Şimdi Ara

TR ENDURANCE F1 2014 LEAGUE (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
671
Cevap
9
Favori
28.807
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bulut1990 kullanıcısına yanıt
    Yok ben sana yazmadım zaten Ali, genel bir değerlendirme yaptım. Steam'den de soran çok oldu o yüzden yazmak istedim düşüncelerimi.
  • Pistine göre avantaj ya da dezavantaj meselesi yok ki. Sorun gamepad ile direksiyon arasında çekiş ve yol tutuş farklarının olması. Aynı teknik ve mekanik özellikleri olan araçlar kıyaslandığında (oyunda ki equal seçeneği) , mantık olarak viraj çıkışlarında ani ivmelenmede kayma sorunu yaşanır. Bu durum oyunda ters mantık işliyor.

    Direksiyon da hem çekiş daha düşük hemde önden ve arkadan ciddi kaymalar yaşanıyor. Bu durum her pistte aynı ama zaman kazancı pistine göre farklılar getiriyor.

    Fren dengesini 40-60 ile oynadım. Nedeni de bazı virajlarda arkadan kayma sağlayarak viraja hızlı girmek. Normalde mantık dışı bir durum ama hata yapmazsan süre kazandırıyor (hata yapma oranı da ciddi şekilde artıyor) . Böyle saçma çözüm ile buz üzerinde dans etmeye çalışıyorum.

    Ömer'in gamepadler virajlarda yüksek viteste takılı kalmasının sorun olduğunu söylemiş ama oyunda birçok viraj bir üst viteste dönüldüğünde zaman kazandırıyor. (Furkan'ın videolarına bakabilirsiniz)

    İlave:

    Youtube'da dolaşırken bir video'ya denk geldim ve kıyaslama yapılan kişinin Furkan Özcan olması da ayrıca gurur verdi.

    Video'da direksiyon ile gamepad arasında ki meşur viraj kıyaslanıyor ve kıyaslayan kişi gamepad kullanıcısı. Videoya yapılan yorumlardan birisi nokta atışı tespitlerde bulunmuş.

    Diyor ki:

    1) Viraj başında 3 km yavaşsın
    2) Lastiklerin kirli
    3) Vitesi 5'e kadar düşürüp 6'ya geçmişsin. Direksiyon kullanıcısı ise (Furkan ) 7'de kalmış.

    Yani yüksek vites ile viraj dönmek hızınıza hız katar

    Birde virajı bir direksiyon kullanıcı olarak benden daha iyi dönmesi de, kerametin alette değil yetenekte olduğunu söylüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle -- 18 Kasım 2014; 18:15:00 >




  • eagle kullanıcısına yanıt
    Güzel bir cevap olmuş, yalnız ne demek istediğim tam olarak anlaşılamamış herhalde. Ben virajdaki vitesten bahsetmiyorum, viraj çıkışındaki vitesten bahsediyorum. Söylediğim şeyi doğru anlamak isteyenler DaRK LoRD'un iki yarıştaki kaydını dikkatlice incelesin. İki pistte de viraj kombinasyonları belli. O virajların çıkışında aracın ne kadar yavaş hızlandığını görebilirsiniz. Çünkü araç 6. viteste olması gerekirken 7.viteste kalıyor. Yada 5. viteste virajdan çıkması gerekirken 6. viteste çıkıyor. Ayrıca Avustralya GP'deki son viraj gibi hızlı dönülen sert virajlarda araç kaydığı için düşük viteste takılı kalıyor araç ve boğuluyor.

    Oyunda gamepadlerin çekiş bakımından avantajı var, bu bir gerçek. Ancak biz gamepad kullanıcıları da bazı konularda dezavantajlar yaşıyoruz. Vites konusu da bunların başında geliyor, gamepadle 3. sezonum olacak, siz nasıl ki direksiyonun farklılığını hissediyorsunuz, ben de gamepadin farklılığını hissediyorum. Bana inanmayanlar bunu diğer gamepad kullanıcılarına sorup cevaplarını alabilirler. Kimse kafasından bir şey uydurmuyor sonuçta.

    Ayrıca zaten konu bu değildi, pistlere neye göre gamepad neye göre direksiyon dediğimizi sordular, ben de yanıtladım. Yine de sağol Sedat Abi. Anladığım kadarıyla sen her pistte gamepadin avantajlı olduğunu düşünüyorsun, o zaman direksiyon pisti dediklerimde gamepadin avantajının azaldığını, gamepad pisti dediğim pistlerde gamepadin avantajının arttığını düşünebilirsin. Bu da bir bakış açısı olur.




  • [yılmaz özdil]

    İlk taşı en günahsız olanımız mı attı bilemem ama; ben atmadığım için rahat bir şekilde konuya dahil olabileceğimi düşünüyorum. Madem konuşmaya başladık.

    *

    Benim bundan yaklaşık 25 saat sonra bir vizem var. Peki çalışmak yerine ben niye buradayım? Çünkü, konu oyun ya da değil, herhangi bir şeyde baştan yanlış olan bir bakış açısıyla konuya girildiğinde istediğiniz kadar doğru çıkarım yapın ulaşacağınız sonuç yanlış olacaktır. Bakın Bilal'e anlatmış gibi anlatacağım size.

    *

    İlk olarak şunu demek istiyorum: Pistten piste değişen şey ne biliyor musunuz? Dezavantajımızın büyüklüğü. Pistin dar olmasını kullanarak direksiyonun avantaj sahibi olması olayı çekiş dezavantajını nötrleyebiliyor ya da geçiyor fark etmez; o dezavantaj hala orada. Bu Monako'da da böyle, Avustralya'da da böyle, eşit mesafede olduğu düşünülen(teşekkürler Codemasters biz sefil direksiyonlulara eşit şartta yarışma fırsatı tanıdığın için) Bahreyn'de de böyle, geçişlerin en az yüzde 80'inin yapıldığı üçüncü sektörünün tamamen gamepad'e çalıştığı Malezya'da da böyle. Elmayla armutu karşılaştırmayalım. Çekiş dezavantajı her yerde var. Bunu bir kabul edelim artık. Şu gamepad-direksiyon arasındaki yön değişimi ve manevra kabiliyeti farkı olayını çekişle birleştirip çekişin direksiyonlulara dezavantaj olmadığı pistlerin varlığından bahsetmeyi bırakalım. Monako'da anam ağladı benim bir TT turu atana kadar. Ne demek direksiyon avantajlı? Direksiyon çekiş anlamında tek tek her pistte dez-a-van-taj-lı. Nokta.

