Şimdi Ara

Bilgisayar destekli yazılım program seçimi için yardım.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konuyu doğru yere mi açtım bilmiyorum .Mod arkadaşlar yanlısım varsa doğru yere taşınmasını rica ediyorum.
    4 yıllık üniversiteli işsizler kulübündeyim. Döküm öğretmenliği bitirdim fakat atama yok.Bu sene 1 kişi aldılar.Bende artık farklı iş sektörlerini gözden geçirmeye başladım.
    Ama iş dünyasında bilgisayar destekli çizim istiyor.Okuldayken yetersiz autocad görmüştük. Üniden sonra suan da dahil amatör olarak cinema 4d kullanmaya calısıyorum fakat bu programı ülkemizde pek kullanan yok.Kursu yok ders yok .olanlarda yetersiz . Tam çözümü değil. C4d ye sinema efectleri modelleri yapmak için giriş yaptım.transformers gibi işte ne bilim bilim kurgu filmlerindeki yaratıklar gibi.Hatta unity gibi bir kaç programla bu modellerle kendimce ufak çaplı oyunlar yapmak istedim.Hatta programı öğrenebilseydim kendim kısa bir film yapmayı düşünüyordum. Fakat o kadar da kolay değilmiş.Hevesim yarıda kaldı diyebilirim. Modelleri hareketlendirmek ve gerçekçilik katmak oldukça zor.Her neyse uzun bir süre bu programla uğraştım.Fakat programın ayrıntısı o kadar fazlaki kurs olmadan öğrenmenin imkanı pek yok gibi.Neyi nerde kullanacağını neyi nereye bağlayacağını bilmek gerekiyor.xpresso diye bir özelliği var sırf o kısmı bile kim bilir kaç derste anlatılır.


    Neyse sadede geleyim.

    Bu zamanda bu programı öğrenmek yerine autocad catia solid gibi programları öğrenmek istiyorum.Gerekirse kursa bile giderim.Fakat bu tarz programlardan hangisini kullanmalıyım.Bana diğerlerinden farklı olacak program lazım.Catia uzay ve uçak sektöründe kullanılıyomus. Autocad herkes biliyor zaten .Ve bunun gibi 5 6 program daha var.Bu konuda bilgisi olan varsa lütfen acıklayıcı olarak yardım ederse sevinirim.Tercihim autocad den yana değil.Neden dersen piyasa autocadbilenlerle dolu. Buna zaman ve para harcayacağım.O yüzden iyi bir bilgi ve araştırma gerekiyor bana. Şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srknclk55 -- 20 Eylül 2014; 3:30:12 >







  • yokmu kimsenin bu konuda bilgisi
  • srknclk55 S kullanıcısına yanıt
    Tasarım teknik alanına girdiğinde çok fazla seçeneğin yok; gerçi son dönemde artan yazılımlar sayesinde bu alanda bir ilermeden söz edebiliriz. Benim tavsiyem kurs vs bunlardan ziyade çalışma şekline ve sürekli tekrara ihtiyacın olduğu. Günümüz yazılımları zaten her kısmı kitaplık konular ama bunları belli bir sistematiğe sokarak çalışır yada öğrenirsen sana daha çok yararı olacaktır. Son yıllarda kurs eğitiminden ziyade online eğitimler ağır basmakta ve çok talep görmektedirler. Öncelikle kullanacağın yazılımı belirleyip bu alanlarda eğitim veren online çalışmalarını değerlendirmeni öneriri. Umarım yardım olabilmişimdir.
  • srknclk55 S kullanıcısına yanıt
    Hocam sen teknik bir eğitim almışsın ama ilk paragrafında belirttin işler sanatsal bir alt yapı ve tasarım bilgisi ister. Yani kabaca bu şu demek en iyi cinema 4d uzmanı olsan ama bir sanatsal, tasarımsal altyapın yoksa hiç bir özgün iş çıkaramazsın demektir. Animasyon ve modelleme zaten birbirinden çok farklı dallar ikisini birlikte iyi yapan birini ben tanımıyorum en azından. Geri kalan cad cam programları tam benim alanım değil lakin cinema 4d + allplan gibi programlarını bilmek senin kendi iş kolunda önün açabilir. Bu tam olarak şu işe yarr allplanla teknik çizimlerini yapıp c4d ile gerçekci renderlarını alırsın ne kadar işine yarar bilemem.

