Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
671
Cevap
9
Favori
28.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yarışın Ardından: Çin GP

    Bahreyn’in ardından liderlik için nefes kesici bir mücadelenin olduğu bir yarışı daha geride bıraktık. Yarışı kariyerinde ilk kez pol pozisyonundan yarış kazanan Furkan Özcan alırken Sorbetto sürekli lideri kovaladığı yarışı sadece yarım saniye farkla 2. sırada bitirdi. Podyumu tamamlayan isim ise son sette umur.boyaci’den daha hızlı gözüken ve lige geri döndüğü yarışta hanesine 15 puan yazdıran AdiGhe oldu.

    Sıralamaların iki favorisi vardı yarıştan önce: EmreKirac ve Furkan Özcan. Fakat EmreKirac’in gününde olmamasıyla polü en yakın rakibinden yarım saniyeden hızlı ve olağanüstü bir son sektörle alan isim Furkan Özcan oldu. Mercedes bu sezon üçüncü kez ilk çizgiyi almış oldu böylece.

    Yarış temposu olarak direksiyon kullanıcılarının kendileriyle aynı sıralama hızına sahip olan gamepad kullanıcılarından yavaş olduğu biliniyordu özellikle çekiş alanlarında ve lastiklerin iyice aşındığı son evrelerde. Bu yüzden galibiyet yarışının EmreKirac, Sorbetto ve DaRK LoRD arasında geçmesi bekleniyordu. Fakat Furkan Özcan’ın polden başladığı yarışta söyleyecek sözü var gibiydi. İlk turlar içinde EmreKirac, Sorbetto ve DaRK LoRD Furkan Özcan’ı takibe başladılar ve bu üç pilot da liderlik için zaman zaman girişimlerde bulundular. Fakat yarışın ilerleyen evrelerinde bu mücadele DaRK LoRD’un lastik kullanımı olarak biraz geride olması ve bağlantısının da gitmesiyle de beraber lastiklerini diğerlerine göre iyi saklayan Sorbetto ile liderliği atakların çoğunlukla yapıldığı üçüncü sektörde bulduğu yüksek tempo ile iyi koruyan Furkan Özcan arasında yaşanmaya başladı. İki isim de farkı sabit tutmayı başarıyor ama Sorbetto pek fazla atak şansı bulamıyordu. İlk hata ikinci pit stopa girerken pit yolunda çakıllara çıkan ve Sorbetto ile arasındaki farkın kapanmasına neden olan Furkan Özcan’dan geldi. Bu andan itibaren ciddi anlamda bir liderlik mücadelesi başladı. Sorbetto daha rahat olduğu option lastiklerle Furkan Özcan’ı baskı altına almayı başardı ve 23. turda liderliği de aldı. Furkan Özcan liderliği kaybettikten sadece 22 saniye sonra tekrar yerini geri aldı ve son 4 turda Sorbetto’nun DRS’inin de bozulmasıyla istikrarlı bir tempoyla giderek bu sezonki üst üste ikinci galibiyetini aldı. DaRK LoRD ve BULUT bağlantı sorunundan en ağır şekilde etkilenen isimler olurken AdiGhe, umur.boyaci ve EmreKirac istenen tempoyu bulamayarak liderlerin arkasında finiş gördüler. Bu isimlerin arkasında genel olarak yalnız bir yarış geçiren SLaYeR KiNG bu sezon ikinci kez 6.lık aldı. Güçlü potansiyeline rağmen sıralamalarda istediği sonucu alamamasının ardından trafikle boğuşan tarkanbeyaz, Akin Yolcubal ve ihsanTR’nin arkasında 9.lukla yetinirken yarışı tamamlamayı başaran son isim Izzet Erkan oldu.

    Bu sonuçlarla Furkan Özcan şampiyona liderliğine yükselirken Mercedes iki pilotunun da bitirdiği son iki yarıştan tam 77 puan alarak şampiyonada Red Bull ile farkı açmayı başardı.

    Gelecek yarış İspanya GP’si ile beraber Avrupa sezonunu açacağız. Hepimizin isteği güneşli ve rekabetin daha bol ve eşit olduğu yarışlar görmek olacak. Bağlantı sorunlarının azaldığı ve tam kadro yarışabildiğimiz günleri görmek ümidiyle…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 16 Aralık 2014; 20:14:10 >




  • Biraz geç de olsa Bahreyn videosunu ekledim. Ancak gecikmesindeki nedenlerden biri olan sabahın beşinde yorgun şekilde hazırlarken eklemelerde yaptığım hata sonucu kaza sonrası çektiğim genel görüntüler yok. Bu nedenle de biraz kendime de kızarak yayınlama zahmetine girmemiştim.. Videoyu hazırladıktan sonra da kontrol etmeden onları sildiğim için de dahası olmayacak video sadece sıralama turum ve kısa süren ve senelerdir Bahreyn'de insanlara sıkıntı yaratan dubaya çarpana kadarki görüntülerim var.. Cmnin de bu hatayı senelerdir düzeltememesi değil de düzeltme zahmetine bile girmemesi çok gariptir..






