Şimdi Ara

4 ILERI OTOMATIK VITESLER HAKINDA NE DUSUNUYORSUNUZ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
2
Favori
4.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaslar 4 ileri vitesli otomatik arabalarin fayda-zararlari nelerdir nasillardir araba sizce yorumunuz nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Deorro4 kullanıcısına yanıt
    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fayda zarar derken ilaçmı bu
    Sizin tabirinizle geneli sağlam tam otomatik şanzımanlardır,zararı ise biraz fazla yakar performansı törpüler
  • Müsrif

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    200-220 gibi hizlara cikmaz mi diyorsunux

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Fayda zarar derken ilaçmı bu
    Sizin tabirinizle geneli sağlam tam otomatik şanzımanlardır,zararı ise biraz fazla yakar performansı törpüler

    Yani fazla yakar performansi az mi diyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörün yapısı gereği belirli bir hıza kadar tam kavrama sağlanmaz. Yaklaşık 60-80 km den sonra normal debriyaj gibi kitlenir. Kavrama bakımından manuelden bir farkı kalmaz. Ancak kitlenene kadar biraz müsriftir. 1 litre civarı.

    Performans törpüler derken bundan bahsediyorlar. 0-60 , 0-80 biraz törpüler fakat sonrasında pek negatif yönü yok . Otobanda yüksek hızda basa basa giden eski mercedes ve honda otomatikleri hiç de güç kaybetmişe benzemiyorlar

    Fakat sağlamdır. Yağı değiştiği sürece kolay kolay bozulmaz, arıza yapmaz.
  • Dün benzinli fluence + otomatik kombinasyonunun incelemesini okudum. 4. vites 3000 devirde 110 yapıyormuş araç.
    Sonuç; 4 ileri olduğundan dolayı 110-120'den sonra yüksek devir çeviriyor bu da gürültü ve yakıt tüketimi demek.

    Edit: kavram kargaşası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kulspruta -- 23 Ağustos 2014; 23:24:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kulspruta

    Dün benzinli fluence + edc kombinasyonunun incelemesini okudum. 4. vites 3000 devirde 110 yapıyormuş araç.
    Sonuç; 4 ileri olduğundan dolayı 110-120'den sonra yüksek devir çeviriyor bu da gürültü ve yakıt tüketimi demek.

    EDC tam otomatik değildir. Yarı otomatik bir şanzımandır.

    BVA'yı kastettiniz sanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    Sebep?
    110-120'den sonra ne oluyor?

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kulspruta

    Dün benzinli fluence + edc kombinasyonunun incelemesini okudum. 4. vites 3000 devirde 110 yapıyormuş araç.
    Sonuç; 4 ileri olduğundan dolayı 110-120'den sonra yüksek devir çeviriyor bu da gürültü ve yakıt tüketimi demek.

    EDC tam otomatik değildir. Yarı otomatik bir şanzımandır.

    BVA'yı kastettiniz sanırım.

    Sağolun hocam düzeltme için.
    BVA expression'du fluence




  • 100-110 işi de nereden çıktı anlamadım. O zaman daha düne kadar 4 ileri kullanan Amerikalılar o hızları geçmiyorlardı hiç.
    10 sene 4 ileri otomatik focus kullandım. Taş gibi şanzımandı. 4. Vitesten sonra york konvektörü kilitlenir ve devir 200 daha düşerdi yakıt tüketimine de faydası olurdu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavramalara oranla sorunsuz oldukları aşikar ama üreten firmalara hep söverim neden 4 ileri be kardeşim manuel arabalar bile 5 iken. Ve hala yıl oldu 2014 sıfır 4 ileri vitesli araba satıyorlar. Şanzımanlara lafım yok benim problemim 4 rakamı ile. 4 çok az sayı olarak çok. 5 ileri olsa bu kadar laf söylemem ama 4 cidden az.
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Zamanında 3 ileri amerikaları ve küçük japonları kullandıktan sonra 4 ileriler bana dilimlenmiş ekmekten sonraki en büyük icat gibi gelmişti. Nereden nereye...şimdi millet 10 ileriden bahsediyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deorro4

    Evet arkadaslar 4 ileri vitesli otomatik arabalarin fayda-zararlari nelerdir nasillardir araba sizce yorumunuz nelerdir?

