Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
670
Cevap
9
Favori
29.472
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • umur_sti U kullanıcısına yanıt
    Abi ikinciliğe çıktığında fark 3 saniye civarındaydı. O farkı kapatması pek kolay değildi; çünkü gerçekten çok benzer hızlara sahiptik ama senin hatan fazladan pit stop yapman oldu. Şu ses sorununu düzelttikten sonra videoyu yüklersem görürsün prime setinde nasıl laylaylom sürdüğümü :D Ben sana dedim 4-5 saniye hızlı diye tek pit.

    Ayrıca teşekkür ederim. Sen de gerçekten hızlıydın abi. Bundan sonra inşallah seni daha rahat yenerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkan Özcan

    Abi ikinciliğe çıktığında fark 3 saniye civarındaydı. O farkı kapatması pek kolay değildi; çünkü gerçekten çok benzer hızlara sahiptik ama senin hatan fazladan pit stop yapman oldu. Şu ses sorununu düzelttikten sonra videoyu yüklersem görürsün prime setinde nasıl laylaylom sürdüğümü :D Ben sana dedim 4-5 saniye hızlı diye tek pit.

    Ayrıca teşekkür ederim. Sen de gerçekten hızlıydın abi. Bundan sonra inşallah seni daha rahat yenerim

    Bundan sonraki yarışlarda varlığım senin rahatını bozmak için oglum zaten :D Şampiyonluğu pehh boşver

    Tarkan sanada linkteki videoyu gönderiyorum.3 gün sonra yoldan gelip yarışa girince bu adama döndüm :D

    https://www.youtube.com/watch?v=zhmI3r44D9Q




  • umur_sti U kullanıcısına yanıt
    Varlığın sürekli aynı amaç uğruna oldu abi zaten, sadece bundan sonraki yarışlarda değil :D Umarım ben de senin için pisti dar edebilirim çoğu zaman yapabildiğim gibi :D
  • ligi yakından takip eden birisi olarak furkan özcanın spa pistinde yarıştaki %66 yağmur ihtimalini görünce kuralları istismar ederek bağlantı sorunu varmış gibi gösterip düşmesi ve tekrardan oyun kurulmasını sağlaması sonucunda yağmursuz yarışılmasının araştırılmasını istiyorum.

    ayrıca kendisine soru sorup cevabında da kendisini övmesi de ayrıca apachi style olmuş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nemesis Prime -- 28 Şubat 2015; 18:57:58 >
  • f1 2015 yayınları NR1 kanalında diye bir haber duydum. (number1 tv) Bilgisi olan var mı
  • Nemesis Prime N kullanıcısına yanıt
    Attığım mesaj nereye gitmiş bilmiyorum ama cevaplayayım tekrardan. Muhtemelen kullandığım kelimeden dolayı silindi yazım: Harfleri karışık bir şekilde yazıyorum buraya. Bak *eisembl*, madem ligi yakından takip ediyorsun, ben oyunla da gayet ilgili olduğunu varsayıyorum. Yağmurlu durumlarda neler yaşandığını da benden daha iyi bildiğini varsayıyorum o zaman. Bu kadar yakın takip ettiğine göre lobby'de yağmurdan sonra aramızda nasıl espriler yapıp güldüğümüzü de biliyorsundur. Ayrıca sen kimsin de "araştırılmasını istiyorsun"? Meclise önerge sun istersen.

    Ayrıca, röportajın sonunda Sorbetto'ya sorular için teşekkür notunu okumadan buraya yazar hakkında sallayan mı yoksa her Allah'ın röportajında o notu oraya sektirmeden koyan yazar mı "apachi style" olmuş merak ettim şimdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 28 Şubat 2015; 23:45:41 >
  • Nasıl yani Furkan??.. voltaj düştü dedin. net koptu dedin yoksa bizi mi yedin?.. Ömer'in Ali'nin sorduğu sorulara bir şey diyemem ama benim sorduğum soruya ben sormuşum gibi cevap verdin. onu da mı kendin sormuştun?!.. vay arkadaş!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarkanbeyaz -- 1 Mart 2015; 3:12:22 >
  • tarkanbeyaz kullanıcısına yanıt
    Abi iki gündür ortalığı trollüyorsun ama eğer yazıma eksiyi de sen bastıysan bozuşacağız
  • Sıradaki Yarış: İtalya GP

    Tarihi Spa-Francorchamps pistinden sonra İtalya GP’si için bir başka efsanevi pist olan Monza’dayız.

