Şimdi Ara

Jetta -Octavia -Civic (Kriterlere göre tavsiye)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zamlardan sonra 2.el ilanlara bakmaktan başımız dündü.Neredeyse 0 fiyatından pahalı 2.el ilanlar var.
    Neyse özetle mecburen yine sıfır araçlara yöneldik.
    Otomatik olması bizim için çok büyük bir gereklilik değil.
    Sene de max 15.000km yaparız ki dizel gerekli mi değil mi bilemiyorum.Modelin dizel-benzinli fiyat farkına bağlı.
    Sedan geniş bağajlı ve arka koltuk yaşam alanı geniş bir aile aracı olacak.
    Bu durumda sizin tavsiyeniz nedir?

    -------------------------------------------

    Ben kendi düşüncemi,ve neler değerlendirdiğimi söylersem,öncelikle dsg şanzıman sorunlarını okudukça,çok fazla da performans aramadığımızdan eğer otomatik önceliğimiz olsaydı cvt şanzımanlı bir civic en iyisi gibiydi,ancak hem bagajı hem de arka koltuk diz mesafesi dar geldi.Birde görüş açısı sanki biraz daha zayıf gibiydi.
    Bu yüzden hem donanımı hem otomatiği hoşumuza gitse de civic biraz daha geride kaldı şimdilik.
    Düz vites olarak jetta ve octavia kıyaslarsakta,benzinli fiyatlarda highline-elegance olan full donanımda fiyatlar eşit.
    Daha dogrusu
    Jetta 1.4 TSI 122 PS highline 66.000 - karsılıgında düz vites octavia yok.
    Jetta 1.4 TSI 122 PS highline dsg 74.000 - 1.4 TSI 140 PS DSG Green Tec 74.000
    Benzinli otomatikleri aynı fiyat ancak octavia 140 ps.

    Dizellere bakınca da;
    Jetta 1.6 TDI 105 PS Highline 81.500 TL - 1.6 TDI CR 105 PS Green Tec Elegence 73.000
    Jetta 1.6 TDI 105 PS DSG Highline 89.000 - 1.6 TDI CR 105 PS DSG Green Tec Highline 78.000

    Dizelde malesef jetta gereksiz yere pahalı.
    Yani özetle benim düşüncem,düz vites dizel olursa octavia,
    Düz vites benzinli olursa jetta almalıyız diyeydi.Tabi motor farkını tam çözemedim.
    Birde eski aracımız minibüs oldugundan birazda suvlara bakındık.Yeti tipsiz geldi,mıtsubıshı asx donanım ozellıklerı cok iyi ama piyasada pek olmadıgından pek bilgi edinemedim.Asx cam tavan,deri koltuk,diz hava yastıgına kadar herseyı olan modelı 72.000 liraydı.

    Şimdiden tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfsworld -- 18 Temmuz 2014; 1:06:44 >







  • Bir skoda fanı olarak jettayı gereksiz pahalı bulup octavia diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jetta çok pahalı bencede manuel dizel octavia alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araçların dışın da ama bagaj ve arkada taraf yolcu mesafesı yuksek rahat olsun dıyorsanız SuperB baya bir işinizi görecektir. Hele o bagajı..
  • 15bin kilometre için dizel almaya değmez.

    OTOMATİK: Civic

    DÜZ VİTES:

    1-) Honda civic elegance paket alınabilir. Yeni executive paket ile arasında 3 donanım eksiği var,

    -deri koltuk yok
    -anahtarsız giriş ve çalıştırma yok
    -arka park sensörü yok fakat kamera var.

    2-) Vw jetta turbo beslemeli olduğu için sürüşte daha zevkli olacaktır. Lpg şansınız sonrasında kalmayacak. Civic e göre daha az yakacaksınız fakat donanım olarak bir kaç maddede eksik kalacaksınız.

    Benim tercihim bu durumda Civic olurdu.
  • Ben JETTA alacak olsam adamlar Golf'te koymadıkları seçeneği koymuşlar 1.2TSİ Highline Jetta vat yani onu alırım.

    Hem 1.2TSİ az yakıyor.

    Highline dolu bir araç.

    Manuel olunca da pahalı da olmuyor f/p konumuna geliyor

    Ama orada yine VW çakallığı var az yaksın isteyen ve dolu donanım isteğen birine otomatik alacaksan ben sana en kazık 1.6TDİ DSG Hghline'ı al yoksa 1.2TSİ manuel highline al.

    Acaba neden 1.2 TSİ DSG highline bir araç yok?

