Şimdi Ara

Avea Imei Kaydı ve Dolandırılma Maceram

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Hikaye biraz uzun ve sıkıcı gelebilir. Bu nedenle, üşenmeyip okuyan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    Başıma gelen olay şu şekilde gerçekleşti;

    Geçen yıl Ağustos ayının 3'ünde, İstanbul Cevahir AVM'de bulunan Avea Bayisi Çizmeci Elektronik'e gidip, yurtdışından gelen telefonumu yeğenimin pasaportuna kaydettirmek istedim. Hattım o zamanlar Avea olduğu ve yeni bir hat almak istemediğim için bu operatörü seçtim. Bayi, kayıt işlemi için benden bazı belgeler ve yatırmam gereken ücretin makbuzun istedi. Ben de tüm belgeleri hazırlayıp, bayiye gittim. Bayide çalışan ve kardeşim olsa sevemeyeceğim sevimsizlikteki bayan çalışan, evrakları alıp işlem için de 40 TL tahsil edip işlemin tamamlandığını, 3 güne kadar telefonun açılacağını söyledi. İşlemleri yaptıktan yaklaşık bir hafta sonra telefon hala açılmayınca, bayiye tekrar uğradım ve evrakları göndermeyi unuttuklarını öğrendim. "Şimdi gönderiyoruz" dediler ve kısa bir süre sonra telefon açıldı.

    Bu işlemlerden birkaç hafta sonra, merak edip BTK'nın sayfasından imei sorgulaması gerçekleştirdim. Sonuç olarak, imei numarasının geçici olarak kaydedildiğini ve evrakların beklendiğini gördüm. Bu olaydan 1 gün sonra, Cevahir'deki AVM bayisine tekrar gittim ve durumu anlattım. Bana verdikleri cevap; "Evrakları gönderdik. Bilgileri güncellemeyi unutmuşlardır" şeklindeydi. Bu konuşmadan bir süre sonra telefonuma BTK'dan telefonun kayıtdışı olduğu ve kapanacağına dair bir mesaj geldi. Tabii hemen bayiyi aradım ve bana benzer bir cevap verip, telefonun kapanmayacağını, güncelleme hatası olduğunu, olayı önemsemememi söylediler.

    Tüm bu konuşmalardan kısa bir süre sonra telefonum BTK tarafından kapatıldı. Bayiyi defalarca aradım ve telefona cevap vermediler. Sonunda firmanın merkezinin yani Çizmeci Elektronik'in telefon numarasını bulup, oradaki yetkili ile görüştüm. Bana bayinin müdürünün telefon numarasını verdiler ve ben de verilen numarayı aradım. Telefona çıkan kişi oldukça kibar bir dille, hatayı BTK'nın yaptığını, evrakların aslında orada olduğunu, birazdan BTK'nın yetkilisini arayacağını ve sorunu çözeceğini söyledi ve kendisinden haber beklememi istedi. Ben de mecburen kabul ettim. Firma yetkilisi bana birkaç gün boyunca dönüş yapmayınca, BTK'yı aradım ve durumu anlattım. Böyle bir durumun olamayacağını, evrakların kendilerine ulaşmış olması durumunda zaten işlemin gerçekleşmiş olacağını söyleyip, firma ile görüşmemi söyledi. Ben de müdürü tekrar aradım ve durumu anlattım. Müdür bu sefer de Avea genel merkezinin evrakları unuttuğunu, az önce görüşüp evrakları BTK'ya gönderttiğini söyledi ve kısa sürede telefonun açılacağını söyledi. Ben bu durumdan işkillendiğim için, Avea'yı arayıp durumu anlattım. Telefona çıkan yetkili, böyle birşeyin olmadığını ve kendilerinde evrak beklemeyeceğini söyledi. Ne yapmam gerektiğini sorduğumda, firma ile çözmem gerektiği cevabını aldım. Yani Avea, yetki verdiği bayisinin sorumluluğunu almayacağını söyledi.