    Monza pisti uzun düzlükleriyle ve yüksek bordürleriyle biliniyor. Pilotlar tur süresini kısaltmak için kaçınılmaz olarak mümkün olan en düşük downforce ayarı ile piste çıkmak isteyeceklerdir. Bu kadar düşük downforce ile 360 km/h’den 2. vitese düşülen ilk viraj, ikinci sektördeki dar Lesmo’lar ve Ascari şikanı, son sektördeki ünlü Parabolica virajı pilotları çok fazla zorlayacak.

    Option lastiği olarak orta sertlikteki hamur, prime lastiği olarak ise sert lastik getirilmiş. Pistin yapısına fazla uymadığını belirtmek gerek lastiklerin. Belçika’daki gibi yumuşak ve orta sertlikteki hamurlar getirilebilirdi. Beklenen strateji tek pit olacağı yönünde. Prime lastiklerden verim alamayacağını düşünen bazı pilotlar iki option ve bir prime içeren iki pit stop stratejisini de benimseyebilirler.

    Sürücüler arasındaki farklar diğer pistlere göre daha az gibi duruyor. umur.boyaci yarış öncesindeki antrenmanlarda takım arkadaşı Furkan Özcan’a göre çok üstün bir performans gösterdi. tarkanbeyaz ve ysag da sürpriz bir şekilde hızlı olan diğer isimler. Ligimize geçtiğimiz yarış katılan ve bağlantı problemi yaşayan Yusuf Karakaya da özellikle Time Trial modunda güzel bir performans sergilemiş gibi duruyor. Online yarışta da bunu sergileyebilirse ciddi bir tehdit olabilir. Eski formlarını bulmuş gibi gözüken Ferrari pilotları ve geçtiğimiz yarış sürpriz bir şekilde gerilerde kalan Tolga Kacmaz’ın ne yapacağı da merak konusu.

    Efsanevi Monza pistinde 1 Mart akşamı saat 21:15’te görüşmek üzere.




  • Bugün 1 Mart 2015 Pazar günü. Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Ligdeki ilk yarışıma bundan tam iki sene önce, 1 Mart 2013 Cuma günü F1 2012 sezonu Malezya GP'si için çıkmıştım. O andan itibaren onlarca pilotla beraber yarıştım, iyi-kötü birçok anım oldu. Hayatım ve kişiliğim değişti. Etrafımdaki insanlar değişti belki de. Burada da birçok pilot arkadaşım değişti. Bu iki senede değişmeyen tek şey pist üzerindeki rekabet ve hız duygusu oldu. Bu duygumun tavan yaptığı ve doyuma ulaştığım noktalar oldu. Bunların en önemlileri ise hiç şüphesiz aldığım galibiyetler oldu. Şu ana kadar katıldığım 44 yarışın 11'ini kazanabildim. Bunları sizinle paylaşmak için bugün belki de en doğru gün. Çünkü bu iki sene benim için harika geçti ve bu galibiyetleri bir daha hiç alamama ihtimali de var. Bir kez daha hepinize bu anıları benimle paylaştığınız için teşekkür ederim.

    1- 2012 Kore GP

    Ligdeki ilk galibiyetim ve belki de en mutlu olduğum galibiyet diyebilirim. Benim için anlamı çok büyük. Bu yarıştan önceki Singapur GP’sinde önümde Savaş abinin (SAVAS TEZCİ) aşınmış lastiklerle bordür üzerine fazla çıkıp viraj çıkışında yavaş kalması sonucunda kendisine arkadan çarparak temas yaşamıştım. Bu olaydan sonra kendisi kontrolünü iyice kaybederek spin atmış ve ben de pitten geçme cezası almıştım. 2012 sezonunun önceki yarışlarında bol bol talihsizlik yaşayan bir pilot olarak bu olaydan sonra sabrı taşan Savaş abi ligden ayrılma kararı almıştı. Bundan sonraki hafta hem yönetimin hem de benim yoğun ısrarlarıyla geri dönmüştü lige.