    Ama ben arkadaş bu yaratıcı alanlarda ilerleyeceğim teknik konular sarmıyor beni diyorsan yardımcı olmaya çalışırım. Ama önünde çok uzun bir yol olacak.
  • @sieneo
    usta ben tekrar konusunda her türlü yaparım.Youtube üzerinden tutorial videoları oldukça çok .Elimden geleni yaparım. kurs konusunda katılıyorum sana elbette yeterli olmicaktır.Ama kurs olmadan da hızlı öğrenilmez.Kursa gittiğimde kesinlikle evde mantığını kendim öğrenmeliyim.tavsiyelerin için teşekkürler.Allah razı olsun.


    @feylosoft

    usta az bucuk anlamıssın beni.Valla benim cinema 4d hosuma gidiyor.Daha doğrusu animasyon hosuma gidiyor.Ama dediğim gibi profosyonel yardım gerekli bu konuda.Modellemeye geçiş istiyorum artık.c4d de modelleme yapılıyor.zbrush programında da yapılmakta.Fakat bu programlarda ölçü yok.Sanayi sektöründe bir anlamı yok.Adı üstünde cinema :D Dediğim gibi catia solid tarzı programlara geçiş istiyorum.Bu tarz modelleme programlarından birini tam öğrendikten sonra c4d yada 4ds max geri dönüp animasyona hız verebilirim.Çünkü hayallerimde filmlerde animasyon yapmak var :D Neyse biraz araştırma yaptım catia oldukça önde.Ama dediğim gibi henüz tam bir karar vermiş değilim.Ciddi anlamda bilgisayar destekli çizim öğrenmek istiyorum.İleriye dönük olarak hangisini öğrensem kararsızım.Yani beni diğerlerinden hangi program farklı kılar.




  • srknclk55 S kullanıcısına yanıt
    Allplanı inceleyin hocam:www.fga.com.tr
  • Eğer herhangi bir alanda; "teknik-ara eleman/operatör" değil de gerçek bir "tasarımcı" veya animatör olmak isteniyorsa:
    http://forum.donanimhaber.com/m_96220213/f_//tm.htm#97273644
    http://forum.donanimhaber.com/m_97091947/f_//tm.htm#97227755
    http://www.alexalvarez.com/
    http://vimeo.com/10163279
    http://vimeo.com/cemreozkurt/videos

    Hangi yazılımı ve modülerini kullanıyorsunuz? Ne sebeple bunları seçtiniz?

    Can Yalman: Numarine için yaptığımız 3 boyutlu tasarımlarımızda Alias StudioTools programını kullanıyoruz. Alias benim okul dönemimden beri, 1991 senesinden beri kullandığım bir program. Bugün 12. versiyonunu kullanmaktayız, o zaman 5 ile başlamıştık ve bu zaman zarfında kendini sürekli geliştiren Alias, tasarım dünyasının bir numaralı, etkileşimi ve tasarım metodolojisini en yakından izleyen programı olarak, her zaman kullandığım program olmuştur.

    http://www.turkcadcam.net/rapor/numarine/index4.html
    http://www.canyalman.com/

    Aracın endüstriyel tasarımını nasıl yaptınız?

    Erdinç Karaüç: Türeteceğimiz eski kabinin 3D optik taraması ve tersine mühendislik işlemleri Cadem A.Ş. tarafından yapıldı. Elde edilen yüzey datalarından faydalanarak aracın sac kabin tasarımı ana hatları tarafımızdan CATIA'da oluşturulduktan sonra 3D modeller panjur ve tampon tasarımı için çözüm ortağımız Avitaş A.Ş.'ne verildi. 3D taramadan elde edilen STL modeli de referans alarak, kabine uyum sağlayacak yeni ön panjur ve tamponun tasarımına geçildi.