    Bunun merakı içindeyim bu konuda manuel alan adam 1.2TSİ'da en dolusunu alabiliyor da 1.2TSİ isteğen orta donanım Highline almak zorunda
  • Bence civic almalısın dizele o kadar para vermeye gerek yok :) 15.000 km senede çok değil. Dsg hiç düşünme derim şirketimizde 4 passat var 2 manuel 2 dsg. Dsg olanlardan biri çanak çömlek sesi çıkartıyor :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Ben JETTA alacak olsam adamlar Golf'te koymadıkları seçeneği koymuşlar 1.2TSİ Highline Jetta vat yani onu alırım.

    Hem 1.2TSİ az yakıyor.

    Highline dolu bir araç.

    Manuel olunca da pahalı da olmuyor f/p konumuna geliyor

    Ama orada yine VW çakallığı var az yaksın isteyen ve dolu donanım isteğen birine otomatik alacaksan ben sana en kazık 1.6TDİ DSG Hghline'ı al yoksa 1.2TSİ manuel highline al.

    Acaba neden 1.2 TSİ DSG highline bir araç yok?

    Bunun merakı içindeyim bu konuda manuel alan adam 1.2TSİ'da en dolusunu alabiliyor da 1.2TSİ isteğen orta donanım Highline almak zorunda

    Öncelikle cevabınız için teşekkürler.

    Dediğiniz gibi donanımlarla oynayıp kafa karıştırıyorlar,müşteri odaklı işlerden uzaklar.

    1.2 motor acısından düşünürsek ben o konuda biraz tereddütlüyüm.Neden derseniz şu video gayet güzel anlatıyor.



    1.2tsi çok iyi motor ancak o boyuttaki kasada sürekli turbo devrede olacak ve bu da motor ömrünü azaltacak diyorlar yani video da özetle.

    Birde yakıt tüketimi acısından yine cok bir karı olmadıgını soyluyorlar.Mesela 1.4tsi ile 2.0 atmosferik bir benzinli arasında gozle görülür bir fark yok diyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkoksalxx

    Bence civic almalısın dizele o kadar para vermeye gerek yok :) 15.000 km senede çok değil. Dsg hiç düşünme derim şirketimizde 4 passat var 2 manuel 2 dsg. Dsg olanlardan biri çanak çömlek sesi çıkartıyor :)

    Bende civic cok begendim,extra sunroof falan da var.Octavia da opsiyonel ve 4.000 lira.Otomatik vites deseniz sorunsuz ve yine 2 binlira gibi bir fark.Octavia yada jetta da 8-10 bin fark yapıyor nerdeyse.

    Ancak octavia ve jetta ya göre bagaj 100 litreye yakın küçük.Bagajı kabullensekte özellikle arka koltuk diz mesafesi cok dar octavia ya göre.Yoksa 10 numara araba.

    Birde benzinlisi jettaya göre daha fazla yakıyormus.Tabi fabrika cıkıslı lpg modeli ile bu durum avantaja donuyor ama tup yüzünden lastik 440 litre olan bagayını daha da küçültüyor.

    Ama yine de tamamen silmiş değiliz aklımızdan.Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nfsworld -- 18 Temmuz 2014; 4:14:43 >




  • Manuel jetta derim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manüeldizel octi al 10 yıl bin. erken satacak san octi olmaz diğer ikisinden 1 i

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 75hp

    manüeldizel octi al 10 yıl bin. erken satacak san octi olmaz diğer ikisinden 1 i

    Su andaki aracımızın ilk sahibiyiz.17 senedir bizde :))

    Yani 2.el durumu da çok önemli değil.Memnun olduktan sonra uzun süre kullanabiliriz.Bu yuzden bence belki de ww göre biraz daha konforlu aracları daha ucuza satan skodaya bakıyorduk.
    Ancak malesef bu sene o kadar fazla zam geldi ki,acıkcası bu fırsatcılıgı gorunce insanın eli gitmiyor.Nerdeyse jetta ile aynı fiyatlara çıktı.Mesela octavia elegance onceki sene 63 liraydı bu sene 73 lira.Subattan sonra 4 bin lira zam yapıldı.Hemde 2.eli zayıf bir araç.Çok ilginç bir politika.

    Birde su incelemeler biraz tereddütte biraktı.Octavianın eski kasaya göre yalıtım ve yol tutusu olarak geriye gittiğini söylüyorlar.Jetta icinse malzeme kalitesinin düstüğünü ama yol tutusunun iyi oldugunu.









  • nfsworld kullanıcısına yanıt
    Hocam inanın o motorların ömrü olmasa kimse bu tarz bir kumarra girmez Ford 1.0 ecoboost dün yapalım bugün çıkardık dene bir motor değil.

    Turbo çıktığından beri üstünden çalışıyor.

    ilk turbo yüksek hacimli araçlarda daha fazla güç için çıktı ama günümüzde vergi ve yakıt tüketimi çin kullanılyor.