    Bu görüşmeden sonra, durumu bildiren bir e-postayı BTK'ya gönderdim. Gönderdiğim mesajdan iki hafta sonra, Avea'dan bir yetkili beni aradı ve bayinin sorunu çözeceğini söyleyip, beni bayiye yönlendirdi. Bayinin müdürü, Arzu adındaki çalışanın bu konu ile ilgilendiğini ve sorunu çözmek için onunla görüşmem gerektiğini söyledi. Arzu'yu biraz sıkıştırınca, evraklarımı kaybettiklerini söyledi ve eğer evrakları tekrar gönderirsem, işlemleri tamamlayacaklarını belirtti. Yeğenim yurtdışında yaşadığı için evrakları gönderemeyeceğimi, telefonun aylardır kapalı olmasından dolayı da yeni telefon satın almak zorunda kaldığımı söyleyince, o konuda herhangi bir çözüm üretemeyeceklerini fakat yeğenim geldiğinde, ücret almadan (ki zaten almışlardı) telefonun kaydını gerçekleştireceklerini söylediler.

    Ben artık işi inada bindirdiğim için peşini bırakmamaya karar verdim ve yeğenim gelince, yani bundan 2 ay kadar önce Cevahir AVM'deki Avea bayisi olan Çizmeci Elektronik'e gittim. Ancak, Çizmeci Elektronik bayiyi devretmiş ve yeni firma da doğal olarak ilgilenmek istemedi. Hemen Avea'yı arayıp durumu anlattım. Sorunu çözeceklerini, konuyla ilgili bilgilerinin olduğunu söyledikten sonra, ne kadar ödeme yaptığımı sordular. Toplam 140 TL ödediğimi söylediğimde, yetkili bana 160 TL göndereceklerini çünkü verginin arttığını söyledi. Kabul edip, ödemeyi nasıl yapacaklarını sordum. O anda bilgisayara not düştüğünü, istediğim zaman gidip Cevahir'deki yeni bayiden alabileceğimi söyledi. Yaklaşık 10 gün yurtdışında olacağım için, dönüşte gidebileceğimi ve bu durumun sorun olup olmayacağını sordum. Ne zaman istersem gidebileceğimi, kaydımın yapılmış olmasından dolayı bayinin bu ödemeyi yapacağını söyledi. Teşekkür edip telefonu kapattım.

    Yurtdışından dönünce, malımı bildiğim için Avea'yı tekrar aradım ve durumu teyit etmek istedim. Telefondaki kişi, Cevahir AVM'deki Avea bayisinin durumdan haberdar olduğunu, adımı söylediğim takdirde gerekli ödemeyi yapacaklarını söyledi ve eğer bir sorun çıkarsa, kaydı görebileceklerini ve yine olmazsa Avea merkezini aramalarını söylememi istedi. Bu arada, Mecidiyeköy'e çok uzakta olduğumu ve daha yakındaki bir bayiden ödemeyi vermelerinin mümkün olup olmadığını sorduğumda, bu ödemeyi o bayiye kaydettikleri için, başka bir bayinin ödeme yapmaya yetkili olmadığını söyledi ve ben de mecburen Cevahir'e gittim.

    Hikayenin sonuna geldik demek isterdim ama Avea yeni bir şaka ile beni karşıladı. Bayiye gidip durumu anlattığımda, bayi çalışanı dalga geçer gibi "Biz Avea'nın muhasebe işlerine bakmıyoruz" dedi. Sabırlı olmak adına, alternatif çözüm olarak bana bahsedilmiş olan kayıt ekranından görebileceklerini söyledim. Ancak öyle bir ekran zaten yokmuş. Avea'yı aramalarını söylediğimde ise "Hani numarayı arayalım istersiniz?" şeklinde bir cevap aldım ve o anda artık dayanamayıp bağırmaya başladım. Haklı olduğumu bildiğim için bayide kalıp Avea merkezi kendi telefonumdan aradım ve durumu anlattım. Telefondaki yetkili, Avea'nın ödemelerini bayilerin yapmadığını, böyle bir durumun olamayacağını söyleyince, böyle bir kayıt olup olmadığını sordum. "Evet, var" diye cevap verdi. Bu kaydı da kendilerinin yaptığını kabul etti, fakat bu kaydın anlamsız olduğunu da belirtti. Bu durumda, ne yapacağımızı sorunca, yeni bir kayıt açacağını ve ödemenin benim hesabıma 1 hafta içerisinde yapılacağını söyleyip, hesap numaramı aldı.

