Şimdi Ara

Skoda Octavia 1.6 FSI Nasıldır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
8.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 30bin civarı bütcem var, 2 tane araç beğenebildim Golf 5 ve Skoda Octavia. iki aracında fiyat için bana göre olduğundan 2006-2007 modellerine bakıyorum. Aslında 1.4 İsterdim fakat fiyatları daha yüksek. Golf 5 hakkında az çok bilgi sahibi olduğum için Skodayı danışmak istedim.

    Skoda Octavia 1.6 FSI nasıldır?

    Yakıtı tüple beraber nasıldır, tüpsüz nasıldır?

    Kronik sorunu var mıdır?

    Performans açısından mutlu eder mi?

    Aklıma gelmeyen bir soru olmuşsa veya sizin vermek istediğiniz ek bir bilgi varsa söylerseniz sevinirim.

    Teşekkürler



  • 1999-2004 yılları arası 1996 model Broadway
    2004-2013 yılları arası 2004 model Ford Focus 1.6 GHIA(full) manuel vites benzinli
    2013-2017 yılları arası kendi aracım olmadı ama çalıştığım şirkete ait çeşitli modellerde Renault Kangoo, Fiat Doblo, Opel Combo gibi ticari araçlar kullandım.

    Yaklaşık 2 ay kadar önce de 1.6 FSI motor hakkında yazılan bu kadar olumsuz yoruma rağmen 147bin km de 2007 model tiptronik vites Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance bir aracı İstanbul-Çekmeköy civarındaki çevre yolunda ve o civardaki şehir içi trafiğinde test ettim ve sonrasında aracı satın aldım.

    2 aydır şehir içi (İstanbul) trafiğinde kullanıyorum ve İstanbul-Sivas arası uzun yolda (900km gidiş + 9000km dönüş = 1800km) geçen ay kullandım. Hem uzun yolda hemde şehir içi trafiğinde araçtan gayet memnun kaldım.

    Aracın performansı kötü diyenlerin beklentisi nedir bilemiyorum ama benim bu aracın performansı ile ilgili deneyimlerim şu şekilde oldu;

    - Uzun yolda araç gayet rahat bir şekilde yüksek hızlara çıkabiliyor(160-170km) daha yukarısına çıkmadım zaten gerekte yok.(Otobanlarda artık maximum 120km hız kontrolü var bundan sonra 140-150 bile gereksiz.)

    - Rampalarda performansını oldukça başarılı buldum. Özellikle de S modunda. Rampada bile sollamaya çıkarken araç zorlanmadan ivmelenebiliyor.(2004 Ford Focus ile bu konuda sıkıntı yaşıyordum.)

    - Otobanda 160-170 km hızlarda bile yol tutuşunda bir kayıp hissedemedim, bazılarının dediği gibi yolda gezme, sağa-sola çekme gibi durumlar yok. Bu tür yorumları yapan kişilerinde araçlarının rot ayarının bozuk olmasından veya patlak amörtisörlü araç ile yolculuk etmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

    Uzun yolda olumsuz olarak değerlendirebileceklerim;

    - 120km üzerindeki hızlarda rüzgar sesini fazlaca duyabiliyorsunuz. Bu ses çok fazla rahatsızlık verecek seviyede değil ancak yine de geliyor. Benim aracın 10 yıldır kapı-cam fitillerinin değişmediğinden kaynaklanıyor da olabilir.
    Asfaltın durumuna göre de lastik sesi bazen az bazen de çok gelebiliyor ancak dediğim gibi bu sesler çok rahatsız edecek, kafa şişirecek veya yanınızdakinin konuştuklarını duymanızı engelleyecek düzeyde değil. Bu sınıftaki birçok araçta olduğu kadar diyebilirim.

