Akünün ne kadardaha götürebileceği nasıl anlaşılır?
25 Cevap7051 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


412 Mesaj
3 Ekim 2006; 19:45:00 

Akünün ne kadar daha götürebileceği nasıl anlaşılır?

Farları yakıp marşa basılınca,farların zayıflaması buna bir işaret diye biliyorum ancak yeni akülerde dahi oluyor galiba bu.

Her aküde de gösterge yok.

Var mı kesin bir yolunu bilen?


_____________________________

Hız felakettir.


1991 Mesaj
3 Ekim 2006; 20:28:14 

Var tabi gidiyorsun bi oto elektrikçisine baktırıyorsun akünün şarj durumuna.


_____________________________



 
2947 Mesaj
3 Ekim 2006; 20:49:53 


quote:

Orjinalden alıntı: dodii123


Farları yakıp marşa basılınca,farların zayıflaması buna bir işaret diye biliyorum ancak yeni akülerde dahi oluyor galiba bu.



dediğin gibi bu yeni akulerdede oluyor


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!


 
1462 Mesaj
3 Ekim 2006; 21:41:29 

Benim aküde gösterge var ama hiç bir şey görünmüyor. Bozulmuş galiba. Ben de akü ne durumda diye oto elektrikçisine gösterdim. Bir cihazla ölçüm yaptı. 4-5 ay daha gider dedi. Ama yeni nesil aküler iyi durumdayken bakmışsın yarın bozulabilir dedi. Akünün göstergesi niye bir şey göstermiyor dedim. Sen göstergeye bakma zaten gösterge sadece bulunuğu bölmenin durumunu gösteriyor. Akünün tamamı hakkında bilgi vermez dedi. Ben aküden de arabadan da anlamam işte böyle oldu.


_____________________________



5464 Mesaj
3 Ekim 2006; 21:45:36 

akücü ustalar içindeki asit miktarına göre birde kolay yoldan ölçü aletiyle ölçekerek söylerler.. üzerlerindeki göstergeler 2 gün düzgün gösterir sonra cortlar.. zaten tek gözü gösterir.. çoğu zaman zaten akülerinde tek gözünün ölmesiyle akü değişir. ama hangi göze takılı o gösterge en makulü akücüüü..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


175 Mesaj
5 Ekim 2006; 11:04:58 

Bakım gerektirmeyen kapalı aküler ancak voltmetre ile ölçülüyor ama bu da tam netice vermeyebiliyor akünün ömrü hakkında. Bu nedenle sağlıklı bir inceleme yapmak mümkün değil. En güzeli normal kullanımda, sıradan aküler için 3 yıl, kaliteli aküler için 5 yıl kuralına uymak. Yoksa akü iyi gibi gözüküp cart diye aniden su koyuverir. Voltajdan falan da pek anlaşılmaz. Şarjlı pilin an

Not: Akü satmıyorum


_____________________________

KulüPRenaulT Megane II 1.6 16v. Dinamik EP
DACIA LOGAN KLÜBÜ LAUREATE 1.6 MPI AC AJ GP Kiraz Kırmızı


3636 Mesaj
5 Ekim 2006; 12:07:50 

ben aracimda 7 yillik aku kullaniyorum. Aku olu durumda. Mars basma sureleri uzuyor. Motor kapali iken farlar daha kisik yaniyor. Motor kapali iken ampliler daha alcak seste sesi bozmaya basliyor. En fazla 10 kere mars basilabiliyor. Vs.vs.vs. Kisin akunun yeni veya eski olmasi cok sey degistiriyor. Kis gelince yenileyecem...


_____________________________



 
1532 Mesaj
5 Ekim 2006; 12:12:22 

Asit yogunluguna bakarak anlasılır tabi baska cesitli yollarıda vardır 3 saniyelik yukleme vb gibi...