    Olayın üzerinden 20 gün geçti ve ortalıkta ödeme yok. Bugün Avea'yı tekrar aradığımda, rahat olmamı ve ödemeyi mutlaka alacağımı söylediler. Ne zaman alacağım hakkında ise herhangi bir fikirleri yokmuş.

    Durumun özeti; Avea'nın bayisi tarafından dolandırıldım. Avea tarafından kandırıldım ve Avea'nın yeni bayisi tarafından da dalga geçildim.

    Umarım bu bilgi birilerinin işine yarar, çünkü sikayetvar.com gibi sahte şikayet siteleri ile ses duyurmak mümkün değil. O site (benim çalıştığım firmaların bazıları da o sisteme üye) para verenin düdüğü çaldığı, sorununuz çözülmese de "Çözüldü" şeklinde sonuçlandıran bir sisteme sahip.

    Benim hatam, Avea'ya güvenip bayiden herhangi bir evrak almamış olmamdı. Bu nedenle, eğer bu tür bir işlem yaptıracak olursanız, mutlaka ama mutlaka işleme dair evrak alın.

    Saygılar...







  • Bugün (pazar günü) akşama doğru Avea'nın görevlilerinden biri aradı ve bana "Şikayetvar sitesine bir şikayette bulunmuşsunuz. Konuyu öğrenebilir miyim?" diye sordu. Ben de karşısındaki ekranda adımın ve telefon numaramın çıkıp çıkmadığını; çıkıyorsa, konuyu görüp göremediğini sordum. Sorunu görüyormuş ama bir de benden dinlemek istemiş. "Ya sabır" deyip, özet geçtim ve bana verdiği cevap "Şikayetiniz, yetkili biri tarafından özel olarak inceleniyor" şeklinde oldu.

    Bu konuşmanın devamında, bugüne kadar yaşadıklarımı ve bana en son söylenen, hesap numaramın alınmasına neden olan ve bundan birkaç hafta önce gerçekleşmesi gereken ödeme kararını sorduğumda, "Yetkili bir kişi inceliyor. Haklı bulunursanız, ödeme gerçekleşecek." şeklinde cevap verdi. Yani, Avea dalga geçme sınırlarını da aştı. Bayide çalışan 3 kişi ve 1 müdür farklı cümleler kurmuş ve hep başkalarını suçlamıştı. Ardından Avea'da çalışan 5-6 kişi de farklı şeyler söyledi.

    Bundan bir önceki görüşmemizde, Avea'nın görevlisine parayı istemediğimi, beni bir daha rahatsız etmemeleri gerektiğini söylememe rağmen inatla iletişime geçip bir önceki görüşmede söylediklerini yalanlıyorlar. Diğer firmaların iyi olduğunu iddia etmiyorum, ki hiçbiri babamın şirketi değil ama Avea hakikaten sınırları zorlayan bir seviyesizlikle iş yapıyor.
  • Bu rezillikleri önlemek adına BTK imei kayıt işlemlerini artık sadece e-devlet üzerinden yapıyor. Çok eziyet çekmişsiniz geçmiş olsun. Para iade işleminde avea'nın sizden IBAN numarası istemesi ve iadeyi oraya yapması gerekirdi. Bayi üzerinden para iadesi ilk defa duyuyorum.
  • Forumdaşım,

    Maalesef benim yaşadığım bir kişinin ya da sadece bir bayinin işgüzarlığı değil, tüm Avea kurumunun içinde olduğu bir saçmalıklar silsilesi. Şu anda, olayın başından bu yana toplam 13 ay geçti. Kullanılamayan bir telefon, 140 TL dolandırılma ücreti, 1.000 dakikanın üzerinde görüşme, dalga geçilmesi, sinir harbi gibi birçok durumu bana Avea yaşattı. İşin ilginç yanı ise, Avea bu durumu hiçbir şekilde reddetmiyor ve bu da işin tuzu-biberi oluyor.

