Şimdi Ara

.::DH FİAT MAREA KULÜBÜ::.(266 üye)::. (2173. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
46.962
Cevap
182
Favori
3.005.389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 21712172217321742175
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gelin satın arabaları, beni dinleyin. Araban mı var, derdin var. Valla bu arabalara yapılan masrafla ev alınsa her ay yarı taksidi çıkar :-) iyi ki varsınız özel halk otobüsleri. Sizi seviyorum :-) azıcık aşım, ağrısız başım!
  • Arkadaşlar merhaba.
    1-)Marea Liberty arabam geç çalışmaya başladı.Çalışıyor ama eskisi gibi çabuk değil.Ayrıca ilk çalışmada gaza yüklenince 1000-1500 ile 2000 devirlerde gaz yemiyor ama 2000 devir ve üzerinde ise süper şekilde gaz yiyor.Daha önce gaz ayarlarıyla buji değiştirerek yekinme problemini çözdük ama şimdi bu ortaya çıktı.Arabamda dikkatimi çeken bir şey var.Ateşleme bobininin üzerinde çatlak var.Üstünde çok bariz görebiliyorum.Sıkıntı buradan olabilir mi?Servis var Gümüşhane de fakat güvenemiyorum.Sıkıntı şundandır bundandır deyip canına okuyacaklar.
    2-)Yine arabada tırtıklı lakalar olur ya buralara girince resmen sol alt taraftan takırtı geliyor.Memleketteki bir usta arabanın direksiyonunu kilitledi ve tekeri sağa sola çevirince bir boşluk olduğundan bahsetti.Rot mili değişecek demişti.Çözüm olur mu arkadaşlar?Alt takımda başka hiç bir boşluk veya arıza yok.
    3-)Arabada 90-100 km hızda yalpalama oluyor.

    Arkadaşlar tavsiyelerinizi bekliyorum.Çok can sıkıcı oluyor bunlar benim için.Özellikle 1. maddede sorduğum sıkıntılı durum.Dipsiz kuyu gibi.Çözüm arayan arkadaşlara bakıyorum da adamların motorda değiştirmediği yer kalmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    Dediğin gibi şimdi bile çalışmıyordu. Buzlanmadan değil o zaman.
    Peki bu motorun yeri tam olarak sarı köpüğün hemen arkası mı? Yeni polen filtresini çıkardıktan sonra açılan boşluktan mı ulaşılıyor bu motora? Yoksa torpidodan filan mı?

    Maalesef torpidoyu komple söküyorsun ancak oradan ulasabiliyorsun. İç havalandırma motorunun hemen sag ust tarafinda.

    Dün dediğin yeri kotrol ettim. Hakikaten o motoru oradan çıkarmak zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chuckydi

    Arkadaşlar merhaba.
    1-)Marea Liberty arabam geç çalışmaya başladı.Çalışıyor ama eskisi gibi çabuk değil.Ayrıca ilk çalışmada gaza yüklenince 1000-1500 ile 2000 devirlerde gaz yemiyor ama 2000 devir ve üzerinde ise süper şekilde gaz yiyor.Daha önce gaz ayarlarıyla buji değiştirerek yekinme problemini çözdük ama şimdi bu ortaya çıktı.Arabamda dikkatimi çeken bir şey var.Ateşleme bobininin üzerinde çatlak var.Üstünde çok bariz görebiliyorum.Sıkıntı buradan olabilir mi?Servis var Gümüşhane de fakat güvenemiyorum.Sıkıntı şundandır bundandır deyip canına okuyacaklar.
    2-)Yine arabada tırtıklı lakalar olur ya buralara girince resmen sol alt taraftan takırtı geliyor.Memleketteki bir usta arabanın direksiyonunu kilitledi ve tekeri sağa sola çevirince bir boşluk olduğundan bahsetti.Rot mili değişecek demişti.Çözüm olur mu arkadaşlar?Alt takımda başka hiç bir boşluk veya arıza yok.
    3-)Arabada 90-100 km hızda yalpalama oluyor.

    Arkadaşlar tavsiyelerinizi bekliyorum.Çok can sıkıcı oluyor bunlar benim için.Özellikle 1. maddede sorduğum sıkıntılı durum.Dipsiz kuyu gibi.Çözüm arayan arkadaşlara bakıyorum da adamların motorda değiştirmediği yer kalmıyor.