    - Araç aile aracı olarak tasarlandığı için yumaşak süspansiyon kullanılmış, konfor açısından süspansiyonlar gayet başarılı ancak sert virajlara yüksek hızla girildiğinde bir an yatma hissi verebiliyor sonrasında devreye ESP giriyor ve araç toparlıyor. Ford Focus ta sert süspansiyon kullanıldığı için virajlarda daha başarılıydı. Yani Focus la 120 ile girdiğim viraja Octavia ile 100 ile giriyorum diyebilirim. Bu performans isteyenler için dezavantaj olsada konfor ve rahatlık isteyenler için avantajdır. Siz hangisini istediğinize kendiniz karar verin. Ben tercihimi konfor ve rahatlıktan yana kulanıyorum.

    - Şehir içi kullanımda ise otomatik vitesin rahatlığını fazlaca hissediyorsunuz. Bu zamana kadar hep manuel vites kullanmış ve manuel vites kullanmaktan zevk alan biri olarak bu aracı kullanmaya başladıktan sonra manuel vites gerçekten hamallıkmış diyorum, bundan sonra da araç alırsam yine otomatik vites alırım.

    - Şehir için kullanımda da araç kalkışlarda ve ani hızlanmalarda oldukça iyi diyebilirim. 115 beygirin farkını hissetiriyor.


    Donanım ve Güvenlik konusuna gelecek olursak;

    Elegance paket için konuşuyorum. Araçta hız sabitleme, elgazı, yağmur sensörü, far sensörü, arka park sensörü, soğutmalı torpido, digital klima vb. daha tam bilmediğim birçok özellik mevcut. Benim için en önemlileri ise olmazsa olmazlarım ESP, 10 hava yastığı ve arka koltuklardaki Isofix bağlantıları. Yani bu araçta donanım ve güvenlik üst seviyede diyebilirim. Birde işin şu tarafı var atıyorum X markada da 10 hava yastığı var ama Allah kimsenin başına vermesin bir kaza anında açılır mı açılmaz mı insan güvenemiyor internette bu gibi durumlarla ilgili birçok şey okuyoruz. Okuduklarımızın ne kadarı doğrudur veya yanlıştır bilemiyorum ama bazı markalar 30 hava yastığı koysa da yine de güven vermiyor. Skoda markası ise böyle bir tereddüt bana çok fazla yaşatmıyor.
    Allah herkese kazasız belasız araç kullanmayı nasip etsin.

    Ayrıca aracın içi oldukça geniş ve ferah, arka tarafta oturanlarda gayet rahat ve konforlu bir yolculuk yapabiliyorlar. Bu arabayı aldıktan sonra farkına vardım aslında Polo fiyatına Jetta almışım. Hatta rahatlık ve konfor konusunda yaşıtı Passat larla bile kıyaslanabilir bence.

    Bagaj ve Taşıma kapasitesi denilince ise Octavia nın bagajı gerçekten efsane diyebilirim. Ne kendi sınıfında nede başka sınıf araçlarda kesinlikle böyle bir bagaj yok.
    Eğer bagaj sizin için önemli ise kesinlikle Octavia nın bagajını bir görün derim.
    Şöyle ifade etmeye çalışayım, diğer araçlarda bebek arabasını bagaja koyduğumda valiz için binbir güçlükle yer açmaya çalışıyordum şimdi ise bebek arabasının yanına 3 tane koca valizi rahatlıkla sığdırabiliyorum bagajda boş yer bile kalıyor :)

    Gelelim en önemli konu olan YAKIT konusuna;
    Uzun yolda ortalama 100-140 arası hızlarda aracı kullanarak 1800 km sonrası 100km de 6.8 litre gibi bir rakam elde ettim benzinin 5.10 tl civarı olduğu günlerde km de ortalama 33-34 kuruş gibi bir yakıt maliyeti çıktı uzun yolda.
    Şehir içinde ise yoğun İstanbul trafiğinde 100km de 10-10,5 litre civarı çıktı. Yine 5.10 tl den hesaplayınca km de ortalama 50-55 kuruş civarına denk geliyor.

