Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.304.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet optiması managerı concorde olanlar burada toplanıyoruz hadi birbirimize yardımcı olalım çeşitli konularda TARTIŞALIM TEKNİK ÖZELLİKLERİNİ VERELİM isteyenler İMZAYADA BURAYA KOYACAĞIM RESMİ KOYABLİRLER

     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 15 Ağustos 2012; 23:47:50 >



  • optimaya hidrolik direksiyon veya klima takabilirsiniz ama sadece birini ya hidrolik direksiyon yada klima ikiside aynı anda takılmıyor diye biliyorum lpg konusunda bende zavoli var ve çok memnunum concorde lar için sıralı lpg uyumsuz diyorlar aynı anda hem benzin hem de lpg yaktığı söylendi bende benzini ve lpg yi fulledim lpg bitmesine yakın benzin almaya çalıştım ama ful dü yani sıralı lpg lerin hepsinde bu sorun olmuyor ama kaliteden ödün vermemeniz gerek lpg nin bakımlarını yaptırmanız gerek arabamı çok seviyorummmmm ;)
  • ARABASINI SATMAYI DÜŞÜNENLER ARACINIZ TEMİZ İSE MESAJ ATIN ALICIYIM..
  • 185 65 14 86H Olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    İyi akşamlar. 1993 model renault 21 concorde araca (motor kodu J7RA790) hiç lpg takılmamış. LPG uygulanması mümkün mü? Tavsiye edeceğiniz bir marka var mı? Ankara'da bu işi kim yapabilir? Saygılar.
    Concorde'lardaki J7R yüksek kompresyonlu ve LPG'ye oldukça uygun bir motordur. Ayrıca "oversquare" yani çapının stroktan büyük olup ilk yanma basıncının yüksek olması da LPG'nin 106 oktanıyla süper benzinden bile daha uyumlu olmasını getiriyor.
    LPG uygulamasında gözlemlenen sorunlar sadece uygulama hatalarındandır.
    Faal olarak LPG taktığım sürece uyguladığım Concorde'larda (20-30 kadardı) Renix tipi emülatör kullandıklarımda hiç sorun yaşamadık. İlk zamanlar emülatörsüz montajlarımızda da sorunumuz sadece "bordcomputer"i emüle edemediğimiz için devamlı arıza lambasının yanmasıydı, ki emulatörler geldiğinde bunların tümünü geri çağırıp takarak bu sorunu da gidermiştik.
    Sonuç olarak, sadece benzin depo göstergesi hatası kaldı, yani uzunca bir mesafe gidildiğinde depodaki benzin miktarı da o mesafeye az ise, göstergede benzinin azaldığı veya bitmek üzere olduğunu gösteren uyarı ışığı kaldı. O da ilk uzunca beklemede veya kontak kapalıyken depo kapağı çıkarılıp takıldığında normale dönüyor.
    Bu bahsettiğim durum, eski sistem karbüratörlü kiti takılan sistemler.
    Kaldı ki sonradan çıkan sıralı sistem tabir edilenlerde durum çok daha iyi.

    Kısacası, düzgün/nizami bir kurulum yapılması şartıyla LPG sisteminin hiçbir sakatı yoktur, şu anki fiyatlarla da benzine oranla %40 gibi bir avantaj sözkonusudur.

    Forumlarda mesaj sayısı kasan amatör zibidilerin laflarını dikkate almayın.

    Güncel olarak, kullandığım 92 Concorde uzun yolda 8.5 litre/100 km LPG tüketiyor. Ortalama hız 100 km/saat. Güzergah İzmir-Bandırma, klima açık, dış sıcaklık 27C gibiydi.
    Ölçüm de sadece bordcomputere göre değil, depo fullenip gidilen km.ile hesaplanarak.
    Şehir içinde tüketim 10-11 litre civarı.
    Yani motorun karakteristiklerine ve tüketim değerlerine uygun. (Benzin tüketiminin 1.15 katı LPG harcanması gerekir, yakıtların yoğunluk farkına göre).

    Ve diğer (genellikle küçük hacimli) motorlarla karşılaştırıldığında, yolda aracın LPG ile veya benzinle gitmesi arasında bir fark yok. LPG'de de aynı benzin gibi güç ve tork alınıyor.
    Benim aracımda özel bir sistem yok, ucuz bir Atiker (ki 10 yıllık ve diyaframı sertleşmiş, yolunun sonuna gelmiş) bir regülatör ve düzgün bir mixer, Renix tipi emülatör var. Ek bir aparat neyin yok.
    15 bin km.de bir yağ değiştiririm, BP 20/50 klasik yağ.
    Hararet yolda giderken termostatın açıldığı seviyede, yani 1. çizgide kalır, şehir içi dur-kalklarda 1. ve 2. çizgiler arasında oynar.