    Arabamı bir gün ustaya götürdüm. Arabanın gaz telinin üzerinde bir gaz ayarı vidası var (Motorun üstünde plastik vidalı bir gaz ayarı aparatı) rolantimin çok yüskek olduğunu söyleyerek onu kıstı, bir de dedi ki: "sen pedala sonuna kadar bassan da araban gaz vermiyor.". Sonra gaz pedalının ayarı ile de oynadı. O gün bu gündür yani 1 aydır arabanın rolatisi çok düşük, araba ilk çalıştığında neredeyse istop edecek. Bir de arabayı kaldırırken ne kadar gaza bassam da gaz yemiyor. Araba biraz ısınınca veya biraz hareket ettikten sonra normale dönüyor. Yani arabayı ilk çalıştırdığımda tekerleri kazıtarak kalkamaz oldum.
    Gaz pedalının ayarını mı bozdu yoksa rolantinin ayarını mı bozdu bilmiyorum.
    Seninkinde de buna benzer bir şey filan oldu mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilexsamet -- 17 Eylül 2014; 9:06:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helyhansen

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37


    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot-406

    Arkadaşlar bizim araçlar için pandizot var mı internetten alabileceğimiz?

    Arka cam altı düşünüyorum..

    Kadir bildigim kadariyla piyasada orjinal pandizot yok. Sanirim çikma bulabilirsin.Eserin dedigi gibi bide uydurma yapiyorlar. Hayirdir niye değiştirmek istiyorsun ki?

    Hoparlörleri yeni değiştirdim ama tatmin etmiyor ya pandizotla arkayı 4 leyeceğim ya da daha güçlü kolonlar alacaağım Ahmet :)


    kadir kolon ıle ugrasma o zaman mıd takımı al bı bass anfı tamamdır benım aldıgım jbl 1000 watt bas cok guzel çalıyor ama kolonlar kuvvetsız kaldı bıraz mıd olmadan olmuyor fakat aracı satıcam dıye hemen cıkardım üzerinden ayrıca tesısatcı baglayamadı güzel azcık parazıt yapıyordu



    http://www.arikanelektronik.com/oto-component/187-infinity-reference-6030-.html



    Bakalım artık Eser'cim..araştırıyorum..

    Senin nasıl durum, arabayı arayan soran var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dmddervis

    gelin satın arabaları, beni dinleyin. Araban mı var, derdin var. Valla bu arabalara yapılan masrafla ev alınsa her ay yarı taksidi çıkar :-) iyi ki varsınız özel halk otobüsleri. Sizi seviyorum :-) azıcık aşım, ağrısız başım!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: chuckydi

    Arkadaşlar merhaba.
    1-)Marea Liberty arabam geç çalışmaya başladı.Çalışıyor ama eskisi gibi çabuk değil.Ayrıca ilk çalışmada gaza yüklenince 1000-1500 ile 2000 devirlerde gaz yemiyor ama 2000 devir ve üzerinde ise süper şekilde gaz yiyor.Daha önce gaz ayarlarıyla buji değiştirerek yekinme problemini çözdük ama şimdi bu ortaya çıktı.Arabamda dikkatimi çeken bir şey var.Ateşleme bobininin üzerinde çatlak var.Üstünde çok bariz görebiliyorum.Sıkıntı buradan olabilir mi?Servis var Gümüşhane de fakat güvenemiyorum.Sıkıntı şundandır bundandır deyip canına okuyacaklar.
    2-)Yine arabada tırtıklı lakalar olur ya buralara girince resmen sol alt taraftan takırtı geliyor.Memleketteki bir usta arabanın direksiyonunu kilitledi ve tekeri sağa sola çevirince bir boşluk olduğundan bahsetti.Rot mili değişecek demişti.Çözüm olur mu arkadaşlar?Alt takımda başka hiç bir boşluk veya arıza yok.
    3-)Arabada 90-100 km hızda yalpalama oluyor.

    Arkadaşlar tavsiyelerinizi bekliyorum.Çok can sıkıcı oluyor bunlar benim için.Özellikle 1. maddede sorduğum sıkıntılı durum.Dipsiz kuyu gibi.Çözüm arayan arkadaşlara bakıyorum da adamların motorda değiştirmediği yer kalmıyor.

    1- Benim de ateşleme bobini çatlak ama geç çalışma problemi yok. Tam olarak bilmemekle birlikte bobin ve buji arasında ki kablolar da sıkıntı olabilir yada akü diye düşünüyorum.

    2- Eğer aracınla düşük hızlarda engebeli yada çukurlu yollardan geçerken tık tık diye ses geliyorsa rot miline baktırmanı tavsiye ederim. Aynısı başıma geldi

    3- Tekerlekler balans ayarı ısteyebilir. Yada jantlardan biri yamuktur ki bu da başıma gelenler arasın da..

