Şimdi Ara

2. EL Araçta Neden Boya Ve Değişene Bakılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alıntıdır.

    2. EL Araçta Neden Boya Ve Değişene Bakılır?

    tek sebebi, piyasanın dolandirici kaynamasıdır. gelin size ibretlik bir hikaye anlatayım:

    opel vectra'nın son kasasından güzel bir örnek, sanıyorum 2007 model bir temsilcisiydi... ben bu olaya şahit olduğum günlerde aracın değeri 30.000tl civarında. mevzubahis araç ise 20.000tl'ye satılıyor. aracın motoru sapasağlam, kilometresi az, pırıl pırıl, hiçbir kaza kaydı ve değişen parçası falan yok. kısacası, araba taş gibi ve piyasadan 10.000tl ucuz olmasının hiçbir mantığı yok. satışı yapan kişinin ise bu fiyatı vermesindeki tek amaç "acil nakit paraya sıkıştım, derhal elimden çıksın diye böyle kelepir satıyorum" diyerek kerizleyeceği birine arabayı kakalamak ve kurtulmak. aracın tek bir kusur var: sağ ve sol ön çamurlukların az gerisinde, ön kapıların eşiğinde 20cm uzunluğunda bir kısımda boya var. dışarıdan bakılınca bu asla belli olmuyor. boya kalınlığı ölçen cihazlarla kontrol yapan servislerin de o noktaya bakıp bakmaması tamamen şans. sonuç olarak bu ufak ve önemsiz görülen kusuru farketme ihtimaliniz çok düşük. 10.000tl farkın ise tek sebebi bu ufak kusurun altındaki gerçek.

    aracı satan kişi oto mekanik tamircisi bir usta. bu usta, 3.000-4.000tl civarında iki adet hurda araç alıyor. birinin ön kısmı, motor falan tamamen dağılmış. bir diğeri ise tam aksine arkadan kamyon çarptığı için akordiyona dönen fakat ön kapı menteşelerinden itibaren hiçbir hasarı olmayan bir araç. bizim usta bu iki arabayı resmen spiralle kesiyor. kestiği yer ise aracın ön konsolunun iç kısmı. yani o boyalı kısımlardan başlıyor ve direksiyon, orta konsol, torpido gözü vs ile kapatılan aksamı olduğu gibi deşip geçiyor. iki aracı aynı şekilde kestikten sonra sağlam bir kaynak atarak birleştiriyor. elbette mekanik ustalığını da konuşturuyor burada. bazı yedek parçalar alarak iki bölüm arasında uzanan ve hasar görmüş kısımları da çözüyor. neticede adama toplam maliyeti 10.000tl'den fazla olmayan yepyeni bir araba kalıyor. aracın kaza yaptığı resmi kayıtlarda olmadığı için şase numarasına uygun olan ruhsatı kullanarak arabayı çatıır çatııır satabiliyor herif.

    şimdi siz düşünün, insanların "boya var mı? değişen var mı?" diye merak etmesi mantıklı mı mantıksız mı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ArmaganErk -- 25 Ağustos 2014; 5:58:16 >







  • Verdim +nı haklısın.
  • Siz bunu nereden öğrendiniz?

