Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (2269. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
46.961
Cevap
182
Favori
3.005.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 22672268226922702271
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1998 model marea hlx (2000 cc motor 5 silindir )aracımın kauççuk benzin hortumu çatladı yenisi yok komple sistem yok .....uydurma mı yapmak lazım başına gelen veya fikri olan varsa yazarsa sevinirim....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justalion

    1998 model marea hlx (2000 cc motor 5 silindir )aracımın kauççuk benzin hortumu çatladı yenisi yok komple sistem yok .....uydurma mı yapmak lazım başına gelen veya fikri olan varsa yazarsa sevinirim....


    Parça internet ve parçacılarda var iyice araştırdınız mı, ayrıca çatlak yer kesilip araya uygun aparatla ek yapılabilir, işinin ehli bir usta kolaylıkla halleder,
  • justalion J kullanıcısına yanıt
    Sa kardeşim çatlayan yer ön amortisörün yanındaki benzin hortumu çatalından sonra ki motora giren kısımda ise zaten orası ayrı yaklaşık 30 cm lik benzin borularından ibaret. Bildiğim kadarıyla her silindir için ayrı ayrı benzin borusu giriyor motora. Bulamazsan normal benzin borusu her parçacıda var. Kesidi uyduktan sonra farkları yok. Dediğim yerdeyse çatlak kendin bile yaparsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    SEDATKOCAK rumuzlu mareadaş arkadaşın buna benzer bir sorununa yapılan müdehale sonucu sorunu çözülmüş. Bi incele.

    Çözüm: Gaz beyni kontrol edildi. Kablo bağlantıları vs. kontrol edildi. Beyin cihaza bağlandığında silindirlerden birinde ateşleme arızası verdi. Beyin içerisinde 2 adet ateşleme sürücüsü değiştirildi(250TL), beyni tamir eden eleman bobini değiştirmeyi de tavsiye etmiş bobinde değişti(125TL), Motor ustam ve gazcıya toplam 80tl işçilik.(Paragöz olmadıkları için Allah Razı Olsun). Araç şuan tıkır tıkır.

    Merhabalar bugun aksama kadar yine ustadaydim gaz sistemiyle ilgili butun kablolari yeniden cekti, cihazda ayarlar felan yapti usta. velhasil tam yaptik sorun cozuldu dedik ciktim ustadan eve gelirken yolda gazi kesmeye basladi bu seferde,normal benzinde calisip gaza geciyor cekisi felanda iyi calismasida normal yalniz giderken birden gaz bitmis gibi kesiyor gaz yemiyor ve stop ediyor arac.. Usta tekrar gel dedi kesiciden mi oluyor acaba hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erkanbey06 kullanıcısına yanıt
    ALINTIDIR,........


    ARAÇ LPG’DE KESİKLİK YAPIYORSA

    * Elektronik OTOGAZ beyinlerinde elektronik bobinin içindeki bulunan mıknatısın bulunduğu yerdeki minik delik tıkanmış olabilir veya yay yamulmuş olabilir. Bunun neticesinde de araç LPG ’ de kesiklik yapabilir

    * OTOGAZ elektronik beyin bobini arızalı ise araç LPG ’de kesiklik yapar.

    * Bujiler veya buji kabloları eski veya kalitesiz ise araç hem benzinde hem de LPG ’ de kesiklik yapabilir.

    * Araç LPG ’yi kesik kesik alıyorsa gaz filitresi tıkalı olabilir.Ya da şamandranın içinde bulunan gazın geçtiği yerdeki iğne deliği büyüklüğündeki kısım tıkanmış olabilir.Araç uzun yolda LPG ’ de kesiklik yapıyor sonra açılıyorsa gaz filitresi tıkalıdır.