    *

    Ayrıca ufacık bir hatırlatma yapayım sizlere. Direksiyonla dar yerlerde daha rahat sürülebildiği söylenmiş. Hazır olun. Direksiyonlar ne işe yarar biliyor musunuz? Manevralara hassasiyet katmaya. Hatta çok ilginçtir, yaklaşık bundan 15 sene falan önce, direksiyonun bildiğimiz gerçek hayatta yol araçlarında da kullanıldığını öğrendim. Evet, biliyorum. Ben de sizin gibi ilk öğrendiğimde çok şaşırdım ama gerçek bu. Hatta gaz ve frenin de aynı direksiyon gibi kademeli yapılmasının sebebinin hassasiyet katmak olduğunu öğrendim sonradan. Aynı bu oyunda OLMADIĞI gibi.

    *

    Aynı zamanda şu yüksek viteste kalma konusuna da girmişiz. Açıkçası nereden başlasam bilemedim. Ben ihtiyacım olduğunda klavyeyle oynarken bile vites düşürürdüm. Bolca tuş vardır diye düşünüyorum gamepad'de. Siz de deneyin. Otomatik olsa bile düşürebilirsiniz vitesi. Zaten bu konuda cevabı Sedat abi vermiş. Benim videolarıma bakarsanız çoğu kişiden yüksek viteste kalıyorum kendisinin de dediği gibi. Bunu daha fazla hız taşımak ve benzin tasarrufu yapmak için kullanıyorum zaten ben.

    *

    Bir mesele de, benim uzun zamandan beri söylemek isteyip de söyleyemediğim bir şey var. Gamepad'liler hala oyundaki en hızlı gamepad'liler değil bizim ligimizde. Yani "teorik" gerçekleri sunarken siz de başka gamepad'lilerin istikrarlı bir şekilde yapabildiği gibi manuel vites kullanabilirsiniz. Bunları gerçekleştirmeden değerlendirme yapmak garip olmuş biraz. Ayrıca bu konuya niye bu kadar taktığımızı da söyleyim: Geçen sezon direksiyona alışıldığında daha iyi sonuçlar verildiğini söylediklerinde destek çıkıyorduk mantık olarak da öyle olması gerektiğinden dolayı; ama bu durumda oyunun bir torpili değil olması gerek olan durum için destek çıkıyorduk. Şimdi bariz şekilde torpil yapılıyor ama bunu kabul etmeme çabaları sinirlendirdi bizi. Ayrıca dediğim gibi hızlı olmamızın sebebi sadece direksiyon kullanmak değildi; yardımları kapatmamızdı. Onlar kapatamadıkları için (özellikle abs) fark oluşuyordu. Bu gamepad'de zordur kolaydır ona lafım yok ama mümkün sonuçta. Yapanlar var. Net bir şekilde elimizde olmayan bir dezavantaj var burada. Yapacağımız bir şey yok bunla ilgili. İmkansız yani. Çekiş dezavantajını nötrlemek imkansız. Farkı anlayabildiniz mi?

    -Tamam babacım. Override input device "steering wheel" mi babacım?

    *

    Ayrıca bugün Sorbetto ile konuştum. Kalkış ve yağmurlu hava koşulları hariç toplamda eşit şartlarda yarıştığımızı söyledi. Kalkışlar? Hani şu her yarış olan şey? Ben pol pozisyonunu niye almaya çalışıyorum/alıyorum hiç düşündünüz mü? Önümü açmak ve trafikten uzak durmak için olmasın? Daha startta "Emre'yi nasıl tekrar geçeceğimi düşünüyorum." dedim. Vicdanınız varsa azıcık resmen adaletsiz bir şekilde avantaj kazandığınızı belirtirsiniz ki kabul de ediyorsunuz zaten. Sıkıntı bunların istisnai durumlar olduğunu belirtircesine konuşmanız. Kalkışta 2 sıra kaybediyorum ya. Grid cezası gibi bir şey resmen. Bunu nasıl gözardı edilecek bir şey gibi gösterirsiniz? Madem en azından yağmurda bariz avantajlı (3 saniye en az) kabul ettiniz, kapatalım yağmuru. Ona da "yok, olmaz." değil mi?

    *

    Şimdi de videolara geçelim.



    Bu benim favorim. Birisi aynı burada yapıldığı gibi yön değişimlerinden bahsetmiş. Bu videoyu sadece şaka amaçlı koydum. Çünkü içinde bizzat ben varım. Elemanın teki beni kanıt(?) göstermiş. Neye göstermişse artık. Zaten altındaki yorumlarda benim yerime beni savunan birkaç kişi çıkmış. Ayrıca oradaki insanlar burada sorun olarak görülen yüksek vitesi de benim nasıl kullandığımı göstermiş. Benim ise cevabım daha basit kalmış tabi: Big balls :D




    *

    Çerez


    *

    Ve son bomba kader ortağım TRL Rosberg'den gelsin. Kendisi inanılmaz hızlıdır. Malezya'da liderden 25 saniye yedi.


    *

    Elinizden gelen tek şeyi yapıp yağmuru kaldırmanızı isteyeceğim. Ona da cevabınızı tahmin edebiliyorum: "Evet, ama kurallar konuldu. Haksızlık da olsa devam edeceğiz." Aynı geçen seneki tartışmasız problemli Lotus'umun İtalya'da dayatılması gibi. Avantajını kaybetmekten korktuğunuz için değil, kurallarınızı esnetemediğinizi düşündüğünüz için yağmuru kaldırmayacaksınız. Bunu da biliyorum. Akıl yürütmesini aşağıya yazacağım:

    -Yağmur kaldırılsın. Haksız avantaj olduğu gün gibi ortada. Kuru zeminde de öyle ama en azından yağmuru kaldırmak elimizden geliyor.
    -Kurallar, kurallar. Dezavantaj da olsa devam edeceğiz. Zaten istisna. Ligimize renk de geliyor hem. Bir bakmışsın şampiyonluğa oynayan pilot 3 saniye yavaşlamış. Ne kadar da eğlenceli değil mi?

    Yemin ediyorum Mahsun Kırmızıgül filmlerindeki "Beyim ne derse o olur, boynum kıldan ince" diyen mağdur bacılar gibisiniz :D Tek farkınız elinizden bir şey gelmesine rağmen gelmiyormuş gibi hareket etmek.