_____________________________

Motoru dinleyen adam :)
Ağzı olan konuşuyor...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
5 Ekim 2006; 13:12:27 

hangi akü markasını tavsiye edersiniz ???


 
152 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:34:11 

Arkadaş lar 7 sene 3 aydan sonra bugün aküm yolda bıraktı. Son bakımında da her ana pes edebilir demişlerdi. Bence gayet iyi dayandı.
Araç VW Bora ne marka tavsiye ediyorsunuz Borasında değişiklik yapmış olanlar yardımcı olursa sewinirim...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spyker -- 11 Ekim 2006; 23:35:29 >


_____________________________



 
742 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:39:51 

quote:

Orjinalden alıntı: Spyker

Arkadaş lar 7 sene 3 aydan sonra bugün aküm yolda bıraktı. Son bakımında da her ana pes edebilir demişlerdi. Bence gayet iyi dayandı.
Araç VW Bora ne marka tavsiye ediyorsunuz Borasında değişiklik yapmış olanlar yardımcı olursa sewinirim...


aracın üzerinden çıkan orjinal akümü ?


_____________________________

teknoloji olmada asla...


 
152 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:53:43 

Evet sıfır aldık zaten aracı.


_____________________________



 
742 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:55:05 

baya ii gitmiş darısı benim passatın başına


_____________________________

teknoloji olmada asla...


 
152 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:57:54 


quote:

Orjinalden alıntı: bettyonpower

baya ii gitmiş darısı benim passatın başına


Teşekkürler.İnş sizinki daha çok dayanır.
Ama biraz araştırdım da neden çok gittiği belli oldu. Orjinal akünün fiyatı normal piyasada satılan akülerin yaklaşık 4 katı.
Adamların bi bildiği war demekki o kadar pahalıya sattıklarına göre.


_____________________________



760 Mesaj
12 Ekim 2006; 4:24:50 

bosch un silver diye bir aküsü vardı sıyah gövdeli. çok iyi bir aküdür kullandım yıllarca tavsiye ederim bulabilirseniz..alman üretimi.


 
3604 Mesaj
12 Ekim 2006; 5:13:05 

2000 megane arabamızda hala orjinal aküsü var ve hala tık yok gayet verimli çalışıyor bende hayret ediyorum 6 yıldır bitmedi

not:araba 105000km de az kullanılıyo denmesin


_____________________________

~~ HP Mini110 ~~ HTC Desire HD ~~ Sony Ericsson W810i ~~
Hobby CNC ile baskı devre,plexy,mdf,alüminyum işleme için irtibata geçiniz.
Elektronik Devre İmalatı - Proje - Ödev Hazırlama

Üyelik Tarihi : 22 Temmuz 2005 - Eski kullanıcı adı : nicaleus


 
152 Mesaj
12 Ekim 2006; 16:26:54 


quote:

Orjinalden alıntı: oktard

bosch un silver diye bir aküsü vardı sıyah gövdeli. çok iyi bir aküdür kullandım yıllarca tavsiye ederim bulabilirseniz..alman üretimi.



Hocam akünün fiyatı konusunda yaklaşık ta olsa bir bilginiz war mı.


_____________________________



 
10741 Mesaj
12 Ekim 2006; 16:52:58 

ölçüm aletiyle kolaylıkla anlaşılıyor.


_____________________________



242 Mesaj
12 Ekim 2006; 16:55:41 

bazi akülerin kutup baslarinin yaninda bi isik vardir
yesil olursa akünün durumu iyi
kırmızı olursa aku bitmek üzere
anlasilir galiba her aküde yok bu


_____________________________



148 Mesaj
18 Ekim 2006; 21:58:01 

Uzunlar açıkken marşa bas lambalar hafif kısılıyor ve araba çalışıyorsa akün sağlamdır. Bence servise veya elektirikçiye gidip boşuna kendine masraf çıkarma Benim aracın aküsünün zayıflayıp zayıflamadığını anlamak için kışı bekliyorum. :) Bence akü dibine kadar kullananılmalı götürdüğü yere kadar yani nasıl olsa araba çalıştıktan sonra akünün pek bir fonksiyonu kalmıyor.


