elektrikli bisiklet motoru, hub motor satış yeri
97 Cevap167841 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
523 Mesaj
7 Ekim 2006; 22:22:36 

Sayın arkadaşlar elektrikli bisikletlerde kullanılan hub motor,türkiyede satılıyor mu?Bu motorun distribitörü varmı?Dünya genelinde satılan yerleri araştırdım adresler aşağıda.Fakat türkiyede bulamadım.Kendim yapabilirmiyim.Saygılar.Şimdiden herşey için teşekkürler.






Ufaltılmış ön izleme resmi



Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (2)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 22 Ekim 2006; 1:41:39 >


_____________________________



 
523 Mesaj
7 Ekim 2006; 22:42:10 

Bunlarda elektrikli araba ve motorlar.



Ufaltılmış ön izleme resmi


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 22 Ekim 2006; 1:42:06 >


_____________________________



 
523 Mesaj
8 Ekim 2006; 18:10:23 

Türkiye'de satılan yer varmı .lütfen konu hakkında yardım ediniz.Saygılar.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 9 Ekim 2006; 18:21:55 >


_____________________________



 
48 Mesaj
10 Ekim 2006; 0:06:33 

üstat, hub motor ne demek bilemiyorum ama kompakt, hassas ve boyutuna göre çok güçlü dc motorlar üreten heinzmann:

http://www.heinzmann.de...=141&Itemid=136&lang=tr

ve bu motorların kullanıldığı elektrikli bisiklet üreticisi estelle var:
http://www.estelle.de/e/fahrradmodelle.asp

fiyatlara bakarsan türkiyede pek satılamayacağını anlarsın ama belki Heinzmann 'ın Tr temsilcisi uygun bir motor getirir sana. bu motorlar normalde çok hassas endüstriyel uygulamalarda kullanılıyor, pahalı olsa gerek..

kolay gelsin.


_____________________________



 
523 Mesaj
10 Ekim 2006; 4:18:49 

burada video olarak seyredebilirsiniz.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 22 Ekim 2006; 1:44:48 >


_____________________________



 
523 Mesaj
10 Ekim 2006; 4:23:59 

Güzel bir sistem.Benzine elveda.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 27 Aralık 2006; 18:32:40 >


_____________________________



 
523 Mesaj
26 Ekim 2006; 23:24:23 

Sayın arkadaşlar motoru satın aldım fazla olanları satıyorum.

Sayın arkadaşlar şu an piyasada elektrikli bisikletlerin fiyatı 800ytl. ile 1000ytl. arası değişiyor.Siz akıllıca davranarak daha ucuza yapabilirsiniz.Kullandığınız bisikletinize tekerlek motoru satın alıp takarak ucuz elektrikli bisiklete sahip olabilirsiniz.Adresi aşağıda veriyorum.Saygılarımla.

http://www.hemalhemsat....elektrikli_bisiklet.php

http://urun.gittigidiyo...-Motoru_W0QQidZZ2837720

Akü kapasitesi 16amper.Bir şarj ile 50km. yol yapar.eğer isterseniz yedek akü temin edip iki katı yol 100km. gidersiniz.

Tekerlek çapı 26" inc.

Hız 35-40km.

Motor 250W. 24V. fırçalı tekerlek içi motor.

Şarj olma süresi tam kapasite 8 saat.Hızlı şarj ile 4 saat.Fakat hızlı şarj olayında akülerin ömrü kısalır.Kaliteli bir akü normalde 5 yıl giderken hızlı şarj ile bu ömür 2 yıl olur.

Elektrikli BisikletEtiketler: elektrikli bisiklet, ucuz, kolay, hızlı, ekonomik, 110 220

0.10 YKr ile 100 km yol alabileceğiniz, bir motorbisiklet sahibi olmak istiyorsanız, seçmeniz gereken alternatif yakıt türü elektrik olacaktır.

Hız : 30 - 40km/h
Motor : 24v/250w
Şarj ömrü : 50km
Giriş voltaj : 110-220v
Cıkış voltaj : 24v
Akü : 16ah/24v/3pcs
Şarj olma süresi : 4-8 saat
Jant Büyüklüğü : 22,24,26 inç
Taşıma Kapasitesi : 100kg



Ekteki dosya (1)


_____________________________



178 Mesaj
27 Ekim 2006; 17:45:33 

Al gülüm ver gülüm iyi iş doğrusu...

Önce konu açma merak uyandırma, sonra pazarlama iyi strateji.


_____________________________



 
523 Mesaj
27 Ekim 2006; 21:13:33 

Pazarlamayla ilgisi yok proje yapımı için aldığım motorların fazlasını satıyorum.Eğer dediğin gibi iş ticaret olsaydı bir bisiklete takıp set halinde daha pahalıya satarak daha fazla kar ederdim.Ama ucuza veriyorum ihtiyacı olan projesi olan arkadaşlara yardım amacıyla.Diğer taraftan bu tür ürünler tek alınmıyor ve satılmıyor.Türkiyede yok zaten dünya genelinde sadece amerikada tek olarak satılıyor onunda fiyatı 320usd dolar ben kıyak yapıyorum.Böyle düşünüleceğini bilseydim satmazdım.Saygılarımla.


_____________________________



 
523 Mesaj
4 Kasım 2006; 0:18:37 



_____________________________



 
523 Mesaj
4 Kasım 2006; 0:20:38 



_____________________________



 
2803 Mesaj
4 Kasım 2006; 0:38:46 

kaç adet var.


_____________________________

"Tanrı, iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır; yeryüzündeki kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için Tanrı'yı kullanırlar."