  • Basın Toplantısı: Çin GP

    S: Tebrikler, üst üste ikinci galibiyetini aldın. Yarış boyunca baskı altındaydın, fakat bu baskıyı çok iyi yönettin ve polden başladığın yarışlarda liderliği kaptırma alışkanlığını yenmiş oldun. Yarışı kısaca özetler misin?

    Furkan Özcan: Teşekkür ederim. Pol turumda son sektörü nasıl o kadar iyi attığım konusunda zaten bir fikrim yok. İlk sektörü önceki zaman turumdaki gibi atsam en az 0.150 saniye daha iyi bir derece gelecekti pol turumda. Belki de bu kadar özel bir tura yakışacak bir galibiyet almışımdır ilk defa. Yarışlardaki hız farkını sezon başından beri konuşuyoruz. Maalesef sıralamada neredeyse 1 saniye hızlı olduğum insanlar yarış içinde benimle aynı tempoda oluyorlar yakıt yükü, çekiş zorluğu ve lastik aşınmasından dolayı. Ben de bu baskıyı bir şekilde kaldırmak zorundaydım. Araç ayarlarımla oynadım, direksiyon açısını artırdım ve bir şekilde tüm bu değişikliklere uyum sağlamaya çalıştım. Sakinliğimi korudum ve Malezya yarışı sonrasında da sözünü verdiğim gibi hiç olmadığım kadar agresif oldum. Yarış boyunca Sorbetto ile farkı sabit tutmayı başardım bir şekilde. Birkaç kere atak yedim kendisinden, bir kere de geçildim. Buna rağmen yerimi yarım dakika geçmeden geri aldım. Yarışta neler yaşadığımdan çok yarışta neler hissettiğim daha önemli benim için. Dezavantajımın bu kadar fazla olduğu bir pistte ilk sıradayken ayrı bir motivasyonu oluyor insanın. Motivasyonumu savaşçılığım ve disiplinim ile birleştirip belki de en iyi galibiyetimi aldım. Pol, en hızlı tur ve yarış galibiyeti gerçekten harikaydı benim için.

    S: Yarış boyunca arkanda önemli mücadeleler vardı. DaRK LoRD, Sorbetto ve EmreKirac ilk turlarda yoğun bir mücadele içine girdiler. Önce EmreKirac gerilere düştü, daha sonra DaRK LoRD bağlantı problemi yaşadı ve arkanda seni zorlayabilecek sadece Sorbetto kaldı. DaRK LoRD ve EmreKirac'ın baskısından kurtulman seni nasıl etkiledi? Bu pilotların baskısı devam etseydi sence nasıl bir sonuçla karşılaşabilirdik?

    Furkan Özcan: EmreKirac bazı nedenlerden dolayı gününde değildi. Yarış gününde ondan daha iyi bir tempom vardı. DaRK LoRD belki de tek tur performansı olarak Sorbetto’dan daha hızlıydı ama bir kere hava koridorumdan çıktıktan sonra geri yakalama fırsatı olmadı beni. Lastik kullanımı Sorbetto’dan daha kötüydü. Sorbetto’nun tek kalmasının sebebi yalnızca diğerlerinin sorun yaşaması değil, rakiplerimin arasında bu yarışta en komple sürücü olmasıydı. Bundan dolayı diğer rakiplerimin baskısından kurtulmak beni hiçbir şekilde etkilemedi. Bu sürüşümle onlar olsaydı bile kazanacağımdan eminim bu yarışı.

    S: Git gide artan temponla beraber bu sezon galibiyete ikinci kez çok yaklaştın ve gayet istikrarlı bir yarış çıkararak lige ciddi anlamda yeni bir şampiyonluk adayı kazandırmış oldun. Hem yarış temposu olarak hem de lastik kullanımı olarak diğer pilotlardan önde gibisin. Bu performansını sıralamaya yansıtamaman trafikte kalmana neden oluyor. Buna rağmen yarış içinde bu kadar hızlı olmanı sağlayan daha fazla sırrın var mı? Ayrıca, bu sonuçları bir adım ileri taşımak için gerekli olan şey nedir sence?

