlu testleri başarıyla geçti. Program dahilinde Yeni Espace 5.5 milyon kilometre yol kat etti ve 520 saat süren zorlu testlere ve 450 saat iklim testlerine maruz bırakıldı. Yeni Renault Espace’ın Tek Dokunuşla Katlanan Koltuklar gibi yeni özellikler ve eller serbest olarak açılan elektrikli bagaj kapağı özel olarak geliştirilen testlere tabi tutuldu.

    Yavaşlama esnasında titreşim olmaması: gövde tasarımına yepyeni bir yaklaşımla sürüş kalitesinde de ilerlemeler sağlandı. Böylece Yeni Espace çok üst düzeyde seyahat konforu sunar hale getirildi.

    Üretim kalitesi:
    Hassas presleme: sıcak preslemede metal levhalar hızla soğutulmadan önce dakikalar boyunca 850C°’ye kadar ısıtılır. Sonuç olarak da levhaların daha ince olmasını sağlayan üstün mekanik kuvvet elde edilir. Sıcak presleme sayesinde Yeni Espace ağırlıktan kaybettiğini kalite olarak geri alıyor.

    Titiz ince ayarlar: Yeni Espace’ın tutku dolu tasarımı, gövde üzerinde hassas ayarlar yapılmasını ve gövde paneli kıvrımlarında daha düşük yarıçaplar elde edilmesini gerektirdi. Douai tesisi bu zorluğun üstesinden geldi ve Yeni Renault Espace stilini eksiksiz yansıtır hale geldi.

    Özenli montaj: her bir araç gövdesi üzerinde en az 5.000 işlem yapılıyor. Bunların öncesinde ve sonrasında 45 kilit bölgede sürekli devam eden kontroller ile Yeni Espace’ın kusursuz geometrisi garanti ediliyor ve iç mekanındaki algılanan kalite eksiksiz elde ediliyor.

    Derinlemesine parlak boya: Yeni Espace derinlik ve pırıltıları bakımından seçilmiş dokuz farklı gövde renginde sunuluyor. Metalik boyalar üzerinde çok dayanıklı lake kaplama uygulandı. Boyanın kalitesi 900 nokta kontrolünü gerektiren prosedürlere tabi tutuldu.

    Kabin kalitesi:
    Dayanıklı, statü yükselten malzemeler: Yeni Espace’ın iç mekânında saten görünümlü krom detaylar kullanıldı. Bu sayede parmak izlerinin çıkması en aza indirildi. Aynı şekilde orta konsol da zor aşınan dekoratif kaplama ile kaplandı.

    Bu arada Yeni Espace’ın Initiale Paris versiyonundaki koltuklar, direksiyon simidi, kolluklar ve kapı paneli detayları deri ile döşendi.

    Dikkatle tasarlanmış sistemler: Kalite üzerine odaklanıldığının bir ispatı da belirli alanlara gösterilen dikkattir. Buna, parlak ve çok renkli grafikleriyle göze çarpan baş üstü göstergesi de dahil.

    Ses sistemi optimum sinyal algılaması için öncü teknolojiye sahip görünmez bir antenden istifade ediyor. BOSE sistemi ise akustik ilerlemeyi gözler önüne seriyor.

    Tam LED Pure Vision teknolojisi sayesinde Yeni Espace’ın lambaları hem kompakt hem de verimli. Hassas ve yoğun ışın, gün ışığına yakın bir ışık yayıyor. Halojen huzmeden yüzde yirmi daha güçlü olan bu ışın gece görüşüne büyük katkı sağlıyor. Uzun ömürlü LED’ler ampullerin periyodik olarak değiştirilmesi gerekliliğini ortadan kaldırıyor.

    Yeni Renault Espace’ı gereken kalite düzeyinde üretebilmek maksadıyla Douai tesisi son üç yılda büyük ve ilerleme kaydeden değişimler geçirdi.

    Yeni ekipmanlar: Tesis, yeni preslere yatırım yaptı ve metal levhaların sıcak preslenmesi işlemini başlattı. Plastikler üç adet 2.250 tonluk presle enjekte edilmekte ve Yeni Espace’ın ön çamurlukları ve bagaj kapağı için yeni bir 3.200 tonluk pres hizmete sokuldu. Boya atölyesinde ise çıplak gözle görülemeyecek boya bozukluklarını gösteren yeni aydınlatmalar kullanılmaya başlandı.

    Yeni Espace için yeni prosedürler: Renault’nun büyük crossover’ında alüminyum gibi yeni malzemelerle ağırlık azaltmaya önem veren yeni bir platform kullanılıyor. Sonuç olarak Douai tesisi yeni süreçler geliştirdi ve mevcut olanlar üzerinde ciddi değişiklikler yaptı. Böylece rötuşçu gibi belirli çalışanların beceri düzeyleri artırıldı. Tesis tam takım hazırlama olarak bilinen sürece geçiş yaptı; burada operatörün önüne o an monte edilmesi gereken parça eksiksiz olarak geliyor. Bu şekilde seçim yapma gerekliliği ortadan kalkıyor zira parça takımı o anki gerekliliğe göre hazırlanıyor. Ayrıca hata yapma riski de ortadan kalkıyor.

    Douai tesisi değişken ağırlıklı döşeme atölyesini de devreye aldı. Böylece pit pozisyonları ortadan kalktı ve üretim hattının yanında daha faza yer açıldı. Sistemde otomobiller arasında büyük parçaların taşınması için küçük el arabaları kullanılıyor. Otomobilin gövdesi yapılacak işe göre yükseltilip alçaltılabiliyor.

    Douai tesisi ilk prototipi lanse ettiğinde üretim hattından rast gele seçilen araçlar üzerinde günlük kalite toplantılarından oluşan bir program uyguladı. Yeni Espace bu nedenle yüksek kalite standartlarını temin etmek üzere en ince ayrıntısına kadar incelendi. Bu tip bir atölye içi toplantısı kısa sürede ‘Savaş Odası’ olarak anılmaya başlandı; buradaki toplantıların ne denli çetin geçtiği hakkında bu bir fikir veriyor.




  • Çok pahalıdır bu.
  • 70 e birakirlarsa manueli alırız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 55smsn

    Çok pahalıdır bu.
    Sadece gurbetçi kardeşlerimizde görüp gıptayla bakarız gibime geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Sadece gurbetçi kardeşlerimizde görüp gıptayla bakarız gibime geliyor...

    Motor 1.6 olduğundan gayet ulaşiliabilir rakam bekliyorum ben .almanyada 30 bin euroysa burdada 40 bin olur en fazla.benzinliyi getirmeyebilirler sadece 1.6 yi geçtiğinden.eskisi gibi 2 bin 3 bin cc değil motorlari.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.