39 Mesaj
9 Kasım 2006; 0:37:56 

Konuyu başından bu yana takip ettimde,biraz garip geldi,bu tarz satış bir yöntem mi ? Eğer yöntemse hiç inandırıcı değil... Bence forumda bunlara gerek yok.


_____________________________



 
1043 Mesaj
11 Kasım 2006; 20:53:22 

Arkadaşım,

Bir defa motor taktıktan sonra artık spor amaçlı kullanılamaz mı bisikletimiz ?

Takması kolay mı ?

Aküsü ıslanır mı ?

Uğultu ve ses yapıyor mu ? ne kadar ?

Her model bisiklete uyar mı acaba ? Bende 4 vites Bisan Roadmaster(sanırım) 26" jantlı , klasik bisiklet görünümüne yakın bir model var.






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr_Thunder -- 11 Kasım 2006; 20:57:16 >


_____________________________



 
1 Mesaj
14 Kasım 2006; 1:06:21 

http://www.werelectrified.com/10ampkit.htm
Special Buy! BD24-10 complete kit only $189!



_____________________________



 
523 Mesaj
26 Aralık 2006; 18:12:17 

Yukarıda verilen adresten yada diğer yurtdışı adreslerden böyle bir ürün satın almayın.Başınız beladan kurtulmaz.Ürün gümrüğe takılır bu kesin.Gümrükte neler yapmanıza gelince.Gümrük beyanında bulunmanız gerekecektir.Bunu öyle kendi başınıza yapamazsınız.Gidip bir gümrük müşaviri bulacaksınız.Bulduğunuz gümrük müşaviriyle parasal olarak anlaşacaksınız.Ücret olarak sizden 200 ile 300 dolar arası bir ücret alacak.Ürünü getiren taşıma şirketi size bir ordino ve konşimento hazırlayacak.Bu hazırlanan belgelerin ücreti 300 ile 500YTL. arası tutar.Bu konşimento ve ordino bilgileri ile müşavirliğe vekalet vereceksiniz.Sizden şirket bilgileriniz istenecek.Bu belgeleri hazırlayacaksınız.
1- VERGİ DAİRESİ MÜKELLEF YAZISI.
2- TİCARET SİCİL GAZETESİ ( NOTER TASTİKLİ )
3- FAALİYET BELGESİ ( ESNAF ODASINDAN )
4 - İMZA SİRKÜLERİ ( NOTER TASTİKLİ )
5 - VEKALETNAME ( NOTER TASTİKLİ )
Yukarıdaki belgeleri tamamlayıp.Gümrük müşavirine tam yetki verdikten sonra 3-4 gün bekleyeceksiniz.Ürünler küşat(mal muayenesi) yapılacak.Ürünlerin içinde CE belgesi gereken parçalar TSE -Türk Standardları Enstitüsü size CE uygunluk belgesi verecek.Bu prosüdürler için harcamalarınız her ürün başına 300YTL.dir.Gümrük vergisi ödeyeceksiniz.Bunun yanısıra ardiya ödeyeceksiniz.Ardiya demek ürünün beklediği yerde depo ücreti.K.D.V ödemeniz gerekecek. size kesilen fatura üstünden yüzde 18 K.D.V. ödemelisiniz.İthalat belgeniz yoksa ithalat belgesi alacaksınız.Ürünlerin gümrükten nakli için ayrıca taşıma ücreti vereceksiniz.
SONUÇ itibariyle ucuza alacağınızı zannettiğiniz ürün size on 10 KATINA gelecek.Lütfen arkadaşlar yurtdışından ürün alırken bunlara dikkat ediniz.Sonra çok üzülürsünüz.Ama birde bu işlemlere gerek kalmadan cennet vatanımız olan ülkemizden TÜRKİYE'DEN daha uygun fiyata mal yada herhangi bir ürünü satın alabilirsiniz.Saygılarımla.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sky762005 -- 27 Aralık 2006; 18:38:52 >


_____________________________



 
541 Mesaj
26 Aralık 2006; 20:33:27 

quote:

Orjinalden alıntı: sky762005

Pazarlamayla ilgisi yok proje yapımı için aldığım motorların fazlasını satıyorum.Eğer dediğin gibi iş ticaret olsaydı bir bisiklete takıp set halinde daha pahalıya satarak daha fazla kar ederdim.Ama ucuza veriyorum ihtiyacı olan projesi olan arkadaşlara yardım amacıyla.Diğer taraftan bu tür ürünler tek alınmıyor ve satılmıyor.Türkiyede yok zaten dünya genelinde sadece amerikada tek olarak satılıyor onunda fiyatı 320usd dolar ben kıyak yapıyorum.Böyle düşünüleceğini bilseydim satmazdım.Saygılarımla.

ozaman neden böle bi sistem türkiyede warmı diosun kardeş burdaki insanları yardıma çağırıosun merak uyandırıosun sonra ticaret walla ii akıl buna bizim orda çakallık denio


_____________________________



606 Mesaj
27 Aralık 2006; 22:14:44 

herhangibir uygun elektrik motorunu piyasadan alıp ,
ya zincirdenbir tahrikle
yada tekere dıştan sürtünen bir lastik disk yadımıyla da yapılabilir
illa teker göbeğinden mi tahrik olması gerekiyor?
hazır alacaksak elektronikle ne alakası var,onu anlayamadım


_____________________________

.