    http://www.turkcadcam.net/rapor/ASKAM-Fargo-Hi-Ex/index.html

    Ergonomi Çalışmaları:
    CATIA'nın ergonomi modülünün sağladığı geniş imkanlar dahilinde, henüz tasarım aşamasındayken gerek kullanıcının gerekse diğer yolcuların hareketlerini simüle ediyoruz. Tasarım çalışmalarımızda her ne kadar Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'nın ilgili regülasyon şartlarına uyuyor olsak da, gerek bu şartların ilgilendirdiği gerekse ilgilendirmediği bölgelerde kullanıcın ergonomi açısından durumunu inceliyoruz. Bu çalışma için "standart manken" kullanabildiğimiz gibi boyu, kilosu ve diğer özellikleri bizim tarafımızdan tanımlanabilen mankenler de kullanabiliyoruz. Bir insanın hareket edebilen tüm uzuvlarını gerçeğiyle bire bir şekilde simüle edebiliyoruz.
    Böylelikle kullanıcı araca rahat inip binebiliyor mu, pedallara rahat basabiliyor mu, direksiyonu rahat kavrayabiliyor mu, sinyal kollarına rahat ulaşabiliyor mu, görüş açısı rahat mı gibi soruların cevabını henüz tasarım aşamasında alabiliyoruz. Böylelikle geleneksel yöntemlerde prototip araç üretildikten sonra ortaya çıkacak ve büyük oranda maliyet ve zaman kaybına neden olabilecek sorunların büyük kısmını henüz çalışmanın başında engellemiş oluyoruz.

    http://www.turkcadcam.net/rapor/tumosan80-urge/index.html

    CATIA V5, Dassault Systemes firması tarafından geliştirilmekte olan bir yazılım olup ANADOLU ISUZU Mühendislik Müdürlüğü'nde çekirdek CAD/CAE sistemi olarak kullanılmaktadır. Program sanal olarak yeni otobüs ve otobüse ait alt sistemlerin bilgisayar ortamında üç boyutta modellenmesi, bu alt sistemlerin çeşitli tipte analizlerinin yapılması ile birlikte sanal otobüs prototipinin bilgisayarda oluşturulmasına yardımcı olmaktadır.
    http://www.turkcadcam.net/rapor/ISUZU-UrGe-CATIA/index.html

    Avitaş olarak 4 sene kadar önce firma bünyesinde kurduğumuz Tasarım Geliştirme departmanı ile otomotiv ana sanayi için çözümler üretmekteyiz. 36 senelik tecrübe ile yönetilen bu departmanda CATIA tabanlı çalışmalarımızla ana sanayi firmalarının tasarımdan seri üretime kadar olan süreçte her türlü ihtiyacı karşılanmaktadır. Tasarım eskizlerinin oluşturulmasından matematik model oluşturmaya, prototip ürün üretiminden seri üretime kadar olan tüm adımlarda aynı çatı altında hizmet verilmektedir. Çalışmalar bazen mevcut aracın CAD modelleri üzerine yeni parçalara uygun matematik modeller oluşturularak yapılırken, bazen de eski versiyon araçlara yapılan yeni tasarımlarda tersine mühendislik ile yapılabilmektedir.
    http://www.turkcadcam.net/rapor/isuzu-turkuaz-urge/index.html
    http://www.avitas.com.tr/

    Genel nitelikler:

    Üniversitelerin Endüstriyel Tasarım veya Grafik bölümlerinden mezun,
    Alanında en az 2 yıl tecrübeli,
    Tasarım yeteneği güçlü, estetik ve fonksiyonel ürünler geliştirebilecek, çözümler sunabilecek,
    Üretim ve malzeme bilgisine sahip,
    Üç boyutlu modelleme programlarını iyi düzeyde kullanan,
    İş disiplini ve sorumluluk alma konusunda kendini geliştirmiş
    Takım arkadaşlarıyla uyum içinde çalışabilecek
    Erkek adaylar için Askerlik görevini tamamlamış
    Kayseri de ikamet eden

    İş tanımı:

    Endüstriyel ürün tasarımlarında ön görselleri yapabilecek,
    Özgün ürünlerin tasarımı ve sunumlarının hazırlayarak, prototiplerin geliştirilmesine yardımcı olacak,
    Solidworks, Rhino, 3D max gibi yazılımları kullanarak, ileri derecede modelleme yapabilecek,
    Adobe Photoshop, Corel Draw gibi yazılımları kullanarak, ileri derecede görüntü düzenleyebilecek.