    Birde bunu gördükçe aıfır araç daha mantıklı diyenlere hak veriyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 25 Ağustos 2014; 8:48:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O nasıl bir dolandırıcılıktır ya
  • Sonra da bela okuma derler , Allah'ım gerekli dersi versin böyle insanlara...
  • Hocam bence baslikla anlatmak istediginiz ayri seyler.
    2 parcada lokal boya varsa aracin boya durumu iyidir. Ama arac pertten beter. Demek ki bi boya degisen her zaman tek basina onemli degil.
    Benim aracimda 4 parca boyanan 1 parca degisen var. Boya takintisi olan kacarak uzaklasir. Ama aracin toplan hasari 2.500 tl.kim ne derse aracin kaportasinin çekiçle , vaumla duzeltilmesi yerine orjinal parca ile degistirilmesi ayni sey degil.
    Boya degisen tek basina onemli degildir. Bu daha cok galerilerin gozumuze soktugu bir sey.
    Yurt disinda cok onemli degil boyle seyler. Gecenlerde bi akrabamizin arabasinin kaputuna kediler oturuyormus. Haliyle kput cizilmis. Servis kaskodan karsilayarak kaputu degistirmis. Demek istedigim avrupada adamlar cizik arabaya binmiyor. Biz ise hic boyasi degiseni olmayan ama gocuk ve cizik dolu araclara biniyoruz. Malin kolesi oluyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericilier, al sat yapan çakallar, kilometre düşürüp satan allah korkusu olmayan fırıldaklar yüzünden piyasa bu hale geldiya kimsenin kimseye güveni kalmadı. Etek altı boyası, bir kaç parça lokal boya, çizikten dolayı temizlik boyası gibi araç iteleme terimleri girdi hayatımıza. Bu zamanda arabayı baban satsa yetkili servise göstermeden eksper raporunu okumadan asla almıyacaksın.
  • benim anlamadigim hurda araclarin nasil hicbir bilgisi cikmiyor, ayrica 30 binlik araba isterse kazali olsun guzel yapilmissa ve 10 bin altina satiliyorsa hic dusunmem alirim, ne yapilan araclar goruyorum orijinalinden farksiz hatta bazen daha bile guclendirilerek onarilan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    benim anlamadigim hurda araclarin nasil hicbir bilgisi cikmiyor, ayrica 30 binlik araba isterse kazali olsun guzel yapilmissa ve 10 bin altina satiliyorsa hic dusunmem alirim, ne yapilan araclar goruyorum orijinalinden farksiz hatta bazen daha bile guclendirilerek onarilan

    Size katılmıyorum bu konuda, hasarlı araç alırken şase durumu çok önemli. Şase darbe alıp onarılmışsa günümüz araçlarından hayır gelmez. Daha tasarlanırken en düşük maliyetle nasıl yaparıza baktıkları için, o malzemenin tekrar onarılması yarım bir iş oluyor. Bir daha kaza yapıldığında ne olacağı belli olmaz bir durum almış oluyor. Ama kaporta değişmiş, boyanmış vs. hiç önemli değil, yada ön/arka takım değişmişse hiç sorun değil.

    Ailemin kullandığı araç Astra H Sedan ve arka sol taraftan tır dorse kapağı açık geçerek sol arka kapı ve sol arka çamurluğu yırttığından değiştirmişler. Sonuç olarak değişmiş, ama şase'de birşey yok. Tabii bunun güzel yanı uyguna almak arabayı. Tertemiz araba alıp, başına böyle bir iş gelince değer kaybetmesinden daha iyidir bence de




  • Aynı hikayeyi birkaç yıl önce sigortacı bir ablamızın eşinden duymuşyum da hayret etmiştim Aynı şekilde bir İnsagnia satılıyormuş kazasız, hasar kayıtsız ve piyasadan hayli ucuza. Aynı şekilde biraz incelemişler falan önü farklı bir arabadan arkası farklı bir arabadan kaynatılmış bir arabaymış
  • Bu biraz zor gibi.Ne kadar usta olursa olsun ortadan ikiye ayırıp birleştirmek o kadar zor ki.İlla ki bir yerinden patlak verir anlaşılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    benim anlamadigim hurda araclarin nasil hicbir bilgisi cikmiyor, ayrica 30 binlik araba isterse kazali olsun guzel yapilmissa ve 10 bin altina satiliyorsa hic dusunmem alirim, ne yapilan araclar goruyorum orijinalinden farksiz hatta bazen daha bile guclendirilerek onarilan

    Size katılmıyorum bu konuda, hasarlı araç alırken şase durumu çok önemli. Şase darbe alıp onarılmışsa günümüz araçlarından hayır gelmez. Daha tasarlanırken en düşük maliyetle nasıl yaparıza baktıkları için, o malzemenin tekrar onarılması yarım bir iş oluyor. Bir daha kaza yapıldığında ne olacağı belli olmaz bir durum almış oluyor. Ama kaporta değişmiş, boyanmış vs. hiç önemli değil, yada ön/arka takım değişmişse hiç sorun değil.