    Kendisinden lige geri döndükten sonra da özür dilemiştim. O da olgunlukla karşılayarak “Eğer bir özür borcunun olduğunu düşünüyorsan gelecek yarışı kazan.” demişti. Bu ligde neden çoluk çocuk (Yaş olarak değil, davranış olarak söylüyorum bunu. Eğer yaş söz konusu olsaydı Cem gibi rakiplerime haksızlık yapmış olurdum.) yerine büyüklerle yarıştığımı ve bundan neden daha çok zevk aldığımı daha iyi anlıyorum. Ben de hem böyle bir psikolojinin etkisiyle hem de sıra dışı lastik stratejilerimi başka bir boyuta taşımak için sıralamaya çıkmama kararı aldım. Ve ilginç bir şekilde bu işe yaradı. Daha dün gibi hatırlıyorum üzerinden neredeyse iki sene geçmesine rağmen. İlk turlarda hızlı ve hatasız şekilde pozisyon kazanmış, iki option setini de sona koymuştum. Daha da önemlisi iki galibiyet adayı olan Fırat abi (DaRK LoRD) ve Bahattin abiden (SLaYeR KiNG) geç pit-stop yapıp son sette daha iyi lastiklerle yarışabilmiştim. Bahattin abiyi geçtikten sonra son turlarda liderliği Fırat abiden aldıktan sonraki ve finiş çizgisini geçtikten sonraki hislerim gerçekten eşsizdi.

    Fırat abinin kamerası:


    Bahattin abinin kamerası:



    2- 2012 Amerika GP

    2012 sezonunda aldığım ikinci ve son; ve belki daha da önemlisi bana şampiyonada 3.lüğü getiren yarıştı bu.

    Sıralamaya yine çıkmamıştım ve bu stratejimin işe yaradığını ve şans eseri olmadığını herkese tekrar göstermem lazımdı. İlk turlarda sıraları hızla tırmandım ve ardından 1-2 giden Ferrari’leri geçmem lazımdı. Yanlış hatırlamıyorsam arka düzlükte Ömer abiyi (Sorbetto) geçmiştim ve ardından 10-15 tur sürecek inanılmaz bir takip ve mücadele başlamıştı Bahattin abiyle aramızda. Farkı yavaş yavaş eritiyor ve arkasına geliyordum. Son pit-stop’u yine kendisinden geç yaparak (bundan tam emin değilim ama) lastik avantajını asıl savaşın başlayacağı son sete saklamıştım. Sonrası ise sadece iki pilotun olağanüstü bir mücadele ve sportmenlik örneği değil, aynı zamanda bitmek bilmeyen bir strateji savaşıydı. Bu savaşı galiba ben kazanmıştım DRS’nin de yardımı ile. Son turdan önce DRS alanına girdikçe sakladığım birkaç litre yakıt belki de Bahattin abinin önceki turlardaki DRS alanında benden kaçmak için kullandığı ve son sektörde kaybettiği yakıttı. DRS düzlüğüne ikimiz de en yüksek benzin karışımı ile çıktık ve düzlük sonunda dış çizgiyi tutarak liderliği son sektörde almış oldum. Son sektörde kendisini geçtikten sonra yakıtını da bitirmesiyle aracı teklemeye başladı ve yarışı 2 saniyeye yakın bir farkla kazanmış oldum bu sayede. Sezon bittikten sonra açıklanan Sezonun En’leri listesinde “Sezonun En Heyecanlı Çekişmesi” olarak da hak ettiği yeri alacaktı bu unutulmaz mücadele.

    Yarışı Bahattin abinin kamerasından izlemek için:




    3- 2013 İspanya GP

    2013’ün ilk galibiyeti tabii ki özel olmak zorundaydı. Denkleme sonradan giren bir değişken vardı ve adı Özgün’dü (Özgün Kum). Bu çocukla gerçekten uğraşmak zorundaydım ve sezonun geri kalanında beni tehdit edecek tek rakip gibi görünüyordu. Bir tahminimde bu kadar yanılacağımı hayal edemezdim. Tabii ki gelecek yarış olan Monako GP’sinde ve onu takip eden 4 yarışta ligi domine eden, ayrıca bu sezon takım arkadaşım olan Umur abinin (umur.boyaci) gelmesi her şeyi değiştirecekti. Ayrıca bu yarış sonrasında kayıt almayı ciddi anlamda düşünmeye başladım.