    http://www.kariyer.net/simfer/endustriyel-tasarim-uzmani-is-ilani-i1209452/?&tmpsno=1

    Genel nitelikler:

    Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun
    Otomotiv tasarımı alanında tecrübeli
    SAE, ISO/TC, CEN/UNECE, MIL vb. insan faktörü ve ergonomi standartlarını bilen
    CATIA, 3DMax, Alias/Wavefront gibi yazılımları kullanarak ileri derecede modelleme yapabilen
    Adobe Photoshop, Corel Draw gibi yazılımları kullanarak ileri derecede görüntü düzenleyebilen
    En az iki yıl tecrübesi bulunan
    İyi seviyede İngilizce bilen
    Yoğun iş temposuna ayak uydurabilecek
    Erkek adyalar için askerliğini tamamlamış

    İş tanımı:

    Tasarlanacak ürünlerin endüstriyel konsept görsellerini tasarlamak
    Tasarlanan sistemlerin/alt sistemlerin, insan faktörü ve ergonomi standartlarına uygunluğunu denetlemek, gerektiğinde gerekli düzeltici faaliyetleri gerçekleştirmek
    Yapılan işlemleri uygun biçimde dokümante etmek

    http://www.kariyer.net/savunma-sanayinde-faaliyet-gosteren-firma/endustriyel-tasarimci-is-ilani-i1179030/?&tmpsno=1

    Genel nitelikler:

    Sektörünün öncü kuruluşlarından biri olan, güçlü ve dinamik yapısı, çalışkan ve alanında uzman personeli ile her yıl hedefleri aşarak büyüyen, yüksek başarılara odaklanmış firmamızın, Kayseri İncesu’ da Faaliyet gösteren fabrikasında görevlendirilmek üzere;

    Genel nitelikler:

    Üniversitelerin 4 yıllık ilgili bölümlerinden ( Tercihen Endüstri Ürünleri Tasarımı / Endüstriyel Tasarım Bölümlerinden) mezun,
    3 Boyutlu düşünme ve düşüncelerini aktarabilme becerisine sahip,
    3 Boyutlu çizim programlarına hakim (tercihen Solidworks, Unigraphics)
    Vizyon sahibi, kendisini sürekli yenileyen ve geliştiren,
    Tasarım yapmaktan ve üretmekten keyif alan,
    Tercihen İngilizce bilen,
    Analiz etme, planlama, organizasyon ve iletişim becerileri gelişmiş,
    Sorumluluk sahibi, problem çözme becerisine sahip,
    Takım çalışmasına yatkın,
    Erkek adaylar için askerlik görevini tamamlamış,
    Kayseri’ de ikamet eden veya edebilecek olan,

    Endüstriyel Tasarımcı (Tasarım Geliştirme Uzman Yardımcısı) Aramaktayız.

    İş tanımı:

    Kayseri İncesu' da faaliyet gösteren fabrikamızda Tasarım Geliştirme Uzman Yardımcısı olarak görev yapacak,
    Tasarım talepleri doğrultusunda yeni ürün ve koleksiyon tasarımlarının gerçekleştirilmesi, sunumlarının gerçekleştirilmesi
    Tasarım talebinden başlayarak ürünün seri üretime girmesine kadar olan aşamaların kaydedilmesi ve raporlanmasını sağlamak
    Yeni ürün tasarım fikirleri üretmek,
    Sektör içi ve yan sektörlerle ilgili piyasa araştırmaları yapmak,

    http://www.kariyer.net/turkuaz-seramik-sanayi-ve-ticaret-a-s/endustriyel-tasarimci-is-ilani-i1230233/?&tmpsno=1

    Genel Nitelikler:

    - Eğitimini okulların ilgili bölümlerinde tamamlamış (İç Mimarlık,Endüstri Ürünleri Tasarımı ,Grafik, Grafik Tasarım, Görsel İletişim Tasarımı, Peyzaj Mimarlığı)
    - Çok iyi düzeyde Autocad 2B,3B , Photoshop, Rhino ve 3boyutlu Max-Vray program bilgisine sahip ,
    - İletişim becerileri kuvvetli ,
    - Projelerin çizim ,görselleştirme ve temalandırmasını yapabilecek,
    - Estetik bakış açısı olan,
    - Takım çalışmasına yatkın ,sorumluluk alabilecek ,
    - Tercihen İngilizce bilen,
    - Gebze, Kocaeli veya İstanbul Anadolu yakasında ikamet eden ,
    - Askerlik görevini tamamlamış ( Erkek adaylar için).