    * Yakıt sisteminde yapılacak kontrolün başında karbüratör temizliği ve ayarı gelir.Araç benzinle çalışırken ayar yapılmalıdır. Aksi halde motor düzensiz ve tekleyerek çalışır. Daha sonra buna bağlı olarak araç benzinle çalışırken karbüratör ayarı yapılmalıdır. Bu temizlik ve ayarın gerektiği gibi yapılmaması durumunda ise motorun ihtiyaç duyduğu yakıt gerek benzin gerekse gaz pozisyonunda yeteri miktarda motora gidemeyeceğinden motorun düzensiz ve tekleyerek çalışmasına sebep olacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erkanbey06 kullanıcısına yanıt
    ALINTIDIR......

    Araç Lpg de stop ediyorsa

    * Aracın Westenhouse’da kaçak varsa aracın rölantisi hem benzinde hem de LPG’ de bozulur.Bu da hem LPG , hem de benzinde aracın stop etmesine sebep olabilir.

    * Aracın karbüratörü hava alıyorsa, fren yapınca araç hem LPG hem de benzinde stop edebilir.

    * Karbüratörlü araçlarda araç çalışırken vites boşa alındığında stop ediyorsa hava fazla geliyor olabilir.Bu da aracın LPG ’ de çalışırken stop etmesine sebep olabilir.

    * Araç LPG ’ de hareket halinde iken, vites boşa atılıp frene basıldığında araç stop ediyorsa frenler kaçırıyor olabilir.

    * Araç hararet yapmış ve radyatörde su kalmamış ise OTOGAZ beyninin diyaframının patlamasına sebep olabilir.Bu da aracın LPG ’de çalışırken stop etmesine sebep olabilir.

    * Araç yokuş aşağı veya boş viteste stop ediyorsa LPG ile benzin karışıyor olabilir.Bu durumda benzin geri dönüşünü valfi (çekvalf) takılmalıdır.Ayrıca yokuş aşağı giderken aracın stop etmesi (genelde vites değişikliklerinde) aracın hava girişinin düzensiz olmasından kaynaklanmaktadır.

    * Ayrıca yolda LPG ile giderken motor subapları normal, benzinle giderken ise sesli yani şakırtılı çalışacaktır. Avansın düzgün bir şekilde ayarlandığı pratik olarak araç durduğu yerde araca patinaj çektirilerek anlaşılır. Bu durumda motor stop etmemelidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanbey06


    quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    SEDATKOCAK rumuzlu mareadaş arkadaşın buna benzer bir sorununa yapılan müdehale sonucu sorunu çözülmüş. Bi incele.

    Çözüm: Gaz beyni kontrol edildi. Kablo bağlantıları vs. kontrol edildi. Beyin cihaza bağlandığında silindirlerden birinde ateşleme arızası verdi. Beyin içerisinde 2 adet ateşleme sürücüsü değiştirildi(250TL), beyni tamir eden eleman bobini değiştirmeyi de tavsiye etmiş bobinde değişti(125TL), Motor ustam ve gazcıya toplam 80tl işçilik.(Paragöz olmadıkları için Allah Razı Olsun). Araç şuan tıkır tıkır.

    Merhabalar bugun aksama kadar yine ustadaydim gaz sistemiyle ilgili butun kablolari yeniden cekti, cihazda ayarlar felan yapti usta. velhasil tam yaptik sorun cozuldu dedik ciktim ustadan eve gelirken yolda gazi kesmeye basladi bu seferde,normal benzinde calisip gaza geciyor cekisi felanda iyi calismasida normal yalniz giderken birden gaz bitmis gibi kesiyor gaz yemiyor ve stop ediyor arac.. Usta tekrar gel dedi kesiciden mi oluyor acaba hocam

    Manifolda bağlanan basınç hortumunu da kontrol etsin lpgci bu da lpg kesilmesine neden olabiliyor