    Sorbetto: Öncelikle olumlu yorumların için teşekkür ediyorum. Evet, gerçekten de bu sezon performansımda büyük bir artış var. Aslında bu gelişmeyi iyi anlamak için 2012 sezonuna kadar dönmemiz gerekiyor. 2012 sezonunda orta sıralarda kendisine yer bulan istekli ama tecrübesiz bir pilottum. Podyuma yaklaştığım yarışlar oldu, ama hem yaşadığım şanssızlıklar hem de tecrübesiz oluşumun etkisiyle podyumdan uzak kalmıştım. 2013 sezonuna seviye atlayarak başladım. Özellikle lastiklerin öneminin artması beni kendime uygun araç ayarlarını ortaya çıkarmam konusunda motive etti. Bu sayede 2013 sezonunda sürüş stilimi de geliştirmemle birlikte podyumlar gelmeye başladı. Böylece orta sıra pilotu imajını üzerimden atmıştım. Bu sezon 2013 sezonunun da üzerine koyarak iyice hızlandım, tabii oyunun değişen fiziklerine çabuk adapte olmam da bu performansımda büyük rol oynamakta. Her ne kadar 2014 oyununda gamepad avantajlı olsa da burada asıl olay kullandığımız kontrol cihazının avantajlarından maksimumu alırken dezavantajlarının bizi minimum seviyede etkilemesini sağlamak. Direksiyon kullanıcıları arasında Furkan Özcan bunu en iyi şekilde başarıyor, gamepad kullanıcıları arasındaysa kendimi bu konuda zirvede gördüğümü söylemeliyim. Bu durum sonuçlara da yansıyor. Yarış içinde hızlı olmamı bu performans artışının dışında herhangi bir şeyle açıklayamam. İlk sezondan itibaren her zaman yarış sonucum sıralama sonucumdan çok daha iyi olmuştur. Açıkçası ben kendimi saf hız konusunda en iyilerden biri olarak görmüyorum, benden daha hızlı birçok pilot var ligimizde. Ancak istikrar konusunda ligin en iyilerinden biri olduğumu söyleyebilirim. Bu özelliğim lastikleri iyi korumamla birleşiyor ve beni yarış içinde önemli bir tehdit haline getiriyor. İkili mücadelelerdeki tavrım da mücadelelerde zaman kaybı yaşama ihtimalimi en aza indiriyor. Kısacası sürüş stilim, araç ayarlarım ve önceliklerim sıralama performansımdan ziyade yarış tempomu artıracak şekilde bana yardımcı oluyor. Aldığım sonuçları bir adım ileri taşımak içinse öncelikle şansa ihtiyacım var. Ligimiz gerçekten çok zor bir lig, o yüzden galibiyet almak hiç kolay değil. Malezya’da ufak bir lag ile gelen hata, Çin’de ise en kritik turlarda bozulan DRS verdiğim liderlik mücadelelerini kaybetmeme sebep olan önemli faktörlerdi. Tabii şanstan da önemli bir şey var, o da şampiyon içgüdüsüne sahip olmak. Ne yazık ki henüz yarış galibiyeti için yeterli özgüvene sahip değilim. Yarış kazanmaya alışkın pilotlarla mücadele ederken en büyük silahım olan istikrar ortadan kalkıyor, normalde yapmayacağım hatalar yapıyorum. Tabii bu hatalar affedilmiyor, sonuçta yine zafere ulaşan başka bir pilot oluyor. Bunu çözmem biraz vakit alacaktır, bu yüzden kendimi en azından bu sezon için şampiyonluk adayı olarak görmüyorum. Yine de önümüzde uzun bir sezon var, neler olacağını hep beraber göreceğiz.

    S: Öncelikle lige dönüş yarışında podyuma çıktığın için tebrikler. Yarış boyunca EmreKirac ve umur.boyaci ile mücadele yaşadın ve hatta birkaç kez temas da yaşadınız ilk pitlerden sonra. Tempon bu iki isimden genel olarak iyi gözükmesine rağmen trafikte kaldığın için gerçek potansiyelini gösteremedin. Eğer bu durum olmasaydı lider gruba yaklaşabileceğini düşünüyor musun? Yarışı kendi açından özetleyebilir misin?