    Hattımı Turkcell'den Avea'ya geçirdiğimde, reklamlarda söylenen tarife fiyatlarının "Vergisiz" olduğunu öğrendiğimde, kendi hatam olduğunu düşünmüştüm ve inatla baştan kabul ettiğim ücretin fazlasını ödemeye devam etmiştim. Ancak, üzerine bir de bu olay olunca, artık Avea'nın iyi niyetini sorgulamaya başladım.

    Bunun yanı sıra, beni dolandıran Çizmeci Elektronik Cevahir dışında da birçok Avea bayisinin sahibi ve o bayilerle ilgili de birçok benzer şikayet olduğu halde Avea bu konuda hiçbir girişimde bulunmuyor. Bu nedenle, Çizmeci Elektronik beni dolandırırken Avea da ona yardım etmiş oldu benim gözümde.




  • Tüketici hakem heyetine başvursaydınız keşke.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yandex

    Tüketici hakem heyetine başvursaydınız keşke.

    Dediğim gibi, elimde herhangi bir evrak olmadığı için başvuramadım. Ama pazartesi günü avukatımla görüşeceğim yine de. Sonuçta, bayiye ödediğim 40 TL kredi kartımdan çekildi ve bunun bir karşılığında herhangi bir fatura kesilmedi.
  • Maliyeye parayı yatırıp e devletten yıllardır kayıt yapılıyordu , aracı ile ugrasmak enayilik ve bayi o evrakları btk ya fax atmıstır ama btk kaybetmiştir top avea ya kalmıştır
    ayrıca bayi geri iade olaylarına bakmaz
    kısacası unut o kayıt işini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen

    Maliyeye parayı yatırıp e devletten yıllardır kayıt yapılıyordu , aracı ile ugrasmak enayilik ve bayi o evrakları btk ya fax atmıstır ama btk kaybetmiştir top avea ya kalmıştır
    ayrıca bayi geri iade olaylarına bakmaz
    kısacası unut o kayıt işini

    "Enayilik" terimi pek hoş olmadı. Ayrıca, yazdıklarımı okuduysanız, firmanın evrakları kaybettiğini kabul ettiğini de söyledim. Yine yazıyı okuduysanız, yazının hiçbir yerinde kayıt işi ile ilgili bir beklentim olmadığını da görmüşsünüzdür.

    Bu konuyu açmamın nedeni akıl istemek değil, insanları bilgilendirmektir. Ayrıca, tavsiyede bulunmaya niyetlendiğinizde, kullandığınız kelimeleri biraz daha dikkatli seçin lütfen.
  • Rahat ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf Saracen

    Maliyeye parayı yatırıp e devletten yıllardır kayıt yapılıyordu , aracı ile ugrasmak enayilik ve bayi o evrakları btk ya fax atmıstır ama btk kaybetmiştir top avea ya kalmıştır
    ayrıca bayi geri iade olaylarına bakmaz
    kısacası unut o kayıt işini

    "Enayilik" terimi pek hoş olmadı. Ayrıca, yazdıklarımı okuduysanız, firmanın evrakları kaybettiğini kabul ettiğini de söyledim. Yine yazıyı okuduysanız, yazının hiçbir yerinde kayıt işi ile ilgili bir beklentim olmadığını da görmüşsünüzdür.

    Bu konuyu açmamın nedeni akıl istemek değil, insanları bilgilendirmektir. Ayrıca, tavsiyede bulunmaya niyetlendiğinizde, kullandığınız kelimeleri biraz daha dikkatli seçin lütfen.

    Konuyu okudum baktılar olcak gibi degil sizin yeniden evraklarınızı talep edip göndermek istediler yoksa her hafta evrak cıkmaları gerek belli bi gün
    ayrıca enayillik kelimesini dogru yerde kullandım neden aracı katıyosunuz ki dogrudan yapmak varken ?
    Googleye yazmanız yeterli olur bi cxok bilgi ve kaynak icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazdıklarınıza bakınca, aklıma Nasreddin Hoca fıkralarından biri geliyor. Hani Hoca'nın evine hırsız girmiş ve herkes Hoca'ya akıl vermeye başlamış ya; Hoca da "Hırsızın hiç m suçu yok?" diye cevap vermiş...

