Şimdi Ara

Alternatör değeri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
8.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi bir alternatörün yükleme değeri kaçtır? Benim 13.9 ama iyilerin 14.5le 14.8 arası olması gerekiyormuş doğrumu? Yeni aku ve yenilenmiş alternatör aldım ama aküm çok güçsüz yeni olmasına rağmen. Alternatorcu aküde problem garantiye ver diyor akücüde alternatörcüde problem olduğunu söylüyor. Acil yardım edermisiniz değerler nasıl olmalı? Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wol4onak -- 30 Ağustos 2014; 0:15:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Arkadaşlar iyi bir alternatörün yükleme değeri kaçtır? Benim 13.9 ama iyilerin 14.5le 14.8 arası olması gerekiyormuş doğrumu? Yeni aku ve yenilenmiş alternatör aldım ama aküm çok güçsüz yeni olmasına rağmen. Alternatorcu aküde problem garantiye ver diyor akücüde alternatörcüde problem olduğunu söylüyor. Acil yardım edermisiniz değerler nasıl olmalı? Teşekkürler

    Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır. Sıfır alternatör bu değeri verir.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Arkadaşlar iyi bir alternatörün yükleme değeri kaçtır? Benim 13.9 ama iyilerin 14.5le 14.8 arası olması gerekiyormuş doğrumu? Yeni aku ve yenilenmiş alternatör aldım ama aküm çok güçsüz yeni olmasına rağmen. Alternatorcu aküde problem garantiye ver diyor akücüde alternatörcüde problem olduğunu söylüyor. Acil yardım edermisiniz değerler nasıl olmalı? Teşekkürler

    Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır. Sıfır alternatör bu değeri verir.

    Saygılar...

    Benim 13.9 olarak gozukuyor bu az degilmi?
    bu linkte 13.8 ile 14.8 arasi olmali diyor ama bu dogru degil heralde degil mi? Aku yeniydi alternator sorunlu oldugundan onuda 3 gun sonra degistirdim (bu surede fazla surmedim araci) degismesine ragmen ilk startlarda arac zor calisiyordu, alternatoru degistirdigim yere gittim guzel yukluyor dedi(degeri hatirlamiyorum) akuyu garantiye yollat dedi ancak akucude yok alternatorde sorun var dedi. Akucude sarj etme degerine baktigimizda 13.9 gozuktu?

    cok tesekkurler




  • 13.9 Normal bir değer. Arıza aramanıza gerek yok. Araçtaki tüm alıcıları açıp birde öyle ölçün.
  • Bir de alternatörün amperajı vardır. Mesela 72 amperlik bir alternatör yerine 55 A alternatör takılırsa çoğu zaman şarj eder, rolantide bir şey anlaşılmaz ama zor şartlarda yetersiz kalabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    13.9 Normal bir değer. Arıza aramanıza gerek yok. Araçtaki tüm alıcıları açıp birde öyle ölçün.

    Normalse aku neden zayif o kadar acaba? bir elektirik acigi filanmi var acaba? alternatoru degistirmeden onceki iki gunluk kullanim akuyu cokta zayiflatmaz sanirim degil mi? onceki alternator ya cok yukluyordu yada cok az yukluyordu.

    @Karbon 12

    Yukesek amperli dahami az sarj eder yani? benimki hangisi bilmiyorum. Arac Megane II 101 hp
  • Wol4onak kullanıcısına yanıt
    Yoo, yüksek amperli (kapasiteli) şarj dinamosu daha çok şarj eder.

    Bir ihtimal diye yazdım. Bazen hata yapabiliyorlar. Şöyle ki, atıyorum; klimalı Megane'da 70 Amper kapasiteli alternatör vadır, dizel modelde 75 A, full aksesuar koltuk ısıtmalı olanda 85 A, klimasız modelinde ise 55 A kapsitede farklı farklı alternatörler kullanılıyor olabilir. Değişim yapıldığında buna dikkat edilmez, olandan daha düşük kapasiteli bir dinamo konulursa zaman zaman aküyü tam şarj etmeyebilir.

    Ama yine yazıyorum ki eğer hata buysa rölantide belli olmaz. Takılan dinamonun modelini, numarasını, kapasitesini kontrol etmekte fayda olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    LPG ve LTFT değeri
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    13.9 Normal bir değer. Arıza aramanıza gerek yok. Araçtaki tüm alıcıları açıp birde öyle ölçün.

    Normalse aku neden zayif o kadar acaba? bir elektirik acigi filanmi var acaba? alternatoru degistirmeden onceki iki gunluk kullanim akuyu cokta zayiflatmaz sanirim degil mi? onceki alternator ya cok yukluyordu yada cok az yukluyordu.