    Sorunlarını giderebilmen dileğiyle..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    Dediğin gibi şimdi bile çalışmıyordu. Buzlanmadan değil o zaman.
    Peki bu motorun yeri tam olarak sarı köpüğün hemen arkası mı? Yeni polen filtresini çıkardıktan sonra açılan boşluktan mı ulaşılıyor bu motora? Yoksa torpidodan filan mı?

    Maalesef torpidoyu komple söküyorsun ancak oradan ulasabiliyorsun. İç havalandırma motorunun hemen sag ust tarafinda.

    Dün dediğin yeri kotrol ettim. Hakikaten o motoru oradan çıkarmak zor.

    Benim aklıma bişey geliyor ama olur mu olmaz mı bilemiyorum. İç havalandırma motorunun sökülmesiyle o dediğimiz iç dış hava kapak motorunu sökebiliriz diye düşünüyorum.




  • Chuckydi;
    İlk sorunun benim eski mareamda vardı. Tam sıkıntım aracıma gaz veriyordum fakat yemiyordu, yada irkile irkile gaz yiyordu. Bujilerde dediler ayar buji ayarı yaptılar, sonra kablo dediler onları değiştirdiler olmadı. Tabi bu dediklerimi ayrı ayrı günlerde yaptırdım, düzelme olmadı. Sonrasında gösterdiğim başka bir usta aracı çalıştırdı, sürdü geldi "hocam senin bobin arızalı büyük ihtimal çatlamıştır" dedi. Üst taraftan baktık çatlak yoktu ama söktüğümüzde alt kısımdan çatladığını gördük. 2012'de değiştirmiştim orjinaliyle 300 TL'ye..

    bilexsamet;
    Geçtiğimiz hafta tekrar marea sahibi oldum çok şükür. Senin bahsettiğin sorun malesef bu aracımda var. İlk çalıştırdığımda yalpalayarak çalışıyor, gazı yesemmi(ilk çalışmada benzinle çalışıyor bu arada) yemesemmi diyor kendi kendine ama idareten çalışıyor. Aradan 15 saniye civarı geçtiğinde kendine geliyor ve sonrasında hiç bir sorun yok. Sabahları ilk çalıştırmamda bu sorun daha da kötü tabi, motor soğukken kendini daha çok belli ediyor.
    Acaba benzin pompasıyla alakalı bir durum olabilirmi sence. Rölantiyle alakalı bir durum olsa araç ısınmışkende boşa aldığımızda sorun olur bence. Bu hafta içerisinde Şaşmaz'a gitmeyi düşünüyorum paylaşırım burada sonucu.
    Gerçi güvenecek usta bulmak çok zor, Ankara'da tavsiyeleriniz varsa denemek isterim.




  • maresını benzinli kullanan var mı acaba varsa bana cevap verbilir mi depo ne kadara fullleniyo ve full depoyla ne kadar yol gidiliyo cevaplarsa sevinirim arabadan tüpü söktürmeye karar verir gibiyim yoksa arabayı satacam
  • İyi Forumlar arkadaşlar;
    Marea yı aldım ama bir türlü eksiklerini tamamlayamadım ne kadar sorun çıkartıyor şaşırıyorum. sefer de geri vites lambam yanmıyor. Ampulüne baktım sağlam sigortasına baktım sorun yok soketi temizledim taktım ama hala yanmadı en son müşür kaldı acaba geri vites müşürü nerede bu arabanın yada başka nereden olabilir bu sorun lütfen yardım edermisiniz. Daha önce R9 Spring imvardı ne kadar güzeldi :) motor hariç her yerine müdahale edebiliyordum.bunda dokunmaya korkuyorum. (çünkü her tarafı sensör :) )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi htk -- 17 Eylül 2014; 1:36:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ReDDerhan

    Chuckydi;
    İlk sorunun benim eski mareamda vardı. Tam sıkıntım aracıma gaz veriyordum fakat yemiyordu, yada irkile irkile gaz yiyordu. Bujilerde dediler ayar buji ayarı yaptılar, sonra kablo dediler onları değiştirdiler olmadı. Tabi bu dediklerimi ayrı ayrı günlerde yaptırdım, düzelme olmadı. Sonrasında gösterdiğim başka bir usta aracı çalıştırdı, sürdü geldi "hocam senin bobin arızalı büyük ihtimal çatlamıştır" dedi. Üst taraftan baktık çatlak yoktu ama söktüğümüzde alt kısımdan çatladığını gördük. 2012'de değiştirmiştim orjinaliyle 300 TL'ye..