1448 Mesaj
27 Aralık 2006; 23:22:45 


quote:

Orjinalden alıntı: sky762005

Yukarıda verilen adresten yada diğer yurtdışı adreslerden böyle bir ürün satın almayın.Başınız beladan kurtulmaz.Ürün gümrüğe takılır bu kesin.Gümrükte neler yapmanıza gelince.Gümrük beyanında bulunmanız gerekecektir.Bunu öyle kendi başınıza yapamazsınız.Gidip bir gümrük müşaviri bulacaksınız.Bulduğunuz gümrük müşaviriyle parasal olarak anlaşacaksınız.Ücret olarak sizden 200 ile 300 dolar arası bir ücret alacak.Ürünü getiren taşıma şirketi size bir ordino ve konşimento hazırlayacak.Bu hazırlanan belgelerin ücreti 300 ile 500YTL. arası tutar.Bu konşimento ve ordino bilgileri ile müşavirliğe vekalet vereceksiniz.Sizden şirket bilgileriniz istenecek.Bu belgeleri hazırlayacaksınız.
1- VERGİ DAİRESİ MÜKELLEF YAZISI.
2- TİCARET SİCİL GAZETESİ ( NOTER TASTİKLİ )
3- FAALİYET BELGESİ ( ESNAF ODASINDAN )
4 - İMZA SİRKÜLERİ ( NOTER TASTİKLİ )
5 - VEKALETNAME ( NOTER TASTİKLİ )
Yukarıdaki belgeleri tamamlayıp.Gümrük müşavirine tam yetki verdikten sonra 3-4 gün bekleyeceksiniz.Ürünler küşat(mal muayenesi) yapılacak.Ürünlerin içinde CE belgesi gereken parçalar TSE -Türk Standardları Enstitüsü size CE uygunluk belgesi verecek.Bu prosüdürler için harcamalarınız her ürün başına 300YTL.dir.Gümrük vergisi ödeyeceksiniz.Bunun yanısıra ardiya ödeyeceksiniz.Ardiya demek ürünün beklediği yerde depo ücreti.K.D.V ödemeniz gerekecek. size kesilen fatura üstünden yüzde 18 K.D.V. ödemelisiniz.İthalat belgeniz yoksa ithalat belgesi alacaksınız.Ürünlerin gümrükten nakli için ayrıca taşıma ücreti vereceksiniz.
SONUÇ itibariyle ucuza alacağınızı zannettiğiniz ürün size on 10 KATINA gelecek.Lütfen arkadaşlar yurtdışından ürün alırken bunlara dikkat ediniz.Sonra çok üzülürsünüz.Ama birde bu işlemlere gerek kalmadan cennet vatanımız olan ülkemizden TÜRKİYE'DEN daha uygun fiyata mal yada herhangi bir ürünü satın alabilirsiniz.Saygılarımla.


7 Ekim'de sormuşsunuz, 26 Ekim'de satışa soyunmuşsunuz. Üstelik sorunuzdaki fotolar, satış için verdiklerinizle aynı!!! Sözettiğiniz gümrük işlemlerinden sadece TSE onayının kaç gün (mü desem yoksa hafta mı?) sürdüğünü bir bilene sorun isterseniz. (Ben biraz uğraştım da gümrük işleriyle!) Yurtiçinden alın diyorsunuz, ürün ithal!!!

Brushless DC motorlar artık Türkiye'de yapılıyor. Sorun motor-akü-şarj ünitesini biraraya getirmek. Bu forumun amacı da bu değil mi?

Uyanıklığı bırakıp, tartışmaya geçelim izin verirseniz....


Belki eskisi gibi birşeyler üretmeye faydamız olur...


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


1515 Mesaj
28 Aralık 2006; 0:03:47 

Brushless motoru hangi firma uretiyor isim verebilirmisiniz?


_____________________________



606 Mesaj
28 Aralık 2006; 12:55:13 

quote:

Orjinalden alıntı: bunalmis

Brushless motoru hangi firma uretiyor isim verebilirmisiniz?

ünalmış bey acaba kastetiğiniz, adres veya fiyat mı?
onu bilmiyorum...

konuyu uzatmadan
up..


_____________________________

.


1239 Mesaj
28 Aralık 2006; 13:47:12 

küçükken böyle bi projemiz vardı daha o zamanlr elektrikli bisiklt fln yoktu tabi..

ama şimdi geçti.


_____________________________



1515 Mesaj
28 Aralık 2006; 15:01:04 

Türkiye'de fırçasız motor üreten firma var denince sitesi varsa site adresi üzerinden varsa motor özellikleri fiyatı gibi bilgilere ulaşmak istedim.




_____________________________



 
58 Mesaj
28 Aralık 2006; 16:16:01 

Fırçasız motorun fırçalı motorlardan bir farkı yok. Tek fark belki çok güçlü mıknatıslar kullanmaları. İstedikten sonra motor üreten firmalar rahatlıkla yaparlar. Diger yandan elektronik kontrol sistemini bu forumda bilen insanlar vardır.


_____________________________



 
318 Mesaj
28 Aralık 2006; 17:47:15 

slm değerli abilerim
ben forumda yeniyim burada konuyla ilgili yazılar gördüğüm için burada sormak istedim sorumu
tank şeklinde çalışan ama tekerlekli bir araç yaptım kullandığım motor 12 v heralde 4 amperlik yanlış bilmiyorsam 48 wattlık ve bu motordan 2 tane var sağ ve sol tekerler için birer tane ve kendi imkanlarımla zincir dişlilerden redüktör yapmaya çalıştım 1/86 oranında ve tekerlerin çapı 18 cm 1/86 ile düşürdüğüm devirde tekerler dakkada 44 devir yapıyor ve o devirde beni taşıyor(75kg)ama tabi yavaş gidiyor
Şimdi asıl sorum şu:ben tekerin dakkada 200 devir yapmasını istiyorum not:(benim amacım insan taşıyacak araç yapmaktan öte çok güçlü ve hızlı bir araç yapmak)
nasıl bir motor kullanmam lazım femsan ın ve kornas ın sitelerini inceledim ama karar veremedim
kimi motorlar güçlü ama devri düşük kimi devirli ama güçsüz
birde mesela 6000 devirli 500 watt gücünde bir motoru nasılbulurum
sizin bu konudaki görüşlerinizi öğrenebilirmiyim
teşekkürler şimdiden

_____________________________



_____________________________



1448 Mesaj
28 Aralık 2006; 23:36:11 


quote:

Orjinalden alıntı: msyener1

Fırçasız motorun fırçalı motorlardan bir farkı yok. Tek fark belki çok güçlü mıknatıslar kullanmaları. İstedikten sonra motor üreten firmalar rahatlıkla yaparlar. Diger yandan elektronik kontrol sistemini bu forumda bilen insanlar vardır.