    Sıralamaların sonunda yağan yağmurla derecemi geliştiremedim ve Özgün’ün arkasında ikinci sırada yer aldım. Start ikimiz için de oldukça sorunlu geçti ve son iki sıraya düştük ilk sektörde. Bundan sonra ben daha hızlı tırmandım ve yaklaşık 6 saniye farkla lider gidiyordum Özgün de trafikten kurtulmayı başardığında. Yarış içi temposu ve lastik kullanımı benden çok daha iyiydi ve birkaç tur içinde bana yetişip beni geçmeyi başardı. Son sette taktığı option lastikler onun bir nevi sonu oldu ve ben prime lastiklerle son 2-3 turda kendisinin ensesinde olacaktım. Beklediğim gibi de oldu ama düzlükte kendisine yeterince yakın olamıyordum. Onun yaşadığı ufak lag sorunu da aracını pist üstünde tam olarak göremememe sebep oluyor (gidip geldiğinden tam pozisyonu ileri-geri 1-2 metre değişiyordu) ve benim yeterince cesur atak yapamamama sebebiyet veriyordu. Ve o zamanlar manuel vites kullanmadığımdan geç fren yapmak benim için daha zordu. Ben de son turda farklı bir yol denedim ve 2. virajın çıkışından itibaren tüm KERS’imi boşalttım. İlk sektör sonuna geldiğimizde ben iç tarafta ve öndeydim, kendisi ise dıştaydı. Frenlemede kendi açısından bir temas yaşandı ve kendisi pist dışına çıktı. Ben hem önde hem de içte olduğum için olayı tam olarak anlayamadım ve onun çakıllardan çıkmasını bekledim. Tabii telsiz bende kapalı olduğu için dediklerini duyamamıştım yarış anında. Çakıllardan çıktıktan sonra yerini geri aldı, ben birkaç tur bekleyip tekrar ikinci DRS düzlüğü sonunda saldırdım kendisine. Sanırım ikimiz de çok heyecan yapmış olacağız ki lastikleri kilitleyip pist dışına çıktık. Piste ilk dönen ve bitiş çizgisini ilk geçen bendim. Yarış sonrasındaki tartışmaları ve yönetimin kararını da sorgulamak isterdim ama bence bunları tekrar konuşmak anlamsız. Hem de daha 8 yarış var anlatacağım.

    Yarış kaydını ve özellikle son turda yediğim lafları Sedat abinin (AdiGhe) kamerasından izlemek ve duymak için:



    4- 2013 Singapur GP

    Ne diyebilirim ki? 2013 sezonunun en unutulmaz yarışı olarak seçildi Sezonun En’leri listesinde. Bir sebebi vardı tabii ki bunun. Sedat abi yeni direksiyonuyla oyununu yükseltmişti ve burada da rekabetçiydi. Umur abi her zamanki gibi çok hızlıydı ve yağmurlu sıralamalarda bir kez daha olağanüstü bir performans ortaya koymuştu. Yarış içinde beni ve Sedat abiyi oldukça fazla etkileyen senkronizasyon sorunu nedeniyle yarıştan çekilmek zorunda kaldı. Bundan sonra her şey benim elimdeymiş gibi gözüküyordu. Sedat abinin yarış temposu benimle tam olarak eşleşemiyordu kuru zeminde. Fakat ikimiz de yağmura kadar tek pit stopla gitmeyi tercih ettik başta (bunun yarış sonrasında çok büyük bir hata olduğunu anladık aslında) ve benden geç pite girerek iki tur yeni lastikleri olan Sedat abi beni uçurumdan tamaman aşağı düşmüş lastiklerimle rahat bir şekilde geçti ve hemen ardından kendimi güç bela pite attım. Koca bir pit stop mesafesini yağmurlu zeminde iyice azalmış tutunmayla ve tamamen ölü lastiklerle giden Sedat abiye karşı kapatabildim ve ikimiz de 3-4 saniye arayla pit-stop’larımızı yaptık intermediate lastikler için. Kendisi pitten çıkarken çizgiyi kestiği için ceza aldı ve bana yarış galibiyetini hediye etti bir nevi. Aslında son turları daha uzun anlatabilirim ama izlemek daha güzel olacak bence.

    Sedat abinin açısından:


    Benim açımdan:



    5- 2013 Kore GP

    Bir sezon sonra aynı pist, aynı senaryo ve yine unutulmaz bir galibiyet benim için. Sıralamalarda aldığım cezanın ardından son sıradan başlamıştım ve galibiyet için çekişen iki pilot vardı yine. Bahattin abi ve Sedat abiyi hatasız bir performansla ve ilk sette prime lastikleri uzun süre kullanarak geride bırakabilmiştim. Bahattin abiyle pist üzerinde fazla karşılaşmadığımdan onun videosu pek bir görsellik sunamayacak, ben de bu yüzden benim videomun yanında sadece Sedat abinin videosunu veriyorum. O zamanlar YouTube engelli olduğu ve ben yüklemek için bir çözüm bulamadığım için Dailymotion’dan geliyor benim kaydım:


    Sedat abinin kaydı:



    6- 2014 Bahreyn GP

    2014 sezonu… Oyun yeni olmasa da tamamen değişmiş bir sürüş karakteristiği, viraj çıkışlarında daha yüksek arkadan kayma, viraj içinde daha yüksek önden kayma ve genelde sürüşü çok daha zorlaşmış araçlarla karşılaştık bu sezon. Sezonun ilk yarışında lider giderken bağlantımın kopması sonucunda yaşadığım hayal kırıklığı Bahreyn’de sıralamalarda aldığım cezayla iyice üst düzeye çıkıyordu. Sıralamalarda pol pozisyonunu elde etmiş takım arkadaşım Umur abiyi durdurmanın imkansız olacağını biliyordum ve tamamen hasarı minimuma indirmeye odaklanmıştım. Bunun için başta prime lastikleri aldım ve Tarkan abinin (tarkanbeyaz) ikinci DRS düzlüğü öncesindeki viraj içinde yer alan direğe temas etmesiyle aracı parçalandı (bu bir glitch’ti ve bu yarışta pek çok kişiyi avlayacaktı) ve güvenlik aracı girdi. Güvenlik aracı periyodunda hemen hemen herkes pite girdiğinden ben öndeki birkaç pilotu da geçtikten ve oldukça hızlı görünen Emre (EmreKirac) şanssız bir şekilde bağlantı sorunu yaşadıktan sonra kendimi birden liderlikte buldum. Ömer abiye birkaç tur direnmeye çalıştım ve ardından pozisyonumu kaybettim. Geçen sezondan birbirimizi pist üzerinde çok oyaladığımız ve bu yüzden önemli galibiyetler kaçırdığımız için Mercedes takımı olarak öncelikli hedefimiz diğer pilotları saf dışı bırakmaktı. Ardından kendimize odaklanabilecektik. Ben de bunu uygulayarak Umur abiye düzlükte yerimi verdim ve kendisi Ömer abinin peşine düşerek onu geçti. İkinci sette aldığım option lastikler Umur abinin birkaç turluk prime lastiklerine yeterince yaklaşamadı ve Umur abi son sette pit-stop önceliğini bana verdi. Çıkış turumda deli gibi zorladım ve pit çıkışında yan yana geldik. Benim arkam kaydığından kendisini pist dışına ittim ama kendisi devam etmemi söyledi. Devamında gelen 3-5 tur oldukça yüksek tansiyonluydu. Kendisi beni geçtikten sonra ben sonraki turda tekrar atak yaptım ve liderliği aldım. Ardından o sonraki turda liderlik için denemesini yaptı ama tam frenlemedeyken bilgisayarında yaşadığı bir sorun nedeniyle masaüstüne dönmek durumunda kaldı. Bundan sonra rahatladım ve bu sezonki ilk galibiyetimi aldım.

    Olaylı Bahreyn GP’si için:



    7- 2014 Çin GP

    Bu sezon benim gibi çoğu direksiyon kullanıcısının da en büyük sıkıntısı olan çekişin en önemli olduğu pistlerden birinde, Çin’de aldığım galibiyet benim için eşsizdi gerçekten. Sıralamada doğru bir ayarla çok rahat bir şekilde pol pozisyonunu alsam da yarışta işlerin daha farklı olacağını tahmin edebiliyordum. Nitekim böyle de oldu ve Emre, Fırat abi ve Ömer abi gibi isimlerle mücadele içine girdim. Çeşitli nedenlerle Emre ve Fırat abi saf dışı kalsalar da Ömer abi peşimi bırakacak gibi değildi. Buna rağmen baştan sona savaşarak ve özellikle Ömer abiyle inanılmaz bir mücadeleye girerek kazandığım bu zafer kesinlikle eşsizdi benim için. En gergin galibiyetlerimden birisi olsa da gelecek yarışlar için herkese bir sinyal vermeyi başarmıştım bu yarışta. Kendi açımdan yarışı şuradan izleyebilirsiniz:



    8- 2014 İspanya GP

    İspanya GP’si bu kadar rahat kazandığım ilk yarış olmuştu kariyerimde. Aslında “rahat” doğru kelime değil, bana göre her galibiyetin kendine ait bir zorluğu var. “Rahat” kelimesi yerine “baskın” kelimesi daha doğru sanırım.

