Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (2278. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
46.962
Cevap
182
Favori
3.005.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 22762277227822792280
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese slm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar benim 2001 model sx 220000 km de degisensiz orjinal maream var. Tam bir yil once aldim. Aracim triger daha kmsi oldugu halde siyirdi subaplar egilmis. Ust kapak taslandi triger degisti subaplar yenilendi ve toparlandi. Aracimi belli bir sure normal kullandim bi sıkıntı olmadan. Aracimin su anda da gazda ve benzinde gidisinde cekisinde bi sorun yok yakitida cok dusuk. Ilk sorum bu aralar aracin egzosundan ilk calismada su atmasi ve isindiktan sonra yuksek devirde gaz verilirse kucuk damlalarla su gelmesi. Su eksilmesini gozlemledim asiri bir eksilme yok bu arada su o kadar piski su kavrengini aldi ve suyin ust tarafi camur gibi pas birikintisi oluyor. Kontrol ettim yag degil pas. Oysa araci alir almaz sistemdeki tum suyi iki defa bosaltip temizlenmisti. Ikincisi de aracimi park edip aradan bi saat kadar zaman gectiginde calistirmak icin defalarca marsa basmam. Mars motoru ve aku motoru gayet iyi ceviriyor fakat bi turlu motor calismiyor. Marsa basarken gaz dugmesine bir iki defa bastigimda calismasi biraz daha kolay oluyo yoksa 10 defa uzun marsa basmam gerekiyo. Calistigi zaman aracin gidisi ronaltisi gayet normal. Sanayide ustama goturdum once aracin yag cubunu cekti sonra yag kapagini acip kontrol etti sonra bujilere bakti aracda motora su karisma yok dedi. Calismama ile ilgilide yeni bobin denedi fark olmadi. Benzine aldi arabayi ve gaz verdi surus testi yapti benzin pompan saglam yoksa boyle gaz yemez problem aracin beyninden olabilir dedi. Fazla kurcalatmadan oradan ayrildim. Bu arada kontagi actigimda arka taraftan pompadan sanirim diiiiit diye ses geliyo lambalar sondugunde kesiliyo calisinca ses basliyo gaza gecince kesiliyo benzine alirsam tekrar basliyo diiiiiit sesi ve benzinde calistigi surece aes kesintisiz devam ediyo ve iceri vok rahat duyuluyor acaba pompa tum marealarda boyle ses veriyormu acaba benzin pompasi arizalimi ondan mi calismiyor. Simdi bu iki konu cok canimi sıkıyor ve arabama binmek istemiyorum. Ankarada iyi bir marea ustasi varmidir sorunlari cozebilecek. Araci aldigimdan bu tarafa 4 bin lira harcadim ve artik masraftan biktim. Aracimi satacam fakat alacam insana sorunlu araci kakalamamak icin yaptirmayi dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • herciyas H kullanıcısına yanıt
    Ucuz etin suyu yavan olur. Alırken ucuza kaçmayın. Kaçarsanız sonra çoook paralar harcarsınız. Sizin için söylemiyorum ama sonrada marea çok kötü şukar masraf ettim diye dert yanıyorlar. Neyse bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Egzozdan çıkan kirli suyun iki sebebi var. Ya motorun yanma odalarına su kaçıyor contalar gidik yapan işini düzgün yapmamış. Yada egzozun içi küflü su orada kirleniyor. Lpg li araçlarda biraz su atması normal diye biliyorum. Çalışmama işinin birçok sebebi var. Direk gazda çalıştırmayı deneyin. Çalışırsa ya benzin pompası diyaframı delinmiştir basınç üretemiyor. Yada benzin enjektörleri sıkıntılı. Tabi motoru yaptırdıktan sonra bozulduysa sente ayarları düzgün yapılmamış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: herciyas