    AdiGhe: Teşekkür ederim. Sıralama turu beklediğim tur derecesinin çok altında kalmasıyla gerilerde başlamak zorunda kaldım. İlk pite kadar önce umur.boyaci sonrasında da EmreKirac ile mücadele ettim. Pite girdiğimde iki pilotun da önündeydim. Pit çıkışı yarış lideri Furkan Özcan ile aramda 3.5 saniye olması beni umutlandırdı ama bu umut fazla sürmedi. 10. turda ilk viraj ve arka düzlük sonunda aldığım temaslar 6 saniye kadar gerilememe ve yine iki pilot ile mücadele etmeme neden oldu. Buna benzer durumlar biliyorsunuz ki sadece anlık kaybettiğiniz zaman olarak geri dönmüyor. Geri kalan turlarda da tempo düşüklüğüne neden oluyor. İkinci pit stopun ardından umur.boyaci ile aramda 1.5 saniye vardı ve lastik avantajıyla kendisini geçtim. Yarış da bu şekilde sonuçlandı. Yaşanan aksilikler olmasa ön ikiliyi geçebileceğimi düşünmüyorum. Fark biraz daha az olurdu. Ciddi kayma ve çekiş sıkıntısına rağmen polü alarak yarışı lider bitiren Furkan Özcan'ı tebrik ederim.

    Not: Bana bu hafta röportaj sorularını Sorbetto sormuştur. Kendisine teşekkür ediyorum. Eğer gelecekte podyuma çıkarsam tarkanbeyaz'dan söz aldım. O soracak soruyu, yine 2 tane sorar umarım :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 10 Aralık 2014; 19:58:08 >




  • Haftanın Oyuncusu: Sorbetto

    Sezonun 4. yarışı olan Çin GP’sine 4. sırada başladıktan sonra rakiplerini geçerek Furkan Özcan ile çok uzun ve zorlu bir liderlik mücadelesine giren ve galibiyeti sadece yarım saniye farkla kaçıran Sorbetto haftanın oyuncusu seçilmiştir. Kendisini yükselen formu ve mücadeleci tutumundan ötürü tebrik ediyoruz.

    Sorbetto: 8
    Furkan Özcan: 6



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 18 Aralık 2014; 0:37:47 >
  • İspanya 3. ve 12. virajlarda direksiyonun açısı mı yetmiyor bilmiyorum, bu virajlarda ilerlerken gaz kesmek zorunda kalıyorum.Tam gaz gittiğim zaman araç pist dışına taşıyor.Bu durumu yaşayan başka kimse var mı?
  • bulut1990 kullanıcısına yanıt
    12. viraj hiçbir zaman tam gaz olmadı. 3. virajın ise bu araçlarla tam gaz dönülmesi hemen hemen imkansız gibi. Belki 2013 araçlarıyla doğru açıyla girildiğinde olabilir.
  • Aynen doğru söylüyorsun..2013'de bu virajlara doğru açıyla girildiğinde gaz kesmeden devam ettiğimi hatırlıyorum.Ama bu oyunda direksiyon açıları bana biraz dar geldi.Tabi buna ek olarak kullandığım gamepad'de kademeli gaz tuşu yok.Ara gaz vererek geçiyorum bu virajları.
  • tarkanbeyaz kullanıcısına yanıt
    Tarkan abinin ilk pite kadar option lastiklerle imtihanı
  • Sıradaki Yarış: İspanya GP

    Avrupa sezonuna startı geçen sezonlarda da olduğu gibi Catalunya pistinin ev sahipliği yaptığı İspanya GP’sinden veriyoruz.

    Pist hem sürücü yeteneğini hem de araç potansiyelini sorgulayan bir yapıya sahip. Pilotun yapması gereken aracı çizgiye oturtup hata yapmamak, aracın yapması gereken ise hızlı virajları ve viraj kombinasyonlarını iyi geçmek. İyi bir setup olmadan güzel bir tur derecesi kaydedilmesi neredeyse imkansız. Pistin ilk sektörü yüksek hızlı virajlardan oluşurken ikinci sektörü hem yüksek hızlı hem de yavaş virajlardan kurulu. Son sektör ise tamamen çekiş isteyen yavaş viraj kombinasyonları içeriyor. Pilotlar sürüş stillerine göre dengeli bir ayar bulmalılar bu farklı yapıdaki virajları geçmek için.

    Bu yarışa da Malezya’da olduğu gibi en sert hamurlar getirilmiş. Option lastiği olarak orta, prime lastiği olarak ise sert hamur kullanılacak. Lastik aşınması bu sezon ilk defa bu kadar dengeli olmuş durumda. Ön lastikler – özellikle sol-ön – yüksek hızlı virajlarda çok aşınırken arka lastikler ise pilotların çekiş bulmakta zorlandığı son sektörde aşınıyor. İki lastik hamuru arasındaki fark belki de hiç olmadığı kadar fazla tek turda. Bu da pilotları option lastikleri mümkün olduğunca verimli ve fazla kullanmaya itiyor. Yarışta beklenen strateji 2 pit stop. Fakat bazı pilotlar iki option seti atmayı tercih ederken diğerleri tek option seti atarak daha dayanıklı prime lastikleri kullanabilir yarışın daha büyük bir bölümünde. Bu yarışta ayrıca 3 pit stop stratejisi deneyip prime lastiklerden mümkün olduğunca çabuk kurtulmaya çalışan pilotlar da görebiliriz.