    Şimdi bu rakamlar kimine göre normal kimine göre çoktur. Ben normal olarak değerlendiriyorum. Daha önce 7 yıl kullandığım Focus ta buna yakın değerlere sahipti ama Focus 90 beygir Octavia ise 115 beygir ayrıca Focus manuel vitesti Octavia ise otomatik vites. Bunları göz önüne alıp değerlendirdiğimde 2007 model Octavia nın 2004 model Focus a göre yakıt açısından daha uygun olduğunu söyleyebilirim.

    LPG konusuna gelince ben LPG li araç kullanmayı sevmediğim için hiç araştırmadım LPG konusunu ama aracı satın aldığım kişi LPG takılabildiğini söylemişti.

    Araca neden LPG taktırmadığımdan da bahsedeyim.
    Ben kendi özel aracım ile senede en fazla 10bin km yol yapan birisiyim. Bunun en az 5 bin km si uzun yolda 5 bin km side şehir içinde diyebilirim. Şimdi basit bir hesapla 1 senelik yakıt masrafımı hesaplayacak olursak;

    Benzin Hesabı
    ----------------------
    Uzun yol: 5000km x 34 kuruş = 1700TL
    Şehir içi: 5000km x 55 kuruş = 2750TL
    Toplam : 4450TL

    Ortalama LPG Hesabı
    ---------------------------
    Uzun yol: 5000km x 25 kuruş = 1250TL
    Şehir içi: 5000km x 35 kuruş = 1750TL
    Toplam : 3000TL

    Aradaki Fark = 4450TL - 3000TL = 1450TL

    Araca taktırılacak kaliteli bir LPG sisteminin maliyeti = 3000TL

    Yani bu durumda benim iki yıl boyunca benzine ödediğim fazladan 1450TL + 1450TL = 2900TL para tüpün maliyetini bile karşılamıyor. İki yıldan sonra yakıttan kar etmeye ancak başlayabiliyorum. Tabiki bu 2 yıl için LPG sisteminin başka hiç bir masraf çıkarmayacağını farzediyorum.

    Açıkçası bana hiç karlı gelmedi.
    Ayrıca LPG li araç ile kapalı otoparka giremeyeceğim, aracımın performansı benzinli araç gibi olmayacak, bagaj hacmim küçülecek, yazın sıcaklarda aracı park etmek için gölge yer arayacağım ve aracın motor ömrü neredeyse yarı yarıya düşecek. Peki bütün bunlar ne için aracı 2 yıl kullandıktan sonra yakıttan tasarruf etmeye başlayacağım için. Kalsın ben istemiyorum.

    LPG kimin için karlıdır?
    Senede en az 30-40 bin km ve daha fazla yol yapanlar için yada LPG sistemine yaptığı masrafı en geç 7-8 ay içerisinde fazlasıyla amorti edip yakıttan kar etmeye başlayacaklar için karlıdır denilebilir. Ben senede 40bin km yapıyor olsaydım da açıkcası Benzinli araç alıp LPG taktırmaktansa direkt Dizel araç alır hiç LPG ile uğraşmazdım. Sonuçta bunlar tercih meselesi herkes kendisi için en iyi olanı kendisi daha iyi bilir.

    Sonuç olarak şunu gayet rahat söyleyebilirim bu araç konforu, rahatlığı, güvenliği, donanımı, bagaj hacmi kısacası her özelliği ile tam bir aile aracı olarak tasarlanmış ve bu konuda da oldukça başarılı olarak değerlendirilebilecek bir araç. Bunun bir üstü olsun diyorsanız bakmanız gereken araçlar Mercedes, BMW, Audi gibi markaların 2007-2008 modelleri 90bin TL nin üzerinde olan araçlardır.
  • Bilgi verebilecek yok mu?
  • fsi ile tüpün uyumu iyi deil düz 1.6 mpi bakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @pulpa

    mpi ile fsi performans farkı var mıdır
  • fsı: felaket felaket felaket
    aynı arabanın başka motor versiyonu olabilir
  • Octavia aile kullanımı için mükemmeldir. FSI motor ile LPG pek iyi olmuyor. Hem yüksek tasarruf sağlamıyor hem de sorunlu oluyormuş. FSI benzinde ise 1.6 MPI motora göre daha az yakar ama performansı çok iyi değil. Tavsiyem 1.6 MPI motorlu bir octavia alın LPG taktırın keyfine bakın.
  • Beyler ben pusuyu attım baştan söyleyeyim, motor sorunlu diyene saldıracağım her zamanki gibi geri vites yapacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 30 Eylül 2014; 10:00:37 >
  • @mtnkrsln lpg uyumu için mi öyle dediniz