    Lütfen her şey normalmiş ve adilmiş gibi davranmayı bırakın. Haksızlığa uğradığımız gerçeği pistten piste değişmiyor, her yerde var. Sadece bazı yerlerde telafi edecek kadar hızlıyız veya koşullar kötünün iyisi. Umarım her şey anlaşılmıştır.

    - Yağmur yağacak mı babacım?

    [/yılmaz özdil]

    Not: Bunlar direkt Ömer abiye(Sorbetto) yazılmadı her ne kadar birçok yerde onun görüşlerini kullansam da. Sebebi genel kanının onun görüşünde olması.

    Not: Ayrıca tek tek belirtemem ama yalnızca fikirlerini değil; bizzat cümlelerini alıp kullandığım bile oldu Sedat abinin(eagle). Ona da çok çok teşekkür ediyorum. Ayrıca videolar da ondan. Benden çok onun emeği var bu yazıda.

    Not: Nasıl geçen seneki galibiyetlerime, şampiyonluğuma saygı duymadılarsa bazıları ve bunu kendilerine sorulan her fırsatta dile getirdilerse; ben de onların oyundaki adaletsizlikten dolayı aldığı galibiyetlere/başarılara saygı duymadığımı da belirtmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 18 Kasım 2014; 20:39:43 >




  • Sorbetto kullanıcısına yanıt
    Ömer viraja yüksek vitesle girmek ile çıkmak arasında ki farkı emin ol anlayamadım. Sanırım sen devir sesi boğuk geldiğinden hızın ya da çekişin düştüğünü sanıyorsun. Bu konuda seni yargılamayacağım çünkü bende öyle sanıyordum ta ki Furkan'ın videosunu izleyene kadar. Sonrasında youtube'da deli gibi videoları izledim ve yüksek vitesin girişte ve çıkışta daha iyi ivmelendiğini hatta kaymayı da düşürdüğünü öğrendim. Uyguladım ve avustralya'da işe yaradı.

    Malezya'da farklı strateji denememin sebebi de arada ki çekiş ve yol tutuş farkının çok olmasından kaynaklı. Farklı şeyler yapmam gerekiyordu. İşe yaradı mı hayır 40-60 oranı avantajdan çok dezavantaj sağladı. 48-52 işe yarar mıydı? O da hayır.

    Manuel vites kullanamama durumunu, desteklenmiyorcasına söylemende bana ilginç geldi. Abarttığımı düşüneceksin belki ama Dfgt'nin sert kulakçığından daha rahat (momo bu konuda en rahatıydı). Biliyorum çünkü gamepad de var. Manuel vites kullanmak direksiyon olmasıyla ilgili değil, alışmakla ilgili ve konumuz da asistler konusunda yetenek yarıştırmak değil. Kaldı ki gamepad de manuel vites kullanılması ya da kullanılmaması oyunun avantaj vermesiyle kıyaslanacak bir durum değil. Kişinin isteğine kalmış bir durum bu. Ama diğerleri?

    Çekiş ve yol tutuş farkı her yerde aynı. Avantaj kimisinde fazla kimisinde az. Deneyerek ve araştırarak konuştuğum için düşünce değil gerçek bu. Oyun yapımcıları bile bu farkı kabul etmişken düşünce denmesi araştırma yapmamaktan gelse gerek.

    Yeni bakış açını zaten söylediğim şey olduğu için Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok.

    İlave:

    Adam gamepad kullanıcısı ve olayın o kadar farkında ki işi artık gırgıra vurmuş "PadHack"




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle -- 18 Kasım 2014; 20:18:15 >




  • açıkçası ben de bazı pistlerin gamepad için uygun olduğuna, bazı pistlerin direksiyon için uygun olduğuna inanmıyorum. benim inandığım ise bazı pistlerin gamepad avantajlarını daha bariz gösterdiği, bazı pistlerin biraz gösterdiği gerçeği.. ve yağmurda en az 3 sn fark atan bir gamepad kullanıcısı söz konsu iken buna müdahele edememek ve oyunu olduğu gibi kabul etmek gerçekten garip bir durum teşkil ediyor.. hey!! sonuç olarak tur başına 3 sn den bahsediyoruz dostum.. biraz abes değil mi? Sedat ile konuşmam da hak verdiğim bir şeye değindi kendisi.. bütün hafta (bu mesela çin için 2 hafta) hazırlanacağım; antrenman için saatlerimi ayıracağım ve yarış yağmurlu olacak.. bütün haftan( hatta 2 hafta olabilir) çöp.. moral? bu şekilde düşünmek lazım belki de..
  • Öncelikle başlamadan şunu belirteyim: Benim yazdığım şey sadece sorulan sorulara cevap olarak verildi. Olayı tartışmaya çeviren ben olmadım. O yüzden gayet rahat bir şekilde istediklerimi yazacağım. Tabii konuyu uzatmayacağım, maalesef ne oyunu geliştiren ekibin içindeyim ne de oyunu piyasa süren ekipte yer aldım. Zaten Codemasters'ı hepimiz eleştiriyoruz, sadece bu sezon değil bundan önceki sezonlarda da oyundan kaynaklanan çok fazla problem yaşadık. Bu sezon da böyle bir problemle karşımıza çıktılar.

