Şimdi Ara

Peugeot 308 1.2 VTI Mini Test

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
0
Favori
17.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar.

    Bugün benim için programını sarkıtarak İzmit'ten Ankara'ya yol tepen @vidanj kardeşim ile buluştuk.

    Yemek çay kahve arasında; "308'de 1.2 atmosferik motor nasıl acaba?" sorusunu merak ettiğimiz için 1.6 HDI versiyonu pas geçip 1.2 VTI 308 testi yaptık.

    Test dediysem standart bayi testi. Ayrıca başlangıçta konu açmak gibi bir amacım olmadığı için sadece aklımda yer edinen detayları yazıyorum.

    308 ile ilgili herşey yazılmış çizilmiş zaten forumda, ben direkt olaya giriyorum;


    Evet 1.2 VTI motor bu kasayı rahatça taşıyor. Bir önceki nesil 1.6 atmosferik C segmenti otomobiller nasıl gidiyorsa, bu da o kadar gidiyor.

    Aracın en istekli devir bandı 2500-3000 d/d aralığı. Motor, bu aralıkta iken ütopik olmayan isteklerinize elinden geldiğince cevap veriyor. Ayrıca hızlanma aşaması da sürücüyü yormuyor.

    Test boyunca klima açıktı ve araçta üç kişi idik. Uzun soluklu yokuşlarda "kaptırıp" da girmememe rağmen araba 4.vitesi istemedi ve yokuşun başında 5.viteste 70 km/s civarı olan hızı zirveye doğru aynı viteste 100 km/s bandına çıkartmayı başardı. Bilenler için; bahsettiğim yokuş, yeni açılan ODTÜ Yolu'nun Taurus'a doğru tırmanan kısmı.

    Dik sayılabilecek başka bir yokuşa ise (bu da Konya Yolu'ndan Göral Showroom'a sapan yokuş) 2.viteste 15 km/s civarında girmeme rağmen araç nazlanmadan toparladı ve ivmelenmeye başladı. Özellikle tam gaz yapmadan 1.vitesi istemesini bekledim ama şaşırttı açıkçası.

    Sonuç olarak 1.2 VTI, performans arayışı olmayan insanları mağdur etmeyecek bir güç ünitesi.







  • Ben "motor harika" demedim zaten :)

    Aynı yokuşta segmentindeki 1.6 atmosferik çoğu araçla hemen hemen aynı performansı veriyor. Standart sıradan bir motor yani. İnsanlar 1.2 atmosferiği duyunca irkiliyor ama çok az kişi aracın B segmenti ağırlığında olduğundan haberdar.

    Demem o ki; korkulacak bir motor değil. Alacak olanlar önce test etsin, sonra karar versin.

    "Alın, koşun, bu fiyata kaçmaz, patron çıldırdı" da demiyorum :)
    Terbiyesizlikten dem vurman iyi olmuş.

    Kullanmadığın araba hakkında kullanan kişinin görüşlerini yalanlamak, hem de bunu alaylı bir şekilde yapmak terbiyesizliğin neresinde yer alıyor peki?

    Yok gizli beygirler falan? Ben öyle birşey mi yazmışım? Motor için harika mı demişim?

    İlk mesajını yazarken biraz daha usturuplu olsaydın öyle bir cevap almazdın. Karşıt görüşlere hiç saygısızlık yapmadım, ama o yazdığın karşıt görüş değil direkt insanı tiye almak.

    Hadi neyse güle güle.
  • eline sağlık bende 1.0 poloyu test ettim gitmem ben diye nazlanıyordu

    308 e gelirsek 1.2 atmosferik bile rahat taşıyor bisiklet gibi araba 1100 kg :) asıl beklediğim 1.2 turbo benzinli 130 hp neler yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vetenes -- 22 Eylül 2014; 0:45:38 >
  • Olmaz olamaz.. pejo gidemez.o kasayı o motor taşımaz. Transizlar turbo motordan anlamaz.o para o arabaya verilmez.4 tekerlekli transiz tenekesi.






























    Diyen arkadaşları konuya bekliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Eline sağlık kardeşim. Forumda 1,6 atmosferik 125-135 bglik araçlara yapılan muameleden sonra bu araç için neler denir neler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir önceki nesil C sınıfı 1.6 atmosferiklerle aynı gidiyor derken?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 Astrayı yıllarca kullanan milletimize 1.2 benzinli çok farklı gelmez.
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    O değil çoğu kişi inanmaz belki, birisi bana dese ben de inanmazdım ama içeriye gayet sportif ve tahrik edici bir motor sesi geliyor

    Özellikle 3000 devire yaklaşırken. Gülesim geldi valla
  • geçen gün fransa sitesinden gelecek olan 1,2 thp motorun özelliklerine baktım.

    otomatik olanın şehir içi tüketimi 6,3 litreymiş. hızlanma 9,1 saniye.

    manuel olanın performansı daha iyiymiş ama otomatiğe göre yarım litre civarı daha fazla yakıyormuş.
  • 1.2 atmosferikmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok faydalı bir kullanıcı deneyimi olmui 1.2vti hakkında tamda merak ettiklerimi aktarmışsınız teşekkürler elinize sağlık.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık..