    Şu ana kadar göze çarpan pilotlar Furkan Özcan, EmreKirac ve umur.boyaci. Bu isimler tek turda diğer yarışlarda da olduğu gibi diğerlerinden bir adım önde gözüküyor. Fakat yarışta dengeler çok büyük oranda değişiyor. Yarış temposu sıralamalardan daha iyi olan Sorbetto görece kötü tek tur performansına rağmen yarışta en iddialı isimlerden biri olacaktır. Bu isimlerin arasına her yarış öncesi olduğu gibi tam bir kapalı kutu olan DaRK LoRD da katılabilir. Ayrıca ysag|Ali ve tarkanbeyaz da rakiplerine göre vites yükseltmiş isimler gibi.

    Avrupa sezonunu açtığımız ve 2 haftalık aradan önceki son yarış olan İspanya GP’sinde 14 Aralık 21:15’te görüşmek üzere.




  • TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE 5. YARIŞ İSPANYA GP


    SIRALAMA
     TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE




    YARIŞ
     TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE








  • Kendimden geçtiğim Time Trial turum :D



    Yarış





  • Yarışın Ardından: İspanya GP

    Avrupa sezonuna son yarışların aksine görece sıradan bir yarışla başladık. Yarışı pol pozisyonundan başlayıp tüm turları lider götüren Furkan Özcan büyük bir farkla kazanırken onu 24 saniye arkadan, doğru bir strateji ve hatasız bir sürüşle ikinciliği alarak şampiyonada güçlü bir konuma gelen AdiGhe izledi. Podyumun son basamağını ise, Malezya’nın ardından bu yarışta da yanlış bir strateji izleyen EmreKirac’ı ve Bahreyn’in ardından bu yarışta da bilgisayarında aynı sorunu yaşayan umur.boyaci’yi geride bırakan ve önceki yarışlardaki yarış kazanan hızını bulamamış gibi gözüken Sorbetto tamamladı.

    Sıralamalardan önce, kendisine galibiyeti getirecek ayarı bulmuş olan Furkan Özcan diğer rakiplerine göre önde gözüküyordu ve beklendiği gibi yaklaşık yarım saniye farkla pol pozisyonunu aldı. İlk çizgiyi tamamlayan isim Mercedes’in bu sezon üçüncü kez ilk çizgiyi işgal etmesini sağlayan umur.boyaci olurken üçüncü sırayı AdiGhe’nin önünde saniyenin yalnızca binde 16’sıyla turu tamamlayan EmreKirac aldı. EmreKirac’ın son saniyede 3.lüğü almasından önce karo dörtlüsünü tamamlayan isim olan tarkanbeyaz, ligdeki ilk yarışında güçlü bir performans ortaya koyup takım arkadaşını mağlup eden Akin Yolcubal’a bu sefer “dur” demeyi başardı. Sıralamaların diğer bir ilginç ayrıntısı ise Mercedes, McLaren, Ferrari ve Sauber takımlarının sırasıyla 1., 3., 4. ve 5. çizgide yan yana dizilmeleri oldu.