Elbette farkı var: Tükettikleri güce uyumlu bir sürücü! Fırçalı motorlar direkt DC'yle çalışır, fırçasızlar sürücüyle..

B.Ünalmış dostum, firma İzmir'de. Alaylı dostumun tanıdığı olduğundan, birlikte ziyaret etmiştik. Aslen hazır plaket üreten, yaklaşık iki yıl önce bu alana giren ve malum sipariş çalışan bir firma. Benim gördüğüm; otobüs klimaları için ürettikleri, müthiş performanslı bir motor ve elbet sürücüydü. Motoru minicik, çok güzel bir fan.

Geçmiş zaman, firmayı anımsamıyorum. Ama Alaylı'ya mail atarak öğrenebilirsin. Veya istersen ben senin için öğrenebilirim. Ama piyasaya yönelik değil, siparişe yönelik özel üretim yaptıklarını anımsatmakta yarar var.

Kolay gelsin..


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
286 Mesaj
29 Aralık 2006; 0:20:28 

Arkadaşlar ben bir deri fabrikasında elektrik teknisyeniyim. Bugün 48V 180W bir dc motoru bisiklete bağladım. 4 adet 12V 12Ah akü ile motoru besledim. Tabiki redüktörlü. Sonuç ise tam bir hüsran. Bisiklet Sadece 6,4Km/Saat hız yapıyor. Hemde 7. viteste iken. Benim yaptığım sistem pedalı hareket ettiriyor böylece arkadaki vitesleri kontrol edebiliyorum. Bunun yerine elektrikli forkliftten söktüğüm yağ pompa motorunu redüktörsüz takmayı deniyeceğim. 2KW gücünde 24V bir motor. Acaba beni götürecekmi. Sonucu size gün gün bildireceğim. Elimde imkan olduğu için deneyebiliyorum. Hepimiz bilgileniriz. Arkadaşlar şimdiden teşekkürler.


_____________________________




 
58 Mesaj
29 Aralık 2006; 17:15:06 

quote:

Orjinalden alıntı: erroraesthumanum


quote:

Orjinalden alıntı: msyener1

Fırçasız motorun fırçalı motorlardan bir farkı yok. Tek fark belki çok güçlü mıknatıslar kullanmaları. İstedikten sonra motor üreten firmalar rahatlıkla yaparlar. Diger yandan elektronik kontrol sistemini bu forumda bilen insanlar vardır.


Elbette farkı var: Tükettikleri güce uyumlu bir sürücü! Fırçalı motorlar direkt DC'yle çalışır, fırçasızlar sürücüyle..

Ben geniş açıklamadıgım için yanlış anlaşılmış. Fark mutlaka var ve farkı biliyorum. Ama bunun yapılmayacak zor birşey olmadıgını söylemeye çalıştım. Motorlar birazda AC motorlara benzer şekilde oluyor. Bu yapılamayacak bir şey midir şimdi mevcut motor üreticileri tarafından. Ayrıca sürücü devresine gelince bunu tasarlayacak kadar bilgim yok açıkçası ancak sadece bu forumda bile en azından tasarlayacak bir kaç kişi çıkar ( tabi biraz deneme yanılmada gerekebilir ) . Bu durumda motorun üretilmesi mevcut motor üreten firmaların bunu bir pazar olarak görmesine bakar eger pazar olarak görürlerse kesinlikle üretirler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msyener1 -- 29 Aralık 2006; 17:16:38 >


_____________________________



 
48 Mesaj
5 Ocak 2007; 10:28:54 

ixir111'e

hocam bahsetiğin güçte ve devirde motorlar matkap, taş motoru gibi yüksek devirli el aletlerinde bulunur, tipine de "üniversal motor" diyorlar sanırım hem AC hem DC ile çalışabiliyor. senin istediğin uygulamayı (doğru anladıysam) ancak redüktörlü motorlarla yapabilirsin gibime geldi, bence zincirli sistem problemli olabilir. hurdacıları dolaşıp redüktörlü uygun bir çift DC motor bulmak gerek..

bu arada ben de bu elektrikli bisiklet olayına ciddi ilgi duymaya başladım, acaba bisiklet yokuş aşağı giderken tekerleği frenleyerek pilleri şarj eden bir sürücü modeli piyasada var mı bilen arkadaş varsa yazsın lütfen..

selamlar


_____________________________



 
34 Mesaj
5 Ocak 2007; 11:04:30 

tepaş
bu firmanın bir zamanlar fırçasız motor üreteceğini duymuştum..