    Hiçbir şekilde 2.0 atmosferikle 1.4TSi aynı yakmaz.Atmosferiklerin üst sınırı var mesela 2.0 atmosferik maksimum 14 litre yakar ama turbo bastığın aracın gücünün yettiği yere kafar yakar ibiza cupra da

    18-19 litre görüyor.

    Yani turbo düzgün kullanırsanız az yakar ama bastığınızda böyle 150-160 civarı ve üstüne çıkarsanız ne yakacağı belli.

    Ama 1.4 TSi 130-140 la giderseniz 2.0 atmosferikten az yaktırabilirsiniz.

    Yani turbo da yakıt sürücüye bağlı iken atmosferikte belli aralıklar var ne onun altı ne de üstü yaktıramazsınız.




  • Şimdi arka koltuk ve bagaj genişliği deyince civic elenir. Ben bir civic sahibi olarak, arka koltuk ve bagaj genişliğinden hiç memnun değilim. Gel gelelim lpg ile öyle hoş bir yakıt değeri veriyorki; afedersiniz tuvalete bile arabayla gidesim geliyor. Otomatik vites sorunsuzluğuda bonus.

    Öte yandan sorunsuz otomatik vites deyince de dsg'ler elenir, zira artık dsg sorunsuzdur diyebilecek kimseyi tanımıyorum.

    Bu durumda önceliklerinize göre bence en akla yatkın octavia dizel manuel gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hondaya yeni donanimmi geldi bilmiyorum ustte bi arkadas oyle demis belkide ben yanlis anladim.

    Genis diz mesafesi ve bagaj istiyor isen octavia size gore. Benzinli dizel manuel orasi size kalmis...

    Benim tercihim honda olurdu. Arkada şaft tuneli yok ortada oturan bir kisi icin sıkıntı olmaz. Donanim olarak diger iki secenege kiyasla full bi arac. Yakit konusunda sorun yoksa lpgli modele daha sonra lpg taktirirsin sen karar verirsin yani daha sonra. Simdi sitesine baktim makyajli kasayi almaktansa makyajsiz kasa almak daha cazip duruyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aile için octavia en geniş iç hacmi ve bagajı sunar yol tutuştu problemi düzgün kullanıldığı sürece olamaz esp var her halükarda. Performansı da hepsinden iyi olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • civic-jetta-octavia sıralamasını tavsiye ederim
  • Bence o paralari c sinifina gommeye degmez. D sinifi dusunurdum ben olsam. Hem diz mesafesi hem bagaji hemde yasam alani gayet genis olur. Avensis, accord, mondeo bunlar olabilir. D sinifi gercekten cok farkli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bence o paralari c sinifina gommeye degmez. D sinifi dusunurdum ben olsam. Hem diz mesafesi hem bagaji hemde yasam alani gayet genis olur. Avensis, accord, mondeo bunlar olabilir. D sinifi gercekten cok farkli

    Octavianın saydığınız araçlar kadar diz mesafesi var hocam bir bakın isterseniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D sınıfı önerenler olmus ama malesef hem fiyat hem yakıt tüketimi çok değişiyor.

    İnsingnia baktık,yakıt tüketimi artık daha makul ancak 80.000 civarı alt donanım benzinlisi.

    Jetta ile octavia kıyaslıyorduk fiyatları yakın gibiydi ancak jetta o kadar fazla donanım kısmıs ki.

    Highline jetta da octavia elegance gore;

    Ayna Paketi (Kararan iç dikiz aynası, Yağmur sensörü, elektrikli katlanabilir dış ayna, coming home-leaving home) (Trendline ve Comfortline donanım) 850 TL
    Bi-xenon farlar, LED gündüz sürüş lambaları Bi-Xenon farlar, LED gündüz sürüş lambaları ve LED stop lambaları 4.060 TL

    Belki başka donanım farkları da vardır incelemek lazım ancak bu donanımları kısıp highline yazılması ve bu aracın yok satması,ne demek lazım bilemiyorum.


    Neyse dedik octavia sanırım bizim için en iyisi olacak.Düz vites elegance bakalım diye bayıye gittik.

    Bayi hem elinde hem türkiye de bulunmadıgını söyledi.Listeden baktık,tek bir bayide bir tane var.Arac yok.

    Octavia satısları türkiye de ilk5 girdi dedi.Agustosta yeni araclar gelecek dedi.



    Olayla ozetle su.Vergi zammı,euro zammı ve kafadan bayi ve markaların zamları ile araclar %20 zamlandı ancak yine de satıslar devam ediyor.Gerçi %25 onceki seneye göre azaldıgı soyleniyor.Demekki bu orandan orta segment araclar etkilenmedi.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.