    Startta Mercedes pilotları daha önceden planladıkları gibi piste yayılarak arkadaki araçların önünde ilk virajı yan yana döndükten sonra diğerleriyle farkı açarak yarışı rahat bir şekilde ilk iki sırada götürmeye başladılar. Fakat Mercedes pilotları arasındaki fark da turlar geçtikçe açılmaya başladı ve Furkan Özcan liderlikte yalnız kaldı. Son pit stopların ardından prime lastiklere geçen bu iki pilot yarışı sorunsuz bir şekilde götürürken umur.boyaci Bahreyn’den sonra bir kez daha bilgisayarındaki bir sorun nedeniyle yaklaşık 10-15 saniye kaybetti ve prime lastiklerle son sette rakiplerine karşı savunmasız kaldı. Açtığı farkın üzerine takım arkadaşının sorun yaşamasıyla liderlikte iyice rahatlayan Furkan Özcan kariyerinin en rahat ve baskın galibiyetini almış oldu. Son sete option lastiklerini saklayarak yarışın en hızlı turunu atan AdiGhe rahat bir şekilde ikinciliği alırken bu pistte yaşadığı sorunlara rağmen potansiyelinden maksimumu bir kez daha çıkaran Sorbetto 15 puanı hanesine yazdırdı. umur.boyaci’nin arkasında podyumu garanti gibi gözüken EmreKirac yaptığı erken pit stoplar ve prime lastiğinde çok uzun süre kalmasının ardından kendine ancak 4. sırada yer bulabildi. Doğru ayarı bulmakta sıkıntı çeken umur.boyaci bilgisayarında yaşadığı sorunla beraber 5. sırada finiş görerek yarışın belki de en büyük hayal kırıklığını yaşayan isim oldu. ysag | Ali bir kez daha güçlü bir performansla orta gruba SLaYeR KiNG’in önünde liderlik ederken tarkanbeyaz yaşadığı sorunlu starta rağmen takım arkadaşı Akin Yolcubal’ın önünde yarışı 8. sırada tamamladı. Puan alan son isim ise bu yarışta orta grubun hızına ayak uyduramayan ihsanTR oldu.

    Pilotlar klasmanında Furkan Özcan 93 puanla liderliğini pekiştirirken Mercedes 155 puanla takımlar klasmanındaki liderliğini sürdürdü.

    Rekabet geçtiğimiz yarışlara göre düşük olsa da katılımın yoğun olduğu bir yarışı geride bıraktık. Umarız ki gelecek yarışlarda da bu tabloyu ve güneşi hep görmeye devam ederiz.




  • Basın Toplantısı: İspanya GP

    S: Öncelikle üst üste kazandığın üçüncü yarış ile gösterdiğin bu üstün performans dolayısıyla seni tebrik ediyoruz. Sezonun açılış yarışında, bağlantıda yaşadığın talihsizlik haricinde, finiş gördüğün diğer yarışta da bir ikinciliğin var. Direksiyon kullandığını bilerek ve direksiyon kullanıcılarının çekişte yaşadığı dezavantajı da hesaba katarak bu sene gerçekten takdire şayan bir performans gösterdiğini benim gibi birçok lig takipçisinin ve sürücüsünün kabul edeceğine eminim. Hafta içi antrenman eksikliği de yaşadığını bildiğim için bu performansını kendi adıma daha fazla takdir ettiğimi bilmeni isterim. Peki bu performansında umur.boyaci’nin bilgisayarında çıkan sorun ve Sorbetto’nun yaşadığı DRS sorunu gibi talihsizliklerin de yardımcı olduğunu düşünüyor musun?

    Furkan Özcan: Öncelikle olumlu yorumlarından ötürü çok teşekkür ederim. Bunları duymak gerçekten gurur verici. Evet, lider gittiğim ve bağlantımın koptuğu ilk yarışı saymazsak sonuçlardan ve performansımdan ben de çok etkilenmiş durumdayım. Sürüşümü yalnızca saf hız anlamında değil, her alanda çok geliştirdim. Her zaman dediğim gibi, yarış galibiyeti için sadece hızlı olmak yetmez. Rakiplerimin yaşadığı veya yaşamadığı şeyler de etkili olmuş durumda. Bahreyn yarışında takım arkadaşımın pit önceliğini bana vermesi ve liderlik için bana atak yaptığı sırada bilgisayarında çıkan sorun yarışı kazanmamı sağlayan faktörlerden. Güvenlik aracı da bana yardımcı oldu tabii ki. Öte yandan yarışa çok saçma bir cezadan dolayı sonuncu sıradan başlamam da terazinin diğer tarafındaki bir etmen. Diğer yarışa gelecek olursak, Sorbetto’nun son 4 turda DRS sorunu yaşadığını biliyorum. Bildiğim diğer bir şey ise DRS aktivasyon noktasına gelene kadar benim farkı onun yakalayamayacağı kadar açmış olmam. Çin’de en iyi sürüşlerimden birini ortaya koyduğumu ve sonuna kadar hak ettiğimi düşünüyorum. DRS sorunsuz olsaydı bile sonuç değişmeyecekti yani.

    S: Catalunya'ya ilk çıktığında ve çekiş problemini gördüğünde, özellikle son viraj, daha da genel alacak olursak son sektörün bir çoklarını nasıl zorladığını düşündüğümüzde yarışı bu kadar rahat alacağını düşünmüş müydün?