_____________________________

i dont feel alright: /


 
318 Mesaj
5 Ocak 2007; 15:50:49 

arkadaşlar teşekkürler ben geçenlerde tepaşla görüştüm ama onlarda bize göre yani 1 veya 2 tane alacaksak motor yokmuş zaten ellerinde motor stoğu olmazmış sipariş üzerine üretim yapıyorlarmış


_____________________________



 
87 Mesaj
6 Ocak 2007; 11:28:13 


quote:

Orjinalden alıntı: lazrails

ozaman neden böle bi sistem türkiyede warmı diosun kardeş burdaki insanları yardıma çağırıosun merak uyandırıosun sonra ticaret walla ii akıl buna bizim orda çakallık denio



Al benden de o kadar.

sky762005 kardeşim keşke niyetini baştan, açıkça söyleseydin.

Bir de bu elektrikli bisikletlerin hazırı da zaten aşağı yukarı 700-800 TL.


_____________________________

Ne Mutlu Türk'üm Diyene !

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
6 Ocak 2007; 19:26:59 


quote:

Orjinalden alıntı: eaispanyol

Arkadaşlar ben bir deri fabrikasında elektrik teknisyeniyim. Bugün 48V 180W bir dc motoru bisiklete bağladım. 4 adet 12V 12Ah akü ile motoru besledim. Tabiki redüktörlü. Sonuç ise tam bir hüsran. Bisiklet Sadece 6,4Km/Saat hız yapıyor. Hemde 7. viteste iken. Benim yaptığım sistem pedalı hareket ettiriyor böylece arkadaki vitesleri kontrol edebiliyorum. Bunun yerine elektrikli forkliftten söktüğüm yağ pompa motorunu redüktörsüz takmayı deniyeceğim. 2KW gücünde 24V bir motor. Acaba beni götürecekmi. Sonucu size gün gün bildireceğim. Elimde imkan olduğu için deneyebiliyorum. Hepimiz bilgileniriz. Arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

Bir dakika sen 4 adet 12V 12 Amper aküyü serimi bağladın paralelmi? Seri bağladıysan 48V 12 amper alırsınki 576W gibi bir rakam çıkıyor ortaya 180W değil? Paralel bağladıysanda 12V 48 Amper olacaktır. Ancak deviri düşük olacaktır.

Ayrıca güç değil torkda önemli burada. 2Kw demek 2000W demek ve 3 hp demektir, neredeyse bir scooter, çok daha hızlı olacaktır 50-60 km/s yapabilirsin o zaman...


1448 Mesaj
7 Ocak 2007; 0:26:07 

msyener1 dostum, haklısın. İsterlerse elbet üretirler, önemli olan piyasanın ciddi olduğuna inanmaları. Sürücü mantığı ise çok basit: Motorun sargılarının sırayla sürülmesi (Step motorlar gibi.) Güç arttıkça çetrefilleşiyor iş. Ve bu forumda sürücü tasarımı yapabilecek çok kişi var.

Keşke sargı sayılarına göre sürücü devreleri yayınlasalar, biz de söküntü HD motoru gibi malzemelerle birşeyler yapabilsek. Hatta güç nasıl arttırılırı da söyleseler, arasak, projelerimizde kullanacak motorları bulup sürebilsek.

Örneğin, benim felçliler için bir projem var. Güç ve devir kontrolü için böyle bir motor kullanmak istiyorum ama, sürücü devreye ulaşamadım.

Oooof offf... Cehalet zor şey...


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


617 Mesaj
7 Ocak 2007; 0:39:05 

Bu işle bende bi zamanlar uğraşmıştım hemde silecek motoruyla biliyorsunuz ki silecek motorunda kendinden şanzıman mevcut (tofaş silecek motoru) neyse motorun çıkışına pinyon dişli gerekmişti bende bulamadığım için tekli filibir dişlisi taktım ve montajını yaptım gayet güzel çalışıyordu hatta vites bile değiştiriliyordu fakat şanzıman içindeki ana dişli plastik olduğundan biraz zorlanınca kırılmıştı..bu durumda daha sağlam redüktörlü motorlar lazım diye düşünüyorken,bi tane özel 160v.dc motor geçti elime hemde mini kutu redüktörlü çokta verimli bir motordu ama hala denemeye geçemedim.hatta motoru 12-80v.smps ile sürdüm mükemmel sonuç aldım.bi bisiklet bulup denemek lazım..


_____________________________

Kartallar yüksekten uçar...


1448 Mesaj
7 Ocak 2007; 1:41:15 


quote:

Orjinalden alıntı: madmax

Bu işle bende bi zamanlar uğraşmıştım hemde silecek motoruyla biliyorsunuz ki silecek motorunda kendinden şanzıman mevcut (tofaş silecek motoru) neyse motorun çıkışına pinyon dişli gerekmişti bende bulamadığım için tekli filibir dişlisi taktım ve montajını yaptım gayet güzel çalışıyordu hatta vites bile değiştiriliyordu fakat şanzıman içindeki ana dişli plastik olduğundan biraz zorlanınca kırılmıştı..bu durumda daha sağlam redüktörlü motorlar lazım diye düşünüyorken,bi tane özel 160v.dc motor geçti elime hemde mini kutu redüktörlü çokta verimli bir motordu ama hala denemeye geçemedim.hatta motoru 12-80v.smps ile sürdüm mükemmel sonuç aldım.bi bisiklet bulup denemek lazım..


Dostum, smps'i geç (O da gerekli de), 4->n uçlu step motor sürücü var mı? Doğal mıknatıslı ama fırçalı motorlar gani kullanılıyor piyasada. Hem AC hem DC!
















