Şimdi Ara

aldığım ürünü beğenmedim kaç gün sonra iade edebilirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
26.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bir tane lcd tv satın aldım ama beğenmedim. tüketici hakları kanununda geri iade konusu kaçıncı maddede geçiyor? ayrıca iade süresi ne kadardır? cidden acil yardım lazım bana!



  • 2 hafta diye biliyorum.
  • Telefon ve Internet'ten aldiysan 7 gun yasa ile iade hakkin var.
    Fakat eger magazadan gorerek aldiysan "mali begenmedim" diyerek iade etmek diye birsey yok.
  • Mağazadan bizzat alımlarda ürün ayıplı mal kategorisine girmediği sürece iade hakkın yok.

    Kapıdan ya da elektronik ortam [internet,...] alımlarında ise ilk 7 gün içerisinide paketini de açsan, klavuzunu da yırtsan, ürünü de kullansan şartsız iade hakkın var.

    diye biliyorum.
  • Ben 30 gün deneme hakkınız var diye söylediklerini duyuyorum o TV'deki reklamlarda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harun.dll

    Ben 30 gün deneme hakkınız var diye söylediklerini duyuyorum o TV'deki reklamlarda.


    Tv reklamları derken, ürünün kendi reklamı mı yoksa Tüketiciler birliği tarafından yayınlanan reklam filmleri mi?

    Ürünün kendi reklamı ise, 30 gün durumu firmanın insiyatifine bırakılmış sanırım ancak her firma bu 30 günlük iade hakkı süresini vermek zorunda değil diey biliyorum.Ayrıca böyle birşeyin her firma için zorunlu olduğunu olacağını düşünmek bile istemiyorum.Düşünsenize sizden önce kimbilir kaç kişi o ürünü 30 ya da daha az bir gün boyunca kullandı.Firmalar sonuçta iade edilen ürünleri fabrika ya göndermiyor arızası olmadıktan sonra, tekrar paketlenip vitrine koyuluyor o ürün.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kuruincir


    quote:

    Orjinalden alıntı: harun.dll

    Ben 30 gün deneme hakkınız var diye söylediklerini duyuyorum o TV'deki reklamlarda.


    Tv reklamları derken, ürünün kendi reklamı mı yoksa Tüketiciler birliği tarafından yayınlanan reklam filmleri mi?

    Ürünün kendi reklamı ise, 30 gün durumu firmanın insiyatifine bırakılmış sanırım ancak her firma bu 30 günlük iade hakkı süresini vermek zorunda değil diey biliyorum.Ayrıca böyle birşeyin her firma için zorunlu olduğunu olacağını düşünmek bile istemiyorum.Düşünsenize sizden önce kimbilir kaç kişi o ürünü 30 ya da daha az bir gün boyunca kullandı.Firmalar sonuçta iade edilen ürünleri fabrika ya göndermiyor arızası olmadıktan sonra, tekrar paketlenip vitrine koyuluyor o ürün.




    Evet ürün reklamlarda görüyorum. Teşekkür ederim açıklaman için.




  • eb geç 30 iş günü içerisinde die biliyorum ama yanlış biliyor olabilirim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cnylmz

    eb geç 30 iş günü içerisinde die biliyorum ama yanlış biliyor olabilirim

    Yanlış biliyorsunuz :-) İade hakkınız yok. Kapıdan satışlarda, internet ve telefonla yapılan satışlarda müşterinin 15 gün içerisinde iade hakkı var sadece. O da ambalajında ve ürünün kendisinde hiçbir kullanım izi bulunmaması şartıyla.
  • arkadaşlar sağolun. gittim mağaza ile konuştum yarın değiştiricem. oh be
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DarkSmiley

    arkadaşlar sağolun. gittim mağaza ile konuştum yarın değiştiricem. oh be

    tüketici yasasına göre 15 gün içinde istedigin malı geri verebilirsin hele ayıp varsa benim gibi 2.5 sene sonra bile verebilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurcan1 -- 24 Eylül 2006; 0:04:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurcan1

    quote:

    Orjinalden alıntı: DarkSmiley

    arkadaşlar sağolun. gittim mağaza ile konuştum yarın değiştiricem. oh be

    tüketici yasasına göre 15 gün içinde istedigin malı geri verebilirsin hele ayıp varsa benim gibi 2.5 sene sonra bile verebilirsin



    Bahsettiğin "tüketici yasası" na nerden ulaşdın, herhangi bir kaynak gösterebilir misin?
  • Arkadaşlar 10 gün önce N11 sitesinden bir TV aldım servis geldi kurulumunu yaptı ama sonrasında TV'nin görüntü kalitesini beğenmedim. Hatta "Direk led aydınlatma ve yerel karartma" özelliklerinin olmasına rağmen TV'de bulutlanma ve bazı kenarlarda ışık sızması gördüm. Ama servise yada satıcıya bu durumu belirtmeden cayma hakkımı kullanmak istedim. Satıcı ve N11 sitesiyle iletişime geçtim. Satıcı ve N11 müşteri hizmetleri; Televizyonda bir sıkıntı olması durumunda servis raporu doğrultusunda iade edebilirsiniz dedi. Bu durum ile karşılaşan var mı? Ne yapmalıyım?
  • Satın aldığın mallar ile ilgili olarak, satın alınan mal ayıplı, kusurlu mal olmasa bile, yaptığın alışveriş yöntemine göre, hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkına sahip bulunmaktayız. Cayma hakkını sağlayan alışveriş yöntemleri; uzaktan satış veya mesafeli sözleşmeler diye tanımladığımız, satıcı ile alıcının karşılıklı olarak biraraya gelmeden gerçekleşen (İnternet, telefon yoluyla gerçekleşen) satışlar, taksitli satışlar ve kapıdan satış diye bilinen satıcının işyeri dışında gerçekleştirdiği satışlardır.
    Uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla gibi) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahibiz.
    Ayrıca belirtmem gerekirse bir yorumda ambalaj vs açılmaması gerektiği söylenmiş öyle birşey yok o sizlerin hakkını kullanmasını engellemek için uydurulmuş bir safsata o ambalaj açılmaması sadece sağlık açısından etkileyen ürünlerde geçerlidir.
    Kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.