    @kocatepe Yani mpi motor fsi motordan hem performans hem de ekonomi açısından daha iyidir diyebilir miyiz oktavia da?
  • Fsi motor cok yakiyir lpg uyumu yok o yuzden tutulmuyor. Mpi alip lpg takacaksiniz yada yeni nesil tsi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    Fsi motor cok yakiyir lpg uyumu yok o yuzden tutulmuyor. Mpi alip lpg takacaksiniz yada yeni nesil tsi

    Performansı hakkında bilgi verebilir misiniz
  • Malvo kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda 1 kere fsi jetta kullanmistim size deger veremem ama.benim icin yeterliydi cokrahat 140 160 bandinda gidebiliyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yıl kullandım FSI. Şehir içinde çok yakar, çok bağırır, buna karşılık performansı da iyi değildir. LPG uyumlu MPi bakın bence de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    3 yıl kullandım FSI. Şehir içinde çok yakar, çok bağırır, buna karşılık performansı da iyi değildir. LPG uyumlu MPi bakın bence de.

    Bu golf fsi motorlar içinde geçerli midir? yani golfün de düz 1.6 motorlarına mı bakmalıyım
  • Merhabalar FSİ motor LPG ye uyumu yoktur.Bu motor Carismadaki GDİ motor ve İX35 Ve Sportage kullanılan 1.6 GDİ motor ile aynı çalışma prensibidir.Ben 1.6 FSİ 2005 model Golfe bindim araba sessizdi bi sorunu yoktu(160 bin Km de) ama FSİ ş.içi kullanıma bağlı 9-11 LT uzun yolda 6-7 LT arası yakar.Normal 1.6(102 BG LPG ye uyumlu model) Motorda Adana trafiğinde arkadaşım 12 13 LT yaktırıyor (2008 Model).

    Ha 1.4 TSİ da gene tam lpg uyumu yok diyorlar onun için Telefex Tübitak ile birlikte BU GDİ FSİ TSİ motorlara tam uyumlu LPG kiti için çalışıyor Aralık-Ocak gibi piyasaya sürmeyi planlıyoruz dedi.(Agustos ayında aradığımda görüştüğüm kişi böyle demişti)

    Eğer yılda fazla km yapılmıyor ise FSİ alınabilir fazla yapılıyorsa 50 krdan aşşağı yaktıramazsınız haberiniz olsun(Eniştem gibi aylık 100 200 km Yapıyorsanız tam sizlik sıkıntı çıkartmaz )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malvo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    3 yıl kullandım FSI. Şehir içinde çok yakar, çok bağırır, buna karşılık performansı da iyi değildir. LPG uyumlu MPi bakın bence de.

    Bu golf fsi motorlar içinde geçerli midir? yani golfün de düz 1.6 motorlarına mı bakmalıyım

    Tabii ki. Aynı motor zaten. Ben de Golf kullanmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malvo

    Arkadaşlar 30bin civarı bütcem var, 2 tane araç beğenebildim Golf 5 ve Skoda Octavia. iki aracında fiyat için bana göre olduğundan 2006-2007 modellerine bakıyorum. Aslında 1.4 İsterdim fakat fiyatları daha yüksek. Golf 5 hakkında az çok bilgi sahibi olduğum için Skodayı danışmak istedim.

    Skoda Octavia 1.6 FSI nasıldır?

    Yakıtı tüple beraber nasıldır, tüpsüz nasıldır?

    Kronik sorunu var mıdır?

    Performans açısından mutlu eder mi?

    Aklıma gelmeyen bir soru olmuşsa veya sizin vermek istediğiniz ek bir bilgi varsa söylerseniz sevinirim.