    Furkan, Steam'deki üslubunla forumdaki üslubun yine birbirine hiç uymuyor. Üslubun o kadar iğneleyici ki dalga mı geçiyorsun anlayamadım. Özellikle 'mağdur bacılar' benzetmesi son derece saygısızca yapılmış bir benzetme. Gülerek söylemişsin ancak ben pek gülecek bir şey bulamadım. Bunu yaparsan karşıt görüşteki insanlar da sana 'emziği ağzından alınınca ağlayan bebeler gibisin.' der. Sonra olay küfürleşmeye kadar gider. Burada insanları organize eden benim, o yüzden kelimelerini dikkatli seçmen konusunda uyarıyorum seni. Belli ki sinirlisin, ama oyuna sinirlenip gelip burada insanları azarlarcasına konuşmaya hakkın yok. Beni hedef alarak konuşmadığını söylemişsin, ancak kimse aptal değil ve kimi hedef aldığın net bir şekilde görülüyor. Tabii önceden alışkın olduğum, hatta olduğumuz için çok da şaşırdığımı söyleyemem. O yüzden bu konunun üzerinde durmak fazlasıyla gereksiz geliyor şu an. Direk konuya gireceğim. Söylediğin şeylerin çıktığı sonuç şu: Herhangi bir gamepad kullanıcısı şampiyon olursa saygı duymayacağım, haklı bir şampiyonluk alacağını düşünmeyeceğim. Geçtiğimiz sezon rakiplerinin yaşadığı bağlantı sorunlarından dolayı senin şampiyonluğu hak etmeden aldığını söyleyenler oldu, hepsine güzel bir cevap verdin emeğe saygı isteyerek. Bence son derece haklıydın, daha önce de söylediğim gibi kimse hak etmeden şampiyon olmuyor. Ama şimdi kalkmış aynı şeyi sen yapıyorsun, yani başkalarında eleştirdiğin şeyi gelip sen yapıyorsun. Gamepadle şampiyon olabilecek pilotların başında DaRK LoRD geliyor. Kendisi geçen sezon oyunun saçma bağlantı hatası sebebiyle yarışamadı bile, dezavantajlı yarışma şansı bile olmadı. Bahsettiğimiz kişinin katıldığı 5 yarıştan 3'ünü kazandığını da hatırlatmak isterim. Eğer sen emeğe saygı istiyorsan, aynı saygıyı göstermek zorundasın. Şimdi kalkıp DaRK LoRD geçen sezon sen tüm rakiplerin bağlantı sorunu yaşarken şampiyon oldun derse ne yapacaksın? Ben kimsenin avukatı değilim, ama burada yaptığın hoş değil. Ne dersen de yine aynı üslupla konuşacağın için cevap bile vermeyeceğimi de belirtiyorum. Gerekli cevabı verdiğimi düşünüyorum, konuyu illa büyütmek istiyorsan özelden yazmanı tavsiye ediyorum.

    Sedat abi, demek istediğim şeyi ya anlatamıyorum yada anlamak istemiyorsun maalesef. O yüzden burada tartışmayı büyütmeyeceğim, zaten bir şey farketmeyecek. Oyunu değiştirme şansımız yok. Çok merak edersen özelden anlatırım yaşadığım sıkıntıyı, pek ilgilendiğini sanmıyorum ama neyse.

    Sonuç olarak en başta dediğim gibi bana sıkça sorulan bir soruya cevap vermiştim sadece. Ama sanki oyundaki haksızlığın sebebi benmişim gibi saldırıya geçen arkadaşlar oldu. Herkes istediği şeyi düşünebilir, benim düşüncem de bu. En azından düşüncemi saygı çerçevesi içinde kimseye saldırmadan dile getirebiliyorum. Herkese de şiddetle bunu tavsiye ediyorum. Konuyu uzatmayacağım çünkü sinirli bir direksiyon kullanıcı grubu var karşımda, tartışmak da oyunu değiştirmeyeceğine göre buna gerek duymuyorum. Gamepadle oynamak suçmuş gibi bir algı yaratılıyor, gerçekten anlamak imkansız. Kaldı ki yazdığım şeyde direksiyonun çekişteki dezavantajını inkar eden tek bir cümle bile yok. Sadece saygı konusuna tekrar şiddetle dikkat çekerek konuyu kendi açımdan kapıyorum.

    Yağmurda direksiyonun büyük bir dezavantajı olduğunun farkındayım. Şahsen yarışların Dynamic koşullarda yapılması taraftarıyım. Çünkü yarışlara hem gerçekçilik hem de ayrı bir hava katacağını düşünüyorum. Ancak 3 saniye fark gerçekten çok fazla, o yüzden esnetilebilir. Konuyu oylamaya sunacağım. Start anları için yapılabilecek bir şey yok. O konuda yardımcı olamıyorum kusura bakmayın.

    Önümüzdeki yarışa kadar oylama sonucunu açıklarım. Herkese iyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 19 Kasım 2014; 0:40:53 >




  • Oyunun +ları ve -leri var herkes kendine göre bunu kullanır halde.


    Direksiyonun HIZLI VİRAJLARDA gamepad kullanıcılarına göre bariz avantajı var (gamepad kullanıcılarının çekiş üstünlüğünden de üstün bir avantajdır bence)

    Bu konuyu da tartışırsak sevinirim
  • Düzenlenen disiplin kuralları ile ilgili açıklama

    Alınan kararla birlikte bugünden itibaren Forum sayfamızda veya başka bir platformda lig yönetimini hedef alarak saygı sınırlarını aşan yorumlarda bulunan pilotlar otomatikman ligden uzaklaştırılacaklardır.

    Ayrıca lig yönetiminin alması istenen kararlar ilk önce Steam'den özel mesaj yoluyla adminlerle paylaşılacaktır. Daha sonra Forum'da herkes saygı çerçevesi içerisinde fikirlerini paylaşmakta özgürdür.

    Forum sayfamızda veya başka bir platformda lig yönetiminin otoritesini sarsacak tartışmalara girmek, kişisel çıkarlar doğrultusunda lige zarar verecek şekilde tartışmaları uzatmak ve ortamı kızıştırmak kesinlikle yasaktır.

    Direksiyon kullanıcılarının mağduriyetini gören lig yönetimi bir oylama başlatıp tüm yarışların kuru zeminde koşulmasını değerlendirmektedir. Oylamadan çıkacak sonuca tüm pilotların saygı duyması gerekmektedir. Sezon boyunca kurallarla ilgili bundan başka herhangi bir oylama kesinlikle yapılmayacaktır.

    Yeni disiplin kurallarına tüm pilotların uyması gerekmektedir. Kuralları benimsemekte güçlük çekeceğini düşünen pilotlar ligden kendi istekleriyle ayrılabilirler.

    Yukarıda belirtilen kurallar ligin imajı gözetilerek alınmıştır, kurallarda herhangi bir esneme yapılması söz konusu değildir. Kurallara uymayan pilot kim olduğuna bakılmaksızın otomatikman ligden uzaklaştırılacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 19 Kasım 2014; 4:30:03 >




  • EmreKirac@1 E kullanıcısına yanıt
    Viraj kombinasyonlarından bahsediyorsun sen de ama öyle bir avantaj yokmuş Emre. Biz hayal görüyormuşuz. Hatta yüksek viteste dönünce daha hızlı dönülüyormuş, orada da avantajımız varmış meğersem.