_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
318 Mesaj
7 Ocak 2007; 14:13:44 


quote:

Orjinalden alıntı: madmax

Bu işle bende bi zamanlar uğraşmıştım hemde silecek motoruyla biliyorsunuz ki silecek motorunda kendinden şanzıman mevcut (tofaş silecek motoru) neyse motorun çıkışına pinyon dişli gerekmişti bende bulamadığım için tekli filibir dişlisi taktım ve montajını yaptım gayet güzel çalışıyordu hatta vites bile değiştiriliyordu fakat şanzıman içindeki ana dişli plastik olduğundan biraz zorlanınca kırılmıştı..bu durumda daha sağlam redüktörlü motorlar lazım diye düşünüyorken,bi tane özel 160v.dc motor geçti elime hemde mini kutu redüktörlü çokta verimli bir motordu ama hala denemeye geçemedim.hatta motoru 12-80v.smps ile sürdüm mükemmel sonuç aldım.bi bisiklet bulup denemek lazım..

arkadaşım 160 volt motoru bisiklette nasıl kullanabiliriz volt biraz yüksek değilmi birde smps ne anlama geliyor teşekkürler


_____________________________



 
318 Mesaj
11 Ocak 2007; 19:58:43 

arkadaşlar bu nasıl işe yararmı?




Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
19 Mesaj
21 Şubat 2007; 2:01:27 

arkadaslar elimde 50adet akülü scooter hurdası var bunlardan 20 tanesini orjinaliyle topladım digerlerinin de elektronik beyinleri arzalı sadece scooter veya bunların parçalarından almak isteyen arkadaslar olursa irtibata geçsinler çok hesaplı verecem.
not:24v250w motorları var motorları çok temiz ve güçlü tuncay006ural@hotmail.com



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sansar06 -- 28 Şubat 2007; 0:29:50 >


_____________________________

ahmet


 
286 Mesaj
22 Şubat 2007; 0:13:24 


quote:

Orjinalden alıntı: TSMC


quote:

Orjinalden alıntı: eaispanyol

Arkadaşlar ben bir deri fabrikasında elektrik teknisyeniyim. Bugün 48V 180W bir dc motoru bisiklete bağladım. 4 adet 12V 12Ah akü ile motoru besledim. Tabiki redüktörlü. Sonuç ise tam bir hüsran. Bisiklet Sadece 6,4Km/Saat hız yapıyor. Hemde 7. viteste iken. Benim yaptığım sistem pedalı hareket ettiriyor böylece arkadaki vitesleri kontrol edebiliyorum. Bunun yerine elektrikli forkliftten söktüğüm yağ pompa motorunu redüktörsüz takmayı deniyeceğim. 2KW gücünde 24V bir motor. Acaba beni götürecekmi. Sonucu size gün gün bildireceğim. Elimde imkan olduğu için deneyebiliyorum. Hepimiz bilgileniriz. Arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

Bir dakika sen 4 adet 12V 12 Amper aküyü serimi bağladın paralelmi? Seri bağladıysan 48V 12 amper alırsınki 576W gibi bir rakam çıkıyor ortaya 180W değil? Paralel bağladıysanda 12V 48 Amper olacaktır. Ancak deviri düşük olacaktır.

Ayrıca güç değil torkda önemli burada. 2Kw demek 2000W demek ve 3 hp demektir, neredeyse bir scooter, çok daha hızlı olacaktır 50-60 km/s yapabilirsin o zaman...


hocam ben aküleri seri bağlayıp 48V 12 Amper saatlik bir akü grubu oluşturdum. Motorun gücü 180W sen ne 576W ından bahsedion anlamadım.


_____________________________




1448 Mesaj
22 Şubat 2007; 23:26:03 


quote:

Orjinalden alıntı: eaispanyol


quote:

Orjinalden alıntı: TSMC


quote:

Orjinalden alıntı: eaispanyol

Arkadaşlar ben bir deri fabrikasında elektrik teknisyeniyim. Bugün 48V 180W bir dc motoru bisiklete bağladım. 4 adet 12V 12Ah akü ile motoru besledim. Tabiki redüktörlü. Sonuç ise tam bir hüsran. Bisiklet Sadece 6,4Km/Saat hız yapıyor. Hemde 7. viteste iken. Benim yaptığım sistem pedalı hareket ettiriyor böylece arkadaki vitesleri kontrol edebiliyorum. Bunun yerine elektrikli forkliftten söktüğüm yağ pompa motorunu redüktörsüz takmayı deniyeceğim. 2KW gücünde 24V bir motor. Acaba beni götürecekmi. Sonucu size gün gün bildireceğim. Elimde imkan olduğu için deneyebiliyorum. Hepimiz bilgileniriz. Arkadaşlar şimdiden teşekkürler.

Bir dakika sen 4 adet 12V 12 Amper aküyü serimi bağladın paralelmi? Seri bağladıysan 48V 12 amper alırsınki 576W gibi bir rakam çıkıyor ortaya 180W değil? Paralel bağladıysanda 12V 48 Amper olacaktır. Ancak deviri düşük olacaktır.

Ayrıca güç değil torkda önemli burada. 2Kw demek 2000W demek ve 3 hp demektir, neredeyse bir scooter, çok daha hızlı olacaktır 50-60 km/s yapabilirsin o zaman...


hocam ben aküleri seri bağlayıp 48V 12 Amper saatlik bir akü grubu oluşturdum. Motorun gücü 180W sen ne 576W ından bahsedion anlamadım.


tmss pop-up'ı yüzünden yazdıklarım güme gitti. (Biri beni kurtarsın!!!) Tekrar:

48x12=576 W 180/48=3.75 A 12/3.75=3.2 saat 576/750=O.768 HP

Ezcümle: Bağladığın güç 576 W. Motorun çektiği akım 3.75 A. Kaynağın bu motoru 3.2 saat besleyebilir. Motor 0.768 HP. Hesap doğruysa bisiklet çok daha hızlı olmalıydı. Kaç bisikletçide 0.768 HP güç var ki?


