Şimdi Ara

1.4 t 140 hp mi 1.5 120 hp mi ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
1.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4 cc t 140 beygir 1400 kg 200 nm ort. 5.9 lt
    1.5 cc 120 beygir 1275 kg 150 nm ort. 5.0 lt

    Her iki araçta benzinli

    bu tonajlarda hangisi daha verimli bir motordur???
    performans yokuş hızlanma benzin tüketimi vs...

    (Marka taraftarlığı olmasın diye yazmadım bilenler yinede anlamıştır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RSteel -- 24 Temmuz 2014; 19:28:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Her şartta 1.5 120 hp performansı daha iyi olur bence ve sakin kullanımdada daha az yakar Yalnız torklarınıda yazsaydınız keşke

    Tamam Vurmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 24 Temmuz 2014; 17:11:13 >
  • Tabii marka model yazmayınca çok net olmamış ama, kuvvetle muhtemel 1.5 olan atmosferik gibi görünüyor. Bu durumda yokuşta yığılıp kalır, düşük vites yüksek devirle çıkmanız gerekir - bu da yakıtı hızlıca içmeye yeterlidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Her şartta 1.5 120 hp performansı daha iyi olur bence ve sakin kullanımdada daha az yakar Yalnız torklarınıda yazsaydınız keşke

    Hayır tam tersi,hp hızı etkilemektedir,hızda cc nin bir önemi yoktur,ve 1.4 de turbo var çoğu kişi turboyu önemsiz görür ama 2 bar basınç üreten bi turbo aracın performansını en az %25 %30 etkiler ne kadar çok hp varsa araba o kadar performanslı olur.zaten karşılaştırdığımız motorların arasında 100 cc fark var 100 cc de bi etki yaratmaz.ama 20 hp etkiler
  • 1.5 motorun hangi marka olduğu belli nasıl bir performans ve teknolojiye sahip olduğu belli 1.4 turbo motordan şehir içi 2 litre uzun yolda 0.5-1 litre az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 turbo değilse, turbo olan torku alt devirlerde vereceği için, daha verimli olur... Fakat marka belirtmezseniz kıyaslama yapmak pek mümkün değil, zira aerodinamik yapıları ve şanzımanlarda çok önemli kriterdir.... Misal bir crossover aynı motoru taşıyan hatchback kardeşinden 2 lt fazla yakabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BurakÇelik

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Her şartta 1.5 120 hp performansı daha iyi olur bence ve sakin kullanımdada daha az yakar Yalnız torklarınıda yazsaydınız keşke

    Hayır tam tersi,hp hızı etkilemektedir,hızda cc nin bir önemi yoktur,ve 1.4 de turbo var çoğu kişi turboyu önemsiz görür ama 2 bar basınç üreten bi turbo aracın performansını en az %25 %30 etkiler ne kadar çok hp varsa araba o kadar performanslı olur.zaten karşılaştırdığımız motorların arasında 100 cc fark var 100 cc de bi etki yaratmaz.ama 20 hp etkiler

    1.4 te turbo olduğunu bilmiyodum ve arada 100 + kilo farkı da var
  • 1.4 140 hp astra

    1.5 120 hp yeni mazda 3

    İkiside iyidir bence.1.4 turbolu çok yakar 1.5 e göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncap

    Astra ağır bir araç. Şahsen 1400kg lar bu sınıf için fazla. Mazda bence 1.5 skyactiv motoruyla çok daha mantıklı kalıyor, arabanın 5l ortalama yakıt tüketimi var. Özetle opel acilen kilo vermeli




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Her şartta 1.5 120 hp performansı daha iyi olur bence ve sakin kullanımdada daha az yakar Yalnız torklarınıda yazsaydınız keşke

    Torklarını da yazsaydınmış. Sanki bi formülü var torku da ekleyince hangisi performanslı diye sıralama yapıyor. te te te hey gidi hey. Bir torktur gidiyor arkadaş..
  • Asmosferik motor rampada yüksek devir ister çok yakar eyvallah da sanki turbo motor rampada az mı yakıyor?

    Bir kere turbo motorun masrafı atmosferiğe göre fazla olur. 1 kere turbosu yenilense bile çıkan masraf atmosferiği her türlü öne taşır.

    Sorunsuzluk, sağlamlık, ekonomi, sürüş zevki = asmosferik.

    Alt devirlerde daha canlı motor = turbo.

    Atmosferik var atmosferik var ayrıca. Yukarıdaki yazdıklarım mazda için geçerli. Opelin 1.6 sını getirmeyin örnek olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Asmosferik motor rampada yüksek devir ister çok yakar eyvallah da sanki turbo motor rampada az mı yakıyor?