    Çekiş konusunda kendileriyle aynı fikirde olmama rağmen bir sonuca varamadık. Bahsettiğin konuyu görmek dahi istemedikleri için boşuna tartışmaya gerek yok. Bu konu da burada kapanır diye umuyorum, yoksa tartışma alevlenecek ve yeni disiplin kuralları devreye girecek.

    Herkes kendi açısından bakıyor işte. Söyleyecek sözüm yok bu konuda artık. Yapabileceğimizi yaptık, oylamayı başlattık. Bakalım sonuç ne olacak.
  • Öncelikle Ömer açıklayıcı yazılar yazarken bir önce ki yazıların ile çelişmeni hayretler içerisinde izliyorum. Kimse kimseye saldırmıyor, cevaplara cevap veriyor. Eğer buraya satırlar dolusu yazı yazıyorsak bu ligi baltalamak için değil ne kadar önem verdiğimiz göstergesidir.


    Sorbetto Alıntı: Son zamanlarda 'Pistler neye göre gamepad veya direksiyon pisti olarak gösteriliyor?' şeklinde çok soru aldım. O yüzden sorunun cevabını buradan vereyim.

    Demişsin ve yazıda da vurguladığın gibi "kendi düşünceme göre söyledim" demişsin. Haliyle bende araştırıp, deneyerek öğrendiğim şeyleri yazdım.

    Sonra ki yazının son paragrafında inceden, yazdığım şey ile alay etmeye kalkıyorsun.

    Sorbetto Alıntı:Anladığım kadarıyla sen her pistte gamepadin avantajlı olduğunu düşünüyorsun, o zaman direksiyon pisti dediklerimde gamepadin avantajının azaldığını, gamepad pisti dediğim pistlerde gamepadin avantajının arttığını düşünebilirsin. Bu da bir bakış açısı olur.

    Sana Steam'de "yağmur yağarsa bu tur farklarıyla yarışmama gerek kalmayacak direk çıksamda olur dediğimde" verdiğin cevabı hatırlıyorsun umarım. "gamepad liler ile tamam yarışamıyacaksınız ama direksiyon kullanan bir çok kullanıcı var kendi aranızda rekabet edebilirsiniz" işte ben bu bakış açısından rahatsız oldum.

    Hatırlarsanız geçen yıl singapur yarışından önce yeni direksiyon almıştım ve o yarışta,önce ki yarışlara göre, yaklaşık 1 sn civarında hızlanmıştım. Konuşmalarımızda yeni direksiyonun hızıma katkısından bahsetmiştik. Şimdi o zaman da ben "direksiyon kullanmak şuç mu" diye cevap versem şaşırırdınız değil mi? Olay gamepad kullanmayı yargılamak değil lütfen anlayın artık şunu. Diyoruz ki oyunun saçma bir hatası var, sürüş şartları eşit değil. Sen diyorsun ki bizde direksiyon kadar manevra yapamıyoruz. Elma ile armut u karıştırmak bu. Araç oyunlarında daha iyi, daha rahat manevra için zaten direksiyon kullanman gerekir. Nasıl direksiyon ile fps oynayamazsan, yarış oyunlarında da gamepad ile manevra hızın düşer. Bu zaten olması gereken bir durum. Suçluluk ya da adalet ile kıyaslanacak bir durum değil, fizik bu.

    Sorbetto Alıntı:Sedat abi, demek istediğim şeyi ya anlatamıyorum yada anlamak istemiyorsun maalesef. O yüzden burada tartışmayı büyütmeyeceğim, zaten bir şey farketmeyecek. Oyunu değiştirme şansımız yok. Çok merak edersen özelden anlatırım yaşadığım sıkıntıyı, pek ilgilendiğini sanmıyorum ama neyse.

    Diyorsun ki, benim anlattığım şeyler objektif bir bakış açısıyla ama sen art niyet ile anlamak istemiyorsun. O yüzden boşuna zaman kaybetmek istemiyorum. Birde benim hakkımda da peşin hüküm veriyorsun. İlgilenmediğim ile ilgili. Doğru ilgilenmediğimiz için afedersin bir yerlerimizi yırtarak yazılar yazıyoruz, videolar araştırıp örnekliyoruz, kıt ingilizceme rağmen anlamaya, anlamadığım yerleri oyundan arkadaşlara rica ederek tercüme ettiriyorum. Bana olan bakış açısının özetini çıkardığın için teşekkür ederim.

    Sorbetto Alıntı:Sonuç olarak en başta dediğim gibi bana sıkça sorulan bir soruya cevap vermiştim sadece. Ama sanki oyundaki haksızlığın sebebi benmişim gibi saldırıya geçen arkadaşlar oldu.

    Saldırıya geçilmedi Ömer, anlatmak istediğin şeyi teknik açıdan aslında durum bu dedik. Hatta senin dezavantaj olarak söylediğin bir durum da aslında oyunda avantajlı oluyor dedik. Dediğimiz şeyleri de direk şahsına indirgedin. Başından beri oyunun adaletsizliği diyoruz, sen ise gamepad kullanıcıları adaletsiz davranıyor demişiz gibi cevap veriyorsun.

    Sorbetto Alıntı:Herkes istediği şeyi düşünebilir, benim düşüncem de bu. En azından düşüncemi saygı çerçevesi içinde kimseye saldırmadan dile getirebiliyorum.

    Kelime ile hakaret etmiyorsun ama bana cevap verdiğin cümleleri okuduğumda malesef bu algı bende oluşmadı.

    Düzenlenen disiplin kuralları ile ilgili açıklama yazıyorsun ama bir mesaj altında saldıraya geçiyorsun.

    quote:

    Viraj kombinasyonlarından bahsediyorsun sen de ama öyle bir avantaj yokmuş Emre. Biz hayal görüyormuşuz. Hatta yüksek viteste dönünce daha hızlı dönülüyormuş, orada da avantajımız varmış meğersem.

    Çekiş konusunda kendileriyle aynı fikirde olmama rağmen bir sonuca varamadık. Bahsettiğin konuyu görmek dahi istemedikleri için boşuna tartışmaya gerek yok. Bu konu da burada kapanır diye umuyorum, yoksa tartışma alevlenecek ve yeni disiplin kuralları devreye girecek.

    Herkes kendi açısından bakıyor işte. Söyleyecek sözüm yok bu konuda artık. Yapabileceğimizi yaptık, oylamayı başlattık. Bakalım sonuç ne olacak.