    Ailemin kullandığı araç Astra H Sedan ve arka sol taraftan tır dorse kapağı açık geçerek sol arka kapı ve sol arka çamurluğu yırttığından değiştirmişler. Sonuç olarak değişmiş, ama şase'de birşey yok. Tabii bunun güzel yanı uyguna almak arabayı. Tertemiz araba alıp, başına böyle bir iş gelince değer kaybetmesinden daha iyidir bence de

    bu dunyada cok yaygin olarak yapilan birsey, her sase islem goren arabayi dokundugu an dagilacak sanmayin, bu isi gercekten iyi yapanlar var ve cok kez sahit oldum arabalar gayet dayanikliligini koruyor, ama dedigim gibi iyi yapilmasi onemli, bizde herkesin aman toz degmemis araba olsun manyakligindan oturu is insanlari kandirmaya dayaniyor, yoksa otomobil sahipleri az akilli olsalar kimse kimseyi boyle seylerle dolandirmaya kalkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boya değişen önemli değil bana göre eğer yetkili serviste yapıldıysa işlemler ve faturasını gösterirse satıcı dert etmeden alırım yoksa çakallardan araba almamak lazım.
  • sasirilacak bir durum degil bu memlekette hersey mumkundur...
    ama tek kotu yani ise adamin bu konuda bahsettigi araclari 10.000 tl ucuzdan degilde pahalidan normal temizlerinin degerinden satan satmaya calisan zihniyet en kotusu bu.
  • Değişen önemli boya umurumda değil. Motor/Mekanik ve Elektrik sorunsuz olsun Orijinal bir araba olsun ederi neyse verilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ArmaganErk

    Alıntıdır.

    2. EL Araçta Neden Boya Ve Değişene Bakılır?

    tek sebebi, piyasanın dolandirici kaynamasıdır. gelin size ibretlik bir hikaye anlatayım:

    opel vectra'nın son kasasından güzel bir örnek, sanıyorum 2007 model bir temsilcisiydi... ben bu olaya şahit olduğum günlerde aracın değeri 30.000tl civarında. mevzubahis araç ise 20.000tl'ye satılıyor. aracın motoru sapasağlam, kilometresi az, pırıl pırıl, hiçbir kaza kaydı ve değişen parçası falan yok. kısacası, araba taş gibi ve piyasadan 10.000tl ucuz olmasının hiçbir mantığı yok. satışı yapan kişinin ise bu fiyatı vermesindeki tek amaç "acil nakit paraya sıkıştım, derhal elimden çıksın diye böyle kelepir satıyorum" diyerek kerizleyeceği birine arabayı kakalamak ve kurtulmak. aracın tek bir kusur var: sağ ve sol ön çamurlukların az gerisinde, ön kapıların eşiğinde 20cm uzunluğunda bir kısımda boya var. dışarıdan bakılınca bu asla belli olmuyor. boya kalınlığı ölçen cihazlarla kontrol yapan servislerin de o noktaya bakıp bakmaması tamamen şans. sonuç olarak bu ufak ve önemsiz görülen kusuru farketme ihtimaliniz çok düşük. 10.000tl farkın ise tek sebebi bu ufak kusurun altındaki gerçek.

    aracı satan kişi oto mekanik tamircisi bir usta. bu usta, 3.000-4.000tl civarında iki adet hurda araç alıyor. birinin ön kısmı, motor falan tamamen dağılmış. bir diğeri ise tam aksine arkadan kamyon çarptığı için akordiyona dönen fakat ön kapı menteşelerinden itibaren hiçbir hasarı olmayan bir araç. bizim usta bu iki arabayı resmen spiralle kesiyor. kestiği yer ise aracın ön konsolunun iç kısmı. yani o boyalı kısımlardan başlıyor ve direksiyon, orta konsol, torpido gözü vs ile kapatılan aksamı olduğu gibi deşip geçiyor. iki aracı aynı şekilde kestikten sonra sağlam bir kaynak atarak birleştiriyor. elbette mekanik ustalığını da konuşturuyor burada. bazı yedek parçalar alarak iki bölüm arasında uzanan ve hasar görmüş kısımları da çözüyor. neticede adama toplam maliyeti 10.000tl'den fazla olmayan yepyeni bir araba kalıyor. aracın kaza yaptığı resmi kayıtlarda olmadığı için şase numarasına uygun olan ruhsatı kullanarak arabayı çatıır çatııır satabiliyor herif.

    şimdi siz düşünün, insanların "boya var mı? değişen var mı?" diye merak etmesi mantıklı mı mantıksız mı...

    Bu tür insanları dolandırıcılıktan içeri atmaları gerekiyor.