  • İstatistiki bilgi olsun diye yazıyorum. Simit tank var. Bugün tamamen boş halde iken depoyu doldurdum. 41,50 lt gaz aldı. Daha önce ful depo ile 420km yol gitmiştim. Bu durumda 41,50lt \ 420km= 0,098 lt\km . yani 100km de 9,8lt yakıyor. Sizce nasıl. Teşekkür ederim.
  • sedatkocak S kullanıcısına yanıt
    Bence km hesabında yanlışlık var. 0.098 Rakamı km de yaktığı tutarı gösterir. 420 Km yolu 41.50 tl ye gitmiş oluyorsun. 41.50 tl yi 420 km bölersen km de yaktığı lpg tutarı 0.098 tl yapar yani 9.8 kuruş yani 10 kuruş bile değil ki bu imkansız. 2 Teker motor bile o kadar yakıyor 41.5 ful olmuştur fakat simit tank 420 km gitmemiştir. Orada bi hatan var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sedatkocak S kullanıcısına yanıt
    Özür dilerim kardeş 41.5 litre yazmışsın. Ben tl olarak okumuşum. Şehir içi veya ortalama ise normal. Şehir dışı ise biraz fazla yakmış. 5 kuruşluk fazlalık var. Tabş şehir dışı ise.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim öncelikle. Bugün yine sanayideydim. 2-3 gazcıya gittim ayarlar, kontroller, o söylediğiniz yerler filtler vs herşeyi elden geçirdik. Maalesef yine sonuç alamadım. araç giderken birden gazı kesiyor, tamamen kesmesede 2000 deviri geçmiyor gaz yemiyor. tamamen kesilince benzine alıyorum normale dönüyor tekrar gaza alıyorum 2-3 km sonra yine gaz kesiliyor yada gaz yemiyor. Bu gidişle sıfırdan gaz sistemi taktıracak gibiyim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkanbey06

    Merhaba arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim öncelikle. Bugün yine sanayideydim. 2-3 gazcıya gittim ayarlar, kontroller, o söylediğiniz yerler filtler vs herşeyi elden geçirdik. Maalesef yine sonuç alamadım. araç giderken birden gazı kesiyor, tamamen kesmesede 2000 deviri geçmiyor gaz yemiyor. tamamen kesilince benzine alıyorum normale dönüyor tekrar gaza alıyorum 2-3 km sonra yine gaz kesiliyor yada gaz yemiyor. Bu gidişle sıfırdan gaz sistemi taktıracak gibiyim..

    enjektör ve beyni kontrol ettiler mi? Beyinden kastım metalik tüp gibi yuvarlar boruların girip çıktığı tüpün ısındığı yer. Kabloyla falan alakalı olduğunu sanmıyorum. Enjektörler arızalıysa gaz göndermiyor olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmddervis


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkanbey06

    Merhaba arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim öncelikle. Bugün yine sanayideydim. 2-3 gazcıya gittim ayarlar, kontroller, o söylediğiniz yerler filtler vs herşeyi elden geçirdik. Maalesef yine sonuç alamadım. araç giderken birden gazı kesiyor, tamamen kesmesede 2000 deviri geçmiyor gaz yemiyor. tamamen kesilince benzine alıyorum normale dönüyor tekrar gaza alıyorum 2-3 km sonra yine gaz kesiliyor yada gaz yemiyor. Bu gidişle sıfırdan gaz sistemi taktıracak gibiyim..

    enjektör ve beyni kontrol ettiler mi? Beyinden kastım metalik tüp gibi yuvarlar boruların girip çıktığı tüpün ısındığı yer. Kabloyla falan alakalı olduğunu sanmıyorum. Enjektörler arızalıysa gaz göndermiyor olabilir

    beyinde enjektörlerde kontrol edildi. enjektörlerin yenisi takıldı yine değişmedi.