    Teşekkürler

    Hocam ilk önce alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.

    Octavıa konusuna gelirsek ilk önce 1.6 fsı motor lgp ye uyumsuz diye biliyorum düz 1.6 motorların tüpe uyumlu olduğu söyleyebilirim (akrabamda var), tutulmayan motor olduğunu kullananlarında memlun kaldığı bir motor olduğu söylenemez, genelde tsı almaları hem yakıt,hem teknolojı olarak daha ilerde olduğu söyleniyor.Akrabam sıfır olarak almıştı şuana kadar öyle ağır bir sorun çıkarmadığını ,konforlu ve güvenlikli bir araç olduğunu söyleyebilirim (arada kullanırım),araçdan performans beklemeyin derim ,uzun yolda tam eziyet araçda üç kişi ,bagajda iki bavul olduğu halde yokuşlarda resmen yığılıyor (devirli kullansanız bile)araçı 75.000km şuan .

    Golf 5 hakkında fazla ilgiye sahip değillim .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhangun1992 -- 1 Ekim 2014; 9:13:55 >




  • Fsi motora lpg takiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fsi bulaşma...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2005 FSİ tüplü octavia var bende. BRC tüp. yıllardır tek bir problem çıkmadan kullanıyorum. FSI uyumlu değil diyenler ezbere konuşuyor.gayet ekonomik ve performansı iyi.
  • 1999-2004 yılları arası 1996 model Broadway
    2004-2013 yılları arası 2004 model Ford Focus 1.6 GHIA(full) manuel vites benzinli
    2013-2017 yılları arası kendi aracım olmadı ama çalıştığım şirkete ait çeşitli modellerde Renault Kangoo, Fiat Doblo, Opel Combo gibi ticari araçlar kullandım.

    Yaklaşık 2 ay kadar önce de 1.6 FSI motor hakkında yazılan bu kadar olumsuz yoruma rağmen 147bin km de 2007 model tiptronik vites Skoda Octavia 1.6 FSI Elegance bir aracı İstanbul-Çekmeköy civarındaki çevre yolunda ve o civardaki şehir içi trafiğinde test ettim ve sonrasında aracı satın aldım.

    2 aydır şehir içi (İstanbul) trafiğinde kullanıyorum ve İstanbul-Sivas arası uzun yolda (900km gidiş + 9000km dönüş = 1800km) geçen ay kullandım. Hem uzun yolda hemde şehir içi trafiğinde araçtan gayet memnun kaldım.

    Aracın performansı kötü diyenlerin beklentisi nedir bilemiyorum ama benim bu aracın performansı ile ilgili deneyimlerim şu şekilde oldu;

    - Uzun yolda araç gayet rahat bir şekilde yüksek hızlara çıkabiliyor(160-170km) daha yukarısına çıkmadım zaten gerekte yok.(Otobanlarda artık maximum 120km hız kontrolü var bundan sonra 140-150 bile gereksiz.)

    - Rampalarda performansını oldukça başarılı buldum. Özellikle de S modunda. Rampada bile sollamaya çıkarken araç zorlanmadan ivmelenebiliyor.(2004 Ford Focus ile bu konuda sıkıntı yaşıyordum.)

    - Otobanda 160-170 km hızlarda bile yol tutuşunda bir kayıp hissedemedim, bazılarının dediği gibi yolda gezme, sağa-sola çekme gibi durumlar yok. Bu tür yorumları yapan kişilerinde araçlarının rot ayarının bozuk olmasından veya patlak amörtisörlü araç ile yolculuk etmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum.

    Uzun yolda olumsuz olarak değerlendirebileceklerim;

    - 120km üzerindeki hızlarda rüzgar sesini fazlaca duyabiliyorsunuz. Bu ses çok fazla rahatsızlık verecek seviyede değil ancak yine de geliyor. Benim aracın 10 yıldır kapı-cam fitillerinin değişmediğinden kaynaklanıyor da olabilir.
    Asfaltın durumuna göre de lastik sesi bazen az bazen de çok gelebiliyor ancak dediğim gibi bu sesler çok rahatsız edecek, kafa şişirecek veya yanınızdakinin konuştuklarını duymanızı engelleyecek düzeyde değil. Bu sınıftaki birçok araçta olduğu kadar diyebilirim.