    İş tanımı

    Reklam Ürünleri tasarım , üretim ve montajını yapan firmamızda, Tasarım ekibinde görevlendirmek üzere takım arkadaşları arıyoruz.

    http://www.kariyer.net/polin-su-parklari-ve-havuz-sistemleri/tasarimci-is-ilani-i1235459/?&tmpsno=3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 21 Eylül 2014; 16:33:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: okuryazarcizer




    hocam verdiğiniz linkleri baştan sona özenle inceledim.Videoları ayrıntılı izledim.Sunu gördümki bu yolun daha basında bile değilim.Bu işten soğumadım ama ne kadar zor oldugunu görünce biraz ümitsizlik kendini gösterdi.Ben filmler yapmak , filmlerde karakterler yapmak , aksiyon sahneleri yapmak çok istiyordum.İş olarak catia gibi programları öğrenip ekmeğimin peşinde koşmak istiyodum.Aynı seyleri yazmanın anlamı yok tekrar tekrar.Bu konularda animasyon programları ve tasarım programları tamamen farklı gibi.Tabi bunları kullanmakta.Her 2 sinide kullanabilmek birleştirmek tabiki isterim.

    Bana öneriniz nedir.Nasıl bir yol izlemeliyom bu zor yolda.Yada yol yakınken dönmelimiyim.Yani yola girdikten sonra ki tavsiyeleriniz düşüncelerinizi almak isterim.




  • valla usta hayalimdehttp://www.cgmeetup.net/home/making-of-dinobots-for-transformers-age-of-extinction/ videoda oldugu gibi tasarlamak modelini olusturmak hareket ettirmek var.Yani bu tarz şeyler.Bu attıgım sitede yükleyiciye ait onlarca buna benzer videolar var. Ve bir üst yorumu da okursan sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi srknclk55 -- 21 Eylül 2014; 22:05:26 >
  • https://www.youtube.com/watch?v=tjncULXzHZ8
    https://www.youtube.com/watch?v=tjncULXzHZ8

    "Ben sadece robotların siluetini çiziyor, anatomisini iki boyutlu olarak tasarlıyor ve dijital boyama yapıyordum. Cehaletim nedeniyle, robotun içinde bacakta kullanmak için bir parçadan iki adet istiyordum ama meğer onlardan arabada bir tane olurmuş. Doğrusu ne biliyordum, ne de aldırıyordum. Bu da beni, tasarımlar, araba parçalarının heykelvari özellikleri ve onları bir "doku" olarak kullanmak ve işin gerçekçi yanıyla ilgili kaygı duymama konusunda özgür kıldı. Tabii bu oyuncakları yapmak zorunda olanlarla filmdeki transformasyonları düşünmek durumunda olan insanlar için sorun oluşturuyordu. Ama bu konuya girersek, gerçekten güzel görünen ve doğru mimariye sahip robotlar yapacak zamanımız olmayacağını biliyorduk. Bizim hedefimiz yönetmenin hoşuna gidecek kadar güzel olan şeyler yapmaktı. Dürüst olmak gerekirse, nasıl dönüşeceklerini çözmek bir başkasının sorunuydu.”
    http://www.benprocter.com/overview/robots-characters-props-vehicles-graphics/
    http://conceptartworld.com/?p=2772

    (Daha fazlasını ILM'nin kanalında bulabilirsiniz)
    http://www.youtube.com/user/ILMVisualFX/videos

    Öncelikle bilmediğinizi biliyorsunuz ki ki tebrik etmek gerek. Pek çoklarında olmayan bir özellik...

    Sadece Catia, AutoCad, Rhino vs. öğrenenin sadece "teknik eleman" olacağı anlaşıldı. Uygulamacı.