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
286 Mesaj
23 Şubat 2007; 0:28:15 

hocam sen beni hala anlamadın galiba. 12V olan akülerden 4 tane seri bağladım. Motor 48VDC olduğu için. Yani 12Ah 48V bir akü düşün. Motor ise 180W motor gücü ise etiket değerlerine göre 0.33HP 576W nerden çıktı.

Bilmem anlatabilemiyormuyum...


_____________________________




2490 Mesaj
23 Şubat 2007; 12:08:44 

error hocam, sanırım arkadaş doğru söylüyor. 48 V ile 12 Ah'i neden çarpıp güç 576 W diyorsun ki? Bu aküdeki enerjiyi 1 saatte çekebilecek motor 576 W'tır, doğru. Ama arkadaşın motoru 180 W olduğu için bunu senin de hesapladığın gibi bu kadarlık enerjiyi 3.2 saatte çekecek.

Ama eaispanyol, senin söylediğin birşeyde de tutarsızlık var. Motor 180 W, motor gücü 0,33 HP ne demek? 180 W = 180 / 750 = 0,24 HP

Bu güçle o kadar yavaş gitmen normal gibime geliyor. Bendeki 1/10 ölçekli model arabanın benzinli motoru bile 1.2 HP güç üretiyor. Tabi ki ufacık arabayı uçuruyor ama kedinden başka birşey taşıyamaz. Belki birkaç kademe daha redüktör koyarsam... Çünkü alet yaklaşık 30.000 d/d dönüyor, yani 1,2 HP için torku çok düşük.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hasbi 81 -- 23 Şubat 2007; 12:16:24 >


_____________________________

War is not nice.

Barbara Bush


1448 Mesaj
23 Şubat 2007; 21:56:06 

Arkadaşlar, 576 W'ın nereden çıktığını açıklamaya çalıştım. Bir güç kaynağından bir motor =veya yük= besleniyorsa iki güç sözkonusudur: Motorun gücü ve onu besleyen kaynağın gücü. Yukarıda söyledim "Bağladığın güç 576 W!" diye.

Yukarıdaki mesajımda hata var, itiraf ediyor ve mesajı değiştirmiyorum. Son verilen HP güç kaynağına ait-miş. eaispanyol'un motoru ise 0.24 HP. E yavaş olması normal o zaman..


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
286 Mesaj
23 Şubat 2007; 23:23:43 

heh arkadaşlar bende onu söylüyorum. Bu arada bende hatamı düzelteyim motor 0.33hp değilmiş. sizin dediğiniz gibi 0.24hp. herhalde başka motoru atrn etiketi kaldı aklımda. EEE peki nasıl bir motor kullanacağız. mesela arkadaşın dediği gibi 30.000 rpm bir motor olsa redüktörle devri düşürür torku aarttırırız. 1.2hp yeter herhalde. motorlarda bile 3-4 hp civari bişi ufakları tabi..


_____________________________




216 Mesaj
13 Mart 2007; 1:41:43 

Arkadaşlar serada kullanmak üzere bir çapa makinası yapmaya çalışıyorum.. Bir çok aksamını yaptım. Sıra motorda. Kuyulardan su çekmekte kullanılan DC elektrikli bir motor kullanacağım. Yalnız bir tereddütüm var. Bazı arkadaşların bilgisi epey aydınlatıcı ve fazla. 1, 1,5 beygirlik bir elektrikli motor arkasına bağlanan kaç kg.lık bir yükü sürükleyebilir. Besleme direkt elekrikle olacak. Akülü falan olmayacak. Cevap yazan arkadaşlara saygılar.....


_____________________________



2490 Mesaj
13 Mart 2007; 20:46:48 

"Kaç kg'lık yükü sürükleyebilir?" sorusu çok muğlak bir soru gibime geliyor. Ama amacınızı da belirttiğiniz için biraz yorum yapılabilir.

Benim anladığım kadarıyla, sizin hıza ya da yüksek ivmeye ihtiyacınız yok. Amaç çapalamak olduğuna göre sizin ihtiyacınız olan şey yüksek torklu bir sistem (Traktörler gibi) Ama bahsettiğiniz 1-1,5 HP'lik bir motorla hızı ne kadar düşürürseniz düşürün, çapa yapabileceğinizi sanmıyorum. Scooter'ların bile 5 HP civarında olduğunu düşünürsen sen de bu sonuca ulaşırsın gibime geliyor. İşe başlamadan moral bozmak istemem ama, bana olmaz gibi geliyor.


_____________________________

War is not nice.

Barbara Bush


1448 Mesaj
13 Mart 2007; 20:55:26 

Kuyudan su çekmekte kullanılan bu DC motorun özelliklerini verebilir misiniz?


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
286 Mesaj
16 Mart 2007; 22:53:23 

Arkadaşlar. peki şöyle bir şey söylesem. Bu benim elimdeki 48V motoru 12V veya 24V olarak sardırabilirmiyiz. acaba direk tekerlek üzerindeki dişlilere bağlasam. Tabi vitesleride kontrol edebileceğim şekilde. pedal yerine motor olacak. motordaki redüktörü söksem yüksek bir devir elde etsem yani redüksiyon sistemini kendim vites yardımı ile yapsam olurmu acaba. ivmelenme nasıl olur....


_____________________________




 
269 Mesaj
16 Mart 2007; 23:08:31 



_____________________________

HAYAT SEVGIDIR,SEVGIDE PAYLASMAKTIR


1448 Mesaj
18 Mart 2007; 0:04:44 

Arkadaş başka bir başlıkta da sormuştu aynı soruyu. Ama önce çapa makinasının ne iş yaptığını araştırması gerek. Tarif ettiği kazayağı çünkü!!