    @Karbon 12

    Yukesek amperli dahami az sarj eder yani? benimki hangisi bilmiyorum. Arac Megane II 101 hp

    Aracı kapattıktan 1 saat sonra ölçüm yaptığınızda akünün gerilimi 12.6 Volt ise %100 doludur.

    Akünün zayıflaması kullanım süresi ile ilgilidir.

    Motor çalışırken akü hiç akım vermeyeceği için zayıflamasıda söz konusu değil.

    Daha büyük kapasiteli bir alternatör aküyü daha kısa sürede şarj etmez(kapasite olarak uç nokta bir fark olmadığı sürece), daha büyük kapasiteli alternatör daha çok elektrikli aygıt için kullanılır. 75 Amperlik alternatörde 100 Amperlik alternatörde aküyü %100 dolulukta rahatlıkla doldurabilir, zaten oto aküleri starter tip aküdür görevi sadece marş motorunu 5-6 saniye çalıştırmak ve dörtlüler gibi kısa süre kullanılan elektrikli aygıtları beslemektir. Farları vs açık bırakmadığınız sürece motor çalışırken alternatör aküden az bir akım çekecektir, çünkü üzerinde depo edilen enerjinin az bir kısmı kullanılmıştır.

    Alternatörden korkunuz varsa tek yapmanız gereken tüm elektrikli aygıtlar açıkken akü kutup başından gerilim ölçümü yapmak.

    Saygılar...




  • Yarin tekrar bakacagim bir yerde sorun oldugu kesin ama nerede bilemedim. Bu arabanin neresinden tutsam sorun yahu cok masraf ettim.. Akucu 13.9 degeri cok az diyordu youtubeda baktigim videolarin hepsinde arac 14.4 gosteriyor. Umarim daha cok masraf cikmaz.. Cok tesekkurler yarin baktirinca buraya yazacagim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Yarin tekrar bakacagim bir yerde sorun oldugu kesin ama nerede bilemedim. Bu arabanin neresinden tutsam sorun yahu cok masraf ettim.. Akucu 13.9 degeri cok az diyordu youtubeda baktigim videolarin hepsinde arac 14.4 gosteriyor. Umarim daha cok masraf cikmaz.. Cok tesekkurler yarin baktirinca buraya yazacagim

    Size basit bir test yöntemi söyleyeyim;

    Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)

    1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa konjektör arızasıdır.

    2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa büyük ihtimalle kömür veya rotor bileziği arızasıdır.

    3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa diyot tablası arızasıdır.

    Gözle yapılabilecek en basit test budur.

    Multimetreniz varsa daha iyi bir test yöntemi yazabilirim.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Yarin tekrar bakacagim bir yerde sorun oldugu kesin ama nerede bilemedim. Bu arabanin neresinden tutsam sorun yahu cok masraf ettim.. Akucu 13.9 degeri cok az diyordu youtubeda baktigim videolarin hepsinde arac 14.4 gosteriyor. Umarim daha cok masraf cikmaz.. Cok tesekkurler yarin baktirinca buraya yazacagim

    Size basit bir test yöntemi söyleyeyim;

    Hava karardıktan sonra aracı motor soğukken rölantide çalıştırın, tüm elektrikli alıcıları devreye alın.(Özellikle klima, arka cam ısıtma ve tüm farlar)

    1) Aracın önüne sürücü mahallinden dikkatlice bakın aniden gaz verip çekin farların parlaklığında anormal bir değişim(genelde aşırı parlaklık) olursa konjektör arızasıdır.

    2) Rölantide çalışırken yavaş yavaş gaz verin farların parlaklığı artıp normal bir seviyeye geliyor gaz vermeye devam ettikçe daha fazla artmayıp olması gereken seviyede kalıyorsa büyük ihtimalle kömür veya rotor bileziği arızasıdır.

    3) Rölantide çalışır halde bırakıp ön farlara dikkatlice bakın göz kırpar gibi yanıyorsa diyot tablası arızasıdır.

    Gözle yapılabilecek en basit test budur.

    Multimetreniz varsa daha iyi bir test yöntemi yazabilirim.

    Saygılar...



    O yok ne yazikki, hemen asagi inip deniyorum tesekkurler




  • Simdi indim denedim 3 durumda yok aracta. Ayni zamanda triger kayisini vs degistirmistim ondan sonra arabada performans dususude oldu (yarin gidip adama tekrar taktiracagim) bu yuzden olmus olabilir mi? Gerci alternatorun kayisini degistirmemis tamirici ama? Yarin umarim hersey acikliga kavusur yardimlariniz icin tesekkur ederim!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Simdi indim denedim 3 durumda yok aracta. Ayni zamanda triger kayisini vs degistirmistim ondan sonra arabada performans dususude oldu (yarin gidip adama tekrar taktiracagim) bu yuzden olmus olabilir mi? Gerci alternatorun kayisini degistirmemis tamirici ama? Yarin umarim hersey acikliga kavusur yardimlariniz icin tesekkur ederim!