    Eğer tasarımcı ve/veya animatör olmak istiyorsanız; defalarca kez söylendiği gibi yazılımlardan önce sanat eğitimi almalısınız: Temel sanat eğitimi, çizim-desen, sanat tarihi, grafik veya animasyon sanat tarihi, canlandırma teknikleri, sinematografi, vs...
    http://www.timburgardart.com/images_new/storyboards/2012%20pg.3%20trailer.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=24-Z80_I9cU
    http://www.youtube.com/watch?v=q95FbitaBT8

    Peki nasıl? Ya güzelsanatlar/tasarım fakültelerinde (4 yıllık) veya profesyonel hocaların eğitimleri sayesinde:
    http://www.animaokul.com/
    (Türk kursları pek tavsiye edilmez)
    http://www.animationmentor.com/
    http://www.gnomonschool.com/programs/online_training/
    http://www.gnomonschool.com/experience/instructors/index.php
    (sadece yazılım eğitimi verdiği halde tasarım eğitim veriyorum diye cahilleri kandıran çakallara amman dikkat!)

    Karar sizin... Ne kadar zor olduğunu anlamanız da sevindirici, tasarımcı taklidi yaparak tıpkı kendileri gibi süper ...ları kandıranların kulakları çınlasın:
    http://forum.donanimhaber.com/m_96476029/f_//tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 16 Ocak 2015; 23:28:51 >




  • Güzel sanatlar okumak şart mı bu tür konularda başarılı olmak için? Çoğu gencimiz güzel sanatla­rı kazanamıyor ama kabiliyeti var. Vaz mı geçmeliler, ya da nasıl de­vam etmeliler?
    Aslında azimli olmak şart. Güzel sanatlarda okuma şansı bulabilen­ler, mevcut yeteneklerini çok daha fazla ileriye taşıyabileceklerdir. Oku­mak çok fark ediyor. Mesela ben Kanada'daki film okulunu bitirdikten sonra profesyonelleşmeye başladım. Kazanamayanlar tekrar denemeliler. Ayrıca kendilerinde ciddi bir potansi­yel görenlerin her yolu denemelerini öneriyorum. Ama illa ki Türkiye'de kal­maları da gerekmiyor.

    Siz de güzel sanatlar okumadınız, ancak yurtdışında bu konuda ciddi bir eğitim almışsınız. Hayat sizi yurtdışına sürüklemese idi, yine bu seviyede olabilmeniz mümkün müydü?
    Zannetmiyorum, hem bu seviye­de olmazdım, hem de bu işi yapıyor olmazdım. Sonuçta eğitim almak işin en önemli aşaması.

    ***

    Kişisel olarak iyi bir animasyon yapabilmek için ne tür bir alt yapı gerekir? Sadece program bilmenin bu işe etkisi nedir?
    Klasik animasyon tekniklerini bil­mesi gerekiyor. Bu işin okuluna gitmek gerekir. İyi bir eğitim almayan birinin iyi bir animasyon yapması çok zor, ama imkansız diyemeyiz. Kısaca­sı program bir araç. Basit bir çuval ani­masyonu ya da top animasyonu için bile animasyon tekniklerini iyi bilmek lazım.

    Bu meslekte başarılı olmak için çizim yapabilme kabiliyeti şart mı?
    İyi bir ses yorumcusunun kalkıp bu işi yapması düşünülemez. Dolayısıyla çizim kabiliyeti olması büyük bir avantajdır, ancak çizim kabiliyeti şart diyemem. Bununla birlikte, kesinlikle sanatsal gözü ve sağlam bir bakış açı­sı olmalı. Hem sanatsal kabiliyeti ve hem de teknik yeteneği olanların önü daha açık, onu belirtmekte fayda var.

    http://www.sanalkurs.net/forum/sanalkurs-roportajlari/bir-gorsel-efekt-ustasi-muzaffer-korkut/
    http://muzafferkorkut.com/mkfx_reel.html

    Supinfocom’da dijital yönetmenlik bölümünde master yaptın. Okuldan ve oradaki eğitiminden biraz bahseder misin?
    Fransa’da 3D konusunda dünyaca ünlü iki okul bulunuyor. Bunlardan biri Gobelins diğeri de Supinfocom. Okula sınavla giriliyor ve eğitim 5 yıl sürüyor. Okul çok disiplinli. Sınıfta kalma yok. Eğer yıl sonunda ortalamanız 20 üzerinden 12 değilse okuldan atılıyorsunuz. Son sınıf hariç 4 yıl boyunca atılma riski olduğu için iyi çalışmak gerekiyor. Belki de okulun başarılı olması bu katı kurallarla yönetilmesi. Ancak Supinfocom’u bitiren herkesin bu sektörde kolayca iş bulmasının nedeni budur diye düşünüyorum.