    Arkadaslar benim 2001 model sx 220000 km de degisensiz orjinal maream var. Tam bir yil once aldim. Aracim triger daha kmsi oldugu halde siyirdi subaplar egilmis. Ust kapak taslandi triger degisti subaplar yenilendi ve toparlandi. Aracimi belli bir sure normal kullandim bi sıkıntı olmadan. Aracimin su anda da gazda ve benzinde gidisinde cekisinde bi sorun yok yakitida cok dusuk. Ilk sorum bu aralar aracin egzosundan ilk calismada su atmasi ve isindiktan sonra yuksek devirde gaz verilirse kucuk damlalarla su gelmesi. Su eksilmesini gozlemledim asiri bir eksilme yok bu arada su o kadar piski su kavrengini aldi ve suyin ust tarafi camur gibi pas birikintisi oluyor. Kontrol ettim yag degil pas. Oysa araci alir almaz sistemdeki tum suyi iki defa bosaltip temizlenmisti. Ikincisi de aracimi park edip aradan bi saat kadar zaman gectiginde calistirmak icin defalarca marsa basmam. Mars motoru ve aku motoru gayet iyi ceviriyor fakat bi turlu motor calismiyor. Marsa basarken gaz dugmesine bir iki defa bastigimda calismasi biraz daha kolay oluyo yoksa 10 defa uzun marsa basmam gerekiyo. Calistigi zaman aracin gidisi ronaltisi gayet normal. Sanayide ustama goturdum once aracin yag cubunu cekti sonra yag kapagini acip kontrol etti sonra bujilere bakti aracda motora su karisma yok dedi. Calismama ile ilgilide yeni bobin denedi fark olmadi. Benzine aldi arabayi ve gaz verdi surus testi yapti benzin pompan saglam yoksa boyle gaz yemez problem aracin beyninden olabilir dedi. Fazla kurcalatmadan oradan ayrildim. Bu arada kontagi actigimda arka taraftan pompadan sanirim diiiiit diye ses geliyo lambalar sondugunde kesiliyo calisinca ses basliyo gaza gecince kesiliyo benzine alirsam tekrar basliyo diiiiiit sesi ve benzinde calistigi surece aes kesintisiz devam ediyo ve iceri vok rahat duyuluyor acaba pompa tum marealarda boyle ses veriyormu acaba benzin pompasi arizalimi ondan mi calismiyor. Simdi bu iki konu cok canimi sıkıyor ve arabama binmek istemiyorum. Ankarada iyi bir marea ustasi varmidir sorunlari cozebilecek. Araci aldigimdan bu tarafa 4 bin lira harcadim ve artik masraftan biktim. Aracimi satacam fakat alacam insana sorunlu araci kakalamamak icin yaptirmayi dusunuyorum.

    Hocam selamlar,

    bahsettiğin problemlerin birbirinden bağımsız problemler olabileceğini düşünüyorum.

    -Motor yaptırdıktan hemen sonra bu geç çalışma problemi var mıydı yoksa sonradan mı oldu? Sonradan olduysa ve eğer motorda bir sıkıntı yoksa bujileri, benzin pompasını ve enjektörleri bir kontrol ettirmende yarar var. Motor yaptıralı ne kadar süre/km oldu?

    -Ben LPG'li kullanmadığım için LPG ile ilgili problemler hakkında birşey söyleyemeyeceğim.

    -Egzozdan çıkan pis su için de egzoz'da bir miktar su kabarcığı oluşması ve ilk çalışmadan sonra bunu atması normal, egzozun pis veya çok eski ya da ömrünü tamamlamış ise pis su gelmesi normal.

    -Bir de egzozdan çıkan pis suyun yağ değil de pas olduğunu nasıl anladın? Pas değil de yağ olabilir mi acaba? Eğer yağlı su çıkıyorsa motoru yapan usta işini iyi yapmamış demektir.

    -Aracın beyni ile ilgili problem varsa, çok hassas bir şekilde beyne giden kabloların olduğu kapağı aç, yine hassas bir şekilde soketleri çıkar, yanyana birbirine temas eden, değen kabloları yavaşça birbirinden ayır, wd40 sık. hafifçe kurulayıp kapat/yerine tak. Problemin beyinden olma ihtimalini düşük görüyorum, muhtemelen mekanik aksamda problem.

    (Dipnot: Genelde mekanik ustaları sorunu üstlenmek istemeyip olay beyinde deyip beyincilere gönderiyor, beyinciler de çok para alıyor, resmen tokatlıyor, aman dikkat!)