    Triger kayışı ile bir bağlantısı yok.

    Yazdığım durumlardan hiçbiri olmuyorsa alternatörü şuan söktürmenize gerek yok. Yarın oto elektrikçiye gittiğinizde aynı testi multimetre ile adama yaptırın sonuç o zaman net olarak ortaya çıkacaktır. Unutmadan şunu da ekleyeyim, gerilim ölçümü yaparken hem akü kutup başlarından hemde alternatör çıkış terminalinden yaptırın eğer arada çok fark görürseniz alternatör çıkış kablosunun bağlantı noktalarının kontrolü gerekir. Böylelikle kablonun ve bağlantı noktalarının ne kadar gerilim düşümü yaptırdığını görmüş olursunuz.(Bu testi tüm aygıtlar açıkken yapınız). Vakit bulduğumda forumda alternatör testinin resimli konusunu açmayı düşünüyorum.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Simdi indim denedim 3 durumda yok aracta. Ayni zamanda triger kayisini vs degistirmistim ondan sonra arabada performans dususude oldu (yarin gidip adama tekrar taktiracagim) bu yuzden olmus olabilir mi? Gerci alternatorun kayisini degistirmemis tamirici ama? Yarin umarim hersey acikliga kavusur yardimlariniz icin tesekkur ederim!

    Triger kayışı ile bir bağlantısı yok.

    Yazdığım durumlardan hiçbiri olmuyorsa alternatörü şuan söktürmenize gerek yok. Yarın oto elektrikçiye gittiğinizde aynı testi multimetre ile adama yaptırın sonuç o zaman net olarak ortaya çıkacaktır. Unutmadan şunu da ekleyeyim, gerilim ölçümü yaparken hem akü kutup başlarından hemde alternatör çıkış terminalinden yaptırın eğer arada çok fark görürseniz alternatör çıkış kablosunun bağlantı noktalarının kontrolü gerekir. Böylelikle kablonun ve bağlantı noktalarının ne kadar gerilim düşümü yaptırdığını görmüş olursunuz.(Bu testi tüm aygıtlar açıkken yapınız). Vakit bulduğumda forumda alternatör testinin resimli konusunu açmayı düşünüyorum.

    Saygılar...

    Peki 13.9 yukleme degeri sizce iyi mi? Benim eski alternator rolantideyken cok dusuk yukluyor tum elektirik cihazlari acikkense cok yuksek yukluyordu. Dediginiz testi yapacagim hocam tesekkurler




  • Hocam bugun 5 tane yeri dolastim zar zor bir cozum buldum.. Millet elini tasin altina koymadan atip sikiyor yahu... Ilk gittigim yerde 14 gosteriyordu alternator. normal dedi. Fazla kurcalamadi. Sonra alternatoru aldigim yere gittim adamlar zar zor bakti 13.9 gosteriyordu ve yine normal dediler. Sonra benim israrim sonrasinda klimayi acip tum elektiriksel aygitlari actik bu sefer 13.7 gosterdi bu oldukca dusuk zaten, sonunda kabul etti bir problem oldugunu.. Alternatorun cikisina bakti 14.1 gibi gosteriyordu. Alternator iyi kablolarda sorun var elektririkciye gosterin orada kayip oluyor dedi. Sonra bir elektirikciye gittim adam bakti, alternatorcuye kufur etti 13.6 v gosteriyordu, dedim kablolarda sorun varmis kontrol edin, alternator cikisinda yeniden olcun, adam zamanim yok diyip alternatorde sorun var diyip gecistirdi sinir oldum. En sonunda baska bir elektirikciye gittim. Orada ustayla bastan asagi kontrol ettik yine, ustada gordu alternatorle akunun oradaki voltaj farkini. Ona kablolarda sorun oldugunu soyledim o da, kablolar o kadar fark yaratmazdi dedi ve israrimdan sonra alternatorden akuye direk kablo cekti. Bu ise yaramis gorunuyordu. Simdi akuye 14.1- 14.2 oraninda volt gonderiyordu(klima vs acikkende). Yani kablolarda sorun varmis boyle yapinca duzeldi(en azindan simdi oyle gorunuyor).

    Ne dusunuyorsunuz bu konuda? Birde benim akuyu sizce cikarip garantiye goturmeli miyim? Usta gerek yok kendinde bir elektirikciye 15 kagit verip bir gunde doldurabilirsin dedi. Diger turlu aku cok agir, getir gotur 2-3 hafta beklemek gerekecek. Akunun verimliligi gecen hafta baktigimda %69 idi. Sizin fikriniz nedir.