    Takım arkadaşım Umur abiyle araç ayarları konusunda ufak ihtilaflar yaşadıktan sonra ikimiz de kendimize uyan ayarlarda kalma kararı aldık. Sıralamalarda pol pozisyonunu görece rahat bir şekilde aldıktan sonra yarışta da sorunsuz bir start alarak referans noktam olan Umur abiyle aramdaki farkı düzenli bir şekilde açmaya başladım. Pol-galibiyet-her tur lider gitme üçlüsünü yaptığım ilk yarış olması da benim için ayrı bir güzel ayrıntı oldu. Tek sıkıntı Umur abinin Bahreyn’de yaşadığı direksiyon problemini burada da yaşaması ve dubleyi bir kez daha elimizde olmayan sorunlar yüzünden kaybetmemiz oldu. Yarışı aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz:



    9- 2014 Monako GP

    Monako GP’si her ne kadar rahat kazandığım bir yarış gibi gözükse de gerçekten oldukça sıkıntılıydı benim için. Zaten pistin yapısı gereği “Monako” ve “kolay” kelimelerinin mantıklı bir şekilde bir araya geldiği tek cümle “Monako’da hata yapmak çok kolay.” cümlesi. Vites yükselten ve sıralamada olmasa da yarışta inanılmaz zorlayan bir Sedat abi, sıralamaların başından beri benim de içlerinde bulunduğum çoğu pilotun yaşadığı FPS düşmesi, yarış içinde yüksek riskten dolayı fazla zorlayamamak, trafik gibi faktörler benim için tam bir işkenceydi. Ama buna rağmen bir kez daha kusursuza yakın bir yarış geçirerek pol-galibiyet-en hızlı tur üçlüsünü de tamamlamış oldum. Sedat abinin tur bindirmelerde aldığı pitten geçme cezası da yarışın büyük bir kısmında rahat bir şekilde sürmemi sağladı açıkçası. Bu gergin yarışı şuradan izleyebilirsiniz:




    Sedat abinin kamerası:



    10- 2014 Avusturya GP

    Avusturya GP’si kazanamadığım Büyük Britanya GP’si ile beraber formumun en üst düzeye çıktığı yarış oldu benim için. Takım arkadaşım Umur abinin yaşadığı direksiyon sıkıntıları ve bunun ardından gelen motivasyon sorunu, Sedat abinin olağanüstü performansı yüzünden beni rahatlatmaya yetmiyordu. Buna rağmen yarış içindeki tempoma sıralamalardan daha fazla güvendiğim için ağır yakıt yükü ile fark yaratabileceğimi biliyordum. Sedat abiye yarış günü gerçekten bir şeyler oldu ve bana çok yakın kalamadı. Sonradan öğrendim ki kendisi o gün uykusuz kalmış ve doğal olarak temposundan uzaklaşmış. İstikrar olarak da Büyük Britanya ile beraber burada hiç olmadığım kadar iyileştim ve belki de şu ana kadar aldığım en tatmin edici galibiyet oldu. Kariyerimde ilk ve tek Grand Slam’i (pol pozisyonu – tüm turlar lider gitme – en hızlı tur – yarış galibiyeti) yapmış oldum bu yarışta. Ayrıca podyum haricindeki tüm pilotların bir tur geride bitirmesi de benim için ayrı bir olumlu ayrıntıydı. Fakat bunda pistin direksiyonlular için avantajlı olmasının da büyük etkisinin olduğunu söylemem gerek. Bu performansımı aşağıda izleyebilirsiniz:



    11- 2014 Belçika GP

    Belçika GP’si bu sezon aldığım galibiyetler arasında en düşük performansı göstermeme rağmen en rahat aldığım yarış oldu. Yarış öncesi antrenmanlarda takım arkadaşım Umur abiyle son yarışlarda yaptığımız gibi genel olarak aynı ayarı kullanarak çıktık ve ben son gün içinde kendisinden 0.1-0.2 saniye fazla bir şeyler bulmayı başarmış gibiydim. Sıralamalarda ise ikimiz de tam olarak istediğimiz turu atamadık ve Umur abi bu zaman kaybını benden daha fazla yaşadı. Macaristan’daki senaryonun tersi oldu ve ben pol pozisyonundan başladım yarışa. Startta itiraf etmem gerekir ki ben birkaç hata yaptım. Normalde iş birliği yaparak startları almamıza rağmen ben Umur abiye ilk viraj öncesi gereğinden az boşluk bırakmışım. Buna rağmen bu kendisine fazla süre kaybettirmedi. Yaptığım daha büyük hata ise Eau Rouge çıkışında iç çizgiyi daha geç almam oldu ve Bahattin abiye liderliği kaptırmış olduk. Umur abi ilk sektör sonunda benden daha zararlı çıkarak birkaç sıra kaybetti. Bahattin abi ile 1 tur boyunca çok sportmence ve zorlu bir mücadeleye girdik ve bu mücadeleden galip ayrılmayı başardım. Pist üstünde güvenebildiğim pilotlarla yarışmaktan gerçekten büyük zevk alıyorum. Buradan bir kez daha kendisine teşekkür etmeliyim.