    -Dipnot2: Sorunun ne olduğunu tam manasıyla tespit etmeden para harcama, bu şekilde maalesef insanlar çok para harcamak zorunda kalıyor.


    Moralini bozma, Allah çaresiz dert vermesin, senin aracındaki sorunun çözülemeyecek bir sorun olduğunu sanmıyorum.

    Gebze'ye gelirsen çok sağlam ustam var, her türlü yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bayarmc -- 4 Ağustos 2015; 0:45:40 >




  • Hocam ilginiz icin cok tesekkur ederim. Bu sorunlar sonradan oldu 2000 km yaptim motor yapildikdan sonra ve daha sonra yavas yavas bu sorunlar cereyan etti. Hatta arac birden calismamazlik yapmadi tek marsda calisirken sonrasinda yavas yavas her bindigimde 2-4-7-10 mars artarak calismasi zorlasdi. Kirli ve pasli olan su egzosdaki degil motor sogutma suyunda. Genlesme kabindaki su baya pasli ama yagli degil. Egzosdan gelen su ise duru saf su gibi. Onerdiginiz tavsiyeleri uyguluycam insallah duzelir. Elinden geldigince sorunun kaynagini bulmaya calisiyorum insallah bulurum. Insallah yolum birgun gebzeye duser tanismak nasip olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herciyas -- 4 Ağustos 2015; 7:00:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    Ucuz etin suyu yavan olur. Alırken ucuza kaçmayın. Kaçarsanız sonra çoook paralar harcarsınız. Sizin için söylemiyorum ama sonrada marea çok kötü şukar masraf ettim diye dert yanıyorlar. Neyse bildiğim kadarıyla cevap vereyim. Egzozdan çıkan kirli suyun iki sebebi var. Ya motorun yanma odalarına su kaçıyor contalar gidik yapan işini düzgün yapmamış. Yada egzozun içi küflü su orada kirleniyor. Lpg li araçlarda biraz su atması normal diye biliyorum. Çalışmama işinin birçok sebebi var. Direk gazda çalıştırmayı deneyin. Çalışırsa ya benzin pompası diyaframı delinmiştir basınç üretemiyor. Yada benzin enjektörleri sıkıntılı. Tabi motoru yaptırdıktan sonra bozulduysa sente ayarları düzgün yapılmamış olabilir.

    Ustam araci piyasasina gore aldim ucuz degil yani. Amacim mareayi kotulemek degil ben bu araci severek aldim bir takim problemler yasadim o kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • herciyas H kullanıcısına yanıt
    Kardeş sen direk gazda çalıştırmayı bi dene havalar sıcak tek marşta çalışıyorsa benzin ile ilgili sıkıntılara yönelirsin. Gazda çalılırsa Aklıma 3 ihtimal geliyor. Benzin enjektörleri , sente ayarı, en muhtemelide benzin pompa diyaframı. Delikse yada yarılmışsa basınç oluşturamaz. Benzini deponu içine geri kaçırır. Senin 7 8 denemende enjktöre anca gidiyordur benzin ve sonunda çalışıyordur. Çünkü her kontağı açtığında o pompa sesinş duyarsın hafif tok kalınımsı bir ses. İşte o ses pompa dan gelir ve benzini motora gönderir. Kaçırıyorsa bu gönderim olmaz ve araç zor çalışır. Tabi hepsi birer tahmin. Sonuçta usta değiliz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    Kardeş sen direk gazda çalıştırmayı bi dene havalar sıcak tek marşta çalışıyorsa benzin ile ilgili sıkıntılara yönelirsin. Gazda çalılırsa Aklıma 3 ihtimal geliyor. Benzin enjektörleri , sente ayarı, en muhtemelide benzin pompa diyaframı. Delikse yada yarılmışsa basınç oluşturamaz. Benzini deponu içine geri kaçırır. Senin 7 8 denemende enjktöre anca gidiyordur benzin ve sonunda çalışıyordur. Çünkü her kontağı açtığında o pompa sesinş duyarsın hafif tok kalınımsı bir ses. İşte o ses pompa dan gelir ve benzini motora gönderir. Kaçırıyorsa bu gönderim olmaz ve araç zor çalışır. Tabi hepsi birer tahmin. Sonuçta usta değiliz.