_____________________________



4075 Mesaj
18 Ekim 2006; 22:28:29 

son yıllarda kullanılan kapalı akü denilen modellerde akünün ne kadar götüreceği veya götüremeyeceği üzerindeki yeşil-sarı noktadan anlaşılabilir..bu tip akülerde kesin ölçüm voltmetre ile yapılır..

klasik tip akülerde bome ölçümü dediğimiz bir yöntemle akünün asit seviyesi ölçülerek kesin hüküme varılabilir..bunun için üst ucunda bir balon olan ve alt tarafı pipet şeklinde bir bome ölçüm cihazı kullanılır..akü sıvısı bu pipete çekilerek ölçüm yapılır...eğer seviye eksik ise akü sıvısı ile tamamlanır..

bütün bunlara gerek kalmadan eğer klasik kapaklı akü sahibiyseniz akü kapaklarını açarak ve sıvı seviyesini kontrol ederek akü ömrünü uzatabilirsiniz..ideal olanı akü plakalarının 0,5-0,7cm üzerinde bir ölçüdür...bakım gerektirmeyen dediğimiz kapalı sistemlerde bahsettiğim göstergeyi takip etmekten başka bir çare yok..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 18 Ekim 2006; 22:29:50 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


5464 Mesaj
18 Ekim 2006; 22:31:11 

zaten çok kullanılan arabanın aküsü kolay bitmez aküyü ldüren rabanın az kullanılması yatmasıdır al işte her halikarda çatlak bi ses çıkıyo.. saygılar
quote:

Orjinalden alıntı: nicaleus

2000 megane arabamızda hala orjinal aküsü var ve hala tık yok gayet verimli çalışıyor bende hayret ediyorum 6 yıldır bitmedi

not:araba 105000km de az kullanılıyo denmesin



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
307 Mesaj
28 Şubat 2012; 16:42:53 

L 300'ümü sabah çalıştırmaya uğraşırken aküleri bitirdim ,şarja bağladım biri şarj oldu diğeri pörtledi galiba sis lambası bağladığımda sisten mi aküden mi bir tıslama geliyor elemanların teki kısa devre oldu sanırım. Ne yapmak gerekir.???

Biraz sis lambasıyla boşalttım aküyü fazla doldurmuşum,biraz da hava kompresörü ile boşalttım oldu canavar gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi remote control -- 28 Şubat 2012; 20:02:21 >


_____________________________



 
120 Mesaj
17 Kasım 2012; 11:52:06 

Peki normal ışıldak aküsünün sağlam olup olmadığını avometre ile nasıl ölçebilirim?
cevabı alıntı yaparak yazarsanız sevinirim.


_____________________________



4156 Mesaj
18 Kasım 2012; 14:43:08 

Akünün durumunu anlamanın en iyi yolu yük bindirmeli voltmetre ile yapılan ölçümdür. Saygılar.


_____________________________

Makina Mühendisi
Elektrik-Elektronik Mühendisi


 
120 Mesaj
18 Kasım 2012; 18:13:50 

quote:

Orijinalden alıntı: dedilerki

voltametre ile ölçülür. arkadaşların dediği gibi. peki ölçtün işe yarar mı çöp mü nasıl anlıcan? %75 in altına düşmüşse akü değişecek. üstündeyse değişmeyecek.

voltaj = 12,4 x V

voltaj = 12,4 x V derken bunun ne olduğunu anlıyamadım. birde %75 in altına demek 4te bir kayıp oluyor yani
12 - 3 = 9

yük bindirdiğimizde 9 volta düşmeyecek olması mı lazım akünün sağlam olması için.


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Akünün ne kadardaha götürebileceği nasıl anlaşılır?
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.438