    - Araç aile aracı olarak tasarlandığı için yumaşak süspansiyon kullanılmış, konfor açısından süspansiyonlar gayet başarılı ancak sert virajlara yüksek hızla girildiğinde bir an yatma hissi verebiliyor sonrasında devreye ESP giriyor ve araç toparlıyor. Ford Focus ta sert süspansiyon kullanıldığı için virajlarda daha başarılıydı. Yani Focus la 120 ile girdiğim viraja Octavia ile 100 ile giriyorum diyebilirim. Bu performans isteyenler için dezavantaj olsada konfor ve rahatlık isteyenler için avantajdır. Siz hangisini istediğinize kendiniz karar verin. Ben tercihimi konfor ve rahatlıktan yana kulanıyorum.

    - Şehir içi kullanımda ise otomatik vitesin rahatlığını fazlaca hissediyorsunuz. Bu zamana kadar hep manuel vites kullanmış ve manuel vites kullanmaktan zevk alan biri olarak bu aracı kullanmaya başladıktan sonra manuel vites gerçekten hamallıkmış diyorum, bundan sonra da araç alırsam yine otomatik vites alırım.

    - Şehir için kullanımda da araç kalkışlarda ve ani hızlanmalarda oldukça iyi diyebilirim. 115 beygirin farkını hissetiriyor.


    Donanım ve Güvenlik konusuna gelecek olursak;

    Elegance paket için konuşuyorum. Araçta hız sabitleme, elgazı, yağmur sensörü, far sensörü, arka park sensörü, soğutmalı torpido, digital klima vb. daha tam bilmediğim birçok özellik mevcut. Benim için en önemlileri ise olmazsa olmazlarım ESP, 10 hava yastığı ve arka koltuklardaki Isofix bağlantıları. Yani bu araçta donanım ve güvenlik üst seviyede diyebilirim. Birde işin şu tarafı var atıyorum X markada da 10 hava yastığı var ama Allah kimsenin başına vermesin bir kaza anında açılır mı açılmaz mı insan güvenemiyor internette bu gibi durumlarla ilgili birçok şey okuyoruz. Okuduklarımızın ne kadarı doğrudur veya yanlıştır bilemiyorum ama bazı markalar 30 hava yastığı koysa da yine de güven vermiyor. Skoda markası ise böyle bir tereddüt bana çok fazla yaşatmıyor.
    Allah herkese kazasız belasız araç kullanmayı nasip etsin.

    Ayrıca aracın içi oldukça geniş ve ferah, arka tarafta oturanlarda gayet rahat ve konforlu bir yolculuk yapabiliyorlar. Bu arabayı aldıktan sonra farkına vardım aslında Polo fiyatına Jetta almışım. Hatta rahatlık ve konfor konusunda yaşıtı Passat larla bile kıyaslanabilir bence.

    Bagaj ve Taşıma kapasitesi denilince ise Octavia nın bagajı gerçekten efsane diyebilirim. Ne kendi sınıfında nede başka sınıf araçlarda kesinlikle böyle bir bagaj yok.
    Eğer bagaj sizin için önemli ise kesinlikle Octavia nın bagajını bir görün derim.
    Şöyle ifade etmeye çalışayım, diğer araçlarda bebek arabasını bagaja koyduğumda valiz için binbir güçlükle yer açmaya çalışıyordum şimdi ise bebek arabasının yanına 3 tane koca valizi rahatlıkla sığdırabiliyorum bagajda boş yer bile kalıyor :)

    Gelelim en önemli konu olan YAKIT konusuna;
    Uzun yolda ortalama 100-140 arası hızlarda aracı kullanarak 1800 km sonrası 100km de 6.8 litre gibi bir rakam elde ettim benzinin 5.10 tl civarı olduğu günlerde km de ortalama 33-34 kuruş gibi bir yakıt maliyeti çıktı uzun yolda.
    Şehir içinde ise yoğun İstanbul trafiğinde 100km de 10-10,5 litre civarı çıktı. Yine 5.10 tl den hesaplayınca km de ortalama 50-55 kuruş civarına denk geliyor.