    Furkan Özcan: Çekiş Çin’den bile daha zor oldu benim için. Fakat bu sefer doğru ayarlar üzerinde çalıştım. Araç ayarımın özellikle yarış tempomda olağanüstü bir katkısının olacağını biliyordum. Bu kadar rahat bir galibiyet gerçekten beklemiyordum. Sıralamadan çıktıktan sonra bile hala gergindim. Fakat ilk 7 turu geride bıraktıktan sonra yarış tempomun ve lastik aşınma düzeyimin rakiplerime göre iyi olduğunu fark ettim ve bundan sonrasında içimin rahatladığını söyleyebilirim.

    S: Yarış boyunca ana rakiplerin EmreKirac ve Sorbetto ile pist üstünde çok fazla olmasa da strateji anlamında mücadele ettin ve güzel bir ikincilik almış oldun. Yarışı kendi açından özetleyebilir misin?

    AdiGhe: Sıralamada EmreKirac'ın arkasında yer aldığım için ondan daha farklı bir strateji uygulamam gerekiyordu. Sert hamur lastikleri sona bırakacağını anladığımda alışık olduğum strateji ile devam etme kararı aldım. Çünkü yumuşak hamurları son sette kullandığımda ciddi oranda hızlanabiliyordum. Nitekim uyguladığım strateji işe yaradı. Bu stratejiyi uygularken de Sorbetto'yu DRS mesafesine yaklaştırmamam gerekiyordu. Ufak tefek hatalar yapsam da aradaki farkı korudum ve son set lastikler ile hız avantajı sağlayarak farkı artırdım. Podyumda yer almak güzel ve inşallah sezon sonuna kadar böyle devam eder.

    S: Bir podyum daha almana rağmen önceki yarışlardaki tempondan uzak bir performans sergiledin. Bunun sebepleri neydi, ileriki yarışlar için hedeflerin nelerdir?

    Sorbetto: Aslında bu yarış için beklediğimden iyi bir sonuç aldığımı söyleyebilirim. Catalunya pisti beni her zaman zorlamıştır. Geniş, uzun düzlüklü ve keskin virajlı pistler sürüş tarzıma daha çok uyuyor. Bu pistte önceki sezonlarda da zorlanmıştım. Dolayısıyla bu yarışta podyuma çıkmak bile uzak bir ihtimaldi benim için. Zaten umur.boyaci sorun yaşamasa, EmreKirac da yanlış strateji kurbanı olmasa podyuma çıkmam imkansızdı. Bu yarıştan alabileceğimin maksimumunu aldım. Bundan sonraki yarışlar için hedefim piste göre değişecek. Tabii her zaman podyumda yer almak istiyorum, sevdiğim birkaç pist daha var takvimin geri kalan bölümünde, belki o pistlerde galibiyeti hedefleyebilirim.

    Not: Bana bu haftaki röportaj sorularını tarkanbeyaz sormuştur. Kendisine teşekkür ediyorum. Eğer gelecekte de podyuma çıkacak olursam sorunuzu/sorularınızı cevaplamaktan memnuniyet duyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 31 Aralık 2014; 0:44:30 >




  • Haftanın Oyuncusu: Furkan Özcan

    Avrupa sezonunun ilk yarışı olan İspanya GP’sini rahat bir pol pozisyonunun ardından tüm turları lider geçerek büyük bir farkla kazanıp galibiyet serisini 3 yarışa çıkaran Furkan Özcan haftanın oyuncusu seçilmiştir. Başarılarının devamını diliyoruz.

    Ayrıca oy veren herkese kişisel olarak teşekkür ederim.

    Furkan Özcan: 9
    ysag | Ali: 2
    AdiGhe: 1
    Sorbetto: 1
    tarkanbeyaz: 1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 1 Ocak 2015; 16:44:00 >
  • Kendi adıma büyük sıkıntıların olduğu Malezya, Bahreyn ve Çin GP'lerinden sonra İspanya'da yarışarak önce rahat bir nefes aldım. Öncelikle bu süreçte sabrını ve iyi niyetini gösteren tüm lig sürücülerine teşekkürlerimi iletiyorum. Umuyorum ki bundan sonra bu sinir bozucu durumla karşılaşmayacağım.

    Yarışla ilgili bir kaç şey söyleyecek olursam öncelikle Slayer King'i mağlup ettiğim için mutluyum. Avustralya'daki çok yakın finishten sonra burada da güzel bir mücadele oldu. Açıkçası yarışa başlarken tek pit mi yoksa çift pit mi yapacağım konusunda kararsızdım. İlk bölümdeki orta gruptaki mücadelenin ardından bu mücadeleden kaçıp farklı stratejiyle işlerin daha rahat gideceğini düşündüm. Piti yaptıktan sonra Slayer King'in arkasına gelip bir kaç saniye kaybetmeme rağmen olabilecek en iyi sonucu almayı başardım.