    Özelikle DaRK LoRD konusunda düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. (Dark Lord'da geçen sezon ve bu sezon söylediklerimi teyit ederse çok sevinirim)

    Geçen sezon abs, otomatik vites ve gamepad ile oynamasına rağmen bu kadar hızlı olmasını öven birçok mesaj yazdım. Hatta direksiyon ile oynasan ne olurdu, o yüzden sen gamepad ile devam et yoksa yetişmek imkansıza dönecek gibisinden espirili mesaj bile yollamıştım.

    Ligimizde ki birkaç pilotta özel bir yetenek var. Adamlar antrenman bile yapmasalar bu kişileri geçmek bile zor. İşte onlardan biriside Fırat. Yarıştan 5dk. önce 2 tur tt atıyor. Tamam adam yarışa hazır

    ----------------------------

    Şimdiye kadar lig için aldığınız kararların birçoğuna katıldım, fikir ayrılıklarından doğan kararlara da saygı duydum. Ama son aldığınız kararda ben yokum arkadaşlar. Ne demek lig yönetimine hakaret edilmeyecek. Bu özel ayrıcalık nedir? Hakaret kimseye edilemez.

    Ortada sorun olabilecek bir durum olduğunda zaten Ömer ilk seninle özelden paylaşıyordum. Ama bu dayatma ile olamaz. Ortada yarış kuralları olur. Kimin ne yapıp ne yapmayacağına da kimse karar veremez.

    Sonrasında, yağmur mevzusu da asistler gibi oylamaya gidecek bir durum değil. Asistlere antrenman ile çözülebilecek bir durumdur. O yüzden oylama yapılması olağandır. Ama yağmur mevzusunu oylamaya sokmak ve buna onay veren oy şu demektir "önümüzden çekilin". (Açıkca şunu söyleyeyim, oylamaya girdiğinde biliyorum ki yağmur kesinlikle kapatılacak. Çekinceden değil bu tutumum. Bu ligde kimse elde olmayan durumlardan dolayı kimseyi mağdur etmeyecek samimiyette. Sadece karar olması gereken şekilde alması isteğimden)

    Düzenleme: DH alıntı hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle -- 19 Kasım 2014; 17:55:11 >




  • Herhangi bir yarış oyununu, direksiyon harici bir aksam ile oynamak ile direksiyonla oynamak arasında çok ciddi kullanım farkları oluşur. Arcade oyunlar hariç, neredeyse tüm simülasyon oyunlarında, üst düzey oyuncular direksiyon setleri kullanıp ince ayar yapmak durumunda kalırlar.

     

    Fakat dikkat edin, arcade yönü ağır basan neredeyse tüm codemasters oyunları klavye ile çok rahatça kullanılabilir düzeyde oyun fizikleri içerir, çünkü satış hacminin düşüklüğü ve codemasters ekibinin kalitesizliği düşünüldüğünde simülasyon yapmaları hem imkansız olur hem de gelirleri baltalıyıcı ana bir unsur olur.  Bunun sebeplerinden biri de hedef kitlesinin yaş grubu ve kullanım alışkanlıkları açısından çok geniş bir kesime hitap etmeyi hedeflemesidir.

     

    F1 2010’dan beri çıkan tüm f1 oyunları %95 itibariyle arcade öğeleri içerir ve bütünü itibariyle sorunludur. F1 2014 ‘de önden ve arkadan kayma dinamikleri arttırılarak oyunu geliştirdik havası vermeye çalışsalar da , rastgele verilen bu efektler oyunu daha da kötü bir hale getirmiştir. Klavye-Gamepad ve ya direksiyon kullanıcılarının oyunu anlayış ve yeni dinamikleri algılayış tarzları farklı olsa da gerçek kişiden kişiye değişmeyecektir.

    Bu yılda oyun epic bir fail olmuş olup , arpa boyu ilerleme sağlanamamıştır.

     

    Yağmur olayına gelecek olursak, bir direksiyon kullanıcısı olarak; yağmurda yarışılmaması kararı bence adaleti sağlamaktan öte gereksiz , turnuvanın heyecanını baltalayıcı bir hareket olacaktır. Demokrasi her durumda adaleti getirmeyeceği gibi ; oylamaya açılması da bence doğru değildir. Kaldı ki oyun ortasında kural değiştirmek her zaman amatörlüktür.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese merhaba,

    Cm yapıyor ceremesini bizler çekiyoruz. Evet, adamlar yapıyor tartışan didinen bizler oluyoruz.

    Öncelikle gamepad ile (konusu açılmasa da klavye ile de) f1 oynamak zordur. Eh, herkesin evinde de direksiyon olmadığı için Cm, gamepad ve klavye kullananların oyunu yumuşatarak oynamalarını sağlayıp bir çok eve girme girişimi içinde midir? Burada hemfikir olduğumuzu düşünüyorum. Peki bu sene bu avantaj yeni dinamiklerle oynamanın daha zorlaşması ile daha da fazlalaşıp bariz bir fark yaratmasına neden olmuş mudur?

    Bu dengeyi sağlayamayan Cm, gamepad kullanan arkadaşlar değil. Benim tüm sinirim herkes gibi onlara. bazı şeylere müdahale etmek zordur ancak yağmur yarışlarına müdahale edilmelidir. Tur başına 3 sn den bahsedildiği yerde adalet aranmamalıdır. Ben de gerçekçi olmasından ve yarışların dinamik hava koşullarında oynanmasından yanayım ve oyuna kattığı heyecan çok fazla olduğunu düşünüyorum ama yarışlar yağmurlu olduğunda o yarışı yarışmak gerçekten eziyet oluyor benim için. zaten yorucu olan yarış 3 kat daha yorucu oluyor ayrıca. tüm konsantrasyonumu da kaybediyorum. Dün Furkan'ın paylaştığı video da TRL Rosberg bize neyin ne olduğunu az çok göstermiş ve o video daha önce izlediğim birçok video ile pekişerek ve Sedat ile konuşmalarımdan harcanan emek ile ilgili çıkarımlarım sonucu dünkü yazıyı yazdım. Akabinde bu konu ile ilgili oylama olması gayet güzel. Keşke bunu forumda yazılanlara göre yapılacak ihraçlar gibi dikta edebilseydiniz. Bu oyunu Cm yaptığı sürece lig kurallarında esneklik olmalıdır ve bu esneklikler asist açıp asist kapatmaktan ibaret olmamalıdır. Yönetim tartışma çıkacak konuları önceden sezip buna önceden müdahale etmelidir. biz hayal görüyoruz onlar görmek istemiyorlar gibi; onlar biz olarak değil bir bütün olarak Tr Endurance League ailesi olarak tam adalet istiyoruz..