  • erkanbey06 kullanıcısına yanıt
    Allah Allah neymiş bu yaw. Bak ne aklıma geldi, beynin üstünde vidalı bi tel var, dereceye ısıyı ileten alet. Ucu beyine vidalı bi şekilde giriyor devamı kablo. O yerinden oynuyor yada kablo kırılmış olabilir. Çünkü ısıyı aldıkca gaz aktif halde kalıyor. Kardeşimin o kablo kopmuştu gaza geçmiyordu. Bi kontrol etseler belki düzelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunsatgencoglu

    Sa kardeşim çatlayan yer ön amortisörün yanındaki benzin hortumu çatalından sonra ki motora giren kısımda ise zaten orası ayrı yaklaşık 30 cm lik benzin borularından ibaret. Bildiğim kadarıyla her silindir için ayrı ayrı benzin borusu giriyor motora. Bulamazsan normal benzin borusu her parçacıda var. Kesidi uyduktan sonra farkları yok. Dediğim yerdeyse çatlak kendin bile yaparsın.

    aynen çataldan sonraki kauççuk boru ancak metal boruya preslenmiş metal parçası var başında onun değişmesi mümkünmü.... kauççuk bitmiş durumda yine çatlar yani dikiş tutmaz artık değiştirmek istiyorum şakası yok sonuçta...benzin sızarsa her türlü sıkıntı...
  • justalion J kullanıcısına yanıt
    Anladım kardeş anlatmaya çalıştığım illaki orjinal benzin hortumu olması gerekmiyor. Kaliteli sağlam kesiti uyan kaliteli bi benzin borusu alırsın. Ucundaki metal parçaya ve çatala giren kısımlarına boru kelepçeleri veya kablp bağıyla sıktınmı sorun olmaz. Sen yap demiyorum. Zor bir işi yok onu anlatmaya çalışıyorum. En fazla yarım saat. Araç lpg li ise o çatal tam lpg konvertörünün altında kalıyor. O parçada özellikle yazın çok ısınıyor ve ısı direk o çatala vuruyor ve çatalda en üstte kalan benzin borusuna zamanla zarar veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VisionTech

    quote:

    Orijinalden alıntı: justalion

    1998 model marea hlx (2000 cc motor 5 silindir )aracımın kauççuk benzin hortumu çatladı yenisi yok komple sistem yok .....uydurma mı yapmak lazım başına gelen veya fikri olan varsa yazarsa sevinirim....


    Parça internet ve parçacılarda var iyice araştırdınız mı, ayrıca çatlak yer kesilip araya uygun aparatla ek yapılabilir, işinin ehli bir usta kolaylıkla halleder,

    bursada parçacılarda yok istanbuldaki arkadaşlara sormadım sorarım..
  • ordada yok bursa da kauççuk hortum pres işi yapacak bir yer aranıyor :) orjinalliği bozulmasın...
  • hortum ve pres işi yapan bir yer bulunur kaliteli benzine ve basınca dayanıklı hortum el presi vasıtasıyla metal bölüme iliştirilir....kaliteli boru kelepçeleri ile dağtıcıya bağlanır...kendiniz yapmayınız şakası yok araçta yangın tehlikesi oluşabiliyor....hırdavatçıdan alacağınız tüp kelepçeleri hortumu kesebilir buna da dikkat etmek lazım...pres işi yapan usta benzinin aşındırıcı etkisini ciddiye almayıp, basınca dayanıklı cümlesinden yola çıkabilir buna da dikkat etmek lazım....servis bütün sistemi değiştirmeye kalkıyor dünya para istiyor buna da dikkat etmek lazım gerek yok...ekmek yemesi gereken yesin....basit gibi görünen ancak çetrefilli bir iş....daha önce başına gelen var mı acep konu hortlatmak gibiolmasın :)
  • justalion J kullanıcısına yanıt
    Kardeş 3 senedir bu forumdayım. Press işiyle ilgili hiçbir konu geçmediğine eminim. Ya söylediklerimizi yaptıracaksın yada servisi zengin edeceksin. Ben sana tarif ettiğim işi burada 1 sene oldu yaptırdım. 1 senedir sorun yaşamadım. En fazla bir daha sızıntı yapar. Kokmaması imkansız. Hayal gücünde itfaye borusundan su fışkırdığı gibi bu borudan benzin mi fışkıracağı var anlamadım. Neyse bu konuda söyleyeceğim birşey kalmadı. Dilediğin şeyleri yaparsın inş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 22672268226922702271
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.