  • Şu beyinlerini üçkağıta değil de bilime adasalar ne cevherler çıkacak herhalde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wampaa

    Değişen önemli boya umurumda değil. Motor/Mekanik ve Elektrik sorunsuz olsun Orijinal bir araba olsun ederi neyse verilir.

    öyle ama, motoru elektroniği de sorunlu çıkarsa ? 3-4 sefer başıma geldi :( oyle ahım şahımda indirim degil, normalinden 2-3 bin tl aşağıydı...
  • Mantıksızdır...

    Örnek:Kuzenim 2003 passat aldı değişensiz boyasız die gerçektende boyasız ve değişensiz ama sol arka camurlukta göçük ve boya kalkmış kaltığından dolayı biraz çürüme oluşmuş ve arabanın her tarafındada çizik var.Servise versen desenki şunun kaporta hatalarını düzeltin 5 parçası boyanacak derecedeydi.(Arabanın İlanı onaylandıktan 15 dk sonra satıldı o ayrı mesele )

    Bunun gibi memlekette bir çok örnek.

    Ben kendimden örnek vereyim:2006 Caddy ilk sahibiyiz ama arabanın ön kaput sağ ön kapı komple boyalı,sol ön kapı sağ arka çamurluk ise belli bölümleri boyalı ve sağ çamurluk ise hafif çarpmaladan dolayı 2 kere değişti şaşelerde iç aksamında gram birşey yok ve ayrı ayrı toplam 2035 lira hasar kaydı var. Şimdi bu araca internetten bakan hasar kaydı ve değişeni gördüğü zaman başka bişeyde varmı diye işkillenio.

    Boya değişen takıntısı üstede dedim mantıksız! Yetkili Servisine gösterdikten sonra illa birşeyi çıkar.Zaten piyasası 30 olan aracı çok çok sıkıştı isem 25 derim 2 gün sonra bir al satçı gelir alır ki dediğin arabanın piyasası çok kötüde değil çok iyide değil orta direk bir araba...

    Eğer boya değişen diye bakacak isen gidicen 0 araba alıcan kafan rahat olucak yok 2. el arac arayıp onu var bunu var ee bide ucuz olsun dersen benim enişte gibi 1.5 yılda anca bi araba alırsın...

    O yüzden bana göre bunlara fazla takılmamk lazım önemli olan şaşede direklerde ve motorunda sorun yok ise o araba bana göre sorunsuzdur.




  • Değişenli araç demek eskiden büyük kaza geçirmiş araç demek idi. Aracın bir parçası öyle bir hasar görmüş ki düzeltilememiş denirdi. Şimdi özellikle yetkili servislerde düzeltme yok gibi birşey, direkt yenisini takıyorlar. Bu bir problem değil. Eski aracımda küçük bir kazada çamurluğum değişmişti, değişimden önce tüm açılardan fotoğraflarını çektim, satarken fotoğraflarını yeni sahibine verdim. Basit bir tampon, çamurluk, bagaj kapağı, kapı vs. değişimi aracın sağlamlığını, rijitliğini etkilemiyor. Çünkü bunlar vidasını sök, yenisini tak türünden parçalar.

    Büyük bir hasarda aracın şasesine kadar gelen darbe sonucu şase eskisi kadar sağlam olmuyor. Eskiden stabil olarak döndüğü virajları o kadar stabil dönemiyor. Dengesi bozulmuş oluyor. Hatta bazısı tüm ayarlar yapılsa bile yolda düz gitmiyor. Sağa sola çekme yapabiliyor. Bir de önceden darbe yediği ve zayıf olduğu yerden tekrar kaza yaparsa bu sefer çok daha az güvenlik sağlıyor. İşte değişen parçası olan araçlar eskiden böyle idi, artık değil ama bunu anlatamıyorsun birçok alıcıya. Adam başlıyor "abi kamyon girmiştir çamurluktan, öbür taraftan çıkmıştır" hikayesine, sen de çıldırıyorsun tabii.

    Ha bir de alırken fiyat kırmak için çoook büyük birşeymiş gibi yapmayı uyanıklık sanıyor bazı arkadaşlar. "Ohhooo, iki değişen mi, pertten çıkma abi bu araç" deyip senin fiyatının 10bin altını söylemeye başlıyor. Aynı arabayı satarken "abi bunlar çıtır hasar, tek nokta hasar" diye başlıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.