  • eagle,

    Maalesef asıl ben seni hayretler içerisinde izliyorum. Olaylara bu kadar tek taraflı yaklaşan birine cevap verme gereği duymuyorum. Kurallar bu. Baştan beri kendi yazıların dahil objektif bir şekilde okuyup değerlendirirsen sevinirim. Burada hala bana yükleniyorsun, seninle aynı fikri paylaştığı için bir insanın çirkin kelimeler kullanmasını göremeyecek durumdasın. O yüzden çok sözüm olsa da tartışmayı büyütmüyorum, yaşına saygıdan susuyorum. Kurallar koyuldu. Ayrılmak istiyorsan gerekli işlemleri yaparız.

    SLaYeR KiNG,

    Tamamen senle aynı fikirde olmama rağmen bazı arkadaşların her yarıştan sonra konuyu gündeme getirmeleri sebebiyle oylama yapmanın uygun olacağını düşündüm. Özelden konuşuruz.

    tarkanbeyaz,

    Maalesef hiçbir kuralı dikte etmediğimiz gibi bu kuralı da dikte edemeyiz. Direksiyon kullanıcıları arasında da Dynamic hava şartlarını destekleyenler var. Oylama sonucunu bekleyeceğiz.

    Lig, 3 sezondur ne benim ağzımdan ne de SLaYeR KiNG'in ağzından tek bir hakaret içerikli kelime çıkmamasına rağmen adminlere 'mağdur bacılar' yakıştırması yapılan bir noktaya gelmiştir. En üzücüsü de, bunun arkasında duran arkadaşlar olmuştur.

    DİSİPLİN KURALLARI AYNEN UYGULANACAKTIR. GAMEPAD-DİREKSİYON TARTIŞMASI BURADA BİTMİŞTİR. OYLAMA SONUCU BEKLENMEKTEDİR. BU KONUDA YAZILACAK HERHANGİ BİR ŞEY YENİ DİSİPLİN KURALLARI GEREĞİ ORTAMI KIZIŞTIRMA ÇABASI OLARAK GÖRÜLECEK VE BU KAPSAMDA TARTIŞMAYI SÜRDÜREN PİLOT LİGDEN UZAKLAŞTIRILACAKTIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sorbetto -- 19 Kasım 2014; 13:09:24 >




  • Kuru havada yarışalım diyen arkadaşlar kusura bakmasın ama ben oyumu dinamik hava koşullarından yana kullandım. Aşırı yağmurda çok büyük dezavantajlı olduğumuz belli. Ama sürekli kuru havada yarışmanın da bu sporun en büyük eğlencelerinden birini bizden mahrum edecek. Bu yüzden bence bu riske girilir.
  • Abilerim, kardeşlerim diyerek sözlerime başlamak istiyorum, çünkü biz bu platformda saygı kuralları çerçevesinde yarışan bir topluluğuz.Dünden beri acaba diyorum, benim yüzümden mi çıktı bu tartışma.Hani bu gamepad-direksiyon tartışması yeni çıkan bir durum değildi ama benim yazdığım son mesajdan sonra ortalık alevlendi.Kabahati kendimde arar oldum.Bir deli kuyuya taş atmış 40 akıllı çıkarmaya çalışmış ya o duruma geldik emin olun.CM oyunu yapıyor 80 liraya piyasaya sürüyor.Ben öğrenci halimle sırf ligde yer almak ve yarışmak için bu durumu görmezden gelip oyunu alıyorum ama bir bakıyorum ki oyunun ederi bu kadar değil.Ee napacaz peki oyun kötü diye yarışmaktan vaz mı geçeceğiz?Kilis'lilerin sevdiğim bir lafı var."Mal bu abi alırsan ".Yani boştan yere birbirimizi kırmaya cidden gerek yok.Bende hem direksiyon hem de gamepad var fakat direksiyonu üniversiteye getirmeye imkanım olmadığından gamepadle yarışıyorum.Ama emin olun gamepad, direksiyonun yerini tutmuyor tutamaz da! Uzun lafın kısası geçen sezon savaş tezci adlı kullanıcı yönetimle daha ilk yarışta ters düşmüş ve kendi kurduğu bir lig organizasyonunun davetini ben dahil bütün üyelere göndermiştir.Sonuç ortada, herkes TR F1 Endurance Liginin içerisinde.Sezon başında yapılan bir takım oylamalarla neyin açık kalacağı neyin kapalı kalacağı açıkça belli edilmiştir.Oylamaya dahil edilmeyeceği daha önceden duyurulan TC asisti son anda ortaya atılmış benim gibi bu duruma alışkın olmayanlar eminim zorlanmıştır.
    SONUÇ:Birbirimizi kırarak, inciterek, iğnelemeler yaparak bir yere varamayız.Şu iki kelimeyi unutmayın. "SAYGI VE SEVGİ".




  • Ben kendi vicdanımın kurtuluşunu buldum ya. Sedat abi, Tarkan abi dinleyin. Kim varsa dinlesin.

    Yağmurlu yarışlarda eğlenmekten canımız çıkıyor. Çünkü aşırı eğlenceli dinamik hava koşulları. Tur mu yedik? Cem Yılmaz'ın da dediği gibi: "Koy ....ne rahvan gitsin." :D

    Acayip eğlenceli değil mi sizce de yağmurlu yarışlar? Bence de öyle. O tahmin edilemezlik yok mu, acayip bir şey. Önemli olan eğlenmek zaten. Ama galibiyeti alanı da takdir etmemezlik yapmayacağız. Öyle olmazsa bize demezler mi "Öngörülü olup sen de gamepad alsaydın. Seni tutan mı oldu?" diye? Derler ve hakları da bu. Aynı eğlenceli yarışlarda alınan galibiyetleri gibi hakları. O zaman 3-4 saniye yavaş da olsak eğlenmek için bu fedakarlığı yapıyoruz.

    Ben sezon sonunda "eğlenmediğimiz" yarışlardaki puanlarıma bakacağım. Çünkü diğer yarışlarda eğlenmekten kafadan podyum dışında olduğum için o yarışları saymıyorum ben. O kadar eğleniyoruz ki yarıştığımızı unutuyorum resmen.