_____________________________

Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
Düştüğü bir tarihsel yanılgı
Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!


 
43 Mesaj
6 Temmuz 2007; 20:58:28 

Selamlar. Turkiye'de Kade Power adli Ankara ODTU Merkezli firma DC HUB Motor satiyor.

www.kadepower.com


 
26 Mesaj
12 Temmuz 2008; 0:43:10 

Arkadaşlar TRT'nin çekim yaparak gösterdiği kendim monte ettiğim elektrikli bisikletim sizlere fikir verebilir düşüncesindeyim. http://www.cenap.4t.com/photo_1.html sitesinde sunduğum bisiklette 36 volt 350 watt gücünde bir hub motoru ön tekere taktım. Motor göbekte ve kablosu teker ekseninin içinden çıkıyor. Arka teker 21 vitesli normal göbek. Ben sürerken motor 2 kişi itiyormuş gibi destek veriyor. Ben devamlı pedal çeviriyorum ve güç gerektiğinde sol ellik üzerine yerleştirdiğim yaylı butona basıyorum. Motora 36 volt gerektiğinden 3 adet 12 V. 12 amp/saat aküyü seri bağlayarak kadro denilen üçgen çatalın içerisine yerleştirdim. Düzeç kullanarak yere paralel olmalarını sağladım. Kablo olarak 20 amper geçirebilecek kalınlıkta çoklu yumuşak kablo seçtim. Spiral şekil vererek ön tekerin direksiyon çevrilirken kabloyu germesini engelledim. Akımın direk butondan geçmesi butonu yakıyor veya deneme için koyduğum rölenin paletlerinin yapışmasına sebep oluyor bu nedenle bir power MOSFET li basit bir devre ekledim. Şemasını ayrıca fotoğraflarla beraber vereceğim. Butondan çok az bir akım geçerek tüm akımın motora gitmesi sağlanıyor. Mesaiye araba yerine bisikletle gitmeye başladım. Akü şarjının detayı da çok önemli. Tatil dönüşü yazacağım detaylarla herkes yapabilir. Kullanımı oldukça zevkli oldu. Herkese tavsiye ederim. Motoru www.ebay.com dan 'hub motor' adı ile sanal kredi kartı ile 'www.paypal.com' ödemesiyle satın aldım. Gümrüklü PTT merkezinden 30 ytl. vergi ödeyerek teslim aldım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cenapcevli -- 18 Aralık 2009; 9:38:41 >


_____________________________



 
1028 Mesaj
12 Temmuz 2008; 1:22:24 

resim ve tasarımı ayrıntılı bi şekilde koyarsanız bizde full donanım hazırladığımız iki bisiklete uygulamayı
düşünüyoruz.
saygılarımla


_____________________________



1361 Mesaj
12 Temmuz 2008; 1:22:36 

size toplamda kaca mal oldu? bisiklet haric.


_____________________________



 
26 Mesaj
12 Temmuz 2008; 1:30:28 

Motoru elle çevirirken kablo uçlarını osiloskopa bağladım ve maalesef inişlerde şarj sağlayabilecek bir akım oluşturacak potansiyel gözleyemedim. Dışardan şarja karar verdim. Kurşun-asit akülerin doğru şarjı için www.batteryunivercity.com çok iyi bilgi veriyor. 3 safhada şarj önemli: 12 amp/h. akü için önce 2.4 amper sabit akımla 3 akü 43.2 volta (3x14.4 volt) çıkana kadar şarj edilip sonra 43.2 volt sabit voltajda geçen akım 90 mA. in altına düşene kadar 2. safha sonra 40.5 voltta 2 saat süren son safhadan ibaret. Şarj aleti ise 150 watt gücünde 48 voltluk transformatörsüz "switch mode güç kaynağı" nı gittigidiyor.com dan 50 ytl. ye aldım ve akım sınırlama devresi ekleyerek akülerin üzerine sabitledim. Gittiğim heryerde bisikleti fişe takıp şarj edebiliyorum. Sabit akım devresinin de şemasını tatil sonrası ekleyeceğim. Sonuç: elektriğin KW/h. ücreti 15 Ykr. ve 5 kuruşluk şarjla eğime göre 35-50 km. arası yol gidilebiliyor! gidilebiliyor!


_____________________________



 
26 Mesaj
12 Temmuz 2008; 1:41:34 

100$ aküleri izmirden aldım. 150$ hub motor
35$ ABD den kargo.
kontrol devresi ve şarj akım sınırlama devreleri 10$.
swich mode akım kaynağı 35$. Toplam 330$


_____________________________



1361 Mesaj
12 Temmuz 2008; 2:36:05 

330 dolara ek bide sarj aleti var heralde 50 ytl lik.

bana tam sarjda iken duz bir yolda hic pedal cevirmeden kac km gidebildiini yazarsanız sevinirim...

bi sorum olacak bu tarz bir sisteme regulator koyma sansımız nedir? anlayabildigim kadarı ile bataryalar yarı doluluga geldiginde gucte yarıya iniyor?


_____________________________



 
26 Mesaj
12 Temmuz 2008; 9:22:55 

Şarj aleti 50 ytl.=35$ olarak 330$a dahil. Regülatörle neyi kastettiniz? Güç düşmesi olmuyor kurşun akü neredeyse bitme anına kadar bu akımı verebiliyor. Prensip olarak kurşun aküler tam güç kaybı oluşmadan şarj edilmeli. Sandığınız gibi akü boşken sıfır volt vermiyor. Tam şarjlı 13.2 v. ise bitmiş hali 11.5 gibi oluyor. Düz yol mesafesi 50 km. kadar.


_____________________________



 
26 Mesaj
12 Temmuz 2008; 9:44:24