    Ön grup çok uzakta gözüküyor. İnşallah öncelikle sorunları geride bırakmışızdır ve bundan sonrası için rahatça bu farkı nasıl kapatacağımızı düşünebiliriz.




  • Eski takım arkadaşım, değerli bir abim olan Tarkan abinin galibiyetim için ekstra bir sorusu olmuştu bana. Resmi röportaja koyamasam da kişisel olarak elbette forumda paylaşacağım. Kendisine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

    Tarkan abi: Bu ekstra performansa ekstra soru sormam gerektiğini düşünerek kendi dilinde vereceğin cevabın sorusu olarak (:P):
    Takım arkadaşın ile çok iyi uyum içerisindesiniz ve starttan sonraki ilk virajda çekiş yardımı ile sizi geçmeye teşebbüs eden EmreKirac’ı ikiniz önünüze geçirmemek için inanılmaz bir çaba gösterdiniz ve ilk viraja önde girdiniz. Bunu ilerde birçok kez göreceğimizi de düşünerek bir sonraki startlarda bunun Spa ‘98’deki gibi toplu bir kazaya yol açacağını düşünebilir miyiz? Ve son olarak Monako'ya açılmış bir puan farkı ile gidiyorsun. Monako'dan beklentilerin nedir?

    Ben: Öncelikle ekstra soru için çok teşekkür ederim. Takım arkadaşım umur.boyaci ile bunu ligin başından beri planlıyoruz. Şansımız da yaver gidiyor ve en azından şu ana kadar katıldığımız her yarışta en hızlı iki dereceyi elde ettik sıralamada. Bunlardan sadece Bahreyn yarışında ben ceza aldığım için yan yana başlayamadık. Kalkış anında gamepad’lilerin bize göre avantajlı olduğunu biliyoruz. Bundan dolayı amacımız piste tamamen yayılıp rakibe boş alan bırakmamak. Zaten birbirimize güvenimiz tam olduğundan ilk virajı yan yana dönsek bile adil bir mücadele olacağını biliyoruz. Sonuçta kendisiyle 30 saniye boyunca yan yana gidebilmiş birisiyim önceden de. Güvenim tam kendisine bu konuda. Ayrıca bu kalkış taktiğinin felsefesi tüm yarışa da yayılmış durumda. İlk olarak rakipleri devre dışı bıraktıktan sonra birbirimizle mücadeleye başlıyoruz. Bunu defalarca ve başarıyla yaptık. Spa ’98’deki gibi bir kaza olması için arkadaki bir pilotun yanlış bir hareket yapması gerek. Bizim açımızdan bir sıkıntı yok. Ama bu da demek değil ki gereğinden fazla centilmen olacağız. Pist üstünde ikimiz de pozisyonları için sonuna kadar savaşan ve kolay kolay pes etmeyen pilotlarız. Dürüst olmak gerekirse Monako’ya giderken puan farkına bakmıyorum bile. Her yarışı, her turu, her virajı ayrı ayrı düşünüyorum. Monako her zaman F1 aracı sürmekten zevk aldığım bir pist. Elbette takvimin en zorlu pisti. Tamamen içgüdülerimle sürüyorum bu pistte. Çünkü tam açık bir bilinçle sürdüğümde dikkatim dağılabiliyor. Monako’dayken farklı bir boyutta oluyorum genelde. Çekiş avantajının gamepad’e ne getireceğini bilmediğimden beklentilerim netleşmiş değil. Buna rağmen kuru zeminde genel olarak hızlı olacağımızı düşünüyorum. Başta takım arkadaşım olmak üzere direksiyon kullanan birçok iyi sürücü var AdiGhe, SLaYeR KiNG, ysag | Ali, tarkanbeyaz gibi. Ayrıca EmreKirac’ın tek turda neler yapabildiğini de biliyorum. DaRK LoRD ve Sorbetto da her zaman üst sırada olan ve birçok kez galibiyet mücadelesi vermiş gamepad kullanıcıları. Benim hedefim ise en sevdiğim tarz olan tek başına lider giderek galibiyetler almak. Aynı İspanya’daki gibi. Bunu tekrarlamak inanılmaz derecede zor olsa da elimden gelenin en iyisini yapacağım. Umarım hızım ve şansım benimle olur.




  • ysag77 Y kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun diyorum. Dediğin gibi umarım bir daha yaşamayız. Ayrıca hem sonucun hem de stratejin için ayrı kutlarım. Tek pit stopla bitirmek hayal gibi bir şeydi.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.