    https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150101293757945
    http://www.tolgaari.com/
    http://vimeo.com/18855836
    http://www.cgsociety.org/index.php/CGSFeatures/CGSFeatureSpecial/hezarfen

    - Karakter canlandırırken ölümcül hata?
    Yaptığının çok iyi olduğunu düşünmek :)

    - Animatör olmak için olmazsa olmazlar?
    Sabır, ince detaylara önem, gözlemleme

    - İlk yerli yapım cizgi filme kac yıl var?
    En az 3-5 sene olduğunu düşünüyorum, o da yapımcılar para yatıracak cesareti bulurlarsa.

    - Türkiye'de produktörlere etik mi, yoksa animatörlere eğitim mi?
    İkisi de.

    http://hanimasyon.tumblr.com/post/6069468868/arslan-elverle-soru-cevap
    http://www.arslanelver.com/

    Amerika'da stüdyolar ve stüdyolarda görev alan pek çok insan uzun yıllardır bu sektörün içinde oldukları için herkes farklı bir alanda uzmanlaşmış durumda. Animasyonun daha tam olarak yerleşmediği yerlerde ya da şirketlerde animatörden modelleme, efekt ya da tasarım yapması beklenebilirken, burada herkes kendi yaptığı işten sorumlu. Bu da çalışanların yaptıkları işi daha iyi, daha güzel kıvama getirebilmeleri imkanını yaratıyor.
    http://www.turkishjournal.com/i.php?newsid=5101
    http://onuryeldan.com/

    Amerika'da sizden spesifik bir alanda uzmanlaşmanız bekleniyor. Benim alanım "efekt animasyonu". Her türlü ateş, su, patlama, duman gibi efektleri simulasyonlar yardımıyla sıfırdan yaratıyorum.
    http://www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/haber/13520372.asp
    http://www.coskuozdemir.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okuryazarcizer -- 22 Eylül 2014; 16:09:12 >




  • Kisaca yazayim
    uni grafix (NX) programibkullaniyirum 5 yildir.
    ayni zamanda 11 yildirda Solidworks programı kullanmaktayim.
    Autocadide 15 yildir kullaniyorum.
    Inventor programini 1 yil kullandım.
    Simdide catia ya ya başladım.

    Tasarımcı olarak bir firmada çalışmaktayım. Bu programları ozel ders olarakta vermekteyim.

    Gelecegin programı Solidworks bunu öğren yeter.

    Bu isin icinde olan birisi olarak şunları soyleyim.
    Tasarimda bir program yetmiyor.
    Autocad, nx ve solidworks ayni anda kullanmak zorunda kalıyorum.
    Basit farklılık larini soyleyim.
    autocad 2 d uzmanı. Karalama yaprken ufak tefek hesaplari tasarım aşamasında baslarda cok kullanıyorum. Diger programlar bu kadar esnek degil.
    solidworks. Cizim arayuzu ve kullanim kolaylığı hic bir programda yok 20 bin parçalı makineler cizdim banamisin demez. Cok cizim yaptım. Halende yapiyorum. En basarili modulu profil den sase olusturmak hicbir programda bu kadar hizli cizemessiniz. Daha cok fark var buna benzer yaz yaz bitiremem
    nx de yuzey modulleri basarili ama çok hantal program. Bu programda 100 parcayi gecince montajda sanki solidde 30 bin parca cizmis gibi yavaşlıyor. Komutlar hantal arayuzler hantal dosyalama sistemi cok hasssas en ufak bir degisiklikte her parcanin yolunu tektek gostermek gerekiyor. Yani projeyi destapta cizdiniz alayim dye tasiyim derseniz yandiniz. Ama basarili oldugu bazi bolumler mevcut.
    Inventor denx le Solidworks arasinda basaril8 programlardan biri.
    onerim autocad ve Solidworks ogrenmen.
    ankarada isen yuz yuze veya sehir disi ise online egitim veriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.