    EK:
    Tercih edilecek markalar hakkında yazmayı unutmuşum.
    Şimdi piyasada olan yeni markalar hakkında kesin bir şeyler söyleyemem.
    Ancak eski markalar hakkında konuşmak gerekirse:
    BRC tartışmasız 1 numara idi. 200 küsur montajımda bir tane bile hatalı ürün yoktu.
    Lovato orta kalite ve genelde sorunsuzdu.
    En çok sorunu Tartarini'lerde yaşadık, üretim hatalarını bir yana bırakın, dizayndan kaynaklanan sorunlar bile yeter.
    Yerli mallardan birisinde vahim bir dizayn hatası vardır, basınç dengeleme deliğini contaya entegre bir kıvrım biçiminde yapmışlar. O contanın durup dururken açılmasıyla regülatörün ani ve hızlı biçimde gaz kaçırmaya başlamasına bizzat şahit oldum kendi araçlarımdan birinde.
    Olayı donanımhaber forumunda da yazmıştım ama firma müdahale ederek silinmesini sağladı.
    Normaldir, ben burada sıradan bir kullanıcıyım, reklam vermiyorum siteye, ama o firma o sıralar siteye reklam veriyordu.
    Zaten yüzlerce regülatör modeli arasında sadece bu alette o delik oradadır; diğer tüm regülatörlerde 1. kademe kapağının orta yerinde, yani sorun yaratmayacak konumda olur. Aslında marka yazmaya gerek te yok bu durumda.
    (Bahsettiğim kendi kendine contası açılıp gaz kaçıran regülatör o haliyle depomda duruyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 11 Mayıs 2019; 14:42:23 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpermad

    Arkadaşlar şu demir ne işe yarıyor.

     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra



    merhaba
    Bu benim 21 in motorunun kardeşi . Motor kodu j8s dir. Benimki j8s-714 ama modifiyesiz hali fotograftakinin. Fotograftaki o demirin adı kule gergisi dir.

    "Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
    Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir. "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flash74 -- 13 Temmuz 2007; 10:32:34 >




  • Gergy merhaba, Eğer bilgin varsa , emülatör-benzin kesici-benzin pompası ve enjektörler arsında ne tür ve nasıl bir bağlantı var .Bunu şunun için soruyorum; Eğer bir şekilde enjektörlere benzin kaçıyorsa(Araç lpg de iken) bunun sebebi emülatör müdür yoksa benzin kesicimidir. Öte yandan benzin pompası araç lpg de ikende hala benzin pompalamaya çalışıyorsa bu problemi aşmak için RD deki düzeneği benzin pompasınada uygularsak sorun çözülürmü .Yani araç lpg ye geçtiğinde benzin pompası devreden çıksa nasıl olur.Eğer bu şekilde çalışma sağlanırsa ve gerçekten emülatörde bu şekilde bir sıkıntı varsa bu sıkıntıyı böylece aşmış olmazmıyız.
  • Bu arada Asil_1, farklı dediğin motorun fotoğrafını koyman mümkün mü? Bir bakmak istiyorumm bendekilerden farklı mı diye.
  • Fabrikanın yaptığı ölçümler sonucunda resmi olarak yayınladığı son hız 200 km/h.

    Her otomobilde olduğu gibi 21Concorde'larda da fabrikanın belirttiği son hızın üzerine çıkılabilir.
  • LPG aracın motor ömrünü uzatır: LPG’li araçlarda silindirlere gönderilen gazın yanmasından sonra motorda asit ve karbon bırakmadığından aracın motor yağını eritmez, kalitesini bozmaz. Motor yağının azalması yada kirlenmesi silindirlerdeki aşınmayı hızlandırdığından LPG’li araçlarda temiz kalan motor yağı araç silindir ve gömleklerinin zarar görmesini engeller.

    LPG’li araçlarda yağ sarfiyatı daha düşüktür: Benzinli araçlarda motor yağı takriben 5.000-6.000 km’de bir değişirken LPG’li araçlarda 8.000-10.000 km’ye çıkmaktadır.


    NE YAZIK Kİ GERÇEKTEN ÇABUK ÖLDÜRÜYOR BUNUNDA SEBEBİ LPGLİ ARACI FAZLA DEVİRLİ KULLANMAMAK YÜKSEK DEVİRLERE ÇIKMAK
  • Auto fonksiyonu transistörler arızalı iken çalışmıyor.Düğme kapalı konumda da olsa kontak açıldığı andan itibaren fan son hız çalışıyor.Transistörler değiştikten sonra Auto konumu dahil olmak üzere tüm konumlar sıkıntısız çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lauréate -- 3 Ekim 2007; 13:16:04 >
  • R21 TURBO YURT DIŞINDAKİ CANACAR 21 LER....