    Bu kosusturmalar arasinda mars motorunun zayif oldugunuda ogrendim Degistirmeye gerek yok sanirimda pahali bir sey mi buda?

    Cok uzun oldu ancak cok tesekkur ederim hocam.. Saygilar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Hocam bugun 5 tane yeri dolastim zar zor bir cozum buldum.. Millet elini tasin altina koymadan atip sikiyor yahu... Ilk gittigim yerde 14 gosteriyordu alternator. normal dedi. Fazla kurcalamadi. Sonra alternatoru aldigim yere gittim adamlar zar zor bakti 13.9 gosteriyordu ve yine normal dediler. Sonra benim israrim sonrasinda klimayi acip tum elektiriksel aygitlari actik bu sefer 13.7 gosterdi bu oldukca dusuk zaten, sonunda kabul etti bir problem oldugunu.. Alternatorun cikisina bakti 14.1 gibi gosteriyordu. Alternator iyi kablolarda sorun var elektririkciye gosterin orada kayip oluyor dedi. Sonra bir elektirikciye gittim adam bakti, alternatorcuye kufur etti 13.6 v gosteriyordu, dedim kablolarda sorun varmis kontrol edin, alternator cikisinda yeniden olcun, adam zamanim yok diyip alternatorde sorun var diyip gecistirdi sinir oldum. En sonunda baska bir elektirikciye gittim. Orada ustayla bastan asagi kontrol ettik yine, ustada gordu alternatorle akunun oradaki voltaj farkini. Ona kablolarda sorun oldugunu soyledim o da, kablolar o kadar fark yaratmazdi dedi ve israrimdan sonra alternatorden akuye direk kablo cekti. Bu ise yaramis gorunuyordu. Simdi akuye 14.1- 14.2 oraninda volt gonderiyordu(klima vs acikkende). Yani kablolarda sorun varmis boyle yapinca duzeldi(en azindan simdi oyle gorunuyor).

    Ne dusunuyorsunuz bu konuda? Birde benim akuyu sizce cikarip garantiye goturmeli miyim? Usta gerek yok kendinde bir elektirikciye 15 kagit verip bir gunde doldurabilirsin dedi. Diger turlu aku cok agir, getir gotur 2-3 hafta beklemek gerekecek. Akunun verimliligi gecen hafta baktigimda %69 idi. Sizin fikriniz nedir.

    Bu kosusturmalar arasinda mars motorunun zayif oldugunuda ogrendim Degistirmeye gerek yok sanirimda pahali bir sey mi buda?

    Cok uzun oldu ancak cok tesekkur ederim hocam.. Saygilar

    Kablo testi önemli iyiki yaptırmışsınız. Oto Elektriği gibi düşük gerilim kuvvetli akım olan sistemlerde kablo kesitleri ve çeşitli temassızlıklar böyle sıkıntılara sebep olabiliyor.

    Kablo çekilen son haliyle 0,3-0,4 Voltluk sorun düzeldiyse artık kurcalamanıza gerek yok alternatörü. Klima vs açıkken kutup başından ölçtüğünüz gerilimse 14,2 Volt başka bir elektrik sorunu kalmamış demektir.

    Aküyü alternatör zaten dolduruyor söküp bir elektrikçiye götürmenize gerek yok. Ama akünün içerisinde asit seviyesi, saf su miktarı ne kadar bilemediğim için o konuda bir şey diyemiyorum, bir problem çıkmaz bana sorarsanız.

    Saygılar...




  • Engin bilgileriniz icin cok tesekkurler hocam. Aku yeni oldugu icin asit seviyesi su filan dusuk olmaz sanirim degil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wol4onak -- 30 Ağustos 2014; 0:16:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Engin bilgileriniz icin cok tesekkurler hocam. Aku yeni oldugu icin asit seviyesi su filan dusuk olmaz sanirim degil mi?

    Eski alternatör 16 Voltta gibi bir değerde şarj falan etmediyse sorun çıkmaz merak etmeyin. Kesin olarak çıkmaz demekte imkansız tabi.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Engin bilgileriniz icin cok tesekkurler hocam. Aku yeni oldugu icin asit seviyesi su filan dusuk olmaz sanirim degil mi?

    Eski alternatör 16 Voltta gibi bir değerde şarj falan etmediyse sorun çıkmaz merak etmeyin. Kesin olarak çıkmaz demekte imkansız tabi.

    Saygılar...

    Anladim hocam cok tesekkurler, selamlar
  • Önemli değil.

    Saygılar...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.