Şimdi Ara

Yeni nesil dijital LPG göstergesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
3
Favori
13.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Bu veya benzeri bir ürünü kullanan, bilgi sahibi olan var mı arkadaşlar yorumnlarınız neler? sizce bizi km hesabı yaparak lpg doldurmaya sevkeden eski ilkel sistemden kurtaracak mı birisi? :)

    birkaçtane daha buldum bayağı hoş duruyorlar :) sanırım arkadaki şamandıra göstergesine kalibre ediliyor, o gösterge hakikaten hep doğru gösteriyor..






    LPGmeter, 4 ledli standart göstergeye göre nasıl daha doğru sonuçlar gösterebiliyor?
    -
    LPG şamandırası ve ölçüm ilişkisi:
    Şamandranın tank içerisinde kalan kısmında sıvı haldeki lpg seviyesine göre hareket eden bir kol vardır. Bu kol, ucundaki (mantar/sünger) yardımıyla tanktaki yakıt seviyesine göre konumunu değiştirerek, kolun diğer ucunda bulunan bir mıknatısı döndürür.
    Şamandranın tankın dış kısmındaki bölümünde ise bu mıknatıs hareketini algılayacak mekanik bir sensör vardır.( lpg tankının üzerinde 50 kuruş çapındaki ufak ibreli gösterge)
    Bu ufak göstergenin içinde de mıknatıslar vardır. tank seviyesi değiştikçe bu mıknatıslarda tanktaki mıknatısları takip ederek bu göstergenin içindeki dirençlerle oluşturulmuş mekanik komitatörü hareket ettirir. 4 ledli lpg kitinin göstergeside bu sensördeki direnç değeri değişimlerini algılayıp ledleri yakar.
    Sistem teoride bu şekilde çalışır fakat pratikte kayıp ve sapmalar oluşur.
    Tank dışına takılan sensörün konumu çoğu kez tam sıfır noktasına karşılık gelmeyebiliyor. Tankınız boşken göstergeye baktığınınzda ibrenin minimum konumumdan daha yukarıda olduğunu görebilirsiniz. bu durumda ledlerinizden kırmızı ya çok kısa bir süre yanıyordur yada son yeşilde iken gazınız bitiyordur. bunun tam terside mümkün 5-6 litre gaz alsanız bile ibre halen minimumda olabilir. bu durumdada son kırmızı led çok uzun süre yanıyor demektir.
    Her tank kapasitesi için hareket eden kol boyu farklı şamandıralar vardır. ve tankınıza uygun olanın takılması gerekir. eğer standart bir montaj yapmayan ve elinde hangi şamadıra varsa tankınıza onu takan bir ustaya denk gelmişseniz. deponuzda şamadıranızın ölçemediği ölü hacimler oluşur.
    LPG kitinin 4 ledli göstergesi o an depodan okuduğu konumu gösterir, çalkantı ve yokuş etkisi direkt olarak ledlere yansıtılmaktadır.
    -LPGmeter Farkı:
    LPGmeter tank üzerindeki ibreli gösterge yerine monte edilen kendi sensöründen veri alır. Sensör, montajı yapıldıktan sonra konumu değiştirilebilir bir yapıya sahiptir ve bu durum bize tankın gerçek sıfır noktasını ayarlama imkanı sunmaktadır. Kalibrasyon işlemi sırasında sensör gerçek sıfır noktasına ayarlanıp o şekilde sabitlenir. (bu işlem kalibrasyon kısmında detaylıca anlatılacak)
    LPG kitinin sensörü tank seviyesine göre içindeki mıknatıslar yardımı ile dönerken mekanik bir hareket gerçekleştirmek durumundadır ve bu esnada takılma vs. durumlarla karşılaşılabilir.
    Ayrıca LPG kitinin sensörünün içindeki dirençlerden oluşturulmuş komitatör düzeneğinde en fazla 5 seviye ölçülebilmektedir. Kırmızı led dahil toplamda 5 led ile depo seviyesi gösterilir ve bu seviye aralıkları çoğu kez lineer değildir. İlk 3 led 50-60 km aralıklarla sönerken diğer ledler daha uzun km aralığında sönebilmektedir. Sürücü son led yandığında aracın kaç km gideceğini bilse bile, ayrıca son ledin kaç km önce yandığınıda hatırlamak durumundadır.
    LPGmeter sensöründe ise mekanik bir işlem yoktur, sensör tank içindeki mıknatısların alan kuvvetini okur. Dolayısı ile mekanik sensörden kaynaklanan olası takılma sürtünme nedeniyle yanlış veri okumaları ile karşılaşılmaz.
    LPGmeter sensörü dijital veri okunduğu için bir kademe kısıtı yoktur. Tankın kalibre edilen kapasitesini 1 litre aralıklarla ölçebilmektedir.
    LPGmeter resimdeki kablo ve ekipmanlar ile size ulaşacaktır.
    LPGmeter Display: tank seviye ve menzil bilgilerinin gösterildiği ekran modülüdür. Araç konsolunda uygun bir lokasyona çift taraflı band ile monte edilir.
    LPGmeter depodan çok sık aralıklarla seviye bilgisi okur. Okuduğu bu verilerin zamana yayılmış ortalama değerlerini bulup depodaki yakıtı bu şekilde hesaplar. Dolayısla sürüş esnasındaki çalkantılardan etkilenmez. Yokuş etkisi ise 4 ledli sisteme göre çok daha düşük düzeydedir. Yokuş iniş ve çıkışlarda lpg deponun önüne yada arkasına yığılır. (örn: depoda 10 lt gaz var iken, yokuş iniliyor ise (iniş süresince) şamadıra depoda 20 lt gaz olduğu konuma gelebilir.) Bu durumda şamandıra sensörü gerçek yakıt değerinden çok daha farklı değerler göndermeye başlar. Fakat LPGmeter zamana yayılmış ortalama değerlerden yakıt miktarını hesapladığı için ekranda gösterilen yakıt değeri yokuş inildiği sürece çok yavaş olarak artacaktır. Yokuş etkisi bittiğinde ise bu kez ekranda gösterilen yakıt değeri aksi yönde değişecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 17 Eylül 2014; 12:08:42 >