     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Concorde16

    merhaba arkadaşlar benim concordenin arka sol çamurluktaki anteni kopmuş o anteni bulabilirmiyim bulursamda fiyat ne kadardır acaba



    Normalde arkada anten olmaz onun için herhangi bir aksesuarcı veya parçacıdan sormalısınız. Çünkü tahminimce 10-30ytl arası modeller vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpermad -- 31 Ekim 2007; 17:33:49 >
  • Ben her an her yerde olabilirim spontane bir güzergahım oluyor genelde çünkü nerede daha az dur kalk yapacaksam direkt o yola sapıyorum.
    Ama Can senile gazi mah. veya beşevlerde karşılaşabiliriz.
  • vede bu ayar klapelerine biz ulaşabilirmiyiz ayarı soğuktaysa sıcaga dönüştürebilirmiyiz
  • Ya arkadaşlar Paint programında yazı nasıl yazılıyor?
  • 1- Mikser girişi
    2-Kelebek ayar vidası , bu vida sıkıldığı zaman vidanın alt ucu sert plastik bir yüzeye basıyor bunun sonucunda enjeksiyon içindeki kelebek açık kalıyor buna bağlı olarakda daha fazla gaz manifolta giriyor-rölanti arıyor, bu durumda ayarlanmış vida rölantiyi artırmakla beraber aracın Cutoff( benzin kesme özelliği) özelliğini kaybettiriyor, işi bilmeyen ustaların başvurduğu çözüm . Bu vidanın alt kısmı alttaki sert plastik uca belli belirsiz değmesi lazım, ben bunu aralarına kağıt sokarak test ediyordum.
    Bu maddenin açıklamarında yanlışım yada eksiğim varsa lütfen bildirim kırılmam darılmam
    3-Lpg regülatöründen gelen ve enjeksiyon boğazına giden gaz borusu
    4- orjinal concorde-menager 2000 mikseri, mutfaklarda kullanılan ocaklarda gazın-alevin çıktığı yeri düşünün , bu mikserde gaz dış daireden değilde dairenin iç kısmından çıkmaktadır.
    5- Lpg montajı sırasında Rölanti düzenleyicinin önüne konan vana, genelde bu vana lpg montajcıları tarafından tamamen kısılarak rölantinin dalgalanması önleniyor ama bu durumda otomatik jikle devre dışı kalıyor, gün içinde ani stop etmeler yaşanıyor.
    6- ECU
    7- gaz çubuğunun ileri geri oynamasını (ayağımızla gaz pedalına basarak verdiğimiz hareket) sağlayan yay sarmalı, bu sarmalı Wd40 türü temizleyicilerle temizleyin zamanla yayın arasına yağ-kir vs doluyor ve yay görevini yerine getiremiyor ve rölanti yüksek kalıyor sarfiyat artıyor.
    8- gaz çubuğu
    9-RD- meşhur rolanti düzenleyici




  • 1- Tomisus burada plastik vida üzerinde bir sekman var bu sekmanı 1-2 diş yukarı alıp rolantinin düşüp düşmediğine bakabilirsin, yalnız sekmanın mevcut yerini unutma

    2-3 Tomisus bunlar bizim araçlarda yok . Yoksa bunlar Cruıse kontrol ve ABS mi?

     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra




  • Yapmışsın yine yapacağını üstad

     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tomisus


    quote:

    Orjinalden alıntı: Lauréate

    Arkadaşlar otomobilimi rot balans ayarı yapılması için atelyeye götürdüğümde rot ayarı yapılamadı.

    Üzerindeki rot ve rot başları fabrikanın taktığı parçalar olduğundan,usta ayar için rotları çeviremedi.Rot kolları ve rot başları sökülüp,temizlenip yağlanacak ve biraz bekletilip yerine monte edildikten sonra ayar işlemi yapılacakmış.

    Benzer sıkıntı geçen sene amortisörleri yenilerken meydana gelmişti.Ön amortisörleri sökmek çok zaman almıştı.Amortisörü sabitleyen cıvatalar ve somunları resmen birbirine kaynamış.

    Bu nedenle müsait bir zamanda rot başlarını ve rot kollarını söktürüp bakımını yaptıracağım.

    Bu arada yıpranan buji kablo takımını yetkili servise sipariş verdim.Perşembe günü gelecekmiş,fiyatı 40.8 YTL.


    merhaba Lauréate:15 yıı aşkın süredir sökülmemesi aracın parçalarının ne kadar sağlam olduğunun göstergesi olsa gerek herhalde.bu araçlalrında bu yönünü seviyorum işte.bu arada termik'ten haber varmı?


    Merhabalar Tomisus,

    Gerçekten Renault 21'lerimiz oldukça sağlam ve dayanıklı otomobiller.Parça fiyatları diğer otomobillere nazaran biraz yüksek düzeyde olsa da kat kat uzun ömürlü.Geçen sene ilk amortisörlerini değiştirdiğimde yanlış hatırlamıyorsam 178.000 km.'de idi.(Arka amortisörler önlerden daha önce arızalandığını belirtmek isterim.)Keza debriyaj seti beni hayretten hayrete düşürüyor.Sık sık yarım debriyaj tabir edilen şekilde kullanmam ve ışıklarda beklerken çoğunlukla debriyaj pedalına basılı halde tutmam da debriyajı bitirmeme hala imkan sağlamadı. Hala geri vitese geçerken cartlama,kalkışlarda silkeleme, rulman sesi ve bir miktar kaçırma devam ediyor.

    Termik rölenin geleceği zamanı bekliyorum.Şu anda herhangi bir gelişme yok.Malum mevsim Kış ve kaloriferin doğru dürüst çalışmaması oldukça sıkıntılı oluyor.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.