    Hocam direk gazda calistirmayida denedim hatta 10 defa kontak acip kapattim ama calismadi fakat marsa basarken gaz dugmesine bir iki defa basip cektigimde daha kolay calisti. Yani marsa basarken bi gaz bi benzine aldigimda biraz daha kolay calisti. Olmadi bu hafta pompadan basliycaz degistitmeye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • herciyas H kullanıcısına yanıt
    Kardeş direk gazda da aynı sıkıntı varsa pompada değildir sorun. Benzin sistemini iptal etmiş oluyorsun. Peki yanlış anlamada direk gazda çalıştırma işi biraz farklıdır. Eminmisin direk gazda deneyebildiğine. Mesala bende brc var. Tek düğme var. Normalde Üstte tek led var kontağı açtığımda kırmızı yanar benzinde olduğunu gösterir. Çalışır. Otomatik gaza geçip kırmızı led yeşile döner gazda olduğunu anlarım. Direk gazda çalıştırmam gerekirse kontağı açarım düğmeye basık tutarım. 3 saniye sonra kırmızı led yeşile döner. Döndükten sonra 3 saniyem var kontağı kapatmadan direk gazda çalıştırmak için. Çalıştırmazsam veya kontağı tekrar kapatıp açarsam otomatik benzine geçer. Sistem genelde böyle işler. Onun için sordum çalıştırmadan hemen önce sistemin gazda olduğuna eminmisin diye. Sendede bu saniye olayı varsa yanılıyor olabilirsin. Normal çalıştırırken ne yapıyoruz kontağı açıp 2 3 saniye bekliyoruz sonra marşa basıyoruz. Direk gazda çalıştırırken o beklemeyi yapmayacaksın. Düğmeden Gaza geçtiği an hemen marşa basacaksın. Yoksa sen farkında olmadan sistem benzine geçmil oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    Kardeş direk gazda da aynı sıkıntı varsa pompada değildir sorun. Benzin sistemini iptal etmiş oluyorsun. Peki yanlış anlamada direk gazda çalıştırma işi biraz farklıdır. Eminmisin direk gazda deneyebildiğine. Mesala bende brc var. Tek düğme var. Normalde Üstte tek led var kontağı açtığımda kırmızı yanar benzinde olduğunu gösterir. Çalışır. Otomatik gaza geçip kırmızı led yeşile döner gazda olduğunu anlarım. Direk gazda çalıştırmam gerekirse kontağı açarım düğmeye basık tutarım. 3 saniye sonra kırmızı led yeşile döner. Döndükten sonra 3 saniyem var kontağı kapatmadan direk gazda çalıştırmak için. Çalıştırmazsam veya kontağı tekrar kapatıp açarsam otomatik benzine geçer. Sistem genelde böyle işler. Onun için sordum çalıştırmadan hemen önce sistemin gazda olduğuna eminmisin diye. Sendede bu saniye olayı varsa yanılıyor olabilirsin. Normal çalıştırırken ne yapıyoruz kontağı açıp 2 3 saniye bekliyoruz sonra marşa basıyoruz. Direk gazda çalıştırırken o beklemeyi yapmayacaksın. Düğmeden Gaza geçtiği an hemen marşa basacaksın. Yoksa sen farkında olmadan sistem benzine geçmil oluyor.