    Şimdi bu rakamlar kimine göre normal kimine göre çoktur. Ben normal olarak değerlendiriyorum. Daha önce 7 yıl kullandığım Focus ta buna yakın değerlere sahipti ama Focus 90 beygir Octavia ise 115 beygir ayrıca Focus manuel vitesti Octavia ise otomatik vites. Bunları göz önüne alıp değerlendirdiğimde 2007 model Octavia nın 2004 model Focus a göre yakıt açısından daha uygun olduğunu söyleyebilirim.

    LPG konusuna gelince ben LPG li araç kullanmayı sevmediğim için hiç araştırmadım LPG konusunu ama aracı satın aldığım kişi LPG takılabildiğini söylemişti.

    Araca neden LPG taktırmadığımdan da bahsedeyim.
    Ben kendi özel aracım ile senede en fazla 10bin km yol yapan birisiyim. Bunun en az 5 bin km si uzun yolda 5 bin km side şehir içinde diyebilirim. Şimdi basit bir hesapla 1 senelik yakıt masrafımı hesaplayacak olursak;

    Benzin Hesabı
    ----------------------
    Uzun yol: 5000km x 34 kuruş = 1700TL
    Şehir içi: 5000km x 55 kuruş = 2750TL
    Toplam : 4450TL

    Ortalama LPG Hesabı
    ---------------------------
    Uzun yol: 5000km x 25 kuruş = 1250TL
    Şehir içi: 5000km x 35 kuruş = 1750TL
    Toplam : 3000TL

    Aradaki Fark = 4450TL - 3000TL = 1450TL

    Araca taktırılacak kaliteli bir LPG sisteminin maliyeti = 3000TL

    Yani bu durumda benim iki yıl boyunca benzine ödediğim fazladan 1450TL + 1450TL = 2900TL para tüpün maliyetini bile karşılamıyor. İki yıldan sonra yakıttan kar etmeye ancak başlayabiliyorum. Tabiki bu 2 yıl için LPG sisteminin başka hiç bir masraf çıkarmayacağını farzediyorum.

    Açıkçası bana hiç karlı gelmedi.
    Ayrıca LPG li araç ile kapalı otoparka giremeyeceğim, aracımın performansı benzinli araç gibi olmayacak, bagaj hacmim küçülecek, yazın sıcaklarda aracı park etmek için gölge yer arayacağım ve aracın motor ömrü neredeyse yarı yarıya düşecek. Peki bütün bunlar ne için aracı 2 yıl kullandıktan sonra yakıttan tasarruf etmeye başlayacağım için. Kalsın ben istemiyorum.

    LPG kimin için karlıdır?
    Senede en az 30-40 bin km ve daha fazla yol yapanlar için yada LPG sistemine yaptığı masrafı en geç 7-8 ay içerisinde fazlasıyla amorti edip yakıttan kar etmeye başlayacaklar için karlıdır denilebilir. Ben senede 40bin km yapıyor olsaydım da açıkcası Benzinli araç alıp LPG taktırmaktansa direkt Dizel araç alır hiç LPG ile uğraşmazdım. Sonuçta bunlar tercih meselesi herkes kendisi için en iyi olanı kendisi daha iyi bilir.

    Sonuç olarak şunu gayet rahat söyleyebilirim bu araç konforu, rahatlığı, güvenliği, donanımı, bagaj hacmi kısacası her özelliği ile tam bir aile aracı olarak tasarlanmış ve bu konuda da oldukça başarılı olarak değerlendirilebilecek bir araç. Bunun bir üstü olsun diyorsanız bakmanız gereken araçlar Mercedes, BMW, Audi gibi markaların 2007-2008 modelleri 90bin TL nin üzerinde olan araçlardır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.