  • Bukadar yaygın LPGli araç olan bir ülkede daha once gelistirilip standart hale getirilmeliydi.ki bunun bile yayılması uzun zaman alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla çok ilkel değil kullanılan yöntem.Doldur bitince ötüyor nasılsa benzinde var..Oh mis.Direk net hesap
  • Ben şahsen istemem.O kocaman ekranı nereye takarsak takalım kelebek gibi durur. Yol bilgisayarına entegre bir sistem olsa, benzinle giderken gösterdiklerini, lpg aktif olduğunda lpg için gösterse, ozaman nefis olur işte...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg meter2 kaba durmuyor gibi, diğer yuvarlak olanlar kaba hakikaten...
    yada lpgmeter1 var oda küçücük birşey sadece litre ve yapılacak km bilgisi veriyor
  • elektronik ve yazilim bilgisi olanlar rahatlikla yapabilir sensor,kablo,lcd ekran,govde (kalip dokturcen) ve anakart hepsini cinden topluca isparis et tamamdir

    en usttekinin fiyati nedir ? 20-30 liraysa alinir,maliyeti fazla bisey degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıllarca lpg kullanan birkişi o 4 ledli lambadan ne kadar gideceğini zaten tahmin eder.
    Ha ecuya adapte edip aracın ekranından gsterse on numara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunu yapan adama mail attim. Fiyatini sordum. Bakalim ne diyecek.

    Duzenleme: 125 tl dedi. Kargo haric. Guzel ama pahali biraz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 21 Eylül 2014; 11:50:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim şamandıra bozuk tam bitip doldurup hesap yapıyorum

    lpgmeter1 ufak ve kullanışlı, fiyat maliyet nedir acaba
  • Güzel sistem. Yalnız biraz daha estetik olması lazım araca takınca çok siritir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiyat önemli. Yaygınlaşması mümkün.
  • 40 ile 20 lira arasinda bir fiyatlandirma yapilirsa alirim bi tane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben birkaç saattir araştırıyorum arkadaşlar,

    arkadaşı buldum face de sayfası falanda var, son cihazı lpgmeter II, bu gayet estetik, ben sipariş verdim zaten lpgmeter II diye aratınca face sayfası çıkıyor.

    fiyat 125 tl,

    bende biraz elektronik anlarım cihazı montajını kalibrasyonunu kendim yapacağım 20-40 tl diyenlerede şaşarım, cihazı biryerden bedavaya alsam 40 tl ye siparişi satışı ile uğraşmam şahsen. Biraz mantık yahu...
  • Koca lpg firmaları neden yapmaz söyle bir şey ?herhangi birinde standart olsa tercih sebebi olur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz de haklisiniz tabi fakat ben 125 lira vermem. Ha yeni arac alinirsa eve, o hevesle falan alirim anca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün cihaz elime ulaştı hemen montajını yaptım, depom bitmediği için kalibrasyonunu yapamıyorum, yinede tahmini birkaç değer yazarak cihazın elk. bağlantısını yaptım.

     Yeni nesil dijital LPG göstergesi.

     Yeni nesil dijital LPG göstergesi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 20 Eylül 2014; 13:06:02 >




  • Şu fotoğrafları simage yapın da konuyu okuyalım.
  • LPG ile ilgili en büyük sorun fabrika çıkışlı orjinal LPGli araç üretilmemesi.

    Sadece LPG ile çalışan otomobiller üretilse herkes rahatlayacak.

    Sonradan taktırma yada iki yakıtlı otomobillerden herkes kurtulmak istiyor anladığım kadarıyla.

    Mesela VW Golf için, Benzinli, Dizel motora ek olarak neden LPGli tek yakıtlı oto yapmıyor acaba?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Inque

    LPG ile ilgili en büyük sorun fabrika çıkışlı orjinal LPGli araç üretilmemesi.

    Sadece LPG ile çalışan otomobiller üretilse herkes rahatlayacak.

    Sonradan taktırma yada iki yakıtlı otomobillerden herkes kurtulmak istiyor anladığım kadarıyla.

    Mesela VW Golf için, Benzinli, Dizel motora ek olarak neden LPGli tek yakıtlı oto yapmıyor acaba?

    benzinli motorları direkt enjeksiyon olduğu için olabilir mi acaba?
  • çok güzel gerçekten ama fiyatı tuzlu zaten lpg göstergesinin şuana kadar doğruyu gösteriyo diyenini görmedim nasıl bi sistemse
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.