    Bir kere turbo motorun masrafı atmosferiğe göre fazla olur. 1 kere turbosu yenilense bile çıkan masraf atmosferiği her türlü öne taşır.

    Sorunsuzluk, sağlamlık, ekonomi, sürüş zevki = asmosferik.

    Alt devirlerde daha canlı motor = turbo.

    Atmosferik var atmosferik var ayrıca. Yukarıdaki yazdıklarım mazda için geçerli. Opelin 1.6 sını getirmeyin örnek olarak

    Sürüş zevkini de turbodan alıp atmosferiğe verdin ya helal olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Her şartta 1.5 120 hp performansı daha iyi olur bence ve sakin kullanımdada daha az yakar Yalnız torklarınıda yazsaydınız keşke

    Torklarını da yazsaydınmış. Sanki bi formülü var torku da ekleyince hangisi performanslı diye sıralama yapıyor. te te te hey gidi hey. Bir torktur gidiyor arkadaş..

    Baba suynan calisan arabaya noldu yahu? Yapamadilar mi hala?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri 1.4 lt den 140 beygir
    öbürü 1.5 lt den 120 beygir güç üretiyor.
    1.4 litrelik turboya sahip...
    karşılaştırmaya gerek var mı?

    1.4lt. lik motor çok daha verimli bir motor daha az tüketerek daha çok iş yapacaktır. Turbonun zevki ve katkısı tartışılmaz bile.
    Turbonun yakıta etkisi dolaylı yoldan olur. yakılan yakıtın daha verimli yakılmasını sağlar dolayısıyla daha az yakıtla atmosferiğin yapacağı işi yapar. Bu durumda yakıt püskürtmesi daha az yapılacaktır çünkü gerek yoktur. Dolayısıyla yakıt tüketimi düşmüş olur.

    1.4 140 beygir + turbo... Kesinlikle benim tercihim olurdu. Daha iyi kaçar daha iyi tırmanır ve daha az yakar...
  • yorumlar için tşkler
    istenilen detayları ekledim, zaten markada belli olmuş

    Bu detayları baştan yazmamamın sebebi direk motor kıyaslaması yapmak içindi.
    Amacım performans, yokuş hızlanma, benzin tüketimi gibi ana nedenleri öğrenmek,
    yoksa kararımı fiyat ve iç özellikleri açısından da zaten vermiştim.
    Motor olayı beni terreddüte düşürdü.

    düşük hacimli turbomu yoksa yüksek cc atmosferik mi o kafamı karıştırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RSteel -- 24 Temmuz 2014; 19:46:16 >
  • Ayrıca okuduğum konularda turbonun, düşük motorlarda bile olsa değişiklikler yapılarak "bir tür modifiye gibi"
    gücü yükseltilmiş motorlar olduğunu anladım.

    Yani bir bilgisayarcı olarak bizim overclock dediğimiz iş midir bu???
  • Astra daha performanslı olur ağırlık farkını torkla rahat kapatır beygir gücüde mazda dan fazla hem son hızda hemde alt devirlerde astra daha iyi gider kendimde atmosferik motor kullanıyorum ama hem tork hem beygir mazdadan yüksek kiloda az ama turbo araçlar daha atik sadece son hızda baş edebiliyorum turbo araçlarla.
  • vidanj kullanıcısına yanıt
    biz yapacaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazdanın skyactive teknolojileri takip edebildiğim kadarıyla takdire şayan. Tamam aracın gücü ve torku düşük ama araç ciddi şekilde hafif ve sky activeden nasibini hayliyle almış bir şanzımana sahip. Opelin altarmadaki sıkıntısı aşikar. Kağıt üstünde hp değerleri daha iyi olmasına rağmen 122 hp ye geçilebiliyor. (Wvyi çok sevmem. Konuyu wv ye çekmek istemiyorum.)(bu arada dizel golfüm var ama anti wvci sayılırım) şu anda piyasada en çok merak ettiğim kullanmak istediğim araçlar mazda 3-6 ve ecoboost 2.0 mondeo. Bir otomobili sadece ağırlık ve motorla yeterince kıyaslanamaz. İki araç arasında çok fazla kriterde fark olabilir. Ağırlık merkezinden tutun aktarma teknolojisi vb birsürü etken var. Bu iki araç bütün olarak değerlendirilecekse benim gönlümde mazda çok önde. Ayrıca araçların viraj dinamikleri bile yakıt ve atikliği etkiliyor. Hafif arabaların avantajı çok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.0 skyactiv bile 6 küsur ort iken astra 8 küsur. opel yeni şanzumanları biran önce getirmeli. kaynak spritmonitor.de
    performansta opel turbo farkını gösterir tahminim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.