Şimdi Ara

Bmw k 1600 GT Motorsikletindeki 1.6 motor....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bmw nin K 1600 GT diye bir motorsikleti var,bu aletin üzerinde 1600cc 6 silindir(altı silindir)160hp 175nm torka sahip bir makine var.Bu motorsikletin üzerindeki
    makineyi Bmw 116i araçlarında kullansa fena olmazmıydı.Yada bu makine normal bir arabaya takılabilirmi?



    https://www.youtube.com/watch?v=bGhw7Ikq4og



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmeta60 -- 20 Eylül 2014; 12:58:52 >







  • ahmeta60 A kullanıcısına yanıt
    1600 cc 160 hpaz olmuş bence. o cc ye en az 200 hp vurmaları gerekirdi
  • Olmaz taksanız verim alamazsınız neden derseniz o motordan aldığınız gücü 320 kg(Yakıtsız) araçta alıyorsunuz.

    BMW 116i kaç kilo? 1310 kg.

    Yani koysanız ne olacak?
  • 175 Nm diyorsunuz. Çekmez kasayı. Motosiklet motorları düşük torklu , yüksek devirli, yüksek güçlüdür. Arabaya takarsanız aşırı derecede yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    175 Nm diyorsunuz. Çekmez kasayı. Motosiklet motorları düşük torklu , yüksek devirli, yüksek güçlüdür. Arabaya takarsanız aşırı derecede yakar.

    e87 116i 150nm torku vardı.
  • Bu motor 2 zamanli degil mi ? BMW bir ilk yapip iki zamanli motoru otomobile mi koyacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Bu motor 2 zamanli degil mi ? BMW bir ilk yapip iki zamanli motoru otomobile mi koyacak

    Motor 4 zamanlı. Sıralı 6 silindir
  • goldwingde de 1800cc 6 silinidr var...
    hondaya söyleyelim civice onu koysun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Olmaz taksanız verim alamazsınız neden derseniz o motordan aldığınız gücü 320 kg(Yakıtsız) araçta alıyorsunuz.

    BMW 116i kaç kilo? 1310 kg.

    Yani koysanız ne olacak?


    İyide suanki üzerindeki motor 1.6lt 116bg 150 nm torka sahip bu motor çekiyorda o motormu çekmicek
  • ahmeta60 A kullanıcısına yanıt
    Bu araç bu haliyle ne kadar yakıyor?

    Şehir dışında 6-7 litre yakıyor değil mi?

    Siz bu motoru 4 kat ağır bir araca koyarsanız sizce ne kadar tüketir?

    Akıl var mantık var bu motoru koyana kadar 116i ye onun yerine 320ied kullanılan 1.6 170hp 250nm tork motoru koyar değil mi?

    Neden 320ied deki 1.6 motor varken gidip bu motoru koysun ki?

    Ki zaten bu 320İed motoru 118 i de kullanılıyor.

    İsteğen 118i alır.

    Üstelik güncel 1 serisi bildiğim kadarıyla 220nm torka sahip.

    Özet BMW'nin bu motoru bu araçta kullanmasından çıkarı ne olacak? Üstelik mantığı ne olacak daha güç ve daha çok yakan bir motor mu alacak insanlar?




  • O gücü ve torku kaç devirde veriyor? Bu gücü verirken ne kadar yakıt yakıyor?
    Bu sorulara cevap verin, tartışalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    175 Nm diyorsunuz. Çekmez kasayı. Motosiklet motorları düşük torklu , yüksek devirli, yüksek güçlüdür. Arabaya takarsanız aşırı derecede yakar.

    Hangi bilgiye dayalı bu yorum?

    Piyasada ki çoğu atmosferik araçların tork değeri 100-110-120nm aralığında gezerken, 175nm çekmez ne demek?

    Ayıp yahu yazmayın şöyle şeyler.

    Üniversitelerde görmüş olduğumuz motorlu taşıtlar dersine dayalı yorum.

    BMW nin piyasadaki eeen hafif aracı 1 serisi. O da min 1360 kg.

    En ufak motorlu, en hafif 1 serisi araç 220Nm tork veriyor. 210 km gibi bir maksimum hız yazıldığına göre şanzıman da uzun oranlı. 175Nm yetersiz gelir.

    Benim 1100 kg aracım 160 Nm torkla 12-13 saniyede 100e çıkıyor. 4000 devirde 180 görmesine rağmen. (kısa şanzıman

    Abartın tabi bol bol. Bahsettiğiniz 100-120 Nm tork değerleri mantık dışı. 1.0-1.3 atmosferik motorların verdiği tork değerleri onlar. İsterseniz 1.3 atmosferik motoru bmw 1 e monte edip sonuçları değerlendirebilirsiniz.

    1360 Kg, nispeten uzun şanzıman, 1.3 atmosferik. Ondan sonra ayıp neymiş görmüş olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    175 Nm diyorsunuz. Çekmez kasayı. Motosiklet motorları düşük torklu , yüksek devirli, yüksek güçlüdür. Arabaya takarsanız aşırı derecede yakar.

    e87 116i 150nm torku vardı.

    O yüzden güncel kasa 220Nm torklu 116i ye oranla 80 kg daha hafif olmasına rağmen 0-100 ü 2 saniye daha fazla, şehir içi tüketimi de fabrika verisi 1.5 litre daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Eylül 2014; 22:49:41 >
  • Bazı arkadaşlar motosiklet motorunun yük taşıma amaçlı yapılmadığını( max 300-350 kg) , ağır yükü çekmeye çalışırken çok yakacağını, yüksek torklu değil, hız amaçlı olarak yüksek güçlü tasarlandığını unutmuş sanırım.

    Hacim 1400 den fazlaysa, beygir de 120 den fazlaysa yasla arabaya gitsin. Mantığa bak. CBR 1000 RR motoru 180 HP(12000 devirde) üretiyor atmosferik motordan. Ancak 112 Nm(8500 devirde) torku var. Koyun o motoru araca da ne kadar yakıyor görün.

    Malın yapılış amacı var. Kafanıza göre oraya buraya uyduramazsınız. Max 8000 devir çeviren bir araba motorunu sırf torku var diye motosiklete monte edersen, yürüyen aksamı max 13000 devire göre tasarlanan, 250 km max hızı olan motor 153 km yi geçemez. Kesiciye girer. Koyduğun motor da bir halta yaramaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Eylül 2014; 22:56:20 >
  • Lada samaraya taksak ne performans alırız ?
  • aracın yürümesi için 15 bin devir çevirmek istiyorsanız takılır tabi
  • Amerikalılar şu forumları okuyabilse halimize gülerler valla ya.
    Sinekten yağ çıkarmaya uğraşıyoruz.

    Onlarsa, 4-5Lt V6-V8 olmazsa araba sayılmaz modundalar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.