    Bırakın Avea'yı savunmayı. Adamlar bayinin suçunu ve kendi hatalarını kabul ettiği halde siz burada anlamsız bir şekilde bir kuruluşu bana savunmaya çalışıyorsunuz. Hiç bir firma ile bu kadar duygusal bağ kurmayın.
  • Hocam okurken içim daraldı sıkıntı bastı ki siz bunları birebir yaşamışsınız, neler hissettiğinizi sadece tahmin edebiliyorum.
    Yinede çok sabırlıymışsınız.
    Umarın halledilir sıkıntı....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: True_Sun

    Hocam okurken içim daraldı sıkıntı bastı ki siz bunları birebir yaşamışsınız, neler hissettiğinizi sadece tahmin edebiliyorum.
    Yinede çok sabırlıymışsınız.
    Umarın halledilir sıkıntı....

    Bugün (pazar günü) akşama doğru Avea'nın görevlilerinden biri aradı ve bana "Şikayetvar sitesine bir şikayette bulunmuşsunuz. Konuyu öğrenebilir miyim?" diye sordu. Ben de karşısındaki ekranda adımın ve telefon numaramın çıkıp çıkmadığını; çıkıyorsa, konuyu görüp göremediğini sordum. Sorunu görüyormuş ama bir de benden dinlemek istemiş. "Ya sabır" deyip, özet geçtim ve bana verdiği cevap "Şikayetiniz, yetkili biri tarafından özel olarak inceleniyor" şeklinde oldu.

    Bu konuşmanın devamında, bugüne kadar yaşadıklarımı ve bana en son söylenen, hesap numaramın alınmasına neden olan ve bundan birkaç hafta önce gerçekleşmesi gereken ödeme kararını sorduğumda, "Yetkili bir kişi inceliyor. Haklı bulunursanız, ödeme gerçekleşecek." şeklinde cevap verdi. Yani, Avea dalga geçme sınırlarını da aştı. Bayide çalışan 3 kişi ve 1 müdür farklı cümleler kurmuş ve hep başkalarını suçlamıştı. Ardından Avea'da çalışan 5-6 kişi de farklı şeyler söyledi.

    Bundan bir önceki görüşmemizde, Avea'nın görevlisine parayı istemediğimi, beni bir daha rahatsız etmemeleri gerektiğini söylememe rağmen inatla iletişime geçip bir önceki görüşmede söylediklerini yalanlıyorlar. Diğer firmaların iyi olduğunu iddia etmiyorum, ki hiçbiri babamın şirketi değil ama Avea hakikaten sınırları zorlayan bir seviyesizlikle iş yapıyor.




  • üsküdar-bulgurludaki turkcell bayisi de yapmıştı aynı şeyi. bir tanıdığın önce kaydını yaptık deyip sonra evraklarını kaybettik demişler. öylece kalmıştı kayıt yapılmadan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluelizard17

    üsküdar-bulgurludaki turkcell bayisi de yapmıştı aynı şeyi. bir tanıdığın önce kaydını yaptık deyip sonra evraklarını kaybettik demişler. öylece kalmıştı kayıt yapılmadan.

    Aklıma ne geldi biliyor musunuz?

    Bayiye ödediğiniz parayı (sanırım 40) personel cebine indirmiş olabilir (mi aceba?)

    "Evraklarınız kaybolmuş." cümlesini böyle yorumlarım ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdarski

    quote:

    Orijinalden alıntı: bluelizard17

    üsküdar-bulgurludaki turkcell bayisi de yapmıştı aynı şeyi. bir tanıdığın önce kaydını yaptık deyip sonra evraklarını kaybettik demişler. öylece kalmıştı kayıt yapılmadan.

    Aklıma ne geldi biliyor musunuz?

    Bayiye ödediğiniz parayı (sanırım 40) personel cebine indirmiş olabilir (mi aceba?)

    "Evraklarınız kaybolmuş." cümlesini böyle yorumlarım ben.

    Keşke öyle olsaydı da, en azından bir kişiye az da olsa bir faydam dokunsaydı. Ancak, parayı kredi kartımdan çektikleri için doğrudan firmaya gitti. Fırsat bulamadım ve bulduğum anda o çekilen paradan yola çıkarak hem Çizmeci Elektronik'i hem de Avea'yı mahkemeye vereceğim. Tabii önce avukatımla bir görüşmem gerek.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.