    Umur abi Bahattin abiyi geçtikten sonra fark 3 saniyenin hemen üzerindeydi. Yarış öncesi yaptığımız konuşmada tek pit-stop stratejisinin setlerdeki son birkaç turda zorlayıcı olsa da genel olarak çift pit-stop stratejisine göre 4-5 saniye hızlı olduğunu belirtmiştim Umur abiye. Fakat kendisi çift pit-stop yapmayı tercih etti ve yarış sonrasında kendisi de bunun bir hata olduğunu anlayacaktı. İlk pitlerden önce 3-4 saniye olan fark yarış sonunda 7-8 saniyeye çıkmıştı. Yarışın yarısından itibaren ikimiz de sonucun ne olduğunu aşağı yukarı kestirebildiğimizden gayet sakin bir şekilde, adete pistte öylesine turlayarak sürdük ve finişi gördük. Mercedes olarak Macaristan’dan sonra ikinci kez üst üste duble yapmış olduk böylece.

    Yarışın videosunu hala düzenleyebilmiş değilim. Yarış akşamında bilgisayarım video kayıtlarında ses senkronizasyon sorunu yaşadı nedense. Sıralama turları kısa olduğu için yükleyebilsem de yarış dosyasını 10 parçaya ayırıp her parçaya tek tek düzenleme yapmak, ardından da onları tekrar birleştirip yüklemek zorundayım. Bundan dolayı boş bir zamanımda o yarışı da yüklemeye çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 1 Mart 2015; 6:10:12 >




  • Yarış

  • Çok güzel mücadeleydi şuan izlerken aldığım tat daha fazla yarış içinde pek keyif alamadım o yakın mücadeleden her an başımıza bişy gelebilir endişesiyle :)
  • umur_sti U kullanıcısına yanıt
    Abi 9. turun başındaki olaya ne diyorsun peki? Aramızda görünmez bir güç vardı bence :D Sen sağdaki çimlere itilirken ben soldaki çakıllara itiliyordum temastan 10 saniye sonra bile :D
  • pehhh

    furkan burada en az 400Km yi görürsün diyodum ama 370 de kalmışsın..
    İyice yavaşladın son zamanlarda farkında mısın

    Tur bindirirken 2 nizde arkama geldiniz idi ulenn ikinizi birden yarış dışı bıraksa imişim keşkeee..
    Böyle lerini bulduğun yerde anında zımbalayacan..

    Şaka yapıyorum tabikide...

    Lüfen ciddi olalım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Budfox -- 2 Mart 2015; 18:56:29 >




  • Furkan, yayınladığın galibiyetlerini anlatan yazıyı şimdi gördüm, güzel bir çalışma olmuş, önceki sezonları kısa süreliğine de olsa hatırlamış olduk sayende.

    Ayrıca Monza'daki mücadeleniz enfesmiş gerçekten, özellikle ilk sette inanılmaz yakın bir mücadele olmuş. Videoyu başından sonuna kadar hiç sıkılmadan izledim. Lig tarihinin en heyecanlı galibiyet mücadelelerinden biri olmuş, umarım kalan yarışların tümünde bu kadar yakın olur ve bizlere heyecanlı bir final yaşatırsınız. Tebrik ediyorum ikinizi de.
  • Budfox B kullanıcısına yanıt
    Valla ben yavaşlamadım, Umur abi tekrar benim seviyeme geldi :D Bir de motor ısındı, ondan şey edemedim

    Ayrıca, o tur bindirmede ben bir güzellik beklemedim değil :D
  • Sorbetto kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, beğenmene sevindim :D Uzun süredir aklımdaydı, 1 Mart 2015'i, yani ligdeki ilk yarışıma çıkışımın 2. yıl dönümünü bekleyim dedim.

    Mücadelemiz ile ilgili yorumların için de teşekkür ederim. Ben de umarım kalan yarışların hiçbirinde bu kadar rekabet olmaz ve Umur abiye tozumu yuttururum diyorum. Sevmiyorum aksiyonu ben, galibiyet verin bana :D

    Ama doğrusunu söylemek gerekirse, eğer böyle giderse şampiyon kim olursa olsun kendimizle gurur duyacağım ben. Şampiyonluğu alsam böyle bir pilota karşı bir kez daha kendimi ispatladığım için mutlu olacağım, kaybetsem de "beni ancak böyle bir pilot mağlup edebildi" diyerek gururlanacağım :D
  • En iyi sıralama derecemi tekrarladığım ve bunu en iyi yarış sonucuna dönüştürdüğüm bir yarış oldu. Tabi bunda gridde çok fazla eksik olmasının etkisi büyüktü. Sıralama turlarında en iyi turumu bir araya getirdim ve 3. sıraya yerleştim. Startta yer kaybetmesemde Emre'ye 2. turda ilk viraj çıkışında geçildim. Ardından Sorbetto ve Yusuf Karakaya ile yakın bir mücadelemiz oldu. Yusuf'un iki piti tercih etmesi, Sorbetto'nun ise çeşitli sıkıntılar yaşamasından sonra yalnız kaldım ve finishe 4. sırada geldim.