    En büyük eksileri 100 kmde 1-2 litre fazla yakıt tüketmeleri ve performansı bir miktar törpülemeleridir düz viteslere göre.artılarina gelecek olursak tam otomatik oldukları için konforludur vites geçişleri rahattır.geri kaçırma yapmaz kolay kolay.otomatik vitesler arasında en sorunsuzlarindan biri desek yeridir.4 vites olmasi yanıltmasın vites dişlileri genelde uzundur özellikle son vitesde 3 bin devirde 100-130 arasi hız yapabilirler.zaten atmosferik bir benzinli motor da manuel 5.vites 3 bin devirde 100 civari hız yapar.yani düz 5 ileri bir vitesten uzun yolda farkı yoktur denilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    Sebep?
    110-120'den sonra ne oluyor?

    Selamlar

    110-120'den sonra;
    1- Araba son vitesde olduğu için daha fazla vites yükseltemiyor;
    2- Hız artırmak istenirse devir artıyor.

    Devir artarsa --> Krank milinin 1 dakikada attığı tur sayısı artar --> Krank miline bağlı pistonlar 1 dakikada daha fazla yukarı aşağı iner --> Pistonlar hareket hızlarını artırmak için daha fazla ve daha güçlü patlamalara ihtiyaç duyarlar --> daha fazla ve daha güçlü patlamalar = pistonlara daha fazla hava-yakıt karışımı = daha fazla yakıt tüketimi = daha fazla motor sesi = daha düşük konfor...

    Bu arada yukarıda bir arkadaşında dediği gibi tork konventörü belirli bir hıza kadar tam kavrama sağlamaz buda size güç kaybı ve yakıt tüketimi olarak geri döner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duellist

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    Sebep?
    110-120'den sonra ne oluyor?

    Selamlar

    110-120'den sonra;
    1- Araba son vitesde olduğu için daha fazla vites yükseltemiyor;
    2- Hız artırmak istenirse devir artıyor.

    Devir artarsa --> Krank milinin 1 dakikada attığı tur sayısı artar --> Krank miline bağlı pistonlar 1 dakikada daha fazla yukarı aşağı iner --> Pistonlar hareket hızlarını artırmak için daha fazla ve daha güçlü patlamalara ihtiyaç duyarlar --> daha fazla ve daha güçlü patlamalar = pistonlara daha fazla hava-yakıt karışımı = daha fazla yakıt tüketimi = daha fazla motor sesi = daha düşük konfor...

    Bu arada yukarıda bir arkadaşında dediği gibi tork konventörü belirli bir hıza kadar tam kavrama sağlamaz buda size güç kaybı ve yakıt tüketimi olarak geri döner.

    http://www.youtube.com/watch?v=WoAcfc0q85g


    110-120 de son vites degil 200 de son vitese geciyor videodaki arac yani 3. Viteste 200 km hiz goruyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Zamanında 3 ileri amerikaları ve küçük japonları kullandıktan sonra 4 ileriler bana dilimlenmiş ekmekten sonraki en büyük icat gibi gelmişti. Nereden nereye...şimdi millet 10 ileriden bahsediyor.

    Amerika'da 2 ileri HydraGlide (yanlış yazmış olabilirim) şanzımanları da görmüşsünüzdür hocam siz.

    110 km hıza kadar 1.viteste çıkıyor

    Edit: Power Glide imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 24 Ağustos 2014; 0:18:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Onlara (hydramatic ya da powerglide) ben yetişemedim pek...
    Ama 350 motor 350 thm (turbo hydramatic) şanzıman çok kullandım.
    Hatta planlarımda ilk fırsatta hanımı razı edip bu kombinasyonda biri caprice classic almak var ya bakalım ne zaman olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 24 Ağustos 2014; 0:24:35 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: lordford50

    Tork konvertorlü , yağlı sanzuman
    Sapasağlam.
    Hız 110-120 yı geçilmeyecekse öneririm,

    Sebep?
    110-120'den sonra ne oluyor?

    Selamlar

    Kanun felan değil.
    genelde atmosferik motorlar maksimum torku 4000 devirde verirler. Yakıt tasarrufu ve ses açısından bu devir pek aşılmaz. 2-4 bin devir aralığı idealdir.
    Ha nadiren 5-6bin devir de de kullanırsın ama hem motoru yorarsın hem de yakıt ve gurultu....
    bir çok arkadaş yaklaşık 120 den sonraki motor sesi ve yakıttan şikayetçi.
    amerikan şanzumanları mevzumuz değil; Daha büyük dişli oranları, geniş oran aralıkları ve motor devrindeki hissedilir düşüş...
    3 vitesli Amerikan arabaları bile rahatlıkla 60-70 mil hıza ulaşabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.