    bilexsamet;
    Geçtiğimiz hafta tekrar marea sahibi oldum çok şükür. Senin bahsettiğin sorun malesef bu aracımda var. İlk çalıştırdığımda yalpalayarak çalışıyor, gazı yesemmi(ilk çalışmada benzinle çalışıyor bu arada) yemesemmi diyor kendi kendine ama idareten çalışıyor. Aradan 15 saniye civarı geçtiğinde kendine geliyor ve sonrasında hiç bir sorun yok. Sabahları ilk çalıştırmamda bu sorun daha da kötü tabi, motor soğukken kendini daha çok belli ediyor.
    Acaba benzin pompasıyla alakalı bir durum olabilirmi sence. Rölantiyle alakalı bir durum olsa araç ısınmışkende boşa aldığımızda sorun olur bence. Bu hafta içerisinde Şaşmaz'a gitmeyi düşünüyorum paylaşırım burada sonucu.
    Gerçi güvenecek usta bulmak çok zor, Ankara'da tavsiyeleriniz varsa denemek isterim.

    Benzin pompasını 2 sene önce 550 TL verip komple (şamandıra dahil) değiştirmiştim. Benzin pompasında sıkıntı olduğunu sanmam. Zaten götürdüğüm usta arabanın ayarlarını oynayana kadar arabada böyle bir problem yoktu.

    Ankara'da Marea ustası bilen varsa ben de arıyorum. 3 senedir Maream var; ama usta bulamadım koca Ankara'da.




  • htk H kullanıcısına yanıt
    Maalesef müşürün yerini ben de bilmiyorum. Bilen bir arkadaşımız yazarsa ben de böylece öğrenmiş olacağım.
  • Arac bazen, genelde hava sogukken ilk calistirmada kaputun altindan bir yerden tak tak ses geliuor 4~5 kere yapiyor motor isinip gaza gecince birdaha yapmiyor, gun icinde de yapmiyor, sadece bazrn sabah ilk calistirmada oluyor, neden yapar acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖFS06

    maresını benzinli kullanan var mı acaba varsa bana cevap verbilir mi depo ne kadara fullleniyo ve full depoyla ne kadar yol gidiliyo cevaplarsa sevinirim arabadan tüpü söktürmeye karar verir gibiyim yoksa arabayı satacam

    Benim arabada bir sıkıntı var: Hem çekiş düşük hem de çok yakıyor. Çok yakma ve çekiş düşüklüğü LPG'de de benzinde de aynı, pek fark yok yani.

    Arabam çoğunu trafik olmayan şehir içi ve yaklaşık yarısını da Ankara-Samsun Yolu'nda (Şehirler arası sayılır) kullanmama rağmen 1.6 Motorlu Liberty arabam, 50 TL'lik LPG ile 165 km yol yaptı. (Not: Yakıtı Petrol Ofisinden 2.30 TL'ye almıştım.) Yani kilometrede yaklaşık 30 Kuruş yaktı. Zaten arabaya aldığım benzin cabası. AMA bu yakıt sarfiyatı şu ana kadar arabanın yaktığı en düşük LPG değeri. Yoksa normalde LPG ile 38.5 litre LPG ile şehir içi yaklaşık 260-270 kilometre gidiyor. LPG fiyatını 2.30 TL'den hesaplarsak kilometrede 32-33 kuruş yakıyor. (Şehir içi)

    Ben bu halde LPG'yi söktürüp benzin ile kullansam benzine verdiğim paradan evin yolunu bulamam herhalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    quote:

    Orijinalden alıntı: kameray37

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    Dediğin gibi şimdi bile çalışmıyordu. Buzlanmadan değil o zaman.
    Peki bu motorun yeri tam olarak sarı köpüğün hemen arkası mı? Yeni polen filtresini çıkardıktan sonra açılan boşluktan mı ulaşılıyor bu motora? Yoksa torpidodan filan mı?

    Maalesef torpidoyu komple söküyorsun ancak oradan ulasabiliyorsun. İç havalandırma motorunun hemen sag ust tarafinda.

    Dün dediğin yeri kotrol ettim. Hakikaten o motoru oradan çıkarmak zor.

    Benim aklıma bişey geliyor ama olur mu olmaz mı bilemiyorum. İç havalandırma motorunun sökülmesiyle o dediğimiz iç dış hava kapak motorunu sökebiliriz diye düşünüyorum.