    Keyifli mücadeleden dolayı Mercedesler'e ve podyuma çıkan Emre'ye tebrikler.





  • Yarışın Ardından: İtalya GP

    Avrupa sezonunun son yarışı olan İtalya GP’si özellikle galibiyet için büyük bir savaşa ve bazı pilotların ekstra performanslarına sahne oldu.

    Sıralama turlarında beklendiği gibi Mercedes pilotları pol pozisyonu için mücadele etti ve bu mücadelenin galibi yarış öncesi yapılan antrenmanlarda da bir tık önde gözüken umur.boyaci oldu. Furkan Özcan sıralamada kendi en iyi derecesini atarak 2. sırayı alırken, istisnai bir performans ortaya koyan ysag aracını gridde umur.boyaci’nin arkasına yerleştirmeyi başardı.

    Yarışın startı ligimize yakışacak bir şekilde temiz geçti. Tüm pilotlar, büyük bir sorun olmadan Monza’nın çok dar ilk şikanını temiz bir şekilde dönebilmeyi başardılar. Yarışın startından itibaren iki Mercedes pilotu da liderlik mücadelesi içine girdiler. Tek pit-stop stratejisini benimseyen iki pilot da option lastikleri kullandıkları ilk sette sık sık yan yana geldiler ve birkaç kere pozisyon değiştirdiler. Buna rağmen umur.boyaci ilk setin büyük bir bölümünde takım arkadaşının önünde kalmayı başardı ve 10. turda pite girdi. Kendisinden bir tur sonra pite giren Furkan Özcan, prime setinde DRS alanının dışında kalınca oldukça benzer hıza sahip olduğu takım arkadaşına atak yapacak kadar yaklaşamadı. Prime setinde 1 turluk yeni lastiklerinin kendisine sağladığı birkaç ondalık avantajı 23. turda girdiği DRS alanı sonrasında aracının kontrolünü hafif bir şekilde kaybettikten sonra boşa harcayan Furkan Özcan, bundan sonra farkı tekrar eritse de, yarışı takım arkadaşı umur.boyaci’nin yaklaşık 1 saniye arkasında bitirmekten kurtulamadı. İkinci turun başında ysag’ı geçerek üçüncü sıraya yükselen EmreKirac, ilk sette Mercedes pilotlarının arasındaki mücadeleden de yararlanarak liderlerle mesafeyi yakın tuttu ve prime setinde de oldukça hatasız ve hızlı bir sürüş gerçekleştirerek Monza’yı neden sevdiğini bir kez daha göstermiş oldu. Sıralamalardaki güzel performansını yarışta da aldığı 4.lükle süsleyen ysag, tamamladığı ilk yarışta 5. olarak Ferrari’lerin önünde yer alan Yusuf Karakaya’nın önünde yer aldı. Belçika’daki performanslarının ardından burada da hızlı olması beklenen Ferrari pilotları Sorbetto ve SLaYeR KiNG, sırasıyla 6. ve 7. bitirerek hayal kırıklığı yarattılar. Yalnız bir yarış geçiren Akin Yolcubal, yarışı bitiren son kişi olan RandomWalker’ın önünde 8. sırayı aldı. Hafta boyunca hızlı gözükse de kötü bir sıralama performansı sergileyen tarkanbeyaz, yarışta yaşadığı talihsizliklerin ardından çekilince sıralamada 10. sırada olmasına rağmen yarıştan puansız ayrıldı. @LPER ise yarışı tamamlayamayan diğer bir pilottu.

    Takım arkadaşı umur.boyaci’nin yalnızca 20 puan önünde bulunan Furkan Özcan pilotlar klasmanında liderliğini sürdürdü. Üst üste üçüncü yarışta da duble yaparak puanını 424’e yükselten Mercedes, gelecek yarışta şampiyonluğunu garantileyebilir.

    Takvimin en uzun ve yorucu yarışlarından birisi olan Singapur GP’sinde heyecanlı çekişmeleri görmek ve açık, yıldızlı bir gökyüzünün altında yarışmak ümidiyle.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.