    Gunsat bey dediginiz gibi bi denemem gerekiyo cok haklisiniz ben gazda direk calistiramamis olabilirim. Benim aracimda malum bas belasi voltran var. Internetten okudugum kadariyla kontagi acmadan dugmeye basili tutup dugmeden elimizi cekmeden kontagi acip lambalar sonunce marsa basiyordum. Yarin ilk isim dediginiz gibi calistirmayi denemek olacak. Ilginize cok tesekkur ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • herciyas H kullanıcısına yanıt
    Kardeş voltranın nasıl olduğunu bilmiyorum. Önemli olan lpg de iken marşa vurduğunuza emin olmanız. Fakat genelde full enjeksiyon sistemli lpg kitlerde aynıdır. Düğmeye basılı tutarak geçer. Brc de direk gazda çalıştırma işide böyle. Yalnız 5 hakkınız vardır bu işlem için. Toplamda 5 kere direk gazda çalıştırdınız mı servise gitip pc ye bağlatıp sıfırlanması gerekiyor. Diğerlerinde bu sıfrlatma varmı bilmiyorum. Ayrıca direk lpg de çalışmayacaksa basılı tutsamda kırmızı led ışık yeşile dönmüyor zaten. O zaman anlıyorum ki lpg de direk çalışmayacak. Benzin almayı unuttuğumda lazım oluyor. Deponuzda yeterli benzin olduğuna eminmisiniz peki bu meretler benzin az olduğunda zor çalışır bazende hiç çalışmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar araba Lpg de çalışırken ayağımı gazdan çekip yavaşlamaya başladığında debriyaja bastığım anda devir aşırı düşüp yükseliyor iki üç sefer tekrarlıyor, bazen stop ediyor. Bu soruna bi çare lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    Kardeş voltranın nasıl olduğunu bilmiyorum. Önemli olan lpg de iken marşa vurduğunuza emin olmanız. Fakat genelde full enjeksiyon sistemli lpg kitlerde aynıdır. Düğmeye basılı tutarak geçer. Brc de direk gazda çalıştırma işide böyle. Yalnız 5 hakkınız vardır bu işlem için. Toplamda 5 kere direk gazda çalıştırdınız mı servise gitip pc ye bağlatıp sıfırlanması gerekiyor. Diğerlerinde bu sıfrlatma varmı bilmiyorum. Ayrıca direk lpg de çalışmayacaksa basılı tutsamda kırmızı led ışık yeşile dönmüyor zaten. O zaman anlıyorum ki lpg de direk çalışmayacak. Benzin almayı unuttuğumda lazım oluyor. Deponuzda yeterli benzin olduğuna eminmisiniz peki bu meretler benzin az olduğunda zor çalışır bazende hiç çalışmaz.

    Hocam aynen anlattiginiz gibi denedim yok olmadi malesef. Ama biraz daha az marsda aliyo. Calisir calismaz stop ettim tekrar marsa bastim bir seferde calisti. Bi servis yolu gozukdu bize care yok bir suru deneme yaparak bulmaya calisirlar artik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar marea sx aracın lpg de seyir halindeyken debriyaja bastığımda devir sert düşüyor stop ettiğide oluyor bı konuda yardımlarınızı bekliyorum ga ayarıyla giderilecek birşey mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herciyas H kullanıcısına yanıt
    Kardeş gazda deneyebildiysen ve yine zor çalıştıysa benzin pompası ihtimali düşük. Yok yine benzinde çalıştıysa ve çalıştıktan sonra durdurup ikinci kez hemen alıyorsa muhtemel pompadan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • is_mata İ kullanıcısına yanıt
    Kardeş birçok sebebi var. Öncelikle bu bu sorunu benzinde de yapıyormu onu tespit et. Aracı bşraz benzinde kullan. Bahsettiğin sorun tekrar edecekmi takip edelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 300 km dir benzinde biniyorum hiçbir sıkıntı yok sadece lpg de yapıyor bu sorunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • is_mata İ kullanıcısına yanıt
    Güzel tespit yapmışsınız. Lpg bakımını enson ne zaman yaptırdınız. Bu arızanın başlıca en büyük sebebi lpg enjektörleri ve lpg beynidir. Lpg filtresi doluysa değişmemişse oda yapabilir. Yanılmıyorsam ismi kesici. aracı benzinden gaza geçiren lpg yi buharlaştıran parça oda sıkıntılı olabilir. Sonuç olarak biz kullanıcıların müdehale edebileceği bir durum değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim aracın lpg sistemi wentgas. ankarada benim araba ile ilgilenecek iyi bir lpg ci bulabilirmiyim bilginiz var mı?
  • https://www.youtube.com/watch?v=1oTLNTJc-N8 bu videoda anlatmak istediğim sorun var bunu kendim çektim
  • 
Sayfa: önceki 22762277227822792280
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.