    İnşallah her yarış yağmurlu geçer. Özellikle Bahreyn, Monako gibi pistlerde yağmur istiyorum ben. Bir de hızlı yön değişimlerinin olduğu yerlerde. Çünkü eğlencenin zevki asıl oralarda çıkıyor. Diğer yerlerde yeterince eğlendik zaten. Yağmur yağmasa da olur. Malezya gibi mesela. Kişisel fikrim oyuna mod kurup hızlı yön değişimlerinin olduğu yerleri sulamak. Böylece daha fazla eğleniriz. Öyle değil mi? Biri beni durdursun.

    Her şeyden önemlisi eğlenmek ve bu güzel ortamı bozmamak için bazı şeyleri sonuçları ne olursa olsun sorgulamadan kabul etmek. Ve bunu bozmaya ne benim ne Sedat abinin ne de Tarkan abinin hakkı var. Yanlış yaptık başta. Aman tadımız kaçmasın Ali Rıza Bey :D Şampiyonun veya yarış galibiyeti alanın ya da pist üzerindeki herhangi bir pozisyonu(ne olursa olsun) alanın hangi koşullarda aldığının ne önemi var ki zaten? Mesela geçen seneki şampiyonluğum. Onda da bağlantı sorunları sayesinde avantaj ve yarış kazanan tek bendim. Kesinlikle kimsenin hayaleti beni bloklarken asıl yarışan kişiler yarım saniye önde rahatça sürmedi ve galibiyet almadı bu yüzden. Hep bana çalıştı bu sorunlar. Sıralama turumda da bloklanmadım kesinlikle. Ne bileyim ilk turda spin de atmadım galibiyeti alan araçların önümde stop eden hayaletleri yüzünden. Şampiyonluğu da o yüzden aldım. Ondan bazı kişiler diyordu sezon sonunda "bağlantı sorunları olmasaydı sonuç çok farklı olurdu" diye. Haklılar da.

    Yağmurun çok eğlenceli olduğunu söylemiş miydim?

    Valla son bu :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkan Özcan -- 19 Kasım 2014; 15:54:16 >




  • Hava şartlarının değiştirilmesi hakkında yapılan oylamayla ilgili açıklama

    Bazı direksiyon kullanıcılarının yoğun isteği üzerine ligimizde 'Dynamic' olan hava şartlarının 'Clear' olarak değiştirilmesi oylamaya sunulmuştur. Oylama sonucunda Dynamic hava şartları Clear hava şartlarına 9'a 4'lük bir üstünlük kurmuştur. Bu durumda henüz oy vermeyen arkadaşların oyları sonucu değiştirmeyeceğinden karar verilmiştir. Hava şartları 'Dynamic' olarak kalacaktır. Şu andan itibaren lig kurallarında herhangi bir değişiklik söz konusu değildir.

    Şu andan itibaren tüm pilotların bahsi geçen konuda herhangi bir platformda tartışmaya yol açacak demeçlerden kaçınması gerekmektedir.

    Buraya herkesin verdiği oyu isim isim yazacağım. Konuyu forumda tekrar gündeme getirmek kötü niyet göstergesi olarak algılanacağından söyleyecek sözünüz varsa Steam'den karşıt oy veren kişilere söyleyebilirsiniz. Zira söyleyeceklerinizin muhattabı bundan sonra ne lig yönetimi ne de ligin takipçileridir. Muhattabınız sizin fikrinize karşıt oy verenler olacağından özel olarak onlarla konuşmak çok daha doğru olacaktır. Aksi takdirde verilecek cezalara herkesin hazırlıklı olması gerekmektedir.

    Dynamic:
    Sorbetto
    SLaYeR KiNG
    EmreKirac
    ihsanTR
    ysag | Ali
    İzzet Erkan
    BULUT
    SchuminaTR
    serkanozdemir

    Clear:
    AdiGhe
    Furkan Özcan
    Cem Bolukbasi
    tarkanbeyaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sorbetto

    eagle,

    Maalesef asıl ben seni hayretler içerisinde izliyorum. Olaylara bu kadar tek taraflı yaklaşan birine cevap verme gereği duymuyorum. Kurallar bu. Baştan beri kendi yazıların dahil objektif bir şekilde okuyup değerlendirirsen sevinirim. Burada hala bana yükleniyorsun, seninle aynı fikri paylaştığı için bir insanın çirkin kelimeler kullanmasını göremeyecek durumdasın. O yüzden çok sözüm olsa da tartışmayı büyütmüyorum, yaşına saygıdan susuyorum. Kurallar koyuldu. Ayrılmak istiyorsan gerekli işlemleri yaparız.


    Sorbetto,

    Kalınlaştırılmış yazılara tek tek cevaplarımı yazıyorum.

    - Ortada bir tane durum var. Çekiş ve kontrol sıkıntısı. Slayer King teknik açıdan arada ki farkı değerlendirmiş ve söylediğimiz şeyler aynı olmasına rağmen o yazıya katılıyorsun ama benim aynı paralelde olan yazım tek taraflı bakış açısı oluyor. Tamam.

    - Cevap vermek ve ortada ki bir durumu tartışmak, lügatında karşılığı yüklenmek ise ona da tamam. Sana çirkin kelime eden birisi varsa cevabı kendin verebilirsin.

    - Yaşa saygıdan susmak demek: Cevabın kalmadığı yerde hakaret ve küfür etmemek için kullanılan bir tabirdir. Buna da tamam.

    - Ayrılmak istiyorum. Gerekli işlemleri başlat lütfen.

    Düzenleme:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle -- 19 Kasım 2014; 17:46:16 >




  • eagle kullanıcısına yanıt
    Teker teker cevap verirsem konu yine uzayacak, o yüzden verecek cevabımın her zaman olduğunu belirterek konuyu kapatıyorum. Çünkü aynı şeyleri tekrar tekrar söylemek istemiyorum, yoruluyorum, karşımda söylediklerimi anlamak istemeyen biri varsa susmayı tercih ediyorum. İstediğini düşünebilirsin, çoğu yanlış düşünceler olsa da değiştirmek için çaba sarfetmeyeceğim.

    Hiç problem değil, gerekli işlemleri hemen başlatıyorum. Birazdan duyurun yapılır.

    İyi akşamlar.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.