    Psa'dan dışlandık mı hemen

    Bi video çekeydin iyiydi, inanmazlar şimdi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weycell1905 -- 21 Eylül 2014; 20:36:06 >
  • Goruslerimizi elbette birbirimizle test sonrasi paylasik fakat burada bir daha tekrar etmekte fayda var. Ben kullanmadigim icin bazi konularda yorum yapmaktan kacinacagim. Motor performans beklemeyen; ayagimi yerden kessin, sollamalarda terletmesin diyenler icin ideal. Fena devir cevirmiyor. Ust devirlerde hacminden beklenmeyecek bir ses cikartiyor, ben begendim. Cok yuksek hizlara cikmadigimiz icin sadece lastik sesi duyabildim. Yokusta klima yarisindan fazlasina kadar acikken bayilma yapmadi. Motor tam benlikti, tak tupu sagdan sagdan takil

    SMG icin dokunmatik degil basmatik desek abartmis olmayiz. Her seyi o ekranda topladiktan sonra ekrani kaliteli yapmaliydilar. En ust donanim alinmadigi surece belli bir kac eksisi olacak aracin. Ki bu motor secenegi Allure donanimda sunulmuyor malesef.

    Araci inceledigim kadariyla edindigim izlenim bu sekilde. Aklima gelmeyen bir kac ayrinti daha vardi, geldiklerinde yazacagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga

    Bir önceki nesil C sınıfı 1.6 atmosferiklerle aynı gidiyor derken?

    Son zamanlardaki "platform hafifleştirme" furyasından nasibini almamış bir önceki nesil C segmenti otomobillerden bahsediyorum.

    1.6 litrede 100 küsür beygir motor gücü alınmasına rağmen kasa ağır olduğu için nazlanan otomobillerle hemen hemen aynı performansı veriyor.
  • Test güzel olmuş merak ettiğim bir motordu.Bir de hazır gitmişken 1.0 208 test etseydiniz.

    @Vetenes Abi'nin yaptığı Polo testi ile karşılaştırırdınız.

    SS varsa bekliyoruz.

    O değilde acaba 308 neden tutmadı İstanbul'da günde 60 kmden fazla yol gidiyorum.Anadolu'dan Avrupa yakasına geçiyorum ama şu ana kadar trafikte bir tane

    308 ya gördüm ya görmedim.

    Bu araç bu kadar az mı? Satıyor neden tutmadı?

    Golf'e rakip vs. dendi ama Haziran ayında sadece 86 tane satmış düşünün MPV olan Verso bile 85 satmış?

    Kronik sorunu mu var? Konularda öneren 1 kişi görmedim son kasayı.

    Az satıyor dediğimiz Mazda3 bile 80 tane satmış Haziran'da.

    Golf'e rakipçileri konuya bekliyoruz.

    Bence Peugeot fiyatlandırması büyük etken ama bunun dışında bir başka etken mi var?

    Fransa'da bile 2 tane gördüm garip olan o.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 21 Eylül 2014; 20:37:53 >




  • Göral'dan şu msj gelmişti, madem gittiniz oraya doğru mudur acaba?

    TEST EDiN firsati yakalayin: sadece 7 adet arac icin yapilan kampanyada Yeni Peugeot 308 Access 1.2 PureTech 82hp 44.900 TL. T: 03122074507
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Hocam hafif olabilir tamam ama en basitinden 0-100 değeri 13.3 sn. Hele ki yüksek hızlarda daha da nazlanacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Eline sağlık..

    Psa'dan dışlandık mı hemen

    Bi video çekeydin iyiydi, inanmazlar şimdi :)

    Yok be abi

    Ne kadar uğraştıysam da ekleyemedim ilk mesaja :)

    Ne video ne fotoğraf hiçbir şey çekmedik, dediğim gibi testi kendimiz için yaptık öyle ayaküstü. Sonradan aklıma geldi konusunu açmak.

    Bi de Merter'in otobüsüne yetişmek için biraz alelacele bi test sürüşü oldu.

    O değil, iki farklı bayide sordum. İkisi de aynı şeyi söyledi. İlerleyen zamanlarda 5008 için 1.6 HDI motora yeni Aisin şanzıman gelebilirmiş.




  • Test için teşekkürler, şimdi önemli olan fiyatlandırma politikası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Göral'dan şu msj gelmişti, madem gittiniz oraya doğru mudur acaba?

    TEST EDiN firsati yakalayin: sadece 7 adet arac icin yapilan kampanyada Yeni Peugeot 308 Access 1.2 PureTech 82hp 44.900 TL. T: 03122074507

    Test ettiğimiz araç Active donanım idi, satış danışmanına fiyatı sorduğumda 49 bin lira olarak belirtti. Onun haricinde Access için herhangi bir ibare gözüme çarpmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Eline sağlık..

    Psa'dan dışlandık mı hemen

    Bi video çekeydin iyiydi, inanmazlar şimdi :)

    Yok be abi

    Ne kadar uğraştıysam da ekleyemedim ilk mesaja :)

    Ne video ne fotoğraf hiçbir şey çekmedik, dediğim gibi testi kendimiz için yaptık öyle ayaküstü. Sonradan aklıma geldi konusunu açmak.

    Bi de Merter'in otobüsüne yetişmek için biraz alelacele bi test sürüşü oldu.

    O değil, iki farklı bayide sordum. İkisi de aynı şeyi söyledi. İlerleyen zamanlarda 5008 için 1.6 HDI motora yeni Aisin şanzıman gelebilirmiş.

    3008'e de gelecek mi acaba?

    5008'i 100 bine satarlar artık..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.