    Ben de öyle düşünüyorum. Eğer havalandırma kapağına takılı metal çubuğu da kapaktan çıkarmak (kurtarmak) gerekiyorsa sadece sirkülasyon motorunu yerinden çıkarmak yetmeyecek, o çubuğu da çıkarmamız gerekecek. Ama havalandırma kapağı tam iç havalandırma motorunun arkasında. Ne el giriyor ne başka bir şey. Galiba havalandırma kapağının önündekileri (iç havalandırma motoru en önemlisi) sökmek gerekecek.
    Sirkülasyon motoru iç havalandırma motorunun sağ arkasında kalıyor. Sadece sirkülasyon motorunun vidalarını yerinden sökerek onu çıkarabilsek iç havalandırma motorunu sökmeye gerek kalmaz.

    Müsait olunca kontrol edeceğim. Yeni bir şeyler öğrenirsem paylaşırım.

    Zaten kalorifer peteğini değiştireceğim diye hala torpido kapağını yerine takmadım. Hala orası açık, tüm kablolar filan açıkta.




  • bilexsamet kullanıcısına yanıt
    Benim çekişi ve yakıttan yana sıkıntım yok simit tüple fulş depo 30 litre 290 300 km görüyorum ççekişide gayet hoş güzel sadece lpg arabanın beynini yiyo motorunu yiyo marea motoru 500.000 km görebilecek motor ömrünü çürütüyo sürekli gaz ayarı yaptıracaksın daha dün yaptırdım ayarı araba fişek gibi oldu akşama gene gaz yemedi ayda bi gaz ayarı lazım sürekli gittiğim usta var lpg bu arabayı mahvediyo diyo bu motoru bitiriyo diyo arabaya yazık oluyo diyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilexsamet kullanıcısına yanıt
    Bakımlatını bi yaptır filtre yağ buji triger zamanı geldimi oda çok etkiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖFS06 kullanıcısına yanıt
    En fazla 56lt koydum şu zamana kadar.

    Benim aracım 2001 weekend düz vites eylülün ilk haftası istanbuldan antalyaya gittim gece yola çıktım klima kapalı iken 751km de 44,5lt yakıt ile 100km sürati geçmeden vardım.
    Sonra ege istikametine doğru devam ettiğimde ise klima açık şekilde 612km de 43lt gibi bir yakıt harcadı. bu sırada aracın doluluk oranı bagajda araç buzdolabından tutunda herşey vardı ve 3buçuk kişiydik araçta.
    Şehir içinde çok kullanmam arabamı ama kullandığımda ise ortalama 9lt yakıyor.

    Umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖFS06

    Bakımlatını bi yaptır filtre yağ buji triger zamanı geldimi oda çok etkiler

    Bujileri, buji kablosunu, trigeri, debriyaj balatasını değiştirdim; ama ne arabanın çekişinde ne de yakıtında hiçbir değişiklik yok.
    Bujileri 10.000 km önce
    Trigeri 16.000 km önce
    Debriyaj setini 10.000 km önce
    Yağ ve hava filtresini 3.000 km önce değiştirdim. Ama değişime rağmen hiçbir faydası olmadı.
    Ayrıca Bujiler dandik bir buji veya fiat doblo bujisi filan değil, orjinal fiat marea bujisi, tanesini 20 TL'den aldım. Toplam 80 TL bujilere verdim.

    Bu sorunla ilgili kimisi Katalitik konvertörün tıkanmış olabileceğini, kimi subap ayarlarından olabileceğini, kimi de yeni taktırdığım debriyajın düzgün takılmadığından olabileceğini söylüyor. Kafam karıştı.

    Zaten Katalitik Konvertörün orjinali 1.300 TL, yan sanayi 650 TL filan,
    Subapları konrol etmek için 80 TL işçilik alıyorlar. Eğer subaplarda bir sıkıntı tespit ederlerse ve subapların değişimi gerekiyorsa bu işçilik fiyatı 500 TL'ye çıkıyor. Subap fiyatını da dahil edresek 650-700 TL masraf çıkarıyor.
    Debriyaja gelince 150-200 TL işçilik istiyorlar.

    BİR DE ŞEYİ SORACAĞIM: BENİM DEBRİYAJ DEĞİŞTİRMEME RAĞMEN HALA ÇOK YUKARIDAN KAVRIYOR.
    DEBRİYAJIN KAÇIRIP KAÇIRMADIĞINI VEYA SIKINTI OLUP OLMADIĞINI NASIL ANLIYORUZ.

    SİZİN DEBRİYAJLAR DA MI ÇOK YUKARIDAN KAVRIYOR. Şimdiye kadar bindiğim hiçbir arabanın debriyajı benimki kadar yukarıdan kavramıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilexsamet -- 17 Eylül 2014; 11:13:27 >




  • 
Sayfa: önceki 21712172217321742175
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.